6B08111 Агроэкология в Торайгыров университеті
-
Білім беру бағдарламасының мақсаты Биоресурстарды ұтымды пайдалану негізінде аграрлық сектор саласында азық-түлік қауіпсіздігін қамтамасыз ететін агроэкологиялық қызметті жүзеге асыруға қабілетті аграрларды даярлау.
-
Академиялық дәреже Бакалавриат
-
Оқыту тілі Русский, Қазақша
-
ЖОО атауы Торайгыров университеті
-
Оқу мерзімі 4 года
-
Кредиттер көлемі 258
-
Білім беру бағдарламаларының тобы B077 Өсімдік шаруашылығы
-
ҰБТ-дағы пәндер Биология және Химия
-
Білім беру саласы 6B08 Ауыл шаруашылығы және биоресурстар
-
Дайындық бағыты 6B081 Агрономия
Пәндер
-
Ауыл шаруашылығы өндірісіне метеорологиялық қызмет көрсету
Пән студенттердің атмосфералық процестер мен ауылшаруашылық өсімдіктері бар ортаның күйін қалыптастыратын құбылыстар туралы білімдерін игеруге бағытталған. Студенттер ауыл шаруашылығының практикалық және теориялық міндеттеріне қатысты ауа-райы мен климатты зерттейді. Практикалық сабақтарда студенттер ауа-райы мен климаттың Ауылшаруашылық өндіріс объектілері мен процестеріне әсер етуінің кеңістіктік-уақыттық заңдылықтарын зерттейді. Зертханалық сабақтарда студенттер ауылшаруашылық өндірісін жақсарту мақсатында егістіктердің микроклиматын зерттейді. Олар өнімді ылғал қорларын анықтау үшін топырақ сынамаларын алады, сәулелік энергияны өлшеу құралдарын қолдануды үйренеді, фотосинтетикалық белсенді сәулеленуді (фараларды) есептейді. Емтихан Портфолионы қорғау форматында өтеді.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Математика
Пәннің мақсаты - математикалық сауаттылықты қалыптастыру, болашақ кәсіби қызметте қажетті іргелі заңдарды, классикалық және қазіргі заманғы математика теорияларын игеру. Математика 1 курсының бағдарламасының мазмұны мыналарды қамтиды: жиынтық теориясының элементтері. Күрделі сандар. Олардың үстіндегі әрекеттер; матрицалар және олармен әрекеттер. Матрицалық теңдеулер. Топтар. Сақиналар. Өрістер. Анықтауыштар. Детерминанттардың қасиеттері. Детерминанттарды есептеу. Векторлар. Матрицаның меншікті мәндері мен меншікті векторлары. Векторлардың скалярлық, векторлық және аралас көбейтінділері және олардың қасиеттері. Сызықтық алгебралық теңдеулер жүйесі. Крамер әдісі, матрицалық әдіс, Гаусс әдісі; жазықтықта түзу. Кеңістіктегі түзу. Екінші ретті қисықтар. Екінші ретті беттер; нүктедегі және шексіздіктегі функцияның шегі. Шексіз шағын функциялар және олардың қасиеттері. Нүктедегі функцияның үздіксіздігі. Үзіліс нүктелері және олардың жіктелуі; функцияның туындысы. Функцияның дифференциалы. Күрделі функцияның туындысы. Лопиталь Ережесі. Функцияның монотондылық шарттары. Экстремум функциялары. Иілу нүктелері. Функцияны зерттеу мен графиктің жалпы схемасы; бірнеше айнымалылардың функциялары. Шек және үздіксіздік. Ішінара туындылар. Бағыт бойынша туынды. Градиент. Бірнеше айнымалы функцияның экстремумы. Студенттер практикалық мәселелерді шешеді, соның ішінде бағдарламалық жасақтаманы қолдана отырып, өз көзқарастары мен шешімдерін қорғауды үйренеді. Бағалау практикалық есептердің дербес шешімдерін және теориялық сұрақтарға жауаптар мен есептерді шешуді қамтитын қорытынды емтиханды қорғау түрінде өтеді. Пән бағдарламасының мазмұны серіктес ЖОО бағдарламасымен үйлестірілген.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Агроэкология негіздері
Пән "Агроэкология"мамандығын оқуға бағытталған. Студенттер агроэкологияны өндіріс саласындағы ғылым ретінде, сондай-ақ бакалаврдың дайындық саласындағы кәсіби қызметі туралы оқиды. Студенттер ауыл шаруашылығы мен агрономияның, агроэкологияның ғылым саласы ретіндегі қалыптасу және даму тарихын, оның аграрлық ғылым мен өндірістің даму кезеңділігін және оның даму перспективаларын, агроном-экологтың, зертханашы мен ғылыми қызметкердің кәсіби және ғылыми қызметімен және егіншіліктегі тәжірибелік іс әдістемесінің негіздерімен танысады. Студенттер практикалық жұмыстарды орындай отырып, әдебиеттерге шолу жасау және мәдени өсімдіктерді өсіру, ауылшаруашылық жерлерін ұтымды пайдалану, топырақ құнарлылығын арттыру және дақылдардан жоғары өнім алу бойынша әдістеме мен тәжірибе жинау дағдыларын алады. Емтихан Портфолионы қорғау форматында өтеді.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 4
-
Ауыл шаруашылығы өсімдіктерінің биологиясы және жүйеленуі
Пән студенттердің өсімдік ағзаларын ұйымдастырудың ерекшеліктері, биосферадағы өсімдіктердің рөлі және адам өмірі туралы білімдерін қалыптастыруға бағытталған. Студенттер гүлді өсімдіктердің көбею, өсу және даму ерекшеліктерін, жабайы және мәдени өсімдіктердің негізгі тұқымдары мен түрлерін, өсімдіктердің тіршілік формаларын, өсімдіктердің вегетативті және генеративті мүшелерінің морфологиясын зерттейді. Студенттер зертханалық және практикалық жұмыстарды орындай отырып, детерминант бойынша өсімдіктерді анықтау әдістемесін меңгереді, олардың тұқымдары мен түрлерін анықтау үшін өсімдіктердің морфологиялық сипаттамасын дербес жүргізеді, табиғи жағдайда осы аймаққа тән түрлерді анықтайды, Өсімдіктердің өсуіне, дамуына, гүлденуіне, тозаңдануына және көбеюіне бақылау жасайды. Қорытынды баға жазбаша емтихан тапсыру қорытындысы бойынша қойылады.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Бейорганикалық және органикалық химиясы
Пән студенттерде элементтердің қосылыстарының қасиеттері туралы қазіргі заманғы идеяларды кейінгі кәсіби қызметте химиялық және арнайы пәндерді одан әрі игеру үшін негіз ретінде қалыптастыруға, химиялық элементтер мен олардың қосылыстарының қасиеттері мен түрленуін түсіндіретін негізгі химиялық ұғымдарды, химияның іргелі заңдары мен заңдылықтарын зерттеуге және игеруге, осы негізде ауылшаруашылық объектілерін химиялық талдау әдістерін ғылыми негізделген таңдауға бағытталған. Студенттер химиялық элементтердің және олардың Бейорганикалық қосылыстарының құрылымын, реактивтілігі мен қасиеттерін, химиялық заттарды талдаудың теориялық негіздерін және химиялық элементтер мен олардың қосылыстарын анықтау, анықтау, бөлу және анықтау әдістерін, сондай-ақ заттардың химиялық құрамын анықтау әдістерін және ауылшаруашылық объектілерін химиялық талдау әдістерін зерттейді. Студенттер іс жүзінде химиялық реакциялардың мүмкіндігі мен бағытын болжауды, заттың құрылымы мен оның химиялық қасиеттері арасында байланыс орнатуды, заманауи химиялық терминологияны қолдануды, химияның негізгі ұғымдары мен заңдарын қолдана отырып есептеулер жүргізуді үйренеді. Емтихан Портфолионы қорғау форматында өтеді.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 4
-
Ауыл шаруашылығындағы экологиялық мониторинг және талдау әдістері
Пән мониторингті ұйымдастыру түрлері мен деңгейлерінің жіктелуін, сондай-ақ қоршаған орта мониторингінің жаһандық жүйесін (ЖЖМОС) білуді зерделеуге бағытталған. Студенттер мемлекеттік экологиялық мониторинг құрылымын, экологиялық бақылау деңгейлерін, табиғи ортаның ластануын бақылау әдістері мен құралдарын, жердегі қашықтықтан бақылау әдістерін, табиғи ортаның ластануы туралы ақпарат алу үшін ғарыштық түсірілімдерді пайдалануды, аэрометодтарды, атмосфераның жай-күйін бақылауды зерттейді. Студенттер практикалық және зертханалық жұмыстарда қар жамылғысының ластануы мен шаңдануын талдауды, су сорғышының тұз құрамы бойынша топырақтың экологиялық жағдайын бағалауды, өсімдіктердің топырақ пен ауаның тұздануына төзімділігін анықтауды, мониторинг объектісі туралы деректерді жинауды, мониторингтің далалық кезеңін, модельдеу мен болжауды, мониторингті қамтамасыз ету үшін картографиялық материалдарды пайдалана білуді, Табиғатты қорғаудың үлгілік іс-шараларын жобалау үшін зерттеулер жүргізуді үйренеді ауыл шаруашылығында. Бағалау Портфолионы қорғау форматында өтеді.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Топырақтану
Пән студенттерді аумақтардың топырақ жамылғысын өз бетінше талдаудың негізгілерімен таныстыруға, топырақтың экологиялық жай-күйі, топырақты қорғау іс-шараларының құрамы туралы деректер арқылы оларды түсінуге және алған білімдерін өзінің кәсіби қызметінде пайдалануға бағытталған. Студенттер топырақ морфологиясын, топырақ түзілуінің негізгі процестерін, топырақ горизонттарының құрылымын, Топырақтың түрлері бойынша таралуын, жерді пайдаланудың ұтымды тәсілінің негіздерін зерттейді. Студенттер зертханалық және практикалық жұмыстарды орындай отырып, топырақтың агрофизикалық және агрохимиялық қасиеттерін зертханалық түрде анықтауға үйренеді, Топырақтану бойынша жалпы қабылданған әдістерге сүйене отырып, топырақ профилінің морфологиялық құрылымы мен гранулометриялық құрамы бойынша топырақтың түрі мен түрін, генетикалық байланысын анықтауға үйренеді. Емтихан Портфолионы қорғау форматында өтеді.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Тұқымтану
Пән негізгі ұғымдарды, ауыл шаруашылығы дақылдарының тұқымдарының құрылымы мен дамуын, сондай-ақ тұқым материалын бағалау және бақылау әдістерін зерттеуге бағытталған. Студенттер тұқымдық зерттеулердің бағыттарын, ауылшаруашылық өсімдіктерінің тұқымдарын сертификаттау тәртібін, өсімдіктердің тұқымдық және отырғызу материалдарының сипаттамаларын, тұқымның сорттық және себу қасиеттерін, сорттарды көбейту процесінде сорттық қасиеттердің өзгеру себептерін зерттейді. Зертханалық жұмыстарда студенттер ҚР МЕМСТ сәйкес әдістемелерді қолдана отырып, зертханалық жабдықтар мен материалдарды пайдалана отырып, тұқымның себу сапасын анықтауды орындайды. Практикалық жұмыстарда студенттер Зертханалық жұмыстардың нәтижелеріне сүйене отырып, егу жарамдылығын, тұқым себу жылдамдығын, тұқымдарды сақтандыру қорын есептейді. Емтихан Портфолионы қорғау форматында өтеді.
Оқу жылы - 2
Семестр - 3
Несиелер - 5
-
Өсімдік генетикасы
Пән студенттердің өсімдік генетикасын зерттеуге бағытталған. Студенттер өсімдіктің онтогенезі мен органогенезінің негізгі кезеңдерін, экономикалық маңызы бар өсімдік организмдерінің белгілерінің тұқым қуалаушылық ерекшеліктерін, гендердің сандық және сапалық өзгергіштікке әсерін, түрішілік және қашықтан будандастыру кезінде будандарды алу тәсілдерін, геномдық талдауды, сорттарды құру технологиясының генетикалық негіздерін және өсімдік ауруларына төзімділіктің тұқым қуалауын зерттейді. Студенттер зертханалық және практикалық жұмыстарды орындай отырып, гендердің берілу механизмдері және олардың өсімдік белгілерінің сандық және сапалық өзгергіштігіне әсері бойынша Генетикалық есептерді шешудің практикалық дағдыларын алады, берілген қасиеттермен будандарды алу үшін ата-аналық жұптарды таңдау мәселелерін шешеді. Өсімдік будандарын алу жағдайларын шешу қарастырылған. Курс аяқталғаннан кейін емтихан Павлодар ауыл шаруашылығы тәжірибе станциясының (Павлодар АШТС) мамандарымен бірлесіп өткізілетін болады. Пәнді оқытуға Павлодар АШМ мамандары тартылды.
Оқу жылы - 2
Семестр - 3
Несиелер - 3
-
Ауылшаруашылық өсімдіктерінің метаболизм физиологиясы
Пән студенттердің өсімдік тіршілігі процестерін тануына, егін сапасының физиологиясы мен биохимиясын, өсімдік ағзасында болатын физиологиялық процестерді зерттеуге бағытталған. Студенттер өсімдіктердің су алмасу негіздерін, су балансын, өсімдіктердің минералды қоректену негіздерін, осы процестердің а/х сапасына әсерін зерттейді. өнімдер, органикалық заттардың құрамы, құрылымы, қасиеттері мен биохимиялық функциялары, олардың өсімдік құрамындағы құрамы. Студенттер практикалық жұмыстарда физиологиялық процестер мен жемістер мен тұқымдардың қалыптасу процестері, өсімдік дақылдарының қалыптасуының биохимиялық процестері арасындағы байланысты зерттейді. Зертханалық жұмыстарда студенттер тұқымның өміршеңдігі мен өсу Күшін, жапырақтардың ауданы мен Фотосинтездің таза өнімділігін, қыстайтын өсімдіктердің өміршеңдігін және қолайсыз факторлардың әсеріне төзімділігін анықтайды, өнімдегі нитраттардың құрамын анықтайды, тыңайтқыштарды қолдануға физиологиялық негіздеме береді. Пән жазбаша емтиханмен аяқталады.
Оқу жылы - 2
Семестр - 3
Несиелер - 5
-
Ауыл шаруашылығындағы ГАЖ технологиялары және агроөнеркәсіп кешенін цифрландыру
Пән заманауи ауыл шаруашылығы өндірісінің тиімділігін арттыратын егіншіліктегі цифрлық құралдарды, ақпараттық ресурстарды, платформаларды және ГАЖ технологияларын зерттеуге бағытталған. Студенттер Цифрлық және геоақпараттық технологиялардың негізгі ұғымдарын зерттейді, ауыл шаруашылығындағы кәсіби қызметтің міндеттерін шешеді, өнімділікті картаға түсіру және бақылау жүйелерін қолдану ерекшеліктері, тракторлар мен өздігінен жүретін ауылшаруашылық машиналарының қозғалысын басқарудың автоматтандырылған жүйелері. Студенттер практикалық жұмыстарды орындайды, АӨК цифрлық технологиялары мен геоақпараттық жүйелерді іске асыру үшін бағдарламалық қамтамасыз ету ортасында ("цифрлық жерді пайдалану", "ақылды алаң", "ақылды БАҚ" және т. б.) компьютерде жұмыс істеу дағдыларын алады, Ауыл шаруашылығы дақылдарының өнімділігін картаға түсіруді және мониторингтеуді, технологиялық жабдықтарды, навигациялық және Ақпараттық технологиялар, ауылшаруашылық машиналарын басқарудың автоматтандырылған жүйелері. Бағалау кейсті қорғау форматында өтеді.
Оқу жылы - 2
Семестр - 3
Несиелер - 5
-
Тұқым шаруашылығы жөніндегі нормативтік-құқықтық актілер
Пән студенттердің тұқым шаруашылығын реттейтін заңнамалық актілердің нормаларын игеруге бағытталған. Студенттер ҚР Заңына сәйкес әзірленген Бірегей, элиталық тұқымдарды, I - III репродукциялы тұқымдарды өндірушілерді аттестаттауды жүргізу қағидаларын, тұқым өндірушілерді аттестаттаудың тәртібі мен шарттарын зерделейді. Студенттер зертханалық және практикалық жұмыстарды орындай отырып, түпнұсқа тұқым өндірушілерге, элиталық тұқым шаруашылықтарына, тұқым шаруашылықтарына және тұқым сатушыларға қойылатын біліктілік талаптарын зерделейді. Студенттер тұқымдардың тұтастығын, өнгіштігін және тазалығын тексеру арқылы олардың сапасын бағалайды. Егістіктерге шығу қарастырылған, оның барысында дақылдардың тазалығы, бітелуі бағаланады. Курс аяқталғаннан кейін емтихан Павлодар ауыл шаруашылығы тәжірибе станциясының (Павлодар АШТС) мамандарымен бірлесіп өткізілетін болады. Пәнді оқытуға Павлодар АШМ мамандары тартылды.
Оқу жылы - 2
Семестр - 3
Несиелер - 4
-
Жер үйлестіру
Пән студенттерді жер қатынастарын реттеуге, жерге орналастыру схемалары мен жобалары арқылы жерді пайдалануды ұйымдастыруға және қорғауға байланысты мемлекеттің шаруашылық қызметінің әртүрлі салаларында одан әрі жұмыс істеуі үшін ғылыми-әдістемелік және практикалық даярлауды қамтамасыз етуге бағытталған. Студенттер Жер ресурстарын ұтымды пайдалануды ұйымдастыру және қорғау жөніндегі жер заңнамасын, жердің қоғамдық өндірістегі рөлін, жер қатынастары мен жер құрылысы туралы ұғымдарды, жерді ұтымды пайдалану мәселесін шешу жолдарын, жерге орналастыру принциптерін, жердің қасиеттерін зерттейді. Студенттер практикалық жұмыстарды орындай отырып, жерге орналастыру жобаларын әзірлеуді және негіздеуді және ең тиімді жобалық шешімдерді қабылдауды, қажетті жобалық есептеулерді шешуді, жерге орналастыру объектілерін межелеу бойынша пакеттік құжаттаманы қалыптастыруды және ауыл шаруашылығындағы әртүрлі нысаналы мақсаттар үшін жерге орналастыру объектілерін межелеу дәлдігін талдауды үйренеді.Емтихан Портфолионы қорғау форматында өтеді.
Оқу жылы - 2
Семестр - 3
Несиелер - 5
-
Тұқымдық және сорттық бақылау
Пән тұқымның биологиясы мен тұқым түзілу кезеңдерін зерттеуге бағытталған. Студенттер тыныштық пен әртүрлілік түрлерін, тұқымның өну жағдайларын, тұқымның өндірістік көбеюінің негізгі принциптерін, өсірудің экологиялық және агротехникалық ерекшеліктерін, тұқымдарды өсіру кезінде әртүрлі топырақ-климаттық, ауа-райы, агротехникалық факторлардың олардың сапасына әсерін білетін болады. Практикалық және зертханалық сабақтар барысында студенттер тұқымның типтілігін тексеруді, тұқымның түпнұсқалық үлгілерімен салыстыруды, зертханалық сұрыптық бақылауды, жылыжай сұрыптық және топырақ бақылауын үйренген әдістемелер мен жүргізу тәртібіне сәйкес орындайды. Студенттер сынама алу белгілері мен экономикалық маңыздылығын анықтай отырып, сынама алады, сынама журналына жазбалар жазуды үйренеді, тұқымның сорттық бағасын анықтау кезінде өз пікірін қалыптастырады. Курс аяқталғаннан кейін емтихан Павлодар ауыл шаруашылығы тәжірибе станциясының (Павлодар АШТС) мамандарымен бірлесіп өткізілетін болады. Пәнді оқытуға Павлодар АШМ мамандары тартылды.
Оқу жылы - 2
Семестр - 3
Несиелер - 3
-
Ауыл шаруашылық дақылдарының селекциясы және тұқым шаруашылығы
Пән студенттердің дағдыларын қалыптастыруға, әдістемелерді, әдістерді қолдануға және селекциялық және тұқым өсіру процестерінің технологиялық схемаларын құруға бағытталған. Студенттер сорттардың жіктелуін, экономикалық және биологиялық қасиеттері бар құнды донорларды, гетероздың мәнін және гетерозды өсімдіктерді алу әдістерін анықтауды және таңдауды үйренеді. Студенттер практикалық жұмыстарда аймақтың нақты жағдайлары мен егіншіліктің қарқындылық деңгейі үшін дақылдардың сорттарын негізді түрде таңдайды, өсімдіктер мен дақылдардың физиологиялық жағдайын бағалауды, қоршаған ортаның экстремалды факторларына, аурулар мен зиянкестерге төзімділік үшін сорттарды бағалауды үйренеді. Студенттер дақылдардың сорттарын өсімдіктердің, жемістер мен тұқымдардың морфологиялық белгілері бойынша тануды Үйренетін, будандастыру түрлерін, әдістері мен әдістерін, кастрация мен тозаңдану әдістерін игеретін, таза сызықтар алу үшін қарапайым операцияларды игеретін алқаптарға шығу қарастырылған. Қорытынды баға жазбаша емтихан тапсыру қорытындысы бойынша қойылады (теориялық сұрақтар және генетикалық және селекциялық міндеттерді шешу).
Оқу жылы - 2
Семестр - 4
Несиелер - 5
-
Құқық және сыбайлас жемқорлыққа қарсы мәдениет негіздері
Пән студенттердің өзін-өзі тануын және қабылданған шешімдер үшін жауапкершілікті, құқықтық нормалар шеңберіндегі іс-әрекеттерге бейімділігін қалыптастыруға бағытталған. Пән мемлекет пен құқық негіздерін, конституциялық құқықты, мемлекеттік басқару мен құқық қорғау қызметін, әкімшілік, сыбайлас жемқорлыққа қарсы, азаматтық, отбасылық, еңбек, экологиялық, қылмыстық, іс жүргізу құқығын, сыбайлас жемқорлыққа қарсы мәдениет негіздерін зерделейді. Студенттер жеке нормативтік актілердің негізгі баптары мен ережелерін өмірлік жағдайлар мен кәсіби қызмет тұрғысынан түсіндіреді. Сыбайлас жемқорлыққа қарсы іс-қимыл және сыбайлас жемқорлық көріністері бойынша кейстерді шешуге ерекше назар аударылатын болады. Бағалау нысаны ауызша және жазбаша сауалнама түріндегі біріктірілген емтихан болып табылады. Пән бойынша Coursera жаппай ашық онлайн курстарының платформаларынан ұқсас курстарды қайта есептеуге болады, OpenU.kz, OpenU.tou.edu.kz және басқалар.
Оқу жылы - 2
Семестр - 4
Несиелер - 5
-
Тіршілік қауіпсіздігі
Пәннің мақсаты-ұйымдардың талаптарына сәйкес қауіпсіздік техникасын қамтамасыз ету, еңбекті қорғау нормаларын сақтау. Пән адам мен тіршілік ету ортасын, техникалық жүйелердің қауіптілігін, жұмыс аймағының ауасын, жарықтандыруды, діріл-акустикалық факторларды, электромагниттік сәулеленуді, төтенше жағдайларда тіршілік әрекетінің қауіпсіздігін басқаруды, өндірістегі еңбекті қорғау мен өнеркәсіптік қауіпсіздіктің негіздерін және басқаруды, өрт қауіпсіздігін ұйымдастыруды, жұмыс орнын ұтымды ұйымдастыруға қойылатын талаптарды зерттейді. Студент зиянды өндірістік факторлардың есептеулерін жүргізеді, алғашқы медициналық көмек көрсету әдістемесін меңгереді, кәсіпорындардың нақты өндірістік бөлімшелерінің еңбекті қорғау жөніндегі нұсқаулықтарын зерделейді. Оқу барысында еңбекті қорғау және қауіпсіздік техникасы бойынша онлайн курстың материалдары пайдаланылатын болады. Өндірістегі еңбекті қорғау және өнеркәсіптік қауіпсіздік мәселелері бойынша жазбаша және ауызша сауалнама пәнді бағалау нысаны болып табылады. Емтиханды серіктес кәсіпорындардың еңбекті қорғау жөніндегі мамандары өткізеді. Пән бойынша Coursera жаппай ашық онлайн курстарының платформаларынан ұқсас курстарды қайта есептеуге болады, OpenU.kz, OpenU.tou.edu.kz және басқалар.
Оқу жылы - 2
Семестр - 4
Несиелер - 5
-
Агроинжениринг
Пән студенттерді аграрлық өндірісте қолданылатын ауылшаруашылық машиналары мен жабдықтарына қызмет көрсетуге дайындауға бағытталған. Студенттер ауыл шаруашылығы машиналары мен жабдықтарын стационарлық және далалық жағдайларда технологиялық реттеуді өз бетінше орындайды, тексереді және түзетеді. Тапсырмалар серіктес кәсіпорындардың нақты техникалық талаптарын (шарттарын) ескереді. Студенттер өнім өндірісін кешенді механикаландыру құралдарының жұмыс және технологиялық процестерінің теориясы мен есептеу негіздерін, сондай-ақ топырақ өңдеу, мелиорациялық және жинау машиналары мен құралдарының дизайнын, машиналардың оңтайлы реттеу параметрлері мен механизмдерін негіздеу әдістерін үйренеді. Студенттер топырақ өңдеу, мелиоративтік және жинау машиналары мен құралдарын дайындауды, баптауды және жөндеуді дербес жүргізеді, сондай-ақ ауыл шаруашылығы машиналарын пайдалану бойынша технологиялық карталар жасайды. Емтихан портфолионы қорғаудың кешенді форматында және технологиялық карталарды жасау бойынша кейстік тапсырманы орындаудан өтеді.
Оқу жылы - 2
Семестр - 4
Несиелер - 5
-
Экология негіздері
Пән экологиялық сананы, табиғи ресурстарға ұқыпты қарауды қалыптастыруға бағытталған. Пән экологияның теориялық негіздерін, қоршаған орта мен организмдерді, биосфераны, организмдердің дамуы мен таралуының жалпы заңдылықтарын, табиғаттағы, адам мен тіршілік ету ортасындағы энергия ағындары мен заттардың айналымын, экологияның ресурстық-экономикалық аспектілерін, табиғатты пайдаланудың экологиялық-экономикалық тетіктерін, үнемді өндірістің негізі ретінде, экологиялық нормалау, санитарлық-гигиеналық нормативтер мен экологиялық сертификаттауды зерттейді, экологиялық қауіпсіздік және тұрақты даму, Жаһандық экологиялық мәселелер. Студенттер табиғатты қорғау қызметінің негізгі аспектілерін практикада қолданады, өндіріс параметрлері мен қоршаған ортаның заттардың шекті рұқсат етілген концентрациясының қолданыстағы стандарттарына сәйкестігін бағалайды, эсседе Жаһандық экологиялық мәселелерді шешудің өзіндік идеяларын сипаттайды. Бағалау нысаны ауызша және жазбаша сауалнама түріндегі біріктірілген емтихан болып табылады. Пән бойынша Coursera жаппай ашық онлайн курстарының платформаларынан ұқсас курстарды қайта есептеуге болады, OpenU.kz, OpenU.tou.edu.kz және басқалар.
Оқу жылы - 2
Семестр - 4
Несиелер - 5
-
Жоғары сапалы тұқым өндіру технологиясы
Пән студенттердің элиталық тұқым материалын алу әдістері мен технологияларын игеруге бағытталған. Студент көбею процесінде тұқымның сорттық сапасының нашарлауының себептерін және тұқым учаскелерінде жоғары өнім алу жолдарын зерттейді. Практикалық сабақтарда студенттер өздігінен тозаңданатын және айқас тозаңданатын дақылдардың суперэлита және элита өндіру схемаларын қолдануды, таза сызықтар жасау және гетерозды будандар алу үшін ата-аналық формаларды таңдауды, тұқымдардың сорттық және тұқым себу сапасына қойылатын талаптарды белгілейтін актілер мен патенттерді дайындауды үйренеді. Алқаптарға шығу қарастырылған, оның барысында студенттер таза сортты тұқым алуды қамтамасыз ететін іс-шараларды, егін жинау тәсілдерін және егін жинаудан кейінгі тұқымға әсер ету тәсілдерін бағалайды. Курс аяқталғаннан кейін емтихан Павлодар ауыл шаруашылығы тәжірибе станциясының (Павлодар АШТС) мамандарымен бірлесіп өткізілетін болады. Пәнді оқытуға Павлодар АШМ мамандары тартылды.
Оқу жылы - 2
Семестр - 4
Несиелер - 5
-
Бизнес және экономика негіздері
Пән білім алушыларда кәсіпкерлік негіздерін қалыптастыруға бағытталған. Пән экономика және бизнесті ұйымдастыру негіздерін, кәсіпкерлікті және оның түрлерін, бизнестің қаржылық негіздерін, бизнесті дамыту стратегиясын әзірлеуді, кәсіпкерлік қызметті мемлекеттік реттеуді зерделейді. Практикалық сабақтар барысында студенттер кәсіпкерлік қызметтің әртүрлі жағдайларын қарастырады, жағдайларды шешудің әртүрлі тәсілдерін ұсынады, тәуекелдерді талдайды және экономикалық тиімділікті есептейді. Студенттер бизнеске арналған идеяларды ұсынады және дамытады, өздерінің бизнес-жобаларын әзірлейді. Бағалау нысаны бизнес-жоспар түріндегі өз жобасын көпшілік алдында қорғау болып табылады. Пәнде қазіргі кәсіпкерлердің дәрістері қарастырылған. Пән бойынша Coursera жаппай ашық онлайн курстарының платформаларынан ұқсас курстарды қайта есептеуге болады, OpenU.kz, OpenU.tou.edu.kz және басқалар.
Оқу жылы - 2
Семестр - 4
Несиелер - 5
-
Агроэкологиядағы ғылыми зерттеулердің негіздері
Пән агроэкологиядағы негізгі ғылыми зерттеулерді игеруге бағытталған. Студенттер ғылыми зерттеу әдістемесін, бастапқы құжаттаманы енгізу ережелерін, өсімдіктердің биометриялық параметрлерін есепке алу әдістерін, өсімдіктердің даму фазасының сипаттамасын, тәжірибені қайталау бойынша егін жинау әдістерін, статистикалық деректерді есептеуді зерделейді. Студенттер практикалық жұмыстарды орындай отырып, әдебиеттерге шолу жасау және мәдени өсімдіктерді өсіру, ауылшаруашылық жерлерін ұтымды пайдалану, топырақ құнарлылығын арттыру және дақылдардан жоғары өнім алу бойынша әдістеме мен тәжірибе құру дағдыларын игереді, алынған тәжірибе нұсқалары арасында талдау жасайды. Бағалау Портфолионы қорғау форматында өтеді.
Оқу жылы - 2
Семестр - 4
Несиелер - 5
-
Ауыл шаруашылығы өндірісіне агрохимиялық қызмет көрсету
Пән студенттердің топырақтың қасиеттерін, аймақтық егіншілік жүйелерін, дақылдардың биологиялық ерекшеліктерін ескере отырып, тыңайтқыштарды ғылыми негізделген қолдану арқылы өсімдіктерді тамақтандыру процесін реттеу және басқару дағдыларын игеруге бағытталған. Студенттер өсімдіктердің химиялық құрамын, олардың минералды қоректену процесін және оны реттеу әдістерін, топырақтың биологиялық, химиялық және физика-химиялық қасиеттерін және тыңайтқыштарды қолдануды, сондай-ақ органикалық және минералды тыңайтқыштарды сақтау, дайындау және қолдану технологияларын, тыңайтқыштардың дозаларын және топырақты химиялық мелиорациялау құралдарын анықтау әдістерін зерттейді. Студенттер практикалық және зертханалық сабақтарда топырақтың, өсімдіктердің және тыңайтқыштардың химиялық құрамын анықтау үшін агрохимиялық аспаптармен жұмыс істейді, агрохимиялық көрсеткіштерді анықтау бойынша талдамалық жұмыстар жүргізеді, өсімдіктердің минералды қоректенуін визуалды және химиялық диагностикалау әдістерін пайдаланады, минералды тыңайтқыштарды енгізу тәсілдері мен мерзімдерін түзетеді, минералды тыңайтқыштарды енгізу бойынша жұмыстардың сапасына бақылау жүргізеді. Емтихан Портфолионы қорғау форматында өтеді.
Оқу жылы - 3
Семестр - 5
Несиелер - 5
-
Ауыл шаруашылығы дақылдарын аурулар мен зиянкестерден қорғау
Пән студенттерді дала дақылдарының негізгі зиянкестері мен ауруларымен қорғаныс іс-шараларының кешенін өткізуге дайындауға бағытталған. Студенттер зиянкестердің биологиясы мен зияндылығын, дақылдардың ауруларын, оларды есепке алу әдістері мен бақылау шараларын, жұқпалы емес аурулардың белгілерін, сондай-ақ өсімдіктердің саңырауқұлақ вирустық, бактериялық, фитоплазмалық патологияларын, ЭПВ мен УЭЙДІ ескере отырып пестицидтерді қолдануды, алдын алу және жою шараларын зерттейді.зиянкестердің көбеюі. Зертханалық жұмыстарда студенттер дақылдардың ластануын есепке алуды, тұқымдардың фитопатологиялық сараптамасын жүргізеді, өсімдіктердің зиянкестері мен ауруларын диагностикалайды, ауыл шаруашылығы дақылдарын өсімдік ауруларынан қорғаудың технологиялық схемаларын жасайды, фунгицидтердің препараттық нысандарын, аурулардың зияндылығының экономикалық шектерін есептейді, агротехникалық әдістерді, химиялық және биологиялық қорғауды пайдалана отырып, ауыл шаруашылығы дақылдарын интеграцияланған қорғау шараларын жүргізеді. Бағалау кейсті қорғау форматында өтеді.
Оқу жылы - 3
Семестр - 5
Несиелер - 6
-
Жеміс-көкөніс шаруашылығы
Пән жеміс-жидек және көкөніс дақылдарының биологиялық ерекшеліктерін игеруге және олардың сыртқы орта жағдайлары мен өсіру технологиясына қойылатын талаптарға бағытталған. Студенттер ҚР аумағында өсіруге жарамды негізгі аудандастырылған сорттарды, олардың шаруашылық сипаттамасын, жоғары сапалы көшеттерді, көшеттерді өсіру үшін қажетті жағдайларды және оларға қойылатын талаптарды, тыңайтқыштардың түрлері мен оларды топыраққа енгізу тәсілдерін, шаруашылықтарда жеміс, жидек және көкөніс дақылдарын өсірудің агротехникасының негізгі тәсілдерін жүргізу мерзімдерін зерделейді. Практикалық және зертханалық жұмыстарды орындай отырып, студенттер сабақтарда тұқым анықтау және себу, көшеттерге күтім жасау және көбеюдің вегетативті әдістерін меңгереді және жеміс-көкөніс дақылдарына егу техникасын, көшеттерді ашық және жабық жерде өсіру технологиясын, өсірудің гидропоникалық әдісін, көкөніс дақылдарының тұқым шаруашылығын, жеміс дақылдарының биологиялық ерекшеліктері мен көбеюін, өрістерді бөлу схемаларын құруды меңгереді питомникте. Бағалау кейсті қорғау форматында өтеді
Оқу жылы - 3
Семестр - 5
Несиелер - 5
-
Егіншілік
Пән студенттерді ауылшаруашылық дақылдарының жоғары және тұрақты өнімін алу мақсатында агрономиялық шараларды қолдану арқылы жерді ұтымды негізделген пайдалануға, топырақ құнарлылығын молайтуға дайындауға бағытталған. Студенттер ауыл шаруашылығының ғылыми негіздерін, ауа, жылу, жарық, тамақ, су режимдерін, арамшөптерді реттеу әдістерін және бақылау шараларын, топырақты өңдеу әдістері мен әдістерін, ауыспалы егіс негіздерін, егіншілік жүйелерін үйренеді. Студенттер "Агротехнология" кафедрасының ауылшаруашылық оқу зертханаларында зертханалық және практикалық жұмыстарды орындай отырып, зертханалық және далалық әдістермен топырақ құнарлылығының агрофизикалық, агробиологиялық, агрохимиялық көрсеткіштерін анықтауда практикалық дағдыларға ие болады (топырақ үлгілерін іріктеу учаскесі, қыркүйекте шығу), сондай-ақ арамшөптерді анықтау, есепке алу, болжау, бақылаудың практикалық әдістерін меңгереді өрістердің ластануын картаға түсіруді, практикалық міндеттер арқылы ғылыми негізделген ауыспалы егістерді, топырақты өңдеу жүйелерін дамытуды үйрену, аймақтың топырақ-климаттық жағдайларын ескере отырып, егіншілік жүйесі олардың ауылшаруашылық дақылдарының өнімділігіне және егістіктердің фитосанитарлық жағдайына және топырақтың құнарлылығына әсерін бағалай алады. Қорытынды баға жазбаша емтихан тапсыру немесе кейсті қорғау қорытындысы бойынша қойылады.
Оқу жылы - 3
Семестр - 5
Несиелер - 5
-
Ауыл шаруашылығындағы су ресурстары және суару технологиялары
Пән студенттің суару технологияларының түрлері мен дақылдарды суару әдістері туралы білімін қалыптастыруға бағытталған. Студенттер суару технологияларының түрлерін, құрылғыларын, суару және құрғату жүйелерінің мақсаты мен жұмыс принципін, суару мен суару суының топыраққа әсерін, Топырақтың су, қоректік, жылу және ауа режимін, суарудың дақылдардың өсуіне, дамуына және өнімділігіне әсерін зерттейді. Студенттер практикалық жұмыстарды орындайды, сабақтарда дақылдарды суару нормалары мен мерзімдерін анықтауға және есептеуге, дақылдарды суару кестелерін құруға, егістіктерде суару желісін жобалауға, суару жүйелерінің жағдайын бақылауға, жаңбырлатқыш машиналарды, қондырғыларды және басқа да ауылшаруашылық техникаларын орнатуға, ауыл шаруашылығында топырақты қалпына келтіру бойынша практикалық кеңестер беруге үйренеді. Бағалау кейс мәселелерін шешу түрінде өтеді.
Оқу жылы - 3
Семестр - 5
Несиелер - 5
-
Карантин және фитосанитарлық қадағалау негіздері
Пән студенттерге ауыл шаруашылығы мен өнімді карантиндік организмдерден қорғау технологияларын игеруге бағытталған. Студенттер сыртқы және ішкі карантиндік өсімдіктерді, зиянкестер мен аурулардың карантинін, арамшөптердің карантинін және карантинге жатқызылған өнімдерді зарарсыздандыру әдістерін зерттейді. Студенттер практикалық жұмыстарды орындай отырып, пестицидтерді қолдану қажеттілігін негіздей отырып, арамшөптермен, зиянкестермен және аурулармен тиімді күресу үшін өсімдіктерді қорғаудың химиялық және биологиялық құралдарын пайдаланудың оңтайлы түрлерін, нормалары мен мерзімдерін, зияндылықтың экономикалық шектерін білетін болады. Зертханалық жұмыстарда студенттер карантинге жатқызылған өнімдердің, зиянкестердің, өсімдіктер мен арамшөптер ауруларының қоздырғыштарының үлгілерін олардың түрлік құрамын анықтау мақсатында іріктеп алады, зиянкестер мен аурулардың даму болжамдарын жасау үшін топырақ-агрохимиялық зерттеулер материалдарын пайдаланады, өсімдіктерді қорғаудың химиялық және биологиялық құралдарын қолдану нормалары мен мерзімдерін есептейді, зияндылықтың экономикалық шектерін есептейді. Бағалау кейсті қорғау форматында өтеді.
Оқу жылы - 3
Семестр - 6
Несиелер - 5
-
Ресурстарды үнемдеуші және органикалық егіншілік
Пән ауыл шаруашылығындағы заманауи ресурстарды үнемдейтін технологияларға сәйкес өндірістік процесті ұйымдастыруға бағытталған. Студенттер ресурстарды үнемдейтін технологиялардың биологиялық және агротехникалық негіздерін және органикалық егіншілік принциптерін, егіс алқаптарының құрылымының ерекшеліктерін, ауыспалы егістерді және ресурстарды үнемдейтін органикалық егіншіліктегі Топырақты өңдеуді зерттейді және биологиялық әдістерді қолдана отырып, топырақ құнарлылығын оңтайландыру шараларымен танысады. Студенттер практикалық жұмыстарды орындай отырып, егіншілік жүйесінде байланыстар құруды және олардың өзара әрекеттесуін, агроэкологияның нақты жағдайлары үшін ауыл шаруашылығының ең перспективалы жүйелерін және ауыл шаруашылығы дақылдарын өсіру технологияларын, ауыл шаруашылығы дақылдарының өсуі мен дамуы мен топырақ құнарлылығын сақтау үшін оңтайлы жағдайлар жасау үшін ауыспалы егістерде Топырақты өңдеудің ұтымды жүйелерін, әдістерді қабылдау мен дәйектілікті бөлуді үйренеді агроөнеркәсіптік кешен үшін минималды энергетикалық шығындармен топырақтың берілген қасиеттерін жасау үшін әртүрлі ауылшаруашылық дақылдары үшін топырақты өңдеу. Бағалау кейсті қорғау форматында өтеді.
Оқу жылы - 3
Семестр - 6
Несиелер - 5
-
Өсімдік шаруашылығы
Пән аудан бірлігінен максималды өнім алуға мүмкіндік беретін ауыл шаруашылығы дақылдарын өсірудің ғылыми негізделген технологияларын игеруге бағытталған. Студенттер дала дақылдарының морфологиялық құрылымын, биологиялық ерекшеліктерін және дақылдарды өсірудің заманауи технологияларын зерттейді. Студенттер практикалық жұмыстарды орындай отырып, жердің нақты топырақ - климаттық жағдайларын ескере отырып, дәнді, дәнді-бұршақты, техникалық, майлы, эфир майы, бақша, тамыр-түйнек, иіру, есірткі дақылдарының технологиялық карталарын әзірлейді, әртүрлі әдістер негізінде биологиялық өнімділікті анықтау бойынша есептеулер жүргізеді, дала дақылдарының өсу және даму ерекшеліктерін анықтайды. Студенттер зертханалық жұмыстарды орындай отырып, баулар мен сызбаларды, макеттерді, атластарды қолдана отырып, өсімдік құрылымының ерекшеліктерін, дақылдардың, кіші түрлердің, дала дақылдарының топтары мен сорттарының морфологиялық және биологиялық айырмашылықтарын, дала дақылдарының тұқымдар, көшеттер, жапырақтар, гүлшоғырлар мен жемістер арасындағы айырмашылығын анықтайды. Бағалау Портфолионы қорғау форматында өтеді.
Оқу жылы - 3
Семестр - 6
Несиелер - 6
-
Өсімдік шаруашылығы өнімдерін сақтау және өңдеу технологиясы
Пән студенттердің өсімдік шаруашылығы өнімдерін сақтау және өңдеу кезіндегі негізгі проблемаларды игеруге бағытталған. Студенттер өсімдік шаруашылығы өнімдерінің шығынын азайту және сапасын арттыру жолдарын зерделейді, астық, жемістер мен көкөністерге арналған қоймалардың негізгі түрлерімен, астықты, жемістер мен көкөністерді сақтау әдістері мен технологияларымен танысады, астық пен май тұқымын өңдеу технологияларын меңгереді, өсімдік шаруашылығы өнімдеріне нормативтік-техникалық құжаттамамен жұмыс істеуді және оның сапасын бағалауды үйренеді. Практикалық және зертханалық жұмыстарды орындай отырып, студенттер талдау үшін өнімнің сынамаларын өз бетінше алады, өсімдік шаруашылығы өнімдерінің негізгі сапалық көрсеткіштерін анықтайды, астықты, жемістер мен көкөністерді жинаудан кейінгі өңдеу кезінде қоймаларда сандық-сапалық есепке алуды жүргізеді, қоймаларда астық массасын белсенді желдетуді реттейді, астықты салқындату және кептіру уақытын реттейді, өнімді қоймаларға орналастыру жоспарын жасайды және өсімдік шаруашылығы өнімдерін қайта өңдеу технологияларына бақылауды жүзеге асыру. Бағалау Портфолионы қорғау форматында өтеді.
Оқу жылы - 3
Семестр - 6
Несиелер - 5
-
Ауыл шаруашылығы өнімдерінің экологиялық қауіпсіздігі
Пән студенттердің қоршаған орта объектілерінің әртүрлі ластаушыларын және олардың ауылшаруашылық өнімдеріне әсерін зерттеуге бағытталған. Студенттер Қоршаған ортаны ластаудың көздері мен негізгі түрлерін, АӨК-дегі экологиялық қауіпсіздік проблемаларын, қоршаған ортаға ластаушы заттар объектілерінің шығарындыларының нормаларын, қауіпсіз жұмыс істеудің экологиялық тәсілдерін, агроөнеркәсіптік өндіріс жағдайында табиғатты қорғау қызметін басқарудың агроэкологиялық және экономикалық негіздерін зерттейді. Студенттер практикалық жұмыстарды орындай отырып, сабақтарда ауыл шаруашылығы өнімдерінің ластануын кешенді бағалау үшін ақпарат жинауды ұйымдастыруды, ауыл шаруашылығы аумақтарына антропогендік әсер ету дәрежесін бағалауды, Ауыл шаруашылығы жерлерінің аумақтарының ластануын болжауды ұйымдастыру бойынша ақпараттық деректерді түсіндіруді үйренеді. Бағалау Портфолионы қорғау форматында өтеді.
Оқу жылы - 3
Семестр - 6
Несиелер - 5
-
Тұрақты даму үшін ауыл шаруашылығы тәжірибелері
Пән ауыл шаруашылығының озық және тиімді әдістеріне нақты көзқарас қалыптастыруға бағытталған. Пән агроэкожүйелердің тұрақтылығын анықтау үшін ауыл шаруашылығы инфрақұрылымын және ауыл шаруашылығындағы Биоәртүрлілікті, ауыл шаруашылығы өндірісінің табиғи-ресурстық әлеуетін сақтауды қоса алғанда, сала алдында тұрған көптеген мәселелерді зерттейді. Студенттер агрофитоценоздың антропогендік әсерлерге реакциясының түрлерін, әртүрлі егіншілік жүйелеріндегі агроэкожүйелердің тұрақтылығын зерттейді, топырақ құнарлылығын сақтау мен көбейтудің экологиялық негіздерін меңгереді, топырақтың минералдануы мен гумификация процесін теңестіре алады. Практикалық сабақтарда студенттер топырақтың антропогендік ластану проблемаларын шешуді ұсынады, агроэкологиялық және агрохимиялық карталар мен картограммалар жасайды, агрохимиялық зерттеулер мен талдау нәтижелеріне сүйене отырып, ауыр металдармен ластанудан қорғауды таңдауды негіздейді, өсімдіктерді қорғаудың химиялық құралдарын қолданудың экологиялық аспектілері мен салдары туралы болжамдар жасайды, топырақты әктейді және радионуклидтердің мөлшері жоғары аумақтарда қорғаныс шараларын игереді. Дау-дамай барысында студенттер тұрақты ауыл шаруашылығының озық әдістерін шешудің таңдауын және оларды нақты жағдайларда қолдану ерекшеліктерін дәлелді түрде түсіндіреді. Қорытынды баға жазбаша емтихан тапсыру қорытындысы бойынша қойылады.
Оқу жылы - 4
Семестр - 7
Несиелер - 5
-
Малазықтық және шабындық дақылдардың агроценозын қалыптастыру
Пән студенттердің егістік, шабындық және жайылымда жемшөп дақылдарын өсіру әдістерін игеруге бағытталған. Студенттер жемшөп өсімдіктерінің биологиялық ерекшеліктерін, табиғи жемшөп алқаптары мен далалық жемшөп өндірісінің өнімділігін арттыру жолдарын, олардың тағамдық құндылығын бағалай отырып, жемшөп дақылдарын дайындау мен өсірудің заманауи технологияларын зерттейді. Практикалық жұмыстарды орындай отырып, студенттер өсімдіктердің құрылымдық талдауын жүргізеді, жемшөптің жылдық қажеттілігін есептейді, ұсынымдар негізінде жемшөп сапасын арттыру және шығынын азайту әдістерін әзірлейді, табиғи жемшөп алқаптарын ұтымды пайдалану және жақсарту әдістерін таңдайды. Студенттер зертханалық жұмыстарды орындай отырып, өрескел жемшөп дайындау технологиясын, жасыл массаны сүрлеу және пішендеме дайындау, шаруашылықтың жылдық жемшөп қажеттілігін анықтау және есептеу, жемшөп дақылдарын себу алаңын анықтау, жемшөп өсімдіктерінің, пішеннің, сүрлемнің, астық сенажының, ГОСТ бойынша пішендеменің өнімділігі мен қоректенуін бағалау, жайылым алаңын есептеу және жайылым айналымын ұйымдастыру технологиясын меңгереді. Бағалау кейсті қорғау форматында өтеді.
Оқу жылы - 4
Семестр - 7
Несиелер - 5
-
Экологиялық проблемалар және ауылдық аумақтардың биологиялық ресурстарын басқару
Пән экологиялық мәселелерді шешу жолдарын зерттеуге және ауылдық аумақтардың биологиялық ресурстарын басқаруға бағытталған. Студенттер ауылдық аумақтарды орнықты дамыту тұжырымдамасының қысқаша тарихын, негізгі терминдер мен ұғымдарды, ресурстанудың теориялық және әдіснамалық негіздерін, ғылыми тәсілдерді, ауылдық аумақтарды орнықты дамытудың экологиялық, экономикалық және әлеуметтік аспектілерін, халық пен адам ресурстарын, экологиялық проблемаларды шешу әдістерін және өндіріс пен тұтыну қалдықтарының қоршаған ортаға және адам денсаулығына әсерін зерттейді. ауылдық аумақтардың биологиялық әртүрлілігін бағалау, сақтау. Практикалық сабақтарда студенттер жер бедерінің агробиоресурстарының түрлерін өз бетінше анықтауды, ауылдық аумақтардың биоалуантүрлілігінің жай-күйі мен динамикасын бағалауды, табиғи және антропогендік факторлардың әсерінен әртүрліліктің өзгеруін болжауды, өсімдіктер мен жануарлар ресурстарының әртүрлі топтарын пайдалану нормаларын анықтауды және негіздеуді, табиғи ресурстарды тұрақты пайдалануды экологиялық оңтайландыру шараларын қолдануды, ауыл шаруашылығы маңызы бар өсімдіктер мен жануарларды есептеуді үйренеді. Студенттер биосфераны ұйымдастырудың әртүрлі деңгейлерінде Биоәртүрлілікті талдау және бағалау әдістерін, Биоәртүрлілікті бақылау және қорғау әдістерін меңгереді; Ғаламдық және жергілікті компьютерлік желілерде ақпаратты іздеу және бөлісу әдістерін меңгеру. Қорытынды баға жазбаша емтихан тапсыру немесе кейсті қорғау қорытындысы бойынша қойылады.
Оқу жылы - 4
Семестр - 7
Несиелер - 5
-
Ауыл шаруашылығы қалдықтарын қайта өңдеу және залалсыздандыру, био тыңайтқыштар өндіру
Пән ауыл шаруашылығы қалдықтарын қайта өңдеуге және кәдеге жаратуға және био тыңайтқыштар өндірісіне дайындалуға бағытталған. Студенттер ресурстарды үнемдейтін табиғатты пайдалану негіздерін, ауылшаруашылық өндірісі мен тұтыну қалдықтарын басқарудың құқықтық және экономикалық аспектілерін, ауылшаруашылық өндірісі мен тұтыну қалдықтарының терминологиясы мен жіктелуін, ауылшаруашылық қалдықтарын өңдеу мен жоюдың негізгі әдістерін, органикалық қалдықтардың биоконверсиясын және биогумустың био тыңайтқышын алуды үйренеді. Практикалық жұмыстарды орындай отырып, студенттер сабақтарда ауыл шаруашылығы қалдықтарын кәдеге жарату және қайта өңдеу кезінде қоршаған ортаны қорғаудың кешенді тәсілдерін басқаруды және ауыл шаруашылығы қалдықтарын қайта өңдеу процесінің ерекшеліктерін білуді үйренеді. Бағалау кейсті қорғау форматында өтеді.
Оқу жылы - 4
Семестр - 7
Несиелер - 5
-
Ауыл шаруашылығында тыңайтқыштарды қолдану жүйесі және агрономиядағы өндірістік және технологиялық есептеулер (1-жоба)
Пән студенттердің негізгі өндірістік-технологиялық сипатын орындау бойынша практикалық дағдыларын қалыптастыруға және оларды басқару үшін тиісті есептеулерді әзірлеуге бағытталған. Практикалық сабақтарда студенттер белгілі бір өндірістік шаруашылықтардың мысалында технологиялық есептеулер жүргізе алады, олардың бастапқы деректерімен өңдеудің технологиялық карталарын, ауыл шаруашылығы дақылдары мен тыңайтқыштар жүйесін, өсімдіктерді қорғау жүйесін, ауыспалы егіс жүйесін, өңдеу жүйесін құрастырады. Студенттер оқытушының көмегімен курстық жобаның тақырыбын таңдап, қалыптастырады және ауыл шаруашылығындағы тыңайтқыштар жүйесі бойынша жобаны жобалау және қалыптастыру қабілетіне ие болады. Қорытынды баға курстық жобаны тапсыру және қорғау қорытындылары бойынша қойылады.
Оқу жылы - 4
Семестр - 7
Несиелер - 5
-
Аумақтың экологиялық жағдайын бағалауды биоиндикациялау және биотестерлеу
Пән студенттің биомониторинг және биотестинг принциптері мен әдістері туралы түсінігін қалыптастыруға бағытталған; табиғи және антропогендік түрлендірілген экожүйелерді био-тестілеу әдістері. Студенттер биоиндикация мен биотестация арасындағы айырмашылықтарды, іріктеу принципін және биоиндикаторға қойылатын талаптарды зерттейді. артықшылықтары биоиндикация әдістерімен қоршаған ортаның жай-күйін анықтаудың кемшіліктері. Практикалық сабақтарда студенттер Қоршаған орта жағдайының көрсеткіштері ретінде микроорганизмдер мен қарапайымдыларды, балдырларды, саңырауқұлақтарды, қыналар мен жоғары өсімдіктерді, тірі организмдердің мүшелері мен тіндерінің биоиндикациялық сипаттамаларының ерекшеліктерін, өсімдіктер мен жануарлардың физиологиялық жүйелері мүшелерінің биоиндикациялық сезімталдығын зерттейді. Зертханалық жұмыстарда студенттер биологиялық индекстер мен коэффициенттерді ескере отырып, микробиотаның түрлерінің әртүрлілігі бойынша топырақ сапасын бағалайды. Қорытынды баға жазбаша емтихан тапсыру немесе кейсті қорғау қорытындысы бойынша қойылады.
Оқу жылы - 4
Семестр - 7
Несиелер - 5
-
Экологиялық таңбалау, ауыл шаруашылығының экологиялық және аймақтық өнімдерінің маркетингі
Пән студенттердің кәсіпорындардың шаруашылық өмірінде экологиялық қауіпсіз табиғатты пайдалану қағидаттарын қолдану саласындағы білімдері мен практикалық дағдыларын қалыптастыруға бағытталған. Студенттер экологиялық таңбалау және сертификаттау негіздерін үйренеді. Практикалық сабақтарда студенттер ISO 14000 стандарттарының жүйелерімен, Қазақстан Республикасының тауар белгілерімен танысып, жұмыс істеуді, нарыққа маркетингтік зерттеулер жүргізуді, тауарларды жылжытуды жүргізуді, брендті өз бетінше әзірлеуді үйренеді. Агроклиматтық болжамды, ауыл шаруашылығы мен азық-түлік жүйелерінің тұрақтылығын қамтамасыз ету мақсатында Жерді пайдаланудың барлық нысандарына экологиялық шектеулерді ескере отырып, экомаркировкамен растайтын сәйкестікті және ""ЭКО"" сертификаттауды жоғары сапалы ауыл шаруашылығы өнімін алу бойынша ұсынымдар әзірлейді. Қорытынды баға жазбаша емтихан тапсыру қорытындысы бойынша қойылады.
Оқу жылы - 4
Семестр - 7
Несиелер - 5
-
Бұзылған жерлерді агромелиорациялау және рекультивациялау
Пән топырақ эрозиясының себептері мен жердің бұзылуының салдарын зерттеу үшін қажетті теориялық білімді қалыптастыруға бағытталған. Студенттер бұзылған жерлердің жіктелуін, жерді қалпына келтіру мен агромелиорациялаудың тиімді әдістерін таңдау мен қолдануды, бұзылған жерлердің қоршаған ортаға әсерін болжауды үйренеді. Студенттер практикалық жұмыстарды орындай отырып, жерді пайдалану учаскесінің сипаттамасын дербес сипаттайды, қалпына келтірілген жерлердің жай-күйін бағалайды, есептеулер жүргізеді және жердің құнарлылығын қалпына келтіру мен молықтырудың әртүрлі тәсілдерін таңдайды, топырақ жағдайын жақсарту бойынша технологиялық процестердің реттілігін анықтайды, жерді қорғаудың инженерлік-экологиялық жүйелерін жасайды. Бағалау теориялық сұрақтарға жауаптар мен практикалық мәселелерді шешуді қамтитын емтихан түрінде өтеді.
Оқу жылы - 4
Семестр - 7
Несиелер - 5
-
Топырақ биологиясы және экологиясы
Пән студенттерді топырақта өмір сүретін организмдердің негізгі топтарымен таныстыруға, тірі организмдердің топырақ пен топырақ құнарлылығын қалыптастырудағы рөлі, олардың топырақ процестеріне қатысуы туралы кешенді білім жүйесін қалыптастыруға бағытталған. Студенттер өсімдіктердің тамыр жүйелерінің топыраққа механикалық әсерін зерттейді. Тамыр секрециясы және олардың топырақ өміріндегі рөлі. Топырақтың қалыптасуындағы микроорганизмдердің рөлі. Азотты бекіту, нитрификация және аммонификация. Микроорганизмдердің сульфатты төмендететін қызметі. Биота және топырақ гумусының түзілуі. Практикалық сабақтарда студент топырақты мекендейтін әртүрлі таксономиялық топтардың жануарларын, өсімдіктерін және микроорганизмдерін ұйымдастырудың ерекшеліктерін зерттейді. Зертханалық жұмыстағы студенттер топырақ саңырауқұлақтарының, бактериялардың және жәндіктердің таксономиялық байланысын анықтайды. Курстың соңында студенттер Топырақтың эрозиясы мен дефляциясының зақымдануын, топырақтың ауыр металдармен, пестицидтермен, радионуклидтермен ластану деңгейін дербес бағалайды. Қорытынды баға жазбаша емтихан тапсыру қорытындысы бойынша қойылады.
Оқу жылы - 4
Семестр - 7
Несиелер - 5
-
Биологиялық ресурстарды қорғау және ұтымды пайдалану
Пән қоршаған ортаға антропогендік әсердің ауқымын, оны қорғау және табиғатты ұтымды пайдалану принциптерін зерттеуге бағытталған. Студенттер Жер ресурстарын қорғау және ұтымды пайдалану жөніндегі заңдарды, адамның табиғи жүйелерге әсерінің мәнін, антропогендік жүктемелерді, оларды өлшеу мен картаға түсіруді, табиғи жүйелердің антропогендік өзгерістерін, табиғи-антропогендік жүйелерді және олардың жіктелуін, табиғи жүйелердің антропогендік өзгерістерінің салдарын зерттейді. Практикалық жұмыстарды орындай отырып, студенттер сабақтарда пайдаланылатын жер ресурстарының жай-күйін, жер ресурстарына қысымды, ауыл шаруашылығы алқаптарын қабылдамауды, жерді иеліктен шығару проблемаларын, пестицидтерді пайдалану кезіндегі жер өнімділігі проблемаларын, жайылымдарды малмен жаю, тұрмыстық органикалық заттармен ластанған суды су айдындарына төгуді анықтауды үйренеді, табиғи экожүйелерге антропогендік әрекетті бағалауды және табиғи экожүйелердің қасиеттерін жақсартуды үйренеді экожүйелер. Бағалау кейсті қорғау форматында өтеді. Coursera "ауылшаруашылық жерлерін ұтымды пайдалану" курсын (Флорида Университеті (UF) сәтті игерген жағдайда студенттер осы пән бойынша ішінара қайта жазылады.
Оқу жылы - 4
Семестр - 7
Несиелер - 5
-
Агрономия инновациялық технологиялар
Пән білім алушыларда Агрономия мен экологиядағы инновацияларды жинау, өңдеу және тарату үшін заманауи ақпараттық технологияларды пайдалану, агрономиядағы инновациялық технологиялар бойынша деректер базасын пайдалану және құру, ауыл шаруашылығы дақылдарын өсірудің жаңа технологияларында инновациялық процестер, операциялар мен тәсілдер схемаларын құру әдістерін меңгеру; өндірістегі инновацияларды тарату әдістері бойынша терең білімді, білік пен дағдыларды қалыптастырады. Студенттер заманауи прогрессивті технологияларды және Өсімдік шаруашылығы өнімдерін өндірудегі ресурстарды үнемдеудің техникалық құралдарын, агроландштейндердің биологиялық әлеуетін барынша пайдалану есебінен топырақ құнарлылығын арттыру әдістері мен құралдарын, Топырақты өңдеудің инновациялық технологияларын, тыңайтқыштарды, өсімдіктерді қорғау құралдарын, ауыл шаруашылығы дақылдарын өсіру кезінде жаңа сорттар мен будандарды қолдануды зерттейді. Практикалық сабақтарда студенттер ауылшаруашылық дақылдарын өсірудің жаңа технологияларындағы Инновациялық процестерді, операцияларды және әдістерді қолдана отырып, технологиялық карталар жасауды үйренеді. Қорытынды баға кейсті тапсыру және қорғау қорытындысы бойынша қойылады.
Оқу жылы - 4
Семестр - 7
Несиелер - 5
-
Ауылдық аумақтарды тұрақты дамыту
Пән тұрақты дамудың экологиялық, экономикалық және әлеуметтік аспектілерін зерттеуге бағытталған. Студенттер тұрақты дамуды ауылдық аумақтарды дамытудағы ғылыми тәсіл ретінде зерттейді: халық және адами ресурстар, азық-түлік қауіпсіздігі, экологиялық білім және тәрбие, өндіріс пен тұтыну қалдықтарының қоршаған ортаға және адам денсаулығына әсері. Практикалық жұмыстарда студенттер тұрақты дамудың негізгі индикаторларын, халықтың өмір сүру деңгейін, халықты әлеуметтік қорғауды, денсаулық сақтауды анықтауға үйренеді. Студенттер ауылды дамыту бағдарламаларын әзірлеудің шетелдік және отандық тәжірибесін, Қазақстанның ауыл шаруашылығын реформалауды және оның орнықты даму векторын жақындатуды талқылайды, ауылдық аумақтарды орнықты дамытудың өңірлік бағдарламаларын әзірлеу бойынша жаңа бағыттарды ұсынамын. Қорытынды баға жазбаша емтихан тапсыру қорытындысы бойынша қойылады.
Оқу жылы - 4
Семестр - 7
Несиелер - 5
-
Антропогендік экология
Пән антропогендік экология мәселелерін зерттеуге бағытталған. Зерттелетін курста табиғатқа антропогендік әсер ету түрлері, табиғи ортаның негізгі ластаушылары, олардың таралуы, тірі организмдер мен экожүйелерге әсер ету сипаты қарастырылады. Студенттер ластаушы заттардың жалпы жіктелуін, соның ішінде табиғи ортаның негізгі ластаушы заттарын (атмосфера, гидросфера, литосфера), қоршаған ортаның ластануының негізгі көздерін зерттейді; ластаушы заттардың тірі организмдерге, атмосфераның негізгі ластаушы заттарына, гидросфераның негізгі ластаушы заттарына әсері, табиғи ортаның ластануын бағалау әдістері, ластанумен күресу шаралары, табиғи ортаның ластануының негізгі аймақтық мәселелері. Студенттер зертханалық және практикалық жұмыстарды орындай отырып, табиғи ортаның ластануын бағалайды, қоршаған ортаның ластануының негізгі көздерін анықтайды, негізгі ластаушы заттарды және олардың экожүйеге әсерін сипаттайды, қоршаған табиғи ортада болып жатқан процестер үшін адамзаттың жауапкершілігін талқылайды. Бағалау Портфолионы қорғау форматында өтеді.
Оқу жылы - 4
Семестр - 7
Несиелер - 5
-
Техногендік ластанған топырақ-биотикалық кешендерді рекультивациялау
Пән студенттердің әртүрлі техногендік ластануларға байланысты бұзылған жерлерде топырақ-биотикалық кешендерді қалпына келтірудің және өнімді биогеоценоздарды құрудың (құрастырудың) негізгі бағыттары туралы түсініктерін қалыптастыруға бағытталған. Студенттер бұзылған жерлерді қалпына келтірудің жалпы мәселелерін және типологиясын, техногендік ластанудың әртүрлі түрлеріндегі топырақ пен топырақ жамылғысының өзгеруін, қалпына келтіру кезеңдерін, бұзылу түрлері бойынша жерді қалпына келтірудің дайындық, техникалық, биологиялық әдістерін, агрогеожүйелерді қалпына келтіруді, қалпына келтірілген жерлерде топырақ құнарлылығын қалпына келтіру дәрежесінің диагностикалық көрсеткіштерін зерттейді. Студенттер практикалық жұмыстарды орындайды, сабақтарда техногендік-ластанған топырақ-биотикалық кешендердің жай-күйін бағалауды, техногендік-ластанған жерлерді қалпына келтірудің ұтымды нұсқаларын таңдауды, ластану көздерін сипаттауды және жерді қалпына келтіру тәсілдерін анықтауды, өнеркәсіптік кәсіпорындардың топырақ жағдайына әсерін бағалауды үйренеді. Бағалау теориялық сұрақтарға жауаптар мен практикалық мәселелерді шешуді қамтитын емтихан түрінде өтеді.
Оқу жылы - 4
Семестр - 7
Несиелер - 5
-
Топырақ пен ландшафтты жобалау
Пән болашақ агроэкологтардың жер бедерін ландшафттық жоспарлауды жоспарлау кезінде теориялық базаны құрайтын Ландшафттану негіздері бойынша студенттің білімін қалыптастыруға бағытталған. Студенттер ландшафттардағы географиялық-табиғи ландшафттарды, Агро ландшафттарды, техногендік, бау-бақша, мәдени, геохимиялық және морфологиялық процестерді, олардың динамикасы мен даму тұрақтылығын оқиды. Студенттер практикалық жұмыстарды орындайды, сабақтарда әртүрлі мақсаттағы жасанды ландшафттарды модельдеуді, картаға түсіруді және жобалауды үйренеді. Қорытынды баға жазбаша емтихан тапсыру қорытындысы бойынша қойылады.
Оқу жылы - 4
Семестр - 7
Несиелер - 5
-
Тұрақты ауыл шаруашылығы технологиялары
Пән студенттің заманауи инновациялық технологиялар негізінде ауыл шаруашылығын тұрақты дамыту туралы білімін қалыптастыруға бағытталған. Студенттер заманауи егіншілікті, дәл егіншілікті және ауыл шаруашылығын қарқындатуды, экологиялық Ауыл шаруашылығын, ауыл шаруашылығындағы жаңа технологияларды, ауыл шаруашылығы мен өсімдік шаруашылығындағы технологиялық карталарды, дақылдарды өсірудің ресурс үнемдейтін технологияларын, өсімдіктерді зиянкестер мен аурулардан қорғаудың заманауи құралдарын және оларды қолдану тәсілдерін, өсімдік шаруашылығын әртараптандыруды және климаттың өзгеруі жағдайында ауыл шаруашылығы өндірісінің тұрақтылығын қамтамасыз етуді зерттейді. Студенттер практикалық жұмыстарды орындайды, сабақтарда электрондық өріс карталарын модельдеуді және олармен жұмыс істеу үшін бағдарламалық жасақтамамен жұмыс істеуді, жоғары дәлдіктегі агрохимиялық зерттеу жүргізуді, әртүрлі дәлдік деңгейлеріндегі ауылшаруашылық техникалары үшін әртүрлі навигациялық жүйелерді пайдалануды, техниканы бақылауды (орналасқан жерін, отын деңгейін және басқа параметрлерді бақылау) үйренеді. Қорытынды баға жазбаша емтихан тапсыру қорытындысы бойынша қойылады.
Оқу жылы - 4
Семестр - 7
Несиелер - 5
Оқыту нәтижелері
- Әр түрлі цифрлық технологиялар мен АКТ-ны қолдана отырып, қалыптасқан пайымдауларды ауызша және жазбаша түрде ұсына отырып, көптілді ортада өзара әрекеттесе алады.
- Сандық технологияларды қолдана отырып, статистикалық және өлшеу әдістерін, жүйелік талдау әдістерін, физикалық, математикалық модельдерді қолдана отырып, пәнаралық зерттеулер барысында алынған деректерді түсіндіруге қабілетті
- Команда құрамында сынға сыни тұрғыда жауап бере отырып, тайм-менеджментті көрсете отырып, кәсіби саладағы нормативтік-құқықтық актілер мен нормативтік құжаттарды пайдалана отырып, жобаларды әзірлеуге және іске асыруға қабілетті
- Кәсіби және әлеуметтік ортада ақпаратты түсіндіру және бағалау, сыни ойлау дағдылары мен ТРИЗДІ (ӨМШТ-өнертапқыштық мәселелерді шешу теориясы) қолдану арқылы оңтайлы шешімдердің нұсқаларын жасайды
- Үнемді өндіріс тұжырымдамасын үнемді жақсарту әдістеріне сүйене отырып, жұмыс кеңістігін ұтымды ұйымдастыра отырып, соның ішінде 5S әдістері негізінде және ресурстарды тиімді пайдалана отырып жүзеге асыра алады
- Ауылшаруашылық ресурстарын, биологиялық әртүрлілікті және егістіктердің оңтайлы фитосанитарлық жағдайын жақсарту және сақтау үшін сапалы ауылшаруашылық өнімдерін алудың әртүрлі құралдарын пайдалану кезінде қоршаған ортаға кері антропогендік әсерді азайтады
- Топырақтану, егіншілік, жер үйлестіру, ауыл шаруашылығы машиналары және агрохимияны зерттеу негізінде топырақ жағдайы мен өсіру технологияларын тиімді пайдалана отырып, топырақ құнарлылығын молайту тәсілдерін әзірлейді.
- Агрофизикалық, агрохимиялық, агробиологиялық талдау және мониторинг әдістерінің кең спектрін пайдалана отырып, ауыл шаруашылығының биоресурстарын пайдалану кезіндегі антропогендік әсерді зертханалық әдістермен бағалауға қабілетті.
- Аурулардың, зиянкестердің және карантиндік объектілердің болуын анықтау, бақылау мен алдын алудың агротехникалық және биохимиялық әдістерін жүзеге асыру арқылы дақылдардың фитосанитарлық жағдайын бағалауға қабілетті.
- Қайта өңдеудің, залалсыздандырудың және қалпына келтірудің (рекультивация) инновациялық әдістерін қолдана отырып,биотыңайтқыш өңдіруге қабілеті бар
- Топырақтың агрохимиялық, агробиоэкологиялық, агрофизикалық қасиеттерін және өсірілетін дақылдардың физиологиялық, биохимиялық ерекшеліктерін зерттеу негізінде тәуекелдерді жою арқылы агроландшафттың жарамдылығын бағалайды.
- Заңнамалық актілердің нормаларын ескере отырып, жоғары сапалы сұрыптық тұқымдарды алу технологияларын бейімдей отырып, аудандастырылған және бағалы тұқымдарды көбейтуді, сорт алмастыруды және сортты жаңартуды, сорттық және тұқымдық бақылауды жеделдетіп жүргізуді қоса алғанда, тұқым шаруашылығы және селекция бойынша жұмыстар жүргізе алады.
- АӨК саласындағы жобалау-сметалық құжаттаманы, оның ішінде өндірістік шығындарды агроесептеу және өсімдік шаруашылығы мен жеміс-көкөніс шаруашылығында жоғары және сапалы өнімін алу үшін ауыл шаруашылығы өнімін өндіру және қайта өңдеу жөніндегі технологиялық карталарды жасайды.
- Экологиялық проблемаларды шешудің биоиндикация мен био-тестілеуге негізделген жолдарын ұсына отырып, ауылдық аумақтар мен шаруашылықтарды орнықты дамыту бойынша ұсынымдар әзірлейді.
- Агроклиматтық болжамды, ауыл шаруашылығы мен азық-түлік жүйелерінің тұрақтылығын қамтамасыз ету мақсатында жерді пайдаланудың барлық нысандарына экологиялық шектеулерді ескере отырып, «Organic» жоғары сапалы ауыл шаруашылығы өнімін алу бойынша ұсынымдар әзірлейді.