7M05105 Биотехнология және биологиялық қауіпсіздік в Л.Н.Гумилев атындағы Еуразия ұлттық университеті
-
Білім беру бағдарламасының мақсаты Биологиялық технология және биоинженериямен байланысты әдістер және құралдарды, заманауи теориялық және тәжірибелік білімді игерген, биологиялық қауіпсіздік, биоэтика, биологиялық қорғаныш позициясынан, сонымен қатар ғылыми, ұйымдастырушылық және өндірістік бағытта тапсырмаларды орындауда тиімді шешім қабылдай алатын, биотехнологияның заманауи даму жағдайын бағалай алатын және талдау жүргізе алатын, алған білімін қолдана білетін биотехнологтар кадрларын даярлау.
-
Академиялық дәреже Магистратура
-
Оқыту тілі Русский, Қазақша
-
Оқу мерзімі 2 года
-
Кредиттер көлемі 120
-
Білім беру бағдарламаларының тобы M082 Биотехнология
-
Білім беру саласы 7M05 Жаратылыстану ғылымдары, математика және статистика
-
Дайындық бағыты 7M051 Биологиялық және сабақтас ғылымдар
Пәндер
-
Биотехнологияның заманауи мәселелері мен әдістері
Курстың мақсаты-ХХІ ғасырдағы биотехнологиялық ғылымның жаңа жетістіктері, бағыттары мен мәселелері туралы білім беру. "Биотехнологияның заманауи мәселелері мен әдістері" пәні биотехнологияның жаңа бөлімдерінің теориялық негіздерін қарастыруды және протеомика, генетикалық инженерия, гендік диагностика және гендік терапияның әдіснамасы мен негізгі бағыттары, жаңа материалдар, оларды синтездеу әдістері мен қолдану салалары бойынша білім алуды көздейді; биотехнологиялардың экономикалық тиімділігін арттыруға бағытталған биоинженерияның әдіснамалары мен бағыттары, сондай-ақ жасуша макромолекулаларын және биотехнологияның мақсатты өнімдерін физика-химиялық талдаудың заманауи әдістері.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Жоғары мектептің педагогикасы
Мақсаты: магистранттардың кәсіби-педагогикалық мәдениетінің негіздерін қалыптастыру, қазіргі педагогика ғылымының теориялық негіздерін меңгерту. Мазмұны: жоғары мектеп педагогикасы: пәні, міндеттері, қызметтері, педагогикалық ғылымдар жүйесіндегі орны. Жоғары білім құбылыстары мен процестерінің мәні, оның негізгі даму тенденциялары. Жоғары мектептің педагогикалық үдерісінің құрылымы. Студенттерді оқыту мен тәрбиелеуді ұйымдастырудың технологиялары, әдістері мен формалары. Жоғары білім беру жүйесіндегі педагогикалық менеджмент.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 4
-
Өсімдік төзімділігінің физиологиясы
Пән физиологиялық стрессті және өсімдіктердің бейімделуін бағалау әдістерін, және өсімдік шаруашылығы үшін климаттық катаклизмдердің қауіпті салдарын болжау әдістерін зерттеу.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Басқару психологиясы
Пән қазіргі заманғы отандық және шетелдік ғылымдағы басқару психологиясын оқыту әдістемесінің негізгі теориялары мен тұжырымдамаларын, теориялық және практикалық бағыттағы психологиялық пәндерді оқытудағы басқарудың әдістемелік және технологиялық ерекшеліктерін игеруге мүмкіндік береді.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 4
-
Микроорганизмдердің геномикасы және метаболомикасы
Курста геномика, транскриптомика, протеомика және метаболомика сияқты заманауи тәсілдердің тұтас кешенін қамтитын постгеномдық технологияларды пайдалану принциптері, жеке ридтерді толық геномдық тізбектерге жинауға, геномдық Аннотация жасауға, сипатталмаған гендердің функцияларын болжауға, метаболомдық деректерді түсіндіруге және біріктіруге мүмкіндік беретін бағдарламалармен жұмыс істеу дағдылары қарастырылады.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Биологиялық нысаналарды қауіпсіз қолданудың қағидалары және тәжірибесі
Биологиялық қауіпсіздікті қамтамасыз ету принциптері. Биологиялық қауіпсіздік деңгейлері. Ауру жануарлармен жұмыс істейтін зертханада биологиялық қауіпсіздікті қамтамасыз ету. І-ІІ топтың патогенді биологиялық агенттерімен тәжірибеде зертханалық жануарларды емдеудің этикалық принциптері. Өсімдіктерді биоқорғау және биоқауіпсіздік. Биологиялық қауіпсіздік туралы түсініктер. ДДҰ, биологиялық тәуекелдерді зертханалық басқаруға жауапты. Агротерроризм және биоқауіпсіздік
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Биологиялық қауіпсіздік және биологиялық қатерлердің көздері
Биологиялық қауіпсіздікті қамтамасыз ету мақсатында патогендік биологиялық агенттермен жұмыс істеу. Биологиялық қауіптерді алдын-ала тану. Патогендік биологиялық агенттермен жұмыс істеудің бақылануы. Негізгі биологиялық қауіптер. Биологиялық қауіпсіздік саласындағы критерийлер мен жіктемелер.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Медициналық-биологиялық қауіпсіздік негіздері және токсикология
Пәннің мақсаты адамның тіршілік ету ортасының факторларымен медициналық-биологиялық өзара әрекеттесу механизмдері, травматикалық, зиянды және зақымдаушы факторлардың әсер ету салдары, оларды санитарлық-гигиеналық нормалау принциптері туралы білімді қалыптастыру болып табылады .нормалау. Курс адамның қоршаған орта факторларына бейімделуінің физиологиялық аспектілерін зерттейді. Өндірістік ортаның жағымсыз факторларының адам ағзасына әсері. Зиянды заттардың теріс әсері. Антропогендік ластанудың адам денсаулығына әсері.Медицинада жасанды интеллект қолданудың этикалық аспектілері.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Геномды зерттеудің молекулалық әдістері және биоинформатика
Нуклеин қышқылдары мен ақуыздардың химиясы мен физикасы, Биоинформатиканың негізгі ережелері мен әдістемесі. Биоақпараттық деректерді талдау үшін қолданылатын бағдарламалау тілдері мен негізгі Алгоритмдер. Геномика және биоинформатиканың тұжырымдамалық аппараты; биоақпараттық ресурстар.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Шет тілі (кәсіби)
Пәннің мақсаты еңбек нарығында бәсекеге қабілетті болашақ магистрдің табысты кәсіби және ғылыми қызметі үшін қарым-қатынас құралы ретінде шет тілін (жоғары-базалық стандарттылық деңгейінде (С1) пайдалануға мүмкіндік беретін шет тілін оқытудың халықаралық стандарттарына сәйкес құзыреттерді игеру және жетілдіру болып табылады. Оқыту курсы білім беру бағдарламасына сәйкес кәсіби және академиялық контексте ағылшын тілін үйретуді қамтиды. Кәсіби және ғылыми саламен байланысты арнайы терминдерді үйретуге және оны белсенді қолдануға, сыни оқуға, мәтіндерді талдауға, тыңдау арқылы алынған ақпаратты қабылдауға, ғылыми жұмыстарды жазуға қажетті академиялық жазу дағдыларын дамытуға, сондай-ақ академиялық ортада қарым-қатынас жасау үшін ауызша сөйлеу дағдыларын дамытуға баса назар аударылады.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 4
-
Микробиология және инфекциялық қауіпсіздік
Микроорганизмдердің негізгі топтарының қысқаша сипаттамасы: бактериялар, вирустар, саңырауқұлақтар, қарапайымдылар және олардың медициналық маңызы. Метаболизм микроорганизмдер физиологиясының негізі ретінде. Микроорганизмдердің негізгі топтарының өсуі және көбеюі. Инфекциялық процестің мәні, микроорганизмдердің рөлі. Макроорганизмнің инфекциялық процестегі рөлі. Қоршаған орта мен әлеуметтік факторлардың маңызы. Жұқпалы аурулармен күресу принциптері. Қоршаған орта факторларының микроорганизмдерге әсері. Асептика. Антисептикалық.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Биотехнологияның әлеуметтік аспектілері және биоэтика
Қазіргі әлемнің тәуекел сыйымдылығы және "тұрақты даму"стратегиясы. Биоэкономика және биосаясат: мәні, мәселелері, болашағы. Техноғылым мен алтыншы технологиялық құрылымның қалыптасуы мен дамуындағы биотехнологиялардың орны мен мәртебесі. Ғылыми және сараптамалық қауымдастықтарды бағалаудағы Биотехнология. Бұқаралық сананы бағалаудағы Биотехнология. Қазіргі әлеуметтік тәртіптің жұмыс істеуінің жаңа түрінің идеялары мен модельдері ретінде "тұрақты даму" жолында қазіргі өркениетті сақтау перспективалары. Биоэтиканың анықтамасы. Адам мен жануарларға биомедициналық зерттеулерді реттеудің этикалық және құқықтық негіздері.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Биоқауіпсіздіктің ұлттық және халықаралық жүйелері
Биоқауіпсіздіктің халықаралық-құқықтық режимі (биологиялық әртүрлілік туралы конвенцияға Картахена биоқауіпсіздік хаттамасының ережелері; Орхус конвенциясы және өсімдіктердің жаңа сорттарын қорғау жөніндегі халықаралық конвенция). Еуропалық Одақ елдерінде, АҚШ, Ресей Федерациясы, Қытай, Үндістанда қауіпсіздікті құқықтық реттеу тәжірибесі. Қазақстан Республикасының Ұлттық биоқауіпсіздік жүйесі.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Геномдық өңдеу технологиялары
Пән заманауи биотехнология мен биоинженерияның негізі ретінде жүйелік биологияны, сондай-ақ олардың белгілері мен қасиеттерін жақсарту мақсатында организмдердің геномдарын редакциялау мүмкіндіктерін зерттеуге арналған бар. Пәннің теориялық және практикалық бағдарламасы
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Ғылым тарихы мен философиясы
Пән ғылым тарихын, ғылыми танымның философиялық негіздерін және ғылыми зерттеу әдіснамасын зерттеуге бағытталған. Курстың мақсаты – магистранттарда ғылымның әлеуметтік институт ретінде дамуы туралы тұтас түсінікті қалыптастыру, сонымен қатар қазіргі ғылымның әдіснамалық негіздері мен мәселелерін меңгеру. Курс ғылым мен философияның өзара байланысының тарихымен, оның ішінде нақты онтологиялық және гносеологиялық проблемалармен, сонымен қатар нақты ғылымдардың қазіргі жағдайындағы философиялық мәселелерімен таныстырады. Курс заманауи ғылыми жетістіктерді сыни талдауға және ғылыми зерттеу жұмысының әдіснамалық мәдениетін дамытуға ықпал етеді.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 4
-
Энвайронментология
Энвайронментология ғылым ретінде, оның пайда болуы мен мақсаты. Энвайронментализм. Табиғатта адам мен басқа да түрлердің қатар өмір сүруі. Қазіргі демографиялық тенденциялардың бұқаралық санадағы маңыздылығын жете бағаламау мәселесі. Экологиялық жоспарлау және болжау. Тұрақты даму концепциясы. Адам мен қоршаған ортаның өзара әрекеттесуінің табиғи, антропогендік, әлеуметтік-экономикалық, демографиялық және мәдени факторлары. Тіршіліктің табиғи ортасының және оның антропогендік өзгерістерінің адам денсаулығына әсері. Жаһандық экологиялық дағдарыс:белгілері мен көріністері. Адамның қоршаған ортасының биологиялық ластануы, онымен күресу.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Биотехнологиялық өндірістердің дезинфекциясы және деконтаминациясы
Дезинфекция негіздері, асептиктер және антисептиктер. Биотехнологиялық өндірістің деконтаминациясы. Биотехнологиялық өндірістерде қолданылатын жуу және дезинфекциялау құралдары. Биотехнологиялық процестердегі асептиканың маңызы. Өндірістегі асептикалық жағдайларды қамтамасыз етудің негізгі принциптері. Биотехнологиялық өнеркәсіп кәсіпорындары қызметкерлерінің жеке гигиена ережелері. Технологиялық жабдықтың, ыдыстың, өндірістік үй-жайлардың ауасының санитариялық жай-күйін және жұмысшылардың қолының тазалығын микробиологиялық бақылау.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Прокариоттар мен эукариоттардың өзара әсерлесудің механизмы
Бактериялардың жануар және өсімдік жасушаларымен әрекеттесуі. Өсімдіктер мен жануарлар жасушаларымен вирустардың ену және әрекеттесу механизмдері. Эпифитологиялық өзара әрекеттесу. Вирустар мен бактериялардың байланысы.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 6
-
Ғылыми зерттеулердің методологиялық негіздері
Ғылыми зерттеу стратегиясын өңдеу, алынған қорытындылар бағасы және сараптамасы. Тәжірибені жоспарлаудың негізгі ұғымдары мен принциптері; оптималдылық (оңтайлылық) критерийлері, эксперименталды жоспарларды жасаудың әртүрлілігі мен ережелері; Зерттеу объектісінің математикалық моделінің параметрлерін есептеу әдістері, олардың маңыздылығын бағалау және алынған модельдің дұрыстығын (оңтайлылығын) бағалау.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Биотерроризм және биоқауіпсіздік
Биологиялық қару және биотерроризм. Биологиялық қарудың түрлері және патогендік факторлары. Дүние жүзіндегі және Қазақстанда биотеррорлық қауіптің ықтималдығы. Биотерроризм қаупімен күресу және алдын алу әдістері. ГТА, биологиялық қару және биотерроризм арасындағы байланыс. Геномдық қарулар. Биологиялық қарудың үш буыны. РНҚ функцияларына жаңа көзқарас. Жаңа инфекциялардың пайда болу себептері. Генетикалық түрлендірілген тағамдар және биотерроризм.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Биотехнологиялық өндірістің токсикологиялық қауіпсіздігі
Азық-түлік шикізаты мен тамақ өнімдерінің сапасын қамтамасыз ету. Маңызды бақылау нүктелері бойынша қауіпті талдау жүйесі. ҚР - дағы Тамақ өнімдері қауіпсіздігінің нормативтік-заңнамалық негізі. Азық-түлік қауіпсіздігі және бағалаудың негізгі критерийлері. Микробиологиялық және вирустық қауіптер. Сыртқы ортадан бөгде заттар. Шетелдік ластаушы заттардың жіктелуі-ксенобиотиктер. Металл ластануы. Радиоактивтілік және иондаушы сәулелену туралы негізгі түсініктер. Тамақ өнімдеріндегі нитраттар мен нитриттердің негізгі көздері. Нитраттар мен нитриттердің адам ағзасына биологиялық әсері. Азық-түлік шикізатындағы нитраттар мен нитриттерді азайтудың технологиялық әдістері. Тамақ өнімдерін сәйкестендіру және бұрмалау.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 6
-
Агроинженерияда, медицинада және ветеринариядағы нанотехнологиялар
Нанотехнологияның теориялық негіздері. Наноматериалдардың сипаттамасы. Наноматериалдардың түрлері. Табиғи наноматериалдар. Наноқұрылымдарды қалыптастыру технологиялары. Наноқұрылымдарды зерттеу әдістері. Наноматериалдардың қасиеттері. Нанотехнологияларды индустрияландыру. Агроинженерия, өсімдік шаруашылығындағы нанотехнологиялық препараттар. Медицинадағы және ветеринариядағы наноматериалдар. Нанотехнологияны дамыту перспективалары
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
ДНҚ технологиялар және биоқауіпсіздік
Биотехнологиялық өндірістердің биологиялық қауіптілігінің негізгі факторлары; гендік-инженерлік қызмет саласындағы қауіпсіздік жүйесі. Тәжірибеде гендік инженерия тәуекелін бағалаудың тамаша жүйесі. Гендік-инженерлік қызмет тәуекелін бағалау. Гендік инженерия тәуекелін бағалау үшін қажетті ақпарат. Өнеркәсіптік штаммдармен жұмыс істеу кезіндегі биоқауіпсіздік мәселелері; биотехнологиялық өндірістердің экологиялық аспектілері.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 5
Профессии
Оқыту нәтижелері
- Негізгі дүниетанымдық және әдістемелелік мәселелерді, соның ішінде ғылым дамуының заманауи кезеңінде пайда болатын пәнаралық сипаттағы мәселелерді, талдайды және кәсіби қызметте пайдаланады
- Заманауи педагогикалық технологияларды және коммуникативті дағдыны игеру білу
- Биологиялық қауіп факторларын білу; қауіпсіздіктің жалпы теориялары; биологиялық қаруға қарсы профилактикалық іс-шаралар; микроорганизмдердің түрлері мен қасиеттері және биотехнологиялық өндірістің ықтимал қауіптері туралы білімді пайдалану, ГМО қауіпсіздігі бойынша зерттеулер жүргізу, биологиялық қауіпсіздік саласындағы ақпаратты беру дағдылары және биологиялық қауіпсіздікті қамтамасыз ету тәжірибесі болуы.
- Ықтимал биологиялық қауіптерді зерттеу және биологиялық қауіпсіздік шараларын ұйымдастыру; биологиялық қауіптерді бақылау және талдау, биологиялық қауіпсіздікті қамтамасыз ету саласындағы ұлттық және халықаралық талаптар мен стандарттарды қолдану, жасанды интеллект жүйелерінің әдістері мен құралдары, жасанды интеллект жүйелерінің даму бағыттары, мәліметтерді интеллектуалды талдау технологиялары, алынған мәліметтерді өңдеу саласындағы ғылыми жетістіктердің жағдайы және олардың биотехнологияда әртүрлі талдаулар үшін жасанды интеллект жүйелерін биоақпараттық қолдану
- Инновациялық биотехнологиялық процестер мен өнімдерді құру үшін инженерлік талдау міндеттерін қою және шешу. Қазіргі заманғы биотехнологиялық өндірісті кәсіби пайдалану, олардың жоғары тиімділігі мен қауіпсіздігін қамтамасыз ету.
- Биотехнологиялық өндірісте асептика негіздерін білу, биотехнологиялық процестерді енгізу және басқару, биологиялық қауіпсіздік және биологиялық қорғау саласындағы нормативтік құқықтық актілерді қолдана білу, cтудентке бағдарланған оқыту және бағалау принциптерін ескере отырып, оқу сабақтарын (дәрістерден басқа) ұйымдастыру және өткізу; білім, ғылым және инновация интеграциясын ескере отырып, оқытылатын пәндер бойынша оқу-әдістемелік материалдарды әзірлеу; сандық технологияларды пайдалана отырып, бакалавриат студенттерімен кері байланыс орнату, химиялық талдауларды ұйымдастыру, тазартылған сарқынды сулардың сапасының қолданыстағы стандарттарға және техникалық шарттарға сәйкестігін зертханалық бақылауды қамтамасыз ету, өндірістік бақылау жүргізу, ағынды сулардың су объектілеріне ағызылуын бақылау
- Мақсатты биопрепараттарды, биоөнімдерді және биоматериалдарды, жемшөпті, азық-түлікті және дәрілік заттарды алу үшін биотехнологияларды жетілдіру бойынша ұсыныстар әзірлеуге қабілетті және биопрепараттарды, биоөнімдерді және биоматериалдарды алу үшін биотехнологиялық процестерді әзірлеу және технологиялық қолдау көрсету әдістерін меңгерген; жем, азық-түлік және дәрілік өнімдер, биоматериалдардың биоқауіпсіздігін өндіру және бақылау, ғылыми-зерттеу және тәжірибелік-конструкторлық жұмыстарды/шығармашылық жобаларды жүзеге асыруға қатысу; ғылыми өнімділік пен жариялау белсенділігін арттыру; ұлттық және халықаралық мәліметтер базасымен жұмыс істеу.
- Биотехнологияны дамытудың заманауи мәселелері мен перспективаларының маңыздылығын бағдарлау, биологиялық объектілермен жұмыс істеу үшін заманауи зерттеу әдістерін қолдану, ғылыми-зерттеу жұмыстарын жүргізу үшін заманауи жабдықтар мен құралдарды пайдалана білу, биотехнология, табиғатты пайдалану және биоресурстарды қорғау саласындағы басқару әдістерін тәжірибеде қолдану, оқу-әдістемелік жұмысты жүзеге асыру және әдістемелік құзыреттілігін дамыту; кәсіби біліктілігін арттыру; бакалавриат семинарларын/практикалық сабақтарды өткізу кезінде психологиялық-педагогикалық білім мен пәндік саладағы білімнің интеграциясын қамтамасыз ету; оқытудың заманауи және инновациялық (соның ішінде цифрлық) технологияларын қолдану, тамақ өнімдерінің, компоненттердің, шикізаттың, өндірістік процестердің сәйкестігін бағалау мақсатында аналитикалық, есептік, тәжірибелік бағдарламалар мен әдістерді қолдануға; зияткерлік меншік объектілерін бағалау әдістері мен құралдарын пайдалану, патенттік зерттеулер жүргізу, ақпаратты талдау және есептерді шығару, жасалған инновациялық өнімнің/қызметтердің параметрлерін анықтау, техникалық және нормативтік құжаттаманы пайдалану.