8D02305 Филология в Л.Н.Гумилев атындағы Еуразия ұлттық университеті
-
Білім беру бағдарламасының мақсаты Филология ғылымы саласында білімді жүйелендіруді қалыптастыру және инновациялық технологияларды қолданысқа енгізу мақсатында жалпы заңдылықтарын зерттеу, докторанттарға ғылыми-зерттеу мен эксперименттік әдістерді бақылауды және лингвистикалық, әдебиеттану үдерісі мен құбылыстарын меңгерту.
-
Академиялық дәреже Докторантура
-
Оқыту тілі Русский, Қазақша
-
Оқу мерзімі 3 года
-
Кредиттер көлемі 180
-
Білім беру бағдарламаларының тобы D060 Филология
-
Білім беру саласы 8D02 Өнер және гуманитарлық ғылымдар
-
Дайындық бағыты 8D023 Тілдер және әдебиет
Пәндер
-
Қазіргі әдеби үдеріс және ХХ ғасыр классикасы
Пән әдеби үдерісті көркем ойлау эволюциясының имманент заңдарының, тарихи және саяси жағдайлардан туындайтын рухани қарым-қатынастар мен әдебиеттің жалпы дамуына ықпал ететін жарқын мифларға арналған шығармашылық ізденістердің логикасын кешенді байланысы ретінде оқытады.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Шығармашылық тұлға категориясы
Пән шығармашылық тұлға категориясының ғылыми-теориялық-әдіснамалық негіздерін қарастыра отырып, филология ғылымының басым даму арналарын талдауға бағытталады. Қазіргі әдебиеттану ғылымының доминантты концепциялары сипатталады.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Семиотикалық лингвистика
Курстың мақсаты - семиотика белгілері мен белгілер жүйелері туралы ғылымы ретінде жалпы мәліметтерді беру, оның күрделі, кешенді сипатын көрсету және докторанттарда белгілер жүйелердің мазмұны мен құрылымы бойынша түсінік қалыптастыру. Курстың міндеттері - докторанттарға заманауи семиотика тілін, сондай-ақ мәтінді семиотикалық және лингвистикалық талдау әдістерін үйрету. Нәтижесі – белгі жүйелері туралы білімді игеріп, ғылыми зерттеулермен жұмыс жасау кезінде семиотикалық талдаудың әдістемесі мен әдістерін қолдану мүмкіндігін үйрену.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Мәдениетаралық коммуникация
Пәннің мақсаты – отандық және шетелдік филологиядағы мәдениетаралық коммуникация мәселелерін теориялық тұрғыдан зерттеу. Пән мәдениетаралық коммуникацияның қазіргі ғылыми парадигмасы мәселелері бойынша өз бетінше ғылыми зерттеулер жүргізу дағдыларын үйретеді.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Лингвистиканы зерттеу әдістері мен ұстанымдары
Пән лингвистикалық талдаудың әдістері мен принциптерін әртүрлі аспектілерде қарастырады. Тілді жүйе ретінде түсіну ХХ ғасырдағы лингвистиканың маңызды әдіснамалық принципіне қаоыптасу үстінде. Сондықтан лингвистикалық зерттеудің, талдаудың негізгі міндеттерінің бірі ретінде лингвистикалық жүйенің компоненттері өзара байланысты қатынастарды барабар сипаттауға және түсіндіруге байланысты міндет қойылады. Нәтижесінде лингвистикалық бағытты ғылыми зерттеуде жұмыс істеу кезінде әртүрлі лингвистикалық әдістер мен әдістерді қолдану мүмкіндігі үйретіледі.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Қазіргі ғылыми парадигмалар аспектісіндегі тіл мен мәдениеті
Пән тілдің және мәдениеттің өзара әрекеттесу үдерістерін және басқа да гуманитарлық, жаратылыстану және тарихи ғылымдар арасында әртүрлі тарихи, мәдени және этно-лингвистикалық жағдайларда қоғамның білімінің тарихи парадигмасына байланысты орындарды зерттеуге бағытталған. Лингвистикалық мәселелерді мемлекеттік тілді үйренудің қажеттілігімен байланыстыру. Нәтижесінде мәдениетаралық өзара іс-қимылдың әртүрлі нысандары мен түрлерін пайдалану игеріліп, әртүрлі мәдениеттер мен қоғамдық топтардың өкілдерімен қарым-қатынас жасау және қарым-қатынастың жалпы және кәсіби салаларында мәдениетаралық диалогты жүзеге асыру қабілетілігі дамиды.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Алтай тілдері теориясы
Пәннің мақсаты – түркі, моңғол, жапон, корей, тунгус-манчжур тілдерінің генетикалық туыстық қатынастарын, лексикалық алуан түрлілігін зерттеу. Пән қазақ тілінің дыбыстық, морфологиялық, лексика-семантикалық жүйелерінің қалыптасу тарихын алтай тілдері теориясымен байланыста, ретроспектілік бағытта зерттеу дағдыларын меңгертеді.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Академиялық хат
Пән ғылыми жарияланымдарды сыни тұрғыдан талдауға және қабылданған стандарттарға сәйкес өз зерттеулеріңіздің нәтижелерін жазбаша түрде жазуға үйрету мақсатын көздейді. Нәтижесінде академиялық жазудың нысандары, түрлері мен нормалары туралы білім игеріліп, Scopus және WOS базаларымен индекстелген басылымдарда жариялау үшін ғылыми мақалаларды дайындау кезінде академиялық жазу нормативтерін қолдану мүмкіндігі үйретіледі.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Ғылыми зерттеу әдістері
Пәннің мақсаты-білім алушылардың ғылыми филологиялық зерттеудің мәні мен әдіснамалық негіздері туралы түсініктерін қалыптастыруды қамтамасыз ету; ғылыми-зерттеу ойлауын және зерттеу мәдениетін дамыту. Нәтижесінде ғылым әдістері туралы білімді кең және тар мағынада игеріп, ғылыми зерттеулермен жұмыс жасау кезінде әртүрлі әдіснама мен әдістерді қолдану мүмкіндігі үйретіледі.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Мәтінді кешенді талдау
Пән мазмұны мәтінді кешенді талдау әдістері мен принциптерін меңгертеді, атап айтқанда герменевтикалық, компаративистік, тарихи-типологиялық, эстетикалық, психоаналитикалық, философиялық, поэтикалық талдау-әдіс тәсілдері мен әдебиеттану әдіснамасының мәтінді таныту ұстанымдарын оқытуды қарастырады.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Тарихи лексикология
Пәннің мақсаты – лексика жəне оның пайда болу жолдары мен даму заңдылықтарын анықтау. «Тарихи лексикология» пәні тіл тарихын, сол тілде сөйлеуші этностың (халықтың, ұлттың) бастан кешірген қоғамдық формациялары мен этникалық қалыптасу, дамуының ұзақ жолына қатысты тілдік фактілердің шығу тегін, қалыптасу кезеңдерін, туыстас тілдердің қатарынан алатын орнын, басқа тілдерге қатыстылығын ғылыми-теориялық тұрғыдан зерттеу дағдыларына үйретеді.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Цифрлық гуманитарлық ғылымдарға кіріспе
Бұл курс докторанттарды тіл деректері бойынша цифрлық гуманитарлық Бұл курс докторанттарды тіл деректері бойынша цифрлық гуманитарлық зерттеулер жүргізуге қажетті әртүрлі әдістер, стандарттар және құралдар туралы негізгі түсініктермен қамтамасыз етуді мақсат етеді. Курс барысында цифрлық гуманитарлық ғылымдар концептісі және оның зерттеу сұрақтары мен әдістері талданады. Курс докторанттарды тілдік деректерді өңдеудің цифрлық әдістері мен құралдарымен таныстырады және оларды өз зерттеулерінде қолдану мүмкіндіктерін меңгертеді.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
ХХ ғасырдың екінші жартысы – ХХІ ғасырдың басындағы тіл білімінің /әдебиеттанудың/ ғылыми басымдықтары
Пәннің мақсаты – ХХ ғасырдың ІІ жартысындағы және ХХІ ғасыр басындағы тіл білімінің/ әдебиеттанудың басым даму арналарын зерттеу. Пән осы кезеңдегі тілдік / әдеби зерттеулерді антропоөзекті, функционалдық, мәдениеттанымдық, коммуникативтік, прагматикалық т.б. тұрғыдан қарастырады. Сонымен қатар докторанттарға осы зерттеулердің доминантты концепцияларын ғылыми-теориялық тұрғыдан талдау дағдыларын меңгертуді көздейді.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Архетиптік бейнелер және сюжеттер
Пәннің мақсаты – архетиптердің бейнесі мен сюжеттерін оқыту; архетиптерді терең түсінуді, адамзат әлеміндегі архетиптер жүйесіндегі, мәдени әлемдегі тұжырымдамаларды, талдаулар мен зерттеулерді түсіндіру және оқыту. Пән архетиптер мен олардың мәдени сана-сезімдегі бейнесін талдау жолдарын үйретеді. Әлем әдебиетіндегі архетип зерттеулерін талдау, зерттеу және түсіндіру қабілеттерін дамытады.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Тіл білімінің метатілі және метасөздігі
«Тіл білімінің метатілі мен метасөздігі» атты пәннің негізгі мақсаты – тілдің метатілдік қызметін және оның құрылымын, мазмұнын танып білу. Пәннің міндеттері: негізгі лингвистикалық сөздіктердің сөз тізбегін салыстыра отырып, лингвистикалық терминдердің жалпы парадигмасын және лингвистиканың метатілдік корпусын көрсету; әртүрлі лингвистикалық терминологиялық сөдіктердің сөз тізбектерін (соның ішінде қостілді сөздіктердің), мәтін және дискурстік жағдайларды сын көзбен қарастыру.Нәтижесі-сөздіктермен және сөздік материалдармен жұмыс істеу, ғылыми қызметте лингвистика терминологиясын қолдану және онымен жұмыс істеу мүмкіндігін үйрену.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
Профессии
Оқыту нәтижелері
- Тіл білімінің / әдебиеттанудың перспективалық даму талаптарына жауап беретін тиімді жобалық әзірлемелер алуды қамтамасыз ететін жобалаудың және қолданудың заманауи әдістерін меңгереді.
- Отандық тіл білімі және әдебиеттанудың негізгі мектептері мен бағыттарын біледі және тілдік, әдеби зерттеу әдістері мен шығармашылық тәсілдерін меңгереді.
- Филологиялық зерттеулер жүргізуде әлемдік және отандық филологиядағы ғылыми мектептердің басым бағыттарын меңгереді; қазіргі филология ғылымының теориялық бағыттары, ағымдары мен даулы мәселелерді, әдеби үдерістің даму заңдары мен заңдылықтары, әдеби байланыс типтері мен мәселелері, филология және цифрлық гуманитарлық ғылымдар тоғысындағы зерттеулер мен жүйелі білімді меңгереді.
- Тіл білімі және әдебиеттану саласының заманауи ғылыми парадигмасы мәселелерінде өзіндік зерттеулер жүргізу дағдысына, нақты дәлелді қорытындысы бар ауызша және жазбаша коммуникациялар жүргізуге қабілетті болады.
- Түркітанымдық контекстіде қазіргі мәтін концепциясы мен көркем мәтінді талдау техно-логиясын жетік меңгеріп, рецептивті эстетиканың өзекті мәселелерін, генезисін, контекстуал-ды-мәтінаралық талдау технологиясын жақсы үйрену. Алған білімді диссертациялық жұмысты жазу барысында қолдана алу, сөз өнерін талдау әдіс-тәсілін пайдалана білу. Мәтінді бірнеше аспектілер тоғысында талдау арқылы оның көркемдік-бейнелілік негізін анықтау; әдебиеттану әдіснамасының мәтінді таныту ұстанымдарын меңгерту.