Жаңа білім беру бағдарламасы

6B02201 Философия в Абай атындағы Қазақ ұлттық педагогикалық университеті

Пәндер

  • Ежелгі Үнді және Ежелгі Қытай философиялық ілімдері

    Пән ежелгі үнді философиясын. Ведалар. Буддизм. Мадхьямика және Виджнянавада философиясы. Санкхьи, Йога және Вайшешика классикалық философиясы. Ньяя, Миманса және Веданта классикалық философиясы. Ежелгі Қытай философиясын зерттейді. Ежелгі қытай философиясының негізгі ерекшеліктері. «Өзгерістер кітабы» («И цзин»). Конфуцианизм; даосизм, оның принциптері мен практикалық даналығы. Ежелгі қытай философиясының негізгі мектептері қарастырылады. Пән Шығыс философиялық идеялар матрицасының негізгі мазмұнын қалыптастыруға, сондай-ақ Ежелгі Үндістан мен Қытайдың философиялық ілімдерінің негіздерін беруге бағытталған.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 6
  • Антикалық философия

    Пән антикалық философияны, оның натурфилософиялық, классикалық және эллинистік кезеңдерін зерттейді. Космоцентризм. Алғашқы философиялық мектептер, алғашқы философтар, барлық нәрселерінің бастама мәселесі. Ежелгі грек атомизмі. Антропологиялық революция. Софистер: космоцентризмнің антропоцентризмге ауысуы. Сократ, Платон, Аристотель. Алғашқы эллинизм философиясы зерттеледі. Пән әлемдік философияның негізі болып табылатын философиялық идеялар матрицасын түсінуге, сондай-ақ Антика кезеңіндегі философиялық ойлардың пайда болу мен дамуының негізгі тарихи кезеңдерін ұғынуға бағытталған.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 6
  • Онтология және эпистемология

    Пән онтология мен гносеологияны ежелгі дәуірде, орта ғасырларда және жаңа дәуірде дамығанын зерттейді. Қазіргі заманғы онтологиялық және эпистемологиялық концепциялары қарастырылады. Болмыс мәселесі. Әлем туралы философиялық ілім. Эпистемология мен когнитивті ғылымдардың өзара әрекет ету принциптері. Адамның танымдық және когнитивті қабілеттері зерттеледі. Ғылыми таным. Шындық пен ақиқат. Адамның танымдық қабілеттерінің мүмкіндіктері. Пән болмыс мен таным мәселелерін түсінуге, философияның негізгі салалары: онтология және эпистемология туралы білім алуға бағытталған.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 2
    Несиелер - 6
  • Ақпараттық қоғам философиясы

    Пән ақпараттық қоғам жағдайындағы әлеуметтік өмір құрылымының негіздерін қарастырады. Ақпараттық қоғамның мәнін түсіну. Инновациялық технологиялардың, компьютерлік бағдарламалардың рөлі зерттелуде. Адамның әлеуметтік-мәдени өмірі және оның материалдық болмысы. Постиндустриалды немесе ақпараттық қоғамның философиялық тұжырымдамалары А. Белл, А. Тоффлер, и. Масуда және т. б., жасанды интеллект технологиясының еңбектерінде қарастырылады. Пән жаһандық проблемалардың болуы және ақпараттық қоғамды қалыптастыру жағдайында қазіргі өркениеттің даму перспективасын түсінуге бағытталған.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 3
    Несиелер - 5
  • Философиялық пропедевтика (ғылымға кіріспе)

    Философиялық пропедевтика — бұл студенттерді философияның негізгі концепциялары мен ғылыми таным әдістерімен таныстыруға арналған кіріспе курс. Ол философиялық ойдың тарихымен, түрлі философиялық мектептермен таныстырады, сондай-ақ сыни ойлау мен логикалық талдау негіздерін қалыптастырады. Бұл пән философиялық идеяларды терең түсіну мен талдау қабілеттерін дамытуға көмектеседі, интеллектуалдық өсу мен ғылымның күрделі теориялық мәселелерін одан әрі зерттеуге дайындықты ынталандырады.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 3
    Несиелер - 5
  • Этика және эстетика

    Пән адамгершілікті, оның пайда болуын, дамуы мен қызметін зерттейді; әлемнің эстетикалық дамуы, эстетикалық мәні, эстетикалық қызмет пен сана заңдылықтары, эстетикалық мәдениет пен қоғамның жұмыс істеуі мен даму заңдылықтары туралы ілімдерді зерттейді; жалпы философиялық білім жүйесіндегі этика мен эстетиканың орнын зерттейді. Этика және адамгершілік құндылықтар категориялары қарастырылады. Адамгершілік құндылықтар әлеміндегі адам. Адамның моральдық өзін-өзі жүзеге асыруы. Жақсылық пен сұлулық туралы ілімдер. Этикалық мінез-құлық үлгілері. Қолданбалы этика мәселелері зерттелуде. Эстетика теориясы мен типологиясы. Әр түрлі өнер түрлері. Пән ішкі моральдық көзқарастарды дамытуға, эстетикалық талғамды дамытуға, моральдық құндылықтар мен адамгершілік сананың бағдарларын қалыптастыруға, шығармашылық қабілеттерін дамытуға бағытталған.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 3
    Несиелер - 5
  • Өмір философиясы

    Пән өмірдің барлық көріністерін қарастыратын философиялық бағыттарды зерттейді. Өмірдің интуитивті түсінігі, өмір философиясы - ХІХ ғасырдың 60-70 жылдарында, ХХ ғасырдың бірінші ширегінде қарастырылады. Фридрих Ницше, Вильгельм Дильтей, Анри Бергсон, Георг Зиммель, Освальд Шпенглер сияқты авторлардың өмір философиясының негізгі тұжырымдамалары зерттелуде . Пән өмірлік ұстанымды қалыптастыруға бағытталған: адам өмірінің ең жоғары құндылығы туралы түсінуге бағытталған.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 3
    Несиелер - 5
  • Абайтану және Ұлттық тәрбие

    "Ұлттық тәрбие" курсы Қазақстанның көпұлтты мемлекеті жағдайында оқушылардың ұлттық сана-сезімін қалыптастыру саласындағы болашақ Педагогтің кәсіби құзыреттілігін жетілдіруге; орта білім беру жүйесінде педагогикалық қызметті тиімді жүзеге асыру үшін ұлттық тәрбиенің қазіргі заманғы теориясын, әдіснамасы мен технологиясын игеруге бағытталған. "Абайтану" пәнінің маңызы, өзекті мәселелері, оның тарихы туралы жан-жақты мағлұмат беріп білім алушылардың ғылыми-педагогикалық, тәрбие бағытындағы дағдыларын қалыптастыру. Өзге ғылым салалары, басқа пәндермен байланыс жасай отырып, хәкім Абайдың өмірі, шығармашылығы, кемеңгердің «Толық адам» концепциясын ғылыми, теориялық бағытта зерттеу негізінде, ойшылдың даналық тағылымын, ізгілік ілімін меңгеру үшін ақынның шығармашылық мұрасын жаңа көзқарас тұрғысынан пайымдап, оны тәжірибелік тұрғыдан қолданауға бағыт-бағдар беру.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 3
    Несиелер - 3
  • Персонализм

    Персонализм-бұл әлемді түсінудегі жеке тұлғаның басымдығын растайтын философиялық және этикалық тұжырымдама. Персонализмге сәйкес, тұлға орталық құндылық болып табылады және барлық басқа субъектілерді, соның ішінде қоғам мен табиғатты адам тұлғасының объективі арқылы бағалау керек. Персонализм адамның қадір-қасиетінің, бостандығы мен автономиясының, әлеуметтік және моральдық қатынастардағы маңыздылығын көрсетеді.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 3
    Несиелер - 5
  • Адам және техника

    «Адам мен техника» пәні адам мен техниканың өзара қарым-қатынасын зерттейді. Ол техниканың қоғамдағы рөлі, адамның техникалық прогреске тәуелділігі, техниканың адам өміріне әсері және этикалық мәселелерді қарастырады. Сонымен қатар, адамның техниканы пайдалану және оның қоғамдағы орны туралы терең философиялық түсінік қалыптастырады.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 3
    Несиелер - 5
  • Батыс ортағасырлық және Қайта өрлеу дәуірінің философиясы

    Пән орта ғасырлар мен қайта өрлеу дәуіріндегі философиялық проблематиканың қалыптасуы, дамуы, өзгеруі туралы ережелердің негіздері мен түсінігін қарастырады. Орта ғасырлар мен қайта өрлеу дәуірінің философиялық мәселелерін шешудің негізгі бағыттары мен ерекшеліктері зерттеледі. Патристика және Схоластика. Томизм. Антропоцентризм мен гуманизм қарастырылады. Н. Кузанскийдің мистикалық пантеизмі, Дж.Бруно. Батыс Еуропаның рухани дамуындағы Реформацияның рөлі. Қайта өрлеу дәуірінің әлеуметтік тұжырымдамалары. Пән орта ғасырлар, Ренессанс философиясының проблемалары мен ұғымдарының негіздерін түсінуге бағытталған.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 3
    Несиелер - 5
  • Иррационалды философия

    Пән әлемді интуитивті түсінуге негізделген философиялық бағытты қарастырады. Өмір философиясы зерттеледі-бар нәрсені тек интуитивті түрде түсінуге болатын өмірдің көрінісі ретінде қарастыратын бағыт. Иррационализм интеллектке қол жетімді емес және тек интуиция, сезім, сенім, инстинкт, аян және т. б. осы сияқты нәрселер арқылы қол жеткізуге болатын дүниетаным салаларының болуын болжайды.. Әр түрлі бағыттағы ойшылдардың идеялары қарастырылады. Пән дүниетанымдық ұстанымды қалыптастыру бойынша философиялық білімнің негізін қалыптастыруға бағытталған . шындықты қисынсыз түсіну.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 3
    Несиелер - 5
  • Жаңа заман философиясы

    Пән жаңа заманның философиялық ойының негізгі сипаттамаларын зерттейді. XVII ғасырдағы ғылыми революция: Н.Коперник, Й.Кеплер, И. Ньютон. Эмпиризм мен рационализм зерттеледі. Ф. Бэкон: "пұттар"туралы ілім. Рационалистік метафизика. Дедукция, рационалистік түйсігі. Қазіргі заманның экономикалық, әлеуметтік-саяси және рухани негіздері зерттелуде. Өнеркәсіптік революция. Пән Жаңа заман дәуірінде қалыптасқан дүниетанымдық, ғылыми, гуманистік ұстанымдарды жіктеу қабілетін дамытуға, жаңа заманның философиялық ойының дамуының негізгі кезеңдерін зерттеуге бағытталған.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 3
    Несиелер - 5
  • Салт-дәстүр философиясы

    Пән вербализацияланған дәстүрлерді (монографиялар, оқулықтар түрінде) және вербализацияланбаған дәстүрлерді (ұстаздан оқушыға үлгі ретінде беріледі) қарастырады. Ұлттық құндылықтардың орны мен олардың философиясын зерттеу, әдет-ғұрыптар, дәстүрлер және қоғамдық тәртіп заңдарының рөлі қарастырылады. Ұрпақтан-ұрпаққа берілетін нормалар зерттеледі. Тарих бойы қалыптасқан ойлау жүйесі талданады. Дәстүр философиясын қайта түсіну. Дәстүрдің трансформациясының маңызы. Бұл пән дәстүрлердің, әдет-ғұрыптардың философиясын және олардың қоғамдағы трансформациясын түсіну қабілетін қалыптастыруға бағытталған.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 4
    Несиелер - 6
  • Қазіргі басқару философиясы

    Қазіргі басқару философиясы — бұл ұйымдарды тиімді басқару үшін қолданылатын теориялар мен принциптер жиынтығы. Ол стратегиялық ойлауды, инновацияны, тұрақты дамуды және өзгерістерге бейімделуді қамтиды. Бұл философия ұжымның ынтымақтастығын, лидерлік дағдыларды дамыту мен басқару әдістерін жетілдіруге бағытталған. Қазіргі басқару философиясы кәсіпорынның ұзақ мерзімді табысына әсер етеді.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 4
    Несиелер - 5
  • Экология және тұрақты даму

    «Экология және тұрақты даму» пәні студенттердің табиғи кешендердегі өзгерістерді, олардың себептері мен шешу жолдары туралы тұтас түсініктерін қалыптастыруға бағытталған. Пәнді менгеруде экологияның негізгі ұғымдарын, экологияның ғылым ретінде қалыптасуы мен дамуын, сондай-ақ биосфераның ғаламдық экожүйе ретіндегі тұжырымдамасы қарастырылады; қоршаған ортаның ластану түрлерінің жіктелуі берілген, қазіргі заманның жаһандық, аймақтық және жергілікті экологиялық проблемалары, олардың пайда болу себептері мен қоршаған ортаның ластану түрлері талданады; жаһандық экологиялық проблемаларды шешудегі халықаралық ынтымақтастық қағидаттары түсіндіріледі. Курс экологиялық ойлауды дамытуға, қоршаған ортаны қорғауға деген жауапкершілікті қалыптастыруға және тұрақты даму жағдайында өзінің өмір сүру қауіпсіздігін қамтамасыз етуге дайындықты жетілдіруге ықпал етеді.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 4
    Несиелер - 5
  • Көшпелі өркениет философиясы

    Пән көшпелі философияның тарихи даму процесін зерттейді. Көшпелі өркениеттің ерекшеліктері мен сипаты, көшпелі философияның әлемдік рухани мәдениеттегі орны қарастырылады. Көшпелі халықтардың космологиялық дүниетанымы зерттеледі. Бұл дүниетаным адам мен космос, табиғат, басқа адамдар арасындағы байланысқа негізделеді. Көшпелі философияның негізгі философиялық концепциялары, көшпелі өркениеттегі этнокультуралардың қалыптасуы мен дамуының заңдылықтары қарастырылады. Пән көшпелі өркениеттің қалыптасу ерекшеліктері мен оның философиялық дүниетанымның дамуына қосқан үлесін түсінуге бағытталған.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 4
    Несиелер - 6
  • Кәсіби және зерттеу қызметінің құқықтық және сыбайлас жемқорлыққа қарсы негіздері

    «Кәсіби және зерттеу қызметінің құқықтық және сыбайлас жемқорлыққа қарсы негіздері» - мемлекеттің қазіргі заманғы құқық ғылымы мен сыбайлас жемқорлыққа қарсы саясатының басымдықтарын көрсететін оқу пәні. Осы пәнді болашақ педагогтерге оқыту үшін құқық мәселелерін зерттеу қызметі дағдыларын, сондай-ақ сыбайлас жемқорлыққа қарсы сипаттағы кез келген көріністерге «нөлдік төзімділікке» тәрбиелеу қажеттігі туралы әлеуметтік сұрауға жауаптың нәтижесі болып табылады.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 4
    Несиелер - 5
  • Қазақ философиясы

    Пән қазақ философиясының ерекшелікті түсініктері мен категориялық аппаратын зерттейді. Көшпелі мәдениеттің синкретизмі, жыраулар шығармашылығының философиялық аспектілері, суфийлік дәстүр қарастырылады. Қазақ халқының философиялық дүниетанымы мен ұлы ойшылдары – Шоқан Уәлиханов, Шәкәрім Құдайбердіұлының ілімдері талданады. Абай Құнанбайұлының антропоцентризм мен гуманизм философиясы: «Адам бол!» идеясы зерттеледі. Ұлттық қазақ интеллигенциясының шығармаларындағы философиялық тақырыптар (Ахмет Байтұрсынов, Мыржақып Дулатов, Алихан Бөкейханов, Мағжан Жұмабаев және т.б.) қарастырылады. Бұл пән қазақ философиялық парадигмаларының ерекшеліктерін анықтауға және қазақ философиясының негізгі концепттарымен танысуға бағытталған.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 4
    Несиелер - 6
  • Экономика және кәсіпкерлік негіздері

    "Экономика және кәсіпкерлік негіздері" университеттік экономикалық білім беру жүйесіндегі маңызды курстардың бірі болып табылады, ол экономика және бизнес негіздерін игеруді , қазіргі заманғы экономика мен нарық жағдайында бизнес жүргізу әдістерін жан-жақты талдауды, экономикалық жүйелердің барлық түрлерінің жай-күйі мен даму тенденцияларын ашады. Қазіргі уақытта экономикалық және құқықтық қатынастар барған сайын жаһандық және әлеуметтік бағдарланған сипатқа ие. Бұл бағыттың басты еңбегі-әлемдік тәжірибе мен әлемдік стандарттарға жақындауы керек қоғамдық өндірістің барлық алуан түрлілігі мен бірлігінде заңдылықтарды, даму тенденцияларын іздеу. Пәннің мақсаты студенттердің экономика және кәсіпкерлікті зерттеу әдістерін, олардың ғылым мен құндылықтардың жалпы жүйесіндегі орнын, даму тарихын және осы білімді күнделікті өмірде қолдану үшін қазіргі жағдайын зерттеу негізінде экономика және кәсіпкерлік негіздері туралы теориялық және практикалық білімдерін қолдану қабілетін қалыптастыру.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 4
    Несиелер - 5
  • Позитивизм және прагматизм философиясы

    Пән әлемдегі әртүрліліктің үйлесімдімен қатар өмір сүруі, қоршаған ортаға бейімделу жолдарын. зерттейді. Прагматизм үйлесімді және тұрақты дамудың тәсілі ретінде қарастырылады. Позитивизм ғылымдардың әдіснамасы ретінде зерттеледі. Құндылықтарды тұтынудың өсу кезеңіндегі минимализм зерттеледі. Прагматизм моральдық ұғымдарды қызығушылықтар, қажеттіліктер және мінез-құлықтың табысты болуымен байланыстырып, оларға жағдайға байланысты сипат береді. Пән прагматизм мен позитивизмнің қоғам дамуына ықпалын түсінуге, философияның күрделі мәселелерін және прагматизм мен позитивизмді түсінуге бағытталған.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 4
    Несиелер - 6
  • Араб-мұсылман философиясы

    Пән араб-мұсылман философиясының негізгі бағыттарын қарастырады: Калам — исламның схоластикалық теологиясы. Суфизм — діни-мистикалық, пантеистік ойлау бағыты. Бұл бағыттың өкілдері әлемді түсінудің мистикалық-индивидуалистік моделін дамытты. Фальсафа — антика ойшылдарының идеяларының әсерін сезінген философия. Ислам философиясының тарихи кезеңдері зерттеледі. Арабтардың VIII-XII ғасырлардағы интеллектуалдық мәдениеті. Ислам әлемінің діни және ғылыми көзқарастарының ерекшеліктері. Араб философиясындағы перипатетизм. Пән діни ілімдердің қоғамдық-саяси институттардың қалыптасуы мен жұмыс істеуіне әсерін анықтау дағдыларын қалыптастыруға бағытталған; араб-мұсылман философиясының бағыттарын тарихи тұрғыда және өркениеттік және конфессиялық ерекшеліктерді ескере отырып зерттеуге арналған.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 4
    Несиелер - 6
  • Қаржылық сауаттылық негіздері

    "Қаржылық сауаттылық негіздері" пәні студенттердің жеке қаржыны басқару, бюджетті ұтымды жоспарлау, қаржы құралдарын пайдалану, қаржылық тәуекелдерді бағалау және негізделген экономикалық шешімдер қабылдау бойынша негізгі білімдері мен дағдыларын қалыптастыруға бағытталған. Курста жеке және отбасылық бюджет, оны жоспарлау әдістері, қаржы институттары және олардың экономикадағы рөлі, кірістер мен шығыстар түрлері, оларды оңтайландыру тәсілдері қарастырылады. Пәннің мақсаты – жеке қаржы мәселелерін шешудің тиімді әдістерін үйрету.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 4
    Несиелер - 5
  • Софистика және логикалық талдау

    Софистика және логикалық талдау аргументтерді құру мен оларды талдаудың тәсілдерін зерттейді. Софистика мақсатқа жету үшін логикалық айла-амалдарды қолдануға бағытталған, кейде сөйлесушіні алдауға да әкелуі мүмкін. Ал логикалық талдау, керісінше, аргументтердің дұрыс құрылымын және олардың ақиқаттылығы мен логикалығын тексеруге бағытталған.

    Оқу жылы - 3
    Семестр - 5
    Несиелер - 6
  • Неотомизм

    Пән неотомизм мәдени философиясын: ақыл мен сенімнің қазіргі заманғы дәуірдегі арақатынасы мәселесін (Э. Жильсон); «интегралды гуманизм» қазіргі мәдениеттің дағдарысынан шығудың жолын зерттейді. Неотомизм — католицизмнің ресми философиясы 1879-1962 жылдар аралығында; қазіргі томизм нұсқасы зерттеледі. Христиандық Аристотель философиясының адаптациясы қарастырылады. Екі білім көзі — табиғи ақыл (ғылым) және божестволық аян (діни сенім), олар бір-біріне қарсы келмейді деп есептеледі. Пән католиктік ілім үстемдік еткен кезеңде адамның теологиялық және философиялық ойлау модельдерін түсіндіруге бағытталған.

    Оқу жылы - 3
    Семестр - 5
    Несиелер - 6
  • Аксиология

    Пән аксиология тақырыбын, оның философиялық білім жүйесіндегі орнын зерттейді. Маңыздылық, идеал, құндылық, бағалау ұғымдары; құндылық бағыттарының табиғаты қарастырылады. Құндылықтар мен бағалаушы пікірлердің классификациясы, ұлттық және жалпыадамзаттық құндылықтар жүйелері зерттеледі. Құндылықтар арасындағы өзара байланыстар талданады. Пән құндылықтар мен олардың арасындағы айырмашылықты түсіндіруге, құндылықтар пирамидасын құра білуге және аксиологияның негізгі ұғымдары мен категорияларын меңгеруге бағытталған.

    Оқу жылы - 3
    Семестр - 5
    Несиелер - 5
  • Білім және тәрбие философиясы

    Пән философия білім мен тәрбиенің негіздерін зерттейді. Білім философиясы педагогикалық дискурстың философиялық принциптерін ашу және түсіну, білім мен құндылықтарды зерделеуге бағытталған. Білім философиясының генеалогиялық мәселесі қарастырылады. Білім философиясының плюрализмін анықтауда тарихи-генетикалық көзқарас талданады. Пән отандық және әлемдік білім жүйелерін интеграциялау процесінде туындайтын мәселелерді шешу дағдыларын қалыптастыруға, білімнің қоғамдағы рөлін философиялық тұрғыдан түсінуге бағытталған.

    Оқу жылы - 3
    Семестр - 5
    Несиелер - 6
  • Праксиология

    Праксиология — бұл тиімді әрекет ету теориясы, адамның іс-әрекетінің негіздерін зерттейтін философиялық пән. Ол адамның мақсатына жету үшін қолданатын әдістер мен құралдарды зерттейді. Праксиология әрекет жасау мен мақсатқа жетудің рационалды тәсілдерін қарастырып, өмірдегі практикалық мәселелерді шешудің ғылыми жолдарын ұсынады.

    Оқу жылы - 3
    Семестр - 5
    Несиелер - 6
  • Риторика және аргументация негіздері (логика қолданылатын ораторлық өнер

    "Риторика және аргументация негіздері" — бұл тиімді коммуникацияны, аргументтерді қалыптастыру және ұсыну өнерін зерттейтін пән. Ол қоғамдық сөйлеу дағдыларын, логикалық сөйлеу құрылымын және сендіру әдістерін қамтиды. Пән әр түрлі қызмет салаларында мақсаттарға жету үшін аргументация мен риториканы қолдануға үйретуге бағытталған.

    Оқу жылы - 3
    Семестр - 5
    Несиелер - 6
  • Сыни ойлау технологиясы

    Пән «Критикалық ойлау» мен оның сипаттамаларымен таныстырады. Зерттелетін дағдылар: ақпарат жинау, ұйымдастыру, талдау, генерациялау, бағалау. Критикалық ойлауды дамыту технологиясының негізгі теориялық қағидалары қарастырылады. Технологиялардың концептуалды және әдістемелік деңгейлері зерттеледі. Негізгі модельдің мазмұны: шақыру – ойлау – рефлексия. Пән шешім қабылдау процесінің тиімділігін арттыру мақсатында ақпаратты сын тұрғысынан талдау әдістемесін қалыптастыруға, сондай-ақ дербес сын тұрғысынан ойлауды дамытуға бағытталған.

    Оқу жылы - 3
    Семестр - 5
    Несиелер - 6
  • Әлеуметтік эпистемология

    Пәнде таным мен білімнің әртүрлілігін қарастырады. Бұл қазіргі заманғы эпистемологияның бөлімі, қоғамдар мен топтардағы білім мен сенімнің өндірісі мен функциялануындағы әлеуметтік аспектілерді зерттейді. Әлеуметтік өмірді оның жалпы және маңызды көріністерінде ой елегінен өткізеді. Таным мен білімнің түрлері, таным әдістері мен методологиясы, танымның функциясы, субъект пен объекті, танымның принциптері қарастырылады. Күнделікті білім, әлеуметтік ғылымдар интеграциясы мен дифференциациясы мәселесі зерттеледі. Пән эпистемологияның философиядағы маңызды бөлім ретінде жүйелі түсінік қалыптастыруға және әлеуметтік эпистемология саласындағы негізгі философиялық мәселелердің табиғатын түсінуге бағытталған.

    Оқу жылы - 3
    Семестр - 6
    Несиелер - 5
  • Феноменология

    Пән феноменологияны және феноменологиялық тәсілді зерттейді. Э. Гуссерльдің еңбектеріндегі феноменология қарастырылады, бұл өз кезегінде тәжірибелік және тарихи емес сана құрылымдарын қамтиды. Идеалдық мағыналар, тіл және психологиялық сезімдер зерттеледі. "Интенциональдық" түсінігіндегі философиялық бағыттар, болмыстың объектісін зерттеуге қызығушылық білдірген индивидтің философиялық аспектісі қарастырылады. Пән әртүрлі объектілер мен құбылыстарды зерттеуде феноменологиялық тәсілді қолдануға үйретуге бағытталған.

    Оқу жылы - 3
    Семестр - 6
    Несиелер - 5
  • Практикалық және коммуникативті философия

    Пән философияның аумағы сөйлеумен шектелмейтініне, оның ең маңызды бөлігі сөйлеуден тыс созылып, философ қолданатын нақты өмір салты түрін қабылдайтынына баса назар аударылады. Коммуникации проблемалары адамның қарым-қатынас проблемалары ретінде қарастырылады, яғни оның логикалық және прагматикалық аспектілері зерттеледі; коммуникацияны зерттеудегі семиотикалық аспект қарастырылады. Семиотика да зерттелуде, оның тақырыбы "қарым-қатынастың символдық сипаты, белгілі бір мәнге сәйкес келетін (берілген) белгілер мен белгілер жүйелерінің қасиеттері"болды. Пән коммуникативтік актінің табыстылығын қалыптастыруға бағытталған.

    Оқу жылы - 3
    Семестр - 6
    Несиелер - 5
  • Философиялық антропология

    Пән адам туралы философиялық дүниетаным жүйесіндегі іліммен таныстырады. Бұл философиялық ілім адамның табиғаты мен мәні туралы, яғни адамның ерекше тіршілік түрі ретінде, белгілі бір жалпы қасиеттермен (тіл, ақыл, еңбекке, шығармашылыққа, бостандыққа және жауапкершілікке қабілет) ерекшеленетінін зерттейтін философия саласы. Негізгі философиялық-антропологиялық мәселелер қарастырылады. Адамның мәндік жалпы қасиеттері, оның рухани-психологиялық өмірінің барлық қабаттары (эмоциялар, инстинктер, ынталылар). М. Шелер мен Г. Плеснердің еңбектерінде негізгі идеялар мен методологиялық көзқарастар зерттеледі. Пән адамның тарихи-философиялық аспектідегі даму барысымен таныстыруға және адам туралы абстрактілі бейнесін бұзуға бағытталған.

    Оқу жылы - 3
    Семестр - 6
    Несиелер - 5
  • Діни философия

    Пәнде діни философияның негізгі принциптері қарастырылады. Ежелгі дәуір, орта ғасырлар, Ренессанс кезеңіндегі дін туралы философиялық білімнің дамуы көрсетіледі. Қазіргі заманғы философиялық ілімдер, Құдай мен рухани мәдениет туралы зерттеледі. Жаңа заманның және ХХ ғасырдың діни философиясы; діни философияның әртүрлі бағыттарын түсіну жолдары ашылады. Томизм, неотомизм мазмұны талданады. Пән діни дүниетанымның негізгі қағидаларын түсінуге және діни философия методологиясын білуге бағытталған.

    Оқу жылы - 3
    Семестр - 6
    Несиелер - 5
  • Экзистенциализм

    Пән экзистенциалды философияны XIX ғасырдың ортасында пайда болған батыс философиясының иррационалистік-гуманистік бағыты ретінде зерттейді. М.Хайдеггердің идеялары оның "болу және уақыт"еңбегінде зерттеледі. философияның негізгі ұғымы - "экзистенция". Экзистенциализм өкілдерінің идеялары қарастырылады: А.Камю, Дж. П. Сартр, г. Марсель және т. б. Пән адамның болмысының бірегейлігінің маңыздылығы мен ерекшелігін түсінуге бағытталған. әлемдегі адам жағдайының уникалдылығын түсінудің ерекшеліктері.

    Оқу жылы - 3
    Семестр - 6
    Несиелер - 5
  • Жасанды интеллект негіздері

    «Жасанды интеллект негіздері» пәні білім беру саласында ЖИ технологияларын қолдану дағдыларын қалыптастырады. Курста машиналық оқыту, нейрондық желілер, үлкен деректерді талдау, табиғи тілді өңдеу және білім беруде ЖИ қолдану тәсілдері қарастырылады. Сондай-ақ, ЖИ-дің этикалық мәселелері, деректердің қауіпсіздігі және оқыту процесін оңтайландырудағы рөлі талқыланады. Пәннің мақсаты – болашақ мамандардың цифрлық құзыреттілігін арттыру.

    Оқу жылы - 3
    Семестр - 6
    Несиелер - 5
  • Неміс классикалық философиясы

    Пән неміс классикалық философиясының ерекшеліктері туралы түсініктерді қалыптастыруды қарастырады. Неміс классикалық философиясының негізгі ерекшеліктері, И.Кант, Г.Гегель, Л.Фейербахтың философиялық концепцияларының негізгі тұжырымдамалары зерттеледі. И.Канттың критикалық философиясы, Фихтенің ғылым туралы ілімі, Шеллингтің трансценденталды философиясы, Гегельдің идеалистік диалектикасы, Фейербахтың антропологиялық материализмі қарастырылады. Неміс классикалық философиясының тарихи маңызы зерттеледі. Пән неміс философиясының негізгі бағыттарын классификациялау мен рух, қоғам және танымды зерттеудегі даму идеясының жүйелі негіздемесін қалыптастыруға бағытталған.

    Оқу жылы - 4
    Семестр - 7
    Несиелер - 5
  • Экономика философиясы

    Пән адамды материалдық және рухани игіліктерді жасау процесінде қарастырады, материалдық және рухани игіліктерді жасаудың мақсаттарын зерттейді. Экономика құбылысы ретінде таным деңгейі (теориялары) туралы жалпы түсініктер, экономиканың ішкі құрылымы — элементтері мен олардың арасындағы байланыстар қарастырылады; нарықтық экономика функциясының негізгі принциптері мен заңдарымен таныстыру. Экономикалық дамудың жалпы мәселелері зерттеледі. Экономикалық теорияның негізгі кезеңдері, маңызды мектептері мен бағыттары: меркантилизм, физиократтар мектебі, классикалық ағылшын саяси экономикасы, маркстік экономикалық теория, шекті пайдалық теориясы (маржинализм). Пән нарықтық механизмнің артықшылықтары мен кемшіліктерін талдау, экономикалық теорияның негізгі мектептері мен бағыттарын ажырату қабілетін қалыптастыруға бағытталған.

    Оқу жылы - 4
    Семестр - 7
    Несиелер - 5
  • Герменевтика

    Пәнде мәтіндерді, символдарды, өнер мен басқа да коммуникация түрлерін түсіндіру әдістері мен принциптерін көрсетеді. Герменевтика тек мәтіндерді талдап, түсіндірумен ғана шектелмей, сондай-ақ ақпаратты жасау және қабылдау процесін зерттейді. Философиялық білім жүйесінде герменевтика қарастырылады. Дамудың тарихи кезеңдері. Мәтін - интерпретацияның негізгі объектісі. XIX ғасырдағы философиялық герменевтика. Герменевтика гуманитарлық ғылымдардың әдістемесі ретінде. В. Дильтейдің көзқарасы. Көркем мәтінді тұтастық ретінде талдау. Пән мәтіндер герменевтикасы бойынша негізгі білімдерді қалыптастыруға бағытталған.

    Оқу жылы - 4
    Семестр - 7
    Несиелер - 5
  • Сана философиясы

    Пән сананы зерттейтін негізгі идеялар мен концепцияларды қарастырады. Сананы және танымды зерттеу. Сананың, өзіндік сананың және тұлғаның философиялық концепциялары. Сананы әлеммен өзін салыстыру тәсілі және нәтижесі ретінде қарастыру. Сананың феномендері зерттеледі. «Ішкі әлемнің» шындықтары. Адамзат санасының қазіргі кездегі мәселелері. Санамен жасанды интеллект. Пән философиялық тұрғыдан сананы түсінуге қызығушылықты қалыптастыруға, сананы философиялық білім негізінде дүниетанымдық позицияны қалыптастыруға бағытталған.

    Оқу жылы - 4
    Семестр - 7
    Несиелер - 5
  • Философиялық ойлау негіздері

    Пән өзінің тарихи әртүрлілігіндегі философиялық ойлаудың ерекшеліктерін зерттейді. Философиялық дүниетанымның ерекшеліктері туралы тұжырымдамалық идеялармен таныстырады. Ойлаудың теориялық және әдіснамалық мәдениеті, заманауи эвристикалық, инновациялық-философиялық дискурс қарастырылады. Абстрактілі түсіну. Метафоралық әдістер. Рационалды және иррационалды ойлау, дерексіз түсіну және метафоралық әдістер, философияның ерекшелігі және философияның ерекшелігін оның тарихи әртүрлілігінде зерттеулер зерттеледі. Пән ойлаудың теориялық және әдіснамалық мәдениетін қалыптастыруға, философияның ерекшелігін түсінуге және философиялық түсінудің негізгі әдістерін қолдануға; философиялық түсінудің негізгі әдістерін қалыптастыруға бағытталған.

    Оқу жылы - 4
    Семестр - 7
    Несиелер - 5
  • Американдық философия

    Пән қазіргі заманғы мәселелерді шешудегі американдық философияның негізгі бағыттарымен таныстырады.. Прагматизмнің мазмұны, американдық философияның методологиясы ашылады. «Американдық философияның алтын ғасыры» қарастырылады. Дарвинизм, ХХ ғасыр мен қазіргі заман. Аналитикалық философия, феминизм, ХХІ ғасыр философиясы, постмодернизм. Қазіргі заманғы американдық философияның даму бағыттары зерттеледі. Пән қазіргі заманғы мәселелерді шешудегі американдық философияның негізгі тәсілдерін түсіндіруге арналған, біліктілік қалыптастыруға бағытталған.

    Оқу жылы - 4
    Семестр - 7
    Несиелер - 5
  • Академиялық жазу негіздері

    Академиялық жазу негіздері пәні студенттерге ғылыми жазудың, гараматикалық және стильдік тұрғыда сауатты жазуды үйретеді. Пән тиімді коммуникация, сыни ойлау, зерттеу дағдыларын дамытуға бағытталған, сондай-ақ академиялық стандарттар мен адалдық принциптерін меңгеруге көмектеседі, бұл студенттердің ғылыми зерттеулерін тиімді жүргізуіне мүмкіндік береді. Пәннің мақсаты ғылыми жазудың дағдыларын меңгерту, грамматикалық және стильдік сауаттылықты дамыту.

    Оқу жылы - 4
    Семестр - 7
    Несиелер - 5
  • Экологияның философиялық мәселелері

    Пән адамның танымдық және практикалық қызметі арасындағы тепе-теңдікті қамтамасыз ету қажеттілігін көрсетеді; адам білуге және өзгертуге ұмтылғанымен, табиғи ортаның бүтіндігін сақтау маңызды. Болашақ ұрпақтар, жануарлар және басқа тіршілік формалары алдындағы адамдардың моральдық жауапкершілігі зерттеледі. Биотехнология. Экологиялық проблемаларды шешудегі этикалық алғышарттар қарастырылады. Экология және экополитика. Экология мен экономика. Адамзаттың экологиялық даму сценарийлерінің негізгі сыни талдауы. Адам мен табиғаттың өзара әрекеттесуі туралы жаңа философия, тұрақты даму тұжырымдамасының контекстінде. Пән әлеуметтік зерттеулерде экологиялық ақпаратты заманауи интерпретациясын қолдану және экологиялық мәдениет саласындағы заманауи білімдерді игеруге бағытталған.

    Оқу жылы - 4
    Семестр - 7
    Несиелер - 5
  • Философиядағы тұлға теориясы

    Пән адамның тұлғасын «универсум – адам» жүйесіндегі универсалдылық пен жалпыадамзаттық тұрғысынан қарастырады, ал басқа ғылымдар тұлғаны тек тар мамандық тұрғысынан, тек өз пәнінің шеңберінде түсіндіреді. Тұлғаның философиядағы мәселелері, оның әлем мен тарихтағы орны қарастырылады. Тұлға – қоғамдық идеалдар мен құндылықтардың субъективті бейнесі және оны білдіруші. Заманауи ғылыми білім жүйесіндегі тұлға зерттеледі. Индивид, қызмет субъектісі, тұлға, даралық мәселелері қарастырылады. Пән тұлғаның заманауи философиялық теорияларын түсіну мен оның қазіргі адам үшін маңыздылығын қалыптастыруға бағытталған.

    Оқу жылы - 4
    Семестр - 7
    Несиелер - 5
  • Орыс философиясы

    Пән негізгі категориялардың орыс философиясындағы қалыптасу кезеңдерін сипаттайды. және діни ұстанымдар, православиелік дәстүрлер зерттеледі. Батыс философиясымен өзара әрекеттесу мәселелері қарастырылады. Этика мен мораль, коллективизм мен индивидуализм, жеке бостандығы мен ұлттық бірегейлігі тақырыпта Руханият да назарға алынған. ХХ ғасырда орыс космизмі пайда болып, әлемге ғылыми, діни және философиялық тұтастық тұрғысынан қарауға бағытталды. Орыс философиясының практикалық-моральдық және көркем-бейнелеу бағыты, оның негізгі кезеңдері мен революциялық-демократиялық ойдың дамуымен таныстырады. Орыс діни философиясының негізгі бағыттары және орыс космизмі зерттеледі. Пән орыс философиясының негізгі мәселелері қолданылу арқасында қазіргі кездегі шындықты түсіну мен талдауға бағытталған.

    Оқу жылы - 4
    Семестр - 7
    Несиелер - 5
  • Ғылым және техника философиясы

    Пән техниканың философиялық тұжырымдамасымен таныстырады, технологияны қоғамның дамуына әсер ететін фактор ретінде философиялық тұрғыдан түсіндіреді және зерттейді. Технология философиясының қалыптасуы мен дамуының әлеуметтік-мәдени детерминанттары қарастырылады. Технология философиясының ерекшелігі. Техникалық оптимизм және техникалық пессимизм. Технологиялық революция. Интернет пен жоғары технологиялардың қоғамның дамуына, ғылым мен техниканың өзара байланысына әсері зерттеледі;: техникаға қоғамның дамуына әсер ететін фактор ретінде оны философиялық тұрғыдан түсіну тұрғысынан; технологиялық революция мен интернеттің, жоғары технологиялардың қоғамның дамуына әсері. Пән техникалық және технологиялық прогрестің оң және теріс жақтарын түсіну негіздерін қалыптастыруға бағытталған.

    Оқу жылы - 4
    Семестр - 8
    Несиелер - 5
  • Мәдениет және өркениет философиясы

    Пән мәдениет пен өркениеттің жалпы түсінігін қалыптастыруды қарастырады. Мәдениет пен табиғат, адам мәдениет әлемінде зерттеледі. Мәдениеттің түрлері, мәдениеттің маңызды құрамдас бөліктері: тіл, адамдардың бір-бірімен қарым-қатынас және өзара әрекеттесу үшін қолданатын таңбалық жүйелер қарастырылады. Мәдениет жасалады, оған үйренеді. Өркениет, оның типтері, эволюция, революция, прогресс, регресс тарихтағы орны зерттеледі. Қазіргі өркениеттің дағдарысы: себептері, мәні және адамзат өркениетінің болашағы талқыланады. Пән мәдениет пен өркениеттің негіздерін білу мен түсінуді қалыптастыруға бағытталған.

    Оқу жылы - 4
    Семестр - 8
    Несиелер - 5
  • Әлеуметтік философия

    Пән қоғамды, тарихты және адамды іс-әрекет субъектісі және әлеуметтік-мәдени өзара іс-қимыл тұрғысынан зерттейді, бұл философия, тарих және әлеуметтану, сондай-ақ ғылым туралы білімнің қиылысып жатқан қазіргі зерттеу салаларының бірі болып табылады. Қоғам мен табиғаттың өзара байланысы, әлеуметтік мінез-құлықтың әлеуметтік аспектілері, әлеуметтік жүйелердің жұмыс істеуі мен эволюциясы қарастырылады, әлеуметтік жүйелер қалай жұмыс істейді және дамиды. Қоғамды философиялық талдаудың ерекшеліктері, негізгі тәсілдер мен категориялар зерттеледі. Әлеуметтік-философиялық білімнің даму кезеңдері, қоғам мен адам әлеуметтік философияның негізгі категориялары ретінде қарастырылады. Пән әлеуметтік философияның дәстүрлі және қазіргі заманғы мәселелерін жіктеуді және қоғамның басқа адамзат болмысының салаларымен салыстырғанда ерекшеліктерін меңгеруді мақсат етеді.

    Оқу жылы - 4
    Семестр - 8
    Несиелер - 5

Оқыту нәтижелері

  • қазіргі ғылыми және философиялық әдістерді қолдана отырып, қазіргі әлеуметтік-философиялық процестерді талдау.
  • цифрлық технологияның іздеу жүйелерінде оқу бағдарламасында және ғылыми ақпаратта одан әрі оқытуды өз бетінше жалғастыру дағдыларын қолдану;
  • тұлғааралық диалогтың әртүрлі салаларындағы, үштілділік негізінде оң іскерлік қарым-қатынастағы жағдайларды бағалау, академиялық адалдық принциптері мен мәдениетінің маңыздылығын түсіну;
  • философия ғылымы саласындағы заманауи ғылыми мектептерді, ғылыми ізденістер мен теорияларды сыни тұрғыдан бағалауға мүмкіндік беретін жүйелі түсінікке ие болу;
  • зерттелетін саладағы озық білімге негізделген зерттелетін саладағы білім мен түсінікті көрсету;
  • академиялық жазудың негізгі ережелері мен әдістерін қолдана отырып, мазмұнды талдауды, мәтіндерді семантикалық талдауды сыни тұрғыдан бағалау және жүргізу;
  • ғылыми зерттеу әдістерін және академиялық жазу стилін білу және оларды зерттелетін салада қолдану;
  • әлеуметтік, этикалық-философиялық және ғылыми пайымдауларды ескере отырып, пайымдауларды қалыптастыру үшін ақпаратты жинауды және түсіндіруді жүзеге асыру;
Top