8D05101 Биотехнология в АТУ
-
Білім беру бағдарламасының мақсаты Қазіргі заманауи биотехнологиялық ғылымның мәселелерін тұжырымдауға және шешуге, зерттеу жұмысын, басқарушылық және жобалау-сараптамалық қызметті жүзеге асыруға, білім беру мекемелерінде білім беруге қабілетті, еңбек нарығында бәсекеге қабілетті ғылыми, ғылыми-педагогикалық кадрларды даярлау
-
Академиялық дәреже Докторантура
-
Оқыту тілі Русский, Қазақша, Ағылшын тілі
-
ЖОО атауы Алматы технологиялық университеті
-
Оқу мерзімі 3 года
-
Кредиттер көлемі 180
-
Білім беру бағдарламаларының тобы D082 Биотехнология
-
Білім беру саласы 8D05 Жаратылыстану ғылымдары, математика және статистика
-
Дайындық бағыты 8D051 Биологиялық және сабақтас ғылымдар
Пәндер
-
Биотехнологиялық өнімдерді алу және өндіру
Мақсаты: докторанттардың биологиялық белсенді заттар мен ферменттерден бастап биологиялық препараттар мен биоматериалдарға дейінгі әртүрлі бейіндегі биотехнологиялық өнімдерді жасау әдістері мен технологияларын меңгеруі. Биотехнологияның қазіргі жағдайы және даму болашағы. Биотехнология әдістері. Микроорганизмдерді, жануарлар мен өсімдік жасушаларын өсірудің, жасушадан тыс және жасушаішілік биосинтез және биотрансформацияның өнімдерін алудың типтік тәсілдері мен ерекшеліктері. Зертханалық және өндірістік жағдайларда өсу, биосинтез және биотрансформация процестерін реттеу тәсілдері. Биотехнологиядағы иммобилизацияланған жүйелер. Продуценттерді құрастыру әдістері: селекция, рекомбинантты ДНҚ әдісі, гибридомдық технология. Микробтық синтез өнімдерін бөлу, тазалау және тестілеудің типтік сұлбалары. Өңдеу, асептикалық жағдайларды қолдау, жылу және масса алмасуды қамтамасыз ету, процестің сенімділігі, қоршаған ортаны қорғау, бақылау және қауіпсіз пайдалану жағдайларын технологиялық тәсілдер мен аппаратуралық безендіру. Биомасса, аминқышқылдар, ферменттер, антибиотиктер, бактериялық препараттарды алу процестерінің типтік сұлбалары. Органикалық қалдықтарды қайта өңдеу, Ағынды суларды және газ шығарындыларын тазарту әдістері. Қолданылатын шикізаттың ерекшеліктері. Биотехнологияны қолдану арқылы алынатын өнімдердің негізгі техникалық сипаттамалары мен тұтынушылық қасиеттері. Азық-түлік, медициналық, ауыл шаруашылығы, өнеркәсіптік, Экологиялық биотехнология.Технологиялық процестердің тиімділігін арттыруда, мақсатты өнімді алу кезінде нормативтік талаптарды сақтауда ЖИ қолдану.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Ғылыми зерттеу әдістері (ағылшын тілінде)
Мақсаты: ғылыми ойлау қабілетін және ғылыми зерттеулерді орындау, оның ішінде диссертациялық жұмысты орындау шеңберінде дағдыларын қалыптастыру. Ғылымның функциялары. Ғылыми білімнің құрылымы. Ғылым мен техникадағы жүйелік тәсілдің мәні. Процестер мен жүйелерді зерттеуге ақпараттық тәсіл. Ғылымды дамыту логикасы. Ғылыми революциялар және парадигмалардың өзгеруі. Процестер мен жүйелерді модельдеу. Ғылыми зерттеу процесінде ақпаратты түрлендіру. Ғылыми зерттеудегі таңдау мәселесі. Ғылыми зерттеудің заманауи құралдары. Ғылыми зерттеулерді жоспарлау және басқару. Ғылыми зерттеулердің нәтижелерін талдау және ұсыну. Биомолекулалар арасындағы өзара әрекеттесуді модельдеу, мутация әсерін болжау және т.б. үшін ЖИ (Машиналық оқыту алгоритмдері) қолдану.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Биотехнологиялық процестердің теориялық негіздері
Мақсаты: микроорганизмдер мен басқа жасуша дақылдарының метаболизмінің биохимиялық заңдылықтары; биохимиялық және микробиологиялық процестердің кинетикасы; әртүрлі жағдайларда жасушаларды өсіру процестерін жүзеге асыру принциптері туралы білімді тереңдету. Биотехнологияның қазіргі жағдайы мен даму перспективалары. Биотехнология әдістері. Микроорганизмдерді, жануарлар мен өсімдік жасушаларын өсірудің, биосинтез мен биотрансформацияның жасушадан тыс және жасушаішілік өнімдерін алудың типтік әдістері мен ерекшеліктері. Зертханалық және өндірістік жағдайларда өсу, биосинтез және биотрансформация процестерін реттеу әдістері. Өсіру, асептикалық жағдайларды сақтау, жылу және масса алмасуды қамтамасыз ету, процестің сенімділігі, қоршаған ортаны қорғау, бақылау және қауіпсіз пайдалану жағдайларын технологиялық тәсілдер мен аппаратуралық ресімдеу. Биомасса, аминқышқылдары, ферменттер, антибиотиктер, бактериялық препараттарды алу процестерінің типтік схемалары. Қолданылатын шикізаттың ерекшеліктері. Өнімдердің негізгі техникалық сипаттамалары мен тұтынушылық қасиеттері; биотехнологияны қолдану арқылы алынған. Жасанды интеллект көмегімен мақсатты биотехнологиялық өнімді алу үшін тағам технологиясын модельдеу.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Академиялық хат (ағылшын тілінде)
Мақсаты: өз идеяларын құрылымдық түрде ұсыну дағдыларын, академиялық дискурстың ерекшелігін ескере отырып, әртүрлі типтегі ғылыми және ғылыми-ақпараттық мәтіндерді құра білу дағдыларын қалыптастыру. Академиялық жазылымның негізгі жанрлары (аңдатпа, реферат, пікір, аналитикалық шолу, ғылыми мақала, ғылыми хабарлама). Материалды мазмұндаудың әдістемелік әдістері. Халықаралық ынтымақтастық шеңберіндегі іскерлік хат алмасудың негіздері. Ғылыми мәтіндерді жазудың негізгі принциптері. Типтік ғылыми мәтіндерді құрылымдық-семантикалық талдау. Ғылыми дерекқорлар, электрондық каталогтар. Академиялық қауымдастықтардың құрылымы: ғылыми орталықтар, баспалар, журналдар. Қазіргі академиялық кеңістіктегі бағдар.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Геномдық және протеомдық технологиялар
Мақсаты: заманауи технологияларды пайдалана отырып, генетикалық және ақуыз материалымен жұмыс істеу дағдыларын дамыту. Геномика мен протеомика принциптері мен озық технологиялар қарастырылады. Қысқаша тарихи мәліметтер және басқа ғылымдармен өзара байланыс. Гендердің құрылымы мен функциялары, ген экспрессиясын талдау, гендерді карталау, геномды секвенирлеу, адам геномының жобасы.Протеом, протеомика және практикалық медицина. Геномдық және протеомдық талдаудың қазіргі заманғы әдістері: SNP, ПТР, реал-тайм ПТР, ДНК-чиптер, белоктардың екі өлшемді электрофорезі, белоктардың масс-спектрометриясы (MALDI-TOF). ЖИ көмегімен деректердің үлкен көлемін (геномдық деректер, гендердің, ақуыздардың, ферменттердің экспрессиясы туралы деректер, микробиологиялық, биохимиялық, физиологиялық, экологиялық және т.б. параметрлердің нәтижелерін талдау) дайындау және өңдеу.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Тамақ өнімдері қауіпсіздігінің менеджмент жүйесі
Мақсаты: тағам өнімдерінің қауіпсіздігін басқару жүйелері, кәсіпорындарда СМЖ іске асыру дағдылары саласындағы іргелі білім жүйесін қалыптастыру. Тағам қауіпсіздігі көрсеткіштері.Тауарлық ақпарат құралдары. Тамақ өнімдерінің сапасы мен қауіпсіздігін бақылау әдістері мен құралдары. Тамақ өнімдерінің сапасы мен қауіпсіздігін бағалауды жүргізуге арналған техникалық құжаттама. Сапа зертханасына қойылатын талаптар. Тағам қауіпсіздігі Менеджментінің заманауи жүйелері, олардың құрылымы мен мазмұны, артықшылықтары мен кемшіліктері. ISO/TS талаптары азық-түлік қауіпсіздігін басқару жүйелері. ISO/TS стандарты азық-түлік қауіпсіздігін басқару жүйелері. Қауіпсіздік менеджменті жүйелерінің аудиті мен сертификаттауын жүзеге асыратын органдарға қойылатын талаптар. Жүйені жобалау мен әзірлеудің жалпы принциптері мен нұсқаулығы (халықаралық стандарт жобасы). Сапа менеджменті жүйелеріне қойылатын негізгі талаптар. Сапа менеджменті жүйесінің принциптері. Тағам өнімдерінің қауіпсіздігі мен сапасын басқару саласындағы Халықаралық стандарттау. ISO талаптары мен ISO халықаралық стандартының үйлесімділігі. Тамақ өнімдерінің сапасы (ISO 9001) және қауіпсіздігі (ISO 22000) стандарттарының талаптарын қамтитын интеграцияланған менеджмент жүйесін құру. Міндетті алдын ала іс-шаралар бағдарламалары (POPM) азық-түлік қауіпсіздігі (Good Manufacturing Practice GMP). Тағам қауіпсіздігінің міндетті алдын ала іс-шараларының (ППОПМ) өндірістік бағдарламалары. Мәселелерді басқару үшін қажетті міндетті іс-шаралар бағдарламаларын құру, енгізу және қолдау талаптары: сыни бақылау нүктелері мен қауіпті факторларды анықтау. НАССР жүйесі. Тәуекелдерді талдау және сыни бақылау нүктелерін анықтау. Сыни бақылау нүктелерін бақылау мониторингі жүйесін құру. Өнімнің өмірлік циклінің кезеңдері. Технологиялық операцияны блок-схемамен салыстыру, ақпаратты тексеру. Тағам қауіпсіздігін бақылау кезінде тиімділікті, ресурстарды оңтайлы бөлуді, перспективалылықты және нормативтік талаптарды сақтауды жеделдетуде ЖИ қолдану.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Тамақ өнімдерін өңдеудің биохимиялық негіздері
Мақсаты: шикізатты тамақ өнімдеріне, соның ішінде ферментативті және химиялық түрлендірулерге өңдеу кезінде болатын биохимиялық процестерді зерттеу. Өсімдіктер мен жануарлар организмдеріндегі биохимиялық процестер мен заттардың өзіне тән түрленуі, ауыл шаруашылығы өнімдерін сақтау мен қайта өңдеу, тамақ өнеркәсібінің қазіргі заманғы технологиялары: нан пісіру, шарап жасау, сыра қайнату, ірімшік қайнату, майлар өндіру, ет, сүт, балық, жемістер мен көкөністерді қайта өңдеу. Азық-түлік биохимиясының негіздерін білу жалпы теориялық білімді нақты міндеттерге қолдануға және оларды іс жүзінде қолдануға мүмкіндік береді. Жасанды интеллект көмегімен мақсатты биотехнологиялық өнімді алу үшін тамақ технологиясын модельдеу.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
Профессии
Оқыту нәтижелері
- Қоршаған орта, өмір, мәдениет құндылықтары туралы ғылыми білім жүйесін көрсетеді. Қоғамның әлеуметтік немесе мәдени даму міндеттерін шешу үшін зерттеудің жаңа әдістерін меңгереді.
- Ғылыми және практикалық міндеттерді шешу үшін зерттеу деректерін түсіндіреді. Биотехнология саласындағы қазіргі заманғы теориялар мен талдау әдістері негізінде академиялық тұтастықпен сипатталатын ғылыми зерттеуді әзірлейді, жоспарлайды және жүргізеді.
- Өнім өндірісінің қауіпсіздігі мен тиімділігін арттыру үшін негізделген инновациялық шешімдерді ұсынады
- Кешенді ғылыми зерттеулер жүргізу үшін терең мамандандырылған кәсіби теориялық білімді қолданады
- Ғылымда, техника мен технологияда, кәсіби салада жаңа құбылыстардың биотехнологиялық салдарын бағалайды
- Жаһандану және интернационализация жағдайында отандық ғылымның дамуының қазіргі бағыттары мен заңдылықтары туралы пікір шығарады
- Аналитикалық мәтіндік қызмет, ақпаратты сыни бағалау және сандық технологияларды пайдалану арқылы ғылыми және кәсіби коммуникация технологияларын қолданады.
- Биотехнологиялық өнімдерді зерттеудің заманауи әдістерін біледі және қоғамның әлеуметтік немесе мәдени даму міндеттерін шешу үшін шикізаттың қасиеттері мен сапасын зерттеу әдістерін қолданады.