8D02305 Филология в Л.Н.Гумилев атындағы Еуразия ұлттық университеті
-
Білім беру бағдарламасының мақсаты Филология ғылымы саласында білімді жүйелендіруді қалыптастыру және инновациялық технологияларды қолданысқа енгізу мақсатында жалпы заңдылықтарын зерттеу, докторанттарға ғылыми-зерттеу мен эксперименттік әдістерді бақылауды және лингвистикалық, әдебиеттану үдерісі мен құбылыстарын меңгерту.
-
Академиялық дәреже Докторантура
-
Оқыту тілі Русский, Қазақша
-
Оқу мерзімі 3 года
-
Кредиттер көлемі 180
-
Білім беру бағдарламаларының тобы D060 Филология
-
Білім беру саласы 8D02 Өнер және гуманитарлық ғылымдар
-
Дайындық бағыты 8D023 Тілдер және әдебиет
Пәндер
-
Мәдениетаралық коммуникация
Пәннің мақсаты – отандық және шетелдік филологиядағы мәдениетаралық коммуникация мәселесін теориялық тұрғыда зерделеу, мәдениетаралық коммуникацияның заманауи ғылыми парадигмасы мәселелері бойынша өз бетінше ғылыми зерттеулер жүргізу дағдыларын дамыту. Оқытудың нәтижелері – мәдениетаралық коммуникацияның заманауи ғылыми парадигмасы мәселелері бойынша жасанды интеллект технологияларын қолдана отырып, дербес ғылыми зерттеулер жүргізу дағдыларын меңгеру.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Алтай тілдері теориясы
Пәннің мақсаты – түркі, моңғол, жапон, корей, тунгус-манчжур тілдерінің генетикалық туыстық қатынастарын, лексикалық алуан түрлілігін зерттеу. Пән қазақ тілінің дыбыстық, морфологиялық, лексика-семантикалық жүйелерінің қалыптасу тарихын алтай тілдері теориясымен байланыста, ретроспектілік бағытта зерттеу дағдыларын меңгертеді. Оқыту нәтижелері –алтай тілдерінің әртүрлі теориялары туралы концептуалды білімдерін өз зерттеулерінде қолдану, заманауи ақпараттық-коммуникациялық технологияларды пайдалана отырып, өз бетінше ғылыми зерттеулер жүргізу дағдыларын меңгеру.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Қазіргі ғылыми парадигмалар аспектісіндегі тіл мен мәдениеті
Пән тілдің және мәдениеттің өзара әрекеттесу үдерістерін және басқа да гуманитарлық, жаратылыстану және тарихи ғылымдар арасында әртүрлі тарихи, мәдени және этно-лингвистикалық жағдайларда қоғамның білімінің тарихи парадигмасына байланысты орындарды зерттеуге бағытталған. Лингвистикалық мәселелерді мемлекеттік тілді үйренудің қажеттілігімен байланыстыру. Нәтижесінде мәдениетаралық өзара іс-қимылдың әртүрлі нысандары мен түрлерін пайдалану игеріліп, әртүрлі мәдениеттер мен қоғамдық топтардың өкілдерімен қарым-қатынас жасау және қарым-қатынастың жалпы және кәсіби салаларында мәдениетаралық диалогты жүзеге асыру қабілетілігімен қоса жасанды интеллект технологияларымен жұмыс жасау дамиды.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Семиотикалық лингвистика
Курстың мақсаты - семиотика белгілері мен белгілер жүйелері туралы ғылым ретінде жалпы мәліметтер беру, оның күрделі, кешенді сипатын көрсету және докторанттарда белгілер жүйесінің мазмұны мен құрылымы бойынша түсінік қалыптастыру. Курстың міндеттері - докторанттарға заманауи семиотика тілін, сондай-ақ мәтінді семиотикалық және лингвистикалық талдау әдістерін үйрету. Нәтижесі – белгі жүйелері туралы білімді игеріп, ғылыми зерттеулермен жұмыс жасау кезінде семиотикалық талдаудың әдістемесі мен әдістерін қолдану мүмкіндігін үйрену.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Шығармашылық тұлға категориясы
Пәннің мақсаты – шығармашылық категориясын зерттеудің теориялық-әдістемелік негіздерін, шығармашыл тұлға және оның сипаттамаларын, шығармашылықты қалыптастыратын негізгі критерийлерді, жан-жақты дамыған ұрпақ арасынан тұлға тәрбиелеудегі шығармашылықтың рөлін, сонымен қатар қазіргі әдебиеттану ғылымындағы басым концепцияларды зерделеу. Оқыту нәтижесі – шығармашылық тұлғаның мәнін, шығармашылықтың пайда болуы мен дамуын түсіну, шығармашылық үдерісте академиялық адалдық принциптерін сақтай білу және жасанды интеллект технологияларын қолдана алу.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Қазіргі әдеби үдеріс және ХХ ғасыр классикасы
Пәннің мақсаты – белгілі бір көркемдік жүйенің аса көрнекті өкілдерінің шығармаларын талдау негізінде қазіргі әдеби үдерістің ерекшеліктерін зерттеу. Оқытудың нәтижелері көркем ойлау эволюциясы, тарихи және геосаяси жағдайлармен шартталған жазушылардың рухани көңіл-күйлері, сонымен қатар ғасырлар тоғысындағы әдеби үдерістің даму жолдары туралы білімдерін өз ғылыми зерттеулерінде қолдану.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Лингвистиканы зерттеу әдістері мен ұстанымдары
Курстың мақсаты – тілді жүйе ретінде түсінудің әртүрлі аспектілерінде мәтінге лингвистикалық талдау жүргізудің, оның ішінде осы жүйенің құрамдас бөліктері орналасқан қатынастарды сипаттау мен түсіндірудің әдістері мен ұстанымдарын зерттеу. Оқыту нәтижелері – лингвистикалық бағыттағы ғылыми зерттеулер жүргізу кезінде әртүрлі лингвистикалық әдістер мен тәсілдерді оның ішінде жасанды интеллект технологияларымен жұмыс істеу жолдарын қолдану мүмкіндігін меңгеру.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Академиялық хат...
Пән ғылыми жарияланымдарды сыни тұрғыдан талдауға және қабылданған стандарттарға сәйкес өз зерттеулеріңіздің нәтижелерін жазбаша түрде жазуға үйрету мақсатын көздейді. Нәтижесінде академиялық жазудың нысандары, түрлері мен нормалары туралы білім игеріліп, Scopus және WOS базаларымен индекстелген басылымдарда жариялау үшін ғылыми мақалаларды дайындау кезінде академиялық жазу нормативтерін қолдану мүмкіндігі үйретіледі.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
ХХ ғасырдың екінші жартысы – ХХІ ғасырдың басындағы тіл білімінің /әдебиеттанудың/ ғылыми басымдықтары
Пәннің мақсаты – ХХ ғасырдың екінші жартысы – ХХІ ғасырдың басындағы тіл білімінің/әдебиеттану ғылымының негізгі даму бағыттарын зерттеу, осы кезеңдегі тілдік / әдеби зерттеулерді антропоөзекті, функционалдық, мәдениеттанымдық, коммуникативтік, прагматикалық т.б. тұрғыдан қарастыру. Оқытудың нәтижесі – басым ұғымдарды ғылыми-теориялық тұрғыдан талдай білу, ғылыми-педагогикалық және ғылыми-зерттеу қызметіндегі заманауи тенденцияларды ескере отырып, алған білімдерін өз ғылыми зерттеулерінде қолдану.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Мәтінді кешенді талдау
Курстың мақсаты – мәтінді кешенді талдаудың әдістері мен ұстанымдарын, атап айтқанда, герменевтикалық, салыстырмалы, тарихи-типологиялық, эстетикалық, психоаналитикалық, философиялық, поэтикалық талдау әдістері мен мәтінді баяндау ұстанымдарын, әдебиеттану әдістемесін зерттеу. Оқыту нәтижелері – кешенді талдау әдістерін білу, академиялық адалдық ұстанымдарын сақтау, сонымен қатар педагогикалық міндеттерді шешу үшін жасанды интеллект технологияларын қолдану.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Цифрлық гуманитарлық ғылымдарға кіріспе
Курстың мақсаты – тілдік деректерге цифрлық гуманитарлық зерттеулер жүргізу, цифрлық гуманитарлық концепцияларды талдау, зерттеу сұрақтары мен лингвистикалық деректерді өңдеу құралдары үшін қажетті әртүрлі әдістер, стандарттар мен құралдар туралы негізгі түсініктерді меңгеру. Оқытудың нәтижесі – алған білімді өз зерттеуінде пайдалана білу, сонымен қатар жасанды интеллект технологияларын қолдану.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Ғылыми зерттеу әдістері
Пәннің мақсаты – білім алушылардың ғылыми филологиялық зерттеудің мәні мен әдіснамалық негіздері туралы түсініктерін қалыптастыруды қамтамасыз ету; ғылыми ойлауын және зерттеу мәдениетін дамыту. Нәтижесінде ғылым әдістері туралы білімді кең және тар мағынада игеріп, ғылыми зерттеулермен жұмыс жасау кезінде әртүрлі әдіснама мен әдістерді қолдану және жасанды интеллект технологияларымен жұмыс істеу мүмкіндігі меңгеріледі.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Тарихи лексикология
Пәннің мақсаты – тіл тарихын ғылыми-теориялық тұрғыдан зерделеу аясында лексикалық бірліктерді, олардың шығу жолдары мен даму заңдылықтарын зерттеу, басқа тілдерге жататын туыстас тілдер қатарындағы шығу тегін, қалыптасу кезеңдерін, орнын анықтау, халықтың этникалық қалыптасуын тіл жүйесіндегі үдерістермен байланыстыру. Оқыту нәтижесі – тілдің лексикалық жүйесінің синхрондық және диахрондық аспектілерін талдай білу, алынған нәтижелерді өз зерттеулерінде қолдану.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Тіл білімінің метатілі және метасөздігі
Пәннің мақсаты – тілдің металингвистикалық қызметін зерттеу, лингвистикалық сөздіктердің сөздік құрамы мен лингвистикалық терминдердің жалпы парадигмасын салыстыра отырып, тіл білімі метатілінің корпусын белгілеу; мәтін мен дискурстың металингвистикалық коммуникативтік жағдаяттарын сыни тұрғыдан қарастыру. Оқыту нәтижесі сөздіктермен және сөздік материалдарымен жұмыс істей білу, лингвистикалық терминологияны ғылыми қызметте қолдана білу және онымен жұмыс істей білу, оның ішінде жасанды интеллект технологияларын пайдалана білу.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Архетиптік бейнелер және сюжеттер
Курстың мақсаты – архетиптер мен сюжеттер бейнесін зерттеу, мәдени дүниедегі архетиптер жүйесінің тұжырымдасын, талдауын және зерттелуін бағамдау. Курс архетиптерді және олардың мәдени санада бейнеленуін талдай білуді меңгертеді, әлем әдебиетіндегі архетиптерді зерттеу, талдау және түсіндіру қабілеттерін дамытады. Оқыту нәтижесі – әртүрлі жанрдағы әдеби шығармаларды талдау, архетиптерді анықтау және негізгі әдеби ұғымдар туралы білімдерін өз зерттеулерінде қолдана білу.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
Профессии
Оқыту нәтижелері
- Негізгі ғылыми тұжырымдамалар мен академиялық жазу стандарттарын, сондай-ақ заманауи зерттеу әдістері мен ақпараттық-коммуникациялық технологияларды пайдалана отырып, ғылыми зерттеулер жүргізу.
- Тәжірибелік ғылыми зерттеулерді жоспарлау және жүргізу, цифрлық технологиялар мен жасанды интеллект көмегімен оқу үдерісін жобалау және ұйымдастыру.
- Әртүрлі зерттеу әдістері мен тәсілдерін, эксперименттік деректерді өңдеу түрлерін, сонымен қатар логикалық талдау дағдыларын меңгеру.
- Алтай тілдерінің концепциялары, талдаудың семиотикалық әдістері және жасанды интеллект технологиялары негізінде ғылыми зерттеулер жүргізіп, білімді оқу үдерісіне тиімді енгізу.
- Тілдің лексикалық жүйесі және оның даму заңдылықтары туралы, әдеби шығармалар, негізгі әдеби ұғымдар мен архетиптер туралы теориялық білімдерін ғылыми-педагогикалық қызметте пайдалану.
- Тіл білімі мен әдебиеттану ғылымының қазіргі ғылыми парадигмасы, метатіл корпусы, қазіргі мәдениетаралық коммуникация, ауызша және жазбаша коммуникация мәселелері бойынша дербес ғылыми зерттеулер жүргізу.
- Қазіргі әдеби үдерістің теориялық негіздерін, шығармашылық тұлға туралы түсініктерді және шығармашылықты қалыптастыратын негізгі категорияларды, мәтінді кешенді талдаудың әдістері мен ұстанымдарын түсіндіру қабілетін көрсету.