Қолданыстағы білім беру бағдарламасы

6B02208 Археология, этнология және антропология в Л.Н.Гумилев атындағы Еуразия ұлттық университеті

Пәндер

  • Заманауи қоғамдағы инклюзивті мәдениет

    Пәннің мақсаты студенттерде қоғамның инклюзивті мәдениетінің негіздерін, инклюзивті мәдениеттің негізгі принциптерін, сондай-ақ ерекше білім беру қажеттіліктері бар білім алушылар үшін білім беру процесін ұйымдастырудың нормативтік-құқықтық аспектілерін білу дағдыларын қалыптастыру болып табылады. Пәнді игеру нәтижесінде студенттердің әлеуметтік және кәсіби салаларда инклюзия принциптерін қолдану қабілеті, көпмәдениетті қоғамда коммуникативтік стратегияларды таңдау қабілеті қалыптасады.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Қаржылық сауаттылық негіздері

    Мақсаты: білім алушыларда жеке қаржыға қатысты шешімдер қабылдау кезінде ұтымды қаржылық мінез-құлықты, сондай-ақ қазіргі заманғы қаржылық қызметтер мен цифрлық технологияларды пайдалану процестерін сыни бағалау қабілетін қалыптастыру. Курс шеңберінде білім алушылар қаржы құралдарын тәжірибеде пайдалануды, меншікті жинақтарды сақтауды және көбейтуді, жеке бюджетті жоспарлауды, салықтарды есептеуді, қаржылық есептілікті талдауды және инвестициялардың тиімділігін бағалау әдістерін қолдануды үйренеді.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Тұрақты даму, экология және тіршілік қауіпсіздігі

    Мақсаты: тұрақты даму қағидаттары, тұрақты даму мақсаттарының (ТДМ) негіздері, ESG-принциптері, декарбонизация бойынша білім беру, сондай-ақ экологиялық, әлеуметтік және экономикалық факторлардың өзара байланысын талдауға, тәуекелдерді бағалауға және ғаламдық экологиялық және әлеуметтік сын-қатерлермен олардың салдары, су ресурстарының экологиялық қауіпсіздігі, ауа бассейні, жер ресурстарының тозуы, азық-түлік қауіпсіздігі, сондай-ақ антропогендік қызметке байланысты табиғи және техногендік апаттармен олардан қорғау тәсілдерінің тұрақты стратегияларын әзірлеуге үйрету.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Қазақстанның ежелгі және ортағасырлық тарихы

    Курстың мақсаты студенттерді ежелгі дәуірден орта ғасырдың аяғына дейінгі қазіргі Қазақстан территориясының тарихи дамуының негізгі кезеңдерімен таныстыру. Курс өлке тарихының саяси, экономикалық, әлеуметтік және мәдени аспектілерін зерттеуге, сонымен қатар тарихи дереккөздер мен материалдарды талдау дағдыларын қалыптастыруға бағытталған. Пән Қазақстанның археологиясы мен этнографиясын зерттейтін басқа пәндермен логикалық, мазмұнды және әдістемелік тұрғыдан байланысты және оларды зерттеудің белгілі фактілік-әдістемелік негізін жасайды. Осының негізінде тарихи пәндерді жоғары деңгейде оқып-үйрену, процестер мен оқиғаларды олардың динамикасы мен өзара байланыстарын түсіну; әртүрлі дереккөздерден тарихи ақпаратты табу, талдау және контекстік өңдеу қабілетін арттыру күтілуде. Курс барысында бай фактілер базасында студент келесі курстарда жұмыс кезінде бірнеше рет кездесетін негізгі тарихи түсініктер пысықталады.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 7
  • Сыбайлас жемқорлыққа қарсы мәдениет

    Оқытудың мақсаты – мемлекет және құқық сияқты категорияларды ашып көрсету, құқықтың ұлттық салалары туралы студенттерге қажетті жалпы ұсыныстар беру, Қазақстан Республикасының негізгі құқықтық нормаларымен, оның ішінде конституциялық, әкімшілік, азаматтық, қылмыстық салалардағы және Қазақстан құқығының басқа салаларындағы нормативтік-құқықтық актілермен таныстыру.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Кәсіпкерлік және бизнес

    Мақсаты - теориялық, ғылыми және практикалық білім арқылы студенттердің өз ісін құруға, кәсіпкерлік қызметке қатысуға дайындығын қалыптастыру. Мазмұны: «Кәсіпкерлік және бизнес» курсы теориялық, ғылыми және практикалық білім арқылы студенттердің кәсіпкерлік қызметке және бизнесті ұйымдастыруға дайындығын қалыптастыруға мүмкіндік береді. Оқу курсы нақты міндеттер мен іскерлік жағдайларды шешу үшін кәсіпкерлік ойлауды дамыту үшін негіз болатын кәсіпкерлік пен бизнесті қалыптастыру, жүргізу мәселелері бойынша нормативтік-құқықтық, экономикалық, ұйымдастырушылық-басқарушылық білімді жүйелендіруді білдіреді.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Әлемдік діндер тарихы

    Курстың мақсаты студенттерді әлемнің әртүрлі діни дәстүрлерінің тарихымен, негізгі ұғымдарымен және тәжірибелерімен таныстыру болып табылады. Курс мәдени, әлеуметтік және тарихи контексттегі діндердің рөлі туралы түсінік қалыптастыруға, сондай-ақ діни мәтіндер мен құбылыстарға сыни талдау жасау дағдыларын қалыптастыруға бағытталған. Курс діни мәтіндерді талдауға, салт-дәстүрлер мен әдет-ғұрыптарды зерттеуге, діни-философиялық мәселелерді талқылауға бағытталған дәрістер, семинарлар және практикалық жаттығуларды қамтиды. Студенттер әлемдік діндер тарихына қатысты тақырыптар бойынша пікірталастарға қатысады, баяндамалар жасайды және эссе жазады. Курсты аяқтағаннан кейін студенттер әлемдік негізгі діндер, олардың тарихы, ілімдері мен тәжірибелері туралы негізгі білімге ие болады. Олар діни құбылыстарды өздерінің мәдени-тарихи контекстінде талдап, қазіргі әлемдегі діндердің рөлін түсіне алады. Бұл курс студенттерге діни дәстүрлердің алуан түрлілігі және олардың адамзаттың мәдени-тарихи мұрасын қалыптастырудағы маңызы туралы жан-жақты түсінік береді.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 6
  • Мамандыққа кіріспе

    Курстың мақсаты: студенттерді археология, этнология және антропология салаларындағы негізгі ұғымдармен, зерттеу әдістерімен және объектілерімен таныстыру. Пән осы ғылымдарды әрі қарай меңгеру және оларды практикалық қызметте қолдану үшін қажетті негізгі білімдерді дамытуға бағытталған. Курс далалық және зертханалық зерттеу әдістерімен таныстыруға, археологиялық жәдігерлерді талдауға, этнографиялық зерттеулер мен антропологиялық бақылауларды жүргізуге бағытталған тәжірибелік сабақтарды қамтиды. Студенттер ғылыми жобалар мен экспедицияларға қатысу арқылы алған білімдерін тәжірибеде қолдануды үйренеді. Курсты аяқтағаннан кейін студенттер археологияны, этнологияны және антропологияны одан әрі оқу үшін қажетті негізгі білім мен дағдыларға ие болады. Бұл курс археология, этнология және антропология салаларында әрі қарай оқуға және кәсіби дайындыққа негіз болып, студенттерге пәнді және оның қазіргі ғылым мен қоғамдағы маңызын тұтас түсінуге көмектеседі.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 6
  • Ғылыми зерттеу негіздері

    Курстың мақсаты студенттерді ғылыми зерттеулерді жүргізудің негізгі принциптерімен және әдістерімен таныстыру. Курс археология, этнология және антропология саласындағы ғылыми жұмыстарды өз бетінше орындауға, деректерді талдауға және зерттеу нәтижелерін ұсынуға қажетті дағдылар мен дағдыларды дамытуға бағытталған. Студенттер гипотеза құру, зерттеу әдістерін таңдау, деректерді жинау және талдау, ғылыми баяндамалар мен мақалаларды жазу және ұсыну бойынша жаттығуларды орындайды. Курсты аяқтаған нәтижесінде студенттер зерттеу сұрақтарын құрастыра алады, сәйкес зерттеу әдістерін таңдай алады, деректерді жинап, талдай алады және зерттеу нәтижелерін әртүрлі форматта ұсына алады. Курс студенттерге археология, этнология және антропология салаларындағы кәсіби дайындығының маңызды құрамдас бөлігі болып табылатын ғылыми зерттеулерді табысты орындау үшін қажетті білім мен дағдыларды береді.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Орталық Еуразиядағы тас дәуірі

    Пәні тас дәуірі археологиясы саласындағы зерттеулердің қазіргі жағдайына өзіндік көзқарасты дамытуға, осы кезеңнің материалдық мәдениетін зерттеудің негізгі өзекті мәселелерін, адамдардың шығу тегі мен қоныстану мәселелерін көрсетуге бағытталған. Еуразия территориясының ежелгі популяциялары, сонымен қатар тас дәуірі археологиялық кешендерін зерттеудегі пәнаралық тәсілді қолдану дағдыларын дамыту. Бағдарлама палеолитикалық және неолитикалық объектілерді зерттеудің әдістемелік және әдіснамалық мәселелерін, адамзаттың шығу тегі мен даму мәселелерін, өндіруші шаруашылықтың пайда болуын, этногенездің ерте нысандарын, зерттеулердің негізгі проблемаларының тарихнамасын, тас дәуіріндегі техникалық-типологиялық және мәдени құбылыстардың сипаттамасын қамтиды.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 1
    Несиелер - 6
  • Қазақтардың шаруашылығының тарихи түрлері

    Курсының мақсаты-қазақтар халқының шаруашылық нысандарының даму тарихын, олардың қоғамның экономикалық және әлеуметтік өміріне, сондай-ақ ұлттық мәдениет пен бірегейлікті қалыптастыруға әсерін зерттеу. Курстың міндеттеріне мыналар кіреді: ежелгі заманнан бүгінгі күнге дейін қазақтар шаруашылығын дамытудың тарихи аспектілерін зерттеу, аңшылық, мал шаруашылығы, Егіншілік, қолөнер және сауда сияқты қазақтардың шаруашылық қызметінің әртүрлі нысандарын талдау, қазақтар шаруашылығының дамуына табиғи және әлеуметтік-мәдени факторлардың әсерін қарастыру, қазақтар шаруашылығының олардың ұлттық мәдениеті мен бірегейлігін қалыптастырудағы рөлін зерттеу. Бұл курсты зерделеу студенттерге қазақтардың шаруашылық қызметінің бірегей ерекшеліктері мен ерекшеліктерін, олардың Орталық Азия тарихы мен мәдениетіне қосқан үлесін жақсы түсінуге, сондай-ақ Қазақстан халықтары шаруашылығының дәстүрлі нысандарын сақтау мен дамытудың маңыздылығы туралы түсінік қалыптастыруға көмектеседі.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 1
    Несиелер - 6
  • Қазақстандағы ислам: өткені мен бүгіні

    Пәннің мақсаты: Қазақстандағы исламның әлеуметтік, мәдени және саяси аспектілеріне баса назар аудара отырып, оның тарихы мен қазіргі жағдайын зерттеу. Курс студенттердің Қазақстанның тарихи дамуындағы исламның рөлі, оның елдегі мұсылман қауымдарының алдында тұрған қоғамдық процестер мен заманауи сын-қатерлерге әсері туралы кешенді түсінік қалыптастыруға бағытталған. Курстың мазмұны Қазақстандағы ислам дінінің тарихы мен исламның қазақ халқының мәдениеті мен дәстүрлеріне әсерін, 1991 жылдан кейінгі ислам институттарының жандануы мен дамуын және исламның басқа діни конфессиялармен өзара іс-қимылын қамтиды. Радикалдану мен экстремизм, жаһанданудың діни өмірге әсері, діни сананы қалыптастырудағы БАҚ пен әлеуметтік желінің рөлі, сондай-ақ дін мен мемлекеттің өзара іс-қимылы, халықаралық ислам саясатының Қазақстанға әсері сияқты қазіргі заманғы сын-қатерлер мен мәсселелер қарастырылады. Пән білім алушыларды әртүрлі деңгейдегі оқу, ғылыми және ғылыми-зерттеу мекемелерінде кәсіби жұмысқа дайындауға бағытталған.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Қазақ халқының мәдени генезисі

    Курстың мақсаты Еуразия халықтарының дәстүрлі мәдениеті контексінде қазақ халқының дәстүрлі мәдениетінің эволюциясы мен динамикасын зерттеу болып табылады. Білім алушылар Еуразия даласында мәдениеттің пайда болуы мен қалыптасу, адамның өндірістік қызметін дамыту процесімен танысады. Пәнді оқу барысында білім алушылар мәдениет түрлерін түсіне алады, қазақтардың этникалық мәдениетін зерттеу бойынша зерттеулер жүргізуге қабілетті болады.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 1
    Несиелер - 6
  • Еуразиядағы палеолит

    Пән студенттердің кәсіби құзіреттіліктерін қалыптастыру аясында палеолит дәуіріндегі шаруашылық және мәдени бейімделу жүйелерін, өмір сүру кеңістігін ұйымдастыру және сол кездегі адамның күнделікті өмірінің психологиясы туралы тұтас көзқарасты дамытуға бағытталған. Алған білімдерін теориялық және практикалық тұрғыда қолдана білуге үйрету. Курс Еуразия аумағындағы тас дәуірі тарихының негізгі кезеңдері және сол кезеңдегі археологиялық мәдениеттер бойынша материалдарды, ұсынылатын әдебиетті, сондай-ақ бақылау жұмысы мен коллоквиумға дайындық бойынша әдістемелік ұсынымдарды, емтиханға өздігінен дайындалу сұрақтарын, негізгі терминдер мен ұғымдар сөздігін қамтиды.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 1
    Несиелер - 6
  • Адамзаттың тарихқа дейінгі эволюциясы

    Бұл пәннің негізгі зерттеу объектісі – адамның шығу тегі, қоғамдық қатынастардың қалыптасуы, отбасының шығу тегі, діни наным-сенімдері, мәдениеті, адамның шаруашылық қызметінің маңызды түрлері – егіншілік пен мал шаруашылығының шығу тегі. Курстың мақсаты – адамның пайда болуынан тарихи дәуірдің басына дейінгі биологиялық және мәдени эволюциясының негізгі кезеңдерін зерттеу. Курс студенттерді антропология, археология және палеоантропология салаларындағы негізгі жаңалықтармен және теориялармен таныстыруға бағытталған және студенттерге тарихқа дейінгі адам эволюциясы туралы жан-жақты түсінік береді.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 1
    Несиелер - 6
  • Қазақ халқының демографиялық жүйесі мен таралуы

    Курстың мақсаты: Білім алушылар Қазақстан халқының демографиялық құрылымы туралы білімін тереңдетіп, қазақтардың аймақтар бойынша орналасуын және олардың ХҮІІІ-ХХ ғғ. басындағы статистикасы мен динамикасымен танысады. Курс қазақ халқының рулық-әлеуметтік құрамын, көшпелі өмірдің ерекшеліктерін, Қазақстанның әртүрлі аймақтарындағы егін шаруашылығын зерттеуге бағытталған. Бұл курсты оқу нәтижесінде студенттер қазақтардың демографиялық құрылымы мен қоныстануы, Қазақстандағы этнографиялық ғылымның даму тарихы туралы білімдерін қолдана алады және олардың өзгермелі сипаттарын зерттей отырып, адамзаттың шығу тегі мен эволюциясын зерттей алады. мәдени-әлеуметтік мекемелер.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 1
    Несиелер - 6
  • Неолит төңкеріс дәуіріндегі археологиялық мәдениеттер

    Бұл пәннің Неолит революциясының хронологиялық шеңберлері, себептері мен алғышарттары, тасты өңдеу, күрделі еңбек құралдарының, керамиканың пайда болуы, сондай-ақ егін шаруашылығы мен мал шаруашылығының пайда болуына байланысты иемденуші шаруашылықтан өндіруші шаруашылыққа көшу сияқты осы кезеңнің шаруашылық өміріндегі жетістіктері мен жетістіктері бар. Курс материалдары адамзат тарихындағы осы кезеңнің мәнін түсінуге ықпал ететін ақпаратты қамтиды.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 2
    Несиелер - 5
  • Қазақстан мен іргелес аумақтардың қола дәуірі

    Қола дәуірінің ерекше тарихи дәуір ретіндегі мазмұны туралы теориялық білімді қалыптастыру. Қола дәуірінің жетістіктері мен Андронов мәдени-тарихи қауымдастығының жеке кезеңдеріне толық сипаттама беру. Еуразияның қола дәуірінің білім жүйесіндегі Қазақстан археологиясын теңдестіру және Еуразия құрлығындағы қола дәуірінің тарихи процестерін салыстыру.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 2
    Несиелер - 5
  • Абсолютті мерзімдеу әдістері

    Курстың мақсаты студенттерге ежелгі және орта ғасырлардағы археологиялық ескерткіштер хронологиясының ерекшеліктерін, сондай-ақ археологиялық ескерткіштерді зерттеудегі хронологияның орны мен рөлін ұсыну және түсіндіру; студенттер абсолютті мерзімдеудің ерекшеліктері мен оның тарихтағы өзгерістерін анықтайды. Студенттерге археологиялық зерттеулерде абсолютті хронологияны қолданудың мамандандырылған әдістемесін үйрету; студенттерге классикалық тарих пен археологияның бөлігі ретінде ежелгі хронологиялық білім жүйесі негіздерін қалыптастыру; студенттерге ежелгі ескерткіштер мен мәдениеттердің тарихи және археологиялық кезеңделуін нақты объект ретінде ұсыну.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 2
    Несиелер - 5
  • Еуразия көшпелілеріінің этноәлеуметтік құрылымы

    Пәннің мақсаты: студенттерді Еуразия көшпелілеріне тән этноәлеуметтік топтардың, субэтникалық топтардың және әлеуметтік топтардың негізгі белгілерімен таныстыру. Курс XV-XVII ғасырлардағы көшпелілердің, оның ішінде қазақтардың дәстүрлі әлеуметтік құрылымын зерттеуге бағытталған. Оқушылар қазақ қоғамындағы ақ сүйек пен қара сүйектің ажырау себептерін, олардың негізгі белгілерін, құрылысын анықтай алады. Курс барысында студенттер баяндау ғылыми ақпаратқа сүйене отырып, Еуразиялық дәстүрлі қоғамның экономикалық және құқықтық нормаларын анықтауды үйренеді.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 2
    Несиелер - 5
  • Археологиялық ескерткіштер туризм объектілері ретінде

    Археологиялық ескерткіштердің тарихи маңыздылығы мен құндылығы негізінде және ЮНЕСКО құрамына кірген ескерткіштер қатарында туризм объектісі ретінде осы пән арқылы білім алушы студенттер өз білімдерін жетілдіре алады. Қазақстан жерінде туризм объектісі ретінде сұранып тұрған археологиялық ескерткіштер жетерлік. Соның ішінде Республикалық маңызы бар ескерткіштерді осы пәннің негізгі объектісі ретінде қарастыруға болады.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 2
    Несиелер - 5
  • Орталық Еуразиядағы ерте темір дәуірі

    Қола дәуірінен кейінгі көшпелі өркениеттің қалыптасуы себептерін түсіндіру. Қазақ даласынан архологиялық зерттеу жұмыстары нәтижесінде табылып жатқан «Алтын адам» сияқты ерекше жәдігерлерге толығырақ сипаттама беру.

    Оқу жылы - 3
    Семестр - 1
    Несиелер - 7
  • Шетел археологиясы

    Пән негізінен археология ғылымының бастауы болып саналатын Европа археологиясы мен қатар Азия археологиясы сабақтастырыла отырып оқытылады. Әсіресе Қазақстанмен жапсарлас жатқан Азияның Қытай археологиясы, Моңголияның археологиясы көне дәуірлерден бастап ортағасырлар кезеңіне дейін мәдени байланыстарды көрсете отырып оқытылады. Европаның қола және ерте темір дәуірлеріндегі Латен, Гальштат және Унитицы, Лужицы мәдениеттері оқытылады. Қытай археологиясындағы Яншао, Мацзяяо сынды мәдениеттер мен бірге Моңғолияның Бұғы тастар мәдениеті, керексурлар және тақта тасты ескерткіштері Қазақстан археологиясымен салыстыра оқығанда өте құнды ақпарат болады.

    Оқу жылы - 3
    Семестр - 1
    Несиелер - 6
  • Теориялық этнология

    Курстың мақсаты: этнологияның ғылым ретінде қалыптасу тарихын және оның ғылыми білім жүйесіндегі орнын, негізгі этнологиялық мектептерді, табиғи жағдайлардың этногенезге және этникалық тарихқа әсерін зерттеу. Курс этногенездің негізгі теорияларын зерттеуге бағытталған, білім алушылар негізгі этникалық және этносаралық қауымдастықтарды бөліп көрсете алады, этностарды жіктей алады. Курсты оқу нәтижесінде білім алушылар әлемдегі заманауи этникалық және этномәдени процестерді талдай алады, этносаралық дау-жанжалдар мен шиеленістерде медиаторлар рөлін атқара алады.

    Оқу жылы - 3
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Жаһандану кезіндегі этникалық транцформациясы

    Курстың мақсаты: қазіргі кезеңдегі халықтар мен мәдени өзгерістерді зерттеу. Курс қазіргі әлемде болып жатқан эволюциялық және трансформациялық этникалық процестерді, жаһандану жағдайында этникалық стереотиптердің трансформациясын зерттеуге бағытталған. Осы курсты меңгеру нәтижесінде студенттер қазіргі әлемдегі, Қазақстан Республикасындағы этникалық процестерді талдау үшін курстың негізгі ұғымдарын қолдануды үйренуі және толеранттылық позициясынан этносаралық өзара әрекеттестіктің проблемалық жағдайларын талдауды үйренуі керек. Пән Қазақстан этнографиясын зерттейтін басқа пәндермен логикалық, мазмұндық және әдістемелік тұрғыдан байланысты және «этникалық» және «этникалық процестер» (ассимиляция, дифференциация, консолидация) ұғымдарының мазмұнын ашуды, сонымен қатар түсіндіруді қамтиды. этникалық қауымдастықтар арасындағы байланыстар.

    Оқу жылы - 3
    Семестр - 1
    Несиелер - 6
  • Орталық Еуразиядағы сақ дәуірі

    Пән ерте темір дәуірінде Қазақстан аумағында болған алғашқы көшпелі қоғамдардың археологиясы туралы кешенді білімнің қалыптасуына, олардың Еуразиялық кеңістік шеңберіндегі өзіндік ерекшелігі мен даму бірлігін зерттеуге бағытталған.

    Оқу жылы - 3
    Семестр - 1
    Несиелер - 7
  • Еуразияның қола дәуірі

    Курстың негізгі міндеті Еуразия аумағының энеолит-қола дәуірлері бойынша аса маңызды материалдарды ұсыну болып табылады. Бұл материалдардың хронологиялық, мәдени-тарихи, әлеуметтік-экономикалық және этникалық түсіндірілуіне, олардың адамзат мәдениеті мен қоғамның даму процестерін зерттеудегі маңыздылығын қарастыруға ерекше назар аударады.

    Оқу жылы - 3
    Семестр - 1
    Несиелер - 6
  • Археология және физикалық антропология теориясы

    Курстың мақсаты - физикалық антропологияның бөлімдерінің бірі ретінде антропогенездің өзекті мәселелерін зерттеу. Курстың міндеттері: ғылым жүйесіндегі антропология мен физикалық антропологияның орнын анықтау; Физикалық антропологияның ғылыми пән ретінде қалыптасу кезеңдерін қарастыру; антропогенездің негізгі заманауи теорияларын қарастыру; антропогенездің эволюциялық теориясының өзекті мәселелерін қарастыру.

    Оқу жылы - 3
    Семестр - 1
    Несиелер - 6
  • Мәдени антропология

    Курстың мақсаты: студенттерде мәдени антропология пәнін меңгеру мен түсінуде классикалық емес бағыттың негіздемесін дамыту, студенттердің сыни шығармашылық ойлауын қалыптастыру; мәдени антропология, таным мәселесі бойынша білім алу, мәдениетті жасаушы ретіндегі адам мәселесін зерттеу. Курс қарабайыр, дәстүрлі (отырықшы және көшпелі), индустриалды және постиндустриалды қоғамдардың мәдениетін зерттеуге бағытталған. Бұл курсты оқу нәтижесінде студенттер мәдениеттану және қазақтардың мәдениеті, Қазақстандағы мәдениет ғылымының даму тарихы туралы білімдерін қолдана алады, мәдениеттің өзгеретін ерекшеліктерін зерттей отырып, мәдениеттің пайда болуы мен эволюциясын зерттей алады. және әлеуметтік институттар. Пән Қазақстан археологиясы мен этнографиясын зерттейтін басқа пәндермен логикалық, мазмұндық және әдістемелік тұрғыдан байланысып, оларды зерттеудің белгілі фактілік және әдістемелік негізін жасайды.

    Оқу жылы - 3
    Семестр - 1
    Несиелер - 6
  • Орталық Еуразияның ортағасырлық қала мәдениеті

    Орталық Еуразиядағы Еділден Байкалға дейінгі қала мәдениетінің шығу тарихы мен заңдылықтарын зерттеуге, ортағасырлық дәуірдегі қалалардың қалыптасу кезеңдерін зерттеуге, саяси оқиғалар мен әсер еткен факторларды көрсетуге арналған ғылыми-танымдық пән. қалалардың қалыптасуы. Урбанизацияның негізгі концепциялары қарастырылады, Қазақстанның оңтүстігіндегі Ұлы Жібек жолы бойындағы қалалар жан-жақты зерттеледі. Жер бедерінің ерекшеліктері, жоспарлануы, тұрғын үй және діни сәулет эволюциясы, Ұлы Жібек жолындағы мәдени және діни бірліктің қалыптасуы. Пән Қазақстан мен Орталық Азияның ортағасырлық этникалық топтарының материалдық және рухани мәдениеті, түркі археологиясының негізгі теориялық мәселелері және ортағасырлық урбанизацияны зерттеу мәселелері туралы жалпы түсінік беруге арналған.

    Оқу жылы - 3
    Семестр - 2
    Несиелер - 5
  • Отантану

    Курстың мақсаты – тарихи өлкетанудың теориялық, әдіснамалық және практикалық негіздерін зерттеу. Курс дереккөздерге сүйене отырып, өлкетануды зерттеудің теориялық және әдіснамалық негіздерін тұтас түсінуді дамытуға және дүниежүзілік тарихи үдеріс аясында аймақтың негізгі тарихи аспектілерін анықтауға бағытталған. Курста дереккөздермен жұмыс істеуге, материал жинауға және өлкетану тақырыптары бойынша жобамен жұмыс істеуге бағытталған дәрістер де, тәжірибелік сабақтар да бар. Курсты аяқтаған соң студенттер өлкетану жұмыстарын жүргізу кезінде тарихи зерттеудің негізгі әдістерін қолдана білу және пәнаралық байланыстар туралы білімдерін кеңейту және әртүрлі тарихи дереккөздермен жұмыс істеу дағдыларын меңгереді.

    Оқу жылы - 3
    Семестр - 2
    Несиелер - 5
  • Қазақ этнографиясының зерттелу тарихы

    Курстың мақсаты — алғашқы саяхатшылардың жазбаларынан бастап Қазақ ұлттың этнографиялық зерттелу процесі мен нәтижелерімен таныстыру. Курс қазақ этнографиясына әртүрлі зерттеушілердің әдіснамасын, негізгі кезеңдерін және қосқан үлестерін зерттеуге, сонымен қатар этнографиялық деректерді талдауға сыни көзқарасты қалыптастыруға бағытталған. Курстың оұу нәтижесінде студенттер қазақтардың этнографиялық зерттелу тарихының негізгі кезеңдері мен қайраткерлері туралы білім алады, этнографиялық зерттеудің әдістемелік тәсілдері мен ерекшеліктерін түсінеді.

    Оқу жылы - 3
    Семестр - 2
    Несиелер - 5
  • Полиметалл дәуірінің археологиясы

    Студенттерге Еуразияның адамзат қоғамындағы палеометалл дәуіріндегі әртүрлі шаруашылық және мәдени құрылымын, адамзат қоғамындағы, олардың қалыптасу эволюциясына өндіруші шаруашылықтың пайда болуын және мыс пен қола металлургиясының негіздерін игеру кезіндегі адамзат өміріндегі негізгі өзгерістердің әсерін қалыптастыру.

    Оқу жылы - 3
    Семестр - 2
    Несиелер - 5
  • Археологиядағы жасанды интеллект

    Курс археологиялық деректерді талдау, зерттеу процестерін автоматтандыру және тарихи нысандарды қалпына келтіру үшін жасанды интеллектті қалай пайдалануға болатындығы туралы білім береді. Пәннің негізгі тақырыптары мыналарды қамтуы мүмкін: 1. Жасанды интеллект негіздері. 2. Археологияда жасанды интеллектті қолдану. 3. Археологиялық кескіндерді талдау. 4. Деректерді құру және талдау. 5. Этика және қиындықтар. 6. Археологиядағы жасанды интеллекттің болашағы.

    Оқу жылы - 3
    Семестр - 2
    Несиелер - 5
  • Этнотуризм

    Пәннің мақсаты: "этнографиялық туризм" терминінің түсінігі мен мазмұнын зерттеу. Курс туризмнің ерекшеліктерін зерттеуге бағытталған. Этнотуризмнің этностар мен шағын этникалық топтардың мәдени бірегейлігін сақтау жұмыстарын да зерттейді. Білім алушылар туризмнің әртүрлі түрлерін, этнографиялық туризмнің ресурстық әлеуетін, этнографиялық туризм нарығын зерделеу негіздерін, оның Қазақстандағы даму әлеуетін игереді. Білім алушылар этнотуризм негіздері бойынша білімдерін меңгереді. Пәнді оқытудың негізгі әдісі-этнотуристік объектінің тұжырымдамасы мен бизнес-моделін әзірлеуді көздейтін Жобалық жұмыс болып табылады. Пәнді оқу нәтижесінде білім алушылар этнотуристік объектінің тұжырымдамасы мен бизнес-моделін әзірлеуді көздейтін жобалық жұмысқа қатыса алады.

    Оқу жылы - 4
    Семестр - 1
    Несиелер - 6
  • Қазіргі әлемдегі этнос және этникалық процестер

    Пәнді меңгерудің мақсаты – этникалық және этникалықтану теориясының әдіснамалық мәселелерін, этникалық теорияның отандық және шетелдік концепцияларын зерттеу. Курс әлемнің қазіргі этникалық бейнесін көрсету үшін өткендегі этникалық процестерді зерттеуге бағытталған. Курс этникалық, этникалық сәйкестілік және этникалық сипат ұғымының теориялық және практикалық мәселелерін зерттеу бойынша аудиториялық сабақтарды қамтиды. Студенттер рефераттар мен презентацияларды дайындау арқылы құжаттармен жұмыс істеу және сауалнамалар мен сұхбаттар жүргізуде практикалық дағдыларды меңгереді. Курсты аяқтағаннан кейін студенттер қазіргі әлемдегі этникалық процестердің дамуының әдістемелік негізделген тұжырымдамаларын құру дағдыларына ие болады; елдер мен аймақтардағы этникалық процестер мен қақтығыстарды талдау дағдылары.

    Оқу жылы - 4
    Семестр - 1
    Несиелер - 7
  • Мұражай ғылымы

    Курс студенттерде тарихи-музейтану ғылымының соңғы жетістіктері деңгейінде қазіргі қоғамдағы мұражай қызметі туралы түсінікті, мұражайдың әлеуметтік-мәдени мекеме ретіндегі идеясын дамытуға бағытталған. Курс негізінен музейлердің қалыптасу және даму тарихын, қазіргі музейлердің негізгі қызметінің бағыттарын зерттеуге бағытталған дәрістер мен тәжірибелік сабақтарды қамтиды. Студенттер негізгі мұражай ұйымдарымен танысады, танымал және қазақстандық мұражайлардың көрмелерін онлайн режимінде зерттейді және мұражай қызметінің әртүрлі бағыттары бойынша авторлық жобасын ұсынады. Курсты аяқтаған соң студенттер музей ісінің теориясы мен әдістемесі саласында теориялық білім алып, алған білімдерін мұражай қызметі саласында пайдалана білуге дағдыланады.

    Оқу жылы - 4
    Семестр - 1
    Несиелер - 6
  • Құжаттану

    Курстың мақсаты – тарихи дамудағы құжаттама жүйесін, құжаттама жүйесін қалыптастырудың теориялық және практикалық мәселелерін және оны тарихи зерттеулерде пайдалануды зерттеу. Курс құжаттық дереккөздерді анықтау арқылы кәсіби қызметте қажетті ақпаратты іздеу мен пайдалануды дамытуға бағытталған. Курс әртүрлі құжаттық дереккөздермен жұмыс істеу және құжаттардың құндылығын тексеру дағдыларын дамыту бойынша аудиториялық сабақтарды қамтиды. Курсты аяқтағаннан кейін студенттер нақты зерттеу жағдайында құжаттарды талдаудың әдістемесі мен әдістерін меңгереді; әртүрлі типтегі құжаттық дереккөздермен жұмыс істеу дағдылары; нәтижелерді практикалық қызметте пайдалану.

    Оқу жылы - 4
    Семестр - 1
    Несиелер - 6
  • Орталық Азияның ортағасырлық археологиясы

    Қазақстан территориясы ортағасырларда көптеген этникалық үдерістердің қайнаған ортасы болған. Сондықтан Қазақ даласында құрылған мемлекеттермен, мекендеген тайпалар қалдырып кеткен археолгиялық жәдігерлер әртүрлі болып келеді. Курстың мақсаты соларға қатысты ерекшеліктерді ажырата білуді үйрету. Еуразияның далалы аймақтарымен Оңтүстік Қазақстанның егіншіік аймақтарында әлемдік діндер мен мәдениеттің таралуын, этномәдениеттік үрдістер, темір өндіру және баска өндіріс технологиялар, әлеуметтік қатынастар мен мемлекеттіліктің дамуын зерттеу.

    Оқу жылы - 4
    Семестр - 1
    Несиелер - 6
  • Этнологиялық сараптама әдістері

    Курстың мақсаты – этнологиялық пәнді өткізуде қолданылатын ұйымдастыру принциптері мен әдістері туралы білімді дамыту, сонымен қатар этнологиялық тақырыптар бойынша сараптамалық зерттеулердің негіздерімен таныстыру. Курс сараптамалық және аналитикалық жұмыстарды жүргізуге, сондай-ақ ғылыми-зерттеу және қолданбалы мәселелерді шешуге қажетті этнологиялық сараптама әдістерін қолдана білу дағдыларын дамытуға бағытталған. Курс перспективалы зерттеу мәселелерін қою және шешу үшін қажетті этнологиялық сараптама әдістерін қолдану жолдарын зерттеуге бағытталған дәрістер мен тәжірибелік сабақтарды қамтиды. Курсты аяқтағаннан кейін студенттер қолданбалы есептерді шешу үшін аналитикалық ақпаратты дайындау үшін қажетті мәліметтер базасы мен ақпараттық жүйелерді пайдалану дағдыларын меңгереді.

    Оқу жылы - 4
    Семестр - 1
    Несиелер - 6
  • Археологиялық зерттеулер әдістері

    Пән негізінен соңғы жылдары археология ғылымында қолға алына бастаған пәнаралық зерттеулерге негізделген. Археология ғылымы көне қоғамның толық көрінісін ашу үшін, ескерткіштердің мерзімін анықтау, көне адамдардың тамақтануы және шапруашылығын анықтауда радиокарбонды, радиоуглеродты, дендрохронологиялық, трассологиялық, полэозоологиялық және т.б көптеген ғылым салаларына негізделеді. Сонымен қатар қазіргі таңда өзекті саналатын виртуальды археология, компютерлік модельдеу, геофизикалық барлау жұмыстары сияқты әдістерді салыстыра отырып оқытуға негізделген.

    Оқу жылы - 4
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Әлеуметтік антропология: қоғам және этнос

    Курстың мақсаты: адам және адамзат қоғамы, олардың даму заңдылықтары мен мәдени әртүрлілігін зерттеу. Мәдени антропологияның синонимі ретінде жиі қолданылады. Курс дәстүрлі (сауатқа дейінгі) қоғамның әлеуметтік антропологиясын зерттеуге бағытталған, ал зерттеу пәні антропосоциогенез, туыстық және неке жүйелері, тайпалық жүйелер мен рубасылар, үйлену және неолит революциясы, дәстүрлі қоғамдардың әлеуметтік ұйымдастырылуы мен типологиясы, өзара қарым-қатынастары болып табылады. тілі мен мәдениеті, тамақ, баспана, неке, отбасы, экономикалық жүйелер, әлеуметтік стратификация, алғашқы нанымдар мен дін, өнер ерекшеліктері. Пән этнографияны, алғашқы, дәстүрлі (отырықшы және көшпелі), индустриалды және постиндустриалды қоғамдардың әлеуметтік құрылымын зерттейтін басқа пәндермен логикалық, мазмұндық және әдістемелік тұрғыдан байланысты.

    Оқу жылы - 4
    Семестр - 1
    Несиелер - 7
  • Мұрағат ісін ұйымдастыру негіздері

    Пәнді меңгерудің мақсаты студенттерде мұрағат саласының, оның институттары мен құжаттар кешендерінің қалыптасу процесі мен ерекшеліктері туралы жүйелі түсінік қалыптастыру болып табылады. Курс мұрағат ісі ұйымдары мен мекемелерінің жұмысын зерттеуге және мұрағаттық құжаттармен жұмыс істеудің негізгі түсініктері туралы жүйелі білім алуға бағытталған. Курс пәндік саладағы зерттеу мәселелерін шешу үшін теориялық және практикалық білімді меңгеруге арналған аудиториялық сабақтарды қамтиды. Жобалық жұмыс таңдалған тақырып бойынша құжаттарды анықтауда алған білімдерін бекітуге мүмкіндік береді. Курсты аяқтағаннан кейін студенттер мұрағатта жұмыс істеу дағдыларына және құжаттық материалдар негізінде қажетті ақпаратты іздеу дағдыларына ие болады.

    Оқу жылы - 4
    Семестр - 1
    Несиелер - 6
  • Қосалқы тарихи пәндер

    Курстың мақсаты — тарихтық мәліметтерді зерттеу және түсіну үшін пайдаланылатын негізгі дисциплиналарға студенттерді таныстыру. Курс студенттердің тарихи ақпаратты талдау және синтездеу дағдыларын меңгеру мақсатында студенттердің палеография, хронология, нумизматика, тарихи ономастика, геральдика және шежіре деректерімен жұмыс істеу дағдыларын қалыптастыру: тарихи материалдармен жұмыс істеуде талдау және практикалық дағдыларды қалыптастыруға арналған. Сабақтар көмекші тарихи пәндердің әдістерін меңгеруге арналған. Студенттер әр түрлі тарихи мәліметтермен жұмыс істейді, артефакттар мен құжаттарды талдайды, рефераттар жазып және презентациялар жасау арқылы, археология, этнология және антропология саласындағы кәсіпкерлік дағдыларын дамытады.

    Оқу жылы - 4
    Семестр - 1
    Несиелер - 6

Оқыту нәтижелері

  • Адамзат қоғамының қалыптасуы мен ежелгі кезеңдегі даму үдерістерін зерттеуде археология мен этнологияның шешуші рөлін, сондай-ақ археология, этнология және антропология ғылымдарындағы негізгі ғылыми тұжырымдарды танып-білу және түсіндіру. Тарихи-мәдени сараптама әдістерін меңгеру.
  • Антропогенездің негізгі кезеңдерін анықтау, көне әлеуметтік қатынастар формаларын талдау, архаикалық діни көзқарастардың пайда болуын түсіндіру, сондай-ақ палеолит дәуірінің қазіргі классификациясы мен кезеңделуін неолиттік революция дәуіріндегі археологиялық мәдениеттерді интерпретациялау үшін пайдалану.
  • Археологиялық білімдердің теориялық және әдістемелік негіздерін, сондай-ақ жаратылыстану пәндерінің заңдылықтарын кәсіби қызметтің бейініне сәйкес пайдалану. Тарих, археология және этнология салаларындағы негізгі бағыттар бойынша заманауи зерттеу әдістерін қолдана отырып, ақпаратты жинау, жүйелеу, талдау және қорыту.
  • Еуразияның қола дәуірі жөніндегі білім жүйесінде Қазақстан археологиясының орнын анықтау, бұл дәуірдің тарихи үдерістерін Еуразия құрлығының ішкі континентальды аумағында талдау және салыстыру арқылы мәдени әрі әлеуметтік-экономикалық дамудың ортақ әрі өзіндік ерекшеліктерін айқындау.
  • Қазақстанның ерте темір ғасыры зерттеулерінің нәтижелерін талдау және интерпретациялау, Орталық Еуразиядағы сақ дәуірі археологиялық мәдениеттерінің ерекшеліктерін әлеуметтік, экономикалық және мәдени аспектілер тұрғысынан бағалау.
  • Орталық Азияның ортағасырлық этностарына тән түркілік жерлеу ғұрпы мен материалдық мәдениетті тану, урбанизация үдерістері мен факторларын талдау, жерлеу ескерткіштерінің ерекшеліктері мен олардың өңірдің мәдени-тарихи дамуымен байланысын зерделеу.
  • Сакралды кеңістіктердің, табиғи және тарихи-мәдени нысандардың қалыптасу факторларын анықтау, олардың әртүрлі этностардың этномәдени өміріндегі рөлі мен маңызын зерттеу. Мәдени, тарихи және экономикалық аспектілерді ескере отырып, этнотуристік нысанның тұжырымдамасы мен бизнес-моделін әзірлеу.
  • «Этногенез және этникалық тарих», «қазіргі этникалық үдерістер» ұғымдарын ксенофобия мен экстремизмге қарсы іс-қимылда, ұлттық азшылықтардың құқықтарын қорғау мен мәдени мұраны сақтау мақсатында қолдану.
  • Шаруашылық-мәдени типтердің қалыптасу тарихын және олардың табиғи жағдайлармен байланысын тану. Этнологиядағы басым бағыттар, этностың шаруашылық қызметі мен әлеуметтік құрылымына қатысты ақпаратты жинау, өңдеу, талдау және қорыту.
  • Қазақстан этнографиясының дамуына үлес қосқан негізгі зерттеушілер мен олардың еңбектерін, әр тарихи кезеңде қолданылған әдістердің ерекшеліктерін түсіну. Әртүрлі кезеңдерде жазылған дереккөздерді сыни тұрғыда талдау және этнографиялық зерттеулерге сыртқы факторлардың ықпалын ескеру.
  • Мәдени құбылыстар мен тәжірибелерді талдау үшін этнологиялық сараптама әдістерін қолдану, ғылыми қызметтің түрлі салаларында этнологиялық сараптама тәсілдерін әзірлеу және пайдалану. Этнологиялық әдістерді басқа зерттеу тәсілдерімен салыстырып, нақты міндеттерді шешуге ең тиімдісін таңдау, этнологиялық сараптама нәтижелерін зерттеліп жатқан нысандардың әлеуметтік-мәдени ерекшеліктерін ескере отырып интерпретациялау, ғылыми жарияланымдар мен форумдарда этнологиялық сараптама қорытындыларын ұсыну және қорғау.
  • Қазақстандық патриотизмді насихаттау және азаматтық борышты орындау. Қазіргі Қазақстан аумағындағы тарихи үдерістерді талдау.
  • Музей ісінің әлемдік және отандық деңгейде қалыптасу ерекшеліктерін ажырату. Ғылыми ұйымдар мен музейлердегі құрылымдық бөлімшелердің ережелері жобаларын және қызметкерлер жұмысының тиімділігін бағалау критерийлерін әзірлеу. Музей мен оның филиалдарындағы сақтау жүйесінің жұмысын қадағалау.
  • Мәдени ойлай алатын және дүниетанымы кең жоғары білімді тұлғаны қалыптастыруға ықпал ететін жаратылыстану пәндері саласындағы базалық білімдерді игеру (әлеуметтік, экономикалық, гумнаитарлық). Қаржылық заңдар мен нормативтік құқықтық актілерді, цифрлық және қаржылық технологияларды, оның ішінде мобильді қосымшаларды қолдану негізінде ұтымды қаржылық тәртіпке кепілдік беретін заманауи қаржы құралдарын пайдалану дағдыларын дамыту. Инклюзивті мәдениеттің негізгі қағидаттары мен тәсілдерін меңгеру дағдыларын қолдану, инклюзивті қоғамның кедергілері мен ресурстарын диагностикалау, әлеуметтік теңдік қағидаттарына негізделген күнделікті және кәсіби іс-әрекетте қарым-қатынас стратегиясын таңдай біледі.
  • Қазіргі техникамен жұмыс жасай алу дағдысының болуы, кәсіби қызмет саласында ақпараттық технологияларды қолдана білу. Археологиялық зерттеулерге жасанды интеллект қолдану.
Top