6B02116 Дәстүрлі музыка өнері: Халық әні в Махамбет Өтемісов атындағы Батыс Қазақстан университеті
-
Білім беру бағдарламасының мақсаты Концерттік-шығармашылық мекемелердің жоғары білікті орындаушыларын және орта арнаулы музыкалық оқу орындары мен балалар саз мектептерінің оқытушыларын даярлау. Дәстүрлі халық ән өнерінің түрлерін (жыр, терме) және Қазақстанның аймақтық әншілік мектептеріне тән халық әндерін орындау ерекшеліктерін сақтау және насихаттау.
-
Академиялық дәреже Бакалавриат
-
Оқыту тілі Русский, Қазақша
-
Оқу мерзімі 4 года
-
Кредиттер көлемі 240
-
Білім беру бағдарламаларының тобы B021 Орындаушылық өнер
-
ҰБТ-дағы пәндер Шығармашылық емтихан және Шығармашылық емтихан
-
Білім беру саласы 6B02 Өнер және гуманитарлық ғылымдар
-
Дайындық бағыты 6B021 Өнер
Пәндер
-
Дінтану
Діннің мәнін, оның құрылымын, функциялары мен қоғам мен адам өміріндегі рөлін, оның тарихи даму ерекшеліктерін, Қазақстан дінінің қалыптасуы мен динамикасын, дін саласындағы мемлекеттік саясаттың мәнін зерттеу. Конфессияаралық диалог, діни жағдайды талдау және бағалау, сыни ойлау дағдыларын қалыптастыруға бағытталған. Әдістері: проблемалық оқыту, салыстыру, талдау, герменевтикалық әдістер, эссегерменевтикалық әдістер, эссе
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Кәсіпкерлік негіздері
Бұл пәнді меңгере отырып, студенттер бәсекелестік ортадағы кәсіпкерлік қызметті ұйымдастырудың теориялық негіздері мен тәжірибелік дағдыларын үйренеді. Практикалық тапсырмаларды орындай отырып, олар жаңа бизнес тұжырымдамалардың табиғатын зерттейді, кәсіпкерлік қызметтегі жетістікке жетелейтін негізгі құрамдас бөліктерді сипаттайды. Топтарда жұмыс жасай отырып, студенттер бизнес-жобалар құрастырады және жаңа бизнес-жоспарларды жасау, оларды сыни тұрғыдан талдау қабілеттері мен мүмкіндіктерін дамытады.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Сольфеджио 1
Бір дауысты және екі дауысты музыкалық мысалдарды әндету, музыкалық құрылымдарды есту қабілеті арқылы жазу, аралықтарды және аккордтарды есту қабілеті арқылы айыру, берілген музыкалық тақырыпқа және ырғақтық құрылымға имровизациялау, вокалды-интонациялық дағдыларды игеру, музыкалық тілдің элементтерін талдау. Музыкалық теминологияны білу, аспапта ойнау.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 3
-
Экология және тұрақты даму
Студенттер экологияның негізгі түсініктерін және табиғат пен қоғамның тұрақты даму заңдылықтарын меңгереді. Осы курсты оқу барысында студенттер биосфераның құрылымы мен динамикасын сипаттайды, тірі заттардың ғаламдық рөлін түсіндіреді, экология саласындағы қазіргі заманғы мәселелерді талдайды, организмдердің тіршілік ортасымен өзара байланысын анықтап, адам қызметінің қоршаған ортаға антропогендік әсерінің салдарын бағалайды.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Өмір қауіпсіздігінің негіздері
Студенттер гигиена, еңбекті қорғау талаптарына және сыртқы жағымсыз әсерлерден қорғау ережелеріне сәйкес салауатты өмір салтының негізгі құрауыштарын меңгереді, өмірлік жағдайларда білімді пайдаланады. Топпен жұмыс істей отырып, студенттер алғашқы көмек көрсету тәсілдерін меңгереді, тіршілік қауіпсіздігі үшін алдын алу шараларының маңыздылығын түсінеді.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Құқық негіздері
Құқық негіздері пәнінің оқыту мақсаты негізгі заңнамалардың теориялық ережелерінің білімдерін қалыптастыру, қолданыстағы заңнаманың қабылдануы мен заңнамаға енген өзгерістердің мемлекеттік жүйемен байланысы және азаматтық қоғамда құқықтық мәдениет деңгейін арттыру болып табылады.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Негізгі музыкалық аспап 1
Шығарманы талдау. Аппликатура қою. Шығармадағы фразаларды, сөйлемдерді жеке-жеке ойнап жаттығу. Шығарманы жәй екпінде санап отырып талдау. Шығарманың әр бөліміне жеке дайындалу. Фортепианоның сүйемелдеуімен ойнау. Ансамбльдік қарым-қатынасты ести білу. Дыбысты таза басып, динамика белгілерін орындау. Техникалық қиын тустарды арнайы жаттығулар арқылы меңгеру.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 3
-
Домбыра 1
Домбыра аспабында ойнаудың негізгі міндеті. Домбыра аспабын меңгеру мақсатында аспапты дұрыс ұстай білу, қолдарың қойылымы. Түрлі қағыстар мен танысу. Домбыра үйренудің алғашқы баспалдағы- ашық ішекте орындалатын жаттығулар, гаммалар, этюдтар. Қолдардың аспапта дұрыс қалыптасуына арналған жаттығулар. Нота желісінде жазылуын түсіну. Музыкалық сауатын ашу.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 3
-
Дауыс қою 1
Ән аппаратын және вокалдық техниканың негіздерін білу. Вокалды орындау мәдениеті. Жеке және ансамбль әні. Балалардың дауыстарының даму ерекшеліктерін және оларды әртүрлі жас кезеңдерінде қорғау әдістерін білу. Шығармашылық жұмыста дауыс кәсіби пайдалану үшін дауыс қою әдістеме және технологиясын қолдану.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 2
-
Музыка теориясы
Студенттер музыкалық-теориялық пәндер жүйесін зерттеу саласындағы білім кешенін меңгереді; музыкалық экспрессивтілік элементтері саласында жүйеленген білім алады; музыкалық терминологияны еркін меңгере алады; көркем ноталық бейнелерде композиция, импровизация және бағдарлау үшін негіз ретінде сындарлы материалды құрудың практикалық дағдыларын меңгереді.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 3
-
Мәңгілік ел идеясы және рухани модернизациялау
"Мәңгілік ел" идеясының мазмұнын, оның құндылық сипатын, сыртқы қауіп-қатерлер мен дабылдар жағдайындағы маңыздылығын, елді жаңғыртудағы рухани және әлеуметтік бағдарлардың рөлін зерделеу. Қазақстандық патриотизм мен құндылық бағдарларын қалыптастыруға бағытталған 7 негізгі құндылық қарастырылады, қазақстандық қоғам дамуының негізгі экономикалық, саяси және әлеуметтік ерекшеліктері зерделенеді.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Сыбайлас жемқорлыққа қарсы мәдениет негіздері
Зерттеу барысында сыбайлас жемқорлыққа қарсы күрестің себептері, алғышарттары, негізгі әдістері мен формалары қарастырылады. Курс барысында қазіргі қоғамда сыбайлас жемқорлыққа қарсы мәдениетті қалыптастыру мәселелері қаралады, сыбайлас жемқорлыққа қарсы іс-қимылдың әлеуметтік, экономикалық, құқықтық, адамгершілік-этикалық әдістері мен нысандары талданады
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Мамандық (А)1
Фортепиано мамандығы бойынша дайындық. Аспапта ойнауға, өз бетінше орындауға, парақтан оқуға, дыбыс шығару кәсіби дағдылары мен қабілеттерін дамыту. Музыкалық мәтінмен жұмыс, саусақтарды сермеу, штрихтар, динамикалық реңктер, дыбыс шығару. Дәстүрлі орындаушылық мектептер арасындағы айырмашылықтар туралы негізгі білім. Көрнекті орындаушылар мен композиторлардың фортепианоға бай мұрасымен танысу. Өскелең ұрпақ арасында дәстүрлі музыкалық өнердің сабақтастығы мен даму міндеттері.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 2
-
Кәсіпкерлік құқық
"Кәсіпкерлік құқық" пәні студенттерге кәсіпкерлік қызметті құқықтық реттеу туралы білімді меңгеруге мүмкіндік береді. Қазақстан Республикасы мен кәсіпкерлік қызметті құқықтық реттеу көздерінің мазмұны мен қолданылу практикасын зерделеу негізінде кәсіпкерлік қызметтің әртүрлі салаларында қалыптасатын қоғамдық қатынастарды реттейтін қолданыстағы заңнама жүйесі.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Мамандық (A) 2
Музыкалық мәнерлік, техникалық құрал-жабдықтар, дыбыс шығару мәдениеті, мәнерлік орындаушылық құралдарын игеру; музыкалық шығармадағы өзіндік жұмыс, автордың мәтінін терең, мұқият зерделеу, музыканың табиғатын, оның бейнесін түсіну негізінде әр түрлі орындау қиыншылықтарымен жұмыс жасау тәсілдерін игеру; орындаушылық тәжірибені жинақтау, сахналық өзін-өзі бақылау дағдылары мен жұмыс тұрақтылығын дамыту.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 2
-
Дауыс қою 2
Халық вокалының басқа пәндермен тығыз байланысты білімі мен практикалық дағдыларын қалыптастыру (халық өнері; аймақтық ән стилі; талдау, аранжировка); хор немесе ансамбль құрамында халық әндерін орындау; әртүрлі күрделі халық әндерін (әуен, метро-ритмикалық, ладогармониялық және регистрлік) жоғары деңгейде орындаудағы вокалдық дағдыларды игеру; орындаушылықтың әр түрлі дәстүрлі стильдік ерекшеліктерін игеру.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 2
-
Негізгі музыкалық аспап 2
Музыкалық ладтар. Тоника және пентатоника. Аспаптағы позициялардың схемасы. Оң қолдағы пиццикато штрихы. Бір октавалық натуралды, гармониялық және мелодиялық гаммалардың аппликатуралары (А-moll). Позициядан позицияға көшудің негізгі әдістері: бір саусақты жылжыту арқылы ауысу, қатар тұрған саусақтарды өзара алмастыру арқылы ауысу (1-2, 2-3), ашық ішек арқылы ауысу, бір дыбысты әр саусақпен басу арқылы, саусақтардың арасын тарылту арқылы және кеңейту арқылы жаттығу, т.б.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 3
-
Домбыра 2
Сол қол саусақтар шеберлігін дамытуға алуан түрлі әдіс-амалдар арқылы орындау. Бас буын, негізгі буын және ортаңғы буындарда дыбыс шығару ерекшеліктерімен жұмыстану. Күйді буындарға бөліп ойнау. Шығарманың характерін жетілдіру мақсатында дыбыс сапасымен жұмыс жасау, динамикалық белгілерін қойып ойнау. Позицияларды дұрыс пайдалануды үйрену.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 3
-
Сольфеджио 2
Студенттер есту талдауы, интонация дағдыларын меңгереді, музыкалық дамудың метрикалық және құрылымдық ерекшеліктерін, музыкалық экспрессивтілік құралдарын меңгереді, музыкалық диктант жазу дағдыларын меңгереді; бір дауысты және екі дауысты жаттығуларды орындай алады.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 3
-
Орындаушылық өнер тарихы
Әр түрлі көркемдік стильдерде жүру, бағыттарды орындау мүмкіндігі. Орындаушылық өнер тарихы туралы кәсіби білім қалыптастыру. Орындаушы мектептерді дамытудың негізгі кезеңдері. Аспаптық құралдардың эволюциясын талдау және орындау әдістері. Орындаушылық өнердің ірі өкілдерінің шығармашылығы.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 3
-
Полифониялық сольфеджио 1
Аттас мажор және минор ладтарды меңгеру. Параллельдік мажорды және минорды әндету. Халық музыкасының ладтарын әндету. Айрықша интервалдарды есту қабілеті арқылы талдау. Берілген аккордтарды және интервалдарды құру. Көмекші және өткінші хроматикалық дыбыстарды айту. Тональдіктерді меңгеру. Полифониялық құрылыс бойынша дауыстарды талдау және әндету.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 3
-
Мамандық (А) 3
Стиль, характер, штрихтар, нюанстар бойынша жұмыс. Техникамен, қолдың пластикасымен жұмыс, техникалық және орындаушылық талаптар. Пианистік қиындықтармен жұмыс, пианистік еркіндікке жетудің күрделі міндеттері. Пианиноның мәнерлігінің нақты құралдарын игеру қажеттілігі. Көркем мәнерлік, әуезді легато бойынша жұмыс. Полифониялық тапсырмалар, түрлі-түсті тембр, түрлі-түсті дыбыспен жұмыс.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 2
-
Негізгі музыкалық аспап 3
Гамма ойнауға арналған жаттығулар. Хроматикалық гаммалар. Гаммалар мен арпеджиоларды әр түрлі штрихта, ырғақта, екпінде түрлі аппликатурамен әр тольнадықта ойнату. Шығарманы музыкалық көркемдік тұрғысынан үйрету үшін бірден оның нотасын толық саралау, қиын жерлерін барынша игеру, шығарманың мазмұнын дұрыс түсіне білу, шығарма мазмұнына байланысты орындау әдістерін талдау.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 3
-
Этносольфеджио 1
Қазақстанның әр өңірінің домбыра және басқа да аспаптық, ән, эпостық дәстүрлері мен стильдерін, ән фольклоры мен аспаптық музыканың көне қабатын есту арқылы меңгерту, музыкалық диктант, ырғақты диктант, әуезді диктант, ауызша диктант жазу. Бір дауысты, екі дауысты ән айту.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 3
-
Дауыс қою 3
Вокал өнері, әр түрлі жанрлар мен вокалды өнердің стилистикалық әртүрлілігі, мәнерлі құралдар, музыкалық тілдің ерекшеліктері туралы студенттердің білімдерін кеңейту. Болашақ мамандарды әлемдік мәдениеттің құндылықтарын шығармашылық дамытуға бағыттау. Практикалық музыкалық орындаушылық және оқытушылық қызметке дайындық.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 2
-
Сольфеджио 3
Қарапайым және күрделі интервалдарды білу және ән айту, негізгі тертциялық және терциялық емес аккордтарды, жеті сатылы диатоникалық және аралас ладтарды, негізгі және шартты ырғақтық бөлінудің фигураларын, негізгі сызбаларды білу. Тональды жақындықтың әр түрлі деңгейлері, ауытқулары мен атональды типтегі фрагменттері бар ауытқулар мен модуляциялардан тұратын парақтан қарапайым әуенді әндету; транспозицияда орташа қиындықтары мен әуенін айту. Бірнеше өздігінше дауыстарды бір уақытта есту, музыкалық тізбекті тез жаттау және қайталау дағдыларын меңгеру.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 3
-
Домбыра 3
Домбыра аспабының дыбыс шығару тәсілдерін меңгеру. Шағын және ірі көлемді шығармалармен жұмыс жасай білу. Студенттің өз бетімен жұмыс жасай ала білуі. Ансамбль, оркестрде орындаушы ретінде жұмыс жасай білу ерекшеліктерін меңгеру. Дәстүрлі орындау өнерінің шығу тарихы мен даму кезеңін меңгеру. Танымал аса көрнекті орындаушы-музыканттардың орындаушылық стилі мен қағидаларын меңгере отырып оны талдай білу, солардың үлгілерімен жұмыс істей білу.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 3
-
Гармония 1
Музыкалық тілдің формасын, құрылымын, метроырғағын, әуенін және басқа компоненттерін талдау заңдылықтары мен қасиеттері. Музыкадағы уақытша және кеңістіктік факторлардың өзара әрекеті, гармония мен ритм, гармония және форма. Музыкалық форманы қалыптастыру процесін түсіну. Әуенді үндестіру, аспапты секвенцияларды ойнай білу.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 3
-
Гармония 2
Әуендерді өздігінше үйлестірудің теориялық білім мен дағдылары, практикалық жаттығулар мен гармоникалық айналымдарды фортепианода ойнау , практикамен байланыс, музыканың тарихи және стилистикалық ерекшеліктерін білу. Үйлесімділіктің негізгі заңдылықтарын игеру, эстетикалық ұғымдар мен әртүрлі дәуірдегі музыканың композициялық және техникалық құралдарын түсіну.
Оқу жылы - 2
Семестр - 2
Несиелер - 3
-
Мамандық (А) 4
Көркемдік мәнерлік, қазақ музыкасын дұрыс түсіндіру, музыкалық талғамға тәрбиелеу. Фортепианода ойнаудың техникалық элементтерін жетілдіру; фортепианода ойнаудың көркемдік элементтерін жетілдіру; жобалар мен концерттік қойылымдарға дайындық. Гармониялық талдау; музыкалық форманы талдау
Оқу жылы - 2
Семестр - 2
Несиелер - 2
-
Полифониялық сольфеджиo 2
Ырғақты фигураларды сольфеджиолау. Тритондарды әндету. Паузаларды меңгеру. Әр түрлі өлшемдерде жаттығуларды әндету. Бір дауысты және екі дауысты жаттығуларды айту. Полифониялық фактураны талдау жасау. Әр түрлі стильде жазылған жаттығуларды айту. Музыканың әсерлі түрлері. Екі дауысты диктантты жазу. Есту қабілеттер арқылы аккорд тізбектерін талдау.
Оқу жылы - 2
Семестр - 2
Несиелер - 3
-
Домбыра 4
«Тербеліс»-«вибрато» – сол қол саусағымен ішекті басып тұрып, дыбысты тербелту әдісі. «Тербеліс» түрлерімен танысу. Тербеліс әдісіне алғаш жаттыққан кезде квинта интервалын бармақ және 4-саусақпен басып тұрып, саусақтарды білек арқылы домбыра мойнын бойлай қозғалту керек. Тек содан кейін ғана түрлі интервалдарға басқа саусақтармен жаттыққан жөн. Бұл жаттығуларға әуелі дыбыссыз (қағыссыз) машықтанғанның тиімділігі. Домбыра репертуарларының таныс болады.
Оқу жылы - 2
Семестр - 2
Несиелер - 3
-
Қазақтың дәстүрлі музыка мәдениеті
Қазақстандағы ақын-жырау. Қазақ орындаушылары. Қазақстанның музыкалық өнері. Қазақтың музыкалық шығармашылығы. Өткеннің ауызша халық поэзиясының үлгілері. Эпостық, тарихи, ертегі және күнделікті тақырыптар бойынша аспаптық шығармалар. Қазақстанның музыкалық мәдениетінің жетістіктері.
Оқу жылы - 2
Семестр - 2
Несиелер - 3
-
Этносольфеджио 2
Салт-дәстүр, әдет-ғұрып, той салтының әндері. Қара өлең жанры. Жоқтау салтының әндері. Күрделі халық әндерінің құрылысы. Қазақ ән дәстүрінің аймақтық ерекшілектері. Жетісу, Батыс, Арқа әншілік мектебінің ерекшеліктері. Күйшілік мектептердің жіктелуі және ерекшеліктері
Оқу жылы - 2
Семестр - 2
Несиелер - 3
-
Музыка тарихы
Негізгі музыкалық жанрлардың қалыптасуы мен даму тарихын білу; әртүрлі дәуірлердегі әлемдік музыкалық мәдениеттің композиторларының өмірі мен шығармашылығы туралы мәліметтерді. Музыкалық өнердің даму жолдарын. Оларды қоғамдық-саяси және мәдени процестермен қамтамасыз етеді. Музыкалық өнердің қызмет ету ерекшеліктерін меңгереді.
Оқу жылы - 2
Семестр - 2
Несиелер - 3
-
Аспаптану негіздері
Музыкалық аспаптардың акустикасы туралы негізгі ақпарат. Оркестрдегі рөлі, оркестрлік аспаптар мен репертуарлардың рельефтері, жіптерді, жезден, перкуссиядан, жиналған және пернетақта аспаптарының топтарының техникалық және көрнекі мүмкіндіктерін зерттеу; оркестрлік текстураның негізгі түрлері.
Оқу жылы - 2
Семестр - 2
Несиелер - 3
-
Негізгі музыкалық аспап 4
Студенттердің аспапта орындау шеберлігін арттыру үшін динамикалық белгілерінің дұрыс қойылымын қадағалау. Күйлерді, шығармалары бірнеше рет ойнап шығу. Дыбыс сапасымен жұмыс жасау. Тұтас игерумен қатар ондағы сан алуан динамикалық белгілерді игеру.Домбыра аспабында күйді немесе классикалық шығарманы орындағанда бабына келтіріп тамылжыта, теберіне орындау – көркемдік мәнін жеткізе орындауға көңіл бөлу.
Оқу жылы - 2
Семестр - 2
Несиелер - 3
-
Аспаптану
Қазақ халық аспаптар оркестрінің аспаптарын, заманауи симфониялық оркестрін, аспаптың құрылысын, олардың техникалық және экспрессивті мүмкіндіктерін, ерекшеліктерін (регистрлерді, диапазондарды, саусақтарды, негізгі соққыларды) зерделеу, құралдардың тарихымен танысу; аспаптық және оркестрлік ойлаудың музыкалық және стилистикалық дамуының тарихи үрдістерін жан-жақты зерттеу.
Оқу жылы - 2
Семестр - 2
Несиелер - 3
-
Домбыра 5
Дәстүрлі орындаушылық төкпе және шертпе мектептері. Төкпе , шертпе күй лерін орындау ерекшеліктері.Сол қол саусақтарының кою ерекшеліктері. Қағыс кезінде қолдың білезік буыны ,оң қол шынтағының дұрыс койылуы. Әр мектептің қағыс түрлері, дыбысты әрлеу тәсілдері. Әр буынның дыбыс шығару тәсілдерінің ерекшеліктері. Дыбыс күшімен жұмыстану тәсілдері.
Оқу жылы - 3
Семестр - 1
Несиелер - 3
-
Негізгі музыкалық аспап 5
Күйді орындау кезінде оның ырғағына көңіл бөлу, көркемдік дәрежесін түсіну динамикалық белгілерге ден қою. Қағыс қағу мәнерімен жаттығу күй саздарын бағытына қарай ажырату(төкпе, шертпе). Әр күйшілік мектептің әуендік, ырғақтық құрылымы мен ырғақтық өлшемін ажырата білу(Арқа, Жетісу, Қаратау, т.б.) . Кәсіби композиторлардың шығармаларын орындау.
Оқу жылы - 3
Семестр - 1
Несиелер - 3
-
Батыс Қазақстанның ән дәстүрі
Батыс Қазақстандық дәстүрлерді орындаудағы әндердің ерекшеліктерін зерттеу. Ерекше жанрлар мен формаларда жұмыс істеу, эпикалық мәдениеттің жергілікті ән мектебінің қалыптасуына және дамуына әсері. Күй музыкасының аспаптық сүйемелдеу ерекшеліктерінің әсері. Музыкалық және поэтикалық шығармашылық ерекшеліктерін анықтау. Аймақтың салттық, үй шаруашылығы, лирикалық әндерін меңгеру. Мұхит Мералиевтің авторлық және Маңғыстаудың «қайқы» әндері, ұлттық-кәсіби авторлардың шығармалары.
Оқу жылы - 3
Семестр - 1
Несиелер - 3
-
Мамандық (А) 5
Екі қолдың техникасын дамыту бойынша қосымша материалымен үнемі ойнау. Шығармаларды талдау. Арнайы әдебиеттерді зерттеу. Жұмыстың музыкалық мазмұнына бағдарлау, фразалық лигаларға, цезураларға, үзілістерге, динамикалық нюансқа, штрихтарға сүйене отырып, музыкалық мәтінді мотивтермен, фразалармен, гармониялық кешендермен қамту.
Оқу жылы - 3
Семестр - 1
Несиелер - 2
-
Қазақ музыкасының тарихы
Қазақ ұлттық музыкалық мәдениетінің бастауы. Жазбаша дәстүрдің кәсіби музыкасының қалыптасуы; Қазақстан композиторларының шығармашылығы. Аймақтық ән және аспаптық мектептердің стильдік ерекшеліктерін ажырату, Қазақстан композиторларының жеке-стильдік ерекшеліктерін анықтау.
Оқу жылы - 3
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Музыкалық шығармаларды талдау 1
Музыкалық әдебиетті талдай білу. Музыкалық шығарманың мазмұны, формалары, жанрлары, стилистикалық ерекшеліктері туралы теориялық және практикалық білім алумен қатар, мазмұн мен форманың бірлігі тұрғысынан музыкалық шығарманы кәсіби, ғылыми талдау әдістері туралы білім алу. Тарихи қалыптасқан музыкалық формаларды білу .
Оқу жылы - 3
Семестр - 1
Несиелер - 3
-
Музыкалық педагогика тарихы
Орындаушының және оқытушының көпжақты қызметін ғылыми-теориялық негіздері; практикалық педагогиканың жетістіктері және өткен бүгінгі әдістемелік ойлары; музыкалық мектептер мен колледждердің негізгі педагогикалық репертуарының классикалық үлгілері; музыкалық білім беру тарихындағы ең маңызды жұмыстарды түсінетін әлемдегі ең үлкен музыка мұғалімдерінің әдістемелік көзқарасын зерттеу
Оқу жылы - 3
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Актерлық шеберлік
Актерлік шеберлік теория, сахна сөзі, қозғалысы, пластикалық білім жалпы негіздері. Ішкі және сыртқы жабдықтарды иелену, өзіне тәуелсіз жұмыс істеу әдістері, ансамбль театры және ұжымдық шығармашылықтың этикалық қағидаттарына сәйкес рөлі, заманауи талаптарға сай болу.
Оқу жылы - 3
Семестр - 1
Несиелер - 3
-
Музыкалық педагогика және психология
Психология пәні. Жеке тұлға туралы түсінік. Жалпы психологияның сұрақтары. Даму психологиясының сұрақтары. Педагогика негіздері. Педагогика, оның пәні. Музыкалық педагогика. Оқу процесі, оның негізгі принциптері, формалары, әдістері мен құралдары. Балалар музыка мектебіндегі оқу құралдары.
Оқу жылы - 3
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Қазақ халық музыкалық шығармашылығы
Қазақтың халық әні мен аспаптық шығармашылығының дәстүрлі жанрлары. Жанрлардың тарихи шарттылығы; өңірлік мектептер (ән және аспаптық); музыкалық мәдениетті және оның құрамдас бөлігін – кәсіби музыканы дамытудағы негізгі компонент ретінде қазақ фольклорының рөлі; фольклорлық үлгілерді жүйелеу, талдау және сипаттау әдістемесі.
Оқу жылы - 3
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Сөйлеу мәдениеті
Іскери өзара іс-қимылдың заманауи техникалары мен технологиялары, мәдениеті мен сөйлеу техникасы, этикалық нормалар мен мінез-құлық ережелері, теориялық білім мен практикалық дағдылар. Дикция. Тыныс алу және дауыс. Дайындық бөлімі (тыныс алу, денені, қолды, аяқты, басты қалпына келтіру). Көркем шығарма бойынша орындаушы жұмысының кезеңдері. Сөйлеудің логикалық мәнерлілігі. Парақтан оқу.
Оқу жылы - 3
Семестр - 1
Несиелер - 3
-
Арнайы пәндерді оқыту әдістемесі
Орындаушылық тәжірибені жүйелеу және педагогикалық жұмыстың практикалық дағдыларын меңгеру. Орындаушыны оқытудың жалпы принциптері мен әдістері. Әр түрлі мектептер мен бағыттардың педагогикалық принциптерін, ғылыми және әдістемелік еңбектерін зерттеу. Педагогикалық және орындаушылық тәжірибені талдау, педагогикалық қызметті оңтайландыру.
Оқу жылы - 3
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Сахна шеберлігі
Сахналық шеберлікті, сахнадағы кәсіби дағдыларды және қайта көріктеу техникасын игеру. Көркем образ туралы түсінік қалыптастыру. Сахналық өнердің өндірістік және техникалық құралдарын (макияж, грим, киім және т.б.) қолдана отырып, сахналық дағдыларды, сөйлеу мәдениетін жетілдіру, жеке имиджі мен сахна бейнесін жасау.
Оқу жылы - 3
Семестр - 1
Несиелер - 3
-
Музыкалық форма 1
"Музыкалық форма" пәні-бұл әртүрлі бағыттар мен стильдердегі музыканы теориялық және практикалық игеруге (талдауға) арналған практикалық курс. Студенттер музыкалық форманың негіздері туралы жан-жақты түсінік алады, гомофониялық формалар туралы білім алады. Музыкалық форманы оқу курсында студенттер қарапайым екі және үш бөліктен тұратын формаларды талдау дағдыларын қалыптастырады; вариациялары бар тақырыптар; Рондо формалары, соната формалары. Пән тақырыптарының мазмұны ежелгі екі бөлімді және ескі соната формаларын, циклдік формаларды зерттеуді қамтиды.
Оқу жылы - 3
Семестр - 1
Несиелер - 3
-
Фольклорлық аспаптарды меңгеру
Фольклорлық аспаптардың шығу тарихымен танысу; құралдың пайда болуы мен даму тарихы туралы білімді қолдану; қазақтың дәстүрлі музыкасы шығармаларын тұтас қабылдау; қазақтың дәстүрлі музыкасының ерекшеліктерін ашып көрсету. Фольклорлық аспаптарда ойнаудың негізгі әдістері мен тәсілдерін практикалық қолдануы.
Оқу жылы - 3
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Музыкалық форма 2
"Музыкалық форма" курсының пәні музыкалық шығарманы талдау әдістері мен әдістерін зерттеу болып табылады. Музыкалық компоненттің құрылымы әр түрлі аспектілерде зерттеледі: композиторлық стильге және орындаушылық интерпретацияға байланысты анықтау. "Музыкалық форма" курсының негізгі ұғымдары — күрделі формалар: вокалды музыка түрлері. Студенттер полифониялық формалар сияқты күрделі формаларды талдау дағдыларын алады - Полифонияның жалпы негіздері, күрделі қарсы нүкте, еліктеу және Канон, фуга.
Оқу жылы - 3
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Мамандық (А) 6
Репетициялық және концерттік жұмыстарда жеке орындаушы, концертмейстер ретінде жұмыс жасау, балалар өнер мектептерінде, орта арнаулы оқу орындарында және басқа қосымша білім беру мекемелерінде сабақ беру тәжірибесінің жинақталуы. Теориялық білімдерін орындау тәжірибесінде қолдану.
Оқу жылы - 3
Семестр - 2
Несиелер - 2
-
Фольклорлық ансамбль
Халықтық мәдениеттің дәстүрлі даму дәстүрлері, диалектика, жанр стилінің ерекшелігі, этнографиялық контекст, тарихи даму траекториясын ескере отырып, халық мәдениетіне негізделген өнімділік дағдыларын қалыптастыру, күйлердің демалысын, әртүрлі жанрлар мен жергілікті стильдердің әндерін, этнографиялық түпнұсқалық формасында әндерді қалыптастыру.
Оқу жылы - 3
Семестр - 2
Несиелер - 6
-
Полифония
Музыкалық талғамның дамуы, полифониялық мәнерлілік құралдарын, полифонияның барлық негізгі формаларының музыкалық материалын түсіну, полифонияның тарихи және теориялық негіздері. Суб-вокалды полифония, контрасттық полифония, имитациялық полифония, фуга құрылымы, фуганы жазу, канон.
Оқу жылы - 3
Семестр - 2
Несиелер - 3
-
Негізгі музыкалық аспап 6
Аспапты және аккомпанемент техникасын арттыру. Кәсіби-орындаушылық шеберлік негіздерін практикада дамыту: әртүрлі стильдер, жанрлар, мектепті орындайтын шығармалар негізінде шығармашылық ниеттерін ашып көрсету, көркемдік талғам және шығармашылық ойлауды дамыту. Студенттердің стилистикалық интерпретациясы тәрбиелеу
Оқу жылы - 3
Семестр - 2
Несиелер - 3
-
Қосымша музыкалық аспап
Қосымша музыкалық аспапты ойнатудың негізгі әдістері; аспаптың пайда болуы мен даму тарихы; қарапайым музыкалық шығармаларды орындау; қосымша құралдардың ерекшеліктері мен мүмкіндіктері. Қолды орнату, дыбыс шығару, аспапта ойнаудың негізгі әдістері. Таңдалған қосымша аспап үшін дәйекті оқу репертуарын меңгеру
Оқу жылы - 3
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Репертуар таңдау
Өткен және қазіргі заманғы композиторлардың шығармаларын оқу және орындау. Орындаушының ерекшеліктерін, орындаушының техникалық мүмкіндіктерін, музыканың стилистикалық және жанрлық бағдарлану қабілеттерін ескере отырып, орындаушының оңтайлы мүмкіндіктеріне сәйкес кішкентай және үлкен пішіндегі шығармаларды іріктеу. Көркемдік талғамын үйрету.
Оқу жылы - 3
Семестр - 2
Несиелер - 3
-
Этноансамбль
Этно-ансамбльде мазмұнды және орындауды ұйымдастыру. Фольклорды орындау және оның сипаттамалары. Фестивальды ұйымдастыру және ансамбльге арналған гармониялық негіз. Дыбыс қалыптастыру, сызық және ансамбль. Түрлендіру және импровизация үшін қабілеттерін дамыту. Түрлі ритмических үлгілерін меңгеру, репертуар қалыптастыру.
Оқу жылы - 3
Семестр - 2
Несиелер - 6
-
Нотаны парақтан оқу
Музыкалық мәтінді дұрыс орындауға, музыкалық партитурамен жұмыс істеуге, парақтан ноталар оқуға дағдыландыру. Музыкалық құрылымдар мен олардың элементтерін талдай білу. Маңызды музыкалық және көркем құралдармен жұмыс, аппликатураны, динамиканы сақтау, фраза, шығарманың көркемдік түрін сақтау.
Оқу жылы - 3
Семестр - 2
Несиелер - 3
-
Музыкалық шығармаларды талдау 2
Музыкалық шығармада өз бетінше жұмыс істей білу, музыка ғылымының үздік дәстүрлері шеңберінде көркем-аналитикалық ойлауды дамыту, түрлі дәуірлердегі, жанрлардағы, стильдердегі музыкалық шығармаға талдау жасай білу. Музыканың стильдік процестерін түсіну, музыканың ерекшеліктері мен экспрессивті құралдарды түсініп, шығарманың құрылымын талдау әдістерін жасау.
Оқу жылы - 3
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Домбыра 6
Фортепиано сүйемелдеуімен классикалық шығармаларды орындау арқылы студенттердің орындаушылық шеберліктерінің арттырып, музыкалық шығармаларды орындау арқылы басқа халықтардың мәдениетімен танысады. Дүниежүзілік классикалық туындылармен танысады. Классикалық шығармаларды орындағанды домбыра аспабының дыбыс көлемінің мүмкіндігін ескереді.
Оқу жылы - 3
Семестр - 2
Несиелер - 3
-
Музыкалық шығармаларды орындаудағы кәсіби дағдылар
Көрнекті тұлғалардың қол жеткен жетістіктері мен ғылыми-әдістемелік еңбектерін сараптап, репертуар қорын дамыту. Орындаушылық өнерге қатысты аппарат қойылымы, дыбыс сапасы, аппликатура, артикуляция, өлшем-ырғақ қиыншылықтарын меңгеру әдістері. Виртуозды және кантиленді туындылармен жұмыстану тәсілдері. Орындаушылық шеберлікті дамытуға арналған жаттығулар, гамма, этюдтермен өз бетінше дайындалу амалдары. Әртүрлі жанр және стильдерде жазылған Қазақстан мен шет ел композиторлары шығармаларының құндылығын түсіну.
Оқу жылы - 4
Семестр - 1
Несиелер - 4
-
Ән дәстүрін зерттеудің әдістемесі
Ежелгі дәуірден бастап ауызша дәстүрдің және қазақ халқының шығармашылығының әндерін зерттеудің ерекшелігі. Отандық және шетелдік ғылымда халық музыкасын зерттеу әдістерін дамытады. Қазақстандағы дәстүрлі музыка композиторларының шығармаларындағы классикалық мысалдар мен жанрлармен танысады. Музыкалық этнографиялық, фольклорлы материалдарды жинау және өңдеу дағдыларын меңгереді. Түрлі стильдер мен жанрларды зерттейді.
Оқу жылы - 4
Семестр - 1
Несиелер - 3
-
Концерттік орындаушының шеберлігі
Классикалық және заманауи музыканың камералық шығармаларының ансамблінде (дуэт, трио, квартет) ойнау. Оқушылардың концерттік іс-әрекетін орындау: оқу орнының және басқа ұйымдардың концерттік бағдарламаларына қатысу, фестивальдерге, сыныптық концерттерге, жеке концерттерге қатысу. Педагогикалық психология негіздерін білу және сахналық шеберлікті жетілдіру.
Оқу жылы - 4
Семестр - 1
Несиелер - 6
-
Мамандық (А) 7
Музыкалық және педагогикалық қызметте шығарманың парақтан оқу және эскиздік өту үшін техниканың білімдерін қолдану. Аспаптық жұмыстарды өз бетінше орындау және талдау дағдылары. Полимәдени және этно-көркем музыкалық білім беру бағдарламаларын орындау кезінде әр түрлі орындау құралдары мен әдістерінің кәсіби қолдануы.
Оқу жылы - 4
Семестр - 1
Несиелер - 6
-
Термешілік өнер
Қазақстанның ұлттық кәсіби өнерінің феномені. Эпикалық әңгімелердің сипаттамалары. Эпостық дәстүрдің кішігірім формаларын меңгеру - толғау, терме, тілек. Ауызша дәстүрдің кәсіби музыкасының вокалдық және аспаптық жанрының өзара байланысы. Терме мазмұнның тақырыбы - белгілі бір адамға поэтикалық жауаптар (қайтару сөз), өсиет айту, тыңдаушыларға өзін таныстыру, өмір туралы ойлар, моральдық ойлау. Терменің ырғақ құрылым музыкасына өлең құрылысының әсер етуі.
Оқу жылы - 4
Семестр - 1
Несиелер - 3
-
Аспапта орындаудың педагогикалық шеберлігінің негіздері
Кәсіби оқыту құрылымында аспаптық және орындаушылық іс-шаралар, аспаптық орындау үшін музыкалық педагогты дайындаудың педагогикалық технологиясының негізгі сипаттамалары; музыкалық білім берудің перспективалық әдістері, кәсіптік оқыту деңгейін жоғарылату және жетілдіру, мазмұнды және оқыту әдістерін жүйелі түрде жетілдіруге саналы ынталандыруды қалыптастыру.
Оқу жылы - 4
Семестр - 1
Несиелер - 3
-
Орындаушының жеке концерттік репертуары
Студенттер орындаушылық шеберлік солистерінің репертуары туралы білімді игереді, әртүрлі стильдер мен жанрлардағы музыкалық шығармалардың өзіндік интерпретацияларын жасай алады; орындаушының жеке ерекшеліктері, музыкалық әдебиеттің алуан түрлілігі негізінде концерттік репертуарды таңдауды және қалыптастыруды үйренеді; аспапта ойнаудың техникалық және көркемдік-экспрессивті сипатындағы дағдыларды меңгереді; алған білімдері мен дағдыларын музыкалық-орындаушылық қызметте пайдалана алады.
Оқу жылы - 4
Семестр - 1
Несиелер - 6
-
Ғылыми зерттеу негіздері
Ғылыми білім жүйесіндегі ғылыми зерттеудің тарихы мен әдістемесі. Ғылыми таным әдістері. Ғылыми зерттеу әдіснамасының теориялық негіздері ғылыми зерттеу әдіснамасының практикалық негіздері. Ғылыми зерттеу әдістемесі (дипломдық жұмыс)
Оқу жылы - 4
Семестр - 1
Несиелер - 3
-
Арнайы педагогикалық дайындық
Орындаушыны оқытудың жалпы принциптері мен әдістері. Түрлі мектептер мен бағыттардың педагогикалық принциптерін, ғылыми-әдістемелік жұмыстарын зерттеу. Оқу-әдістемелік және тәжірибелік-конструкторлық жұмыстарды талдау, оқытушылық қызметті оңтайландыру. Әлеуметтік және білім беру қызметінің құралдары мен әдістерін игерту, өз міндеттерін одан әрі орындау үшін кәсіби даярлау.
Оқу жылы - 4
Семестр - 1
Несиелер - 3
-
Орындаушылық мәдениет
Шығармашылықты тиімді ұйымдастыру үшін қажетті әртүрлі жұмыстарды көркемдік интерпретациялау барысында музыканттың кәсіби қасиеттер жүйесіндегі аспаптық мәдениет аспектілері, орындау шеберлігін теориялық негіздері, музыкалық ойлауды дамыту (өлшеу сезімі, дыбыс перспективасы, полифониялық жағына назар аудару).
Оқу жылы - 4
Семестр - 1
Несиелер - 6
-
Аспаптық орындаушылық
Аспапта орындау өнерін және шығармашылық интерпретация бойынша дағдыларды меңгеру, талдау жасау, парақтан оқу және орындау, сүйемелдеу және ансамбль өнімділігін жетілдіру, аспапта ойнау дағдылары мен әдістерін жетілдіру, болашақ кәсіптік іс-әрекетке қатысты репертуарларды меңгеру.
Оқу жылы - 4
Семестр - 1
Несиелер - 3
-
Домбыра 7
Динамикалық құбылыстарымен жұмыстанады. Еске сақтау қабiлеттерiн дамытады. Техникалық шеберлікті қалыптастырады. Сүйемелдеушiмен қосылып ойнау әдiстерiн нығайтады. Орындаушылық мектептiң ерекшелiктерiн ұғыну, көрсете бiлу. Кәсіби шеберлікті жетілдіреді.
Оқу жылы - 4
Семестр - 1
Несиелер - 3
-
Негізгі музыкалық аспап 7
Орындаушының жеке концерттік репертуары. Шетел және қазак композиторларының шығармаларын орындау кезінде дыбысты шығарудың ерекшеліктерін кәсіби тұрғыда шебер ойнай алу. Стиль, жанр туралы түсініктерін кеңейте отырып, әр түрлі деңгейде репертуар таңдай білу. Күрделі формадағы шығармаларға талдау жасап, өз деңгейінде орындау. Болашақ маманының орындау шеберлігі мен мәдениетін қалыптастыру.
Оқу жылы - 4
Семестр - 1
Несиелер - 3
-
Домбырамен ән сүйемелдеу шеберлігі
Халық аспаптары мәдениетіндегі домбыраның шығу тегі, орны және рөлі. Домбыра өнерінің академиялық формаларының пайда болуын және аспапты жетілдіру. Домбыра негізгі мектептер: даму жолдары. Домбыраның мәнерлі және виртуоздық мүмкіндіктерін ашу. Қазіргі кезеңдегі домбыра ән айту дамуы проблемалары.
Оқу жылы - 4
Семестр - 1
Несиелер - 3
Профессии
Оқыту нәтижелері
- Шығармашылық, ғылыми-зерттеу және кәсіптік қызметінде негізгі және кәсіби мамандық бойынша алған теориялық білімдерін, академиялық адалдықтың негіздері мен принциптері, ғылыми зерттеулер мен академиялық жазба әдістерін іс жүзінде қолдану.
- Заманауи ақпараттық-коммуникациялық технологияларды қолдана отырып және ақпараттық қауіпсіздіктің негізгі талаптарын ескере отырып, ақпаратты жинау, сақтау, өңдеу және ұсынудың негізгі міндеттерін шешу.
- Кәсіби және шығармашылық жағдайларда мемлекеттік, орыс және шет тілдеріндегі ауызша және жазбаша қарым-қатынас үшін және арнайы әдебиеттерді оқу, аудару кезінде әртүрлі коммуникативтік-лингвистикалық құрылымдарды қолдану.
- Дене шынықтыру және денсаулықты нығайту әдістерін, сонымен қатар сыртқы жағымсыз әсерлерден қорғау ережелерін толық әлеуметтік және кәсіби белсенділікті қамтамасыз ету үшін қолдану.
- Әр түрлі классикалық және қазіргі заманғы репертуарды игеруде музыкалық-орындаушылық шеберлікпен жоғары көркемдік деңгейде орындау (жеке, ансамбльде, оркестрде).
- Аймақтық ән-аспаптық мектептердің стильдік ерекшеліктерін, композиторлардың жеке стильдік ерекшеліктерін, сондай-ақ музыкалық сөйлеу заңдылықтарын және әртүрлі музыкалық-теориялық құбылыстар мен ұғымдарды талдау.
- Оркестр аспаптарының техникалық мүмкіндіктері мен мәнерлік ерекшеліктерін, оркестрлердің түрлері мен үлгілерін, оркестрлік фактураларды, тембрлік драматургияны анықтау.
- Зерттеудің жаңа ғылыми әдістерін өз бетінше игере отырып, музыкалық өнерге, мәдениетке және педагогикаға қатысты жеке көзқарасты дәлелдей білу.
- Музыкалық білім беру саласында оқу процесін әртүрлі педагогикалық әдістерді, электронды ортаны пайдаланатын қашықтықтан оқыту технологиялары қолдана отырып, сонымен қатар оқушылардың жас ерекшеліктерін, психологиялық және физиологиялық ерекшеліктерін ескере отырып, ұйымдастыру.
- Халықтық, фольклорлық-этнографиялық оркестр/ансамбль құрамында ойнайды, оркестрлік репертуар мен парақтан оқу дағдыларын, сондай-ақ халық оркестрінің музыкалық аспаптарының құрылымы мен тембрлік ерекшеліктерін меңгерген