Жаңа білім беру бағдарламасы

6B11504 Спорттық оңалту в APEMS

  • Білім беру бағдарламасының мақсаты Емдік дене шынықтыруға бейімделген спорттық оңалту саласында, спорттық, білім беру және сауықтыру салаларында қалпына келтіру мен профилактикалық дене белсенділігі бағдарламаларын ұйымдастыру, өткізу және бағалау үшін қажетті іргелі білімдерге, практикалық дағдыларға және пәнаралық құзыреттерге ие бәсекеге қабілетті әрі жоғары білікті мамандарды даярлау.
  • Академиялық дәреже Бакалавриат
  • Оқыту тілі Русский, Қазақша, Ағылшын тілі
  • Оқу мерзімі 3 года
  • Кредиттер көлемі 240
  • Білім беру бағдарламаларының тобы B098
  • Білім беру саласы 6B11 Қызмет көрсету
  • Дайындық бағыты 6B115

Пәндер

  • Спорттық кинезиология

    Бұл пән пациенттің жағдайын бағалауда стандартталған диагностикалық әдістерді пайдалана отырып, дене тұрысы, жүруді, қозғалыс көлемін талдауды, статикалық және динамикалық пальпацияны қамтитын спортшыларды функционалдық зерттеуге бағытталған. Студенттер жекелеген спортшыларға биомеханикалық талдау жүргізеді және жаттығуларды орындаудағы күшті және әлсіз жақтарын анықтайды, сондай-ақ спорттық дайындықтан өту кезеңінде тәуекелдерге мониторинг жүргізеді.

    Несиелер - 5
  • Жас ерекшеліктері анатомиясы және физиологиясы

    Пәннің барысында адам ағзасының құрылымдық компоненттері (жасуша, тін, мүшелер, мүшелер жүйесі, функционалды жүйелер); құрылымның ерекшеліктері, атқаратын функциялары және жасына қарай дамуы: қаңқа, бұлшықеттер, тыныс алу жүйесі, ас қорыту жүйесі, қан айналымы жүйесі, шығару жүйесі, репродуктивті жүйе, жүйке және эндокриндік жүйе, сенсорлық жүйелер, орталық жүйелер; жас кезеңдерінде дене функцияларын вегетативті қамтамасыз ету сияқты мәселелер қарастырылады. Пән адам ағзасының әртүрлі жас кезеңдеріндегі анатомиялық және физиологиялық ерекшеліктерінің қалыптасуы мен дамуын қарастырады.

    Несиелер - 5
  • Жалпы және спорттық нутрициология негіздері

    Пән студенттерді нутрицология теориялық негіздерімен, халық пен спортшылардың тамақтануын ұйымдастыруға қойылатын санитарлық-гигиеналық талаптармен, рационалды тамақтану концепцияларымен, қазіргі заманғы әлеуметтік-экологиялық жағдайларда халықтың әртүрлі топтарының тамақтану принциптерімен, отандық және шетелдік диетологтардың жеке тамақтануды қалыптастыру тәжірибесімен таныстырады.

    Несиелер - 3
  • Спорттық психология

    Осы пән аясында студенттер спортшылардың мотивациясына, эмоцияларына, зейінінің шоғырлануына, стресске төзімділігіне, өзін-өзі реттеуіне және басқа да психикалық процестеріне әсер ететін психологиялық аспектілер туралы білім алады. Олар дене шынықтыруға, спорттық жетістіктерге, жарақатқа және қалпына келтіруге әсер ететін психологиялық факторларды зерттейді; балалардың, жасөспірімдердің, ересектердің және әртүрлі деңгейдегі спортшылардың әртүрлі топтарының психологиялық ерекшеліктері; жаттықтыру процесін жақсарту, спортшыларды ынталандыру, психологиялық тұрақтылықты дамыту және спорттық қызметте жетістікке жету үшін оңтайлы психологиялық компонентті қалыптастыру үшін психологиялық әдістер мен тәсілдерді қолдана алады.

    Несиелер - 5
  • Кәсіби қазақ (орыс) тілі

    Пәнді оқытудың мақсаты: коммуникативтік құзыреттілік дағдыны қалыптастыру және дамыту, бәсекеге қабілетті әрі құзыреттілігі жоғары тұлғаның кәсіптік маңызы бар жағдайларда ғылыми тілмен ойын толық және анық жеткізуі үшін тілдік кәсіби бағдарлы дайындығын қамтамасыз ету.

    Несиелер - 3
  • Өзін-өзі дамыту психологиясы (Minor)

    Пәнді оқу барысында білім алушылар тұлғалық өсу мен даму үдерістерін түсініп, оларды тәжірибеде қолдануды үйренеді. Олар өздерінің күшті жақтарын анықтап, оларды жеке және кәсіби мақсаттарға жету үшін тиімді пайдалануды, сондай-ақ басқа адамдардың әлеуетін ашуға көмектесуді меңгереді. Пән тұлғалық дамуға кедергі келтіретін шектеулер мен қиындықтармен жұмыс істеу әдістерін, соның ішінде қорқынышты жеңу, өз-өзіне сенімділікті арттыру және өзін-өзі реттеу тәсілдерін қамтиды. Білім алушылар өз ойларын, сезімдерін және мінез-құлқын талдау арқылы жеке қажеттіліктері мен құндылықтарын терең түсінуге үйренеді. Сондай-ақ олар мақсат қою, іс-әрекет жоспарын құру, мақсатқа жету жолындағы қиындықтарды еңсеру, конструктивті қарым-қатынастар орнату, тиімді коммуникация жүргізу және қақтығыстарды шешу дағдыларын меңгереді.

    Несиелер - 5
  • Спорттағы ғылыми - зерттеу жұмысының негіздері

    Пән спорттағы ғылыми-зерттеу қызметін ұйымдастырудың ерекшеліктерін; зерттеудің тұжырымдамалық аппаратын; зерттеудің әдіснамасы мен эмпирикалық және теориялық әдістерін; зерттеу кезеңдерін; педагогикалық өлшемдерді; зерттеулерде спорттық метрология деректерін пайдалануды; зерттеудің практикалық және теориялық маңыздылығын анықтауды; зерттеу нәтижелерін өңдеу мен ресімдеуді зерттеуге бағытталған.

    Несиелер - 5
  • Қысқы спорт түрлерінің теориясы мен әдістемесі

    Аталған пән аясында қысқы спорт түрлерінің теориялық және әдістемелік негіздері; даму тарихы; жабдық, мүкәммал; техника, спорттық жаттығу, қысқы спорт түрлерін оқыту әдістемесі; олимпиадалық және параолимпиадалық пәндер (шаңғы жарысы); адам денсаулығы үшін қысқы спорт түрлерінің маңызы қарастырылады.

    Несиелер - 5
  • Құқық және сыбайлас жемқорлыққа қарсы мәдениет негіздері

    Пәнді оқудың мақсаты сыбайлас жемқорлыққа қарсы мәдениетті қалыптастыру, этикалық нормаларды дамыту. Студенттер қазақстандық құқық негіздерін, білім беру және сыбайлас жемқорлыққа қарсы іс-қимыл саласындағы ҚР заңнамалық актілерін, сыбайлас жемқорлыққа қарсы нормалардың негіздерін, нақты ұйымдағы, органдағы, құрылымдағы сыбайлас жемқорлыққа қарсы іс-қимылдың ұйымдық негіздерінің түрлерін, сыбайлас жемқорлыққа қарсы мәдениет түсінігі мен құрылымын зерделейді. Практикалық сабақтарда студенттер ситуациялық міндеттерді шеше отырып, сыбайлас жемқорлық тәуекелдерін анықтап, ішкі нормативтік құжаттардың нормаларын түзету бойынша алдын алу шаралары мен ұсынымдар ұсынады, іскерлік ойындарға қатысады. Пән эссе түрінде емтиханмен аяқталады.

    Несиелер - 5
  • Экономика және кәсіпкерлік негіздері

    Пәнді оқыту барысында дамыған батыс елдерінде теория мен практиканы дамытудың жинақталған тәжірибесі, Қазақстанда кәсіпкерлікті құру тәжірибесі, кәсіпкерлік қызметті ұйымдастыруды реттейтін азаматтық заңнаманы қолдану, кәсіпкерліктің барлық дерлік ішкі жүйелерінің мәнін білдіретін негізгі ұғымдар мен терминдерді ескере отырып, кәсіпкерлік механизмі қарастырылады. Бұл студенттерге кәсіпкерлік қызмет туралы ғана емес, сонымен қатар нарықтық экономика жағдайында оны ұйымдастырудың шарттары мен факторлары туралы толық түсінік алуға мүмкіндік береді. Сондай-ақ, пән барысында қолданыстағы заңнаманың ерекшеліктері қарастырылады, оны зерттеу кәсіпкерліктің ұйымдық – құқықтық нысанын таңдаудан бастап өз ісін жою процесіне дейін дұрыс шешім қабылдауға мүмкіндік береді.

    Несиелер - 5
  • Емдік дене шынықтыру мен массажға кіріспе

    Пән емдік дене шынықтыру (ЕДШ) мен массажды спорттық оңалтудың, қалпына келтіру медицинасымен жарақаттардың алдын алудың маңызды құрамдас бөліктері ретінде қарастырады. Пән аясында ЕДШ мен массаждың әдістері, олардың физиологиялық негіздері, тарихи дамуы және спортшылармен жұмыс істеудегі заманауи қолдану әдістемелері жан-жақты зерттеледі. ЕДШ мен массаж спортшылардың физикалық жағдайын жақсартуға және жарақаттардың алдын алуға бағытталған негізгі қалпына келтіру құралдары ретінде қарастырылады.

    Несиелер - 5
  • Бейімді спорт

    Осы пән аясында студенттер бейімді спорттың негізгі ұғымдары, түрлері, функциялары мен қағидаттары туралы білім алады, сондай-ақ оның қалыптасу және даму тарихын зерттейді. Ерекше қажеттіліктері бар адамдардың физикалық қабілеттері мен қасиеттерін дамытуға бағытталған әдістер мен құралдарға ерекше көңіл бөлінеді. Оқыту әдістемелері, спортшыларды даярлау ерекшеліктері, ұйымдар мен федерациялардың қызметі, сондай-ақ Паралимпиадалық қозғалысты қоса алғанда, жарыстарды ұйымдастыру және өткізу мәселелері қарастырылады. Пән спорттық ортадағы инклюзия аспектілерін, кедергісіз кеңістік қалыптастыруды және ерекше қажеттіліктері бар адамдардың спорт арқылы әлеуметтік интеграциясын қарастырады. Студенттер дене шынықтырудағы инклюзивті білім беру қағидаттарын, әртүрлі мүмкіндіктері бар адамдар үшін спорттық бағдарламаларды бейімдеу әдістерін, сондай-ақ бейімді спорттың әлеуметтік белсенділікті және эмоционалдық тұрақтылықты дамытуға әсерін зерттейді.

    Несиелер - 5
  • Балалар мен кәсіби спортшыларды спорттық оңалтудағы инновациялық технологиялар мен тәжірибелер

    Пән балалар мен кәсіби спортшыларды оңалтуда заманауи инновациялық технологияларды қолдану бойынша студенттердің практикалық дағдыларын қалыптастыруға бағытталған. Курста қалпына келтіру үдерісін жеделдетуге, оңалту мерзімін қысқартуға және қайталама жарақаттардың алдын алуға мүмкіндік беретін алдыңғы қатарлы әдістерді, цифрлық шешімдерді және дәлелді медициналық практикаларды енгізу мәселелеріне ерекше назар аударылады. Сондай-ақ курс болашақ мамандардың технологиялық сауаттылығын, жаңа құрал-жабдықтармен жұмыс істеу икемділігін дамытып, жеке оңалту бағдарламаларын құрастыра білуге үйретеді.

    Несиелер - 5
  • Спорт құқығы

    Аталған пән аясында спорттық құқық ұғымы мен мәні; спорттық құқықтың пәні, принциптері мен дамуы; заңнамалық жүйе, Қазақстанның дене шынықтыру және спорт саласындағы құқықтық актілері; халықаралық спорттық жарыстардың құқықтық негізі; халықаралық деңгейде спорт саласында шарттар жасасудың ерекшеліктері; допинг бақылаудың құқықтық негіздері; спорттық даулардың түсінігі, мәні, жіктелуі және оларды реттеу тәсілдері қарастырылады.

    Несиелер - 5
  • Жоғары жетістіктер спортындағы дағдарыстық жағдайлардың психологиясы (Minor)

    Пәнді оқу барысында білім алушылар жоғары жетістіктер спортында қандай дағдарыстық жағдайлар туындауы мүмкін екенін, олардың спортшылар мен командаларға қалай әсер ететінін және олармен қалай күресуге болатынын біледі; спортшыларға дағдарыстық жағдайларды жеңуге көмектесетін эмоциялар мен стресстермен жұмыс істеудің әртүрлі әдістерін үйренеді. Олар сондай-ақ стресстік жағдайлардан кейін релаксация мен қалпына келтірудің әртүрлі тәсілдерін үйренеді; жеңіліс, жарақат, жанжал және т. б. сияқты дағдарыстық жағдайларға спортшылар мен командаларға психологиялық дайындықты дамытуды және жүргізуді үйренеді; дағдарыс жағдайында команданы басқаруды, командалық дағдыларды дамытуды және қақтығыстарды шешуді үйренеді.

    Несиелер - 5
  • Спорттық анатомия және спорттық морфология негіздері

    Бұл пәнде спорттық анатомия мен морфологияның мақсаттары мен міндеттері; жас кезеңі; дене конституциясының ерекшеліктері; әртүрлі соматикалық типтегі адамдарда бұлшықет массасының өзгеруі; дененің бейімделу мүмкіндіктері; жүктемелердің сүйектерге, байламдарға, бұлшықеттерге, сіңірлерге әсері; қозғалыстардағы белсенділіктің морфологиялық және анатомиялық негіздері; зерттеу жүргізуге арналған арнайы жабдықтар, спорттық анатомия мен морфологияның зерттеу әдістері қарастырылады.

    Несиелер - 4
  • Спорттық оңалтудағы волонтерлік және әлеуметтік қолдау

    Пән студенттерге спорттық оңалту үдерісінде волонтерлік қызмет пен әлеуметтік қолдаудың рөлін түсінуді қалыптастыруға бағытталған. Курс барысында әртүрлі категориядағы оңалтудан өтушілермен, оның ішінде балалармен, қарт адамдармен және жарақат алған спортшылармен жұмыс істеуге волонтерлерді тартудың формалары мен әдістері қарастырылады. Студенттер волонтерлік қызметтің этикалық принциптерімен, волонтерлік бағдарламаларды ұйымдастыру мен мотивациялау тетіктерімен танысады, сондай-ақ мамандар, пациенттер және олардың әлеуметтік ортасы арасындағы пәнаралық өзара әрекеттестік ерекшеліктерін меңгереді.

    Несиелер - 5
  • Спорт генетикасы

    Пән студенттердің спорттық әлеуетті анықтаудағы генетикалық факторлардың рөлі, физикалық жүктемелерге бейімделудің жеке ерекшеліктері мен жарақатқа бейімділік туралы іргелі білімдерін қалыптастыруға бағытталған. Курста физикалық қасиеттердің дамуына, метаболизмге, сондай-ақ жүктемелер мен жарақаттардан кейінгі қалпына келу үдерістеріне әсер ететін молекулалық-генетикалық механизмдерді зерттеуге ерекше назар аударылады. Пән аясында спорттағы заманауи генетикалық тестілеу әдістері, генетикалық деректерді интерпретациялау қағидаттары және олардың спорттық медицина мен реабилитация тәжірибесінде қолданылуы қарастырылады.

    Несиелер - 5
  • Кәсіби ағылшын тілі

    Кәсіби ағылшын тілі пәні кәсіби ортада ағылшын тілін қолдану дағдыларын дамытуға бағытталған. Бұл пән білім алушыларға спорттық практикада қолданылатын мамандандырылған лексиканы, негізгі терминдер мен сөз тіркестерін зерделеуге, сондай-ақ ағылшын тілінде жазбаша және ауызша коммуникация дағдыларын дамытуға мүмкіндік береді. Пән есептер, мақалалар, іскерлік хат алмасу сияқты әртүрлі мәтіндермен жұмыс істеуді, сондай-ақ келіссөздер, презентациялар және көпшілік алдында сөйлеу дағдыларын дамытуды қамтиды. Нақты кәсіби жағдайларда тілді практикалық қолдануға баса назар аударылады.

    Несиелер - 4
  • Фитнес теориясы мен әдістемесі

    Осы пәннің аясында фитнестің теориялық-әдістемелік негіздері; фитнес түрлері; фитнеспен айналысу кезіндегі тамақтану; жабдық; жаттығулар мен фитнес-бағдарламаларды орындау техникасы; фитнес қызметтер сервисі; фитнестің адам денсаулығы үшін маңызы мен рөлі оқытылады.

    Несиелер - 5
  • Спорттық биомеханика

    Осы пән аясында студенттер тірек-қимыл жүйесінің құрылымы мен қызметін, механика принциптерін, сондай-ақ спорттық іс-әрекет контекстіндегі адам денесінің физиологиялық ерекшеліктері мен анатомиясын; күш, жылдамдық, ауырлық күші, үйкеліс сияқты спорттық қозғалыстарға әртүрлі факторлардың әсерін зерттейді. Осы пән аясында студенттер техниканы оңтайландыру және спорттық көрсеткіштерді жақсарту үшін алған білімдерін қолдану дағдыларын игереді. Спорттық биомеханиканың маңызды аспектісі-жарақаттанудың алдын алу және қауіпсіз және тиімді жаттығу әдістерін жасау болып табылады.

    Несиелер - 5
  • Дене тәрбиесі мен спорт физиологиясы

    Бұл пән адамның ағзасының және оның жеке жүйелерінің түрлі спорттық әрекеттерге физиологиялық реакцияларының сипаттамаларын қарастырады. Арнайы назар физиологиялық реакциялардың жасқа және жеке ерекшеліктерге байланысты айырмашылықтарына, жаттығу процесін рационалды ұйымдастыру принциптеріне және шамадан тыс жүктемелерді алдын алуға аударылады. Аталған пән дене тәрбиесі, спорттық дайындық және спортшылардың реабилитациясы бағдарламаларын әзірлеуде қолданбалы маңызға ие.

    Несиелер - 5
  • Спорттық диагностика мен реабилитацияда жасанды интеллекттің қолданылуы

    Пән студенттердің спорттық диагностика, спортшылардың жағдайын бақылау және дербестендірілген реабилитациялық бағдарламаларды әзірлеу міндеттерін шешу үшін жасанды интеллект пен машиналық оқытуды қолдану саласындағы құзыреттерін қалыптастыруға бағытталған. Курста заманауи AI-технологияларына (жасанды интеллект), соның ішінде компьютерлік көру, нейрондық желілер модельдері және үлкен деректерді талдау әдістеріне ерекше назар аударылады. Бұл технологиялар спортшылардың функционалдық жағдайын объективті бағалау мен жарақаттан кейінгі қалпына келу процесін болжауға мүмкіндік береді. Пән аясында спорттық медицинада шешім қабылдауды қолдайтын интеллектуалды жүйелердің жұмыс принциптері, сондай-ақ биомеханикалық, физиологиялық және клиникалық мәліметтерді AI көмегімен өңдеу және интерпретациялау әдістері қарастырылады.

    Несиелер - 5
  • Спорттық менеджмент

    «Спорттық менеджмент» пәні дене шынықтыру және спорт саласындағы басқару принциптері мен теориялары туралы базалық түсінік береді. Пән спорттық ұйымдардағы басқарудың негізгі аспектілерін - жоспарлау, ұйымдастыру, басшылық, мотивация және бақылау мәселелерін қамтиды. Білім алушылар басқарудың классикалық теорияларын, мотивация мен көшбасшылықты, сондай-ақ стратегиялық және операциялық басқарудың заманауи тұжырымдамаларын зерттейді. Курс басқарушылық шешімдер қабылдау, ресурстарды тиімді басқару, мүдделі тараптармен өзара әрекеттесу және спорт ұйымдарының табысты жұмыс істеуі үшін стратегиялар әзірлеу дағдыларын дамытуға көмектеседі.

    Несиелер - 3
  • Антидопингтік және нутритивтік профилактика жүйелері

    Пән студенттердің допингке қарсы іс-қимыл және спорттық реабилитацияда нутрициялық қолдауды ұйымдастыру саласындағы кәсіби құзыреттерін қалыптастыруға бағытталған.Курста антидопингтік регламенттерді сақтау бойынша практикалық дағдыларды меңгеруге, сондай-ақ қалпына келіп жатқан спортшылар үшін жекелендірілген нутрициялық алдын алу бағдарламаларын әзірлеуге ерекше назар аударылады. Курсты аяқтағаннан кейін түлектер келесі дағдыларды меңгереді: спортшыларды антидопингтік талаптарға сәйкестік (compliance) мәселелерінде кәсіби түрде сүйемелдеу; қауіпсіз нутрициялық қолдау схемаларын әзірлеу; фармакологиялық өзара әрекеттесулердің қаупін азайту; нутрициялық профилактиканы реабилитациялық бағдарламаларға тиімді интеграциялау.

    Несиелер - 5
  • Физикалық реабилитация теориясы мен әдістемесі

    Пән студенттерде жарақаттардан, аурулардан және шамадан тыс жүктемелерден кейін организмнің физикалық және функционалдық қабілеттерін қалпына келтіру саласында теориялық білім мен практикалық дағдыларды қалыптастыруға бағытталған. Оған емдік дене тәрбиесі, массаж, физиотерапия сияқты негізгі принциптер, кезеңдер және құралдар, сондай-ақ реабилитациялық шаралардың тиімділігін бақылау және бағалау әдістері кіреді. Басты назар қалпына келтіру тәсілдерінің даралығына, әр түрлі спорт түрлеріндегі реабилитацияның ерекшеліктеріне және қалпына келтіру бағдарламаларын жаттығу процесіне интеграциялауға аударылады.

    Несиелер - 5
  • Спорттағы іріктеу және жас ерекшеліктерін ескере отырып даярлық

    Пән студенттерге спорттық іріктеу принциптері мен әдістері, сондай-ақ спортшылардың жас және жеке ерекшеліктерін ескере отырып жаттығу процесін ұйымдастыру ерекшеліктері туралы жүйелі білім береді. Арнайы назар спорттық даярлықтың әр кезеңіндегі іріктеу критерийлерін, физикалық, функционалдық және психологиялық жағдайды бағалауды, сондай-ақ әр түрлі жас кезеңдеріндегі қозғалыс қабілеттерінің дамуының заңдылықтарын зерттеуге аударылады. Пән аясында спортшылардың көпжылдық даярлығын ұйымдастырудың заманауи тәсілдері қарастырылады, соның ішінде белгілі спорт түрлеріне бейімділікті ерте диагностикалау әдістері, биологиялық жасын және организмнің бейімделу мүмкіндіктерін бағалау.

    Несиелер - 4
  • Балалар мен жасөспірімдер спортында және кәсіби спортта физикалық оңалтудың теориясы мен әдістемесі

    Пән студенттердің әртүрлі жастағы спортшыларға арналған физикалық реабилитация бағдарламаларын әзірлеу және жүзеге асыру саласындағы кәсіби құзыреттерін қалыптастыруға бағытталған. Арнайы назар жасөспірім және кәсіби спортшыларды қалпына келтіруге арналған дифференцияланған тәсілдерге, сондай-ақ жас ерекшеліктеріне сай физиологиялық сипаттар мен спорттық мамандану ерекшеліктерін ескере отырып, реабилитациялық технологияларды қолдануға аударылады. Курс шеңберінде келесі бағыттарға баса назар беріледі: жас спортшылардың психофизиологиялық дамуының ерекшеліктері,бала жасындағы спорттық жарақаттардың алдын алу,кәсіби атлеттерді қалпына келтіру ерекшеліктері, реабилитациялық бағдарламаларды жаттығу процесіне интеграциялау, жарақаттан кейін жаттығуларға рұқсат беру критерийлері.

    Несиелер - 5
  • Спорттық тамақтану және фармакология

    Пән спорттағы тамақтанудың заманауи тәсілдерін қарастырады, оның ішінде спорт түріне, жаттығу қарқынына және қалпына келу кезеңдеріне сәйкес тамақтануды ұйымдастыру. Тамақтанудың физиологиясы мен биохимиясының негіздері, макро- және микронутриенттердің рөлі, спортшыларға арналған рациондарды құру принциптері, сондай-ақ қалпына келтіру кезеңіндегі тамақтану ерекшеліктері зерттеледі. Фармакология бөлімінде спорт медицинасы мен реабилитацияда қолданылатын негізгі дәрі-дәрмектер топтары, олардың әсер ету механизмдері, көрсетілімдері мен қарсы көрсетілімдері, сондай-ақ антидопинг саясаты мәселелері қарастырылады. Басты назар спорттық тәжірибеде фармакологиялық құралдардың қауіпсіздігі мен тиімділігіне аударылады.

    Несиелер - 3
  • Қаржылық сауаттылық

    «Қаржылық сауаттылық» пәні жеке қаржыны басқарудың негізгі аспектілерін қамтиды, соның ішінде бюджеттеу, қарыздарды басқару, инвестициялау және болашақ шығындарды жоспарлау. Курстың мақсаты -студенттерге ақша ресурстарын тиімді басқару, негізделген қаржылық шешімдер қабылдау және қаржылық тұрақтылыққа қол жеткізу үшін қажетті практикалық білім мен дағдыларды қамтамасыз ету. Курс қаржылық жоспарлау принциптерін зерттеуді, қаржылық өнімдерді талдауды және жинақтау мен инвестициялау стратегияларын әзірлеуді қамтиды.

    Несиелер - 5
  • Реабилитациялық бағдарламаларды жобалау және апробациялау

    Пән спортшылар мен функционалдық мүмкіндіктері шектеулі жандарға арналған оңалту бағдарламаларын әзірлеу, енгізу және олардың тиімділігін бағалау саласындағы студенттердің кәсіби құзыреттерін қалыптастыруға бағытталған. Оның барасында жеке және топтық оңалту стратегияларын жобалаудың әдістемесі қарастырылады. Бұл стратегиялар аурудың нозологиялық ерекшеліктерін, қалпына келтіру кезеңдерін және спорттық медицинаның заманауи ғылыми тәсілдерін ескере отырып әзірленеді. Пән аясында дәлелді оңалтудың қағидаттары, қалпына келу үдерісінің динамикасын бақылау әдістері, сондай-ақ оңалту бағдарламаларын сынақтан өткізу (апробация) және түзету технологиялары оқытылады.

    Несиелер - 5
  • Гимнастика теориясы мен әдістемесі

    Осы пән аясында гимнастиканы спорттық-педагогикалық пән ретінде оқытудың теориясы мен әдістемесі, атап айтқанда гимнастикалық жаттығуларды орындау техникасы, гимнастиканың негізгі құралдары, сабақтарды ұйымдастыру формалары және т. б. мәселелер қарастырылады. Пән арнайы терминологияны және гимнастикалық жаттығуларды орындау техникасының негіздерін игеруге, әртүрлі жас топтарымен сабақтарды ұйымдастыру және өткізу үшін гимнастика құралдарын қолдануға, саптық және жалпы дамыту жаттығуларының кешендерін игеруге бағытталған.

    Несиелер - 5
  • Спорт саласындағы әлеуметтік жобалау

    Пән студенттерге дене тәрбиесі, спорт және спорттық реабилитация саласында әлеуметтік жобаларды әзірлеу, жүзеге асыру және бағалау бойынша құзыреттерді қалыптастыруға бағытталған. Курстың аясында әлеуметтік жобалаудың теориялық негіздері, жобалық қызметтің кезеңдері мен технологиялары, әлеуметтік серіктестік және мақсатты топтарды тарту принциптері қарастырылады. Арнайы назар тұрғындардың денсаулығын жақсартуға, аурулардың алдын алуға, мүгедектігі бар адамдарды әлеуметтік интеграциялауға, инклюзивті ортаны дамытуға және спорт арқылы салауатты өмір салтын насихаттауға бағытталған жобаларды құруға аударылады.

    Несиелер - 5
  • Жеке өсуді басқару және көшбасшылық (Minor)

    Пәнді оқу барысында студенттер өз мақсаттарына жету жету үшін эмоцияларын, мотивациясын, уақыты мен энергиясын қалай басқаруға болатынын біледі; әртүрлі адамдармен, соның ішінде әріптестерімен, серіктестерімен және клиенттерімен тиімді қарым-қатынас жасауды үйренеді. Олар сондай-ақ басқаларды сендіруді, шабыттандыруды және ынталандыруды үйренеді; трансформациялық, авторитарлық және демократиялық сияқты көшбасшылықтың әртүрлі тәсілдерін зерттейді. Адамдар мен командаларды басқаруды, қақтығыстарды шешуді және шешім қабылдауды үйренеді; күрделі мәселелерді талдауды және мақсаттарға жетуге және тапсырмаларды орындауға көмектесетін стратегиялық шешімдер қабылдауды үйренеді.

    Несиелер - 5
  • Дене тәрбиесінің теориясы мен әдістемесі

    Бұл пән дене тәрбиесі мен спорттың негіздері мен принциптерін қарастырады. Пән әртүрлі жастағы адамдардың физикалық белсенділігін, физикалық дайындығын және денсаулығын дамытуға бағытталған теориялық және практикалық аспектілерді қамтиды. Бұл пән аясында студенттер дене шынықтырудың негізгі теориялық тұжырымдамаларын, соның ішінде дене шынықтыру, спорт, физикалық оңалту және сауықтыруды үйренеді. Пәннің мақсаты студенттердің дене шынықтыру және спорт саласындағы кәсіби қызметке қажетті білімдерін, біліктері мен дағдыларын қалыптастыру (жаттығуларды жоспарлау және ұйымдастыру, дене шынықтыру сабақтарын өткізу, физикалық даму бағдарламаларын адамдардың жеке қажеттіліктері мен қабілеттеріне бейімдеу және т.б.) болып табылады.

    Несиелер - 5
  • Салауатты өмір салты мен алдын алу негіздеріне кіріспе

    Пән студенттердің салауатты өмір салтының принциптері мен құрамдас бөліктері туралы білім жүйесін қалыптастыруға бағытталған; адамның денсаулығы мен еңбек қабілетіне әсер ететін факторларды зерттеу; аурулар мен зиянды әдеттердің алдын алу әдістерімен танысу; дұрыс тамақтану, қозғалыс белсенділігі, психогигиена және күн тәртібін ұйымдастыру негіздерін меңгеру. Ерекше назар спорттық оңалту контексінде денсаулықты сақтау мен нығайту мәселелеріне, спортшылардағы жарақаттар мен шамадан тыс шаршаудың алдын алуға, сондай-ақ халықтың әртүрлі топтарында салауатты өмір салтына мотивация қалыптастыруға аударылады.

    Несиелер - 5
  • Дене шынықтыру және спорт тарихы

    Бұл пән барысында әлемнің түрлі елдерінде дене шынықтыру (соның ішінде бейімдік) мен спортты, спорт ойындарын дамыту ерекшеліктері; дене тәрбиесі мен оқыту нысандарының, әдістерінің, құралдарының, жүйелерінің тарихи дамуы; инклюзивті саясатты аясында Қазақстанда және әлемде дене шынықтыру және спорт саласындағы білім беруді дамыту перспективалары қарастырылады.

    Несиелер - 3
  • Спорттық реабилитолог қызметінің этикалық негіздері

    Пән студенттердің спорттық-оңалту қызметі контексінде кәсіби этикалық ойлауын қалыптастыруға бағытталған. Спортшылармен жұмыс істеу барысында туындайтын моральдық дилеммалардың ерекшеліктеріне ерекше назар аударылады: жаттығуларға жедел қайта оралу мен толық қалпына келу арасындағы тепе-теңдік, командалық спорт түрлеріндегі мүдделер қақтығысы.

    Несиелер - 4
  • Негізгі физикалық қасиеттерді дамыту

    Пән студенттерге күштілік, төзімділік, жылдамдық, икемділік және қозғалғыштықты дамыту теориялық негіздері мен практикалық әдістерін үйретуге арналған. Әртүрлі жаттығушылар категориялары үшін физикалық қасиеттердің қалыптасу заңдылықтары, олардың жас ерекшеліктері мен даралықтары қарастырылады, сондай-ақ білім беру мен жаттығу үрдісінде қолданылатын құралдар мен әдістер зерттеледі. Арнайы назар жаттығу әсерлерін бағдарламалау, физикалық дайындықты бақылау және алынған білімдерді спорттық реабилитация және денсаулықты нығайту дене тәрбиесі жүйесінде қолдануға аударылады.

    Несиелер - 5
  • Спорт биохимиясы

    Пән студенттердің спортпен шұғылдану және реабилитация кезінде организмнің физикалық белсенділігінің, қалпына келу мен бейімделу негізіндегі биохимиялық процестер туралы іргелі білімдерін қалыптастыруға бағытталған.Арнайы назар энергиямен қамтамасыз етудің метаболикалық жолдарын, макро- және микронутриенттердің рөлін, бұлшық ет қызметінің биохимиясын, сондай-ақ физикалық жүктемелер мен жарақаттардан кейін организмдегі өзгерістерді зерттеуге аударылады. Пән аясында спорт пен реабилитациядағы биохимиялық бақылаудың заманауи әдістері қарастырылады, соның ішінде шаршау, қалпына келу және метаболикалық бұзылыстардың маркерлерін бағалау. Студенттер биохимиялық деректерді интерпретациялау дағдыларын меңгереді, бұл спортшылар мен реабилитациядан өтіп жатқан адамдардың жаттығу бағдарламаларын, тамақтануын және қалпына келу шараларын оңтайландыруға мүмкіндік береді.

    Несиелер - 5
  • Қалпына келтіру тәжірибесіндегі құрылғылық диагностика және бақылау технологиялары

    Пән студенттердің спорттық реабилитация саласындағы заманауи диагностикалық жабдықтармен және бақылау технологияларымен жұмыс істеу бойынша практикалық дағдыларын қалыптастыруға бағытталған. Курс барысында спортшылардың функционалдық жағдайын объективті бағалау, диагностикалық мәліметтерді интерпретациялау, сондай-ақ қалпына келтіру үдерісін бақылауға арналған цифрлық платформалар мен мамандандырылған бағдарламалық қамтамасыз етуді пайдалану мәселелеріне ерекше назар аударылады.

    Несиелер - 5
  • Спорттық реабилитация практикаcындағы психологиялық-коммуникативтік технологиялар

    Пән студенттердің спорттық реабилитацияда тиімді психологиялық қолдау көрсету және кәсіби коммуникация дағдыларын қалыптастыруға бағытталған. Курста спортшыларды қалпына келтіруге мотивациялау технологиялары, жарақаттан кейінгі психологиялық кедергілерді жеңу, сондай-ақ жаттықтырушы штабы мен спорттық ортамен өзара әрекеттесу ерекшеліктеріне ерекше назар аударылады. Курсты аяқтаған соң түлектер спортшылардың қалпына келу үдерісінің барлық кезеңдерінде психологиялық жағдайын кәсіби түрде басқара алады, қайталану және жүктемеге ерте қайтару қауіптерін азайтады.

    Несиелер - 5
  • Спорттағы стратегиялық менеджмент (Minor)

    Пән студенттерде спорт индустриясындағы стратегиялық басқару туралы оның спорттық ұйымдардың тұрақты дамуы мен бәсекеге қабілеттілігінің негізгі факторы ретіндегі тұтас түсінігін қалыптастыруға бағытталған. Пән стратегиялық ойлау қабілетін, аналитикалық көзқарасты және өзгермелі спорттық орта жағдайында негізделген ұзақ мерзімді шешімдер қабылдауға қажетті басқарушылық дағдыларды дамытуға ықпал етеді.

    Несиелер - 5
  • Спорттағы дене шынықтыру және функционалдық дайындық

    Пән студенттерге әртүрлі деңгейдегі спортшылардың физикалық және функционалдық дайындығына қатысты теориялық білім мен практикалық дағдыларды қалыптастыруға бағытталған. Оның барысында физикалық қасиеттердің дамуының заңдылықтары, ағзаның жүктемелерге бейімделу механизмдері және спорттық реабилитация мақсаттарын ескере отырып, жаттығу үрдісін ұйымдастыру ерекшеліктері зерттеледі. Басты назар физикалық жағдайды диагностикалауға, жаттыққандық деңгейін бақылауға және жарақаттар мен жүктемелерден кейінгі қалпына келтіруге аударылады. Курс шеңберінде физикалық жұмыс қабілетін бағалау әдістері, ағзаның функционалдық жүйелерін тестілеу және жаттығуларды жеке бейімдеу тәсілдері қарастырылады.

    Несиелер - 5
  • Экология және тіршілік қауіпсіздігі негіздері

    Пән білім алушыларда экологиялық ойлауды, қоршаған ортаның жай-күйін және зиянды әрі қауіпті факторлардың адамға әсер ету деңгейін дұрыс бағалау қабілетін, табиғи ресурстарды ұтымды пайдалану дағдыларын қалыптастыруға бағытталған. Пән аясында кәсіби ортадағы экологиялық және әлеуметтік жауапкершілікке негізделген тұрақты дамудың негіздері қарастырылады. Оқу барысында кәсіби қызмет саласында қауіпсіздікті қамтамасыз етуге және төтенше жағдайларда алғашқы медициналық көмек көрсетуге қажетті ережелер мен практикалық дағдылар үйретіледі.

    Несиелер - 5
  • Академиялық жазу

    Пән зерттеу әдіснамасының теориялық негіздерін, зерттеу нәтижелерін ұсыну және академиялық мәтіндерді рәсімдеуді, академиялық сөйлеуді зерттеуді қамтиды.

    Несиелер - 5
  • Су спорты түрлерінің теориясы мен әдістемесі және гидрореабилитация

    Пән судағы спорт түрлерін, мысалы, жүзу, аквааэробика және қолданбалы су спорт түрлерін оқыту ұйымдастыру ерекшеліктері, әдістемесі мен технологияларын зерттеуге бағытталған. Су ортасындағы қозғалыс қызметінің биомеханикалық және физиологиялық негіздері, жүзу техникасының принциптері және әртүрлі стильдерді оқыту әдістемесі қарастырылады. Арнайы назар гидрореабилитацияға аударылады — су ортасын қалпына келтіру және сауықтыру мақсатында пайдалану, оның көрсеткіштері мен қарсы көрсеткіштері, әдістемелік тәсілдері, кезеңдері мен су терапиясының құралдары. Пән су техникасын қолдану арқылы физикалық оңалту саласындағы кәсіби құзыреттіліктерді дамытады.

    Несиелер - 5

Оқыту нәтижелері

  • Дене шынықтыру және спорт саласында тұлғааралық және мәдениетаралық өзара әрекеттесу мәселелерін тиімді шешу үшін қазақ, орыс және шет тілдерінде коммуникативтік қабілеттерін таныта білу, өз ойы мен талаптарын логикалық тұрғыда дұрыс жеткізе алу.
  • Инновациялық білім беру технологияларын қолдану негізінде дене мәдениеті және спорт саласындағы кәсіби міндеттерді шеше білу; ақпаратты алу, сақтау, өңдеу, қорғау және пайдалану әдістерін меңгеру; құқықтық, кәсіпкерлік және қаржылық білімдерді тиімді қолдану.
  • Жаратылыстану, техникалық және әлеуметтік-гуманитарлық ғылымдар саласындағы базалық білімді талдап, қолдана алу, азаматтық ұстанымын негіздеп, тұрақты даму құндылықтарын түсініп, оларды кәсіби іс-әрекетінде басшылыққа ала алу.
  • Қазақстан мен әлем халықтарының мәдени байлықтары, рухани құндылықтары, дәстүрлері мен салт-дәстүрлері туралы білімді талдап, жинақтай білу; дене шынықтыру мен спорттың, спорттық ойындардың тарихи дамуының негізгі кезеңдері мен заңдылықтарын сипаттай алу; әлеуметтік, этникалық, конфессионалдық және мәдени айырмашылықтарды құрметтей білу.
  • Дене шынықтыру мен спорттың негіздері, адамның анатомо-физиологиялық және жас ерекшеліктері туралы білімді қолдана отырып, жасы, жынысы, физикалық дайындығы мен денсаулық жағдайын ескере отырып, спорттық реабилитация бағдарламаларын жоспарлап, жүзеге асыра алу.
  • Дене шынықтыру және спортпен айналысушылардың анатомо-физиологиялық, морфологиялық, генетикалық және жеке ерекшеліктерін анықтап, жынысы мен жас ерекшеліктерін ескере отырып, олардың ағза дамуына әсерін айқындай алу.
  • Спорттық медицина саласындағы білімді көрсете білу, сондай-ақ ерекше білім беру қажеттіліктері бар адамдарды оңалту және бейімдеуге бағытталған адаптивтік және емдік дене шынықтыру мен спортты ұйымдастырудың ғылыми негізделген құралдарын, әдістері мен технологияларын қолдана алу.
  • Дене шынықтыру және спорт саласында оқу-әдістемелік материалдар әзірлеу, ғылыми-зерттеу жұмыстарын жүргізу, зерттеудің жаңа әдістерін еркін меңгеру қабілетін көрсету; спорттық метрология мен бақылаудың негіздеріне сүйену, өз ғылыми зерттеулерінің нәтижелерін талдап, олардың теориялық және практикалық маңыздылығын анықтай алу.
  • Халықтың әртүрлі топтарына арналған емдік дене шынықтыру және спорттық оңалту әдістемелерін іріктеу және қолдану, жеке оңалту бағдарламаларын әзірлеу және түзету.
  • Әртүрлі санаттағы халық арасында салауатты өмір салты мен дене белсенділігін қалыптастыруға және қолдауға бағытталған кеңес беру және ағартушылық жұмыстарын жүргізу дағдыларын көрсете алу.
  • Антропометриялық, биомеханикалық, моторлық және функционалдық тестілерді жүргізе алу, алынған мәліметтерді шаршау, күш салу және бейімделу физиологиясын ескере отырып интерпретациялау, тиісті жүктеме мен қалпына келтіру шараларын таңдай алу; белсенді және пассивті қалпына келтіруді жоспарлау, фитнес пен су және қысқы спорт түрлерін оңалту мақсатында қолдану, сондай-ақ медициналық ұсынымдарды жаттығу процесінің ерекшеліктеріне бейімдей алу дағдыларын көрсете алу.
  • Балалар, жасөспірімдер мен ересектердің спорттық қабілеттерін анықтап, оларды белгілі бір спорт түріне мамандандыруға бағыттау; таңдаған спорт түрінде спорттық дайындық үдерісін ғылыми негізде басқару; өзіндік физикалық жетілуге қол жеткізіп, басқарушылық және көшбасшылық қасиеттерін көрсету алу.
Top