Жаңа білім беру бағдарламасы

7M05216 Экологиялық топырақтану в әл-Фараби атындағы Қазақ Ұлттық университеті

  • Білім беру бағдарламасының мақсаты Топырақтану және жер ресурстарын басқару саласында топырақ зерттеулері негізінде жер ресурстарын қорғау және оған жақын облыстарда ғылыми проблемаларды шешуге; заманауи ғылыми тұжырымдамалар негізінде ЖОО-да топырақтануды оқытуға; қазіргі заманғы аспаптар мен ақпараттық технологиялардың көмегімен топырақ жамылғысының жай-күйін зерттеуді жүзеге асыруға; далалық ізденістер мен зертханалық талдаулардың нәтижелерін өңдеуге, ғылыми ізденістердің нәтижелерін ғылыми жарияланымдар мен магистірлік диссертацияда рәсімдеуге қабілетті ғылыми-педагогикалық кадрларды даярлау.
  • Академиялық дәреже Магистратура
  • Оқыту тілі Русский, Қазақша
  • Оқу мерзімі 2 года
  • Кредиттер көлемі 120
  • Білім беру бағдарламаларының тобы M087 Қоршаған ортаны қорғау технологиясы
  • Дайындық бағыты 7M052 Қоршаған орта

Пәндер

  • Топырақ зерттеулерінің заманауи химиялық әдістері

    Пәннің мақсаты - топырақты заманауи химиялық талдаудың теориялық және практикалық негіздерін және әдістерін құру принциптерін зерттеу бойынша білімді қалыптастыру; топырақ ресурстарын тиімді пайдалану және бағалау бойынша қолданбалы мәселелерді шешу үшін топырақты ғылыми және өндірістік химиялық талдаудың заманауи әдістерін игеру.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Заманауи және палео-топырақтардың генезисі мен эволюциясы

    Пәннің мақсаты-ауа-райының және топырақтың пайда болу процестерін зерттеу, қазіргі және жерленген топырақтың генетикалық көкжиектері мен қасиеттерін қалыптастыру кезінде топырақ түзілу факторларының бірлескен әсерін көрсету; топырақ эволюциясының сатыларын көрсету; палеопотану мен топырақ эволюциясы туралы ілімді жердің геологиялық тарихымен өзара байланыста өткен топырақты зерттейтін қазіргі заманғы Пәнаралық ғылыми бағыт ретінде ұсыну.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Топырақтың физика – химиялық үрдістері

    Пәннің мақсаты-топырақтың қасиеттері мен режимдерін талдау процесінде теориялық және қолданбалы есептерді шешуде физикалық және химиялық әдістерді қолдану қабілетін қалыптастыру.курста топырақ процестерінің термодинамикасы, топырақты зерттеудің негізгі әдістерінің теориясы, әдістемесі және принциптері, химиялық элементтердің таралуы қарастырылады.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Жерді тұрақты пайдаланудың топырақ – экологиялық аспектері

    Пәннің мақсаты-топырақ түзілуін ұзақ геологиялық даму нәтижесінде биосфераның қалыптасуының ажырамас бөлігі ретінде қарастыру. Курста топырақ түзілуіне байланысты биосфералық процестерді зерттеу теориясы, әдістемесі және принциптері, топырақ қасиеттері мен режимдерінің қалыптасуының жалпы заңдылықтары қарастырылады. Топырақтың ластануына және ландшафттың техногендік өзгеру дәрежесін экологиялық бағалауға көңіл бөлінеді.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Ғылым тарихы мен философиясы

    Пәннің мақсаты: философия жайлы әлемді танудың ерекше формасы ретінде, оның негізгі бөлімдерін, проблемалары мен олардың болашақ кәсіби қызмет аясында зерттеу әдістері туралы тұтас жүйелі көзқарас қалыптастыру. Оқу курсы ғылыми-зерттеу жұмысының теориялық және әдіснамалық негізін қалыптастырады.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 3
  • Жоғары мектептің педагогикасы

    Пәннің мақсаты: жоғары мектептің дидактикасы, білім беру теориясы мен менеджменті, оқытушылық қызметті талдау және өзін-өзі бағалау негізінде жоғары оқу орындары мен колледждерде педагогикалық қызметке қабілеттілікті қалыптастыру. Оқу курсы білім беру мен Болон процесінің даму тенденцияларын зерттеуге бағытталған. Курс оқытушылық және кураторлық шеберлікті, оқыту мен тәрбиелеудің әртүрлі стратегиялары мен әдістерін меңгеруге көмектеседі.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Топырақ – ландшафты жоспарлау

    Пәннің мақсаты - топырақ-ландшафтық жоспарлаудың әдіснамалық негізін түсіну қабілетін қалыптастыру, халық шаруашылығында (ауыл, орман және т.б.) топырақ жамылғысын пайдалана отырып ландшафтық жоспарлау әдістерін қолдану, топырақты ұтымды пайдалану қағидаттарын сақтай отырып аумақты ұйымдастыру. Курс Қазақстанның жер қорының құрылымы мен ерекшеліктерін, топырақ ресурстарының пайдаланылуын мемлекеттік басқару мен бақылауды зерделеуге бағытталған.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • ГАЖ технологияларың пайдаланып топырақты қашықтықтан зерттеу және картаға түсіру

    Пәннің мақсаты – аймақтық цифрлық модельдеуді жүзеге асыру білімдері мен қабілеттерін қалыптастыру, географиялық ақпараттық жүйелерді (ГАЖ), картография және геоинформатика саласындағы заманауи бағдарламалық қамтамасыз етуді қолдана отырып биіктіктің сандық модельдерін талдаудың негізгі әдістерін меңгеру.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Топырақ түзілу биохимиясы

    Пәннің мақсаты-топырақ түзудегі биохимиялық процестердің рөлі; олардың құрылымы, қасиеттері, қалыптасу, даму және жұмыс істеу процестері, сыртқы ортамен өзара байланысы туралы; топырақта жүретін биохимиялық процестердің заңдылықтары, құнарлылықтың агрохимиялық және биологиялық көрсеткіштері, қарашірік синтезі процестері, топыраққа қолданылатын органикалық тыңайтқыштардың минералдануы, ландшафттың биохимиялық процестерінің қарқындылығы мен бағыты туралы білімді қалыптастыру.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Топырақ биологиясының инновациялық әдістері

    Пәннің мақсаты - топырақ биотасының функционалдық және сандық сипаттамаларын талдау, топырақ құнарлылығын қалыптастырудағы флора мен фаунаның рөлін анықтау, топырақтың биохимиялық қасиеттерін зерттеудің инновациялық әдістерін игеру, топырақ микроорганизмдерінің сандық және сапалық құрамын анықтау, топырақтағы микробиологиялық процестерді талдау.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 2
    Несиелер - 5
  • Басқару психологиясы

    Пәннің мақсаты: басқару психологиясының іргелі ұғымдарын зерделеу негізінде жоғары білікті мамандарды ғылыми даярлауды қамтамасыз ету, кәсіби қалыптасу процесінде басқару саласының маңызды аспектілерін теориялық түсіну және практикалық қолдану үшін алғышарттар жасау. Курс психикалық процестердің дамуы мен жұмыс істеу заңдылықтарын, тиімді өзара әрекеттесу және қақтығыстарды жеңу, өзін-өзі дамыту және өзін-өзі таныстыру негіздерін зерттеуге бағытталған.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 2
    Несиелер - 3
  • Шетел тілі (кәсіби)

    Пәннің мақсаты: шетел тіліндегі сөйлеу мәнерінің әртүрлі түрлерінде практикалық дағдыларды қалыптастыру. Оқу курсы қазіргі жаһандық кеңістіктегі ақпаратты қабылдау, түсіну және аудару, өз зерттеулерін сынақтан өткізу үшін ғылыми іс-шараларға қатысу қабілетін қалыптастырады. Пән шетел тілін білім берудің халықаралық стандарттарына сәйкес құзыреттерді жетілдіруге бағытталған.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 2
    Несиелер - 5
  • Ғылыми зерттеулерді ұйымдастыру және жоспарлау

    Пәннің мақсаты: магистратура студенттерін ғылым сферасындағы жұмысқа дайындау және оларды ғылыми-зерттеудің, ғылыми-техникалық, инновациялық қызметтердің ерекшеліктерімен, ғылыми зерттеулердің жабдықтары және әдістерімен, шығармашылықтық еңбекті ұйымдастыру және оны жоспарлаумен таныстыру, теориялық және эксперименттік зерттеулерді талдау және қорытындылар мен ұсыныстарды тұжырымдау.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 2
    Несиелер - 5
  • Топырақтың географиялық таралуы

    Пәннің мақсаты - топырақтың номенклатурасын, географиялық таралу заңдылықтарының, жүйеленуін көрсету қабілетін қалыптастыру; аудандастырудың таксономиялық бірліктерінің негіздемесі мен топырақ-биоклиматтық белдеулердің, облыстардың, типтердің, аймақтарының, провинцияларыңың, округтерінің және ауданыңың сипаттамасын жасау. Курста топырақтың түзілу теориясы, әдістемесі мен принциптері, топырақ қасиеттері мен режимдерінің қалыптасуының жалпы заңдылықтары қарастырылады.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 2
    Несиелер - 5
  • Антропогенді бұзылған жерлерді рекультивациялау

    Пәннің мақсаты - антропогендік бұзылған жерлерді қалпына келтіру, өнімділікті қалпына келтіру, топырақ құнарлылығын арттыру шараларын әзірлеу қабілеттерін қалыптастыру. Курста топырақ жамылғысына теріс әсердің себептері, табиғи және техногендік ландшафттарды қалпына келтіру кезеңдері зерттеледі. деградацияланған және бұзылған жерлерді ауыл шаруашылығы айналымына енгізе отырып, қалпына келтірудің тиімді технологияларын қолдану үшін негіз қалыптастырады.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 3
    Несиелер - 5
  • Топырақтарды мелиорациялау және қорғау

    Пәннің мақсаты - өңделетін дақылдардың жоғары және тұрақты өнімін алу үшін жер және су ресурстарын пайдалану тиімділігін арттыру мақсатында гидрологиялық, топырақ және агроклиматтық жағдайларды жақсарту жөніндегі ұйымдастыру -шаруашылық және техникалық іс-шаралар кешені ретінде мелиорация туралы ұғымды қалыптастыру; суарудың, топырақты эрозиядан, ластанудан және деградациядан қорғаудың қазіргі заманғы инновациялық әдістерін зерттеу.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 3
    Несиелер - 5
  • Топырақ құнарлығының мониторингі

    Пәннің мақсаты - топырақтың мониторингін ұйымдастыру, оның агрофизикалық, агрохимиялық және биологиялық қасиеттерін және құбылымдарын бақылау арқылы құнарлылық күйін бағалай отырып, алынған ақпаратты топырақты сақтау және құнарлылық жағдайын жақсарту бойынша іс - шараларды әзірлеу үшін пайдалану қабілеттерін дамыту.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 3
    Несиелер - 5
  • Топырақ құнарлығын үдере өндеу әдістері және эрозиядан қорғау

    Пәннің мақсаты - топырақ құнарлылығын қайта қалпына келтірудің кең таралған әдістері мен экологиялық жағдайдың теориялық және практикалық негіздерін қалыптастыру, топырақты эрозия мен дефляциядан қорғаудың, берілген сапада тұрақты өнім алу үшін фитосанитарлық әлеуетті басқаруды қамтамасыз ету.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 3
    Несиелер - 5
  • Топырақтардың шөлдену және деградация проблемалалары

    Пәннің мақсаты – эрозия түрлері, шөлейттену және жер деградациясының басқа да процестері туралы теориялық білімді қалыптастыру; осы процестердің әсерін және олардың ландшафттың жер жамылғысы мен аумағына әсерін талдау; ландшафтты қалпына келтіру және сақтау үшін деградациялық құбылыстардың кері әсерін болдырмау және азайту жолдарын меңгеру.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 3
    Несиелер - 5
  • Топырақ бонитировкасы және агроэкологиялық бағалау

    Пәннің мақсаты - бонитет балдарын есептеуге негізделген топырақты бағалаудың негізгі әдістерін зерттеу және практикада қолдану, бағалау шкалаларын құру үшін топырақтың қасиеттері мен белгілерін іріктеудің негізгі принциптерін игеру; топырақ жамылғысын сапасы (құнарлылығы) және экономикалық құндылығы бойынша бағалау. Топырақты бағалаудың негізгі көрсеткіштерін талдау: бонитет балдары, балл бағасы, топырақ жамылғысы бонитеті.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 3
    Несиелер - 5
  • Урбандалған және техногенді ландшафтардың топырақ жамылғысы

    Пәннің мақсаты - "урбандалу" және "урбандалған топырақ" ұғымдарын қалыптастыру, урбандалу проблемаларын көрсету, қалалық ландшафтардың қалыптасуын, қалаларды бөлу критерийлерін, урбандалған топырақтың биогеоценотикалық функцияларын түсіндіру, қалалық топырақтың жіктелуін және диагностикасын, топырақ түзілу факторларының ерекшелігін білу; қалалық топырақтың ластануының қазіргі проблемалары туралы білімді қалыптастыру, ластану түрлері мен көздері, улы заттардың таралуының жалпы заңдылықтары.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 3
    Несиелер - 5
  • Топырақ микробиологиясы

    Топырақ микробиологиясы-топырақта өмір сүретін микроорганизмдерді және олардың топырақ экожүйесіндегі түрлерін, функциялары мен қызметін зерттейді; микроорганизм жасушалары мен микробтық популяциялардың, қауымдастықтардың экологиясы; микроорганизмдер, өсімдіктер мен топырақ омыртқасыздары арасындағы өзара әрекеттесу ерекшеліктерін қарастырады. Топырақ микробиологиясы-жалпы микробиологиямен, топырақ биохимиясымен және микробтық экологиямен тығыз байланысты пәнаралық пән.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 3
    Несиелер - 5
  • Жер кадастры және жерге орналастыру

    Пәннің мақсаты - жер ресурстарының ел экономикасындағы маңыздылығын түсіндіру, жер ресурстарын басқару тетіктерін талдау, жерге орналастыруда жүйелі тәсілді қолдану қабілетін қалыптастыру. Курс ҚР Жер қорының, жер ресурстарын басқару және жерді пайдалануды бақылау жөніндегі мемлекеттік органдардың, жер ресурстарын мемлекеттік басқару жүйесінің құрылымы мен ерекшеліктерін зерттеуге бағытталған.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 3
    Несиелер - 5
  • Адаптивті – ландшафты егіншілік жүйесі

    Пәннің мақсаты – агроландшафт тұрақтылығын және топырақ құнарлылығын молайтуды қамтамасыз ететін табиғи және өндірістік ресурстарға, әлеуметтік (нарықтық) қажеттіліктерге, табиғи және өндірістік ресурстарға сәйкес экономикалық және экологиялық негізделген мөлшер мен сапа өнімін өндіруге бағдарланған нақты топырақ-климаттық жағдайларда жерді пайдаланатын жүйе ретінде егіншіліктің бейімделгіш-ландшафтық жүйесі, белгілі бір агроэкологиялық топ туралы түсінік қалыптастыру.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 3
    Несиелер - 5
  • Топырақ процестерін математикалық модельдеу

    Пәннің мақсаты - модельдерді құрудың негізгі математикалық құралдарын игеру, есептеу экспериментін жүргізу: модельдеу мақсаттарын тұжырымдау, тұжырымдамалау, модельдің сыртқы және ішкі айнымалыларын оқшаулау, бақылау, сәйкестендіру, үлгіні енгізу және тексеру, модельді зерттеу және оңтайландыру, қорытынды синтез. Курста топырақтануда (тұжырымдамалық-баланстық, статистикалық, динамикалық), математикалық статистикада қолданылатын модельдердің негізгі түрлері (2D және 3D) зерттеледі.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 3
    Несиелер - 5

Оқыту нәтижелері

  • Ғылыми зерттеулер жүргізу үшін экологиялық қауіпсіздікті және табиғи ресурстарды ұтымды пайдалануды қамтамасыз ету бойынша қазіргі заманғы теориялық білімді және негізгі нормативтік-әдістемелік материалдарды түсіндіру.
  • Қоршаған ортаның жай-күйін бақылау үшін нормативтік құқықтық актілерді пайдалана отырып, қоршаған орта нысандарындағы технологиялық режимдерінің сақталуын бақылау
  • Атмосфераның, гидросфераның және литосфераның ластануының шекті нормативтерін есептеу әдістемесін білу негізінде геосфераның ластану нормативтерін есептеуді жүргізу
  • Экологиялық топырақтануда ақпараттық ресурстарды, тәжірибелік және аспаптық базаларды пайдалана отырып, ғылыми жоба шеңберінде зерттеу мәселелерін шешу
  • Топырақты зерттеуді жоспарлау мен жүргізудің заманауи әдістерін, құралдарын және тәжірибелерін білу негізінде бір-бірімен байланысты құбылыстар мен процестерді талдай отырып, экологиялық топырақтану бойынша зерттеулерді ұйымдастыру
  • Инновациялық технологиялар және жерді пайдалануды жүйелі талдау негізінде пәнаралық әдістемелікті пайдалана отырып, қоршаған ортаның жай-күйіне мониторинг жүргізу
  • Басқару шешімдерін қабылдау үшін шекаралас елдермен ынтымақтастық шеңберінде қоршаған ортаның мониторингі және олардың алмасуы бойынша аналитикалық қызметтердің жұмысын үйлестіру және ұйымдастыру
  • Ғылыми жобаларды жүзеге асыруға қатысу және қоршаған ортаны қорғау саласындағы ғылыми зерттеулердің әдістері мен әдістемесі туралы заманауи білімге негізделген ұлттық және халықаралық мәліметтер базасымен жұмыс істеу
  • Жүйелік талдау, интеграциялау тетіктері мен принциптері заманауи және цифрлық оқыту технологиялары негізінде қоршаған ортаны қорғау саласындағы білім мен психологиялық-педагогикалық білімнің интеграциясын қамтамасыз ету
  • Педагогикалық менеджмент, даму психологиясы, жастар арасында және қоғамда жаһандық, ұлттық құндылықтарды ілгерілету стратегиялары мен тетіктері біліміне негізделген академиялық адалдық пен ізгілік принциптерін сақтай отырып, білім беру ортасы мен ұйымдық мәдениетті қолдау және дамыту
Top