8D02303 Лингвистика в әл-Фараби атындағы Қазақ Ұлттық университеті
-
Білім беру бағдарламасының мақсаты Әлемдік еңбек нарығында бәсекеге дайын, жасанды интеллект пен ақпараттық технологиялардың негізінде сыни талдау мен табиғи тілді өңдеуге қабілетті, сондай-ақ инклюзивті білім беру принциптерін орындауға, жаңа ғылыми мәселелерді, ғылыми зерттеулерге мен инновациялық жобаларға жетекшілік жасауға қабілетті, тіл білімінің іргелі және заманауи теориялық тұжырымдамалары мен әдістемелері саласында құзыретті жоғары білікті PhD докторларын дайындау.
-
Академиялық дәреже Докторантура
-
Оқыту тілі Русский, Қазақша, Ағылшын тілі
-
Оқу мерзімі 3 года
-
Кредиттер көлемі 180
-
Білім беру бағдарламаларының тобы D057 Лингвистика
-
Білім беру саласы 8D02 Өнер және гуманитарлық ғылымдар
-
Дайындық бағыты 8D023 Тілдер және әдебиет
Пәндер
-
Лингвистикадағы антропоцентристік парадигманың ғылыми доминанттары
Пәннің мақсаты: XX-XXI ғасыр лингвистикасындағы антропоөзекті парадигманың басым теорияларының жүйелі көрінісін қалыптастыру; тіл білімінің өзекті мәселелерін шешу үшін, диссертациялық зерттеудің оңтайлы ғылыми-әдістемелік негіздерін таңдау және пәнаралық жобаларды іске асыру үшін, оның көп парадигмалы мәнін сыни бағалау. Курс диссертациялық зерттеудің ғылыми-әдістемелік негізін, қазіргі көп парадигмалы жалпы тіл білімінің теориялары мен тұжырымдамаларын зерттеуге бағытталған.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Лингвистика саласында ғылыми-зерттеулерді жобалау
Пәннің мақсаты: қазіргі қоғамдық ғылымдардың жетістіктерінің аясында ғылыми зерттеуді ұйымдастырудың ұстанымдарын сипаттау, өзекті лингвистикалық мәселелерді анықтау, тұжырым жасау және әзірлеу қабілеттерін қалыптастыру. Оқу курсы тіл білімінің пәнаралық және трансдисциплинарлық мүмкіндіктері контекстінде зерттелетін мәселені талдау және түсіндіру дағдыларын қалыптастырады. Пән тіл ғылымындағы өзіндік ғылыми-зерттеу қызметін жобалаудың заманауи технологияларын зерттеуге бағытталған
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Ғылыми зерттеудің әдістері
Пәннің мақсаты – филологиялық зерттеу әдістерінің негізгі түрлерін сипаттау және бағалау қабілетін дамыту. Оқу курсы олардың түрлеріне сәйкес зерттеулерді жүргізудің теориялық және әдістемелік негізін құрайды. Пән мыналарды зерттеуге бағытталған: ғылыми филологиялық зерттеу әдістерінің ерекшеліктерін, міндеттері мен жұмыс кезеңдерімен байланысты дұрыс таңдау.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 3
-
Психо- және нейролингвистика
Пәннің мақсаты: психикалық процестерге қатысты ақпаратты беру мәселелерін шешу қабілетін қалыптастыру. Пән метатілді, психо-/ нейролингвистикалық талдау әдістерін, тілдік тұлғаның психикалық феномендерін, тілдік сананы, тілдік пікірлерді тудырудың/ қабылдаудың психикалық процестерін, сөйлеу іс-әрекетін, мидың тілге әрекетін ұйымдастыруды, психолингвистикалық зерттеу тұрғысынан тілді меңгеруге бағытталған.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Тіл, сана және ұлттық менталитет
Пәннің мақсаты: сананың тілдегі көрінісінің нәтижелерін бағалау қабілетін қалыптастыру, адамдардың мінез-құлқына ділдің әсерін зертеу. Пән мететілді, тіл мен ойлауды нысан еткен теорияларды, тілдің/ділдің өзара әсерінің ерекшеліктерін, ділдің құрамдас бөлігі ретінде тілдік нұсқауды, тілді ұлттық сипаттың көрінісі ретінде, тілдік ділді ойлау тәсілі ретінде зерделеуге бағытталған.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Дискурс теориясы: дискурсивтік талдаудың әдістері және контент-талдау
Пәннің мақсаты: дискурсты сыни тұрғыдан зерттеу қабілетін қалыптастыру. Дискурс теориясының концептуалды алғышарттарын, әдіснамалық мәртебесін, принциптерін, категориялық-ұғымдық аппаратын, дискурс теориясының әдістерін, контент-талдауын және талдау бірліктерін, дискурсты жүзеге асырудың лексикалық және грамматикалық құралдарын, дискурстегі субъект тілінің эксплицит/имплициттік сипаттамаларын, дискурсты анықтау критерийлерін және дискурс типологиясын зерттеуге бағытталған.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Лингвистикалық философия
Пән мақсаты: болашақ кәсіби іс-әрекет контекстінде тіл философиясы туралы жүйелі түсінік қалыптастыру. Пән тіл философиясының дамуының негізгі тарихи кезеңдерін, тіл білімінің философиялық мәселелері мен тіл білімінің философиялық-методологиялық базасының ерекшеліктерін, аналитикалық философияның негізгі концепцияларын, герменевтиканы, структурализмді зерттеуге бағытталған.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Лингвистика тарихнамасы
Пәннің мақсаты: тіл білімінің даму тарихындағы лингвистикалық тұлғалардың әдіснамалық түсінігін қалыптастыру. Пән: лингвистиканың тарихнамасы принциптерін әзірлеудің негізгі ережелерін, лингвистиканың қалыптасуының күрделі мәселелерін шешу үшін маңызды жеке тұлғалардың алғашқы көздерін зерттеуге бағытталған.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Лингвистика зерттеулерінің әдіснамасы мен әдістемесі
Пәннің мақсаты: тілді зерттеудің заманауи әдістерін сыни тұрғыдан талдауға және қолдануға тереңдетілген жалпы лингвистикалық дайындық пен қабілеттілікті қалыптастыру. Пән әдіснаманы ғылым ретінде, лингвистикадағы жалпы философиялық әдіснаманы, зерттеудің жалпы ғылыми әдістерін, қазіргі лингвистиканың ғылыми парадигмаларын, зерттеудің жалпы лингвистикалық әдіснамасы мен лингвистикалық әдістерін, әдістердің өкілдігін және зерттеу нәтижелерінің дұрыстығын зерттеуге бағытталған.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Жалпы лингвистика: құрылым және семантика
Пәннің мақсаты: құрылымдық-жүйелік ұйымдастыру принциптерін, тілдің семантикасы мәселелерін сыни бағалау, талдау қабілетін қалыптастыру. Пән: тіл білімінің онтологиясын, тілдің жүйелік-құрылымдық ұйымдастырылуын, тіл Семантикасы, тілдік универсалдар, тілдің табиғаты мен функцияларын, тілдің белгілі табиғатын, тіл белгілерінің ассимметриясын, сыртқы және ішкі лингвистиканы, тілдің ұқсастығы мен жеке-жеке мәселелерін меңгеруге бағытталған.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Академиялық жазу
Пәннің мақсаты – жазбаша ғылыми коммуникация саласындағы құзыреттіліктерді, академиялық қарым-қатынас нормаларына сәйкес мәтіндерді жазу және өңдеу қабілетін дамыту; әртүрлі жанрдағы ғылыми мәтіндерді құру: диссертация, аннотациялар, ғылыми мақалалар, дәлелді (аналитикалық) эссе, зерттеуді негіздеу мен шолу, филологиялық түсініктемелер және т.б. Пән әртүрлі жанрдағы ғылыми мәтіндердің құрылымдық, композициялық, стильдік ерекшеліктерін зерттеуге бағытталған.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 2
-
Ғылыми мақала және докторлық диссертация жазу әдіснамасы
Пәннің мақсаты: ғылыми еңбекті өз бетінше құруда құзыреттілікті қалыптастыру. Пән әдіснаманы, ғылыми мақала мен диссертацияны жүйелі құруды, мақала, диссертацияның композициясының мамандық паспортына сәйкестігін бағалауды, заманауи компьютерлік технологияларды, интернет-ресурстарды, лексикографиялық дереккөздерді пайдалана отырып, мақсат ағашы мен категориялық ағаш құруды зерттеуге, оған баға беруге, оның ғылыми қызметінің өнімінің маңыздылығын анықтауға бағытталған.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
Профессии
Оқыту нәтижелері
- Қазіргі тіл білімінің полипарадигмалығын ескере отырып, лингвистиканың ғылыми тұжырымдамалары мен әдіснамасы негізінде ғылыми зерттеулер жүргізу.
- Ақпаратты сыни тұрғыдан талдау, ғылыми теориялар мен тұжырымдамаларды, эксперименттер мен бақылаулардың нәтижелерін жүйелеу және түсіндіру, түпнұсқа тәсіл мен ғылыми-зерттеу дизайны негізінде.
- ЖЖОКБҰ-да білім беру-ғылыми процесін жоспарлау және ұйымдастыру талаптарын ескере отырып, нәтижелерді алу және тексеру және оларды практикаға енгізу үшін зерттеулер мен академиялық қызметте әдістемелердің негізділігін, заманауи технологияларды қолданудың тиімділігін бағалау.
- Жасанды интеллект саласындағы жетістіктерді пайдалана отырып, лингвистикалық есептерді талдау және шешу үшін лингвистиканың теориялық білімі мен әдіснамасын қолдану.
- Ғылыми этиканы ұстана отырып, алынған материалдардың дұрыстығы мен негізділік принциптері негізінде лингвистиканы талдаудың жаңа әдістерін жасай отырып, зерттеу әдіснамасын таңдау.
- Студенттермен кері байланыс, білім беру, ғылым және инновациялар, психологиялық-педагогикалық білім интеграциясы, сондай-ақ инклюзивті білім беру қажеттіліктері негізінде студенттерге бағытталған оқыту және бағалау принциптерін ескере отырып, магистратура мен докторантурада сабақтардың барлық түрлерін ұйымдастыру және өткізу.
- Ұжымды басқару мен басқаруда көшбасшылық таныту, жаңа технологияларды, білімді игеру мен бақылау әдістерін, білім беру бағдарламаларын үйлестіруді және жоғары және жоғары оқу орнынан кейінгі білім берудің стейкхолдерлерімен өзара іс-қимылды пайдалана отырып, өз білімі мен дағдыларын әріптестеріне үздіксіз кәсіби өсу негізінде беру.
- Жасанды интеллект, компьютерлік технологиялар, электрондық тіл ресурстарын пайдалана отырып, әртүрлі жанрдағы ғылыми еңбекті құру, жоғары импакт-факторы бар журналдарда, конференцияларда нәтижелілік пен жарияланым белсенділігін арттыру, өз зерттеулерін кәсіби дайындығы жоқ мамандарға да, аудиторияға да таныстыру.
- Өз ғылыми мүдделерін этикалық құндылықтармен, қоғамның қажеттіліктерімен толерантты және нәтижелі өзара іс-қимыл негізінде байланыстыра отырып, ішкі және сыртқы ғылыми мектептермен/орталықтармен ынтымақтастық орната отырып, әртүрлі тілдерде өз көзқарастарын білдіре және қорғай отырып, оқу және зерттеу қызметінің басымдықтарын таңдау.