7M02210 Тарих в әл-Фараби атындағы Қазақ Ұлттық университеті
-
Білім беру бағдарламасының мақсаты Бағдарлама тарихи үдерістерді зерттеуде пәнаралық тәсілдер негізінде ғылыми мәселелерді шешуге қабілетті, отандық және дүниежүзілік тарих саласында ғылыми-педагогикалық кадрларды даярлауға бағытталған.
-
Академиялық дәреже Магистратура
-
Оқыту тілі Русский, Қазақша, Ағылшын тілі
-
Оқу мерзімі 2 года
-
Кредиттер көлемі 120
-
Білім беру бағдарламаларының тобы M053 Тарих
-
Білім беру саласы 7M02 Өнер және гуманитарлық ғылымдар
-
Дайындық бағыты 7M022 Гуманитарлық ғылымдар
Пәндер
-
Тәуелсіз Қазақстанның демографиялық даму тарихы
Курстың мақсаты - демографиялық және көші-қон саясаты, қазіргі жағдайдың өзекті мәселелері туралы ғылыми түсінік қалыптастыру, жалпыұлттық санақ және жаһандық реттелмейтін көші-қон кезеңінде демографиялық және көші-қон өзгерістерін ғылыми зерттеуде алынған нәтижелерді қолдану қабілетін қалыптастыру. Курсты оқыту барысында магистранттарда төмендегі қабілеттерді қалыптастыру: 1. Саясаттағы демографиялық және көші-қон процестерінің теориясы мен тәжірибесінің қазіргі жағдайын түсіну; 2. Саясаттағы демографиялық және көші-қон процестерінің негізгі көрсеткіштерін ғылыми зерттеудің ерекшеліктері мен әдіснамалық мәселелерін талдау; 3. Саяси процесті басқарудың тиімділігін арттыру мақсатында демографиялық және көші-қон процестерін зерттеу әдістерін қолдану және сипаттаую
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Қазақстанның халық тұрғындары
Курстың мақсаты – Халықтың демографиялық және көші-қон сипаттамаларының мәселелерін шешуде демографиялық даму көрсеткіштерін көрсететін құрылымдарға әлеуметтік ғылыми зерттеулер жүргізу барысында білімі мен зерттеу дағдыларын қолдана білу қабілетін қалыптастыру. Курсты оқу барысында магистранттарда төмендегідей қабілеттерді қалыптастыру: 1. халықтану мәселелерін зерттеу үшін 2009 жылғы санақ көрсеткіштері мен 2019 жылғы ағымдық көрсеткіштерді қолдану теориясы мен тәжірибесінің қазіргі жағдайын түсіну; 2. халық санағының негізгі статистикалық көрсеткіштері мен ағымдағы көрсеткіштерді ғылыми зерттеудің ерекшеліктері мен әдіснамалық мәселелерін талдау; 3. демографиялық үдерісті басқарудың тиімділігін арттыру мақсатында Қазақстан халқының нәсілдік, тілдік, этникалық, діни құрамын сипаттау және қолдану.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Ежелгі және ортағасырлық Қазақстан тарихын зерттеудегі түркі факторы
Бұл курс түркі әлемі тарихының бір бөлігі ретінде қазақ халқының этно-, саяси-, мәдени мәселелерін,оның ішінде пән аралық зерттеулердің жаңа деректерін контекстіндегі дәстүрлі дүниетанымның қалыптасу кезеңдерін, этномәдени синтез процестерін,зерттеуд іқамтиды.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Ғылыми зерттеулерді ұйымдастыру және жоспарлау (ағыл.)
Мақсаты: ғылыми зерттеулерді ұйымдастыру мен жоспарлауда практикалық дағдыларды қолдану, ғылыми зерттеу бағыттары туралы білімдерін жүйелеу және қолдану қабілеттерін қалыптастыру. Пән зерттейді: ғылыми мақалалар мен диссертацияларды жоспарлау, ұйымдастыру және ресімдеудің нысандары мен әдістері; презентацияларда, баяндамаларда, жобаларда, мақалаларда ғылыми зерттеу нәтижелерін қорытындылау түрлері.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Қазақ хандығының құрылуының өзекті мәселелері
Саяси сахнада және Шығыс Дешті – Қыпшақ территориясында ұлттық қазақ мемлекетінің пайда болуы біріншіден ежелден ХҮ ғасырға дейінгі саяси, әлеуметтік, этникалық, мәдени, рухани және мемлекеттік үдерістің заңды қорытындысы, екіншіден осы аудандағы барлық тарихи үдеріс пен бастамалар Қазақ хандығының тарихымен тікелей байланысты. XV ғасыр ортасында құрылған Қазақ хандығы - қазақ халқының ұлттық сипаттағы мемлекеті. Курсты оқу барысында магистранттар Қазақстан аумағындағы мемлекеттіліктің теориялық мәселелерімен танысады. Сондай-ақ Қазақстан аумағындағы мемлекеттер тарихымен таныса келе, Қазақ хандығы құрылғанға дейінгі мемлекеттік дамудың сабақтастық және үздіксіздік принципі сақталғанына көздерін жеткізеді. Қазақ хандығы құрылуындағы өзекті мәселелер: тақырыптың теориялық мәселелері, деректік, тарихнамалық мәселелері, саяси, этникалық алғышарттар, қазақ хандарының шығу тегі мәселелері, хандықтың құрылуының барысы мен кезеңдері мәселелері, тарихи маңызы секілді тақырыптар қарастырылады. Сондай-ақ "қазақ" этнонимі мәселесі де жеке тақырып ретінде қарастырылады.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Жоғары мектептің педагогикасы
Пәннің мақсаты: жоғары мектептің дидактикасы, білім беру теориясы мен менеджменті, оқытушылық қызметті талдау және өзін-өзі бағалау негізінде жоғары оқу орындары мен колледждерде педагогикалық қызметке қабілеттілікті қалыптастыру. Оқу курсы білім беру мен Болон процесінің даму тенденцияларын зерттеуге бағытталған. Курс оқытушылық және кураторлық шеберлікті, оқыту мен тәрбиелеудің әртүрлі стратегиялары мен әдістерін меңгеруге көмектеседі.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Шетел тілі (кәсіби)
Пәннің мақсаты: шетел тіліндегі сөйлеу мәнерінің әртүрлі түрлерінде практикалық дағдыларды қалыптастыру. Оқу курсы қазіргі жаһандық кеңістіктегі ақпаратты қабылдау, түсіну және аудару, өз зерттеулерін сынақтан өткізу үшін ғылыми іс-шараларға қатысу қабілетін қалыптастырады. Пән шетел тілін білім берудің халықаралық стандарттарына сәйкес құзыреттерді жетілдіруге бағытталған.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Еуразия өркениеті мен тарихындағы ғұндар
Пәннің мақсаты ұлыстардың Ұлы көші-қонын анықтайтын Еуразиядағы ғұндардың тарихымен байланысты нақты нақты тарихты сипаттау және талдау мүмкіндігін қалыптастыру, бұл курс ерте орта ғасыр тарихын меңгерудің негізін құрайды. Курс барысында, ғұндардың күнделікті өмірі, жаңа археологиялық жетістіктер негізінде анықталған ғұндардың материалдық мәдениеті, әскери өнері мен қару-жарақтары қарастырылады.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Империялар зерттеудегі заманауи көзқарастар
Пәнді оқып-үйрену кезінде магистранттар келесі аспектілерді зерттейді: империялық, ұлттық және «аймақтық» терминдер империялар мен ұлттық қозғалыстардың тарихымен байланысты мәліметтермен жұмыс жасау кезінде; империялар мен ұлтшылдық тарихы туралы қазіргі ғылыми және публицистикалық еңбектерге талдау және сыни тұрғыдан баға беру; зерттеу нәтижелерін жариялау және пікірталастарда өз көзқарастарыңызды қорғау.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Демографиялық және миграциялық саясат
Пәнді оқу кезінде магистранттар келесі аспектілерді зерттейді: саясаттағы демографиялық және көші-қон үрдістерінің тиімділік негіздерін, қоғамдағы адам дамуының үдерістеріне байланысты болжамдарды құрастырудағы көрсеткіштердің маңызын анықтайтын болады. Курс аясында демографиялық және көші-қон саясатының мәні, негізгі принциптері, адамның демографиялық мінез-құлқын басқару, саясаттағы халықтану мәселелерінің сипаттамалары мен құндылықтары бойынша қазіргі заманғы түсініктері ашылады.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Басқару психологиясы
Пәннің мақсаты: басқару психологиясының іргелі ұғымдарын зерделеу негізінде жоғары білікті мамандарды ғылыми даярлауды қамтамасыз ету, кәсіби қалыптасу процесінде басқару саласының маңызды аспектілерін теориялық түсіну және практикалық қолдану үшін алғышарттар жасау. Курс психикалық процестердің дамуы мен жұмыс істеу заңдылықтарын, тиімді өзара әрекеттесу және қақтығыстарды жеңу, өзін-өзі дамыту және өзін-өзі таныстыру негіздерін зерттеуге бағытталған.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 3
-
Отан тарихының өзекті мәселелері
Курстың мақсаты - ұлттық тарихты зерделеудің жаңа теориялық және әдіснамалық тәсілдерін, соның ішінде ғылыми-зерттеу стратегияларының және тарихнамалық жаңалықтардың өзгеруін талдау қабілетін қалыптастыру. Курс қазіргі заманғы когнитивті парадигмалардың эпистемологиялық тамырын, ауызша тарих, тарихи география, әлеуметтік және экономикалық тарих мәселелеріне пәнаралық тәсілдерді зерттейді.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Византияның тарихы мен мәдениеті
Византия тарихы және мәдениеті» курсының мақсаты византиялық мемлекеттің тарихы мен мәдениетін зерттеп және грек мәдениет дәстүрінің даму ерекшеліктерін ортағасырлық тарихи кезең шеңберінде қарастыру. Берілген курстың зерттеу объектісі болып мың жылдай өмір сүріп, шығыс рим империясының соңғы ғасырларынан 1453 жылдағы түріктердің жаулап алынуына дейін өмір сүрген византия империясының тарихы мен мәдениеті, ортағасырлық христиандық мемлекеттер болып табылады.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Әлем тарихының іргелі мәселелеріне инновациялық тұрғыдан зерттеу
Курсты оқу барысында дүниежүзі тарихының іргелі мәселелерін зерттеудің жаңа концептуалдық тұжырымдамалары талданады, Тарихты кезеңдеудің критерийлері мен нұсқалары, антикалық кезеңнен ортағасырларға өтудегі континуитет пен дисконтинуитет мәселесі, дәстүрлі қоғамнан индустриалдық қоғамға өтудің революциялық және эволюциялық жолдары, жаңа және қазіргі заманның саяси теориялары мен альтернативтік идеологиялары, қарастырылады не тұрғыдан қарау, ұлт-азаттық қозғалысы мен отарлық империялардың ыдырауы қарастырылады, әлемдегі орталықтан безіну және орталыққа ұмтылу тенденциялары талданады.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Тарихнама және деректанудың теориялық-методологиялық мәселелері
Мақсаты: пәннің ерекшеліктерін, міндеттерін, микротарих әдістерін түсіну қабілетін қалыптастыру, микро-және макро-зерттеу тәжірибелерін ұштастыру мүмкіндігі туралы қазіргі тарихи ғылымда бар пікірлерді синтездеу. Курс микротарихтық зерттеу бағытының проблемалық өрісін, микротарихтың мәселелері мен ұғымдық аппаратын, түрлі ұлттық тарихнамалық мектептерде микротарихтың пайда болуы мен дамуының негізгі кезеңдерін зерттейді.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Орталық Азия халықтарының көшпелі мәдениетінің этно-геосимволикасы
Бұл курс түркі әлемі тарихының бір бөлігі ретінде қазақ халқының этно-, саяси-, мәдени мәселелерін, оның ішінде пәнаралық зерттеулердің жаңа деректерін контекстіндегі дәстүрлі дүниетанымның қалыптасу кезеңдерін, этномәдени синтез процестерін,зерттеуді қамтиды.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Тоталитарлық жүйедегі жастар саясатының тарихы
1917-1991 жылдардағытоталитарлық жүйе кезіндегі Қазақстандағы жастар саясаты мен оның жүзеге асу тарихы қарастырылады. ХХ ғасыр басында ұлттық бағытта құрылған жастар ұйымдарының тұншықтырылып, кеңестік кезеңде тоталитарлық жүйе шырмауында қалған жастар саясатының мән-жайы айтылады. Қазақстандағы алғашқы жастар ұйымдарының көрнекті қайраткерлерінің өмірі мен қызметі, жалынды жастардың қоғамдағы еңбектері мен ерліктер.
Оқу жылы - 2
Семестр - 3
Несиелер - 5
-
Қазақстандағы дәстүрлі ислам генезисі
Пәннің мақсаты тарих, шығыстану ғылымдарының соңғы нәтижелерін есепке ала отырып жергілікті исламның пайда болуының кезеңдері мен факторларын, және оны исламның жалпы қағидаттары мен түркі этномәдениетінің синтезі ретінде қабылдау, төл мұсылман мәдени дәстүрінің заңды құбылыс екеніне қисынды аргументтер жүйесін құрастырып беру, әртүрлі діни ағымдардың төркінін ажырата білуге және исламның ұлттық моделін негіздеуге қабілет.
Оқу жылы - 2
Семестр - 3
Несиелер - 5
-
Көпшілік тарих
Пән тарихи жад пен қоғамдық тарих саласында өзара байланысын анықтау үшін, қазіргі тарихи әлемде қалай сынға алынып, қалай қолданылатыны туралы нақты мысалдарға байланысты мәселелерді зерттеуге бағытталған.Пән мұрағаттар мен кітап сақтау қорларында, баспа басылымдары, мұражай экспозициялары, туристік экскурсиялар, коммеморациялық тәжірибелер, іріктеу критерийлері және мәдени мұраларды сақтау жолдары арқылы тарихты ұсынудың әртүрлі жолдарын зерттеуге бағытталған.
Оқу жылы - 2
Семестр - 3
Несиелер - 5
-
Қазіргі тарихи ғылымдағы пәнаралық әдістер
Мақсаты білім беру процесінің коммуникативті мәтінін түсіну және бағалау қабілетін қалыптастыру. Курс білім беру субъектілерінің оң өзара іс-қимылын түсінудің, білім беру қызметтерін таңдаудың теориялық-әдіснамалық негізін қалыптастырады; коммуникациялардың білім беру процесіне әсерін, жеке коммуникативтік ресурстарды, жаңа коммуникативтік технологияларды интеграциялауды, әлеуметтік коммуникациялар мен коммуникативтік практикаларды игеруді зерделеуге бағытталған.
Оқу жылы - 2
Семестр - 3
Несиелер - 5
-
Европалық отарлық империялардың тарихы
Ұсынылып отырған курс Еуропа отарлық империяларының Жаңа Дүниені игеруден басталып қалыптасу тарихының негізгі теореиялық мәселелері мен нарративтерін қамтиды Пәнді оқу барысында «отаршылдық», «отарлық империя», «отар» және «метрополия» сияқты тарихи тү сініктердің мәні қарастырылады, Британ, Француз, Ресей және Голланд отарлық империяларының тарихы талданады. .
Оқу жылы - 2
Семестр - 3
Несиелер - 5
-
Қазақ интеллегенциясының тарихы мен тағдыры (ХV- XXI ғ. басы)
Пәнді оқу барысында магистранттар келесі аспектілермен танысады: тарихтағы тарихи тұлғалардың рөлі мен қызметіне ғылыми талдау, тұлғалардың тарихи типтерін сыныптау, тарихи тұлғалардың және олардың әлемдік және ұлттық тарихтағы рөлі мен орнына қатысты қазіргі көзқарастарды талдау.
Оқу жылы - 2
Семестр - 3
Несиелер - 5
-
Орталық Азия халықтарының рухани және мәдени тарихтағы тұлғалардың рөлі мен орны(кросс-тәртіптік тәсіл)
Пәнді оқу барысында магистранттар төмендегі аспектілермен танысады: Орталық Азия халықтарының тарихи және мәдени байланыстарының маңызын кросс-тәртіптік тәсіл негізіндеанықтау. Курс аясында Орталық Азия халықтарының тарихи және мәдени байланыстарының негізгі принциптері, кросс-тәртіптік тәсілнегізінде тұрғындардың демографиялық мінез-құлқын басқару, халық тұрғындарының саны қазіргі пікірлер сипаттамалары және құндылықтары бойынша ашылады.
Оқу жылы - 2
Семестр - 3
Несиелер - 5
-
Еуропалық Одақтың Орталық Азиядағы стратегиясы
Курс – Орталық Азияда белсенді әрекет ететін халықаралық акторлардың бірі – Еуропалық Одаққа арналған. Курстың мақсаты – Еуропалық Одақ пен Орталық Азия арасындағы өсіп келе жатқан екі жақты байланыстардың динамикасын, мақсат пен құндылықтардың бірқатар жиынтығын құрайтын Орталық Азия-Еуропалық Одақ стратегиясын, Орталық Азия елдерінің ерекшелігін, аймақтық ынтымақтастықтың жеке ұстанымын ескерген.
Оқу жылы - 2
Семестр - 3
Несиелер - 5
-
Орталық Азия халықтарының тарихи және мәдени қарым-қатынасы (кросс-тәртіптік тәсіл)
Пәнді оқу барысында магистранттар төмендегі аспектілермен танысады: Орталық Азия халықтарының тарихи және мәдени байланыстарының маңызын кросс-тәртіптік тәсіл негізіндеанықтау. Курс аясында Орталық Азия халықтарының тарихи және мәдени байланыстарының негізгі принциптері, кросс-тәртіптік тәсілнегізінде тұрғындардың демографиялық мінез-құлқын басқару, халық тұрғындарының саны қазіргі пікірлер сипаттамалары және құндылықтары бойынша ашылады.
Оқу жылы - 2
Семестр - 3
Несиелер - 5
-
Қазақстандағы ұлттық қозғалыстар тарихы
Бұл пән Қазақстан тарихы жалпы курсының құрамдас бөлігі ретінде XYІІІ ғасырдың екінші жартысынан бастап, ХХ ғасырды 80-ші жылдарының ортасына дейінгі аралықты қамтиды. Курста елі мен жерінің тәуелсіздігі мен теңдігі үшін орын алған ұлт-азаттық күрестер, олардың шығу себептері, көтерілістердің жалпы салдары мен бүгінгі таңдағы тарихи маңызы жаңаша көзқарастар негізінде оқытылады. Магистранттар әлемдік дамуды талдауға, жеңілдетілген талдауға, тарихи білім базасындағы әлеуметтік бағдарлауды, тарихи құбылыстың өзара байланысы мен келісілгендікті түсінуді үйретеді.
Оқу жылы - 2
Семестр - 3
Несиелер - 5
-
Орталық Азияның визуал тарихы (XIX-XX)
Бұл курс келесі мәселелерді зерттеуді қамтиды: визуалды зерттеудің теориялық негіздері, мәтін ретінде көрнекі, көрнекі көздердің негізгі түрлері (суреттер, көркем суреттер, карталар, плакаттар), Ресей империясындағы фото өнерінің қалыптасуы және Орталық Азия аймақтары, империяның көрнекі бейнелердегі алуан түрлілігі, империяның көрнекі суреттемелерінің ерекшелігі, саяси мәдениеттің бейнеленуі, 1920-1930 жылдардағы Кеңес өкіметінің бейнелері.
Оқу жылы - 2
Семестр - 3
Несиелер - 5
Профессии
Оқыту нәтижелері
- Ұлттық тарих және дүниежүзі тарихы кәсіби саласында ғылыми-зерттеу жұмысын жүргізу, тарихи зерттеудің әдістері мен аспаптары саласында ғылыми танымды дамытудың қазіргі кезеңдегі жағдайы мен үрдістері туралы терең білімін көрсете білу
- «Жаңа тарихи ғылымда» (микротарихи, макротарихи, тарихи-антропологиялық және т.б.) қалыптасқан жаңа тәсілдерді қолдану болашағын және қазіргі заманғы ғылымда пәнаралық тәсілдерді құрастыру мен эвристикалық зерттеу моделінқолдану амалдарынжасау
- Тарихи зерттеу әдістерінің дамуы мен өзгерісіне талдау жасау және өзара байланысты әлеуметтік-гуманитарлық пәндерге (менталдылық, антропология, психология, филология, тіл білімі тарихы) пәнаралық тәсілдерді қолдану стратегияларын ажырату)
- Қазіргі кезеңде қолданылатын пәнаралық тәсілдер негізінде қазіргі заманғы зерттеу тәжірибелерін жүйелі түрде түсінетінін көрсету, пәнаралық тәсілдер дамуын және олардың тарихи білім салаларында қолданылу болашағына талдау жасау
- Отандық және дүниежүзілік тарих саласындағы ғылыми әдіс-тәсілдер мен негізгі үрдістерді талдау, салыстыру, шет мемлекеттердің әлеуметтік-экономикалық, саяси, конституциялық-құқықтық дамуының іргелі мәселелерін зерттеудің жаңа тәсілдерінің мәнін түсіндіріп беру
- Этносаяси және этномәдени синтез процестерін, түркі әлемі тарихының бір бөлігі ретінде қазақ халқының дәстүрлі дүниетанымының қалыптасу кезеңдерін зерделеу принциптерін қалыптастыру және алған білімдерін дүниежүзілік тарих ғылымына интеграциялау
- Зерттеу жұмыстарының тақырыптарымен танысуға арналған ғылыми ізденістерді жоспарлау, жұмыстың мақсатын, зерттеу міндеттері мен тарихи зерттеу әдістерін негіздеу және әлеуметтік-гуманитарлық, сонымен қатар жаратылыстану ғылымдарыныңнақты логикалық және математикалық әдістерін қолдану
- Әлемдік білім беру жүйесі мен герменевтикалық, интуитивті-тұлғалық, ақиқаттық бірегей ғылыми зерттеулерді біріктіретін зерттеу рәсімдері мен әдістерін меңгеру
- Әлемддік мұраны сыни тұрғыда талдау және олардың тарихи, саяси, әлеуметтік, экономикалық, демографиялық, этникалық, мәдени, діни ерекшеліктерін ескере отырып, қазіргі заманғы білім беру жүйесіне бейімдеу
- Алған білімдерін тарихи ғылымды дамытуға, стандартты ғылыми және кәсіби міндеттерді шешуге пайдалану, негізгі тарихи міндеттерді, зерттеу әдістерін зерттеу мен жүйелеуге байланысты мәселелерді саралау
- Аналитикалық және зерттеу орталықтарының, қоғамдық және мемлекеттік ұйымдар мен бұқаралық ақпарат құралдарының практикалық қызметін жүзеге асыруға қажетті ақпаратты дайындау және өңдеуге сарапшылық-аналитикалық дағдыларды қолдану
- Ғылым тарихы мен философиясындағы өзгерістерге тұтас көзқарасты қалыптастыру, әлеуметтік-гуманитарлық білімдерді қайта құрылымдаумен байланысты кәсіби шет тілін оқыту. Әмбебап – танымдық парадигма және білім берудегі оқыту мен басқарудың психологиялық-педагогикалық әдістерін мен қабілеттерін дамыту