6B05210 Гидрология в Л.Н.Гумилев атындағы Еуразия ұлттық университеті
-
Білім беру бағдарламасының мақсаты Гидрология ғылымында іргелі біліміге ие, қазіргі заманауи инеженерлік гидрологияның жаңа бағыттары туралы көзқарастары бар және алынған білімді кәсіби гидрологиялық қызметте қолдана алатын бәсекеге қабілетті мамандарды даярлау.
-
Академиялық дәреже Бакалавриат
-
Оқыту тілі Русский, Қазақша
-
Оқу мерзімі 4 года
-
Кредиттер көлемі 240
-
Білім беру бағдарламаларының тобы B052 Жер туралы ғылым
-
ҰБТ-дағы пәндер Математика және География
-
Білім беру саласы 6B05 Жаратылыстану ғылымдары, математика және статистика
-
Дайындық бағыты 6B052 Қоршаған орта
Пәндер
-
Гидрография
Гидрография курсында әлемде, Қазақстанның және ТМД елдердің түрлі физика-географиялық жағдайларындағы объектілерінің сипаттамалары, су объектілердің гидрографиялық сипаттамаларын бағалау, олардың географиялық орналасуының және гидрологиялық режимінің ерекшеліктерін анықтау.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Гидрологиялық білімдердің негіздері
Гидрологиялық процестердің жалпы даму заңдылықтарын, гидрологиялық процестердің табиғат жағдайларымен өзара байланысы
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Мамандыққа кіріспе
Курс география ғылымдары жүйесі мен теориялық негіз туралы негізгі білімді қалыптастыруға бағытталған, Жердің табиғи қабаттары (атмосфера, биосфера); оларды зерттеу әдістерін; өзгерістердің табиғи және антропогендік факторларын зерттеуге бағытталған курстар жүйесінде маңызды орын алады; жаһандық және өңірлік экологиялық проблемалар мен тұрақты даму тұжырымдамасы туралы түсініктерді қалыптастырады; табиғат пен қоғамның өзара байланысы туралы білімді қалыптастыру арқылы патриоттық және экологиялық тәрбиені жүзеге асырады.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Суағарлар және тоғандар
Суағарлар және тоғандар курсында әлемде, Қазақстанның және ТМД елдердің түрлі физика-географиялық жағдайларындағы объектілерінің сипаттамалары, су объектілердің гидрографиялық сипаттамаларын бағалау, олардың географиялық орналасуының және гидрологиялық режимінің ерекшеліктерін анықтау
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Гидрогеология геология негіздерімен
«Гидрогеология геология негіздерімен» курсында Жердің даму тарихы, жер қыртысының типтері, жер қыртысының минералдық және петрографиялық құрамы, геохронология, тау жыныстарының сулы-физикалық қасиеттері, жерасты суларының пайда болу жағдайы мен олардың жіктелуі, жерасты суларының физикалық қасиеттері мен химиялық құрамы, жер беті суларының жерасты суларымен байланысы, жерасты суларының динамикасы қарастырылады.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Жоғарғы математика
Пәннің мақсаты: Математикалық талдау теориясын және математиканың есептеу аспектілерін оқу Мазмұны: Пән қарапайым есептеуді түсінудің теориялық негізін қамтамасыз етеді. Оқытылатын тақырыптар келесідей: көп айнымалы функциялар, көп айнымалы функциялардың дифференциалдық және интегралдық есептеулері, сандық және функцияналдық қатарлар теориясы, айқындалмаған функциялар теоремалары, дәрежелік қатарлар, жәй дифференциалдық теңдеулер негіздері, математикалық статистика және ықтималдық теориясы элементтері. Бұл курс математикалық талдаудың теориясы мен математиканың есептеу аспектілерін қамтиды.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Гидрологиялық жұмыстарды геодезиялық қамтамасыз ету
Топографиялық суреттеудің қазіргі заманғы технологиялары, жергілікті жерде кез келген нүктені және жер-су телімдерін анықтауда топографиялық план мен карталармен жұмыс жасау негіздері, сондай-ақ геодезиялық приборлар туралы мәлімет, оларды қазіргі заманғы компьютерлік бағдарламаларды қолдана отырып өлшеу және математикалық өңдеуді оқытады.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Математика
Берілген курс математикалық аппараттарды меңгеру үшін және қолданбалы есептерді шешу үшін керек. Курс келесі математикалық тараулардан тұрады: сызықтық алгебра, аналитикалық геометрия, функция, функцияның шегі, дифференциалдық және интегралдық есептеулер.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Су-техникалық ізденістер
Пән іздестіру жұмыстары кезінде, әртүрлі ғимараттар мен құрылыстарды жобалау, салу және пайдалану кезінде, сондай-ақ табиғи ресурстарды пайдалану мен қорғау кезінде орындалатын гидрологиялық-геодезиялық жұмыстардың әдістерін қарастырады. Пәнді зерделеу гидрометеорологиялық объектілерді зерттеуге, жобалауға, салуға және пайдалануға қажетті білімді алуға мүмкіндік береді.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Жер асты суларының динамикасы
«Жер асты суларының динамикасы» курсында жалпы геологияның минералогия, петрография, тектоника, стратиграфия, динамикалық геология, тарихи геология бөлімдері мен инженерлік гидрогеологияның жалпы гидрогеология, гидрогеохимия, динамикалық гидрогеология, сонымен қатар сулы горизонттардың қалыптасу тарихы мен жайғасу жағдайлары, олардың режимі мен балансы, гидрогеологияның инженерлік сұрақтары мен олардың шешуі тараулары қарастырылады
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Геохимия
Геохимия болашақ мамандардың оларды өңдеудің геохимиялық негіздері, табиғи сулардың химиялық құрамының ерекшеліктері туралы білімдерін қалыптастырады. Табиғи және ағынды суларды құрамындағы Ингредиенттерге талдау жасау, сапалық және сандық талдау әдістерін зерттеу үшін іргелі ұғымдар мен заңдарды қолдану.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 6
-
Физикалық метеорология
«Физикалық метеорология» пәні атмосфера туралы ғылымның негіздерімен, атмосферада жер бетімен өзара тығыз байланыста жүріп жататын физикалық процестердің сипатымен таныстырады. Атмосфераның құрамы және құрылысы, қысымның, температураның, ылғалдылықтың кеңістіктік өзгеру заңдылықтары, күн радиациясының атмосферада түрленуі, атмосфераның радиациялық режимі, атмосфераның жылу режимінің өзгеруі және атмосферадағы судың фазалық өзгеру процестері, атмосфера циркуляциясының жалпы заңдылықтары туралы түсініктерін қалыптастырады.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 6
-
Құрлық гидрологиясы
Жер бетіндегі, ТМД мен Қазақстан аумағында су ресурстарының негізгі бөліну заңдылықтарын оқыту. Ағынның қалыптасу ерекшеліктері мен ағын қалыптастыругы факторларды қарастыру. Су теңдестігі туралы түсінік, су теңдестігінің түрлері мен олардың элементтері, зоналық және азоналды аумақтардағы су теңдесігінің ерекшеліктері сипатталады. Қатты ағынды туралы түсінік, оның негізгі сипаттамалары және оларды анықтау әдістері. Жер бетіндегі су ресурстарынын сандық және сапалық сипаттамалары, онын негізгі ұғымдары. Өзен арнасының қалыптасуы мен арналық процестер және оларға географиялық сипаттамалардың әсері
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 6
-
Гидрометрия негіздері
«Гидрометрия негіздері» курсында ҚР, ТМД және шетелдердегі қазіргі заманғы гидрометриялық зерттеу ұйымдарының негізгі принциптері, гидрометриялық зерттеулерде қолданылатын құралдар мен қондырғылар, далалық гидрометриялық жұмыстарды өңдеу әдістері, далалық мәліметтерді өңдеу және баспаға даярлау сұрақтары қарастырылады.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Гидрохимия
Болашақ гидролог мамандарды табиғи және ағынды сулардың химиялық құрамының ерекшелігін және оларды өңдеудің физика-химиялық негіздері бойынша білімдерін қалыптастырады.Гидрохимия табиғи және ағын сулардың сапасы мен құрамын олардың физикалық және химиялық қасиеттері негізінде өңдеу, ластану және суаттарды өздігінен тазалау үдерістері жайлы білім қалыптастыру үшін керек. Сонымен қатар әртүрлі құрамды судың қасиеттерін сипатайтын түсініктер берілген.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 6
-
Климатология негіздері
«Климатология негіздері» пәні атмосфера туралы ғылымның негіздерімен, атмосферада жер бетімен өзара тығыз байланыста жүріп жататын физикалық процестердің сипатымен таныстырады. Атмосфераның құрамы және құрылысы, қысымның, температураның, ылғалдылықтың кеңістіктік өзгеру заңдылықтары, күн радиациясының атмосферада түрленуі, атмосфераның радиациялық режимі, атмосфераның жылу режимінің өзгеруі және атмосферадағы судың фазалық өзгеру процестері, атмосфера циркуляциясының жалпы заңдылықтары туралы түсініктерін қалыптастырады.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 6
-
Өзен гидрологиясы
Өзеннің қалыптасу заңдылықтарын, су жинау алабына морфометриялық және морфологиялық сипаттамалардың әсері туралы оқыту. Гидрологиялық деректер жеткілікті және жеткіліксіз болған жағдайда қалыпты ағындыны есептеу. Өзен ағындысының негізгі статистикалық сипаттамаларын анықтау, суы орташа жылдардағы өзен ағындысын және жылішілік бөлінуін есептеу. Ағындының максималды және минималды мәндері туралы түсінік, су аз жылдар мен көп жылдардағы ағындыны анықтау және су өтімінің маусымдық бөлінуін есептеу.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 6
-
Заманауи қоғамдағы инклюзивті мәдениет
Пәннің мақсаты студенттерде қоғамның инклюзивті мәдениетінің негіздерін, инклюзивті мәдениеттің негізгі принциптерін, сондай-ақ ерекше білім беру қажеттіліктері бар білім алушылар үшін білім беру процесін ұйымдастырудың нормативтік-құқықтық аспектілерін білу дағдыларын қалыптастыру болып табылады. Пәнді игеру нәтижесінде студенттердің әлеуметтік және кәсіби салаларда инклюзия принциптерін қолдану қабілеті, көпмәдениетті қоғамда коммуникативтік стратегияларды таңдау қабілеті қалыптасады.
Оқу жылы - 2
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Сыбайлас жемқорлыққа қарсы мәдениет
Оқу пәнін оқытудың мақсаты – мемлекет және құқық сияқты категорияларды ашып көрсету, құқықтың ұлттық салалары туралы студенттерге қажетті жалпы ұсыныстар беру, Қазастан Республикасының негізгі құқықтық нормаларымен, оның ішінде конституциялық, әкімшілік, азаматтық, қылмыстық салалардағы және Қазақстан құқығының басқа салаларындағы нормативтік-құқықтық актілермен таныстыру
Оқу жылы - 2
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Қаржылық сауаттылық негіздері
Пәннің мақсаты білім алушыларда жеке қаржыға қатысты шешімдер қабылдау кезінде ұтымды қаржылық мінез-құлықты, сондай-ақ қазіргі заманғы қаржылық қызметтер мен цифрлық технологияларды пайдалану процестерін сыни бағалау қабілетін қалыптастыру. Курс шеңберінде білім алушылар қаржы құралдарын тәжірибеде пайдалануды, меншікті жинақтарды сақтауды және көбейтуді, жеке бюджетті жоспарлауды, салықтарды есептеуді, қаржылық есептілікті талдауды және инвестициялардың тиімділігін бағалау әдістерін қолдануды үйренеді.
Оқу жылы - 2
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Тұрақты даму, экология және тіршілік қауіпсіздігі
Мақсаты: тұрақты даму қағидаттары, тұрақты даму мақсаттарының (ТДМ) негіздері, ESG-принциптері, декарбонизация бойынша білім беру, сондай-ақ экологиялық, әлеуметтік және экономикалық факторлардың өзара байланысын талдауға, тәуекелдерді бағалауға және ғаламдық экологиялық және әлеуметтік сын-қатерлермен олардың салдары, су ресурстарының экологиялық қауіпсіздігі, ауа бассейні, жер ресурстарының тозуы, азық-түлік қауіпсіздігі, сондай-ақ антропогендік қызметке байланысты табиғи және техногендік апаттармен олардан қорғау тәсілдерінің тұрақты стратегияларын әзірлеуге үйрету.
Оқу жылы - 2
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Өзен гидрометриясы
«Өзен гидрометриясы» курсында су нысандарының негізгі гидрологиялық сипаттамаларының есептелу сұрақтары қарастырылады. Су шығыны мен су деңгейінің статистикалық анализ негіздері оқытылады. Су ағынының орташа жылдамдығын анықтаудың есептеу әдістері, су шығынын қалытқы және зырылдауықтың көмегімен есептеу. Су өтімін негізгі әдістермен анықтауды оқыту: графикалық, графоаналитикалық және тахиографиялық.
Оқу жылы - 2
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Ғылыми зерттеу негіздері
«Ғылыми зерттеулер негіздері» пәні ғылыми зерттеулердің әдістерін, сондай-ақ оларды ұйымдастыру тәсілдерін меңгеруге бағытталған. «Ғылыми зерттеулер негіздері» пәнін оқу барысында білім алушылар ғылыми зерттеу әдістемесінің элементтерін меңгереді, бұл тиімді шығармашылық ойлауды дамытуға; олардың оңтайлы ойлау әрекетін ұйымдастыруға ықпал етеді. Оқу кезеңінде білім алушы ғылыми зерттеудің әртүрлі түрлерін оқиды және ғылыми-зерттеу процесінің құрылымымен танысады.
Оқу жылы - 2
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Гидрофизика
«Гидрофизика» курсында судың үш агрегаттық күйіндегі молекулярлық физикасы, судың негізгі қасиеттері мен аномалиялары, жылу алмасудың негізгі ережелері, стационарлық және стационарлық емес температуралық өрістер, су бетінің, қардың, мұздың, топырақтың булану үрдістері қарастырылған. Су тоғаны мен өзендердің гидротермалық және мұзды техникалық есептеулерін жүргізудің әдістемесі берілген.
Оқу жылы - 2
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Су-теңдестік зерттеулер
«Су теңдестік зерттеулер» курсында су балансын зерттеу мен есептеудін әртүрлі су объектілеріне және аумақтарына және әртүрлі есептеу кезеңдеріне арналған әдістері, сонымен қатар су теңгерімінің жекелеген элементтерін өлшеудің және есептеудің дұрыстығын бағалау оқытылады. Өзен бассейндерінің, көлдердің, су қоймаларының, рекультивацияланған жерлердің су балансын зерттеудің қолданбалы аспектілері қарастырылып, Қазақстан территориясы мен бүкіл әлемдегі су балансын және су ресурстарын сандық бағалау қарастырылған.
Оқу жылы - 2
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Кәсіпкерлік және бизнес
"Кәсіпкерлік және бизнес" оқу пәнін оқытудың мақсаты: теориялық, ғылыми және практикалық білім арқылы студенттердің өз ісін құруға, кәсіпкерлік қызметке қатысуға дайындығын қалыптастыру.
Оқу жылы - 2
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Қоршаған ортаның физика-химиялық процестері
«Қоршаған ортаның физика-химиялық процестері» курсында құрлық суларының гидроизикасының жалпы сұрақтары: су массасының араласуы, жылу балансы, булану мен мұздық режим, мұздың қсуі мен су тоғандарын ашу қарастырылған. Басқа сипаттамаларды есептеу әдісі берілген.
Оқу жылы - 2
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Гидроинформатика
"Гидроинформатика" курсы студенттерде қазіргі заманғы ақпараттық қоғамның дамуындағы ақпараттың мәні мен мәнін түсіну қабілетін қалыптастыруға, ақпаратты алудың, сақтаудың, өңдеудің негізгі әдістерін, тәсілдері мен құралдарын пайдалануға, ақпаратты басқару құралы ретінде компьютермен жұмыс істеу дағдыларын, ғаламдық компьютерлік желілерде ақпаратпен жұмыс істеу қабілетін қалыптастыруға бағытталған.
Оқу жылы - 3
Семестр - 1
Несиелер - 7
-
Гидротехника негіздері
«Гидротехника негіздері» пәні студенттерді гидрологияда қолданылатын гидротехникалық құрылыстарымен таныстырады және заманауи гидротехниканың міндеттері мен құралдары туралы жалпы түсінік береді. «Гидротехника негіздері» пәні бойынша гидроэнергетика, жерді жақсарту, су көлігі, сумен жабдықтау, балық аулауды ұйымдастыру және топырақтың су эрозиясына қарсы күресте қолданылатын гидротехникалық құрылымдар туралы жалпы ақпарат; су жолдарының жіктелуі, гидротехникалық қондырғылардың типтері және гидротехникалық құрылыстарды салу үшін ДСмЕ қарастырылады.
Оқу жылы - 3
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
ГАЖ негіздері
«ГАЖ негіздері» курсы студенттерді гидроинформатиканың теориялық мәселелерімен және негізгі постулаттарымен; далалық зерттеулерді жинау және кодтау әдістері туралы түсінік қалыптастырады; картографиялық ақпаратты енгізу әдістері; геоақпараттық модельдеу теориясының сұрақтарымен; ақпаратты ГАЖ-да географиялық бейнелеу әдістерімен таныстырады.
Оқу жылы - 3
Семестр - 1
Несиелер - 7
-
Гидрологиялық есептеулер
Гидрологиялық есептеулер гидрологиялық сипаттамалардың қалыптасуына табиғи факторлардың әсерін, ықтималды-статистикалық принциптерін пайдалануды, есептеулер тәжірибесіне әр түрлі шаруашылық салаларының талаптарын, көпжылдық бақылаулар материалдары бойынша ағынның орташакөпжылдық мәнін есептеуді, гидрологиялық есептеулер саласындағы негізгі ұғымдар мен түсініктерді зерттейді.
Оқу жылы - 3
Семестр - 1
Несиелер - 7
-
Өзендердің гидродинамикасы
«Өзендердің гидродинамикасы» пәні студенттерді гидрологияда қолданылатын гидротехникалық құрылыстарымен таныстырады және заманауи гидротехниканың міндеттері мен құралдары туралы жалпы түсінік береді. Осы пәні бойынша гидроэнергетика, жерді жақсарту, су көлігі, сумен жабдықтау, балық аулауды ұйымдастыру және топырақтың су эрозиясына қарсы күресте қолданылатын гидротехникалық құрылымдар туралы жалпы ақпарат; су жолдарының жіктелуі, гидротехникалық қондырғылардың типтері және гидротехникалық құрылыстарды салу үшін ДСмЕ қарастырылады.
Оқу жылы - 3
Семестр - 1
Несиелер - 6
-
Гидротехникалық имараттарды жобалау
«Гидротехникалық имараттарды жобалау» пәні студенттерді гидрологияда қолданылатын гидротехникалық құрылыстарымен таныстырады және заманауи гидротехниканың міндеттері мен құралдары туралы жалпы түсінік береді. Пән бойынша гидроэнергетика, жерді жақсарту, су көлігі, сумен жабдықтау, балық аулауды ұйымдастыру және топырақтың су эрозиясына қарсы күресте қолданылатын гидротехникалық құрылымдар туралы жалпы ақпарат; су жолдарының жіктелуі қарастырылады.
Оқу жылы - 3
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Жалпы және өзен гидравликасы
«Жалпы және өзен гидравликасы» пәні студенттерді өзен ағынының негізгі заңдарымен және инженерлік есептерді теориялық негіздеумен, өзен ағынын эксперименталды және толық ауқымды зерттеулермен таныстырады. «Жалпы және өзен гидравликасы» пәнін оқып үйрену өзен арнасындағы судың гидравликалық параметрлерін анықтау үшін инженерлік есептеулер тәсілдерін, әдістерін игеру, өзен ағынының негізгі ағымдары мен ағынын түсіндіру үшін білім қалыптастыруға бағытталған.
Оқу жылы - 3
Семестр - 1
Несиелер - 6
-
Гидрологиялық ақпараттарды математикалық әдістермен өңдеу
«Гидрологиялық ақпараттарды математикалық әдістермен өңдеу» пәнінде әр түрлі гидрологиялық мәселелерді шешудің математикалық әдістері оқытылатын болады. Гидрологияда қолданылатын үлестірім функциялары, гидрологиялық қатарлардың біртектілігін жəне кездейсоқтығын бағалау əдістері, негізгі статистикалық сипаттамаларды есептеу тәсілі, қос жəне жиынтық сызықтық корреляция аппаратын қолданудың практикалық əдістері, кездейсоқ процестерге талдау жүргізу əдістері, әр түрлі гидрологиялық есептерді шешудің техникалық тәсілдері нақты мысалдармен көрсетіледі жəне оларды гидрологиялық зерттеулер жүргізу практикасында қолдану қарастырылады.
Оқу жылы - 3
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Ағын динамикасы және арналық процестер
«Ағын динамикасы және арналық процестер» пәні гидролог-студенттерді ағын динамикасын және кинематикалық негізімен, ағынды шөгінділерінің қалыптасуы мен су көліктеріндегі шөгінділермен, ағын құбылыстармен, ағындының өзенге келу әдістерімен ағын деформациясымен таныстырады. Ағын динамикасының классикалық және өзен гидравликасынан артықшылығы бір негізді ағындармен емес, кеңістіктегі 2 немесе 3 негізді ағындарды қарастырады. Ағын сұйық ретінде де және деформациялық ағыс ретінде де қарастырылады. Сонымен қатар өзен ағындраын және ағындыдағы шөгінділердің заңдылықтарын қарастрады.
Оқу жылы - 3
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Гидрологияда ГАЖ технологиясын қолдану
«Гидрологияда ГАЖ технологиясын қолдану» пәні географиялық байламасы бар, карталандыру мен объекті анализі үшін қолданылатын заманауи компьтерлік технологиялар негізін және осы нысандармен болатын оқиғаларды құрамына кіргізетін профильді пән болып табылады. Бұл технология картографиялық мәліметтерді толыққанды көру кұралдары мен сұрау, статистикалық анализ сияқты мәліметтер базасына байланысты дәстүрлі операцияларын біріктіруге мүмкіндік береді.
Оқу жылы - 3
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Су шаруашылығы және су шаруашылық есептеулер
«Су шаруашылығы және су шаруашылық есептеулер» пәні өзен ағынын, су қоймаларын және олардың негізгі сипаттамаларын, резервуардағы судың жоғалуын және оларды бақылауды, интегралды дренажды қисықтарды, ағындарды бақылаудың жалпы әдістерін, су қоймаларын есептеудің сандық және ықтималдық әдістерін және диспетчерлік су тасқыны мен су тасқынын реттеуге, арна үрдістеріне реттеуді жоспарлау, реттеу теориясының негізгі ережелерін зерттеу қарастырылады.
Оқу жылы - 3
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Қысқамерзімді гидрологиялық болжамдар
«Қысқа мерзімді гидрологиялық болжамдар» пәні сәйкес деңгейлермен су шығындары арқылы болжау әдістерін; су тасқыны толқындарының өзгеруінің жақындатылған теңдеулеріне негізделген су деңгейі мен шығынына қысқа мерзімді болжау және оның сипаттамалары, ағын гидрографын графоаналитикалық әдіс арқылы болжау әдістері қарастырылады.
Оқу жылы - 3
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Гидрологиялық процесстерді моделдеу
Бұл пәнде «математикалық модельдеу» жалпы тұжырымдамасымен біріктірілген өзен ағысы мен қауіпті гидрологиялық құбылыстардың қалыптасу процестерін зерттеу, талдау және математикалық сипаттаудың заманауи әдістері туралы материалдар бар. Модельдеудің мақсаттары мен мүмкіндіктері, модельдердің әртүрлі жіктелуі, олардың принциптері жобалау, гидрологиялық модельдердің мазмұны, модельдеу режімдері, оны гидрологиялық есептеулер мен жаңа буынның болжамдары әдістерінде қолдану. Детерминистік және стохастикалық математикалық модельдердің ерекшеліктері, олардың жақын болашақтағы гидрологиялық есептеулердегі рөлі талқыланады.
Оқу жылы - 4
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Гидросфераның геоэкологиясы
Курста келесі бағыттар оқытылады: пәннің негізгі қағидалары мен түсініктері. Адамның іс-әрекеті нәтижесіндегі гидроэкожүйенің ластануының гидробионттардың дамуына әсері. Жер үсті суларының ластануының табиғи ландшафттардың дамуына әсері. Табиғи-территориалды кешендердің (ТТК) даму заңдылықтары. Су ластануының индексін есептеу (СЛИ). Гидроэкожүйені ластану мен сарқылудан қорғау тәсілдері, экологиялық қауіпсіз техниканы енгізу,су ортасының сапасын жақсарту үшін қабылданатын шешімдер жолын оқыту болып табылады.
Оқу жылы - 4
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Өзен ағынындысына антропогендік ластанудың әсері
Су теңгерімінің жекелеген элементтерін өлшеудің және есептеудің дұрыстығын бағалау оқытылады. Өзен бассейндерінің, көлдердің, су қоймаларының, рекультивацияланған жерлердің су теңдестігін зерттеудің қолданбалы аспектілері қарастырылып, Қазақстан территориясы мен бүкіл әлемдегі су балансын және су ресурстарын сандық бағалау қарастырылған.
Оқу жылы - 4
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Трансшекаралық өзендер проблемасы
«Трансшекаралық өзендер мәселелері» курсында пәннің негізгі қағидалары мен түсініктері: супайдалану, трансшекаралық өзендердің су ресурстарын қорғау, тиімді пайдалану, су сапасы, суқорғау зонасы т.б. мәселелер оқытылады. ҚР негізгі су қорын қорғау және басқару әдістері. Трансшекаралық өзендер бассейндерінің физикалық-географиялық жағдайы. Су пайдаланудың жетілдірілген әдістері, трансшекаралық өзендердің гидроресурстарын бағалау, қалпына келтіру, табиғат және адам денсаулығын қорғау негіздері. Су және сушаруашылық баланстарын құру әдістері, табиғат және адам факторы әсерінен болып жатқан өзгерістерді бағалау әдістері. Гидрометриялық өлшеулермен гидрологиялық ақпараттарды қабылдау және алу, өңдеу, пайдалану әдістері. Трансшекаралық өзендердің бассейндерінің гидрологиялық сипаттамасының негізгі есептерінің инженерлік әдістері.
Оқу жылы - 4
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Гидроэкология
«Гидроэкология» курсында келесі бағыттар оқытылады: пәннің негізгі қағидалары мен түсініктері. Адамның іс-әрекеті нәтижесіндегі гидроэкожүйенің ластануының гидробионттардың дамуына әсері. Жер үсті суларының ластануының табиғи ландшафттардың дамуына әсері. Табиғи-территориалды кешендердің (ТТК) даму заңдылықтары. Су ластануының индексін есептеу (СЛИ). гидроэкожүйені ластану мен сарқылудан қорғау тәсілдері, экологиялық қауіпсіз техниканы енгізу,су ортасының сапасын жақсарту үшін қабылданатын шешімдер жолын оқыту болып табылады.
Оқу жылы - 4
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Көктемгі су тасқынының болжамы
Курста қар жамылғысының және топырақ бетіндегі мұз қабатындағы су қорларының, қардың және судың жоғалуы қарқындылығы, суықтату және топырақты мұздату, еріген қардың ысыраптарын анықтау, көктемгісу тасқынының элементтерін болжа уәдістеріне септеу әдісі қарастырылған. Студенттер сондай-ақ алаптағыі су ағынын анықтаудың және жауын-шашынның жоғалуын анықтаудың келесі әдістерімен танысады.
Оқу жылы - 4
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Өзен алабын басқарудың геоморфологиялық тәсілдері
Бұл пәннің ерекшелігі гидрологиялық үрдістерді гидрологиялық құбылыстарды сандық бағалау тұрғысынан зерделеу болып табылады. Бұл құбылыстар сапалы жоғары (абстракттік) деңгейде терең енуге мүмкіндік беретін формулаларды (модельдерді) және математикалық әдістерді қолдануды қарастырады. Белгілі бір мағынада тәртіп бізге гидрологиялық «жаңалықтарды» тікелей табиғи объектімен (өзен ағыны, көл, және т.б.) емес, оның математикалық моделімен байланысу арқылы жасауға мүмкіндік береді.
Оқу жылы - 4
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Ұзақ мерзімді гидрологиялық болжамдар
«Ұзақ мерзімді гидрологиялық болжамдар» пәні гидрологиялық болжамдар аясындағы негізгі түсініктері мен анықтамаларын зерттейді; қар жамылғысының және топырақ бетіндегі мұз қабатының су қорын анықтау; өзендердің су режимін ұзақ мерзімді болжау әдісі; қар ерудің қарқындылығын және су жоғалуын есептеу; таулы және жазық өзендерді ұзақ мерзімді болжау әдістерін; болжау әдістерінің дұрыстығы мен болжам дәлдігін бағалаудың жалпы принциптері; ағып жету уақытын ескере отырып, ағын қалыптастырушы жауын-шашынды анықтау; өзендердің мұз режимін ұзақ мерзімді болжау әдісі; тау және жазық өзендерде әртүрлі гидрологиялық құбылыстардың болжамдары. Ұзақ мерзімді гидрологиялық болжамдар қазіргі таңда кеңінен қолданылып келеді.
Оқу жылы - 4
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Гидрологиядағы халықаралық байланыстар
«Гидрологиядағы халықаралық байланыстар» курсында келесі бағыттар оқытылады: пәннің негізгі қағидалары мен түсініктері. Пән халықаралық қатынастармен тығыз байланысты, қазіргі кездегі трансшекаралық өзендер мәселелері аймақтық саясат мәселесімен байланысты. Суды тұтынудың халықаралық бірлесіп басқару жүйесі. Трансшекаралық өзендердің сушаруашылық мәселелерінің Қазақстан Республикасының Су кодексіндегі шешімдері. Қазақстанның көптеген экологиялық проблемалары трансшекаралық сипатта екендігі бірінші кезекте, су проблемасына қатысты. Трансшекаралық өзендердің су ресурстарын пайдалауға қатысты маңызды сұрақтарды көршілес мемлекеттермен бірлесе отырып шешу мәселелері. Халықаралық бассейндерінің мәселелерін шешкенде әртүрлі гидрологиялық және су шаруашылығы мәселелерін білімді деңгейде меңгеру.
Оқу жылы - 4
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Гидрологияда ЖҚЗ және ғарыштық суреттерді қолдану
«Гидрологияда ЖҚЗ және ғарыштық суреттерді қолдану» пәні географиялық байламасы бар, карталандыру мен объекті анализі үшін қолданылатын заманауи компьютерлік технологиялар негізін және осы нысандармен болатын оқиғаларды құрамына кіргізетін базалық пән болып табылады. Бұл технология картографиялық мәліметтерді толыққанды көру кұралдары мен сұрау, статистикалық анализ сияқты мәліметтер базасына байланысты дәстүрлі операцияларын біріктіруге мүмкіндік береді.
Оқу жылы - 4
Семестр - 1
Несиелер - 6
-
Гидрологиялық ақпараттарды заманауи статистикалық әдістермен өңдеу
«Гидрологиялық ақпаратты статистикалық өңдеудің заманауи әдістері» курсында әртүрлі гидрологиялық мәселелерді шешуде заманауи әдістер қарастырылады. Гидрологияда қолданылатын ықтималдықтардың бөлу қисықтары мен талшықтары, гидрологиялық ақпараттың біркелкілігі мен кездейсоқтықты бағалау әдістері, ұзақ мерзімді гидрологиялық сипаттамалардың ауытқуларын талдау әдістері қарастырылады. Гидрометеорологиялық деректердің үлкен көлемін талдау кезінде су ресурстарын болжау модельдерін оңтайландыру үшін ЖИ пайдалану әдістерін енгізу.
Оқу жылы - 4
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Суды бұру және сарқынды суларды тазарту
Су теңгерімінің жекелеген элементтерін өлшеудің және есептеудің дұрыстығын бағалау оқытылады. Өзен алаптарының, көлдердің, су қоймаларының, рекультивацияланған жерлердің су теңдестігін зерттеудің қолданбалы аспектілері қарастырылып, Қазақстан территориясы мен бүкіл әлемдегі су балансын және су ресурстарының ластануының сандық бағалау қарастырылған.
Оқу жылы - 4
Семестр - 1
Несиелер - 5
Профессии
Оқыту нәтижелері
- Жеке, мәдени тұрғыдан және кәсіби қарым-қатынас бағыттарындағы мәселелерді шешуде ауызша және жазбаша түрде қазақ, орыс және шет тілдерінде байланыс жасау.
- Ақпараттарды іздеу, сақтау, өңдеу, қорғау және таратуда цифрлық технологияны, әртүрлі ақпараттық және коммуникациялық технологияларды қолдану және тіршіліктің әртүрлі салаларында кәсіпкерлік білімді қолдана білу.
- Әлемдік көзқарасты қалыптастыруда философиялық білімді қолдана білу, сонымен бірге азаматтық ұстаным қалыптастыруда тарихи дамудың негізгі этаптары мен заңдылықтарын талдай білу мүмкіндігі.
- Дене шынықтырудың әдістерімен және құралдарымен толыққанды әлеуметтік және кәсіби қызметті қамтамасыз ету, қауіпсіздік мәдениетін меңгеру, экологиялық қауіп көздерін талдау мен бағалау, тіршілік қауіпсіздігі жағдайларын ұйымдастыра білу, сондай-ақ орнықты даму стратегияларын әзірлеу және енгізу, экологиялық, әлеуметтік және экономикалық факторлардың әсерін бағалау, тәуекелдерді болжау және жаһандық экологиялық және әлеуметтік сын-қатерлер жағдайында оларды төмендету жөнінде шаралар әзірлеу.
- Құқықтық сауаттылықты арттыру, мінез-құлық мәдениеті мен қарым-қатынастың этикалық нормаларын, кәсіби міндеттерін орындау.
- Инклюзивті мәдениеттің негізгі принциптері мен тәсілдерін меңгеру дағдыларын қолдану, әлеуметтік теңдік принциптеріне негізделген күнделікті және кәсіби қызметте коммуникация стратегиясын таңдау.
- Күнделікті жағдаяттарда өндірістік тапсырмалардың шешімінде математикалық ойлау дағдысын (ойлау және кеңістікте пайымдау) және презентацияларда (формулалар, модельдер, құрастырмалар, сызбалар мен кестелер) өз кәсіби деңгейінде дамыту және қолдану. Негізгі білімі мен әдістемелерін, кездесетін мәселелер мен түйіндемелерін, негізгі дәлелдемелерін өз кәсіби деңгейіндегі тапсырмалардың шешімін табуда пайдалана білу.
- Жергілікті жердегі геодезиялық аспаптармен өлшеу жүргізу, өлшеу нәтижелерін өңдеу, геодезиялық сызбаларды құрастыру және арнайы гидрологиялық міндеттерді шешу білігі мен дағдыларын қалыптастырады. Картада өзен алабының су айрығы сызықтарын жүргізуді, өзен алаптарының карталарымен жұмыс істеу дағдыларын қалыптастыруды, өзен жүйелерінің морфометриялық сипаттамаларын анықтауды, өзендердің жылдық ағындыларының сипаттамаларын есептеуді, бір сипаттамадан басқа сипаттамаларға көшуді меңгереді, атмосфераның құрылымы мен құрылысын, атмосфераның радиациялық тәртібін, атмосфераның жылу режимімен төселме беткеймен әрекеттесуін, атмосферадағы судың трансформациясын біледі; гидрологиялық бақылауларды әдістемелік тұрғыдан дұрыс жүргізу.
- Минералдар мен тау жыныстары, жер асты суларын қалыптастырушы геологиялық процестерді, табиғи сулардың химиялық құрамын қалыптастыруға әсер ететін факторларды, әр түрлі табиғи сулардың химиялық құрамының ерекшеліктерін және оларды топтастыруды, сынама алу, табиғи суларды сынама алуға дайындау әдістері туралы білімді көрсетеді. Су деңгейінің бетін карталау, жер асты суларының табиғи ресурстарын есептеу үшін қажетті негізгі параметрлерді анықтау, жер асты суларының динамикасын есептеу, судың физикалық-химиялық талдауын жүзеге асыру, гидрохимиялық талдау нәтижелерін өңдеу және ұсыну әдістерін практика жүзінде меңгеру.
- Бақылаулар мен өлшемдерді ұйымдастыруда, негізгі құралдарды орналастыруда практикалық дағдыларды көрсету; гидрометеорологиялық элементтердің гидрологиялық бақылауларын қамтамасыз ету әдістемесін, барлық гидрометеорологиялық бақылау пункттерін жабдықтауды меңгеру; табиғи және жасанды су айдындарындағы гидрологиялық бақылаулар мен гидрофизикалық үрдістер мен құбылыстардың толықтығы мен сапасын талдау. Әдістемелік тұрғыдан дұрыс және заманауи ғылыми-өндірістік деңгейде гидрологиялық құралдар, жабдықтар мен құрылыстардың жұмысын ұйымдастыру және қамтамасыз ету.
- Гидротехникалық құрылымдардың мақсаты, конструкциясы, қағидаттары мен пайдалану шарттарын; су шаруашылығының салаларын, өзен ағынының қозғалысының негізгі заңдылықтарын; динамика негіздері мен арналық процестерді білу. Өзендер мен каналдардағы, сондай-ақ өзен гидротехникалық құрылымдағы су ағынының параметрлерін анықтау үшін гидравликалық есептеулер жүргізу; жиынтық көрсеткіштер бойынша экономика салаларының суға қажеттілігін анықтау; арналық процестерді анықтау және болжауды орындай білу. Өзен гидротехникалық құрылымдар, су шаруашылығы секторлары туралы білімерді; гидравликалық және су шаруашылығы есептерінің әдістемесі мен әдістерін меңгеру.
- Ғылыми-зерттеу дағдыларын меңгере отырып құрлық суларының су сапасын бағалау мен су қоймаларының экологиялық жағдайы туралы қолданбалы білімді пайдалануды, негізгі гидрологиялық сипаттамаларға есептеулер жүргізу үшін негізгі статистикалық әдістемелерді қолдануды; су-мұз режимінің элементтеріне қысқа мерзімді және ұзақ мерзімді болжамдар жасауды, құрлық суларына антропогенді әсерді бағалауды; гидрометеорологиялық бақылаулар сапасын талдау; сондай-ақ табиғи ресурстарды тиімді пайдалану мен қорғаудың ұсыныстарын беруді меңгереді. Гидрометеорологиялық деректердің үлкен көлемін талдау кезінде су ресурстарын болжау модельдерін оңтайландыру үшін ЖИ пайдалану әдістерін енгізу.
- Су нысандарының гидрологиялық пен гидрометеорологиялық сипаттамаларын зерттеуде статистикалық аппаратты пайдалануды, гидрологиялық сипаттамалар арасында статистикалық байланысты анықтауды, уақытша гидрологиялық қатарларға талдау жасауды, геоақпараттық жүйелер туралы түсініктерді қалыптстыруды, кеңістік нысандар мен құбылыстарды сандық өңдеуді, негізгі гидрологиялық процестерді ГАЖ бағдарламаларын пайдалана отырып модельдеуді меңгереді. Теорияға сәйкестігі мен маңыздылығын ескере отырып, өлшеу деректерін дұрыс интерпретациялау және өңдеуге, мемлекеттік су кадастрын дұрыс жүргізуді ұйымдастыру.