Инновациялық білім беру бағдарламасы

6B08105 Өсімдіктер туралы ғылым және технологиялар в Қазақ ұлттық аграрлық зерттеу университеті

Пәндер

  • Азаматтық құқық

    Азаматтық құқық құқықтағы салалық ғылымдардың ең маңызды саласы. Азаматтық құқықтың мәні азаматтық заңнаманың нарықтық экономикаға зор әсерімен анықталады. Пәнді оқу барысында студент азаматтық құқық түсінігі, қайнар көздері, қағидалары, азаматтық құқықтық қатынас элементтері, жеке тұлға, заңды тұлға, кәсіпкерлік түсінігі, шарт, мәміле, міндеттеме түсінігі, оны орындауды қамтамасыз ету әдістері, интеллектуалдық меншік, мұрагерлік құқық туралы мәліметтер алып шығады.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Математика және статистика

    Пәнде теңдеулер мен функциялар зерттеледі; күштік, экспоненциалды және логарифмдік функциялар; саралау; мерзімді функциялар; біріктіру және т.б. Ақпарат жинау; сипаттама статистикасы; ықтималдықтың практикалық тұжырымдамасы; ықтималдықтың негізгі теориясы; биномдық таралуыдың шығымы; қалыпты таралу; гипотезаны тексеру принциптері; биномдық сынау және эксперименттік деректердің орташа мәнін тексеру; жүйеліліктің негізгі түсінігі беріледі.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Қаржылық сауаттылық негіздері

    Жеке қаржыға қатысты шешімдер қабылдау кезінде ұтымды қаржылық мінез-құлықты қалыптастыруға үйрету, қаржылық қызметтерді тұтынушылардың құқықтары мен мүдделерін қорғаудың тиімді тәсілдері, қаржылық өнімдер мен қызметтерді пайдалану тәртібін білу.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Кәсіпкерлік

    Пән студенттерде кәсіпкерлік қызмет негіздерін түсінуді қалыптастыруға, табысты бизнес үшін негізгі дағдылар мен құзыреттерді дамытуға бағытталған. Курстың мақсаты студенттерді кәсіпкерліктің негізгі аспектілерімен таныстыру, соның ішінде бизнес-идеяны қалыптастыру және оның нәтижесінде бизнес-жоспар құру. Курс барысында студенттер бизнес-жоспарларды әзірлеу және талдау, кәсіпкерлік жобаны басқарудың стратегиялық және тактикалық тәсілдерін қолдану, бизнес мәселелерін тиімді шешу дағдыларына ие болады.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Өсімдіктер биологиясы

    «Өсімдіктер биологиясы» пәні су режимі, өсімдіктердің фотосинтезі және тыныс алуы, олардың онтогенезі, өсу мен даму барысын басқару мақсатында ұйымдастыру сияқты өсімдіктер тіршілігінің физиологиялық процестерінің мәнін ашады, сондай-ақ өсімдіктердің цитологиясы мен гистологиясының, органографиясының, көбеюі мен систематикасының негіздері, олардың биосферадағы және өмірдегі рөлі туралы білім алуға мүмкіндік береді.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Экономика

    «Экономика» пәні жеке адамдардың, жекелеген кәсіпорындардың және мемлекеттің экономикалық қызметі жүзеге асырылатын қоғамның экономикалық өмірі туралы негізгі білімді меңгеруге бағытталған. Пән студенттердің экономикалық ой-өрісін дамытуға және шектеулі табиғи ресурстар жағдайында ұтымды шешім қабылдауға ықпал етеді. Пән экономиканың жұмыс істеуі туралы алған білімдерін мамандық таңдауда және одан әрі білім алуда бағдарлау үшін пайдалануға дайындығын қалыптастыруға ықпал етеді.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Биоорганикалық химия

    Пән биоорганикалық химияға кіріспеден тұрады, органикалық қосылыстардың құрылысы және реакциялық қабілеттілігі бойынша базисті материалдарды, сонымен қатар тіршілік әрекеті процесстеріне қатысатын полимерлерді, метаболиттерді және төмен молекулалы биореттегіштерді, олардың биологиялық функцияларымен тікелей байланыста зерттейді.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 2
    Несиелер - 5
  • Сыбайлас жемқорлыққа қарсы мәдениет

    Бакалаврларда құқықтық сауатты ойлауды дамыту, практикалық міндеттерді шешудегі ғылымның рөлі туралы мағыналы түсінік қалыптастыру, теориялық білімді бекіту, Сыбайлас жемқорлыққа қарсы күресте практикалық дағдыларды игеру. Курстың негізгі мәселелері сыбайлас жемқорлық құбылысын зерттеудің заманауи тәсілдерін зерттеуге арналған. Сыбайлас жемқорлыққа қарсы тәжірибеде халықаралық құқық пен қазақстандық заңнаманы қалыптастыру және қолдану мәселелері.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Тіршілік әрекетінің қауіпсіздігі

    Курс қауіпсіздіктің кәсіби мәдениетін қалыптастырады және алған білімдерінің жиынтығын кәсіби қызметте қолдану, кәсіби қызмет саласындағы қауіпсіздікті қамтамасыз ету үшін біліктілік пен дағдылар қабілеттілігі түсініледі.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Физика және биофизика негіздері

    «Физика және биофизика негіздері» пәні студенттерге биологиялық заңдар мен заңдылықтардың физикалық негіздерін түсінуге және оларды ветеринарияда, биотехнологияда, агрономияда және экологияда қолдануға бағытталған іргелі физикалық заңдар туралы білім алуға мүмкіндік береді. Классикалық және қазіргі физика мен биофизиканың негізгі заңдылықтары туралы түсініктерді қалыптастыруға және оларды кәсіби қызметте, сондай-ақ өлшеу мен зерттеудің физикалық әдістерінде қолдануға дағдыландырады.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Топырақтану

    Пән топырақты табиғи табиғи-тарихи дененің дербес табиғаты, топырақ түзілу факторлары мен процестері, топырақтың құрамы мен қасиеттері, жер жамылғысының қалыптасуының географиялық ерекшеліктері ретінде зерттейді. Егістік топырақты ұтымды пайдалану, топырақ құнарлылығын арттыру әдістерін әзірлеу және топырақты ластанудан және деградациялық процестерден қорғау мәселелерін қамтиды.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Өсімдіктер физиологиясы және биохимиясы

    «Өсімдіктер физиологиясы және биохимиясы» пәні жасуша, ұлпа және өсімдік деңгейіндегі өсімдіктерде жүретін биохимиялық және физиологиялық процесстерді, жасуша қызметінің биохимиялық негіздерін, өсімдіктің өсуі мен дамуын, фотосинтез, зат алмасу, су, иондар мен қанттар тасымалы және топырақтан су мен қоректік заттарды сіңіруі сияқты қызметтік қатынастарын, олардың байланысын, стрестердің әсерінен болатын биохимиялық және физиологиялық процестердің негізгі қағидаларын, сондай-ақ қоршаған ортаның факторларына бейімделу механизмін зерттейді.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 1
    Несиелер - 6
  • Жасушалық және молекулярлық биология

    Пәнде нуклеин қышқылдары мен ақуыздарды зерттеудің негізгі бағыттары, геномдардың, митохондрия мен хлоропласттардың құрылымы; ДНҚ құрылымының зақымдануы және репарациясы; генетикалық рекомбинацияның молекулалық негіздері; РНҚ түрлерінің құрылымы, процессингі және қызметтері; репликация, транскрипция, трансляция; жасушалар мен ұлпалардың құрылысы, қызметтері және дифференцировкасы, жасушалық процестердің регенерациясы және реттелуі, жасушалық органеллалардың рөлі және т. б. берілген.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Экология және тұрақты даму

    Барлық табиғат қорғау іс-шараларының, оның ішінде адамның экологиялық қауіпсіздігін қамтамасыз ету, оның денсаулығын сақтау жөніндегі іс-шаралардың теориялық негізі болып табылатын экологиялық білім негіздерін қалыптастыру, сананы экологияландыру және экологиялық мәдениетті тәрбиелеу, болашақ маманға экологиялық білімді жан-жақты қалыптастыру сонымен қатар қоғамның экологиялық дағдарыстан шығуына және орнықты даму жолында қозғалысқа жәрдемдесуге мүмкіндік береді.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Жасанды интеллект негіздері

    Пән жасанды интеллекттің (ЖИ) негізгі ұғымдарымен, тарихымен және негізгі бағыттарымен таныстырады. Интеллектуалды жүйелерді құрудың әртүрлі әдістерін, соның ішінде машиналық оқытуды, терең оқытуды, табиғи тілді өңдеуді және компьютерлік көруді қарастырады және жасанды интеллекттің этикалық және әлеуметтік аспектілерін қарастырады.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Гербология

    Пән арамшөптердің биологиялық ерекшеліктерін, жіктелуін, зияндылығын және таралуын, ауыл шаруашылығы дақылдарының залалдануын есепке алу және бағалау әдістемесін, топырақтағы және органикалық тыңайтқыштардағы арамшөп тұқымдарының қорын анықтауды, сонымен қатар арамшөптермен күрес мәселелерін зерттейді.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 2
    Несиелер - 5
  • Тіршілік туралы ғылымдарға арналған жалпы химия

    «Тіршілік туралы ғылымдарға арналған жалпы химия» пәні электролит деңгейлері, рН деңгейлері, тотығу-тотықсыздану потенциалы, олар тірі организмдердің ішкі тұрақтылығын қамтамасыз ету үшін белгілі бір аралықта болады; тірі организмдердің физиологиялық ішкі ортасын реттеу қабілеттілігі; организмдер қызметіне қатысатын молекулярлық деңгейде химиялық немесе физико-химиялық механизмдер сұрақтарына топталған.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 2
    Несиелер - 5
  • Өсімдіктердің зиянды организмдерін зерттеудің негіздері

    Пән агроценоздағы зиянды ағзалардың тіршілік етуінің жалпы заңдылықтарын, оларды заманауи әдістермен сәйкестендіру, мониторинг жүргізу және талдау тәсілдерін зерттеуге арналған. Курс зиянды ағзалардың қазіргі агрожүйедегі рөлін түсінуге мүмкіндік береді және студенттерді өсімдік қорғау саласындағы практикалық қызметте инновациялық шешімдерді қолдануға дайындайды.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 2
    Несиелер - 5
  • Өсімдік селекциясының теориялық негіздері

    Пәнде селекция мен өсімдіктердің жаңа сорттарын жасаудың теориялық негіздері, тұқым қуалау белгілерінің заңдылықтары мен тұқымқуалаушылықты басқарудың принциптері, өзгергіштікті алу тәсілдері, генотип пен фенотиптің рөлі, өсімдіктердің сорттары мен будандарын жасауда гендердің, жасушалар мен ұлпалардың жұмыс істеуін басқарудағы заманауи жетістіктерін пайдалану заңдылықтары, іріктеу әдістері, будандар мен мутанттарды алу жолдары зерттеледі.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 2
    Несиелер - 5
  • Өсімдіктер туралы ғылымға кіріспе

    Пән өсімдіктер туралы ғылым саласындағы әртүрлі ғылыми тәсілдерді, зерттеу әдістерін және ғылым үшін нормативтік құндылықтарды зерттейді. Курста эксперименттерді жоспарлаудың, өсімдіктерді егу және егістік эксперименттерді жоспарлаудың заманауи тәсілдері мен әдістемелері туралы теориялық материалдар, өлшеулерді жоспарлау, бақылау және эксперименттік деректерді талдау бойынша тәжірибе жинақталған. Пән студенттердің ғылыми тәжірибелер жүргізудегі теориялық білімі мен практикалық дағдыларын нормативтік талаптарды сақтай отыра дамытуға бағытталған.

    Оқу жылы - 3
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Өсімдіктер карантині

    Курс өсімдік карантинінің теориялық негіздерін және практикалық әдістерін, оның ішінде ауыл шаруашылығы өндірісіне және азық-түлік қауіпсіздігіне қауіп төндіретін аса қауіпті зиянкестерді анықтау және бақылауды үйренуге бағытталған. Елімізде кең таралмаған немесе сирек кездесетін потенциалы жоғары карантиндік зиянкестерге, ауру қоздырғыштарға және арамшөптерге ерекше көңіл бөлінеді.

    Оқу жылы - 3
    Семестр - 1
    Несиелер - 6
  • Қорғаулы топырақтың минералды қоректенуі

    Қорғаулы топырақтың минералдық қоректенуі өзінің ерекшелігі бар. Өсімдіктердің қоректік элементтерді қажетсінуі дақылдардың биологиялық ерекшеліктері, сұрыпы және өнімділігіне байланысты. Жылы жай өсімдіктерінің тамыр жүйесі әлсіз болуы және жақсы дамыған вегетативтік массасымен салыстырғанда қолданылатын минералдық тұздар мөлшерін жоғарлату талап етеді. Жоспарланған өнім алу үшін қорғалы топырақтың грунт құрамында минералдық элементтердің мөлшерін қадағалайды.

    Оқу жылы - 3
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Жүзім шаруашылығы

    "Жүзім шаруашылығы" пәні жүзімнің шығу тегін, сорттардың түрлері мен экологиялық-географиялық топтарын, қоршаған орта жағдайларына қойылатын негізгі талаптарды зерттейді. Әлемде және Қазақстанда өнеркәсіптік дақылдың таралуы. Бұтаның құрылымы және жүзімнің жылдық даму циклі. Жүзімнің көбеюінің биологиялық негіздері. Бұталарды қалыптастырудың негізгі түрлері, шырпудың биологиялық негіздері. Жүзімдіктер отырғызу және агротехникалық күті-баптау шаралары. Асханалық және техникалық сорттарды жинау, процесті кешенді механикаландыру.

    Оқу жылы - 3
    Семестр - 1
    Несиелер - 6
  • Өсімдік шаруашылығы

    "Өсімдік шаруашылығы" пәні егіншілікті, жеміс–көкөніс шаруашылығын, шалғындықты, орман шаруашылығын біріктіреді, ал пән ретінде - егістік дақылдар, дәнді дақылдар, бұршақ дақылдары, тамыржемістер, жем-шөп өндірісі, бақша шаруашылығы және талшықты дақылдар. Жоғарыда аталған дақылдарды өсіру технологиясын, сондай-ақ өсімдіктердің өнімділігі мен сапасына қолданылатын агротехникалық әдістердің әсерін зерттейді.

    Оқу жылы - 3
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Тыңайтқыштар жүйесі

    Пән мынандай сұрақтарды қарастырады: өсімдіктердің тыңайтқыштарды қажетсінуін анықтау, органикалық және минералдық тыңайтқыштардың тиімділігіне әртүрлі факторлардың әсері, тыңайтқыштарды беру шаралары, мерзімдері, тәсілдері және өсімдіктерге олардың нормалары, жекеленген дақылдарды әртүрлі вегетация кезеңдерінде қоректену ерекшеліктері, тыңайтқыштарды қолданудың экономикалық тиімділігі және экологиялық аспектілері.

    Оқу жылы - 3
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Егіншілік

    "Егіншілік" пәні өсімдік шаруашылығы өнімін қажетті мөлшерде және сапада өндіруді, егіс алқаптарының құрылымын жетілдіру, өнімділіктің өсуі, минералды және органикалық тыңайтқыштарды тиімді пайдалану, ауыл шаруашылығы дақылдарын зиянкестерден, аурулар мен арамшөптерден кешенді қорғау, мелиорацияланған жерлерде және жеткілікті ылғалдандыру аудандарындағы жерлерде дақылдарды кеңейту, жоғары өнімді тыңайтқыштарды енгізу негізінде оның тұрақтылығын арттыруды зерттейді. Сорттары мен будандары, ауыл шаруашылығы дақылдарының агротехникасын жақсарту.

    Оқу жылы - 3
    Семестр - 1
    Несиелер - 6
  • Жеміс-көкөніс шаруашылығы

    Пән жеміс-көкөніс шаруашылығы саласының тұрақты дамуы мен жоғары өнімділігі туралы мәселелерді, жеміс және көкөніс дақылдары мен отырғызылатын материалдардың биологиялық және морфологиялық ерекшеліктерін, оларды өсірудің озық технологияларын, дайындалған өсірудің агротехникалық шаралардың тиімділігін есептеу, ашық, қорғалған топырақта бақша дақылдарын және көкөніс өсімдіктерін отырғызу және оларды күту мәселелерін қарастырады.

    Оқу жылы - 3
    Семестр - 2
    Несиелер - 7
  • Жемістер мен көкөністерді өсіру технологиясы

    «Жемістер мен көкөністерді өсіру технологиясы» пәнінде агроклиматтық жағдайларға сәйкес жеміс және көкөніс дақылдарын өсіру технологиясына байланысты сұрақтар шеңбері қамтылады. Озық технологиялармен жеміс-көкөніс өнімдерін өндірудің рентабельділігін есептеу. Сапалы өнім алуға ықпал ететін әртүрлі агротехникалық тәсілдер мен іс-шаралар қарастырылады: учаскені таңдау және отырғызу схемасы, бейімделген сорттарды таңдау, суару, ауыспалы егіс құру және т. б.

    Оқу жылы - 3
    Семестр - 2
    Несиелер - 7
  • Ауылшаруашылық фитопатологиясы

    Пән аурулардың түр құрамын, қоздырғыштардың биологиялық ерекшеліктерін және олардың жүйелі орналасуын, заладанған өсімдіктердің шеңберін, таралу аймағын, аурудың белгілері мен зияндылығын зерттейді. Студенттер ауруларды диагностикалау және есепке алу әдістерін меңгереді, сондай-ақ экология мен қоршаған ортаны қорғауды ескере отырып, қорғау шараларының жүйесін дұрыс жүргізуге үйретеді.

    Оқу жылы - 3
    Семестр - 2
    Несиелер - 5
  • Агробизнесті ұйымдастыру және кәсіпкерлік қызмет негіздері

    «Агробизнес ұйымдастыру негіздері және кәсіпкерлік қызмет» пәнінде келесі сұрақтар қарастырылады: агробизнес түсінігі, маңызы мен ерекшеліктері, Қазақстандағы агробизнес құрылымы мен қазіргі жағдайы, түрлі ұйымдық-құқықтық нысанда бизнесті ұйымдастыру және кәсіпорын құру, өндірістік ресурстарды қалыптастыру және пайдалану, кәсіпорынның жұмыс істеуінің экономикалық механизмі, оның жұмыс істеу тиімділігін бағалау және оның ішкі және сыртқы нарықтарда бәсекеге қабілеттілігін арттыру.

    Оқу жылы - 3
    Семестр - 2
    Несиелер - 5
  • Ауылшаруашылық энтомологиясы

    Ауыл шаруашылығы энтомологиясында зиянкестердің түр құрамын, олардың морфологиясы мен биологиясын, зиянкестерге фитосанитарлық мониторинг жүргізуін, ондағы зиянкестерді ажыратуын: зиянкестердің (ЭЗШ) экономикалық зияндылық шегін анықтау жолдарын, өсімдік қорғаудың агротехникалық, химиялық, биологиялық қазіргі заманауи әдістерін қарастырады.

    Оқу жылы - 3
    Семестр - 2
    Несиелер - 5
  • Өсімдіктер генетикасы

    Пән ауылшаруашылық өсімдіктерінің тұқым қуалаушылығын және өзгергіштігін зерттейді. Өсімдіктер генетикасының мақсаты мен міндеттері, зерттеу объектілері мен әдістері. Тұқым қуалаушылықтың цитологиялық негіздері. Өсімдік жасушасы - негізгі құрылымдық-функционалдық бірлігі. Өсімдік жасушаларының бөліну жолдары. Митоз, мейоз. Мутацияның жіктелуі. Индукцияланған мутагенез. Мутациялық өзгергіштіктің практикалық маңызы. Зерттеулерді жүзеге асыруда, ғылымның агрономиялық салаларындағы эксперименттік жұмыста тұқым қуалаушылық заңдары мен гибридологиялық талдау әдістерін қолдану.

    Оқу жылы - 4
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Тұқым шаруашылығы

    «Тұқым шаруашылығы» пәнінде сорттық тұқымдардың жаппай көбеюінің теориялық негіздері, гибридті тұқымдардың таза сорттылығын сақтай отырып алынуы, сондай-ақ жоғары сапалы тұқым алудың практикалық тәсілдері қарастырылады. Дақылдардың морфологиялық және биологиялық ерекшеліктері және жоғары сапалы элиталық тұқым алу тәсілдері, фермерлерге жоғары сапалы тұқым беру қарастырылған, сорттық және тұқымдық бақылауды жүзеге асыру ережелеріне басты назар аударылады.

    Оқу жылы - 4
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Көкөніс дақылдарының отырғызу материалдарын өндіру

    Пәнде біржылдық, екіжылдық және көп жылдық көкөніс дақылдарының егіс және отырғызу материалдарын өндірудің теориялық негіздері мен практикалық дағдылары қарастырылады; әр түрлі тәсілдермен жоғары сапалы себу және отырғызу материалдарын көбейту және алу мәселелеріне көңіл бөлінеді.

    Оқу жылы - 4
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Жылыжай өндірісіндегі заманауи әзірлемелер

    Пән жылыжайдың заманауи типтерін, жылыжай дақылдарын өндірудің алдыңғы қатарлы тәсілдерін, суарудың ресурс үнемдейтін тәсілдерін қолдануды, жоғары қоректік субстраттарды дайындауды, өсімдіктің қоректіктенуін, жоғары өнімді сорттарды таңдауды, жылыжай дақылдарының аурулары мен зиянкестерін және пайдалы жәндіктерді қолдануды, өсімдіктердегі физиологиялық бұзылыстарын және оларды шешудің ықтимал жолдарын; жыл бойы өнімді жинаудың және өндірудің потенциалын есептеуді үйретеді.

    Оқу жылы - 4
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Биоинформатикаға кіріспе

    «Биоинформатикаға кіріспе» курсы студенттерді биоинформатиканың қазіргі жағдайымен және есептеу-математикалық әдістермен және оларды шешу тәсілдерімен таныстырады. Геномика мен протеомикадағы ақпараттық, математикалық және статистикалық технологияларға шолу, сондай-ақ организмдердің тұтас жүйелерінің динамикасын және есептеу биологиясын зерттеу жүргізіледі.

    Оқу жылы - 4
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Өсімдіктерді қорғаудың биологиялық әдістері

    Пән зиянды организмдерден өсімдік қорғауда экологиялық тәсілдерін, ауылшаруашылық дақылдарының зиянкестерін, ауруларын және арамшөптерін бақылауда негізгі биологиялық агенттер бойынша өсімдікті биологиялық қорғау негіздерін оқытады

    Оқу жылы - 4
    Семестр - 1
    Несиелер - 6
  • Зиянкестермен күресудің кешенді әдістері

    Пәнде диагностика жүргізу және өсімдіктерді зиянды ағзалардан қорғау әдістерін, зерттелетін территорияның фитосанитарлық таза жағдайын қамтамасыз ету үшін кешенді шараларды қолдануды, ауылшаруашылық дақылдары мен қоймадағы өнімдердің аурулары мен зиянкестеріне қарсы пайдаланылатын негізгі химиялық және биологиялық препараттармен таныстырады, өндірістің тиімділігі мен қоршаған ортаның қауіпсіздігін ескере отырып, экологиялық таза өнім алу мақсатында қорғау шараларын ұйымдастыруды оқытады.

    Оқу жылы - 4
    Семестр - 1
    Несиелер - 6
  • Өсімдіктерді қорғаудағы цифрлық технологиялар

    «Өсімдіктерді қорғаудағы цифрлық технологиялар» пәні ауыл шаруашылығы дақылдарын зиянды организмдерден қорғау жүйесінде қолданылатын заманауи цифрлық шешімдерді оқып-үйренуге бағытталған. Оқу барысында студенттер аграрлық саладағы цифрландырудың негіздерімен, геоақпараттық жүйелермен (ГАЖ), қашықтықтан зондтау технологияларымен, ұшқышсыз ұшу аппараттарын (дрондарды), сенсорларды, нақты егіншілік жүйелерін пайдаланумен, сондай-ақ аграрлық саладағы жасанды интеллект (AI) және Big Data элементтерімен танысады. Пән аясында фитосанитарлық жағдайды мониторингтеуге, цифрлық карталар құруға, өсімдіктерді қорғау бойынша шешім қабылдауға арналған цифрлық платформалар мен қосымшаларды практикалық түрде қолдану мәселелері қарастырылады.

    Оқу жылы - 4
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Өсімдіктер селекциясының бағыттары мен әдістері

    Пән селекциялық процестің негізгі кезеңдерін, өздігінен және айқас тозаңданатын өсімдіктер селекциясының ерекшеліктері мен бағыттарын, селекция әдістерін таңдау, будандастыруды және жеке іріктеуді, селекцияның синтетикалық және дәстүрлі әдістерін, селекциялық материалды алу тәсілдерін, бастапқы және селекциялық материалды бағалауды, селекциялық процестің стратегиясы, ұйымдастырылуы мен техникасын зерттейді.

    Оқу жылы - 4
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Тұқымдық материалдардың сапасын анықтау тәсілдері

    Пәнде өсімдік өсіру жағдайына және олардың агротехникасына байланысты тұқымдардың қалыптасу, құйылу және жетілу үрдістері, тұқымдардың өнімділік және себу сапасы, тұқымдардың егіс сапасына стандарттар (МЕМСТ), егіс материалының сақталу шарттары мен сапасын жақсарту тәсілдері, далалық өнгіштігі және оны арттыру жолдары көрсетілген.

    Оқу жылы - 4
    Семестр - 2
    Несиелер - 5
  • Жеміс-көкөніс өнімдерін сақтау және өңдеу технологиясы

    Курс жемістер мен көкөністерді сақтаудың биологиялық негіздерін, уақытша және тұрақты қоймаларды, реттелетін газды ортасы бар тоңазытқыш құрылғыларды, жеміс-көкөніс өнімдерінің әртүрлі түрлерін сақтаудың ерекшеліктерін қарастырады. Жемістер мен көкөністерді сақтау кезінде жемістердің шығынға ұшырау себептері және оларды шешу жолдары, жемістерден, жидектерден және көкөністерден консервілердің түрлерін өндіру технологиясы мен қайта өңдеудің жалпы мәселелері зерттеледі. Қайта өңдеуге арналған шикізаттың сапасына ерекше назар аударылады.

    Оқу жылы - 4
    Семестр - 2
    Несиелер - 5
  • Өсімдіктер биотехнологиясы

    Пәнді оқытудың мақсаты - өсімдіктер биотехнологиясы саласында қолданылатын заманауи әдістер мен әдіснамаларды оқып үйрену. Курсты оқу барысында студенттер өсімдік жасушаларын in vitro жағдайында өсіру әдістерін меңгереді. Қоректік орталар және олардың құрамы, каллус алу және оны өсіру әдістері. Жасуша культурасы жүйелері.

    Оқу жылы - 4
    Семестр - 2
    Несиелер - 6

Оқыту нәтижелері

  • Жаратылыстану-ғылыми және әлеуметтік-саяси пәндер негіздерін, химияның негізгі заңдарын, кәсіби этика нормаларын, жасуша құрылымын, өсімдіктердің өсуі мен дамуын, құқықтық, сыбайлас жемқорлыққа қарсы мәдениет қызметтерін, академиялық адалдық қағидаттарын сипаттау. Инклюзивті білім беру жағдайында студенттерге психологиялық-педагогикалық қолдау көрсетуді ұйымдастыру құзыреттілігін дамыту.
  • Экономикалық заңдардың іс-әрекеттерін анықтау, дұрыс бизнес-идеяны таңдау, студенттердің әлемдік танымын қалыптастыруды, қоғамдық, құқықтық мәдениет пен жеке құқықтануды арттыру, еңбекті, қоршаған ортаны қорғау нормаларын және тұрақты дамуды, адамгершілік даму ережелерін, әртүрлі физикалық және экологиялық факторлардың тірі жүйелерге әсерін анықтау.
  • Өсімдіктер биологиясын, ағзасы мүшелерінің жасушалық құрылымы мен қызметінің заңдылықтарын, қоректік заттарды тұтынуды, өсімдіктердің физиологиялық күйін және қоршаған орта факторына бейімделу әлеуетін түсіну. Зерттеу жүргізудің орнына қойылатын талаптарды, дәлдігін, отырғызу, өсіру әдістері мен технологиясының ерекшеліктерін және жеміс-көкөніс өнімдерінің жоғары және тұрақты өнімін алуды анықтау.
  • Зиянды организмдердің дамуын болжау, олардың зияндылығының экономикалық шегін анықтау, әртүрлі физикалық, микробиологиялық факторлардың тірі жүйелерге әсері үшін фитопатологиялық мониторинг кезінде карантиндік арам шөптер, зиянкестер мен ауыл шаруашылығы дақылдары ауруларының зиянкестері мен қоздырғыштарының түрлік құрамын жіктеу.
  • Топырақтағы химиялық элементтердің құрамы және олардың әртүрлі органикалық және бейорганикалық қосылыстардың түзілуіне қатысуы, атом құрылымы мен молекулалардың құрылымы, тірі организмдердің тұрақты жұмыс істеуін қамтамасыз ететін биополимерлердің рөлі туралы білімді қолдану.
  • Өсімдіктерді өсіру және қорғау кезінде ақпараттық, цифрлық технологияларды, ақпараттық-коммуникативтік технологиялар мен ЖИ элементтері негізінде өсімдіктердің биоинформатикасын, биохимиясын және физиологиясын, биологиялық зерттеулердің эксперименттік деректерінде талдаудың математикалық-статистикалық әдістерін пайдалану.
  • Ғылыми зерттеу әдістерін, дала дақылдарының агробиологиялық ерекшеліктерін білу, ауыспалы егістердің құрылымын, жаңа және өңделген өнімдердің сапасын сақтауға ықпал ететін технологияларды анықтау, өсімдіктердің сапасын бақылауды, құрылымы мен қызметін, сақтау шарттары мен оларды өңдеу тәсілдерін бағалау.
  • Теориялық және практикалық білімді қолдану, сондай-ақ дала дақылдарын көбейтудің дәстүрлі әдістерін, жоғары өнімді формаларды таңдау әдістерін, өсімдік биологиясы мен биотехнологиясын, жоғары қоректік субстраттарды дайындау процестерін, ЖИ-ті ұтымды пайдалану.
  • Өсімдіктердің жаңа сорттары мен формаларын алу кезінде тұқым қуалаушылық пен белгілердің өзгергіштігінің құрылымын, гендік функцияларын, геномдарын және генетикалық берілу заңдылықтарын талдау. Көкөніс дақылдарының буданды түрлерінің тұқымын, сауықтырылған жоғары сапалы көкөніс отырғызу материалын (телінген көшет) алу.
  • Ауылшаруашылық дақылдарының арам шөптерін, зиянкестері мен ауруларының таралу ошақтарын, негізгі қожа-өсімдіктер мен олардың паразиттері өзара қарым-қатынасының генетикасын, өсімдіктердің қоздырғыштарға иммунитеті мен төзімділігін, аурудың себептері мен салдарын айқындау.
  • Жеміс-көкөніс дақылдары мен жүзімнің оңтайлы жоғары сапалы өнімін алу үшін топырақтың химиялық құрамы мен қасиеттеріне, жылыжай топырақтарына, минералды қоректенуге, өсімдіктермен байланысқа, топырақ пен өсімдік диагностикасына байланысты тыңайтқыштарды қолдану жүйесін жасау.
  • Экономикалық және экологиялық тиімділік пен олардың орындылығын негіздей отырып, кешенді қорғау шараларын, дақылдардың арам шөптермен ластануын есепке алу және бағалау әдістемесін, интеграцияланған әдістерді, оның ішінде өсімдіктерді қорғаудың биологиялық әдістерін ұтымды пайдалануды жобалау.
  • Ашық топыраққа арналған ұтымды көкөніс ауыспалы егістерінің, қорғалған топырақ құрылыстарына арналған дақылайналымның сұлбаларын құру. Жылыжай өндірісінде жеміс-көкөніс шаруашылығы, жүзім шаруашылығы және инновациялық технологиялар саласындағы жетекші елдердің озық тәжірибесін пайдалану.
  • Агробиологиялық сипаттамаларын, аймақтың климаттық жағдайларын, өсіруге рұқсат етілген сорттардың сипаттамаларын ескере отырып, жоғары сапалы жеміс-көкөніс өнімдері мен жүзімді, сондай-ақ отырғызу материалын микроклоналды көбею әдісімен өндіру. Ашық және қорғалған топырақта өсімдіктерді күту мен қорғаудың кешенді шараларын сақтай отырып, көкөніс дақылдарының отырғызу материалын өсіру және өндіріс тиімділігін есептеу.
  • Дәстүрлі селекция әдістері мен биотехнологияны қолдана отырып, дақылдардың сорттары мен будандарын құру, жоғары сапалы жеміс-көкөніс өнімдері мен олардың тұқымдарын алу және сақтау тәсілдерін меңгеру.
Top