Жаңа білім беру бағдарламасы

7R01126 Физикалық медицина және ересектерді, балаларды оңалту

Пәндер

  • Физикалық медицина және реабилитация негіздері

    Денсаулықтың биопсихоәлеуметтік моделі. Бейімделу, абилитация және оңалту. Медициналық оңалту принциптері. Медициналық оңалту процесі : талдау, мақсат қою, іс-шара, тиімділікті бағалау. Тіршілік әрекетінің негізгі категорияларының қазіргі жіктелуі және олардың ауырлық дәрежесі бойынша шектеулері. Көпсалалы тәсіл. Оңалту жағдайы, диагнозы. Потенциал, болжам, мақсат. ХЖК негізінде медициналық оңалтудың жеке бағдарламасын жасау. Педиатриядағы жеке оңалту бағдарламасының ерекшеліктері. Медициналық оңалтудың жеке бағдарламасын іске асыру жөніндегі іс-шараларды жүргізуді шектейтін тәуекел факторлар мен факторларды айқындау. Медициналық оңалту әдістері мен құралдары. Тиімділік көрсеткіштері. ҚР медициналық оңалтуды нормативтік-құқықтық реттеу .

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 16
  • Емдік дене шынықтыру (кинезиотерапия)

    Тірек-қимыл аппаратының бұлшықеттері мен буындарының функционалды анатомиясы және клиникалық биомеханикасы. Қозғалтқыш функцияларын бақылау. Қозғалыстың физиологиялық негіздері. Бұлшықеттің жиырылу механизмі. Қозғалысты реттеудің нейрорефлекторлық механизмі. Бұлшықет жұмысының түрлері. Дене жаттығуларының жіктелуі. Дене жаттығуларын тағайындау және прогрессия принциптері. Қозғалыс бұзылыстарының модельдері, оларды түзету әдістері (проприоцептивті нейробұлшықеттік фасилитация тұжырымдамалары, Бобат, Войта, моторлы оқыту). Қалып ұғымы, қауіпсіз жайғастыру әдістері мен құралдары. Пациенттердің қауіпсіз қозғалысы. Кардиожаттықтыру. Тыныс алу техникасы. Педиатриялық оңалтудағы кинезиотерапия. Баланың психомоторлық дамуы. Бала қозғалысының даму кезеңдері. Шартты және шартсыз рефлекстердің әсері. Кейіптену рефлекстер, норма және патология. Кинезиотерапия және бір жасқа дейінгі балаларға арналған массаж.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 18
  • Функционалды диагностика

    Физикалық медицина және оңалтуда функционалды-бағытталған тәсіл. Кардиотынысалу жүйенің жүйке-бұлшықет, тірек-қимыл аппаратын бағалау үшін функционалдық сынамалар. Дозаланған жүктемесі бар функционалдық сынамалар. Күнделікті белсенділікті бағалау. Сәулелік зерттеу әдістері. Буындардың ультрадыбыстық диагностикасы. Электромиография. Балалардағы функционалды диагностиканың ерекшеліктері.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 2
    Несиелер - 8
  • Емдік физикалық факторлар

    Физикалық факторлардың жіктелуі. Физикалық факторлардың әсер ету механизмі, физикалық факторлардың дененің әртүрлі мүшелері мен жүйелерінің негізгі патологиялық процестері мен функцияларына әсері. Көрсетімдер мен қарсы көрсетімдер. Үйлесімділік принциптері және физикалық факторлар мен процедураларды тағайындау реттілігі. Балаларда физикалық факторларды қолдану ерекшеліктері.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 2
    Несиелер - 18
  • Эрготерапия

    Эрготерапияның негізгі принциптері. Жеке адамның өміріне әсер ететін факторлар. Эрготерапияда қолданылатын бағалау әдістері мен құралдары Қызметті орындауды Канадалық бағалануы. Терапевтік әдістер және эрготерапияға араласу. Күнделікті өмірді оқыту (ADL) және бейімделу әдістері. Балалар эрготерапиясы: бағалау және балалардағы араласу. Гериатрикалық эрготерапия: жасқа байланысты өзгерістер және олардың күнделікті өмірге әсері, бағалау және араласу. Құлаудың алдын алу мүмкіндігі шектеулі науқастар мен қарт адамдарға арналған үйді түрлендіру. Оңалтудың техникалық құралдары, олардың түрлері, іріктеу әдістері.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 2
    Несиелер - 10
  • Нейрооңалту

    Нейрооңалтуды қажет ететін, негізгі неврологиялық жағдайлары мен бұзылыстары. Нейрооңалтудың принциптері. Нейроикемділік және оның сауығудағы рөлі. Орталық және перифериялық жүйке жүйелерінің оңалту диагностикасы. Нейрооңалту араласулары. Нейрооңалтудағы тәртіптаралық тәсілдердің маңызы. Нақты міндеттерді оқу және қозғалыстық оқу принциптері. Нейрооңалтудағы көмекші технологиялар және робототехника. Нейробұлшықеттік ауруларымен нейрохирургиялық емдеуден кейінгі орталық және перифериялық жүйке жүйелерінің жарақаттары мен аурулары бар пациенттерді оңалту. Тиімділік индикаторлары. Дәлелді медицинасының ұстанымдарымен нейрооңалту.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 1
    Несиелер - 18
  • Қаңқа –бұлшықет оңалтуы

    Арнайы тіндердің жазылу кезеңдері. Жазылу кезеңдеріне байланысты физикалық жаттығулар мен емдік физикалық факторларды қолдану принциптері. Қозғалыстың бұзылыстарының жіктелуі және тірек - қимыл аппаратын оңалту принциптері. Тірек-қимыл аппаратын оңалту диагностикасы. Терапиялық араласулар. Мануальдық манипуляциялар. Емдік омыртқажанылық, буын ішілік, буын маңы манипуляциялары Сүйек-бұлшықет жүйесінің (жамбас сүйектерінің жарақаттары, омыртқа бағанының сынуы, қол-аяқтардың белдік сүйектердің сынуы, травматикалық дислокация, бұлшықеттердің, сіңірлердің, буындардың капсулалық-байламдық аппаратының зақымдануы), оның ішінде хирургиялық емдеуден кейінгі жарақаттардан кейінгі пациенттерді оңалту. Буындарды эндопротездеуден кейінгі, буындардағы реконструктивті операциялардан кейінгі пациенттерді оңалту. Тірек-қимыл аппаратының аурулары (буындардың дегенеративті және қабыну аурулары, омыртқа бағаны аурулары, остеопороз), дәнекер тінінің жүйелік аурулары кезіндегі оңалту. Қол-аяқты ампутациялаудан кейінгі оңалту. Қаңқа-бұлшықетті оңалтудағы халықтың ерекше топтары: балалар және егде жастағы науқастар. Балалар мен қарттарды оңалту бойынша ұсыныстар. Спортшылар мен спорттық жарақаттарды оңалту. Тиімділік индикаторлары. Дәлелді медицинаның ұстанымдарымен қаңқа-бұлшықетті оңалту.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 1
    Несиелер - 18
  • Пульмонологиялық оңалту

    Оңалтуды қажет ететін, көп таралған тыныс алу аурулары. Тыныс алу ауруларындағы патофизиологиялық бұзылыстар және оларды түзету әдістері. Пульмонологиялық оңалтудағы көптәртіптік тәсіл. Тынысалу аурулары бар адамдар үшін жаттығулар принциптері. Демалу техникалары және демалу жолдарының әдістері. Тыныс алу құрылғылары, көрсетімдері, қарсы көрсетімдері. Өкпе оңалтудағы пациенттерді үйрету және өзін өзі басқару стратегиялары. Педиатриялық, гериатриялық пациенттер және ілеспе аурулары бар адамдар үшін өкпе оңалту ерекшеліктері. Тиімділік индикаторлары. Дәлелді медицинасының ұстанымдарымен пульмонологиялық оңалту.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 2
    Несиелер - 8
  • Педиатриядағы оңалту

    Негізгі жай күйі және балалық шақтағы жұмыс істеудің бұзылыстары. Оңалту диагностика. Көптәртіптік тәсіл. Орталық және перифериялық жүйке жүйесінің аурулары, нейробұлшықеттік аурулары, бас және арқалық ми жарақаттары, қосылу тіндердің дисплазиясы бар, остеохондропатиялар кезінде балаларды, туа біткен аурулары бар (идиопатиялық сколиоз, қисық мойын, spina bifida) пациенттерді оңалту. Ағза және жүйелердің туа біткен ауруларының дамуын хирургиялық түзетуден кейінгі балаларды оңалту. Дәлелді медицинасының ұстанымдарымен педиатриядағы оңалту.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 2
    Несиелер - 12
  • Кардиооңалту

    Кардиологиялық практикадағы жұмыс істеудің негізгі бұзылыстары. Оңалту диагностикасы. Кардиооңалту әдістері. Жүректің ишемиялық ауруы, миокард инфаркты, кардиомиопатиясы, жүрек жеткіліксіздігі, артериалдық гипертензиясы, жүрек ақауы бар, интервеционалдық кардиологиялық араласудан кейінгі пациенттерді оңалту. Кардиохирургиялық операциялардан кейінгі (қақпақша аурулары, жүректің ишемиялық аурулары, миокард инфаркті, жүректің және ірі тамырларының аневризмі, жүрек ісіктері) пациенттерді оңалту. Тиімділік индикаторлары. Педиатриядағы кардиооңалту. Дәлелді медицинасының ұстанымдарымен кардиооңалту.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 2
    Несиелер - 8
  • Рефлексотерапия

    Рефлексотерапия. Адамның негізгі меридианалары. Инерефлексотерапия тәсілдері. Акупунктурлық әсердің нүктелері мен аймақтары. Инерефлексотерапияның әрекет принципі. Рефлексотерапиямен емдеудің әсері. Көрсетімдер мен қарсы көрсетімдер. Жүйке жүйесінің ауруларындағы рефлексотерапияның әдістемелері.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 2
    Несиелер - 4
  • Кинезиотейпирлеу әдісі

    ауырсынуды жоюға, жергілікті қан айналымын жақсартуға, қалпына келтіру процесін жеделдетуге көмектесетін әдіс, негізінен жарақаттар мен тірек-қимыл аппаратының аурулары кезінде. Мәселе мынада, маман терінің қажетті аймағына кинезио таспаны (немесе жай ғана таспаны) жағады, бұл мата таспасы.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 2
    Несиелер - 4
  • Ғылыми зерттеулер менеджменті

    Пән ғылыми ақпаратты іздеу және бағалау, клиникалық ойлауды қалыптастыру әдістері мен құралдарын зерттейді, барабар зерттеу сұрақтарын тұжырымдауға, күнделікті қызметінде Халықаралық дерекқорларды тиімді пайдалануға, зерттеу тобының жұмысына қатысуға үйретеді. Зерттелетін сала бойынша ғылыми мақалалар, баяндамалар тезистерін жазуға үйретеді.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 2
    Несиелер - 4
  • Жұмсақ мануальды техникалар

    Жұмсақ қолмен емдеу әдістері қолмен емдеу әдістерінің кешені болып табылады.Жұмсақ қол техникасын қолданудың мәні пациентке әсер етудің күші мен ұзақтығын барынша азайту болып табылады. Емдеу науқасты аз ауыртады, науқастың мүмкіндігінше демалуына мүмкіндік береді. Жұмсақ әдістерді асқыну қаупінсіз орындауға болады.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 2
    Несиелер - 4

Оқыту нәтижелері

  • Анамнез жинауды, ересектер мен балаларды физикалық тексеруді жүргізеді және адам ағзасының функциялары мен құрылымдарының бұзылуын және одан кейінгі аурулар және (немесе) жағдайлар кезіндегі, сондай-ақ жіті жағдайлардан, хирургиялық араласулардан және жарақаттардан кейінгі тіршілік әрекетінің шектеулерін анықтайды
  • Адам ағзасының тіршілік әрекетінің шектелуінің, функциялары мен құрылымдарының бұзылуының ауырлық дәрежесін жұмысының халықаралық жіктелуіне, тіршілік әрекеті мен денсаулығының шектелуіне сәйкес айқындайды және оңалту диагнозын белгілейді, оңалту әлеуетін, оңалту мақсаттарын, оңалту, маршруттау шкаласын айқындайды
  • Медициналық оңалтудың жекелеген нысандары мен әдістерін қолдануға көрсеткіштер мен қарсы көрсетілімдерді ескере отырып, медициналық оңалтудың міндеттерін шешуге және мақсаттарына қол жеткізуге бағытталған медициналық оңалтудың жеке бағдарламасын қалыптастырады
  • Ағзаның функциялары мен құрылымдарының бұзылуы және одан кейінгі тіршілік әрекетінің шектеулері бар пациенттерді, оның ішінде оңалтудың жеке бағдарламасын іске асыру кезінде медициналық оңалту жөніндегі іс-шараларды жүргізеді
  • Медициналық оңалтудың тиімділігін және қауіпсіздігін бағалайды
  • Тірек-қимыл аппаратының функционалдық анатомиясы және биомеханикасы білімді меңгерген. Мануалдық манипуляция, омыртқажанылық емдеу, буынішілік және буын жанындағы манипуляция, кинезиотейпирлеу, рефлекесотерапияны қолдану дағдыларын біледі
  • Әріптестермен қарым-қатынас тиімділігін арттыру үшін пациенттермен кері байланыс жасайды, олардың туыстарымен, әріптестерімен қатынасудағы коммуникативтік дағдылардың принциптерін қолданады
  • Кәсіби міндеттерді орындау кезінде этикалық принциптерге берілгендігін көрсетеді, тәуекелдерді бағалайды және медициналық оңалтудың қауіпсіздігі мен сапасының жоғары деңгейін қамтамасыз ету үшін ең тиімді әдістерді пайдаланады
  • Медициналық оңалту бойынша Қазақстан Республикасының денсаулық сақтау жүйесінің құқықтық және ұйымдастыру өрісі аясында қызмет етеді, төтенше жағдайларда базалық көмек көрсетеді, ұлт денсаулығын нығайтудың саясатын жүзеге асыру үшін кәсіпаралық командалар құрамында жұмыс істейді
  • Зерттеу мәселелері сәйкестігін қалыптастырады, физикалық медицина және оңалту бойынша кәсіби әдебиетті сыни бағалайды, өзінің күнделікті қызметінде деректердің халықаралық базасын тиімді қолданады, зерттеу командасының жұмысына қатысады
  • Өз бетінше үйренеді және кәсіби команданың басқа мүшелерін үйретеді, пікірталастарда, конференцияларда және басқа үздіксіз кәсіби даму формаларында белсенді қатысады
Top