8D01702 Орыс тілі және әдебиет педагогтарын даярлау в М.Х.Дулати атындағы Тараз университеті
-
Білім беру бағдарламасының мақсаты Еңбек нарығының қажеттіліктерін қанағаттандыратын әдеби-дидактикалық процестер мен құбылыстарды, лингвистикалық және әдеби, бақылау мен талдаудың ғылыми-зерттеуі мен эксперименттік әдістерін игеретін, жоғары, жоғары оқу орнынан кейінгі білім беру жүйесінде және ғылыми салада кәсіби қызметті тиімді жүргізуге қабілеті жоғары білікті оқытушылар құрамын даярлау.
-
Академиялық дәреже Докторантура
-
Оқыту тілі Русский, Қазақша, Ағылшын тілі
-
ЖОО атауы М.Х.Дулати атындағы Тараз университеті
-
Оқу мерзімі 3 года
-
Кредиттер көлемі 180
-
Білім беру бағдарламаларының тобы D018 Орыс тілі мен әдебиетінің педагогтерін даярлау
-
Білім беру саласы 8D01 Педагогикалық ғылымдар
-
Дайындық бағыты 8D017 Тілдер және әдебиет бойынша педагогтарды даярлау
Пәндер
-
Әдеби сындағы құрылымдық
Пәннің мақсаты - жүйелік-функционалдық құбылыс ретінде әдебиеттің теориялық және практикалық білімін қалыптастыру (біріктіру мен түрлендіруге қабілетті оның құрылымының жеке элементтері арасындағы жүйелік қатынастар). Структурализмнің пайда болу тарихы; негізгі ұғымдар мен бағыттар; нарратология: негізгі ұғымдар, пайда болу тарихы, баяндау талдауының принциптері мен әдістері; әдебиеттанудағы структурализм аспектісіндегі көркем мәтінді талдау зерделенетін болады. Пәнді меңгеру нәтижесінде докторанттар көркем шығарманың құрылымдық элементтерін зерттеу дағдыларын автордың көзқарасына қатысты меңгереді.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 4
-
Лингвоконцептология
Пәннің мақсаты - арасында тұлғаның аксиологиялық координаттарын қалыптастыру, лингвоконцептологияның категориялық аппаратын, дүниені тұжырымдалау әдістері мен формаларын меңгеру, олардың адамның коммуникативті әрекетінің алуан түрлеріне аударылуы, әртүрлі мәдениет өкілдерінің тұжырымдамалы сферасымен танысу. Лингвоконцептологияның негізгі аспектілері, бағыттары, категориялары мен тұжырымдамалары; ұғымдардың түрлері; тұжырымдамалы талдау саласындағы теориялар; лингвистикалық философия мен лингвомәдениеттанымға сәйкес ұғымдар; тұжырымдаманы талдау техникасы қарастырылады. Пәнді меңгеру нәтижесінде докторанттар мәдени анықталған тілдік фактілермен ұғымды талдау дағдыларын меңгереді.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 4
-
Ғылыми зерттеу әдістері
Пәннің мақсаты - ғылымның әдіснамалық әлеуеті, ғылыми танымның әдістері туралы теориялық және практикалық білімдерді қалыптастыру, филология саласындағы зерттеу мәселелерін ұйымдастыру. Зерттелетін болады ғылыми зерттеудің негізгі кезеңдері; зерттеу қызметінің теориялық, әдіснамалық, әдістемелік және ұйымдастырушылық аспектілері. Пәнді меңгеру нәтижесінде докторанттар кәсіби қызметті жүзеге асыру үшін заманауи ғылыми зерттеу құралдарын (әдістемесі, жұмысты ұйымдастыру кезеңдері, сентометрияның заманауи әдістері және оларды тәжірибеде қолдану) таңдау дағдыларын меңгереді.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 4
-
ЖОО-да орыс тілі мен әдебиетін оқытудың инновациялық әдістері
Пәннің мақсаты - жоғары оқу орындарында лингводидактикада инновациялық іс-әрекеттегі кәсіби құзіреттілікті қалыптастыру: жүйелі-құрылымдық білім беру ретінде орыс тілі мен әдебиетін оқыту үдерісіне оқытудың инновациялық технологияларын енгізу. Заманауи инновациялық педагогикалық оқыту технологиялары (теориялар мен тәжірибелер); инновациялық оқыту принциптері; жоғары оқу орындарында орыс тілі мен әдебиетін оқытудың әдістемесі мен тәсілдері зерттелетін болады. Пәнді меңгеру нәтижесінде докторанттар жоғары оқу орындарында орыс тілі мен әдебиетін оқытудың инновациялық әдістерін қолданудың практикалық дағдыларын меңгереді.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Академиялық хат
Пәннің мақсаты – академиялық мәтін жазуда кәсіби және коммуникативтік құзыреттілікті қалыптастыру, тілдік бірліктерді саналы түрде таңдап, оларды нақты қарым-қатынас саласының талаптарына сәйкес қолдану, сондай-ақ аналитикалық мәтіндік әрекеттерді жүзеге асыру (дайын қолжазбаларды талдау және редакциялау). Пән аясында мәтіннің құрылымы мен семантикасы, оның қалыптасу және қабылдау механизмдері, академиялық жанрлардың ерекшеліктері қарастырылады. Сондай-ақ мәтіндерді толық ақпараттық және құрылымдық тұтастық ретінде аналитикалық өңдеудің негізгі мақсаттары зерделенеді. Пәнді меңгеру нәтижесінде докторанттар мәтін құру, сөйлеуде (жазба және ауызша) тілдік құралдарды дұрыс, коммуникативтік тұрғыдан тиімді әрі орынды қолдану, сондай-ақ мәтінмен жұмыс істеу әдістерін меңгеру бойынша кәсіби дағдыларға ие болады.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 4
-
Корпус лингвистикасында жасанды интеллектті қолдану
Курстың мақсаты –корпус лингвистикасының даму тарихы, корпус құру технологиясының негізгі принциптері, корпус түрлері, корпус лингвистикасының жетістіктері мен мәселелері, жасанды интеллект көмегімен корпус материалын іздеу және статистикалық өңдеу мүмкіндіктері туралы білімдер жиынтығын дамыту. Жасанды интеллект көмегімен корпустық әдістерді филологиялық зерттеулерде қолдану мүмкіндіктері зерттеледі. Пәнді меңгеру нәтижесінде докторанттар корпустық лингвистиканың айырықша ерекшеліктерімен танысады.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Әдеби сындағы психологиялық бағыт
Пәннің мақсаты – әдебиеттанудағы психологиялық бағыттың философиялық негіздерін, көркем шығарманың психологиясы туралы ой-пікірлерді теориялық және практикалық тұрғыдан меңгеруде кәсіби қызметке дайындау. Әдебиеттанудағы психологиялық бағыттың философиялық негіздері мен ерекшеліктерін; психоаналитикалық сын; психологиялық бағытқа сай жазушылардың шығармашылығы; мәнмәтін және мәтінді оқу туралы түсінік зерттелетін болады. Пәнді меңгеру нәтижесінде докторанттар автордың психологиялық тұжырымдамасы мен оқырман қабылдауына сүйене отырып, көркем мәтінді психологиялық талдау біліктері мен дағдыларын меңгереді.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 4
-
Қазіргі филология ғылымының тұжырымдамалары
Пәннің мақсаты- қазіргі филология ғылымының ұғымдары туралы тұтас түсінік қалыптастыру. Жалпы филологияның тарихы, қазіргі жағдайы және даму болашағы; ғылыми зерттеудің әдіснамасы, негізгі принциптері, объектілері, бағыттары мен әдістері қарастырылады. Пәнді меңгеру нәтижесінде дәлелді тұжырымдар жасай отырып, филологиялық білімнің нақты саласындағы қазіргі қолданыстағы әдістеріне негізделген зерттеу дағдыға ие болады.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 4
-
Қазақстандық әдебиеттану әлемдік әдебиеттану контекстінде
Пәннің мақсаты – әлемдік әдеби үдеріс аясында қазақстандық әдебиеттің ерекшеліктері мен дамуын зерттеуге бағытталған білім мен дағдыны қалыптастыру. Пән аясында келесі оқытылады: қазақ жазушылары мен әдебиеттанушы ғалымдарының әлем әдебиетінің дамуына қосқан үлесі; қазақ әдебиетінің әдеби бағыттары мен ағымдардың әлемдік әдебиеттану ғылымы мәнмәтінінде қалыптасуы; дүниежүзілік әдебиет теориялары мен әдіс-тәсілдерін қазақ әдебиетін талдауда қолдану, оның ерекшелігі мен жалпыадамзаттық ерекшеліктерін анықтау. Курсты игеру нәтижесінде докторанттар қазақстандық авторлардың туындыларын әлемдік үлгілермен салыстырмалы-салыстырмалы талдау дағдыларын игеріп, ұқсастықтар мен айырмашылықтарды анықтайды. Докторанттар әдеби шығармаларды сыни тұрғыдан талдау, мәдени, әлеуметтік және тарихи мәнмәтіндерін ескеру қабілеттерін, сонымен қатар қазақ әдеби дәстүрі мәнмәтінінде негізгі теориялар мен әдістерін қолдану дағдыларын меңгереді.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 4
Профессии
Оқыту нәтижелері
- Академиялық жазба мен ғылыми стиль жанрларының ерекшеліктерін талдау, жіктеу және бағалау. Академиялық мәтіндерді жазумен, ғылыми дерекқорлардан ақпарат іздеумен, мәтіндерді рефераттаумен, қазіргі ақпараттық кеңістіктегі академиялық жазу үлгілерін талдамалық өңдеумен және халықаралық ғылыми журналдарда ғылыми мақалаларды жариялау қабілетімен байланысты кәсіби қызметті жүзеге асыру.
- Қазіргі ғылымның іргелі және қолданбалы мәселелеріне ғылыми зерттеулер жүргізудегі негізгі әдістер мен тәсілдерді сыни бағалау және түсіндіру; филологиялық-педагогикалық қызмет саласында таңдалған ғылыми әдістердің нәтижелілігін көрсету және оларды ғылыми-зерттеу қызметінде қолдану. Кәсіби қызметте ғылыми зерттеулердің әдістерін, технологияларын қолдану, ғылыми эксперименттерді ұйымдастыру. Ғылыми білімнің шекарасын кеңейте отырып, ғылыми-педагогикалық қызметтің, оның ішінде пәнаралық салалардағы зерттеу және кәсіби міндеттерін шешуде жаңа ғылыми идеяларды қалыптастыру.
- Лингвоконцептология пәнін жүйелі түсінуді көрсету; тілдегі ұлттық-мәдени ерекшеліктерді сипаттаудың және әртүрлі мәдениеттердің тұжырымдамалық жүйелерін салыстырудың тұжырымдамалық-категориялық аппараты мен әдістерін қолдану. Қазіргі филологиялық білімнің өзекті тұжырымдамаларын сыни тұрғыдан бағалау және жүйелеу. Озық зерттеу және әдістемелік ойдың жетістіктерін пайдалана отырып, түпнұсқа ғылыми идеяларды тұжырымдау.
- Әлемдік әдебиеттану ойының жетістіктерімен қазақстандық әдебиеттануды салыстырмалы талдау үшін принциптерді, негізгі ұғымдар мен әдістерді пайдалану бойынша өз идеяларын ұсыну; қазақстандық авторлардың шығармашылығын өзектендіре отырып және олардың жетістіктерін ғылыми ортада және кең оқырман аудиторияда кеңінен насихаттай отырып, теориялық білімді дамыту мүмкіндіктерін ашу; білімге негізделген қоғамның мәдени дамуына ықпал ету.
- Жасанды интеллект технологияларын қолдана отырып, корпустық лингвистиканың дамуын бағалау және болжау; өзінің ғылыми идеяларын декларациялау және алынған нәтижелердің мамандар аудиториясына практикалық маңыздылығын дәлелдеу. Білім беру кеңістігіне жасанды интеллекттің әсеріне байланысты өзгерістерге бейімделу, жаңа дағдыларды игеру, лингвистикалық және тарихи-әдеби пәндерді оқытуда дәстүрлі және инновациялық әдістемелік құралдарды шығармашылықпен пайдалану; оқу процесіне өзінің инновациялық әдістемелерін енгізуді қалыптастыру және инновацияларға ашық болу; сапалы филологиялық білім беруді қамтамасыз ететін технологияларды дамыту.
- Әдебиеттанудағы психологиялық бағыттың үстемдік дәрежесін талдау, мәтінге әдеби сараптама жүргізу және әдебиеттің психологиялық аспектілерінің адамның антропологиялық табиғатын түсінудегі маңызы туралы тұжырымдар жасау. Көркем шығармалардың өзара байланысты негізгі құрылымдық элементтері туралы жүйелік түсінікті көрсету, шығарманың құрылымын мағыналық жүйе ретінде бағалау; көркем мәтінді көп деңгейлі құрылым ретінде түсіндіру.Филологиялық білім беру саласындағы өзекті зерттеулердің нәтижелерін ғылыми-педагогикалық қоғам алдында дәлелді түрде ұсыну.
Ұқсас БББ
8D01702 Орыс тілі шет тілі ретінде
Абай атындағы Қазақ ұлттық педагогикалық университеті
8D01702 Орыс тілі мен әдебиеті
Абай атындағы Қазақ ұлттық педагогикалық университеті
8D01702 Орыс тілі мен әдебиеті
Қазақ ұлттық қыздар педагогикалық университеті (QYZPU)
8D01702 Орыс тілі мен әдебиеті педагогін даярлау
Өзбекәлі Жәнібеков атындағы Оңтүстік Қазақстан педагогикалық университеті (ОҚМПУ)