Жаңа білім беру бағдарламасы

6B08614 Гидротехникалық құрылыс және құрылымдар в М.Х.Дулати атындағы Тараз өңірлік университеті

  • Білім ортасы мен білім алушының үндесуі (Құқық негіздері, Коррупцияға қарсы мәдениет, Ұлтаралық келісім, 1 курс семинары)
    Несиелер: 5

    Мемлекет, құқық және мемлекеттік-құқықтық құбылыстар туралы негізгі ұғымдар. Құқық салалары. "Сыбайлас жемқорлық" ұғымының теориялық-әдіснамалық негіздері. Сыбайлас жемқорлыққа қарсы мәдениетті қалыптастыру. Мәдениетаралық коммуникацияның негізгі аксиомалары. Ұлтаралық коммуникацияның құрылымы мен детерминанттары. Ұлтаралық қарым-қатынас саласындағы заманауи инновациялық процестер. Кредиттік оқыту технологиясының негіздері

    Оқу жылы - 1
    Семестр 1
  • Су-техникалық ізденістер
    Несиелер: 5

    Су объектілерін - өзендерді, көлдерді, су қоймаларын, сулы-батпақты алқаптарды зерттеу және зерттеудің қазіргі заманғы әдістерін зерттеу, ең алдымен, су ресурстарын басқаруды қамтамасыз ету, суды және тиісті жер ресурстарын пайдалану, сондай-ақ экономикалық объектілерге әсер ететін кейбір гидрологиялық құбылыстар - отырды, мұз, көшкін.

    Оқу жылы - 1
    Семестр 1
  • Гидрогеология және инженерлік геология негіздері
    Несиелер: 5

    Жер туралы жалпы мәліметтер, минералдар туралы түсінік, тау жыныстары, жер үсті ағынды сулардың және тұйық су айдындарындағы, жер асты суларының геологиялық қызметі; гидрогеология, Табиғаттағы су айналымы, жер асты суларының шығу тегі мен жіктелуі; жер асты сулары динамикасының негіздері, жер асты сулары, артезиан сулары, жер асты суларының режимі, жер асты суларын суару үшін пайдалану, олардың қорлары мен қорғалуы.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 1
    Семестр 1
  • Мамандықтың кәсіби-қолданбалы бағдарламалары
    Несиелер: 5

    Мамандықтың кәсіби-қолданбалы міндеттерін шешу алгоритмдерін әзірлеу, кәсіби сипаттағы құжаттарды құру және олармен жұмыс істеу, ақпаратпен жұмыс істеу әдістері мен құралдарын таңдау, мәтіндік және графикалық құжаттарды ресімдеу үшін заманауи компьютерлік бағдарламалар бойынша қазіргі заманғы ақпараттық және коммуникациялық технологиялар құралдарын пайдалану.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 1
    Семестр 1
  • Жер табандар мен іргетастар
    Несиелер: 5

    Негіздер мен іргетастарды жобалау бойынша жалпы ережелер. Топырақ негіздерінің шекті күйлері мен көтергіштігі. Іргетастардың тереңдігін анықтау. Іргетастардың түрлері. Шұңқырларды жобалау. Негіздер мен іргетастарды есептеу. Іргетастарды жобалау. Құрылымдық тұрақсыз топырақтардағы құрылыс. Динамикалық әсер ету кезіндегі іргетастар. Қайта жаңарту іргетастарды күшейту қажет.

    Оқу жылы - 1
    Семестр 1
  • Инженерлік геология және инженерлік ізденістер негіздері
    Несиелер: 5

    Жер асты суларының геологиялық қызметі; гидрогеология, табиғаттағы су айналымы, жер асты суларының пайда болуы және жіктелуі; жер асты суларының динамикасының негіздері, жер асты сулары, артезиан сулары, жер асты суларының режимі, жер асты суларын суару үшін пайдалану, олардың қорлары мен қорғалуы; тау жыныстарының инженерлік-геологиялық қасиеттері, заманауи геологиялық және инженерлік-геологиялық зерттеулер.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 1
    Семестр 1
  • Жобалау жұмыстарын автоматтандыру жүйесі немесе APM
    Несиелер: 5

    АЖЖ-ны математикалық, бағдарламалық, ақпараттық және техникалық қамтамасыз етудің негізгі ұғымдары; жобалау рәсімдерін автоматтандырылған орындау алгоритмдерін жасау; қолданбалы бағдарламалар пакеттерін құру қағидаттары мен құрылымы; АЖЖ ортасында бөлшектердің, бұйымдардың, жабдықтар мен конструкциялардың конструкторлық құжаттарының графикалық бөлігін автоматтандырылған дайындау алгоритмдері, олардың үш өлшемді модельдерін автоматтандырылған құру.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 1
    Семестр 1
  • Инженерлік графика
    Несиелер: 3

    Проекциялау әдістері. Ортогональды проекция әдісі (Монж әдісі). Нүкте. Түзу. Жазықтық. Аксонометриялық проекциялар. Түрлері. Қималар мен қималар. Біріктірулердің түрлері: ажырайтын және ажырамайтын біріктірулер. Жіп түрлері. Жіптің жіктелуі. Ішкі және сыртқы жіп. Жіп суреттері: жеңілдетілген және шартты. Өнім түрлері. Құрылымдық құжаттаманың түрлері мен жинақтамасы.

    Оқу жылы - 1
    Семестр 2
  • Инженерлік геодезия
    Несиелер: 3

    Геодезия, топографиялық карталар мен жоспарлар туралы жалпы мәліметтер, геодезиялық өлшеулердің түрлері және оларды өндіру әдістері, топографиялық түсірілімдер мен негізгі инженерлік-геодезиялық жұмыстарды жүргізу әдістері, сондай-ақ өндірістік жағдайларда геодезиялық аспаптарды пайдалану, далалық және камералдық өлшеулерді математикалық өңдеу

    Оқу жылы - 1
    Семестр 2
  • Математика
    Несиелер: 5

    Матрицалар және оларға қолданылатын амалдар. Айқындалған және айқындалмаған матрицасы бар сызықтық теңдеу жүйелері және оларды шешу әдістері. 2 өлшемді және 3 өлшемді кеңістіктегі векторлар. Векторларға сызықтық және сызықтық емес амалдар. 2 өлшемді және 3 өлшемді кеңістіктегі геометриялық нысандар және олардың өзара орналасуы. Біраргументті функциялардың әртүрлі формалары және олардың шектерін, туындыларын табу. Айқын функцияны біріктіру әдістері.

    Оқу жылы - 1
    Семестр 2
  • Топырақтану және ауыл шаруашылығы негіздері
    Несиелер: 3

    Топырақ түзілудің факторлары мен жағдайларын; топырақтың морфологиялық белгілері мен құрамын; топырақтың құрамы мен қасиеттерін сандық және сапалық бағалау әдістерін; ауыспалы егістің ғылыми негіздерін, оларды жасау, суармалы жерлерде енгізу және игеру принциптерін; суарудың биологиялық негіздерін және дақылдарды су тұтыну ерекшеліктерін білу. Топырақ қасиеттеріне сандық және сапалық баға бере білу; топырақтың су, ауа, жылу және қоректік режимдерін реттеу.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 1
    Семестр 2
  • Физика
    Несиелер: 5

    Материалдық нүктенің ілгерілемелі және айналмалы қозғалысының механикасы, кинематикасы және динамикасы, сұйықтық механикасы, арнайы салыстырмалылық теориясының элементтері, молекулалық физика, молекулалық физика және термодинамика негіздері. Электростатика. Электр және магнетизм. Электр өрісіндегі өткізгіштер. Тұрақты және ауыспалы электр тогы.

    Оқу жылы - 1
    Семестр 2
  • Мемлекеттік су кадастры
    Несиелер: 5

    Су ресурстарын есепке алу, бағалау және болжау хал жағдайы туралы мәліметтер және жүйелеу уточняемых жинақталған деректер енгізіле отырып су ресурстарын есепке алу, пайдалану және қорғау суды сан және сапа көрсеткіштері бойынша бассейндік принцип бойынша су ресурстарын басқару, Тіркеу Қазақстанда қорларының жай-күйін және су пайдалану.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 2
    Семестр 1
  • Инженерлік механика
    Несиелер: 4

    Механиканың жалпы заңдары, теңдеулері мен теоремалары, күштердің жазықтық және кеңістіктік жүйесінің тепе-теңдік шарттары; машина буындарының конструктивтік элементтері мен бөлшектерінің қарапайым деформацияларының негізгі түрлері. Машина буындары бөлшектерінің және ғимараттар мен құрылыстардың конструктивтік элементтерінің беріктігі, қаттылығы және орнықтылығы шарттарын орындау, машина, конструкция, ғимараттар мен құрылыстарды жобалау бойынша есептерді орындау үшін материалдардың механикалық сипаттамаларын анықтау.

    Оқу жылы - 2
    Семестр 1
  • Дулатитану
    Несиелер: 3

    Тарихшы, дипломат, қоғам қайраткері Мұхаммед Хайдар Дулатидің өмірбаяны мен шығармашылық мұрасы, оның өкіметтік және қоғамдық қызметінің прогрессивті, гуманистік сипаты. "Тарих –и –Рашиди" еңбегінің тәрбиелік рөлі; ұлы ғалымның шығармашылық мұрасы мен рухани құндылығының негізгі аспектілерін талдау; М.х. Дулатидің "Тарих - и – Рашиди" еңбегінің Қазақ хандығының құрылу тарихындағы тарихи маңызы.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 2
    Семестр 1
  • Рухани сабақтастық (Әл-Фарабиден хакім Абайға дейінгі)
    Несиелер: 3

    Қазақ халқының руханиятының қалыптасуының алғышарттары мен бастаулары. Түркі және ислам өркениеттерінің өзара байланысы мен сабақтастығы. Әл-Фараби мен Абайдың шығармашылық мұрасының негізгі аспектілері, олардың тарихи маңызы мен рухани құндылығы. Орта ғасырдағы түркі-мұсылман ойшылдары және олардың ілімдеріндегі рухани құндылықтар. М. Х. Дулати тарихы, философиясындағы рухани-адамгершілік бағдарлар. Қазақ хандығы дәуіріндегі әлеуметтік және рухани-адамгершілік құндылықтар. Қазақ халқының руханиятының даму кезеңі ретіндегі қазақ ағартушылығы

    Оқу жылы - 2
    Семестр 1
  • Өлкетану
    Несиелер: 3

    Өз өлкесінің табиғаты, халқы, тарихы мен мәдениетін жан - жақты тану; оның экономикалық, табиғи және мәдени мүмкіндіктерін есепке алу; өлке тарихының этнографиялық, географиялық және демографиялық сипаттамаларын, қоғамдық өмірі мен даму перспективаларын есепке алу; туған өлке тұрғындарының шаруашылық-тұрмыстық жағдайын, өлкенің археологиялық ескерткіштерін, өлкетанудың мәні мен рөлін есепке алу

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 2
    Семестр 1
  • Гидрометрия
    Несиелер: 4

    Судың деңгейін бақылау; су ағынының тереңдігін және жылдамдығын өлшеу, су өтімі мен деңгейі арасындағы байланыстылықты анықтау және су ағынын есептеу, қатты ағынды және арна түбіндегі шөгінділерді зерттеу, арнайы зерттеулер мен бақылаулар, гидрологиялық желіні автоматтандыру.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 2
    Семестр 1
  • Су ресурстары мониторингі
    Несиелер: 4

    Объектілердегі судың сапасына және олардың жағдайына әсер ететін теріс процестердің пайда болуын анықтау және болжау. Сондай-ақ, су объектілерінің мониторингі су сапасының төмен болуына байланысты теріс салдарларды болдырмау жөніндегі шараларды әзірлеуді және орындауды көздейді. Мұндай іс-шаралар ресурстарды пайдалану және қорғау, олардың қолданылуын қадағалау және бақылау саласындағы басқаруды ақпараттық қамтамасыз етуді көздейді.

    Оқу жылы - 2
    Семестр 1
  • Қазақстанның сакралды географиясы
    Несиелер: 3

    Қазақстанның киелі жерлерінің мәдени - географиялық аумағын зерттеу және қазақстандық мәдениетті дәріптеу, оның рөлін анықтау; негізгі ұғымдар; Қазақстанның киелі орындарының орналасуы; Қазақстанның аномалды және жұмбақ орындары; археологиялық және сәулет ескерткіштері; діни және діни объектілер; тарихи тұлғалармен байланысты киелі орындар

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 2
    Семестр 1
  • Гидротехникалық мелиорация
    Несиелер: 5

    Студент жерді суаруға су ресурстарын пайдаланудың қазіргі жағдайын білуі керек. Экономика саласының әлеуметтік-экономикалық қажеттіліктерін қанағаттандыру үшін су ресурстарын ұтымды пайдалану.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 2
    Семестр 1
  • Ұлт дәстүрлері
    Несиелер: 3

    Ұлттық дәстүрлердің тәрбиелік құндылығы мен маңызы. Ұлттық дәстүрлерді зерттеу орны. Ұлттық дәстүрлердің қоғамдағы рөлі және олардың қоғамдық қатынастарды реттеуге әсері. Дәстүр түрлері. Ұлттық дүниетанымдағы дәстүрдің орны. Ұлт, этникалық топ, адам туралы түсінік пен дәстүрлердің өзара байланысы. Ұлттық әдебиеттегі салт-дәстүрлердің көрінісі. Ұлттық дәстүрлердегі Түрік өркениетінің интеграциялық әлеуеті. Заң шеңберіндегі ұлттық дәстүрлер және Заң Үстемдігі.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 2
    Семестр 1
  • Бауыржантану
    Несиелер: 3

    Б. Момышұлының өмірі мен шығармашылық жолы. Б. Момышұлының шығармалары. Б.Момышұлының күнделіктері мен естеліктері, мақал – мәтелдері мен афоризмдері, публицистика мен әңгімелері, хаттары - қазақ сөз өнері тарихындағы бірегей жаңалықтар. Ұлы Б.Момышұлының "Әкеге көтерілу", «Во имя отца» шығармалары бала тәрбиесіндегі таптырмас құрал бола алады. Б. Момышұлы туралы шығармалар, онда құрылған батыр бейнесінің ерекшеліктері.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 2
    Семестр 1
  • Гидравлика
    Несиелер: 3

    Сұйықтардың физикалық қасиеттерін, гидростатиканы, гидродинамиканың негіздерін, сұйықтық энергиясының сақталу заңдарын, гидравликалық кедергі мен қысымның жоғалуын, әр түрлі тесіктерден сұйықтықтардың шығуын, қарапайым және күрделі құбырлардағы су қозғалысының түрлерін, түрлерін зерттеу гидравликалық секіру; жер асты суларының қозғалысының түрлері.

    Оқу жылы - 2
    Семестр 1
  • Қайта жаңғыратын энергия көздері
    Несиелер: 5

    Жаңартылатын және дәстүрлі емес энергия көздері. Күн энергиясы, жел және толқын энергиясы. Шағын және шағын су электр станциялары. Шағын су электр станцияларының қысымы мен қуаты. Қазақстан аумағы күн энергиясын алуға арналған қондырғыларды пайдалануға ыңғайлы. Қазақстанның оңтүстік-шығыс аудандары-шағын ГЭС қолдана отырып, электр энергиясын алу үшін әлеует ретінде.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 2
    Семестр 1
  • Компьютерлік графика
    Несиелер: 4

    AutoCAD компьютерлік бағдарламасы ортасында конструкторлық құжаттаманың графикалық бөлігін дайындаудың негізгі әдістері; сызбаларды кеңістіктік елестетуді жетілдіру және дамыту; 2D сызу және 3D модельдеудің негізгі қағидаттарын меңгеру; машина бөлшектері мен буындарының жұмыс сызбаларын дайындау және ресімдеу дағдыларын игеру және олардың 3D модельдерін жасау.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 2
    Семестр 2
  • Гидротехникалық құрылымдар
    Несиелер: 5

    Өзен су тораптарының гидроқұрылымдарын жобалаудың жалпы мәселелері; су тораптарын жайғастыру. Гидроқұрылымдардың негіздері, бөгеттердің табаны мен денесіндегі су сүзілуі. Топырақ материалдарынан жасалған бөгеттер және жартасты негіздегі бетон бөгеттер. Топырақ бөгеттерін сүзгілеу, беткейлер мен экранның тұрақтылығын есептеу. Су тораптарының су өткізу құрылымдары. Олардағы каналдар мен құрылыстар. Гидротехникалық туннельдер. Арналық процестер және оларға әсер ететін факторлар; ағынның тасымалдау қабілеті және инженерлік шаралар.

    Оқу жылы - 2
    Семестр 2
  • Су және климаттық ресурстар кадастры
    Несиелер: 5

    Бакалаврдың мемлекеттік су және климаттық кадастры, оның құрылымы мен құрамы, сондай-ақ оны жүргізудің заманауи әдістері туралы ғылыми және практикалық білімін қалыптастыру.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 2
    Семестр 2
  • Гидрология және ағынды реттеу
    Несиелер: 5

    Гидрологиялық цикл, Гидрологияның пәні және қолданылуы. Жалпы айналым. Жауын-шашын түзілуі. Жауын-шашынның орташа биіктігі. Жауын-шашынның географиялық таралуы. Қар жамылғысы, мұз және топырақтың қатуы. Булану және транспирация. Өзен ағыны. Деңгейлер мен шығындар арасындағы байланыс. Өзен бассейні. Жер асты сулары. Гидрографты талдау. Ағыс заңдылықтары және есептік тәуелділік.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 3
    Семестр 1
  • Ауыл шаруашылығын сумен қамтамасыз ету және суды бұру
    Несиелер: 4

    Ауыл шаруашылығын сумен жабдықтау және су бұру схемалары мен жүйелері және олардың элементтері. Жер асты суларын алуға арналған құрылыстардың конструкциясы. Суды тұтыну. Қосалқы және реттеуші құрылыстар. Жер үсті су көздерінен су алуға арналған құрылыстар. Судың сапасын жақсарту. Ауыл шаруашылығы кәсіпорындарын сумен жабдықтау. Топтық су құбырлары. Табиғи су көздерін қорғау. Су бұру схемалары мен жүйелері.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 3
    Семестр 1
  • Су нысандарының мониторингі
    Несиелер: 4

    Су объектілері мен жердің су ресурстарына тұрақты бақылаулар жүргізу; ГАЖ суреттері бойынша су ресурстары мен жалпы су нысандарының негізгі құрылымдарын, өңірлік және аймақтық ерекшеліктерін зерделеу; бақылауларды, кезеңдік және эпизодтық, сондай-ақ шаруашылық қызметті (суару, құрғату және суландыру) бір мезгілде орындау.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 3
    Семестр 1
  • Су ресурстарын кешенді пайдалану кезінде табиғатты қорғау
    Несиелер: 5

    Су ресурстарын кешенді пайдалану кезінде табиғатты қорғау - су объектілерін сақтауға және қалпына келтіруге бағытталған іс-шаралар жүйесі. Су ресурстарын кешенді пайдалану және су ресурстарын қорғау – су шаруашылығының болашақ инженерлері мен экономистеріне су шаруашылығы құрылысында үлкен маңызы бар пән бойынша қажетті білім беру.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 3
    Семестр 1
  • Сорғы және сорғы станциялары
    Несиелер: 4

    Сорғылар мен сорғы қондырғыларының жіктелуі. Сорғылар мен сорғы станцияларының техникалық және энергетикалық параметрлері. Сорғы станцияларының негізгі жабдықтары. Сорғылар мен электр жабдықтарының негізгі санын таңдау әдістемесі. Сорғы станциялары ғимараттарының түрлері. Сорғы станцияларының механикалық жабдықтары. Сорғы қондырғыларының жұмысын реттеу.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 3
    Семестр 1
  • Еңбекті қорғау
    Несиелер: 3

    Құқықтық-еңбек, санитарлық-гигиеналық, ұйымдастыру, емдеу-алдын алу, техникалық және әлеуметтік-экономикалық қызмет мәселелері бойынша өткізілетін іс-шаралардың негізгі кешені. Жұмысшылардың, тұтастай алғанда қызметкерлердің еңбек өнімділігін арттыру үшін психофизиологияны ескере отырып, еңбек режимдерін оңтайландыру. Еңбекті қорғау жөніндегі қауіпсіздік стандарттарының негізгі жүйелерінің барлық талаптарын қолдана отырып, жұмысшының еңбек қызметін дұрыс ұйымдастыру.

    Оқу жылы - 3
    Семестр 1
  • Су шаруашылық нысандарының гидравликалық есептеулері
    Несиелер: 5

    Су шаруашылығы нысандарының гидравликалық есептеулерінде гидростатиканың негізгі заңдарын қолдану әдістері; қақпақтардың астынан сұйықтықтың ағу түрлері; каналдар мен құбырлардағы су қозғалысының түрлері; гидравликалық секірулердің түрлері; құрылыстардың гидравликалық есептеулерінің негізгі түрлері.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 3
    Семестр 1
  • Тіршілік әрекеттері қауіпсіздігінің негіздері
    Несиелер: 3

    "Адам – тіршілік ету ортасы" жүйесіндегі қауіптерді сәйкестендіру (тану немесе анықтау). Адамның қызметіне қарамастан және/немесе антропогендік факторлардың тікелей әсерінен техносферада пайда болатын қауіпті және зиянды факторлар. Азаматтық қорғау жөніндегі ұйымдастыру іс-шараларының рөлі мен маңыздылығы. Тіршілік ету ортасында (техносфера) адамға жайлы өзара іс-қимылын қамтамасыз ету мақсатында әртүрлі төтенше жағдайлардан халықты қорғаудың негізгі қағидаттарын ұйымдастыру және жүргізу.

    Оқу жылы - 3
    Семестр 1
  • Су ресурстарын қорғау
    Несиелер: 5

    ҚР аумағында су ресурстарын қалыптастыру ерекшеліктерін, қауіптер мен сын-тегеуріндердің қалыптасуына негізгі факторлардың әсерін білу. Климаттық көрсеткіштердің, халықтың өсуінің, ауыл шаруашылығы өнеркәсібінің және басқа көрсеткіштердің су ресурстары қорларының қалыптасуына әсері. Азық-түлік қауіпсіздігі және су ресурстарының сарқылуының салдары.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 3
    Семестр 1
  • Су көтеру құрылымдары
    Несиелер: 5

    Сорғы станциясының жобаланған шарттары, жобалау параметрлері және негізгі сорғылардың санын анықтау, олар үшін электр қозғалтқыштарын таңдау, сорғы станциясының құрылысы, суды алу және суды шығару құрылымы, су-энергетикалық және техникалық-экономикалық есептеулері, техникалық және экологиялық қауіпсіздік талаптары, елді мекендерді, өнеркәсіптік кәсіпорындарды және т.б. сумен қамту және су бұру есептері.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 3
    Семестр 1
  • Құрылыс механикасы
    Несиелер: 5

    Құрылымдар мен құрылыстарды кинематикалық талдау. Қозғалмайтын және жылжымалы жүктемелерге статикалық анықталатын және анықталмайтын жүйелерді есептеу әдістері; статикалық және динамикалық жүктемелердің әсеріне есептеу схемаларын жасау; құрылыс конструкциялары мен құрылыстарын есептеу кезінде құрылыс механикасының негізгі әдістері; құрылыстар жұмысын толық талдау.

    Оқу жылы - 3
    Семестр 1
  • Өнеркәсіп мекемелерінің қоршаған ортасын қорғау
    Несиелер: 3

    Адам қызметі үшін кешенді шараларын жүзеге асыру өнеркәсіптік кәсіпорындардың техносфералық қауіпсіздігін қамтамасыз ету; бақылау, талдау, бағалау және ластану салдарын жою нәтижесінде туындайтын табиғи ресурстардың тозуы мен сарқылуы кәсіпорындар.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 3
    Семестр 2
  • Ауыл шаруашылық мелиорациясы
    Несиелер: 3

    "Ауыл шаруашылығы мелиорациясы" оқу пәнін оқытудың мақсаты – мелиорациялық жүйелерді жобалау және есептеу бойынша білім беру, осы салада біліктілік және дағдыларды қалыптастыру.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 3
    Семестр 2
  • Климаттың өзгеруі және "жасыл" экономика
    Несиелер: 3

    "Жасыл" экономика және тұрақты даму; парниктік газдар және олардың климатқа әсері; энергетика және жанғыш пайдалы қазбалар; жаңартылатын энергия түрлері, артықшылықтары мен кемшіліктері; орман және оның "жасыл" экономикаға әсері; топырақтың шөлейттенуі және тозуы; климаттың су ресурстарына өзгеруінің салдары; электрондық қалдықтар, олардың оң және теріс әсері; қалдықтар, қалдықтарды өңдеу және жою; автокөлік және қоршаған орта.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 3
    Семестр 2
  • Су ресурстарын кешенді пайдалану
    Несиелер: 5

    Су пайдалану саласындағы қазіргі тенденциялар, әртүрлі қызмет салаларының су тұтынуға қосқан үлесін сипаттау, қазіргі нормативтік базамен танытыруды дайындау; су пайдалану практикалық мәселелерді шешуге туралы нақты түсінік қалыптастыру; студенттердің су экожүйелерінің экологиялық мәртебесін сапалы және сандық бағалау әдістері туралы нақты түсініктерін қалыптастыру.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 3
    Семестр 2
  • Сала экономикасы
    Несиелер: 3

    Ұлттық экономика жүйесіндегі саланың орны мен рөлі, саланың негізгі және айналым капиталының ерекшелігі саланың негізгі буыны ретінде кәсіпорынның мәні мен түрлері; саланың экономикалық ресурстары және оларды пайдалану көрсеткіштері, өндіріс тиімділігі өсуінің негізгі бағыттары, саланың техникалық,экономикалық және әлеуметтік даму перспективалары.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 3
    Семестр 2
  • Skills Менеджмент
    Несиелер: 4

    Кәсіби құзыреттілікті дамытудағы Skills менеджментінің рөлі мен қажеттілігі; жеке тұлғаны дамытудың жалпы ережелері; кәсіби дағдыларды дамытудың негізгі әдістері; кәсіби шеберлік пен дағдыларды жіктеу; менеджер үшін дағдылар матрицасы; softskills және hard skills: негізгі айырмашылықтар; маманның негізгі икемді дағдылары: сыни ойлау, көшбасшылық және командалық жұмыс, тайм менеджмент, креативтілік; hardskills негізгі құраушылары; self–менеджмент әдісін қолдану.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 3
    Семестр 2
  • Су жинағыштар мелиорациясы
    Несиелер: 3

    Қолайсыз мелиорацияның пайда болу себептерін білу; қолайсыз мелиорацияның қасиеттері; жердің бұзылу себептері; мелиорацияның түрлері, әдістері, әдістері мен тәсілдері; мелиоративтік жүйелердің құрамы және оларды басқару; мелиорацияның жер үсті және жер асты суларының ағынына әсері; бұзылған жерлердің қасиеттері; құрғақ желмен, эрозиямен, су тасқыны мен батпақтанумен күресу шаралары

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 3
    Семестр 2
  • Қолданбалы экономика
    Несиелер: 3

    Шаруашылық жүргізуші субъектілер экономикасының тұжырымдамалық негіздері, микро және макро деңгейде экономиканың жұмыс істеуінің негізгі санаттары мен заңдары, бизнес-құрылымдардың жұмыс істеуінің экономикалық тетігі, сұраныс пен ұсыныс, серпімділік, бәсекелестік және нарық түрлері, нарыққа мемлекеттің араласуы, өндірістің экономикалық негіздері және кәсіпорын ресурстары, өндіріс пен шығындар, экономикалық тиімділік

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 3
    Семестр 2
  • Мелиоративтік жүйелердегі құрылымдар
    Несиелер: 5

    Ашық арналар, науа арналары, жабық құбырлар. Гидротехникалық құрылыстарды олардың конструктивтік орындалуы бойынша жіктеу (функционалдық мақсатын ескере отырып): құбырлы өткелдерді, құбырлы және ашық реттегіштерді, дюкерлер мен акведуктарды, құбырлы нөсер түсірулерді, көпір – өтпелерді қамтитын ашық суару желісіндегі құрылымдар; реттеуіштерді-өтпелерді, су шығаруларды, су бөлгіштерді, өтпелерді, ауысуларды, жылдам токтарды, консольдық төгінділерді қамтитын науалық арналардағы құрылымдар.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 4
    Семестр 1
  • Гидроэнергетикалық құрылымдар
    Несиелер: 4

    Гидроэлектростанциялардың және қысымды бассейндердің құрамдас элементтері, гидро-электростанциялар мен бас-сейндердің негізгі схемалары, су қабылдайтын камералар, олар-дағы қысымды бас-сейндер мен құрылыстардың аванкамералары, жердегі қысым бассейндерінің орналасуы және олардың тұрақтылығын қамтамасыз ететін шаралар, тәуліктік реттеу әуіздері.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 4
    Семестр 1
  • Су шаруашылық жүйелері және суды пайдалану
    Несиелер: 5

    Суармалы жерлердегі су шаруашылығы жүйелері. Суару жүйелері және суды пайдалану жоспары. Су пайдаланушылар мен су тұтынушылар. Арналар, құбырлар, жаңбырлатқыш машиналар, тамшылатып суару және т.б. экономика саласының әлеуметтік-экономикалық қажеттіліктерін қанағаттандыру үшін су ресурстарын ұтымды пайдалану.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 4
    Семестр 1
  • Гидротехникалық жұмыстар өндірісі
    Несиелер: 4

    Гидротехникалық құрылыстағы құрылыс жұмыстарының түрлері. Оларды жалпы құрылыс жұмыстарынан ерекшелейтін ерекшеліктер (жоғары қарқындылық, табиғи процестермен және құрылыстың жалпы қарқынымен байланыстыру).

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 4
    Семестр 1
  • Кәсіпкерлік құқық
    Несиелер: 3

    Берілген пәннің шеңберінде кәсіпкерлік құқық түсінігі, принциптері және пән жүйесі қарастырылады. Кәсіпкерлік құқық субъектілері санаттарының мазмұны және олардың формалары ашылады. Кәсіпкерлік құқықтық қатынастарға анықтама беріледі; мемлекеттік емес заңды тұлғалар мен мемлекеттік тұлғалардың кәсіпкерлік қызметінің сипаттамасы беріледі. Кәсіпкерліктегі банкроттық; кәсіпкерлік міндеттемелердің түрлері. Лицензиялау, салық салу, кәсіпкерлікті техникалық, антимонополиялық реттеу. Тұтынушылардың құқықтарын қорғау. Кәсіпкерліктегі заңды жауапкершілік.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 4
    Семестр 1
  • Гидротехникалық жұмыстарды ұйымдастыру және өндіру технологиясы
    Несиелер: 4

    Студенттер мелиорациялық жұмыс технологиясы мен жұмысшылардың еңбегін ұйымдастырудың негізгі ережелерін, мелиоративті құрылысқа тән желілік созылған құрылыстарды салу кезінде кешенді механикаландырылған жұмыстарды жүргізу мәселелерін білуі керек.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 4
    Семестр 1
  • Қазақстандық құқық
    Несиелер: 3

    Пән Қазақстан Республикасы құқығының жекелеген салаларының негізгі ережелері мен институттарын зерттеуге бағытталған. Бұл пән студенттерде конституциялық-құқықтық, азаматтық-құқықтық, әкімшілік-құқықтық, қылмыстық-құқықтық, сондай-ақ қандай да бір саладағы іс жүргізу құқықтық қатынастарға түскен объектілер мен субъектілер туралы жалпы білімді қалыптастырады.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 4
    Семестр 1
  • Су шаруашылық жүйелерін басқару
    Несиелер: 5

    Өзен және көл бассейндерінің су ресурстарын басқару мүмкіндігі, су шаруашылығы саласындағы саясат және заңнама.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 4
    Семестр 1
  • Бөгеттер құрылысын ұйымдастыру және технологиясы
    Несиелер: 4

    Гидротехникалық құрылыстағы технологиялар мен ұйымдастырудың жалпы мәселелері, ішкі құрылыс көлігі мен жолдары, жер-жартасты және бұрғылау-жару жұмыстары, құрылыс карьерлері, сапалы үйінділер салу, гидромеханизация, бетон және темірбетон жұмыстары, монтаждау жұмыстары, арнайы жұмыстар өндірісі.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 4
    Семестр 1
  • Су шаруашылығы құрылысы өндірісін ұйымдастыру, жоспарлау және басқару
    Несиелер: 4

    Топырақ құрылымдарын салу технологиясы. Сыртқы керамикалық, темірбетон және асбест-цемент құбырларын салу технологиясы. Металл құбырлар мен полимерлі материалдардан жасалған құбырларды салу технологиясы. Құбырларды сынау және қабылдау технологиясы. Сумен жабдықтау және су бұрудың жерүсті құрылыстарын салу технологиясы. Ішкі желілерді салу технологиясы.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 4
    Семестр 1
  • Су шаруашылығы жүйелерін автоматтандыру және диспетчерлеу
    Несиелер: 3

    Сумен жабдықтау, суландыру және су бұру жүйелерін автоматтандыру және диспетчерлеу мәселелері; жоспарлы-алдын ала қарау және жөндеу, құрылыстардың жұмысын бақылау; жүйелерді пайдалану кезінде қоршаған ортаны қорғауды ұйымдастыру; автоматика құралдары, суару жүйелеріндегі су бөлуді автоматты реттеу схемалары; автоматтандырылған объектілердің диспетчерлік қызметтерін ұйымдастыру.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 4
    Семестр 1
  • Технологиялық кәсіпкерлік және стартаптар
    Несиелер: 4

    Пән жаңа технологиялық кәсіпорындар мен стартаптарды құруға бағытталған кәсіпкерлік процестің практикалық нұсқауы болып табылады. Бағдарлама кәсіпқой кәсіпкерлерге, сондай-ақ жұмыс істеп тұрған компаниялардағы «кәсіпкерлерге», олардың нарықтағы мүмкіндіктерін бағалауға, бизнес-модель құруға және өз идеяларын әлеуетті инвесторларға ұсынуға көмектесетін түрлі құралдарды ұсынады. Студенттерде жаңа технологиялар мен бизнестің қиылысында жаңалық ашатын стартап-құрылтайшылардың алдында тұрған қиындықтарды жеңе білу дағдылары қалыптасады.

    Оқу жылы - 4
    Семестр 1
  • ҒЗЖ, коммерцияландыру негіздері және академиялық хат'
    Несиелер: 4

    Академиялық мәтіндерді, ғылыми мақалаларды, дайындау бағыты бойынша есептерді, ғылыми жобалар мен конкурстарға өтінімдерді құрастыру мен олардың жұмысының негізгі қағидаттары; авторлық куәлік алу; жоғары мектепте ғылыми зерттеулерді ұйымдастырудың негізгі ережелері; стартап құру; ҒЗЖ коммерцияландыру.

    Оқу жылы - 4
    Семестр 1
  • Құрылымдар мен жүйелерді пайдалану
    Несиелер: 4

    Сумен қамтамасыз ету жүйесінің жабдықтарын пайдаланудың негізгі принциптері. Пайдалану процестерін автоматтандыру және механикаландыру; құрылымдар мен жүйелердің ағымдағы және күрделі жөндеуі; автоматтандыру жүйесінің компоненттері; автоматтандыру процесінің мақсаттары мен міндеттері. Техникалық бақылау және диспетчерлік басқару.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 4
    Семестр 2
  • Өзендік су тораптарының құрылысы
    Несиелер: 4

    Өзен су тораптарын салу технологиясы. Өзен су тораптары технологиясы. Металл құбырлар мен полимерлі материалдардан жасалған құбырларды салу технологиясы. Құбырларды сынау және қабылдау технологиясы. Сумен жабдықтау және су бұрудың жерүсті құрылыстарын салу технологиясы. Ішкі желілерді салу технологиясы.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 4
    Семестр 2
  • Су шаруашылық жүйелерінің құрылымдары
    Несиелер: 5

    Су шаруашылығы жүйелері, түрі, жіктелуі, мақсаты. ҚР Су шаруашылығы жүйелері туралы жалпы мәліметтер. Гидротехникалық құрылыстарды жобалаудың негізгі ережелері мен нормалары. Типтік құрылыстар. Олардың жіктелуі және мақсаты. Су шаруашылығы жүйесінің түрін таңдау кезіндегі өңірлік ерекшеліктер. Сорғы станцияларының ғимараттарын жобалауға арналған техникалық шарттар. Су қоймаларын жобалау және салу

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 4
    Семестр 2
  • Код ON8

    Су объектілерінің жай-күйін сақтау, жақсарту және оларды ұтымды пайдалану жөніндегі іс-шараларды әзірлеу қабілеті; "су ресурстарын кешенді пайдалану және қорғау схемаларын"; су ресурстарын пайдалану және қорғау жөніндегі бассейндік келісімдерде; су ресурстарын басқару және оларды орнықты пайдалану жүйелерін әзірлеуге қатысу; келешегі бар жаңартылатын энергия көздерін пайдалану деңгейін айқындау; су ресурстарын пайдалану және қорғау бойынша бақылау жұмыстарын жүргізу; өңірдің су шаруашылығының дамуы үшін тарихи және экологиялық алғышарттарды талдау; бассейнге, бассейннің бір бөлігіне қатысты гидролдық-Су шаруашылығы очеркін жасау; сумен қамтамасыз етілуіне, экологиялық қауіптілігіне және аумақтарды су басу қаупіне сараптамалық баға беру; ірілендірілген су және су шаруашылығы теңгерімін орындау; табиғи-климаттық жағдайлар мен су шаруашылығы жүйелерінің жұмыс режиміне талдау жасау.

  • Код ON11

    Су шаруашылығы және гидроэнергетикалық объектілерді, гидротораптар мен гидротехникалық құрылыстарды, гидроэнергетикалық станцияларды жобалау жөніндегі жұмыстарды орындау қабілеті; су шаруашылығы жүйелері мен құрылыстарының қауіпсіздігін қамтамасыз ету; құрылыстардың құрамдастыру шешімдерін орындау қабілеті; құрылыстардың қабылданған жобалық шешімдерін негіздеу; құрылыстарды жобалау міндеттерін шешу үшін мамандандырылған бағдарламалық қамтамасыз етуді пайдалану; гидротехникалық құрылыстардың негізгі конструктивтік параметрлерін таңдау; мелиорациялық жүйелердің гидротехникалық құрылыстарының параметрлерін негіздеу және өлшемдерін есептеу; берілген пайдалану режимін (суару жүйелерінде су бөлу, суды реттеу және т.б.) қамтамасыз ететін мелиорациялық жүйелердің құрылыстарын жобалау бойынша жұмыстарды орындау, мелиорациялық жүйелер құрылыстарының оңтайлы конструкцияларын таңдау бойынша нұсқаларға техникалық-экономикалық салыстыру жүргізу.

  • Код ON9

    Су және жер ресурстарын теңгерімді пайдаланудың экологиялық-экономикалық негіздемесі кезінде білімді қолдану қабілеті; суару жүйелерінің параметрлерін топырақ түзілу процесі мен өсімдіктердің талаптарымен және суару көзінің гидрологиялық режимдерімен байланыстыру; суару және дренаж жүйелерін жобалау бойынша жұмыстарды жүргізу қабілеті; болжамды жағдайларды, инженерлік шешімдерді таңдаудың техникалық-экологиялық негіздемесін жасау негізінде мелиорациялық іс-шараларды таңдауды жүзеге асыру; топографиялық карталар мен жоспарларды пайдалана отырып, іздестіру нәтижелері негізінде жерді мелиорациялау жөніндегі жобалық шешімдерді әзірлеу, нормативтік құжаттарды қолдану; жерді суландыру және құрғату режимдерінің есептеулерін, мелиорациялық жүйелерді жобалауды, жерді тұздау, су басудан және су басудан қорғау жөніндегі іс-шараларды белгілеуді, агромелиорациялық және орман мелиорациялық тәсілдерді таңдауды орындау.

  • Код ON5

    Математика, физика және химияның базалық бөлімдерінің негізгі ұғымдарын білу және түсіну, математика, физика және химияның базалық бөлімдері саласындағы білімді көрсете және қолдана білу және оларды кәсіби қызметте қолдана білу

  • Код ON3

    Ақпаратты жинау, сақтау және өңдеу әдістеріне, ақпараттық және коммуникациялық процестерді жүзеге асыру тәсілдеріне талдау жүргізе білу; сандық технологиялардың көмегімен әртүрлі қызмет түрлері үшін деректерді талдау және басқару құралдарын әзірлеу; деректерді жинау, беру, өңдеу және сақтау үшін компьютерлік жүйелер мен желілерді бағдарламалық және аппараттық қамтамасыз етуді қолдану дағдыларына ие болу. Табиғатты дамыту, қоғам және ойлау заңдарын, ҚР табиғатты пайдалануды басқарудың негізгі заңдары мен принциптерін білетіндігін және түсінетіндігін көрсете білу, өнеркәсіптік объектінің қоршаған ортаға әсерін бағалай білу, қоғамның экономикалық дамуымен өзара байланыста Жаһандық экологиялық проблемалардың техникалық және экологиялық сараптамасы мен аудитін жүргізе білу, осы білімдерді кәсіби қызметте қолдана білу.

  • Код ON10

    Су тораптарын жобалау бойынша жұмыстарды орындау қабілеті; сорғы станцияларын жобалау тәжірибесін және үлгілік жобалар деректерін сауатты қолдану; сорғы станцияларын жобалау кезінде техникалық және экологиялық қауіпсіздік талаптарын ескеру; су көтергіш қондырғыларды таңдау; ауыл шаруашылығы сумен жабдықтау және су бұру жүйелерінің элементтерін жобалау бойынша жұмыстарды орындау; елді мекеннің, фермерлік шаруашылықтардың, ауыл шаруашылығы кәсіпорындарының, далалық сумен жабдықтау жайылымдарының тәуліктік су қажеттілігін айқындау; су тұтыну кестесін жасау;; сумен жабдықтау көзін таңдаңыз; айналмалы су желісінің, су мұнараларының және жер асты резервуарларының гидравликалық есебін жүргізу.

  • Код ON1

    Тәуелсіз Қазақстан мемлекетінің қалыптасу кезеңдерін, рухани мұраға ұқыпты қарауды көрсету; Қазақстандық бірегейлік пен патриотизмді қалыптастыруда тарихи білімнің негіз қалаушы рөлін негіздей білу; университетте оқу процесін ұйымдастырудың академиялық қағидаларын, Қазақстанның құқықтық жүйесі мен заңнамасының негіздерін, сыбайлас жемқорлыққа қарсы мәдениеттің негіздерін, оқу процесінде Академиялық адалдық талаптарын білу; табиғатты дамыту Заңдары, ҚР табиғатты пайдалануды басқарудың негізгі заңдары мен принциптері туралы білімді қолдана білу, азамат пен болашақ маманның мәдениетін қалыптастыру үшін болмыстың, танымның, құндылықтардың, өмірдің еркіндігі мен мағынасының неғұрлым жалпы философиялық мәселелерін бағдарлай білу, кәсіби қызметтегі адамның негізгі психикалық процестері мен жай-күйін, адамның психикалық құрылымы туралы деректерді анықтау және талдау, кәсіби қызметтегі адамның негізгі психикалық процестері мен жай-күйін, адамның психикалық құрылымы туралы деректерді анықтау және талдау. Кәсіби қызметке қажетті әлеуметтік және психологиялық білім кешенін меңгеру, тұлғаның маңызды қасиеттері мен маңызды қасиеттерін, болашақ маманның құзыреттілігін дамыту.

  • Код ON4

    Кәсіпкерлік іс, экономика, жоғары мектепте ғылыми зерттеулерді ұйымдастыру және ҒЗЖ коммерцияландыру саласында теориялық білімді, практикалық дағдыларды меңгеру, басқару саласында, оның ішінде білім беру, Бизнесті ұйымдастыру, экономикалық есептеулерді орындау және стартап құру саласында soft-skills дамыту. Кәсіпкерлік құқықтың негізгі ережелерін, негізгі ұғымдардың, санаттардың, институттардың, субъектілердің құқықтық мәртебелерінің, кәсіпкерлік құқықтағы құқықтық қатынастардың мәні мен мазмұнын, жоғары мектепте ғылыми зерттеулерді ұйымдастырудың және ҒЗЖ-ны коммерцияландырудың негізгі ережелерін білу, академиялық мәтіндерді құру мен оның жұмыс істеуінің негізгі принциптерін меңгеру.

  • Код ON7

    Су тораптары мен су шаруашылығы жүйелерін жобалау кезінде құрылыстардың негізгі мөлшерлерін негіздеу үшін гидравликалық есептерді орындау қабілеті; су режимінің кез келген элементіне заттай бақылаулар жүргізу; аспаптармен жұмыс істеу; судың тереңдігін, ағынның жылдамдығын, шығынын өлшеу кезінде алынған деректерді өңдеу; су деңгейін өлшеу бойынша деректерді өңдеу жөніндегі міндеттерді шешу; гидрологиялық деректерді өңдеуді және оларды техникалық тасығыштарда басып шығаруға және сақтауға дайындауды жүргізу; өзен бассейндерінің жер үсті ағынын, су балансын қалыптастыру; статистикалық әдістерін қолдану; су қоймаларының өзен ағынын реттеу, су тасқыны мен су тасқыны ағынын реттеу бойынша есептерді орындау; негізгі анықтамалық материалдарды пайдалану; оларды жасау және жүргізу процесінде кадастрларды жүргізу туралы ақпаратты қолдану; кадастрларды жүргізу үшін қажетті есептеулер мен есептеулерді жүргізу.

  • Код ON6

    Сызбаларды оқи білу; Топографиялық жоспарлар мен карталар бойынша инженерлік міндеттерді, механика және гидравлика саласындағы міндеттерді шеше білу; гидрологиялық деректерді өңдеуді жүргізу, инженерлік есептерді жүргізу; судың ең жоғары және ең төменгі шығындарының, ағынның маусымдық және көпжылдық реттелуінің есептік тәуелділігін анықтау және су шаруашылығы жүйелерін жобалау кезінде осы білімді пайдалану

  • Код ON12

    Жұмыстарды орындау кезеңдері бойынша өндірістік тапсырмаларды, құрылыс процестері өндірісінің күнтізбелік жоспарлары мен кестелерін жоспарлау, қолда бар материалдық-техникалық ресурстарға сәйкес құрылыс жұмыстары көлемінің түрлері мен күрделілігін айқындау, объектілерді белгіленген мерзімде пайдалануға беру бойынша өндірістік тапсырмалардың орындалуын, учаскеде құрылыс-монтаждау жұмыстарын жүргізудің технологиялық бірізділігін сақтауды қамтамасыз ету қабілеті; гидротех-никалық құрылыстарды ұйымдастыру, технологиясы, салу және пайдалану жөніндегі Жобалау материалдарын талдау, жобалық шешімдер нұсқаларының техникалық-экономикалық негіздемелерін орындау; қоршаған ортаны қорғауды ескере отырып, қазіргі заманғы нарықтық жағдайларда құрылыс өндірісін ұйымдастыру және жоспарлау; су пайдалану объектілеріндегі бақылау жүйелерін қолдану және олардың техникалық жай-күйін айқындау; Гидротехникалық құрылыстарды көзбен шолып бақылау, аспаптық зерттеп-қарау жүргізу, су пайдалану объектілерін салу және пайдалану кезінде кәсіби шешімдер қабылдау

Top