6B02210 Философия в М.Әуезов атындағы Оңтүстік Қазақстан университеті
-
Білім беру бағдарламасының мақсаты Студенттерді философиялық білімнің іргелі негіздерімен, оның спецификасымен және құрылымымен таныстыру, алған білімдерін қолдана алатын, философиялық ойдың дамуының қазіргі жағдайын және оқыту тәжірибесін талдауға қабілетті, дүниеге көзқарастық және методологиялық сипаттағы міндеттерді айқындап, тиімді шешім қабылдау.
-
Академиялық дәреже Бакалавриат
-
Оқыту тілі Русский, Қазақша
-
Оқу мерзімі 4 года
-
Кредиттер көлемі 240
-
Білім беру бағдарламаларының тобы B032 Философия және этика
-
ҰБТ-дағы пәндер Дүниежүзі тарихы және География
-
Білім беру саласы 6B02 Өнер және гуманитарлық ғылымдар
-
Дайындық бағыты 6B022 Гуманитарлық ғылымдар
Пәндер
-
Мұхтартану
Мақсаты: Әдебиет тарихы, ұлтжандылық және мәдени-рухани ұстанымы аясында М.Әуезов шығармашылығы туралы тарихи, әдеби түсінік қалыптастыру. Көркем ой-өрісін, өз бетімен іздену дағдыларын дамыту. Мазмұны: М.Әуезовтің өмірі мен шығармашылық жолы. Семей, Ташкент, Петербор кезеңдері. М.Әуезовтің «Шолпан», «Абай» журналдарындағы қызметі. М.Әуезовтің публицистикасы. «Қорғансыздың күні», «Қыр сүреттері», «Оқыған азамат», «Көксерек» әңгімелеріне, «Еңлік-Кебек» пьесасына және «Қилы заман», «Қараш-қараш» оғығасы әңгімелеріне көркемдік шолу, «Абай» монографиясы. Құнанбаев», «Абай жолы» эпопеясы.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 3
-
Экожүйе және құқық
Мақсаты: Қоғамның тұрақты дамуына қол жеткізу үшін экономика, құқық, экология және тіршілік қауіпсіздігі, ғылыми зерттеулер әдістері саласында интеграцияланған білімді қалыптастыру. Мазмұны: Адам мен табиғаттың қауіпсіз өзара іс-қимылының, экожүйелер мен биосфераның өнімділігінің негіздері. Қазақстанның тұрақты даму мақсаттары шеңберінде ресурстардың шектеулілігі жағдайындағы қоғамның кәсіпкерлік қызметі, бизнес пен ұлттық экономиканың бәсекеге қабілеттілігін арттыру. Экологиялық мәселелері және тұрақты даму принциптерін жүйелі түсіну. Қазақстандық құқықты, субъектілердің міндеттері мен кепілдіктерін білу, әлеуметтік прогресті қамтамасыз ету үшін қоғамдық қатынастарды мемлекеттік реттеуді білу және сақтау. Инклюзия - халықаралық заңнаманың стратегиясы. Жасанды интеллектінің құқықтық негіздері.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Жасанды интеллект негіздері
Мақсаты – AI-Sana бағдарламасының басымдықтарын ескере отырып, жасанды интеллект құралдары мен әдістерін практикалық қолдану және білімді пайдалану саласында құзыреттіліктерді қалыптастыру. Мазмұны: Жасанды интеллектке (AI) кіріспе. Практикалық дағдылар мен дағдыларды дамыту: AI құралдарын қолдану; үлкен тілдік модельдермен (LLM) жұмыс істеу; кодсыз жасанды интеллект платформаларын пайдалану; генеративті жасанды интеллект құралдары; кескінді тану; табиғи тілді өңдеу (NLP); AI көмегімен деректерді визуализациялау. Әртүрлі салаларда AI қолдану туралы түсінікке ие болу; AI-sana бағдарламасының тәсілдерін интеграциялау арқылы AI әлеуетін ашу.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 3
-
Сыбайлас жемқорлыққа қарсы мәдениет негіздері
Мақсаты: Сыбайлас жемқорлыққа қарсы дүниетанымды, жеке тұлғаның берік моральдық негіздерін, азаматтық ұстанымын және сыбайлас жемқорлыққа қарсы мінез-құлықтың тұрақты дағдыларын қалыптастыру. Мазмұны: Құқықтық нигилизмді жеңу, сыбайлас жемқорлыққа қарсы заңнама саласында студенттердің құқықтық мәдениетінің негіздерін қалыптастыру. Сыбайлас жемқорлықты саналы қабылдау мен көзқарасты қалыптастыру. Сыбайлас мінез-құлықтан моральдық бас тарту, бұзылған мораль, этика. Сыбайлас жемқорлықпен күресу үшін қажетті дағдыларды меңгеру. Сыбайлас жемқорлыққа қарсы мінез-құлық стандартын құру. Сыбайлас жемқорлыққа қарсы үгіт-насихат, заңдылық, заңды құрметтеу идеяларын тарату. Сыбайлас жемқорлықтың табиғатын түсінуге, оның көріністерінен әлеуметтік шығынды сезінуге, өз ұстанымын орынды қорғай білуге және сыбайлас жемқорлық көріністерін жеңу жолдарын іздеуге бағытталған іс-шаралар. Сыбайлас жемқорлыққа қарсы іс-қимылда жасанды интеллектті қолдану.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 3
-
Кәсіпкерлік және қаржылық сауаттылық
Мақсаты: Қаржылық әл ауқатқа жету үшін маңызы бар жеке және отбасылық қаржылық ресурстарды басқаруды, кәсіпкерлік қызметті ұйымдастыруды дағдыларын оқыту. Мазмұны: Кәсіпкерлік: мәні, мазмұны қалыптасу шарттары. Кәсіпкерліктің ұйымдастыру-құқықтық түрлері. Кәсіпкерліктегі тәукелділік. Кәсіпкерліктегі бизнес-жоспарлау. Кәсіпкерлік келісімдерді ұйымдастыру. Кәсіпкерліктегі мәдениет және этика. Кәсіпкерлік қызметің қаржыландыру. Қаржылық сауаттылық түсінігі, мақсаттары мен міндеттері.Ақша,есеп айырысу және төлемдер. Жеке қаржы: кіріс,шығыс, бюджет. Салықтар және жеке тұлғаларға салық салу. Зейнетақылар және сақтандыру. Халыққа банктік қызмет көрсету. Жеке тұлғалардың банкроттығы және қаржылық тәуекелдер. Қаржылық пирамида және жеке қаржылық қауіпсіздік.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Абайтану
Мақсаты: А.Құнанбайұлы арқылы «Қазақтану» жобасындағы «ұлтық кодты» сақтау мен дәріптеу Мазмұны: ХІХ-ХХғ. Қазақстан тарихына, қазақ әдебиетіне тарихи шолу жасау. Абайтану саласының дамуындағы ХХ-ХХІ ғасырдың абайтанушылардың еңбектері. Абайдың шығармашылығының хронологиясы. Абай - қазақ халқының ұлы ақыны, этнограф, қазақ жазба әдебитінің негізін салушы. Абай - «Қарамола Ережесі» заңдар жинағының құрастырушысы, қоғамдық маңыздылығы. Абай - ойшыл, дінтанушы, философ. Абай білім және ғылым саласындағы рөлі, «Толық адамды» қалыптастыру идеясы. Абайдың аудармалары, поэмалары, «Қара сөздері», «Абай жолы» роман-эпопея. Қ.Тоқаев «Абай және Қазақстан ХХІ ғасырда» маңыздылығы.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 3
-
Философия тарихы I
Мақсаты: философия тарихы туралы білімдер мен түсініктерді қалыптастыру, ежелгі заманнан қазіргі заманға дейінгі әлемнің философиялық ойын терең мағыналы ұғыну. Мазмұны: Ежелгі Шығыс философиясы және Антикалық философия. Ежелгі Қытай, Ежелгі Үндістан, Ежелгі Грекия, Ежелгі Рим тарихы, мәдениеті, мифологиясы және діні. Ежелгі әлемдегі философиялық мектептердің негізгі идеялары мен философиялық мектептері. Философиялық мәдениеттің бастауы және адамзаттың демократиялық дәстүрінің іргетасы. Ежелгі әлемнің философиялық ойын ұғыну негізгі міндет және мақсат ретінде.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 4
-
Шығыс философиясының тарихы
Мақсаты: Шығыс философиясы дамуының негізгі кезеңдерін зерделеу, Шығыс өркениеті философиялық мектептерінің ерекше сипаттамалары мен негізгі ағымдарын анықтау. Мазмұны: Ежелгі Үнді философиясының ұғымдары, кезеңдері және оған тән сипаттар. Дүние құрылымы туралы ведалық түсініктер және олардың ежелгі үнді философиялық мектептерінің дамуына әсері. Ежелгі Үнді философиялық мектептері. (Буддизм, джайнизм, Чарвака-Локаята, санкхья, вайшешика, миманса, веданта, йога). Ежелгі Қытай философиясының ұғымдары, кезеңдері және оған тән сипаттар. Өзгерістер кітабы (Ицзин). Ежелгі Қытай философиясының мектептері. Орта ғасырлық арабтілдік философия. Мұсылмандық Ренессанс. Әл-Фараби – екінші Ұстаз. Ибн-Рушдтың қос ақиқат теориясы. Суфизмнің пайда болуы, тарихы және жалпы сипаттамасы. Қазіргі заманғы шығыс философиясы.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 4
-
Өнер философиясы
Мақсаты: қоғам мен адам туралы гуманитарлық білімдер жүйесіндегі өнер философиясының ерекшеліктері туралы дүниетанымды қалыптастыру. Мазмұны: Өнер философиясы, оның пәні және маңызы. Мәдениет тарихындағы өнерді философиялық ұғынудың кезеңдері. Өнердің классикалық, классикалық емес және пост классикалық емес түрлерінің ролі мәселесі. Өнерді анықтау мәселесі. Философиялық парадигмалар контекстіндегі өнер. Өнер көркем ойлау, көркем іс-әрекет және көркем қарым-қатынас ретінде. Қазіргі заманғы өнерді философиялық ұғыну мәселелері.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 4
-
Антикалық эстетика тарихы
Мақсаты: мәдени үрдістер контекстінде антикалық эстетиканың даму тарихын терең мағыналы зерделеу. Мазмұны: Антикалық эстетика – адамзаттың эстетикалық ойлауының тірегі. Мифологиялық санасезім. Антикалық грек эстетикасының дамуы. Архаикалық, классикалық, эллиндік кезеңдері. Гомер, Гесиод шығармалары. Сандар эстетикасы. Пифагор, Сократ, Платон, Аристотель шығармаларындағы эстетикалық ұғым. Калокагатия. Мимезис теориясы. Мусикалық, гимнастикалық өнер. Сөз өнері. Грек мифологиясы. Парфенон архитектурасы. Софоклдің Антигона трагедиясы. Цицерон, Эпикур, Сенека әсемдік туралы. «Ars longa vita breis» - өмір қысқа, өнер мәңгі антикалық көркем мәдениет девизі.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 4
-
Философия тарихы II
Мақсаты: орта ғасырда және Қайта өрлеу дәуірінде болған философиялық көзқарастар, теориялар, тұжырымдамалар мен мектептер туралы білімді қалыптастыру. Мазмұны: Ортағасырлық Батыс Еуропа философиясындағы философиялық идеялардың қалыптасу тарихы: апологетика, жүйелілік, догматика. Ортағасырлық философияның тарихының бастауы және негізгі философиялық мәселелердің мағынасын түсіндірудің тарихи өзгермелі тәсілі. Қоғамдағы және мәдениеттегі дін, теология, философия мәртебесінің өзгеруімен дүниетанымдық мәселелерді шешу. Батыс қоғамы мен мәдениетінің дамуындағы күрделі және қарама-қайшы өзгерістер үрдісі. Жаңа дәуір - философияның мәртебесін сапалы өзгертетін кезең.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 4
-
Онтология және гносеология
Мақсаты: философия тарихындағы онтологиялық проблематиканың қалыптасуы мен дамуының генезисімен, онтологияның негізгі ұғымдарымен және таным теориясы мен болмыс туралы оқу-жаттығулардың қазіргі заманғы үрдістерімен таныстыру. Мазмұны: Философиялық білім құрылымындағы онтология мен гносеологияның орны. Антикалық дәуірдегі онтология және гносеология. Орта ғасырлардағы онтология және эпистемология. Жаңа замандағы онтология және эпистемология. Қазіргі заманғы онтологиялық және эпистемологиялық тұжырымдамалар. Болмыс мәселесі. Әлем туралы философиялық ілім. Онтология және эпистемология саласындағы философиялық категориялар. Сана философия пәні ретінде. Ғылыми танымның ерекшеліктері. Таным субъектісі және объектісі. Танымның эмпирикалық және теориялық деңгейлері. Танымның сезімдік және маңызды сатылары мен олардың формалары. Таным және шығармашылық. Әлеуметтік жүйедегі мультикультурализм феноменін түсіндіру және түсіну үшін жасанды интеллект технологиясын қолдану;
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Дәлелдеу теориясы мен практикасы
Мақсаты: дәлелдеулерді талдау мен сипаттаудың негізгі әдістерімен, қағидаларымен танысу, сыни ойлауды дамыту. Мазмұны: Эмпирикалық және теориялық дәлелдеулер. Логикалық форма ақиқат өлшемі ретінде. Дәлелдеудің логикалық құрылымы. Дәлелдеулердің түрлері. Теріске шығару және оның түрлері. Дәлелдеулердің сұқбаттық табиғаты. Теңдік заңы және табиғи тіл. «Негіздерді алдын ала сезу» және логика мен дәлелдеулердегі пайымдаулардың үйлесімсіздігі. Келісімге келу кез келген пікірталастың бастапқы шарты және негізі ретінде. Ақиқат пен шынайылық. Дәлелдеулердегі ақиқат пен қабылдауға келісу.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Кәсіби бағытталған шетел тілі
Мақсаты: шетел тілін білім беру бағдарламасының арнайы пәндерімен интеграцияда оқыту, үйрену қарастырылады. Мазмұны: Философия саласынан кәсіби бағытталған шетел тілін үйрену үшін оқу-әдістемелік жинақтардың негізінде сөз сөйлеу іс-әрекеттілігінің барлық түрлерінде коммуникативті дағдылар мен білімдер жетілдіріледі. Кәсіптік іс-әрекеттілік сферасында ағылшын тілінде сұқбат құру, жүргізу мүмкіндіктері сіңіріледі.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 3
-
Қазақ философиясы
Мақсаты: қазақ философиясының негізгі тұжырымдамаларымен танысу, қазақ мәдениетінің негізгі бағыттарын талдау. Мазмұны: Қазақ философиясының ерекше ұғымдары мен категориялық аппараты. Протоқазақтар философиясы. Номадтық мәдениеттің синкретизмі. Жырау шығармашылығының философиялық аспектілері. Философия және фольклор. Мақал-мәтелдер, айтыс, терме. Қазақ философиясындағы толғаудың ерекшелігі. Суфийлік дәстүр. Антропоцентризм, Ш.Уалихановтың, Ы.Алтынсариннің, Ш.Құдайбердиевтің философиялық идеяларының ізгілігі. Ұлттық қазақ зиялыларының шығармашылығындағы философиялық мәселелер.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Құндылықтар философиясы
Мақсаты: аксиологияның негізгі ұғымдары мен категорияларын меңгеру. Мазмұны: Мәнділік идеал, құндылық, бағалау ұғымдары, құндылықтық бағдарлардың табиғаты. Құндылықтар мен бағалау пайымдауларын жіктеу. Құндылықтық танымның ерекшелігі. Аксиология және мәдениет. Адам мен қоғам өміріндегі құндылықтар. Адам және қоғам өмірінде құндылықтардың пайда болу себептері мен қайнарлары. Құндылықтарды жіктеу өлшемдері. Құндылықтарды жіктеу. Құндылықтар мәселесін жасақтаған философиялық ой өкілдері. Адам және қоғам өміріндегі құндылықтар туралы білімді қолдану. Құндылық аспектілерін талдау. Қазiргi Қазақстандағы құндылықтарды болжау және дамыту. Құндылықтардың мәні және оларды жіктеу.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Студенттердің ғылыми зерттеу жұмысы
Мақсаты: студенттердің ғылым тарихы туралы және ғылыми таным әдіснамасы мен әдістері туралы білімдерін жетілдіру. Мазмұны: Ғылым тарихы. Ақпарат түрлері: ғылыми, жалпылама-ақпараттық, қоғамдық. Ғылыми және сыни ойлауды қалыптастыру. Ғылыми зерттеулердің табиғатын түсіну. Ғылыми әдіс: принциптер, гипотезаларды тұжырымдау, эксперименттер жүргізу, деректерді талдау, дәлелдер негізінде тұжырымдар. Скептицизм. Ғылым туралы жаңылыс. Ойлау түрлері. Ғылым экожүйесі. Ғылыми сауаттылық. Бағалау және болжау. Даму стратегиясы. Ғылыми революциялар.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Кәсіби қазақ (орыс) тілі
Мақсаты: кәсіби маңызды жағдайларда қарым-қатынасты барабар құра алатын және арнайы мақсатта тіл нормаларын игерген маманға кәсіби бағдарланған тілдік дайындықты қамтамасыз ету. Мазмұны: Кәсіби тіл және оның құрамдас бөліктері. Кәсіби терминология ғылыми стильдің негізгі белгісі. Оқу-кәсіптік және ғылыми-кәсіптік салалардағы ғылыми лексика және ғылыми конструкциялар. Мамандық бойынша ғылыми мәтіндерді талдау және өндіру бойынша жұмыс алгоритмі. Ғылыми-кәсіби мәтіндерді құрастыру. Болашақ кәсіби қызмет шеңберіндегі іскерлік коммуникация және құжаттама негіздері.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 3
-
Орыс философиясы
Мақсаты: Орыс философиясындағы тарихи үрдістерді зерделеудің негізгі бағыттары жүйелі баяндалады. Мазмұны: Орыс философиялық ойының қалыптасуы және негізгі даму кезеңдері. Орыс философиясының пайда болуы (XVIII - XIX ғасырдың бірінші жартысы). Батысшылар мен славянофилдер. Революциялық-демократиялық ойды қалыптастыру және дамыту (А.И.Герцен, В.Г.Белинский, Н.Г.Чернышевский) С.Соловьев, Н.А.Бердяев, С.Н.Булгаков).
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Батыс философиясының тарихы
Мақсаты: еуропалық ойшылдардың философиялық тұжырымдамалары туралы білімді қалыптастыру және талдау. Мазмұны: Еуропа елдеріндегі мәдени трансформациялар және әлеуметтік-мәдени дағдарыс. Батыс Еуропа халықтарының мәдени және философиялық мұрасын сыни тұрғыдан қайта пайымдау. Философиялық ойлардың қазіргі тарихының басталуы. К.Маркс тауарлық фетишизм және иеліктен шығару туралы. Либералдық идеология қағидаттары. Консерватизм, коммунистік идеологиялардың күресі. Қазіргі заманғы философиялық мектептер.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 4
-
Академиялық жазу негіздері
Мақсаты: академиялық жазба дағдыларын академиялық мәдениет пен адалдық қағидаларын есепке алу арқылы қалыптастыру. Мазмұны: Академиялық жазбаның негізгі белгілері зерделенеді: эссе, реферат, курстық және дипломдық жұмысты жазу, түйіндер, сын пікірлер. Стилистика тұрғысынан автордың зерттеулік стратегиясы, ғылыми мақаланы жазу талданады. Ғылыми мәтіндерді оқу, түсіну, құрылымдау және форматтау дағдыларына қол жеткізіледі. Академиялық адалдық қағидалары мен мәдениетін түсіну сіңіріледі. Деректерге сілтеме жасау үйретіледі.
Оқу жылы - 2
Семестр - 2
Несиелер - 4
-
Мәдениет теориясы мен типологиясы
Мақсаты: жаһандану контекстіндегі адамзаттың мәдени тарихи дамуының заңдылықтарын анықтау. Мазмұны: Мәдениеттер тарихы. Антикалық батыс және шығыс мәдениеттері. Европалық мәдениеттердің өзіндік даму заңдылықтары. Қытай, Үнді, Араб елдерінің мәдениеттері. Мәдениеттер теориясы және оның зерттелу мектептері. Мәдениеттердің типологиялық ерекшеліктері оның әдіснамалық аспектілері. Мәдениет философиясының бағыттары және үлгілеу деңгейлері. О. Шпенглердің, Н. Данилевскийдің, А. Тойнбидің мәдениеттік даму циклдері туралы философиялық көзқарастарын зерттеу. Мәдениеттердің түзу линиялық, аймақтық даму бағыттары. Г.Гегельдің, К.Ясперстің, А. Швейцердің философиялық жүйелеріндегі мәдениеттанулық зерттеулер.
Оқу жылы - 2
Семестр - 2
Несиелер - 4
-
Неміс классикалық философиясы
Мақсаты: неміс классикалық философиясының даму ерекшеліктері туралы білім мен түсініктер беру. Мазмұны: Неміс классикалық философиясының өзіне тән ерекшеліктері. И. Кант, Г. Гегель, Л. Фейербах философиялық тұжырымдамаларының негізгі ережелері. И. Канттың сыни философиясы, оның мәні мен міндеттері. Фихтенің ілімі. Шеллингтің трансцендентальды философиясы. Гегельдің философиялық жүйесін құру мен мазмұнының негізгі қағидалары. Абсолюттік идея ұғымы. Гегельдің идеалистік диалектикасы. Фейербах материализмінің антропологиялық сипаты.
Оқу жылы - 2
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Діндер тарихы
Мақсаты: студенттерге әлемдік діндердің қалыптасу тарихы туралы білімдерді және олардың ерекшеліктерін талдау әдістерін меңгеру. Мазмұны: Әлемдік діндер тарихы және олардың қоғамдық мәдениеттегі ролі. Діндерге дейінгі көзқарастар мен бағыттар. Анимизм, тотемизм, фетишизм, тәңірлік дін тарихы. Политеистік, монотеиістік діндер генезисі. Адамның рухани дамуы. Діни сезім. Діни идеялар. Полидевмонизм. Пантеизм, атеизм, агностицизм, діни дәстүрлер, діни әдет-ғұрыптар, монотеизм. Үнділік діндер, авраамдық діндер, пұтқа табынушылық, синкреттік діндер, эволюциялық типология. Мутазилизм, матуридизм, ашаризм, мутакаллимдер, жоғары ақыл, діни ғұрыптар. Жасанды интеллект технологиясының көмегімен діни саладағы деструктивті ағымдардың әрекеттерін түсіндіру және талдау.
Оқу жылы - 2
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Түрік философиясы
Мақсаты: түрік философиясының дамуының негізгі концептуалды кезеңдерін жүйелеу. Мазмұны: Түркі философиясының бастауы. Философиялық ойлаудың түркілік түрінің әдістері мен формалары: әлемнің, материяның пайда болуы, түркі космогониясы, түркі диалектикасы және табиғатқа ұқыпты қарау. Түркілік ойлау дағдысының қалыптасуындағы исламның маңызы мен рөлі. Еуразия кеңістігіндегі түркі және славян философиялық дәстүрлерінің диалогының маңызы. Адамның мәні мен мақсаты туралы түркі ілімдері. Ж.Баласағұн, М.Қашқари, А.Яссауи, С.Бақырғани, М.Руми, Ә.Науаи. Қазақ халқының рухани өмірінің түркілік қайнары, түркі философиялық мұрасы туралы мәселе ұлттық бірегейлікті іздеу ретінде.
Оқу жылы - 2
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Жаңа заман философиясы
Мақсаты: Жаңа заман философиясының негізгі даму үрдістерімен танысу. Мазмұны: Философиялық ойдың негізгі сипаттамасы, философиялық бағыттарының ерекшелігі. Ғылыми революция XVII ғ.: Н.Коперник, Й.Кеплер, И.Ньютон. Білімнің жаңа түрін қалыптастыру. Әлемнің механикалық-материалистік бейнесін жасау. Эмпиризм және рационализм. Ф.Бэкон: «идолдар» туралы тұжырымдамасын оқу. Рационалистік метафизика. Рене Декарт.
Оқу жылы - 2
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Аристотель логикасы
Мақсаты: Аристотельдің логикасы ілімінің толыққанды түсінігін қалыптастыру. Мазмұны: Аристотельдің физикасы мен метафизикасы. Универсалиялар. Аристотельдің категориялары: субстанция, сан, сапа, қатынас, орын, уақыт, мәртебе, күй, әрекет, ырықсыздық. Дедуктивті ойлау. Индуктивті ойлау. Субъектілік және предикаттық пайымдау. Бастама, талқылау, ой қорыту. Силлогизм әдісі. Силлогизмдер теориясы формалды логиканың бөлімі ретінде. Ой қорытудың барлық мүмкін түрлері. Аристотельдің логикалық заңдары: сәйкестік заңы, қайшылық заңы, үшіншіні жоққа шығару заңы.
Оқу жылы - 2
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Формальды логика
Мақсаты: ойлау мен танымның әдістері, логикалық ойлаудың дамуы туралы толыққанды түсініктер қалыптасады. Мазмұны: Формалды логика пәні мен маңызы. Танымдағы ойлаудың ролі. Таным үрдісі адам санасындағы шындықты бейнелеу үрдісі ретіндеі. Түйсік. Қабылдау. Елестету. Абстракциялау. Абстрактілі ойлаудың негізгі ерекшеліктері. Ойлау заңы ұғымы. Логиканың ғылым ретінде қалыптасуы. Формалды логиканың қазіргі заманғы даму кезеңі. Ұғым шындықты бейнелеудің түрі ретінде. Пікір. Ой тұжырымдау. Формалды логика бойынша логикалық есептерді шешу үшін ЖИ қолдану;
Оқу жылы - 2
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Араб тілді философия тарихы
Мақсаты: араб-мұсылман философиясының ағымдарын тарихи болашақта және өркениеттік, конфессиялық ерекшелікті ескеру арқылы зерделеу. Мазмұны: Ислам философиясының тарихи кезеңдері. Ислам әлемінің діни, ғылыми пайымдауының ерекшеліктері. Қалам. Араб философиясындағы перипатетизм. Суфизм. Білім алушы пәнді жеткілікті меңгергеннен кейін діни ағымдардың қоғамдық-саяси институттардың қалыптасуына, қызметіне ықпалының сипатын анықтай алады.
Оқу жылы - 2
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
XV-XVIII ғасырлардағы қазақ философиясы
философиясының мазмұны мен дамуы туралы жүйелі түсініктерді қалыптастыру. Мазмұны: Асан қайғының «Жерұйык» идеясы тәуелсіз қазақ хандығын құрудың негізі ретінде. XVІІ ғ. аяғы – XVIII ғ. бірінші жартысында экономикалық және әскери-саяси дағдарыс кезеңінде қазақ жырауларының ойлауының өзгеруі. Ақтамберды жырау мен Үмбетей жыраулардың ойлары, өлең философиясы ретінде. Уақыт пен мәңгілік арақатынасы. Бұқар-жыраудың этикалық философиясы. Шал ақын шығармашылығындағы қайырымдық пен зұлымдық дихотомиясы
Оқу жылы - 2
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Саяси менеджмент философиясы
Мақсаты: саяси менеджменттің мазмұны мен дамуы туралы жүйелі түсініктерді қалыптастыру. Мазмұны: Философия тарихындағы саясат ұғымы және оның тұжырымдамалары. Саясат басқару, ұлттық мүдде, билік үшін күрес құралы ретінде. М.Вебердің билік легитимділігі теориясы. Саяси лидерлер ұғымы және оның түрлері. Саяси лидерлердің әлемдегі қақтығыстарды шешудегі ролдері. Басқару философиясының экономикалық стратегиясы. Менеджмент тарихы. Іскерлік мәдениет түрлері. Жапондық, америкалық, исламдық, батыс европалық менеджмент. Менеджменттің діни этикалық негізі. Кайдзен қазіргі заманғы өндірістерді басқару тәсілі ретінде. Өзгеріс философиясы. Адам ресурстарын басқару.
Оқу жылы - 3
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Философиядағы сана мәселесі
Мақсаты: сана туралы, адамды бейнелі тану әдістері туралы жүйелі ғылыми білімдерді беру. Мазмұны: Сана генезисі. Сана және өзіндік сана. Г.Гегель сананың даму түрлері туралы. Стоиктік, скептиктік, бақытсыз сана. Тіл және сана. Ақыл философиялық ойлайтын сана ретінде. З.Фрейдтің саналылық және бейсаналық теориясы. Эдип комплексі. К.Г.Юнг әлеуметтік топтардың қоғамдардың ұжымдық және жекелік бейсаналығы туралы. Ж.Лакан санадағы реалдылық пен идеалдылық туралы. Саналы және бейсаналық. Сана және ес. Сана және ойлау. Жасанды интеллект мәселелері. Сананың үш негізгі моделі: космоцентрлік, теологиялық және антропоцентристік.Қазіргі заманғы сана философиясының маңызды мәселелері. Тарихи тұрғыда сананың және санасыздық мәселесі Шығыс-Батыс параллельдерінде зерттелуі. Қазіргі заманғы мәдениет мәселелері.
Оқу жылы - 3
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Символикалық логика
Мақсаты: символикалық логика туралы түсініктерді түсіну, сыни ойлауды талдау. Мазмұны: Формалды логиканың бағыты ретінде. Парменид сандар туралы. Символикалық тіл негізінде логикалық есептеу. Математикалық логикалық есептеу қағидалары мен әдістері. Г.Лейбниц, Г.Фрегенің теориялары. Конъюнкцияларды, дезъюнкцияларды, импликацияларды, квантролық жалпыға бірдейлікті және өмір сүруді жоққа шығарудың логикалық белгілері. Милльдің эмпирикалық логикасы. Ч.Пирстің индукциясы мен абдукциясы. Қазіргі заманғы модалды логика. Б.Рассельдің дескрипция теориясы. Пропозицияларды сипаттаудың теориясы. Прагматикалық ойлау және тілдің, ақиқаттың мәні туралы идеялар.
Оқу жылы - 3
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Әлеуметтік философия
Мақсаты: студенттерге әлеуметтік философия заңдылықтары туралы білімдер беру. Мазмұны: Әлеуметтік философия тарихы. Қоғамға анықтама беру мәселесі. Қоғам үрдіс ретінде. Әлеуметтік философия және әлеуметтік реалдылықтың ғылыми картинасын қуру методологиясы. Әлеуметтік болмыс мәселесі. Әлеуметтілік ретіндегі онтология. Әлеуметтік уақыт және әлеуметтік кеңістік. Қоғам және тарих. Табиғат және мәдениет. Әлеуметтік және саяси. Әлеуметтік және этикалық. Әлеуметтік философия және оның болашағы.
Оқу жылы - 3
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Шығармашылық философиясы
Мақсаты: шығармашылықты адамзат ойлауының семантикалық кеңістігін, қызметі мен әлеуметтік ұйымын кеңейту ретінде жалпы философиялық зерттеу. Мазмұны: Шығармашылықтың философиялық тұжырымдамасы. Таным және шығармашылық әлеуметтік қызмет ретінде. Шығармашылығы және тұлғасы. Психика, денсаулық және шығармашылық. Шығармашылық және ойын. Шығармашылықтың әлеуметтік өнімділігі. Шығармашылық онтологиясы. Шығармашылық аксиологиясы. Праксиологиялық және эстетикалық аспектілер. Шығармашылық жобалардың салыстырмалылығы. Шығармашылықтың аксиологиялық, моральдық, эстетикалық өлшемдері. «Жаһандық шығармашылық» идеялары саласындағы қазіргі заманғы шығармашылық мәселелері.
Оқу жылы - 3
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Феноменология
Мақсаты: Феноменология тарихы, даму кезеңдері мен әдістері туралы тұтас әрі жүйелі көзқарасын қалыптастыру. Мазмұны: Курс аясында ХХ ғасырдағы Батыс философиясының ең негізгі бағыты - Феноменология оның пайда болу алғышарттары, аталған бағытта қолданылатын әдістер мен алға қойған мақсаттары қарастырылады. Сана феноменологиясы. Феноменологиялық интерпретация әдістері.
Оқу жылы - 3
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Қазіргі заманғы тарих философиясының ерекшеліктері
Мақсаты: Тарихтың қазіргі заманғы философиясы тұжырымдамаларының ерекшеліктері туралы түсініктерді қалыптастыру. Мазмұны: Тұжырымдаманың ерекшеліктері: Постмодернизм тарихы философиясы, тарихты объективті үрдіс ретінде және нарратив ретінде түсіну арасындағы шекара, олардың гносеологиялық релятивизмі, тарихи үрдісті постиндустриализмнің «тотальдылық тарихы» ретінде қараудан бас тарту. Ғылыми-техникалық білім мен инновацияның рөлін абсолюттеу, әлеуметті біртұтас өркениет ретінде қарау, дамудың «орнықсыз» формасының динамикасы. Сананы қайта құру және қоғамдағы материалдық және рухани құндылықтардың үйлесіміне қол жеткізу қажеттілігі.
Оқу жылы - 3
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Дін философиясы
Мақсаты: студенттердің дін философиясына туралы көзқарастарын қалыптастыру, дін мен философия туралы білімдерді арттыру. Мазмұны: дін философиясының теориясы. И.Канттың діни антропологиясы. Г.Гегельдің дін философиясы. Л.Фейербахтың діни антропологиясы. К.Маркстің дін туралы философиялық жүйесі. Діни экзистенциализм және К.Ясперс. С.Кьеркегор үрей туралы. Эволюционизм және діни философия. Ф.Ницщенің «Заратустра осылай деген» шығармасының мазмұнын талдау.
Оқу жылы - 3
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Әлеуметтанулық зерттеулер
Мақсаты: әлеуметтанулық зерттеулердің нәтижелерін болжамдау және талдау, қоғамдық үрдістерді зерделеу. Мазмұны: Әлеуметтік зерттеулер әдіснамасы. Әлеуметтік болжау. Әлеуметтiк зерттеулер стратегиясы мен жоспарын жасау. Зерттеулердің мақсаты мен міндеттерін, бас жиынтық пен іріктелген жиынтықты анықтау. Іріктеу әдістері. Еуробарометр. Ғылыми болжам. Зерттеушінің этикалық жауапкершілігі. Әлеуметтік зерттеулер жүргізу әдістері. Контенттік талдау. Ивент талдау. Мониторинг. Панельдік зерттеулер. Әлеуметтік маркетинг. Саяси имиджеология. Әлеуметтік зерттеулердің нәтижелерін қолдану.
Оқу жылы - 3
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
XX ғасыр философиясы
Мақсаты: тарихи-философиялық үдеріс туралы тұтас әрі жүйелі көзқарасын қалыптастыру. Бұл үдеріс тек «идеялардың сабақтастығы» ретінде ғана емес, сонымен қатар саяси және экономикалық құрамдастарды қамтитын кең тарихи-мәдени контексте қарастырылады. Мазмұны: Курс аясында қазіргі Батыс философиясының екі негізгі бағыты қарастырылады: Ғылыми-бағыттағы философия: бірінші, екінші және үшінші позитивизм, прагматизм, неокантиандық, аналитикалық философия, ғылым философиясы. Жеке тұлғаға бағытталған – персоналистік философия: «өмір философиясы», феноменология, экзистенциализм. Олардың өзара ықпалы мен қарама-қайшылықтары да зерттеледі.
Оқу жылы - 3
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Диалектикалық логика
Мақсаты: диалектикалық логика теориясы мен практикасының негіздерін қалыптастыру, деректердің салыстырмалы талдауы және олардың бірігуі. Мазмұны: Диалектика ғылыми-теоретикалық ойлаудың әдісі ретінде. Диалектиканың тарихы. Ұғым әдісі. Танымның философиялық және арнайы әдістерінің өзара қатынасы. Заңдары мен категориялары. Танымның категориялардың мазмұны мен олардың жүйесінің өзгерісі ретіндегі дамуы. Ойлау субъективтілік пен объективтіліктің көрінісі ретінде. Материалдық және идеалдылық, физиологиялық және психикалық. Рационалды және ирационалды. Зерделілік және пайымдық. Ойлаудағы қайшылық және оның қайнар көздері. Гипотеза және ақиқат. Дамудың түрлері. Логикалық есептерді шешу үшін ЖИ қолдану.
Оқу жылы - 3
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Тарих философиясы
Мақсаты: батыс, отандық дәстүр мен қазіргі заманғы ойлаудағы тарих және теориялық тарих философиясының маңызды идеялары мен бағыттарымен танысу. Мазмұны: Тарих философиясының мәні, тарих философиясының өзектілігі, тарих философиясының мәселелеріне қызығушылықтың өсу факторы, қазіргі заманғы мәселелер тұрғысынан ойлау дәстүрі мен классикалық мәтіндердің мәні. Тарих философиясының теориялық тарихқа және саяси тарихқа қатынасы. Тарихтың негізгі мәселелері, мақсаттары немесе тарих мағынасы. Тарихи үдерістегі революциялық және эволюциялық. Өркениеттер қақтығысы.
Оқу жылы - 3
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Қазіргі заман қазақ философиясы
Мақсаты: қазіргі қазақ философиясының ойлау мәдениетінің, тұжырымдамаларының, теориясының негізгі қағидаларын талдау. Мазмұны: Қазақстанның тәуелсіздікке ие болуы қазіргі заманғы қазақ философиясының құрылуының алғышарты ретінде. Қазіргі заманғы қазақ философиясының ерекшеліктері. А.Қасабектің, Ғ.Есімнің, Ж.Алтаевтың, Т.Ғабитовтың, С.Нұрмұратовтың, Г.Нұрышеваның, Д.Кенжетайдың, А.Құлсариеваның, А.Масалимованың философиялық ізденістері. Қазіргі заманғы қазақ философиясының мәселелері. Қазіргі заманғы қазақ философиясындағы дәстүрлер мен жаңашылдық. Әлемдік философиялық мұраға қатысу қазіргі заманғы қазақ философиясының дамуының шарты ретінде. Тәуелсіз Қазақстанның философиялық ойлауының дамуы.
Оқу жылы - 3
Семестр - 2
Несиелер - 6
-
Философиялық антропология
Мақсаты: адам туралы философия, социо-гуманитариялық білімнің тұтас жүйесі, оның эволюциясы, қазіргі заманғы даму үрдістері туралы түсінік беру, философиялық антропологияның тарихы мен теориясын көрсету. Мазмұны: Философиялық дүниетаным жүйесіндегі адам туралы ілім. Философиялық антропологияның эволюциясы. Адамның мәні. Антропогенездің еңбек теориясы. Адамның биологиялық залалының тұжырымдамасы. Антропогенездің библиялық түсіндірмесі. Адамдағы биологиялық және әлеуметтік. Жеке және жеке тұлға ұғымы. Жеке тұлғаны қалыптастыру. Жеке тұлғаның құрылымы: тәндік, әлеуметтік, рухани компоненттер және олардың өзара байланысы. Гендерлік стереотиптер, оларды еңсеру әрекеттері және заманауи гендерлік мәселелер. Адамның ұтымдылығы және оның ұлттық емес сипаттамалары.
Оқу жылы - 3
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Кеңес заманындағы қазақ философиясы
Мақсаты: кеңестік кезеңдегі қазақстандық философияның негізгі мәселелерін зерделеу. Мазмұны: Маркстік-лениндік философияның кеңестік қазақстандық философияның қалыптасуына ықпалы. Қазақстандық философиялық мектептің ұйымдастырылуы. А.Қасымжановтың әл-Фараби еңбектерін зерттеуі. Ж.Әбдилдинмен диалектикалық логиканың қазақстандық мектебінің қалыптасуы. Қазақ философиясының қайнарларын зерттеу бойынша зерттеулік бағыттардың туындауы. Кеңестік қоғамдағы интеллигенцияның ролін философиялық ойлау. Ғылыми зерттеулердің саясилануы. Дәстүрлі және қалалық мәдениетті философиялық ойлану.
Оқу жылы - 3
Семестр - 2
Несиелер - 6
-
Абай философиясы
Мақсаты: Абай шығармашылығы туралы толыққанды түсінік қалыптастыру, ойшылдың философиялық көзқарастарын зерделеу. Мазмұны: Абайдың көп қырлы тұлғасы - қазақ философиясының квинтэссенциясы ретінде. Абайдың философиялық сипаттағы «Қара сөздер» шығармасының мәні. Адам мәселесін, моралдық сипаттар туралы ілімдерді эстетикалық мәселелерді анықтаудағы моралдылықтың гуманистік негіздемелерін ұсыну. Абайдың дінге қатынасы, қазіргі қазақ философиясының тарихын оның қайнарларынан қазіргі заманға дейінгі аралығын талдау. Абайдың философиясының негізгі бағыттарын компаративистік философия контекстінде қарастыру және түпнұсқаларды талдау.
Оқу жылы - 4
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Құқық философиясы
Мақсаты: құқықтың философиялық мәнін, оның негізгі категорияларын зерделеу, талдау. Мазмұны: Құқық философиясы пәнаралық сала ретінде. Құқықты онтология, аксиология, гносеология және антропология секілді негізгі ұғымдар арқылы таным. Жалпы саясат пен құқықты белгілі бір әмбебап тұтастық ретінде зерделеу, құқықтық және саяси жүйенің сыртқы және ішкі элементтері. Саяси және құқықтық құбылыстардың және олардың арасындағы байланыстың әртүрлі нысандары. Құқықтық философиялық ілімдер тарихы. Г.Гегель құқық философиясының нысаны мен мәні туралы. Құқық және әділдік. Ерік-жігерді түсіну және оны философиялық тұрғыдан қарау. Азаматтық қоғам теориясы. Мемлекет және демократия. Құқықтық мемлекет құрудағы азаматтық қоғам институттарының рөлi. Қазақстан Республикасының құқықтық саясаты.
Оқу жылы - 4
Семестр - 1
Несиелер - 4
-
Білім философиясы
Мақсаты: қоғамдағы білім берудің рөлін философиялық түсінудің негіздерін зерделеу және түсіну. Мазмұны: Педагогикалық дискурстың философиялық қағидаларын, білім беру білімі мен құндылықтарын анықтау және ұғыну ретінде білім беру философиясы. Білім беру философиясының генеалогиясы мәселесі. Білім берудің философиялық қағидаларының плюрализмін анықтауға тарихи-генетикалық көзқарас. Отандық және әлемдік білім беру жүйелерін интеграциялау үрдісінде туындайтын мәселелерді шешу.
Оқу жылы - 4
Семестр - 1
Несиелер - 4
-
Философиялық компаративистика
Мақсаты: философиядағы салыстырмалы талдау әдістерін қолдану. Мазмұны: Философиялық компаративистиканың пәні, міндеттері, мақсаттары, әдістері, ғылыми аппараты. Компарацияның онтологиялық және гносеологиялық мәртебесі. Компаративистика және логикалық тәсілдер мен операциялар. Компаративистиканың негізгі әдістері. Ғылыми әдіс ретінде компаративистиканың қалыптасуы және генеалогиясы. Компаративті тәсілдің қалыптасуындағы жаратылыстану-ғылыми жетістіктердің рөлі. XIX ғасырда философиялық компаративистиканың қалыптасуының алғышарттары. XX ғасырдың компаративті философиясындағы кейбір жаңа үрдістер.
Оқу жылы - 4
Семестр - 1
Несиелер - 4
-
Діндегі адам
Мақсаты: адамның діни қызметтері мен сенім жүйесін антропологиялық талдау. Мазмұны: Діни антропологияның зерттеу тәсілдері. Антроплогия түрлері мен теориясы. Антропологиялық парадигмалар. Диахронды, синхронды, интерактивті көзқарастар. Қоғам және мәдениет. Полигенезис және моногенезис. Эволюционистік теориялар. Ежелгі діндер туралы көзақарастар. Адамның креациялық теориясы. Діни сенім мен жаратылысты жоққа шығару. Дін мен Жаратушы болмысын ерекшелеу әдістері. Қазақ халқының дүниетанымындағы Құт категориясының семантикасы. Түркілік мәдениеттегі Жаратушы және адам контексті.
Оқу жылы - 4
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Семиотика
Мақсаты: құрылымдық-семиотикалық зерттеулердің дағдыларын дамытуды ынталандыру. Мазмұны: Белгілер теориясы. Мәдениет адамның әлеуметтігінің генераторы ретінде. Ю.Лотманның семиотиканың негізін салушы ретіндегі еңбектерін зерделеу. Социолингвистика және жазба мәдениеті. Ф.Соссюрдің ілімі. Семиотиканың семантикалық мағынасы. Метатіл. Тілдік топтардың қалыптасуы. Тілдік экспансиялар. Тілдердің ассимилияциясы. Ж.Дерриданың шығармашылығын зерделеу: Дифферанс, Грамматология туралы. Р.Барттың шығармашылығын дербес зерделеу: Автордың өлімі. Семиотиканың онтологиялық мағынасы.
Оқу жылы - 4
Семестр - 1
Несиелер - 4
-
Ғылым философиясы
Мақсаты: гуманитарлық ғылымдар жүйесіндегі қазіргі заманғы философияның ерекшеліктері туралы ғылыми дүниетанымды қалыптастыру. Мазмұны: Ғылыми танымды философия пәні ретінде жалпы бақылау және зерттеу. Философияның негізгі мәселелері. Ғылыми білімді дамыту мәселелері. Дамудың негізгі үш бағыты: ғылым философиясының тақырыбы, философияның тұжырымдамалық аппараты, танымдық қызметтің мәселелері. Ғылым мен философия этосының мәселелері. Қазіргі ғылым философиясы. Ғылым салалары: жаратылыстану-ғылыми және гуманитарлық білім.
Оқу жылы - 4
Семестр - 1
Несиелер - 4
-
Философияны оқыту әдістемесі
Мақсаты: философияны оқыту әдістемесін философия ғылымдарын оқыту әдістерінің жиынтығын зерттейтін пән ретінде меңгеру. Мазмұны: Әдіснама, әдіс және әдістеме ұғымдарының арақатынасы. Әдістеме оқыту немесе зерттеу ережелері мен тәсілдерінің жиынтығы ретінде. Философиялық білімнің теориялық-практикалық негіздерін оқыту әдістемесі саласындағы білім жүйесі. Философия теориясы мен практикасы бойынша сабақтарды ұйымдастыру және өткізу әдістерін зерделеу.
Оқу жылы - 4
Семестр - 1
Несиелер - 4
-
Экзистенциализм философиясы
Мақсаты: Экзистенциализм философиясының дамуы туралы жан-жақты түсінік беру және қазіргі философияға тән мәселелері мен ерекшеліктерін анықтау. Мазмұны: Экзистенциализм философиясының ерекшеліктерімен және негізгі даму кезеңдерімен таныстыру және оның философиялық ойдың кейінгі дамуындағы рөлін анықтау. ХХ ғасырдағы экзистенциалистердің философиялық ізденістері А.Камю және әлеуметтік жаттану жағдайындағы адамның абсурдтық тіршілігі тақырыбы. Көтерілістің абсурдтылығы мен батыс адамының абсурдты қаһармандығы. Ж.П. Сартр еңбектеріндегі әлеуметтік бірегейлікті философиялық ізденіс.
Оқу жылы - 4
Семестр - 1
Несиелер - 4
-
Конфликтология
Мақсаты: әлеуметтік құндылықтар негізінде жанжалды талдау және басқару бойынша теориялық білім мен практикалық технологиялар мен әдістердің кешенін қамтамасыз ету. Әлеуметтік қақтығыстарды түсіну және қоғамның тозуы. Қақтығыстар теориясы: Г. Зиммель, К. Маркс, Г. Маркузе, Т. Мальтус, Г. Спенсер, Р. Даррендорф, Л. Гумплович, Э. Фромм, М. Дойч. Әлеуметтік даулардың конструктивті және деструктивті міндеттері. Мүдделер қақтығысы және когнитивтік сипат. Саяси қақтығыстардың туындауы және оны реттеудің құқықтық, бейбіт құралдары. Діни сенім негізіндегі қақтығыстар. Бір ұлттың көпұлтты болу факторының проблемасы.
Оқу жылы - 4
Семестр - 1
Несиелер - 4
-
Сыни ойлау
Мақсаты: студенттердің рационалды танудың нысандары мен тәсілдермен таныстыру, олардың қәсіби қызметі саласында қолданылатын логикалық әдістер мен тәсілдер туралы жалпы түсінік жасау, ұтымды және тиімді ойлаудың тәжрібелік дағдыларын қалыптастыру. Мазмұны: Сыни ойлау мақсаты, ерекшеліктері, негізгі сипаттамалары, негізгі ұғымдар мен тәсілдер. Танымды сыни талдау түрлері мен деңгейлері. Дәлелді сыни талдау: мақсаттар, субъектілер, дәлелдердің құрамы, құрылымы және түрлері. Мәнді талдау. Тіл таңбалы жүйе ретінде. Табиғи және жасанды тілдер, олардың когнитивтік және коммуникативтік сипаттамалары. Түсінік - мазмұны, көлемі және түрлері. Құрамы, құрылымы және анықтау тәсілдері. Сөйлеу актілері, олардың мәні мен бағытталуы. Ойлаудың логикалық негіздері. Шынайы функциялар. Ғылыми әдіс. Каузалдық талдау. Ықтималдық және оның түрлері.
Оқу жылы - 4
Семестр - 2
Несиелер - 6
-
Саясат философиясы
Мақсаты: әлеуметтік-гуманитарлық білімнің маңызды теориялық-әдіснамалық негізі ретінде саясат философиясының тарихи дамуының негізгі кезеңдерін зерделеу және игеру. Мазмұны: Саясат философиясының негіздерін меңгеру қоғамдық-саяси даму мәселелеріне дүниетанымдық көзқарасты қалыптастыруға, әлеуметтік-саяси парадигмалардың гуманистік құрамдас бөлігін бөлуді үйренуге мүмкіндік береді. Пәннің мазмұнын: саяси онтология, саяси болмыс туралы түсініктер, саяси болмыс субстанциясы, мәселесі құрайды. Саяси детерминизм. Биліктің болмысы. Саясат философиясындағы адам мәселесі. Саяси аксиология. Саяси мәдениет ұғымы, оның алғышарттары. Саяси этика.
Оқу жылы - 4
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Қайта өрлеу дәуірінің эстетикасы
Мақсаты: ренессанс эстетикасының негізгі кезеңдерін дамытудың теориялық негіздері мен заңдылықтарын зерделеу. Мазмұны: Ерте ізгілік эстетикасы Петрарка, Боккаччо, Н. Кузанский, Альберти. Жоғары Ренессанс Леонардо да Винчи, Франсуа Рабле, Эразм Роттердам эстетикасы. Шекспир, Сервантес шығармашылығындағы гуманизм дағдарысымен байланысты соңғы Ренессанс. Ренессанс эстетикасының ерекшеліктері. Ренессанс эстетикасы суретшінің тұлғасына жасалған қатынас ретінде. Үйлесімділік санаттары. Креация теориясы. Ренессанс эстетикасының күрделілігі, қарама-қайшылығы, біртектілігі, объективтілігі және шынайылығы.
Оқу жылы - 4
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Риторика
Мақсаты: жария сөйлеуді сауатты және дұрыс құрастыру және айту қабілетін қалыптастыру, өз ойларын анық және айқын баяндау. Мазмұны: Риториканың ғылыми пән ретіндегі ерекшелігі. Шешендік сөйлеу теориясының қалыптасу және даму тарихы. Жария сөйлеу құрылымы. Сөйлеу техникасы. Сөйлеу мәдениеті мен этикасы. Сөйлеудің ұлттық ерекшеліктері. Тұрмыстық және іскерлік қарым-қатынас. Шешендік өнер түрлері. Қарым-қатынас психологиясы. Полемикалық өнер. Көпшілік алдында сөз сөйлеуді дайындау. Шешеннің имиджі, сенімді дәлелдерді табу және құру әдістері. Диалог пен монологтың өзара іс-қимылы. Пікірталастар. Спикер және модератор. Сөйлеудің психологиялық әсерлері.
Оқу жылы - 4
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Практикалық философия
Мақсаты: практикалық философия саласындағы адам ресурстарын салыстырмалы талдау. Мазмұны: Практикалық философия адамның іс-әрекеттілігін тәжірбиеде зерделеуші, философияның саласы ретінде. Философия және мораль. Ф.Ницщенің имморализмі. Философия және тұлға. Адамның кәсіптік және әлеуметтік жаратылуы. Прагматизм этикасы. Ізгілік сәтті әрекет ретінде. Діннің этикалық айырмашылығы. Діни мораль және оның әлеуметтік импликациялары. С.Къеркегордың діни экзистенциализмі және Ж.П.Сартрдың атеистік экзистенциализмі. Практикалық философия кеңес беру әңгімелесу, сұқбаттасу, пікір таластар, нақты жағдайды талдау софологиясы ретінде.
Оқу жылы - 4
Семестр - 2
Несиелер - 6
-
Ұлттық қауіпсіздік философиясы
Мақсаты: студенттерге ұлттық қауіпсіздіктің философиялық теориялары мен бағыттары туралы білімдерді беру. Мазмұны: Ұлттық қауіпсіздіктің философиялық теориялары мен тарихы. Саяси-құқықтық ілімдер тарихы. Н. Макиавелли ұлттық мүдде туралы. Г. Моргентаудың ұлттық мүдде туралы концепциясы. Ұлттық қауіпсіздік саясаты. Ұлттық қауіпсіздіктің түрлері. Қоғамдық қауіпсіздік. Діни экстремизммен күрестегі қазақстандық тәжірбие. Мемлекеттің тәуелсіздігі түрлерін талдау. Геосаясат теориялары және оның негізгі тұжырымдары. Биологиялық және экологиялық қауіпсіздік.
Оқу жылы - 4
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Этика және эстетика
Мақсаты: үйлесімді өмірдің, моральдық құндылықтар мен бағдарлардың, адамгершілік сананың, шығармашылық қабілетін дамытудың дүниетанымдық және рухани бағдарларын қалыптастыру. Мазмұны: Философиялық білім жүйесіндегі этика мен эстетиканың орны. Этика санаттары және адамгершілік құндылықтар. Адамгершілік құндылықтар әлеміндегі адам. Жеке адамның адамгершілік өзін-өзі жүзеге асыруы. Қолданбалы этика мәселелері. Эстетиканың теориясы мен типологиясы. Өз моральдық бағдарларын нығайту, эстетикалық талғамын дамыту.
Оқу жылы - 4
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Экономикалық философия
Мақсаты: философиядағы экономикалық үрдістерді зерттеудің негізгі әдістері мен тәсілдерінің ерекшеліктерін ашу. Мазмұны: Аристотель және Платон: құн мен мемлекетке қатысты екі тәсіл. Экономикалық дамудың жалпы мәселелері. Қалыптасудың негізгі кезеңдері, экономикалық теорияның маңызды мектептері мен бағыттары: меркантилизм, физиократтар мектебі, классикалық ағылшын саясаттануы, маркстік экономикалық теория, шекті пайдалылық теориясы (маржинализм). Ф.Кенэ және оның игіліктерді молайту теориясы. А.Смиттің кәсіпкерлік табиғатына көзқарасы. Д.Риккардо: саудадағы абсолюттік және салыстырмалы артықшылықтар. Т.Мальтус және оның заңдары. К.Маркс және капитал жинақтау. М.Вебер және «капитализм рухы». А.Маршалл өндірістің шығын теориясы.
Оқу жылы - 4
Семестр - 2
Несиелер - 5
Оқыту нәтижелері
- Дүниетанымдық, азаматтық, рухани және әлеуметтік-экономикалық жауапкершілік негізіндегі әлеуметтік-мәдени, кәсіпкерлік, кәсіби дамуын көрсете алу;
- Тұлға аралық, мәдениет аралық міндеттерді АКТ, академиялық жазба әдістерін қолдана отырып, академиялық адалдық қағидалары мен мәдениетін түсіну арқылы мемлекеттік, орыс және шетел тілдерінде шешу;
- Ойлау мәдениетінің негізгі қағидаттарын, қазіргі әлемде болып жатқан процестер мен құбылыстарды зерттеудің қазіргі тұжырымдамаларын, теориялары мен тәсілдерін жасанды интеллект технологиясын пайдалана отырып талдау;
- Әлемдік және қазақ мәдениетінің даму контекстінде философия, этика, эстетика, өнер тарихы және философияның теориялары туралы түсінуді, білімдерді көрсету;
- Философия саласында жоғары кәсіби деңгейде дербес әлеуметтік-философиялық зерттеулерді жүргізу;
- Философиядан түпнұсқалық деректерді логикалық-диалектикалық талдаудың фундаменталды ұғымдарын игеру арқылы шешендік өнерін көрсету;
- Мемлекеттік діни, ұлттық саясатты ұйымдастырудың негізгі бағыттарымен әдістерін дербес талдау;
- Қоғамдық сананы модернизациялаудағы мемлекеттік бағдарламалардың негізгі ережелерін салыстырмалы талдауда философияның қазіргі заманғыконцепцияларын және әдістерін қолдану
- Экономика философиясының когнитивті негіздерін талдай білуі, қазіргі заманғы әлемдегі адамның мәселелерін түсіну негізінде мәдениетаралық сұқбат құру;
- Мемлекеттің ішкі саясаты саласындағы идеологиялық, тәрбиелік жұмыстарды ұйымдастыру қағидаларын түсінуі, талдау.
- Қазақ ұлттық мәдениетімен санасезімінің архетиптерін дербес талдау;
- Адам ресурстары мен бизнес-этика қажеттіліктерін талдау негізінде шешімдерді қабылдау.