Қолданыстағы білім беру бағдарламасы

7M02104 Дәстүрлі музыка өнері в Құрманғазы атындағы Қазақ ұлттық консерваториясы

  • Білім беру бағдарламасының мақсаты Негізгі мақсат – дәстүрлі музыкалық өнер саласында, «Халық аспаптары», «Халық әні» мамандандырулары бойынша, халық аспаптарында орындаушылық дәстүрлер мен қазақ ән өнерінің дәстүрлерін сақтауды және келесі ұрпаққа беруді жүзеге асыратын, сондай-ақ дәстүрлі музыкалық өнер саласындағы әдістемелер негіздері мен ғылыми зерттеулер теориясын игерген мамандарды тереңдетілген кәсіби даярлау.
  • Академиялық дәреже Магистратура
  • Оқыту тілі Русский, Қазақша
  • Оқу мерзімі 2 года
  • Кредиттер көлемі 120
  • Білім беру бағдарламаларының тобы M025 Дәстүрлі музыка өнері
  • Дайындық бағыты 7M021 Өнер

Пәндер

  • Қазақ халық әндерін хаттау негіздері (халық әні)

    Пән домбыра бұрауын ескере отырып, кейіннен ноталық және поэтикалық мәтінді тіркей отырып, түпнұсқаны аудиожазбада және/немесе тірі орындауда тыңдау арқылы қазақ әндерінің ноталарын жасаудың практикалық қызметін оқытуды көздейді. Курстың соңында магистрант кез-келген әнді домбыра бұрауында жаза білуі керек.

    Несиелер - 3
  • Қазақ әдебиетіндегі күй өнері

    Курс дәстүрлі орындаушылық өнерге (халық аспаптары, күйлер және т.б. туралы өлеңдер мен поэмалар) арналған қазақ ауызша және жазбаша әдебиетінің бай қорын зерделеуге және осы ақпаратты практикалық концерттік-орындаушылық қызметте пайдалану қабілетін дамытуға бағытталған.

    Несиелер - 4
  • Орта Азия музыкасы

    Курс магистранттардың ғылыми ой-өрісін кеңейтуге, Орталық Азия мәдениеттерінің музыкалық дәстүрлерін теориялық және тарихи тұрғыда игеруге бағытталған.

    Несиелер - 3
  • Ғылыми зерттеу әдісі мен әдіснамасы

    Пән қазіргі заманғы әдіснамалық негіздерді, ғылыми танымның әдістері мен нысандарын зерделеуге, музыка мәдениеті мен өнері саласында ғылыми-зерттеу жұмысын жазудың құрылымы мен негізгі кезеңдерін зерделеуге бағытталған.

    Несиелер - 4
  • Арт нарық және БАҚ

    Пәнді оқыту барысында жасанды интеллект технологияларын ескере отырып, заманауи арт-нарықты әлеуметтік-экономикалық және мәдени-тарихи үдерістердің маңызды құрамдас бөлігі ретінде талдауды көздейді. БАҚ-тың рөлі арт-нарықтың дамуы, көркемдік сананың қалыптасуы, бизнес пен мәдениеттің өзара әрекеттестігі, арт-кәсіпкерліктің дамуы және өнер туындыларының құнын бағалау сияқты салалардағы маңызды фактор ретінде айқындалады.

    Несиелер - 4
  • Орындаушының концерттік репертуары (домбыра, КМА)

    Дәстүрлі орындаушының халық аспаптарындағы кең концерттік репертуарын меңгеруге, музыкалық (музыкалық мәтін) және музыкалық емес (күй тарихы мен маңызы) сипаттамалар кешеніндегі жаңа күйлерді зерттеуге, сондай-ақ қазіргі заман композиторларының күйлерін игеруге бағытталған практикалық пән. Пән жаңа шығармаларды меңгеру, аспаптық музыка негізінде концерттік репертуарды сауатты таңдау дағдыларын қалыптастырады.

    Несиелер - 3
  • XX-XXI ғғ. орындаушылық өнер

    "ХХ-ХХІ ғғ. орындаушылық өнер" пәні аталған кезеңде қазақ музыкасының тарихын, дамуын және оның негізгі қайраткерлерін зерттеуге арналған. Курс орындаушылық өнердің түрлі аспектілерін, соның ішінде дәстүрлі аспаптар мен вокалдық техниканы, сондай-ақ қазақ музыкалық мәдениетін қазіргі заманғы музыкалық кеңістікке бейімдеу мен интеграциялауды қамтиды. Көрнекті орындаушылар мен композиторлардың шығармашылығын талдауға, сондай-ақ әлеуметтік-мәдени өзгерістердің музыкалық стильдер мен жанрлардың дамуына әсеріне ерекше назар аударылады. Студенттер қазақ музыкалық дәстүрінің сақталуы мен инновацияларын зерттеп, оның маңыздылығы мен эволюциясын жаһандық музыкалық үрдістер контекстінде терең түсінуді қалыптастырады.

    Несиелер - 3
  • Музыканы көркемдік қабылдау "

    "Музыканы көркемдік қабылдау" пәні тек музыкологияда ғана емес, сонымен бірге психологиямен, әлеуметтанумен, философиямен үздіксіз байланыста "көркемдік қабылдау" ұғымын ашуға және зерттеуге байланысты негізгі бөлімдерді зерттеуге арналған. Курсты оқу барысында магистранттар музыкалық шығарманы қабылдаудың жеке бағыты бар екенін түсінеді, өйткені ол эмоционалды тәжірибе, музыкадағы уақытты қабылдау, музыкалық және сөйлеу интонациясының байланысы, кеңістіктік және тарихи компоненттер, өмірлік тәжірибе, жеткіліктілік сияқты компоненттерді қамтиды.

    Несиелер - 3
  • Музыкалық орындаушылықтағы артикуляция өнері

    Музыкант - Орындаушының кәсіби өсуі процесінде "музыкалық орындаудағы артикуляция өнері" курсының маңызы зор. Музыкалық шығармамен жұмыс жасау кезінде артикуляциялық әдістердің барлық спектрін меңгеру деңгейіне байланысты оның қызметінің түпкі нәтижесі – композиторлық жоспардың жоғары көркемдік көрінісі. Бұл курста музыкалық шығармада маңызды формалық рөл атқаратын Текстураның әуезді, ырғақты және гармоникалық компоненттерін артикуляциялау ерекшелігі бойынша жұмыс әдістерін практикалық дамытуға үлкен мән беріледі. Артикуляция арқылы Текстураның қабаттарының экспрессивті акустикалық тепе-теңдігіне қол жеткізу жолдары да қарастырылады. Жоғарыда айтылғандардың бәрі осы элективті курстың негізгі мазмұны болып табылады. Жалпы, "музыкалық орындаудағы артикуляция өнері" курсын игеру процесі магистранттың жеке шығармашылық ойлауын қалыптастыруға ықпал етеді, бұл интерпретация мәселелерін жоғары кәсіби көркемдік деңгейде тиімді шешуге мүмкіндік береді.

    Несиелер - 3
  • Шетел композиторлардың шығармаларын халық аспаптарына лайықтау негіздері (домбыра, КМА)

    Пән халық аспаптарына шетел композиторларының шығармаларынан музыкалық материалды таңдап алу және дербес транскрипция жасау дағдыларын қалыптастыруға бағытталған. Халық музыкалық аспабының ерекшеліктері мен мүмкіндіктерін ескере отырып, өңдеудің негізгі принциптері мен әдістері қарастырылады. Халық аспаптарына шығармаларды лайықтау бойынша практикалық жұмыстар қарастырылған.

    Несиелер - 3
  • Орталық Азия халықтарының музыкалық аспаптары

    Курс Орталық Азия өңірінің музыкалық аспаптарын, оның ішінде түркілерді, моңғолдарды және Иран халықтарын теориялық және практикалық игеруге бағытталған; музыкалық аспаптың тарихи-этномәдени, табиғи-географиялық, музыкалық-есту (акустикалық) феномені ретінде оны зерделеу әдіснамасы туралы тұтас түсінік береді.

    Несиелер - 3
  • Педагогикалық репертуарды игеру (қобыз, баян)

    "Педагогикалық репертуарды игеру" пәні музыканттың педагогикалық және орындаушылық қызметін тиімді ұштастыру үшін қажетті негізгі аспектілерді қамтиды. Курс келесі негізгі элементтерді қамтиды: педагогика-орындаушылық репертуарды анықтау, музыкалық репертуарды талдау, оқыту әдістемесі, орындаушылық практика, инновациялық әдістер мен үрдістер, бағалау және түзету.

    Несиелер - 3
  • Әлем халықтарының музыкасын зерттеу мәселелері

    Пән Таяу, Орта Шығыс халықтарының, сондай-ақ Шығыс және Оңтүстік-Шығыс Азия халықтарының ғылыми көздері мен түпнұсқа музыкасын зерттеуге бағытталған.

    Несиелер - 4
  • Орындаушылық шеберлік 3

    Курс өз көркемдік идеяларын жүзеге асыруға және білдіруге қабілетті, орындаушылықтың жоғары кәсіби деңгейіне дейін жеткізілген дамыған тұлғаны қалыптастыруға бағытталған.

    Несиелер - 4
  • Орындаушының концерттік шеберлігі

    Оқытылатын пәнге сәйкес концерттік-орындаушылық репертуарды орындауда, музыкалық өнердің әртүрлі стильдерін, жанрларын меңгеруде шеберліктің болуын дәлелдеу.

    Несиелер - 4
  • Домбыра күйлері мен қазақ және шетел композиторларының шығармаларын лайықтау ерекшеліктері (кобыз, баян)

    Пән қобыз (баян) үшін домбыра күйлері мен композиторлық шығармаларды іріктеу, өз бетінше шығармаларды лайықтау дағдыларын дамытуға бағытталған. Қобыз (баян) аспабының ерекшеліктері мен мүмкіндіктерін ескере отырып, өңдеудің негізгі принциптері мен әдістері қарастырылады. Халық аспаптарына шығармаларды лайықтау бойынша практикалық жұмыстар қарастырылған.

    Несиелер - 3
  • Эстетика және өнер теориясы

    Эстетика - барлық нәрсенің табиғатын зерттейтін философиялық пән қоршаған әлемнің экспрессивті формаларының әртүрлілігі, олардың құрылымы мен модификациясы. Эстетика шындықтың экспрессивті формаларын сезімдік қабылдаудағы әмбебаптарды анықтауға арналған. Кең мағынада, бұл өнер туындылары құрылымының әмбебаптығы, көркем шығармашылық пен қабылдау процесі, өнерден тыс көркемдік-конструкторлық қызметтің әмбебаптығы (дизайн, өнеркәсіп, спорт, сән), табиғатты эстетикалық қабылдаудың әмбебаптығы. Пәнді игерудің мақсаты-шығармашылық және көркемдік-ағартушылық қызметте жалпы философиялық және мәдени контексте ұсынылған негізгі мәдени құндылықтар, эстетикалық ілімдер тарихы негізінде магистранттардың эстетикалық ойлау мәдениетін қалыптастыру, сонымен қатар эстетикалық талдауды игеру нәтижесінде қоғамның мәдени-тарихи дамуының әртүрлі кезеңдерінде өнер туындыларын түсіну және алған білімдерін жүзеге асыру болып табылады.

    Несиелер - 5
  • Тарих және өнер теориясы

    Қоғамның мәдени-тарихи дамуының түрлі кезеңдерінде өнер туындыларын түсіну үшін, шығармашылық және көркем-ағартушылық қызметте алған білімдерін жүзеге асыру үшін магистранттардың эстетикалық ойлау мәдениетін және эстетикалық талдауды меңгеруін қалыптастырады.

    Несиелер - 5
  • Музыкалық әлеуметтану

    Пән музыкалық мәдениеттер дамуының жалпы заңдылықтарын және олардың тарихи типологиясын, қоғамның музыкалық өмірінің нысандарын, музыкалық іс-әрекеттің әртүрлі түрлерін, әртүрлі әлеуметтік жағдайдағы музыкалық қарым-қатынас ерекшеліктерін зерттеуге бағытталған.

    Несиелер - 4
  • Қазіргі заман күйші-композиторларының шығармашылығы

    Қазіргі заманғы домбыра музыкасының тарихи-теориялық контекстін және даму тенденцияларын, қазіргі заманғы күйші композиторлардың шығармашылығында ұсынылған аймақтық орындаушылық бағыттар мен стильдерді зерттеу.

    Несиелер - 4
  • Музыкалық мәтінді редактрлеу және қайтадан компьютерде өңдеу негіздері

    Курс мәтінді теру әдістері мен техникалық талаптарын меңгеруге, мәтінді иллюстрациялық және ноталық материалдармен толықтыруға, автоматты және техникалық түзетулер жүргізуге, рецензиялау мен түзету құралдарын қолдануға, библиографиялық сілтемелерді рәсімдеуге, типографиялық және веб-беттеу негіздерін игеруге бағытталған. Курс аясында сондай-ақ жасанды интеллектті автоматтандырылған редакциялау, стилистикалық талдау, аннотация генерациясы, ноталық және графикалық материалдарды тану, беттеуді оңтайландыру мақсатында қолдану мәселелері қарастырылады.

    Несиелер - 3
  • Қазақ халқының мәдени мұрасы

    Қазақтардың дәстүрлі өнерінің материалдық және рухани мәдениет саласындағы маңызды қағидалары туралы түсінік береді. Қазақтардың дәстүрлі мәдениеті мен өнерінің әмбебаптығымен, дәстүрлі материалдық және рухани өнердің негізгі стильдік принциптерімен таныстырады.

    Несиелер - 4
  • Әншінің репертуар қоры (халық әні)

    Дәстүрлі әншінің концерттік репертуарын кеңейтуге бағытталған практикалық пән. Ол жаңа ән үлгілерін, сондай-ақ олардың шығу тарихы мен аңыздарын зерттеуді көздейді. Пән жаңа шығармаларды меңгеру, ән материалы бойынша концерттік репертуарды сауатты таңдау дағдыларын қалыптастырады.

    Несиелер - 3
  • Жоғары оқу орнындағы педагогика

    Курс кәсіби-педагогикалық іс-әрекетті ұйымдастырудың логикасын, жоғары оқу орнындағы, оның ішінде музыкалық, обілім беру үрдісінің заңдылықтарын ашады. Музыкалық білім сапасын арттыруға ықпал ететін оқыту әдістері мен тәсілдерін, оқыту технологиялары мен практикалық дағдыларды меңгеруге ерекше көңіл бөлінеді.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 4
  • Басқару психологиясы

    Жоғары мектептің заманауи психологиясының категориялық аппаратын түсінуге; жоғары кәсіби мектептің ерекшелігін түсінуге; Музыкалық білім беру саласындағы педагогикалық қызметті талдауға; магистранттардың жеке білім беру траекториясын дамыту үшін әлеуметтік орта ресурстарын пайдалануға; психологиялық мәселелерді дербес шешуге; жоғары білімнің негізгі білім беру бағдарламалары бойынша оқытушылық қызметке дайын болуға көмектеседі.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 4
  • Шетел тілі (кәсіби)

    Болашақ мамандықтың немесе мамандықтың ерекшеліктеріне байланысты шет тілін үйрену. Шет тілін кәсіби бағдарланған оқытудың мәні қосымша кәсіби білім алу және тұлғаның кәсіби маңызды қасиеттерін қалыптастыру мақсатында оны арнайы пәндермен біріктіру болып табылады.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Ғылым тарихы және философиясы

    Музыкатану саласындағы зерттеу міндеттерін заманауи деңгейде қоюға және шешуге мүмкіндік беретін ғылым мәселелері бойынша қазіргі заманғы философиялық пікірталастармен таныстырады.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 4
  • Орындаушылық шеберлік-1

    Бұл пәннің мазмұны жан-жақты концерттік репертуарды практикалық игеруге, музыкалық шығармаларды, орындаушылық тұжырымдаманы жеке интерпретациялаудың әртүрлі тәсілдерін меңгеру үшін жеке шығармашылық ойлауды қалыптастыруға; орындаушы музыканттың шығармашылық ойлау құрылымын қалыптастыруға ықпал етеді.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 3
  • Орындаушылық шеберлік-2

    Курс бірқатар стильдерді еркін меңгерген негізгі концерттік-орындаушылық репертуарды кеңейтуге немесе белгілі бір стильдегі ерекше жеке дауысты кеңейтуге бағытталған.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 2
    Несиелер - 3
  • Музыкатанудың өзекті мәселелері

    Курс қазіргі әлемдік және отандық музыка мен музыкатанудың маңызды және өзекті мәселелері туралы түсінік қалыптастыруға бағытталған.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 1
    Несиелер - 3

Оқыту нәтижелері

  • Концерттік-филармониялық мекемелерде, ансамбльдерде, оркестрлерде солист, ансамбль, оркестр әртісі ретінде жұмыс істеу үшін қажетті концерттік-орындаушылық қызметті жүргізудің кәсіби дағдыларын көрсетеді.
  • Ғылым мен өнердің қазіргі заманауи парадигмаларының негізгі сипаттамаларын түсіндіре, талдай, бағалай алады, жаңа идеяларды қалыптастыра алады, өзінің зияткерлік және жалпы мәдени деңгейін жетілдіре және дамыта алады.
  • Өзінің көркемдік тұжырымдамаларын білдіре отырып, музыканы жоғары кәсіби деңгейде түсіндіру қабілетін көрсетеді.
  • Әлеуметтік-мәдени модельдеу әдістері мен тұлғааралық және мәдениетаралық қарым-қатынас, өнер туындыларын кәсіби бағалау дағдыларын меңгерген.
  • Музыка саласында терең және жан-жақты білімін көрсетеді: түрлі орындаушылық техникаларды, әдістемелерді меңгерген, сондай-ақ орындаушылық өнерді көркемдік тұрғыдан түсініп, ғылыми зерттеу аясында тың тәсілдер мен шығармашылық идеяларды әзірлеу, тәжірибе алмасу және өзге мамандарды кәсіби шеберлікке үйрету мақсатында қолдана алады.
  • Әлеуметтік-гуманитарлық зерттеулердің теориясы мен әдіснамасын меңгергенін көрсетеді, қоғамда және қазіргі мәдениетте болып жатқан процестер мен құбылыстарды еркін талдайды.
  • Халық музыкасын терең түсініп, дәстүрлерін негізге ала отырып орындайды, заманауи компьютерлік бағдарламаларды қолдану арқылы музыкалық үлгілерді талдайды, ноталық жазбасын жасайды, өңдейді және редакциялайды. Ноталық және иллюстрациялық материалдарды қамтитын музыкалық мәтіндерді әзірлеу мен беттеу дағдыларын меңгерген, цифрлық редакторлар мен жасанды интеллектті қолданып автоматты түзету мен стилистикалық талдау жүргізеді, мәтіндерді баспа және веб-форматтарға арналған баспа стандарттарына сай рәсімдеп, академиялық және этикалық нормаларды сақтайды.
  • Жасанды интеллект саласындағы жетістіктерді пайдалана отырып, өнер нарығы мен басқару психологиясының ерекшеліктерін білу негізінде білім, мәдениет және өнер саласындағы ұйымды/құрылымдық бөлімшені басқаруға дайындығын көрсетеді.
  • Шет тілін меңгерудің терең практикалық дағдыларын көрсетеді; музыкалық-практикалық қызметте тұлғааралық және мәдениетаралық коммуникацияларды жүзеге асыру қабілетіне ие.
  • Мамандар алдында да, жұртшылық алдында да тәжірибе мен өнер көрсетуге байланысты ақпаратты қабылдау мен берудің барлық режимдерін пайдалана отырып, кәсіби орындаушылық дағдыларын көрсетеді.
  • Музыкалық стильдер туралы білімді орындаушылық дәстүрлерді түсінуде қолдана алады.
  • Қазіргі заманғы әдіснамалық негіздерін, ғылыми танымның әдістері мен нысандарын білетіндігін көрсетеді және музыкалық өнер саласындағы ғылыми-зерттеу жұмысының негізгі кезеңдерін жазуда теориялық дағдылары бар. Ғылыми зерттеудің категориялық аппаратын меңгереді; қазіргі әлеуметтік-мәдени контекст дамуының өзекті үрдістеріне баға бере алады.
  • Орындаушылық тәжірибесі мен қазіргі заманғы педагогикалық-психологиялық және арнайы оқыту әдістері, оның ішінде оқыту әдістемесі, оқыту әдістері мен технологияларын негізге ала отырып, орта және жоғары музыкалық білім беру саласында ғылыми-педагогикалық және ғылыми-әдістемелік қызметке дайын екенін көрсетеді.
  • Көлемді ғылыми жобаны өз бетінше әзірлеу және ұсыну үшін ғылыми зерттеулер мен презентациялық техниканы пайдалана алады.
Top