6B02301 Филология в Абай атындағы Қазақ ұлттық педагогикалық университеті
-
Білім беру бағдарламасының мақсаты Тіл білімі мен әдебиеттану саласында білімді қалыптастыру бойынша ғылыми зерттеулер жүргізе алатын, жоғары әлеуметтік және азаматтық жауапкершілігі бар, түрлі саладағы әлеуметтік маңызды міндеттерді қазіргі заманғы деңгейде шығармашылық және кәсіби шешуге қабілетті филолог-маман даярлау.
-
Академиялық дәреже Бакалавриат
-
Оқыту тілі Русский, Қазақша
-
Оқу мерзімі 4 года
-
Кредиттер көлемі 240
-
Білім беру бағдарламаларының тобы B037 Филология
-
ҰБТ-дағы пәндер Қазақ/Орыс тілі және Қазақ/Орыс әдебиеті
-
Білім беру саласы 6B02 Өнер және гуманитарлық ғылымдар
-
Дайындық бағыты 6B023 Тілдер және әдебиет
Пәндер
-
Тіл біліміне кіріспе және қалыпты грамматика
Пән тіл және оның анықтамасы, тілдің шығу тарихы, тілдің басқа ғылым салаларымен байланысы, тілдің даму заңдылықтары, тілдің шығуы туралы теорияларды меңгерту мақсатында оқытылады. Тіл білімінің салаларын, тілдердің генеологиялық және типологиялық классификациясын, тіл біліміндегі әдіс-тәсілдерді және тілдердегі қалыптасқан грамматикалық нормаларды меңгереді.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 6
-
Әдебиеттануға кіріспе
Мақсаты: ғылым жүйесіндегі тіл білімінің орны мен рөлін көрсету. Мазмұны: тілдің типологиялық жіктелуі. Сөйлеу дамуының сыртқы және ішкі заңдары. Тілдің тарихи өзгергіштігі: синхрония мен диахронияны меңгеру. Тілдердің тарихи даму заңдылықтарын түсіндіру. Құзыреттілігі: тіл білімінің заңдылықтары мен тәсілдерін біледі.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 6
-
Қазіргі орыс тілінің фонетикасы
Курс орыс тілінің дыбыстық құрылымын, фонетикалық және фонологиялық жүйенің ұғымдарын білуге арналған. Ол сөйлеу формаларының заңдылықтарын біле отырып, тілді практикалық қолдану дағдыларын дамыту мақсатында оқытылады. Дыбыстық деңгейдің басқа тілдік деңгейлермен өзара әрекеттесу белгілерін анықтау мәселелері қарастырылады.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 6
-
Әдебиеттану негіздері
Пән көркем әдебиеттің өнер түрі ретіндегі білімдерін қалыптастыруға бағытталған. Әдеби шығарманың мазмұны мен формасы, мазмұн категориялары, көркемдік форма категориялары, әдеби пәннің типологиясы қарастырылады. Ол көркемдік кеңістік пен көркем уақыт мәселелерін, әдебиеттің жалпы белгілері мен әдеби процестің кезеңдерін түсінуге үйретеді.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 6
-
Орыстың ауызша халық шығармашылығы
Ауызша сөз, оның ұжымдық санамен және болмыстың сыртқы ортасымен байланыстары зерттелуде. Фольклор шығармаларының ұжымдық-көркемдік сипаты, салт-дәстүр мен фольклор арасындағы байланыс, сөз өнерінің генезисі, орыс фольклорының өзіндік ерекшелігі, орыс фольклорының шығу тегі туралы ғылыми ой-пікірлердің полемикалық сипаты мәселелері қарастырылады.
Оқу жылы - 2
Семестр - 3
Несиелер - 6
-
Қазіргі орыс тілінің сөзжасамы мен морфологиясы
Қазіргі орыс тілінің сөздік-морфологиялық деңгейіне тән ерекшеліктері бар әмбебап белгі жүйесі ретінде тілдің мәні туралы білімді қалыптастырады. Пәнді зерттеу тілдік формалардың мазмұнын мазмұнымен байланыстыруға, сөздерді морфемдік және сөздік-талдау талдауларын орындау үшін алынған білімдерді пайдалануға мүмкіндік береді; туынды сөз формальды-семантикалық құрылғы ерекшеліктері туралы пікір қалыптастыру, яғни. сөздің морфемдік құрылымы, сөзжасамдық, морфемиялық талдау жүргізу әдістері туралы.
Оқу жылы - 2
Семестр - 3
Несиелер - 5
-
Қазіргі қазақ тілінің лексикологиясы мен фразеологиясы
Мақсаты: қазақ тілі лексикалық жүйесінің ғылыми теориялық негіздерін меңгерту арқылы студенттердің сөз байлығын жетілдіру, ой-өрісін кеңейту, оны оқытудың жолдарын үйрету. Мазмұны: Сөз, сөздік қор, сөздік құрам, сөздің көп мағыналылығы, ауыспалы мағына, диалект сөздер, фразеологизмдер т.б. теориялық тұрғыдан меңгертіп, оқытуда қолдана алу. Құзыреттілігі: Сөз құдіретін түсінеді, кәсіби қызметінде пайдалана алады.
Оқу жылы - 2
Семестр - 3
Несиелер - 5
-
Қазіргі қазақ тілінің сөзжасамы
Мақсаты: Білім алушылардың грамматиканың сөзжасам саласы бойынша теориялық білімдерін тереңдету және сөздердің жасалу жолдарын меңгерту. Мазмұны: Сөздердің жасалу заңдылықтарын, грамматикалық функцияларды, парадигмалар мен құрылымдардың өзгеру ережелері, грамматикалық мағыналарды білдіру тәсілдерін меңгереді. Құзыреттілігі: Кәсіби тұрғыдан теориялық, практикалық білім, білік дағдылары қалыптасқан.
Оқу жылы - 2
Семестр - 3
Несиелер - 5
-
Көркем мәтінге әдеби талдау
Мақсаты: Көркем мәтінді талдау арқылы мәтін мен автордың, оқырман мен мәтіннің арасындағы поэтикалық байланыстарды анықтау. Мазмұны: Шығарманың көркемдік құрылымы. Көркем уақыт пен кеңістік; Мәтінді өңдеудің теориялық негіздері мен кәсіби тәсілдерін анықтайды. Қазіргі қазақ әдебиеті шығармаларын зерттеу мен талдаудың жолдары қарастырылады. Құзыреттіліктері: Туындыны әдеби - функционалдық әдіс контексіндегі талдай біледі.
Оқу жылы - 2
Семестр - 3
Несиелер - 6
-
Қазіргі орыс тілінің лексикологиясы мен фразеологиясы
Курс орыс тілінің қазіргі лексикалық жүйесі туралы білімді қалыптастыруға арналған, лексиканы жұмыс істейтін жүйе ретінде концептуалды қабылдауды қамтамасыз етеді. Қазіргі орыс тілінің лексикалық және фразеологиялық бірліктерін сипаттаудың негізгі бағыттары мен теориялық тәсілдерінің мәселелері қарастырылады.
Оқу жылы - 2
Семестр - 3
Несиелер - 5
-
Латын тілі
Пән студенттердің фармацевтикалық терминологияны және тұжырымдауды меңгеруіне, фармацевтикалық мазмұндағы теориялық және практикалық пәндер бойынша ғылыми ұғымдарды білдіруге қажетті латын тілінің лексикалық қорының негіздерін меңгеруге бағытталған. Пән химиялық элементтер мен қосылыстардың, фармакогностикалық объектілердің және дәрілік заттардың номенклатурасындағы сөзжасам тәсілдері мен атаулардың типтік құрылымдарымен таныстырып, терминологиялық сауатты маман дайындауға ықпал етеді.
Оқу жылы - 2
Семестр - 3
Несиелер - 5
-
Лингвистикалық сараптама
Филолог-практиктің аналитикалық-сараптамалық іс-әрекетін, сыбайлас жемқорлық істеріне қатысты мәтіндерге лингвистикалық сараптама жасау дағдыларын қалыптастыру мақсатында оқытылады; заңды және жеке тұлғалардың ар-намысына, қадір-қасиетіне және іскерлік беделіне қарсы сөйлеу қылмыстарын талдау; даулы мәтіндегі фактілік және бағалаушы ақпаратты саралау.
Оқу жылы - 2
Семестр - 4
Несиелер - 5
-
Әлем әдебиеті
Мақсаты: студенттерге шетел әдебиетінің тарихи маңызы, әлемдік мәдениет және әдеби жәдігерліктер, шетел әдебиетіндегі жанрлар, олардың даму сипаты мен кезеңдері,шетел әдебиетінің даму кезеңінің ерекшеліктерін түсіндіру; көрнекті өкілдері, олардың шығармашылығы жөнінде мағлұматтар беру. Құзіреттілігі: шетел әдебиетінің кезеңдері, әр дәуірдегі көрнекті өкілдері мен олардың шығармашылығы мәселелері.
Оқу жылы - 2
Семестр - 4
Несиелер - 6
-
Экономика және кәсіпкерлік негіздері
Бұл пән университеттік экономикалық білім беру жүйесіндегі маңызды курстардың бірі болып табылады, ол экономика және бизнес негіздерін игеруді , қазіргі заманғы экономика мен нарық жағдайында бизнес жүргізу әдістерін жан-жақты талдауды, экономикалық жүйелердің барлық түрлерінің жай-күйі мен даму тенденцияларын ашады. Қазіргі уақытта экономикалық және құқықтық қатынастар барған сайын жаһандық және әлеуметтік бағдарланған сипатқа ие. Бұл бағыттың басты еңбегі-әлемдік тәжірибе мен әлемдік стандарттарға жақындауы керек қоғамдық өндірістің барлық алуан түрлілігі мен бірлігінде заңдылықтарды, даму тенденцияларын іздеу. Пәннің мақсаты студенттердің экономика және кәсіпкерлікті зерттеу әдістерін, олардың ғылым мен құндылықтардың жалпы жүйесіндегі орнын, даму тарихын және осы білімді күнделікті өмірде қолдану үшін қазіргі жағдайын зерттеу негізінде экономика және кәсіпкерлік негіздері туралы теориялық және практикалық білімдерін қолдану қабілетін қалыптастыру.
Оқу жылы - 2
Семестр - 4
Несиелер - 5
-
Қаржылық сауаттылық негіздері
Пән студенттердің жеке қаржыны басқару, бюджетті ұтымды жоспарлау, қаржы құралдарын пайдалану, қаржылық тәуекелдерді бағалау және негізделген экономикалық шешімдер қабылдау бойынша негізгі білімдері мен дағдыларын қалыптастыруға бағытталған. Курста жеке және отбасылық бюджет, оны жоспарлау әдістері, қаржы институттары және олардың экономикадағы рөлі, кірістер мен шығыстар түрлері, оларды оңтайландыру тәсілдері қарастырылады. Пәннің мақсаты – жеке қаржы мәселелерін шешудің тиімді әдістерін үйрету.
Оқу жылы - 2
Семестр - 4
Несиелер - 5
-
ХІ-ХVIIІ ғасырлардағы орыс әдебиетінің тарихы
Әдебиеттің даму заңдылықтары игерілді, көне орыс әдебиетінің эстетикалық мәні ашылады, оның реформалану процестері зерттеледі, жазушылар есімдерінің, тағдырларының, шығармаларының сан алуандығы туралы білімдері қалыптасады, көркемдік шеберлік мәні айқындалады, шеберліктері айқындалады. көркем шығарманы тарихи-мәдени тұрғыда талдауды игереді.
Оқу жылы - 2
Семестр - 4
Несиелер - 5
-
Тарихи грамматика
Мақсаты: Тілдік құрылымның тарихын таныту Мазмұны: түрлі тарихи кезеңдердегі синхронды күйдің дәйекті ауысуында табылған тілдік жүйе деңгейінің дамуының жалпы заңдылықтарын және үдерістері туралы ғылыми дәйектеме беру. Құзыреттілігі: қазақ тілінің фонетикалық-фонологиялық, морфологиялық және синтаксистік жүйесіндегі тарихи өзгерістердің заңдылығын анықтай алады.
Оқу жылы - 2
Семестр - 4
Несиелер - 5
-
ХV-XVIІІ ғасырлардағы қазақ әдебиетінің тарихы
Әдебиеттің даму заңдылықтары игерілді, көне орыс әдебиетінің эстетикалық мәні ашылады, оның реформалану процестері зерттеледі, жазушылар есімдерінің, тағдырларының, шығармаларының сан алуандығы туралы білімдері қалыптасады, көркемдік шеберлік мәні айқындалады, шеберліктері айқындалады. көркем шығарманы тарихи-мәдени тұрғыда талдауды игереді.
Оқу жылы - 2
Семестр - 4
Несиелер - 5
-
Экология және тұрақты даму
Пән студенттердің табиғи кешендердегі өзгерістерді, олардың себептері мен шешу жолдары туралы тұтас түсініктерін қалыптастыруға бағытталған. Пәнді менгеруде экологияның негізгі ұғымдарын, экологияның ғылым ретінде қалыптасуы мен дамуын, сондай-ақ биосфераның ғаламдық экожүйе ретіндегі тұжырымдамасы қарастырылады; қоршаған ортаның ластану түрлерінің жіктелуі берілген, қазіргі заманның жаһандық, аймақтық және жергілікті экологиялық проблемалары, олардың пайда болу себептері мен қоршаған ортаның ластану түрлері талданады; жаһандық экологиялық проблемаларды шешудегі халықаралық ынтымақтастық қағидаттары түсіндіріледі. Курс экологиялық ойлауды дамытуға, қоршаған ортаны қорғауға деген жауапкершілікті қалыптастыруға және тұрақты даму жағдайында өзінің өмір сүру қауіпсіздігін қамтамасыз етуге дайындықты жетілдіруге ықпал етеді.
Оқу жылы - 2
Семестр - 4
Несиелер - 5
-
ХХ ғасырдағы әлем әдебиетінің тарихы
ХХ ғасырдағы әлемдік өнердің дамуының негізгі тенденциялары мен бағыттары туралы ғылыми түсінік қалыптастыру мақсатында зерттеледі. ХХ ғасырдағы әлем әдебиетінің проблемалық-тақырыптық көркемдік, эстетикалық және ұлттық ерекшелігіне байланысты мәселелер қарастырылады. Көркем мәтінді талдаудың принциптері форма мен мазмұнның өзара байланысында дамыды.
Оқу жылы - 2
Семестр - 4
Несиелер - 6
-
Ежелгі дәуірдегі қазақ әдебиеті
Мақсаты: Төл әдебиетіміздің ежелгі дәуірдегі әдеби мұраларын таныту. Мазмұны: Сақтар мен ғұндардан бастап,төл әдебиетімізге дейінгі аралықтағы әдеби асыл мұраларды танып білуге, қазақ әдебиетінің түркі халықтары әдебиетімен үндестігін жан-жакты ғылыми тұрғыдан талдауға үйренеді. Құзыреттілігі: Ежелгі түркілік жазба ескерткіштердің әдеби мазмұнын меңгерген.
Оқу жылы - 2
Семестр - 4
Несиелер - 5
-
ХІХ ғасырдың бірінші жартысындағы орыс әдебиетінің тарихы
ХІХ ғасырдың бірінші жартысындағы орыс әдебиетінің жалпы белгілері мен сипаттамалары игеріледі, зерттелген кезеңдегі ақындар мен жазушылардың рухани және шығармашылық даму жолдары анықталады, орыс романының типологиясы жасалады, дәуірдің тарихи және әдеби контексті қарастырылады, зерттелген кезеңдегі орыс әдебиетінің ең көрнекті өкілдерінің шығармашылығының ерекшелігі туралы түсінік қалыптасады.
Оқу жылы - 2
Семестр - 4
Несиелер - 5
-
Абайтану және Ұлттық тәрбие
Білім алушыларға Абай мұрасы мен «Толық адам» концепциясын ғылыми-теориялық тұрғыда меңгерту, шығармаларын жаңа көзқараспен талдап, тәжірибеде қолдану дағдыларын қалыптастыру. Өзге пәндермен байланыста зерттеу жүргізуге үйрету, рухани-адамгершілік құндылықтарды дәріптеу және инклюзивті ортада тұлғалық, тәрбиелік, ғылыми-педагогикалық қабілеттерін дамытуға бағыт беру.
Оқу жылы - 2
Семестр - 4
Несиелер - 3
-
Кәсіби және зерттеу қызметінің құқықтық және сыбайлас жемқорлыққа қарсы негіздері
Бұл мемлекеттің қазіргі заманғы құқық ғылымы мен сыбайлас жемқорлыққа қарсы саясатының басымдықтарын көрсететін оқу пәні. Осы пәнді болашақ педагогтерге оқыту үшін құқық мәселелерін зерттеу қызметі дағдыларын, сондай-ақ сыбайлас жемқорлыққа қарсы сипаттағы кез келген көріністерге «нөлдік төзімділікке» тәрбиелеу қажеттігі туралы әлеуметтік сұрауға жауаптың нәтижесі болып табылады.
Оқу жылы - 2
Семестр - 4
Несиелер - 5
-
ХІХ ғасырдағы қазақ әдебиетінің тарихы
Мақсаты – ХІХ ғасырдағы қазақ әдебиетінің үлгілерін таныту, студентке әдебиет тарихын жүйелі түрде меңгерту. Мазмұны: XIX ғасыр әдебиетін қоғамдық-әлеуметтік болмыс, тарихи жағдайын жүйелі түсіндіріледі. ХІХ ғасыр әдебиетінің негізгі даму бағыттары мен заңдылықтарын, көркемдік табиғатын жүйеленеді. Құзыреттілігі: ХІХ ғасыр әдебиетіндегі әдеби дәстүрлерді ғылыми негізде жүйелеуді меңгереді.
Оқу жылы - 3
Семестр - 5
Несиелер - 6
-
Әдебиеттің тарихилығы
Мақсаты: Қазақ әдебиетінің даму тарихына шолу, әр кезеңдегі өзгешеліктер мен ерекшеліктерді түсіну. Мазмұны: Қазақ әдебиеті және тарихи-саяси жағдайлар. Әдеби мектептер. Қазақ әдебиеті дамуындағы тарихи-монографиялық ұстаным. Қазақ елінің тарихы, әлеуметтік жағдайы және оның әдебиетке ықпалы. Құзыреттілігі: Тарихи-көркем және шығармашылық және сыни ойлау дағдысын дамытады.Тарихи-көркем мұралардағы рухани, жалпыадамзаттық құндылықтарды таниды, әдеби-теориялық білімін сауатты қолдана алады.
Оқу жылы - 3
Семестр - 5
Несиелер - 6
-
Әдебиет және мәдениет
Пән сөз мәдениетінің қалыптасу бастауларын, зайырлы мәдениеттің дамуын және оның әдебиетке әсерін зерттеуге бағытталған. Әдебиет пен мәдениеттің өзара байланысы мен өзара ықпалы мәселелері, мәдениет пен әдебиеттің өзара байланысын, мәдениет пен әдебиеттің байланысын, әдеби процестің мәдениет ерекшелігі бойынша шарттылығын зерттеу мәселелері қарастырылады.
Оқу жылы - 3
Семестр - 5
Несиелер - 6
-
Қазіргі орыс тіліндегі күрделі сөйлем синтаксисі
Курс синтаксис бірліктері мен синтаксистік бірліктердің компоненттері туралы білімдерін қалыптастыру мақсатында оқытылады; сөз тіркесі синтаксис бірлігі ретінде; сөйлем синтаксистің негізгі предикативті және коммуникативті бірлігі ретінде. Курста сөйлемнің коммуникативті ұйымдасуы, мәтін синтаксисі туралы сұрақтар қарастырылады.
Оқу жылы - 3
Семестр - 5
Несиелер - 6
-
Академиялық жазу негіздері
Академиялық жазу негіздері пәні студенттерге ғылыми жазудың, гараматикалық және стильдік тұрғыда сауатты жазуды үйретеді. Пән тиімді коммуникация, сыни ойлау, зерттеу дағдыларын дамытуға бағытталған, сондай-ақ академиялық стандарттар мен адалдық принциптерін меңгеруге көмектеседі, бұл студенттердің ғылыми зерттеулерін тиімді жүргізуіне мүмкіндік береді. Пәннің мақсаты ғылыми жазудың дағдыларын меңгерту, грамматикалық және стильдік сауаттылықты дамыту.
Оқу жылы - 3
Семестр - 5
Несиелер - 5
-
ХІХ ғасырдың екінші жартысындағы орыс әдебиетінің тарихы
ХIХ ғасырдың екінші жартысындағы орыс әдебиетінің жалпы белгілері мен сипаттамалары игеріледі, зерттелген кезеңдегі ақындар мен жазушылардың рухани және шығармашылық даму жолдары анықталады, орыс романының типологиясы жасалады, дәуірдің тарихи және әдеби контексті қарастырылады, зерттелген кезеңдегі орыс әдебиетінің ең көрнекті өкілдерінің шығармашылығының ерекшелігі туралы түсінік қалыптасады.
Оқу жылы - 3
Семестр - 5
Несиелер - 6
-
Қазіргі қазақ тілінің синтаксисі
Мақсаты: Студенттерге сөйлемді тілдің негізгі функцияларын орындай алатын тілдік бірлік ретінде үйрету. Мазмұны: Негізгі синтаксистік бірлік және қызмет ету ерекшелігі ретінде жай сөйлем синтаксисі заңдылықтарды сөйлемнің құрылымдық семантикалық түрлерін, олардың ерекшеліктерін меңгереді. Құзыреттілігі: Сөйлеушінің коммуниктивтік мақсатына сәйкес түрлі құрылымдағы сөйлемдерді құрастыра дәлелдей алады.
Оқу жылы - 3
Семестр - 5
Несиелер - 6
-
Әдебиет теориясы
Мақсаты: Студенттердің білімін жаңа теориялық ұғымдармен толықтыра отырып, әдебиеттің өзекті теориялық мәселелерін жан-жақты меңгерту Мазмұны: Әдебиет теориясы пәні бойынша студенттердің көркемдік және эстетикалық білімдерін дамыту және пәннің ғылыми-теориялық негіздерін, оны зерттеудің жаңа бағыттарын, осы саладағы ғылыми тұжырымдамаларды талдай отырып, әдеби-эстетикалық, теориялық білімін дамыту. Құзыреттілігі: әдеби-эстетикалық, теориялық білімін кәсіби қызметінде пайдалана алады.
Оқу жылы - 3
Семестр - 6
Несиелер - 5
-
Тіл білімінің тарихы
Курс ежелгі уақытта тілдер туралы идеяларды қалыптастыруға арналған. 16-17 ғасырлардағы еуропалық лингвистика. Пор-Рояль Грамматикасы. 18-19 ғасырлардағы Еуропадағы тілдік жағдай.салыстырмалы тарихи тіл білімінің қалыптасуы мен дамуы. А. Шлейхердің лингвистикалық идеялары. Тіл үйренуге психологиялық көзқарас. Х. Штейнталь, А. А. Потебни Тұжырымдамалары. К. Фосслердің эстетикалық идеализм мектебі. Структурализм дағдарысы және лингвистиканы дамытудың жаңа жолдарын іздеу.
Оқу жылы - 3
Семестр - 6
Несиелер - 5
-
Орыс тілі мен әдебиетін оқыту әдістемесі
Орыс тілінде оқытылмайтын мектептерде орыс тілі мен әдебиетін оқыту әдістемесінің ғылыми негіздерін меңгеру, орыс тілі мен әдебиетін оқыту әдістемесінің дидактикалық негіздерін білу және қолдану. Оқушылардың сөйлеу тілін дамыту әдістемесінде еркін сөйлеу. Білімді игеруді, тілдік және сөйлеу дағдыларын қалыптастыруды бақылау.
Оқу жылы - 3
Семестр - 6
Несиелер - 5
-
Мектепте оқу үдерісін ұйымдастырудың инновациялық технологиялары
Пән білім берудегі топтық жұмыс, көшбасшылық және оқу үдерісін басқару ерекшеліктері, идеалды мұғалім туралы түсінік қалыптастыру, құндылықтар, идеялар, әсер ету әдістері арқылы оқушыларды ынталандыру, әлеуметтік өзара әрекеттесу дағдыларын, сабақта, оқу процесін басқару барысында педагогикалық тиімді құралдарды қолдана білу, білім беру бағдарлама идеяларын оқыту тәжірибесіне енгізу дағдыларын қалыптастыру мақсатында оқытылады.
Оқу жылы - 3
Семестр - 6
Несиелер - 5
-
Жасанды интеллект негіздері
Мақсаты: «Жасанды интеллект негіздері» пәні білім беру саласында ЖИ технологияларын қолдану дағдыларын қалыптастырып, болашақ мамандардың цифрлық құзыреттілігін арттыруға бағытталған. Курста машиналық оқыту, нейрондық желілер, үлкен деректерді талдау және табиғи тілді өңдеу қарастырылып, ЖИ-дің этикалық мәселелері мен деректер қауіпсіздігі талқыланады. Сонымен қатар, оқыту процесін оңтайландыру, өмір қауіпсіздігі негіздерін меңгеру, төтенше жағдайларда әрекет ету және қауіпсіз еңбек дағдыларын қолдану дағдыларын дамыту көзделеді.
Оқу жылы - 3
Семестр - 6
Несиелер - 5
-
Қазақ әдеби сынының тарихы
Пәнді игере отырып, білім алушылар қазақ әдебиеттану ғылымының негізгі саласы болып табылатын әдеби сынның туу, қалыптасу, даму жолдары туралы ұғым-түсініктерді қалыптастырады. Курстың негізгі мақсаты – студенттердің филолог-маман, әдебиет сыншысы бола білу жолындағы қабілеті мен бейімділігін ұштау, ғылыми-зерттеу жұмыспен шұғылдануға деген қызығушылығын арттыру болып табылады.
Оқу жылы - 3
Семестр - 6
Несиелер - 5
-
Жалпы тіл білімі
Мақсаты: ғылым жүйесіндегі тіл білімінің орны мен рөлін көрсету. Мазмұны: тілдің типологиялық жіктелуі. Сөйлеу дамуының сыртқы және ішкі заңдары. Тілдің тарихи өзгергіштігі: синхрония мен диахронияны меңгеру. Тілдердің тарихи даму заңдылықтарын түсіндіру. Құзыреттілігі: тіл білімінің заңдылықтары мен тәсілдерін біледі.
Оқу жылы - 3
Семестр - 6
Несиелер - 5
-
XX ғасырдың бірінші жартысындағы орыс әдебиетінің тарихы
Курс ХХ ғасырдың басындағы әдеби қозғалыс туралы түсінік қалыптастыру мақсатында оқытылады. Орыс реализмінің, неореализмнің тағдыры туралы сұрақтар қарастырылады; символизм, футуризм, акмеизм модернистік әдеби бағыт ретінде, олардың эстетикалық және көркемдік ерекшелігі.
Оқу жылы - 3
Семестр - 6
Несиелер - 5
-
ХХ ғ. қазақ әдебиетінің тарихы І жартысы
Мақсаты: Ұлттық әдебиеттің ХХ ғасырдың алғашқы жартысындағы даму үрдістері мен ақын-жазушы шығармаларының басты идеялық бағытын, тақырыптық, мазмұндық мақсатын ұғындыру. Мазмұны: қоғамдық өзгерістердің ақын-жазушылардың түсінік-танымына, көзқарастарына тигізген ықпалын, әдеби жанрлардың пайда болу, қалыптасу процестерін, дәстүр мен жалғастық мәселелерін ғылыми негізде талдау меңгереді. Құзыреттілігі: Көркем шығарманы тарихи - функционалдық әдіс контексінде талдай біледі.
Оқу жылы - 3
Семестр - 6
Несиелер - 5
-
XX ғасырдың екінші жартысындағы орыс әдебиетінің тарихы
Зерттелетін кезең әдебиетінің жанрлық, стильдік өзіндік ерекшелігі зерттеледі. Поэзиядағы, прозадағы және драматургиядағы жанрлық-түрлік процестер. Әдебиеттің даму концепциясын дәуірдің күрделі тарихи-мәдени материалына, жазушылар мен шығармалар тағдырының күрделілігін тарихи парадигмалардың өзгеруіне сіңіру.
Оқу жылы - 4
Семестр - 7
Несиелер - 5
-
Шетелдегі заманауи әдебиет/
Синхроникалық және диахроникалық секцияда белгілі бір өнер туындысының көрінісін қалыптастырады, ондағы типологиялық ерекшеліктерді оқшаулау. Талдаған мәтінді сол автордың басқа туындыларымен, сол немесе басқа көркемдік әдіс шеңберінде басқа жазушылармен бірге байланыстыру; тарихи-әдеби процесте талданатын құбылыстың орнын түсіну. Көркемдік бірлікте өнер туындысының мәтінін талдай білу, автордың әдеби контекстін және шығармашылық өзіндік ерекшеліктерін анықтау.
Оқу жылы - 4
Семестр - 7
Несиелер - 5
-
Әдеби шығармашылық
Жазушы шығармашылығының жалпы заңдылықтары туралы түсінік қалыптастыру мақсатында зерттеледі. Әдеби шығарманы құру мен қабылдаудың жалпы және жеке принциптері мәселелері қарастырылады. Шығармашылық процестің және оқырман қабылдауының негізгі түрлері мен кезеңдері. Жанрсыз шығармашылық жұмыстарда теориялық білімдерін тиянақтау дағдылары қалыптасады.
Оқу жылы - 4
Семестр - 7
Несиелер - 5
-
ХХ ғ. қазақ әдебиетінің тарихы ІІ жартысы
Мақсаты: Қазақ әдебиетінің ХХ ғасырдың екінші жартысындағы даму бағыттары мен тақырыптық, мазмұндық ерекшеліктерін меңгерту. Мазмұны: тарихи жағдайлардың ақын-жазушылардың түсінік-танымына, көзқарастарына тигізген ықпалын, әдеби жанрлардың пайда болу, қалыптасу процестерін, дәстүр мен жалғастық мәселелері. Құзыреттілігі: Көркем әдебиет үлгілерін тарихи - функционалдық әдіс контексінде талдай біледі.
Оқу жылы - 4
Семестр - 7
Несиелер - 5
-
ХХІ ғ. қазақ әдебиеті
XXI ғасырдағы қазақ әдебиеті жаңа бағыттар мен жанрлардың дамуы, ұлттық тіл мен мәдениеттің жаңғыруы, әлеуметтік мәселелердің көтерілуі, заманауи өмірдің көрінісі болып табылады. Бұл кезеңде әдебиетте жаңа жазушылар мен ақындар пайда болып, түрлі эксперименттер мен инновациялар жүзеге асырылды.
Оқу жылы - 4
Семестр - 7
Несиелер - 5
-
ХХ ғасырдың аяғы - ХХІ ғасырдың басындағы орыс әдебиетінің тарихы
Курс әртүрлі әдеби процесті меңгеруге арналған. «Бұқаралық әдебиеттің», желі әдебиетінің, компьютерлік прозаның жанрлық ерекшелігі мәселелері қарастырылады. «Жаңа толқын» прозасы мен модернистік басым әдебиеттің типологиялық және спецификалық ерекшеліктерін анықтау дағдыларын қалыптастыру мақсатында оқытылады.
Оқу жылы - 4
Семестр - 7
Несиелер - 5
-
Балалар әдебиеті
Мақсаты: балалар мен жасөспірімдер әдебиетіндегі жанрлық формалардың эволюциясын қарастыру, сондай-ақ балалар мен жасөспірімдер әдебиетінің дамуын, орыс балалар әдебиеті мен шетел әдебиетінің өзара әрекеттесуінің әртүрлі формаларын зерттеу. Мазмұны: Балалар әдебиеті оқу пәні ретінде. Балалар әдебиетінің сөз өнері ретіндегі қызметтері: коммуникативтік, гедонистік, эстетикалық, тәрбиелік, танымдық (оқыту). Балалар әдебиетінің классификациясы. «Балалар шығармалары» поэтикасының ерекшелігі. Балалар әдебиетінің балалық шақ мәдениетіндегі орны және оның әлемдік және ұлттық мәдениетті дамытудағы рөлі. Ресейдегі балалар әдебиетінің дамуының негізгі кезеңдері. Басымдықтардың эволюциясы. Жанрлық және педагогикалық доминанттар. Мерзімді басылымдар мен сын. Балаларға арналған алғашқы журналдар.
Оқу жылы - 4
Семестр - 7
Несиелер - 5
-
Орыс әдеби тілінің тарихы
Мақсаты: әр түрлі кезеңдердегі даму, "ана тілі", сипаттауға культурноязыковые жағдайды әр түрлі дәуірлер. Мазмұны: Тарихи эволюциясы орыс әдеби тілі дәуірінен бастап-ақ қабылдаған крещение Русьдегі аяқтай отырып, саяси жағдайы. Экстралингвистикалық факторларды ескере отырып, тарихи грамматика, ескі орыс тілінің тарихи фонетикасы, ескі славян тілі, орыс диалектологиясы, ескі орыс әдебиеті циклдері.
Оқу жылы - 4
Семестр - 7
Несиелер - 5
-
Қазақ жазуының тарихы
Мақсаты: Бүгінгі тіл саясаты, оның ұлттық тілге қатысын қазақ тілінің тарихымен байланыста қарастыру. Мазмұны: Жазудың түрлерін, Орхон-Енесей жазба ескерткіштеріндегі руникалық жазуды, төте жазу, латын жазуы, кирилицаға тоқтала отырып, оларды халықтың тарихымен бірлікте қарастырады. Құзыреттілігі: Қазақ жазуының даму тарихын меңгереді, ғылыми талдауға қол жеткізудің және оны құрудың тәсілдерін түсінеді
Оқу жылы - 4
Семестр - 7
Несиелер - 5
-
Алаш әдебиеттануы
Алаштық әдебиеттану ғылымы тарихы бастаулары мен арналары туралы білім жүйесін біледі және меңгереді. Ғылыми зерттеушілік ой-пікірдің қалыптасу кезеңдері туралы тұжырымдарды қазіргі кездегі ғылыми көзқарастармен ұштастыру мақсатында оқытылады. Қазақ әдебиеттануының дәуірлерінің әр кезеңіндегі жетістіктері мен кемшіліктеріне ғылыми тұрғыда бағалайды.
Оқу жылы - 4
Семестр - 7
Несиелер - 5
-
Таным және әдебиет
«Таным және әдебиет» пәні әдебиет пен философияның өзара байланысын зерттейді. Бұл пән шығармалардағы танымдық процесс, автордың әлемді қабылдауы мен әдебиет арқылы адам болмысын түсіну жолдарын қарастырады. Студенттер шығармашылық тұрғыдан ойлау және терең талдау дағдыларын дамытады.
Оқу жылы - 4
Семестр - 7
Несиелер - 5
-
Қазіргі әдеби үдеріс
Мақсаты: Қазіргі әдеби үдерістің дамуы: поэзия, проза, драматургия жанрларының даму ерекшеліктерін анықтау. Мазмұны: Бүгінгі әдебиеттің даму барысы туралы, әдебиеттегі дәстүр мен жаңашылдық, бүгінгі әдеби жанрлардың өзіндік табиғатын аша отырып, тұтас кезеңге тән ерекшеліктерді таныту. Құзыреттіліктері: Түрлі жанрдағы шығармалардың әдеби үдерістегі орнын айқындау мақсатында шығармаларды талдай алады.
Оқу жылы - 4
Семестр - 8
Несиелер - 5
-
Қазіргі қазақ әдебиеті
Мақсаты: Қазіргі уақыттағы шығармаларды идеялық-тақырыптық тұрғыдан, жанр, көркемдік жүйе бойынша меңгерту.Мазмұны:ХХІ ғасырдағы қазақ әдебиетіндегі лирикалық-философиялық, психологиялық-публицистикалық, лирикалық өлеңдер мен эпикалық шығармалардың қалыптасуы мен дамуы. Қазіргі қазақ әдебиетінің шығармаларын идеялық-тақырыптық тұрғыдан, жанр, көркемдік жүйесі анықталады. Құзыреттіліктері: қазіргі қазақ әдебиетіндегі шығармаларды әдеби-теориялық тұрғыдан талдауға қабілетті.
Оқу жылы - 4
Семестр - 8
Несиелер - 4
-
Түркі әдебиеті
Мақсаты: Орта ғасырларда араб-мұсылман дәстүрімен байланысты түркі әдебиетінің өмірі мен поэтикасы туралы тұтас түсінік қалыптастыру. Мазмұны: Шығыс мәдениеті мен көркем поэтикасының ерекшеліктері; әдебиеттердің генетикалық байланысы мен сабақтастығы.
Оқу жылы - 4
Семестр - 8
Несиелер - 4
-
Әлемдік әдеби процесс
Мақсаты: әлемдік әдебиет тарихы саласындағы білімді жалпылау, әлемдік әдеби процесс туралы тұтас түсінік беру, әлемдік әдеби процестің дамуының негізгі тенденцияларымен, әдеби бағыттар мен ағымдармен, әлемдік әдебиеттің классикалық шығармаларымен таныстыру Мазмұны: Ренессанс әдебиеті. XVII ғасырдағы шетел әдебиетіндегі Классицизм және барокко. Модернизм. Постмодернизм.
Оқу жылы - 4
Семестр - 8
Несиелер - 5
-
Шешендік өнер және көркем сөйлеу
Мақсаты: Қарым-қатынас, олардың түрлері, сөйлеу сапалылығы (сөз дұрыстығы, тазалығы, дәлдігі, дәлелдігі, логикалығы,), сөйлеуші мен тыңдаушының қарым-қатынасын жүзеге асыратын айтылым деңгейінде анықтау. Мазмұны: Әдеби тілдің нормаларынан ауытқуларды болдырмау дағдыларын қалыптастыру; сөйлеген сөзіне талдау жасауға үйрету; дикциядағы кемшіліктерді түзеуге, сөйлеу аппаратына ие болуға үйрету. Көркем сөйлеудің прагматикалық, когнитивтік, этнолингвистикалық, мәдениеттанымдық т.б. сипаттарын түсіндіру және дәлелдеу Құзыреттілігі: шешендік өнер, әлемдік классикалық әдебиет және өнер негіздері білімдерін кәсіби қызметінде пайдалана алады.
Оқу жылы - 4
Семестр - 8
Несиелер - 5
Оқыту нәтижелері
- Филологиялық ғылымдағы отандық және шетелдік озық тәжірибені пайдалана отырып, ғылыми тұжырымдарды қорытындылай алады.
- Қазақ әдебиетінің тарихын, кезеңдері мен қалыптасу жолдарын, даму бағыттарын меңгереді. Әдеби кезеңдердің жетістіктері мен ерекшеліктерін талдайды, әр дәуір шығармаларының көркемдік ерекшеліктерін ғылыми тұрғыдан анықтайды, көркем шығармадағы қаламгер позициясын, стилін бағамдайды.
- Мәтіннің құрылымдық-семантикалық, синтаксистік, стилистикалық түзілу ерекшеліктерін анықтайды, мәтінге лингвистикалық сараптама, тілдік талдау жасайды. Сөз және оның этимологиясына, түркі халықтары тілі мен әдебиетінің тарихи дамуына байланысты ғылыми тұжырымдарды саралайды.
- Әлеуметтік, мәдени және құқықтық жағдайларға, қазақстандық қоғамның құндылықтар жүйесіне, олардың ара-қатынасына талдау жасай алады. Тиімді диалог жүргізу әдісін қолданады, академиялық адалдық мәдениетін сақтайды, оның қағидаларын түсіне біледі.
- Оқушылардың тұтас педагогикалық үдерістегі танымдық іс-әрекеті мен тәрбиелік іс-әрекетін ұйымдастыру жолдарын меңгереді. Оқытудың әдіс-тәсілдерін, жаңартылған білім мазмұнының тиімді тұстарын, инновациялық технологияларды жүйелеп талдайды, кәсіби-педагогикалық құзыреттіліктері қалыптасады. Білім беруде ЖИ технологияларын тиімді қолдану мен этикалық тұрғыдан сауатты шешім қабылдау дағдыларын меңгереді.
- Жалпы тілдік теориялар мен қазақ әдеби тілінің тарихын, қалыптасу жолдарын біледі. Қазіргі қазақ әдебиеті мен әдебиеттануындағы жаңашыл тенденцияларды, көкейкесті тақырып пен идеяны, стильді анықтайды. Абайтану мен қазақ халқының әдеби мұрасын, әдеби сын тарихындағы негізгі мәселелерді игереді. Ғылыми зерттеулердің әдістерін және академиялық хатты біледі және оларды оқытылатын салада қолданады.
- Педагогикалық үдерісте білім беру және тәрбиелік міндеттерді, оқытудың түрлерін, формаларын және әдістерін біледі, алған білімдері негізінде білім беру үдерісін басқарудың әдістері мен құралдарын, принциптері мен аңдылықтарын меңгереді. Инклюзивті, жалпы білім беретін мектептердің арнайы сыныптары мен үйден оқыту жағдайында оқушыларды инклюзивті оқыту үлгісін қолдану жұмыстарын ұйымдастыруды, жоспарлауды және шешім қабылдауды үйренеді.
- Кәсіби қызметтің міндеттерін шешуде тілдік қарым-қатынас дағдыларын игереді. Тілдің қоғамдық қызметін саралайды, тілдің ішкі және сыртқы даму заңдылықтарын біледі. Қазіргі қазақ тілінің теориясын терең меңгереді, лингвистикалық талдау дағдылары толық қалыптасады.
- Әдебиеттану ғылымына қатысты терминологияны, алаш әдебиеттануы мен әлем әдебиетінің классик жазушыларының шығармашылығын, қазақ әдебиетіндегі шығыстық әдеби дәстүрлердің көрінісін жан-жақты меңгереді, көркем шығармаға әдеби талдау жасайды.
- Орыс тілі мен әдебиетін оқытудың дәстүрлі және инновациялық әдістерін еркін меңгерген; Қазақстандағы білім беруді модернизациялаудың негізгі стратегиялық идеялары туралы білімді қолданады; өзін-өзі дамытуға, өзін-өзі жүзеге асыруға, шығармашылық әлеуетті жаңа білім беру форматтарында пайдалануға дайындалған.
- Шешендік өнер мен логикалық ойлауды қолданады; ұлттық құндылықтарды, ауыз әдебиетінің тарихын, фольклортанулық зерттеулерді түсіндіреді; көне түркі әдебиетіне ортақ әдеби және мәдени ескерткіштерге сипаттама береді; ақындар мен айтушылар поэзиясын түсініп, пікір айтады.
Ұқсас БББ
6B02301 Филология
Сулейман Демирель атындағы университеті
6B02301 Филология
М.Қозыбаев атындағы Солтүстік Қазақстан университеті
6B02301 Қазақ филологиясы
Торайгыров университеті
6B02301 Филология: қазақ филологиясы
Махамбет Өтемісов атындағы Батыс Қазақстан университеті
6B02301 Қазақ филологиясы
Ш.Уәлиханов атындағы Көкшетау университетi
6B02301 Филология
Инновациялық Еуразия университеті
6B02301 Қазақ филологиясы
Ахмет Байтұрсынов атындағы Қостанай өңірлік университеті