Қолданыстағы білім беру бағдарламасы

7M08104 Өсімдік қорғау және карантин в Қазақ ұлттық аграрлық зерттеу университеті

  • Білім беру бағдарламасының мақсаты Өсімдік қорғау және карантин бойынша мемлекеттік, жергілікті, аймақтық, шетел мекемелеріне, әр түрлі шаруашылық субъектыларға еңбек нарығында бәсекеге қабілетті мамандарды, сондай-ақ жоғары оқу орындарына, колледждерге ғылыми-педагогикалық кадрларды дайындау
  • Академиялық дәреже Магистратура
  • Оқыту тілі Русский, Қазақша, Ағылшын тілі
  • Оқу мерзімі 2 года
  • Кредиттер көлемі 120
  • Білім беру бағдарламаларының тобы M131 Өсімдік шаруашылығы
  • Дайындық бағыты 7M081 Агрономия

Пәндер

  • Ауыл шаруашылығындағы статистикалық әдістер

    Эксперимент жоспарлау және ауылшаруашылық зерттеулеріндегі айырмашылықтарды талдау. Пилоттық жоспарларға рандомизацияланған, стратификацияланған, кірістірілген факториалды, латын квадраттары, толық немесе бөлшек факторлық кіреді. Көп өлшемді статистикалық әдістер, соның ішінде қайталанатын өлшеулердің регрессиялық модельдері және көп деңгейлі ANOVA, дискриминантты талдау, кластерлік талдау, негізгі компоненттерді талдау және іздеу факторларын талдау. Мәліметтердің сенімділігі, сенімділігі және көбеюіне байланысты мәселелер.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Өсімдік шаруашылығы өнімінің сапасын токсикологиялық бақылау

    Химиялық токсикологиялық талдауды қолданудың негізгі бағыттары. Токсикологиялық химияның қалыптасу және даму кезеңдері. Зерттеу нысандары. Шетелдік қосылыстардың биотрансформа-циясының негізгі жолдары. Уытты заттардың физика-химиялық қасиеттерінің және қоршаған орта факторларының олардың организмнен шығарылу жылдамдығы мен сипатына әсері. Биологиялық нысандардан улы заттарды шығару тиімділігін анықтайтын факторлар. Оңтайлы өндіру шарттарын таңдау. Уытты заттар, оларды анықтау және идентификациялау әдістері, анықтаудың химиялық және физика-химиялық әдістерін бірлесіп қолдану принциптері. Сараптамалық зерттеулерде қолданылатын заттарды талдаудың заманауи әдістерінің жалпы сипаттамасы.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Шет тілі (кәсіби)

    Пәннің негізгі мақсаты - болашақ магистрдың кәсіби қызметінде ағылшын тілін белсенді меңгеру дағдылары мен қабілеттерін одан әрі дамыту негізінде шет тілін оқытудың халықаралық стандарттарының шеңберінде коммуникативтік құзыреттілікті жүйелі түрде тереңдете білу. Магистранттың бойында ғылыми ақпарат алу және беру үшін мамандық бойынша ағылшын тіліндегі әдебиеттерді оқу; аудармалар, аннотациялар, рефераттар түріндегі алынған ақпаратты тіркеу; магистрлік мамандығына және ғылыми жұмысына байланысты тақырыптар бойынша ағылшын тілінде әңгіме жүргізу дағдыларын дамыту.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Ғылым тарихы мен философиясы

    Білім алушылардың бойында ғылыми ойлау мәдениетін қалыптастырады. Сараптамалық қабілет пен ізденіс қызметінің дағдыларын дамытып, болашақ ғалымға қажетті теориялық және практикалық білімдер береді. Ғылымға және ғалымдарға қажеттілік күшейіп отырған қазіргі заманда бұл пәнді зерттеу қоғам үшін де, жас ізденуші үшін де аса маңызды. Арнайы философиялық талдау пәні болып табылатын ғылым феноменінің мәселелерімен таныстырып, ғылымның тарихы мен теориясы, ғылым дамуының заңдылықтары және ғылымның білімнің құрылымы, ғылымның мамандық және әлеуметтік институт ретіндегі ерекшеліктері, ғылыми ізденіс жүргізу әдістері, ғылымның қоғам дамуындағы рөлі туралы білім қалыптастырады.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Техникалық энтомология

    Техникалық энтомология бөжектерді өсірудің негізгі бағдарламаларының сипаттамасын және шикізат пен азық-түлік өндіретін бөжектерді, өсімдік тозаңдандырғыштарын, биотехнологияда бөжектерді пайдалануды зерттейді. Энтомофагтар мен олардың құрбандарын, фитофагты, гематофагты өсіру. Ауруларды диагностикалау әдістері, техноценозға биоматериалды енгізу және бастапқы популяцияны құру. Мазмұнның негізгі параметрлері бойынша өсіруді оңтайландыру. Дақылға тұрақты тұқым қуалайтын қасиеттер беру.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Көпқоректі зиянкестермен күресудің инновациялық әдістері

    Ауылшаруашылық дақылдары мен жерлерді негізгі полифагты зиянкестерден қорғаудың инновациялық және заманауи жою шараларының теориялық және практикалық негіздемесі. Зиянкестермен күресу шараларын ескере отырып, биологиялық ерекшеліктеріне қарай әртүрлі ауылшаруашылық дақылдарын өсірудің технологиялық карталарын жасау. Ауыл шаруашылығы дақылдарында полифагты зиянкестердің ошақтарын тарату және анықтау үшін IT технологиясын (дрон) қолдану.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Жоғары мектептің педагогикасы

    Курс педагогикалық ғылымды және оның адам туралы ғылым жүйесіндегі орнын, білім берудің қазіргі парадигмасы, Қазақстандағы жоғары білім беру жүйесі, маман тұлғасын тәрбиелеу және қалыптастыру, білім берудегі менеджмент қарастырады. Педагогикалық ғылымның әдіснамасы, оқытудың әдістері мен түрлері туралы түсінік беріледі. Оқытушының кәсіби және коммуникативтік құзыреттілігін ашуға ықпал етеді.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Өсімдіктер патологиясындағы озық әдістер мен қағидалар

    Пән серологиялық және молекулярлық диагностика әдістерін, нуклеин қышқылын будандастыруды, ПТР талдауын, маркерлерді таңдауды және қожайын-өсімдік-патоген байланыстарының физиологиясын зерттейді. Өсімдіктер патологиясындағы заманауи зерттеу әдістері, соның ішінде клондау және трансгенді өсімдіктер қарастырылады.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Қауіпті зиянды организмдердің фитосанитарлық мониторингі

    Қауіпті зиянкестердің фитосанитарлық мониторингі қауіпті зиянкестердің таралуын бақылау, талдау, бағалау және болжау жүйесінің теориялық негіздерін зерттейді. Қазақстан Республикасындағы ауыл шаруашылығы дақылдарының зиянкестері мен ауруларына сигнал беру және болжау жөніндегі мемлекеттік қызметтің қазіргі заманғы құрылымын зерделейді; фитосанитариялық мониторинг функциясын жүзеге асырудың құжатталған құқықтық негіздері; ауыл шаруашылығы дақылдары мен өсімдік шаруашылығы өнімдерінің карантиндік объектілерінің негізгі түрлерін; қорғау іс-шараларының негізделген жүйесін жоспарлау үшін ауыл шаруашылығы дақылдары мен екпелерді фитосанитариялық бағалау негізінде зиянды ауыл шаруашылығы жәндіктері мен ауруларының даму болжамдарын әзірлеу.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Бактериология

    Бактериялардың биологиясы – өсімдіктердің ауру қоздырғыштары, оларды жіктеуді және жүйелеу, фитопатогендік бактериялардың құрылысын, биохимиялық көрсеткіштерін, олардың ауру қоздырғыштарын, аурулардың сыртқы белгілерін, ауру негіздерін, бактериялды сәйкестендіру әдістерін, даму динамикасын және зияндылығын зерттейді.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 2
    Несиелер - 6
  • Бизнес шешімдерді модельдеу

    Пән шешім қабылдау процестерін зерттейді, бастапқы мәселені формализациялаудан бастап, компьютерде математикалық модель құру және шешу арқылы шешімді талдауға және басқару шешімін қалыптастыруға дейін. Басқарушылық шешімдерді таңдау үшін міндеттердің өндірістік, көлік және қаржылық модельдерін қарастырады. Математикалық модельдерді құру және шешу және осы шешімдерді компьютерде талдау дағдыларын қалыптастырады.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 2
    Несиелер - 5
  • Пестицидтер және трансгенді дақылдар

    Пестицидтердің әсер ету химиясын зерттеу, олардың улылығы мен зиянды әсерін жою жолдары. Трансгенді өсімдіктерді өндіру және пайдалану. Бактерия жасушаларынан өсімдік жасушаларына Т-ДНҚ-ны берудің молекулалық механизмдері. Хлоропласттар мен митохондриялардың геномын ұйымдастыру, трансгенді өсімдіктерді алу үшін пластидті және митохондриялы ДНҚ қолдану мүмкіндігі. Бактериалды және саңырауқұлақ ауруларына төзімді, өсімдіктерден вакциналар мен сарысулар шығаруға жарамды тағамдық қасиеттері мен презентациясы бар трансгенді өсімдіктердің даму болашағы.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 2
    Несиелер - 6
  • Басқару психологиясы

    Пән психологияны басқару психологиясының тақырыбын, сипатын, міндеттері мен құрылымын, оның психологиялық зерттеулер әдістерін және оны зерттеудің негізгі тәсілдерін қарастырады. Басқару әрекетіндегі тұлға психологиясын, танымдық әрекет психологиясын перцептивтік, мнемикалық және ойлау ұрдістерін басқару қызметтінде зерттейді. Курс заманауи іскерлік адамның қызметінде этикет туралы, менеджердің коммуникативті құзыреттілігі, басқарушылық қызметтегі эмоционалды және ерікті күйлері туралы және қызметті басқара білу туралы қабылеттерін қалыптастырады.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 2
    Несиелер - 3
  • Кәсіпкерлік саласындағы жобаларды басқару

    "Кәсіпкерлік саласындағы жобаларды басқару" курсы магистранттарды агроөнеркәсіптік кешен саласында нарықтық жағдайда оқытуға арналған. Ол жобаны басқару әдістерінің даму тарихын, жоба тұжырымдамасын әзірлеу, оны құрылымдау және бағалау бойынша шешім қабылдаудың әдістемелік тәсілдерін, сондай-ақ жобаның өмірлік циклінің әртүрлі кезеңдеріндегі жоба менеджерінің рөлі мен қызметін игеруді қамтиды. Магистранттар агроөнеркәсіптік кешен саласында өз бизнесін табысты жүргізу үшін қажетті дағдыларды игере отырып, жобаларды басқарудың ұйымдастырушылық нысандарын және оларды әзірлеу мен оңтайландыру әдістерін зерделейді. Курс сонымен қатар білім алушылардың экономикалық ойлауы мен кәсіпкерлік қабілеттерін қалыптастыруға, оларға нарықта өз орнын табуға, өз ісін ашуға, өз кәсіпорнын ұйымдастыруға және тиімді басқаруға көмектесуге бағытталған.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 2
    Несиелер - 5
  • Өсімдіктерді қорғау және карантиндегі ғылыми зерттеулер әдістемесі

    Өсімдіктерді қорғау мамандары мен ғылыми кадрларды даярлаудағы зиянды организмдерді (зиянкестер, саңырауқұлақтар, бактериалды, вирустық және микоплазмалық өсімдіктер аурулары) зерттеу әдістерінің дамуы маңызды кезең болып табылады. Зертханалық және далалық жағдайда негізгі энтомологиялық, фитопатологиялық зерттеудің әдістерімен, санды және сапалық есепке алу элементтері туралы түсінік, зиянкестердің зияндылығы, аурулар мен зиянкестердің дамуын бақылау, карантиндік нысандарды анықтау және дақылдардың шығынын анықтау қағидалары.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 2
    Несиелер - 5
  • Конфликтология

    Пән конфликтологияның негізгі категорияларын, жанжалдардың типологиясын, жанжалдарды басқару технологиясын қарастырады. Тұлғаның қақтығыстағы мінез-құлық теориясын, тиімді қарым-қатынас технологиясын және қақтығыстағы ұтымды мінез-құлықты зерттейді. Жанжалды шешу бойынша келіссөз процесінің психологиясы, дауды реттеу технологиясы ретінде Медиация туралы түсінік қалыптастырады.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 2
    Несиелер - 5
  • Ауылшаруашылық вирусологиясы

    Өсімдік вирустарының табиғатта таралу ерекшеліктері. Вирусология тарихы. Географиялық аймақта таралуы және классификациясы. Вируспен залалданған өсімдіктердің биологиясы. Вирустың физикалық құрылымы мен химиялық құрамы. ДНҚ- құрамды және РНҚ-құрамды вирустар. Вирустар репродукциясы. Вируспен залалданған өсімдіктердің патогенезі, диагностикасы және профилактикасы. Ауыл шаруашылығы вирусологиясының түр құрамы: астық, алқагүлділер, айқышгүлдер, бұршақ тұқымдастар және жеміс-жидек дақылдарының вируспен залалдануы. Вирус ауруларымен күрес шаралары.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 1
    Несиелер - 6
  • Өсімдіктерді зиянды организмдерден қорғаудың интегралды жүйесі

    Зиянкестермен күресудің біріктірілген жүйесі ауылшаруашылық зиянкестерімен күресу әдістерін және зиянкестер популяциясының дамуын болдырмау үшін тиісті шараларды кейіннен біріктіруді зерттейді. Пестицидтерді және басқа да шараларды адам мен жануарлардың денсаулығына және қоршаған ортаға қатерді азайтатын немесе азайтатын деңгейлерге қолдану. Агроэкожүйелерге зиян келтірмей отырып, дақылдарды өсіру және зиянкестермен күресудің табиғи әдістерін қолдану жолдарын қарастырады.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 1
    Несиелер - 6
  • Ауыл шаруашылығындағы су химиясы және микробиологиясы

    Табиғи және ауызсу химиясы. Табиғи судың мінездемелері. Су құрамындағы тұздар. Судың кермектігі. Судың химиялық құрамының құрылуы. Судағы физика-химиялық процестер. Судың минерализациялауы. Суды тазарту әдістері. Табиғи және ауызсудың микробиологиясы. Су қоймаларындағы органикалық қосылыстардың айналуындағы микроорганизмдердің ролі. Су қоймалардың патогенді организмдермен ластануы. Су қоймалардың тазалану процесіндегі микроорганизмдердің ролі.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Арамшөп туралы қолданбалы ғылым

    Арамшөптер биологиясы, экономикалық маңызы, гербицидтерді бақылау және қолдану және олардың селективтілігі қағидалары. Гербицидтердің жіктелуі, әсер ету режимі, қолдану, өңдеу және сақтау мәселелері. Гербицидтерді рационализациялау, реттеу және экономикалық аспектілер. Арамшөптермен күресудің ұзақ мерзімді бағдарламаларын жоспарлау, әзірлеу және енгізу. Арамшөптермен күресудің дәстүрлі және жаңа технологияларының олардың ауылшаруашылығына, қоғамға және қоршаған ортаға әсеріне негізделген талдау.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 1
    Несиелер - 6
  • Эксперименталды нематология

    Нематологияның негізгі принциптерін зерттейді. Зиянды ағзаларды диагностикалау мен тіркеудің инновациялық әдістері, олардың биоэкологиясы мен зияндылығын зерттеудің тәжірибелік әдістерін. Өсімдіктерді кешенді қорғау шеңберінде өсімдік паразиттік нематодтарын зерттеудің қазіргі жағдайын. Эксперименттік нематологияның дамуының жетекші бағыттары мен перспективаларын. Өсімдіктерді қорғау саласындағы тәжірибелік мәліметтерді өңдеудің статистикалық әдістерін зерттейді.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Пестицидтерді басқару және қолдану

    Метаболизм, пестицидтердің, арамшөптердің, саңырауқұлақтар-дың, бунақденелілердің және басқа организмдердің ыдырауы. Өсімдіктер мен жануарлардың зиянкестерімен күрес мәселелері. Мақсатты зиянкестерге қарсы тұру. Әр түрлі химиялық заттардың уытты әсерлеріне және олардың әсер ету әдістеріне, оның ішінде ерекшелігіне, қалауына және пестицидтердің дамуына төзімділігіне ерекше назар аударылады. Сондай-ақ, пестицидтердің қоршаған ортаға және мақсатты емес организмдерге тигізетін кері әсері талқыланады.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 1
    Несиелер - 6

Оқыту нәтижелері

  • Ғылымның табиғатын, құрылымын, ұйымдастырылуы мен жұмыс істеу принциптерін, зерттеулерде қолданылатын заттарды талдаудың қазіргі әдістерінің жалпы сипаттамаларын, ғылыми және философиялық ойдың байланысын сипаттау.
  • Өсімдіктердің бактериялық ауруларын, олардың зияндылығын, өсімдік вирустарының жіктелуі мен географиялық таралуын, ауылшаруашылық дақылдары егістерінде көпқоректі зиянкестердің ошақтарын, фитопаразитті өсімдік нематодтарын, зиянды организмдерді зерттеу әдістерін ескере отырып, дақылдардың бактериялық ауруларын сыртқы белгілер арқылы анықтау.
  • Ағылшын тілінде кәсіби сөйлесуді, ғылыми, техникалық және педагогикалық мәселелердің кең ауқымын, пестицидтерге сапалы және сандық талдау жасауды, оларды зертханалық және далалық жағдайдағы зерттеулерді таңдау.
  • Жәндіктер санын биологиялық бақылаудың негіздерін, шикізат пен азық-түлік өнімдерін өндіруші жәндіктерді, зиянды организмдердің биологиясы мен зияндылығын, иммундық механизмдерді, биологиялық препараттарды сынауды, зиянды организмдермен күресу шараларын ескере отырып, олардың биологиялық ерекшеліктеріне сүйене отырып, әртүрлі ауыл шаруашылығы дақылдарын өсірудің технологиялық карталарын жасау.
  • Кәсіби қызметте вирустар туралы, вирустардың құрылымы мен химиялық құрамы, патогенездің энтомопатогенді қарапайым белгілері, арамшөптердің зияндылық шегі, олардың түрлері және арамшөптердің экологиялық тұрақтылығы туралы білімді, жанжалдардың алдын-алу және оларды шешудің негізгі әдістері мен технологияларын қолдану.
  • Қоғамның дамуындағы, жеке кәсіпорнын ұйымдастырудағы және тиімді басқарудағы, математикалық модельдерді құра және шеше білудегі, компьютерде осы шешімдерге талдау жасаудағы, кәсіби қызметтегі жобаларды басқарудағы ғылымның рөлін түсіндіру.
  • Жалпы және кәсіби сипаттағы шет тілінің лексикалық минимумын, популяциялық және фитоценотикалық, химиялық-токсикологиялық талдаудың негізгі бағыттарын, математикалық модельдеудің заманауи әдістерін, нақты экономикалық жағдайларда әртүрлі қызмет салаларындағы жобаларды басқаруды қолдану.
  • Арамшөптердің биологиялық және экологиялық сипаттамаларын, оның ішінде карантинді, олардың агробиологиялық топтарын, қоздырғыш пен қоздырғыштың өзара қатынасының физиологиясын, тыңайтқыш мөлшерін анықтау әдістерін сипаттау.
  • Өсімдіктің бейімделуінің экологиялық және генетикалық негіздерін, генотип-қоршаған ортаға әсерін, гербицидтерді қолданудағы агротехникалық талаптарды, гербицидтердің түрлерін, зиянкестердің негізгі түрлерін, олардың даму болжамын, қорғаныс шаралары мен пестицидтердің биологиялық тиімділігін ажырату.
  • Ауылшаруашылық дақылдарының қауіпті зиянкестеріне фитосанитарлық бақылау және зиянды организмдерімен күресте ғылыми зерттеулер, экстракция және тазарту бойынша тәжірибелер, пестицидтерді талдау кезінде газды хроматография, өзендер, көлдердегі судың қасиеттеріне физика-химиялық талдау жүргізу.
  • Серологиялық және молекулалық диагностика әдістерін, қақтығыстардың негізгі категориялары мен типологиясын, медиацияны, оларды шешу технологияларын, басқару қызметіндегі маманның тұлғасын қалыптастыру мен тәрбиелеуді бағалау.
  • Ауылшаруашылық дақылдарын зиянды организмдерден қорғаудың интеграцияланған жүйесі, бактерияларды анықтау әдістері, даму динамикасы және олардың зияндылығы бойынша қорғау шараларын жоспарлау.
Top