7M02201 Тарих және әлеуметтік-дінтану ғылымдары в Ш.Уәлиханов атындағы Көкшетау университетi
-
Білім беру бағдарламасының мақсаты Қазақстан Республикасының еңбек нарығындақоғамның қажеттілігін қанағаттандыратын, ғылыми білім жүйесін, тарихи және әлеуметтік-дінтану ғылымдарының теориясы мен практикасын осы саладағы соңғы теориялық және методологиялық жетістіктер деңгейінде меңгерген гуманитарлық ғылымдар магистрін даярлау. Білім алушылардың ғылыми-шығармашылық құзіреттілігін арттыру.
-
Академиялық дәреже Магистратура
-
Оқыту тілі Русский, Қазақша
-
Оқу мерзімі 2 года
-
Кредиттер көлемі 120
-
Білім беру бағдарламаларының тобы M053 Тарих
-
Білім беру саласы 7M02 Өнер және гуманитарлық ғылымдар
-
Дайындық бағыты 7M022 Гуманитарлық ғылымдар
Пәндер
-
Деректану мен тарихнаманың теориялық-методологиялық мәселелері
Курстың мақсаты: тарихи зерттеудегі негізгі заманауи әдіснамалық тұжырымдамалар бойынша білімді қалыптастыру. Тарихи танымның негізгі принциптері, тарихи зерттеу әдістері. Дереккөздерді зерттеудің әдіснамалық принциптері. Тарихнамалық мектептердің қалыптасуы олардың тарихтағы рөлі. Тарихи зерттеудегі эмпирикалық және теориялық білім. Тарихнамадағы заманауи бағыттар. Тарихнаманың типологиясы, тарихнаманың дамуының негізгі кезеңдері. Күнделікті тарихты зерттеудегі теориялық және әдіснамалық тәсілдер. Гендерлік тарих және тарихнамалық мәселе.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Зерттеу мәдениеті және ғылыми этика
Курстың мақсаты: Зерттеу тақырыбы бойынша қажетті ғылыми әдебиеттерді іздестіру, оларды ғылыми-педагогикалық қызметте практикалық қолдану бойынша негізгі білім мен дағдыларды қалыптастыру. Пән мазмұнында ғылыми зерттеудің әдістемесі және әдістері туралы түсініктер беру. Зерттеу этикасының принциптері. Зерттеушінің ғылыми тұтастығы және плагиат мәселесі. Ғылыми дәйексөздің принциптері мен мәдениеті. Зерттеу этикасының нормалары мен механизмі. Зерттеу қызметін этикалық реттеудің халықаралық мойындалған стандарттары. Оқытудың белсенді әдістерін қолдану: ризома- әдісі, жобалық әдіс, кейс-стади. Пәнді меңгеру нәтижесінде магистрант: негізгі ғылыми этикалық принциптерді және олардың оқу және ғылыми-зерттеу қызметінде қалай қолданылатынын білу; ғылыми-зерттеу қызметін жоспарлау және жүргізу кезінде этикалық қағидаларды қолдана алатын болады; этикалық дилемманы анықтап, оны шешудің дәлелді шешімін ұсына алады; әдепсіз мінез-құлық салдарын білетін болады; этикалық стандарттарға сәйкес ғылыми рецензияланатын журналдар қойған талаптардан хабардар болады.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Мәселелік тарихнама
Курстың мақсаты: мәселелік тарихнаманың даулы немесе нашар дамыған мәселелерін анықтау, мәселені одан әрі зерттеу жолдарын анықтау және құндылықтық көзқарасқа сүйене отырып, бұрынғы тарихнамадағы ғылыми дамудың қазіргі кезеңі үшін білімде (фактілі материалдың, идеяларды, мәселені тұжырымдау) маңызды екенін көрсету. Отандық тарихты ғылыми зерттеу мәселелерінің тұрақты өзгеруіне байланысты Қазақстандағы тарихнамалық зерттеулердің қазіргі жағдайы мен даму болашағын талдауда сауатты болу, отандық тарихнамадағы әртүрлі бағыттар мен мектептердің қалыптасуы мен эволюциясын білу, олардың идеологиялық және саяси ағымдармен байланысы, жалпы өркениеттердің, қоғамдардың тарихи ой-пікірдегі дамуының мәселелері, белгілі (қазіргі) мәселелерді зерттеу, Қазақстанның күнделікті өмірінің тарихын, менталитетін, гендерлік аспектісін белсенді түрде зерттеу, тарихи-әлеуметтану, әртүрлі ғылыми мектептердің тарихнамасындағы мәселелерді сараптау.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Ғылым тарихы мен философиясы
Ғылым тарихы мен философиясы кең әлеуметтік-мәдени контексте және оның тарихи дамуында қарастырылатын ғылым философиясының жалпы мәселелеріне кіріспе береді. Пән идеологиялық және әдістемелік мәселелерді талдауға бағытталған. «Ғылым тарихы және философиясы» курсын меңгеру одан әрі магистранттардың профиліне сәйкес нақты ғылыми-теориялық пәндердің табысты дамуына ықпал етеді. Пәннің мақсаты мен міндеттері ғылым тарихы және оның философиялық, әдістемелік мәселелері бойынша білім беру. Курстың міндеттері: қазіргі ғылым философиясының пәні мен негізгі ұғымдары туралы түсінікті білу; ғылымның пайда болуын және оның эволюциясының негізгі кезеңдерін түсіну; ғылыми білімнің құрылымын, ғылыми дәстүрлер мен ғылыми революцияларды, ғылымның қазіргі даму кезеңінің ерекшеліктерін аша білу. Жаратылыстану және техникалық ғылымдардың философиялық мәселелерінде құзыретті болу.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 3
-
Басқару психологиясы
Курстың мақсаты – магистранттардың басқару психологиясы бойынша білімдерін және стратегиялық, жобалық және басқа да басқару түрлеріндегі негізгі психологиялық механизмдерді меңгеру негізінде басқару шешімдерін қабылдаудың практикалық дағдыларын дамыту. Магистранттарды шетелдік және отандық менеджмент ғылымының даму тарихымен, оның психологиялық білім жүйесіндегі орнымен таныстыру. Ғылыми менеджменттің заманауи тенденциялары – жаңа ғылыми басқару парадигмасы туралы түсінік қалыптастыру. Пәнді меңгеру нәтижесінде магистрант келесі құзыреттерді меңгеруі керек: (жалпы мәдени құзыреттіліктер) - стандартты емес жағдайларда ұйымдастырушылық және басқарушылық шешімдерді табу қабілеті мен дайындығы және олар үшін жауапкершілік; (кәсіби құзыреттер) - еңбек ұжымдарында өзара әрекеттесу нысандарын талдау қабілеті және дайындығы; кадрларды іріктеу және өндірістік процесті оңтайландыруға қолайлы психологиялық ахуал жасау мақсатында персоналмен жұмыс істеу қабілеті мен дайындығы; қызметкерлердің жеке өсуіне және жеке адамдар мен топтардың денсаулығын сақтауға бағытталған интерактивті әдістерді, психологиялық технологияларды енгізу қабілеті мен дайындығы; жас ерекшеліктерін, даму дағдарыстары мен қауіп факторларын, тұлғаның жыныстық, этникалық, кәсіптік және басқа да әлеуметтік топтарға жататынын ескере отырып, адамның психикалық қызметінің ерекшеліктерін анықтау қабілеті мен дайындығы.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 3
-
Қазақстанның тарих ғылымының қалыптасуы мен дамуы
Курстың мақсаты: Қазақстанда тарих ғылымын қалыптастырудың негізгі кезеңдері бойынша білімді қалыптастыру. Тарих ғылымының генезисінің ерекшеліктері. Қазақ ұлттық мәдениет ғылыми-зерттеу институтының тарихи-археологиялық секторын құру. "Қазақстан Республикасында тарихи сананың қалыптасу тұжырымдамасы" оның тарихи маңызы. Қазақстандық тарих ғылымының заманауи бағыттары, жаңа тарихи тұжырымдамалар. Тарихи зерттеу орталықтарын құру: Номадизм. Алаштану және олардың тарихи зерттеулерді жинақтау мен жүйелеудегі рөлі.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Шетел тілі (Кәсіби)
Курстың мақсаты: Кәсіби қызмет саласы үшін қажетті ауызша және жазбаша сөйлеу дағдыларын, коммуникативті сөйлеу қызметінің барлық түрлерінде тілдік материалды қолдану дағдыларын дамыту. Курс барысында магистранттар кәсіби сөздік қорын кеңейтеді, әртүрлі электронды сөздіктер мен анықтамалықтармен жұмыс істеуді үйренеді. Оқытылатын шет тілі саласындағы жобалық зерттеу қызметін қоса алғанда, оқыту үдерісінде коммуникативтік, интерактивтік әдістер мен ақпараттық технологиялар, жұмыстың жеке және топтық нысандары қолданылады. Материалдар мен дереккөздер білім беру бағдарламасының ерекшелігін ескере отырып таңдалады.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 3
-
Жоғары мектеп педагогикасы
Курстың мақсаты: жоғары мектеп оқытушысының педагогикалық мәдениетінің негіздерін, білім беру жүйесінде инновациялық, кәсіби-педагогикалық қызметті жүзеге асыру үшін оның ғылыми-педагогикалық және практикаға бағытталған құзыреттерін қалыптастыру. Міндеттері-теориялық білім негізінде болашақ оқытушыны кәсіби міндеттерді шығармашылық шешуге дайындау; педагогикалық талдау, оқу-тәрбие үдерісін жоспарлау және ұйымдастыру әдістерін таңдау дағдыларын қалыптастыру; педагогикалық қарым-қатынас мәдениетін қалыптастыру. Әдістері: оқытудың белсенді әдістері, жобалық жұмыс, кейс-стади.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 3
-
Отан тарихының өзекті мәселелері қазіргі заманғы теориялық-методикалық көзқарастар
Курстың мақсаты: Отандық тарихтың теориялық және әдістемелік мәселелері бойынша білімді түсіндіру. Қазақстан тарихындағы көшпенділік феноменін зерделеу. Отан тарихындағы түркі өркениетінің рөлі мен орнының өзектілігі, қазақ халқының этносаяси тарихының ерекшеліктері, орта ғасырлардағы және жаңа дәуірдегі түркілердің дүниежүзілік тарихқа орасан зор ықпалын зерттеу ( ХХІ ғасырдағы түркі әлемін), қазіргі түркі халықтарының салт-дәстүрі, мәдениеті мен тәңіршілдік сабақтастығына салыстырмалы талдау жасау. Көрнекті түркі мемлекет қайраткерлерінің (Тоныкөк «Мәңгілік ел» идеясының негізін салушы) және түркі мәдениеті қайраткерлерінің рөлін бағалау. Қазақ мемлекеттілігінің эволюциялық дамуының тарихи негіздерін анықтау. Ресей империясының отаршылдық жүйесіндегі Қазақстан тарихын зерттеудің теориялық-әдістемелік тәсілдерін айқындау. Социалистік жүйенің дағдарысын зерттеудегі теориялық және әдіснамалық мәселелер. Қазақстан Республикасының мемлекеттік құрылысы және тарихнама мәселесін қарастыру.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Дүниежүзілік тарихтың іргелі мәселелеріне жаңа қөзқарастар
Курстың мақсаты: Дүниежүзілік тарихты зерттей отырып, жаңа теориялық және әдіснамалық көзқарасқа сүйене отырып, Еуропа мен Азиядағы феодалдық құрылыстың пайда болуы мен дамуы бойынша ғылыми-зерттеу қызметін жүзеге асыру. Көшпелі малшылар арасындағы қазіргі саяси генезистік теорияларды, өркениет теорияларын, модернизация теорияларын, әлемдік-жүйелік талдауды (И.Воллерштейн), ХХ-шы ғасырдың соңғы ширегі – ХХІ ғасырдың басындағы макросоциологиялық теорияларды терең меңгергу қарастырылған. Марксизм мен неоэволюционизм бойынша тарихи зерттеулердің әдістерін, ғылыми білімнің қазіргі жағдайы мен даму тенденцияларын, тарихи процестің факторлары: табиғи және демографиялық факторларды көрсету. «Анналдар» мектебінің тарихи зерттеу әдістерінің эволюциясы мен трансформациясын, күнделікті өмір тарихын, микротарих пен гендерлік тарихты талданады. Отандық және дүниежүзілік тарих саласындағы ғылыми көзқарастар мен негізгі тенденцияларды салыстыру және шет мемлекеттердің әлеуметтік-экономикалық, саяси, конституциялық-құқықтық дамуының іргелі мәселелерін зерттеудің жаңа тәсілдерінің мәнін түсіндіру.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 6
-
Қазіргі заманғы Еуропа және Америка тарихының көкейкесті мәселелері
Курстың мақсаты: Пән ХХ-ХХІ ғасырлардағы Батыс, Орталық және Шығыс Еуропа мен Америкадағы қазіргі қоғамдардың дамуының маңызды процестері мен заңдылықтарының өзекті мәселелері мен пікірталас мәселелерін зерттейді. Қазіргі Батыс тарихын кезеңге бөлу. Курстың зерттелу көздері және тарихнамасы. Бірінші дүниежүзілік соғыс: алғышарттары, себептері, салдары. Екінші дүниежүзілік соғыс: алғышарттары, себептері мен салдары. Соғыстан кейінгі кезеңдегі биполярлық әлемнің қалыптасуы: КСРО мен АҚШ-тың қазіргі империялары арасындағы күштер тепе-теңдігі. Оқыту нәтижесінде келесі құзыреттер қалыптасады:ХХ-ХХІ ғасырдың екінші жартысындағы Батыс елдерінің тарихи дамуының негізгі тенденцияларына талдау жасау, Батыс қоғамының даму кезеңдері мен ерекшеліктері туралы түсініктерді қалыптастыру; зерттелетін дәуірдегі Еуропа және Америка елдерінің дамуына әсер еткен негізгі әлеуметтік-саяси және экономикалық теорияларды зерттеу; ХХ-ХХІ ғасырлардағы шетел тарихының өзекті мәселелерінің қазіргі тарихнамалық концепцияларын қарастыру және магистранттар арасында тарихи оқиғалардың әртүрлі нұсқалары мен бағалауларын түсінуге сыни көзқарасты қалыптастыру.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 6
-
Қазіргі археография
Қазіргі кезеңдегі археографияның даму тенденциялары. Қазіргі археографияның теориялық және әдістемелік негіздері. Археографиялық жарияланымның құрылымы. Тарихи дереккөздердің ғылыми жарияланымын дайындау. Жарияланымдардағы материалды жүйелеу. Ғылыми мақала жариялау процесінің негізі ретінде мәтінмен жұмыс. Баспадан шығару үшін материалды таңдау. Мәтін дереккөзін таңдау. Жарияланымның ғылыми-анықтамалық аппараты және оның маңызын білу. Электрондық археографияны дамыту және электрондық архивтерді пайдалану. Архивтік құжаттардың электрондық көшірмелерін цифрлық кеңістікте жариялау.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Ежелгі және ортағасырлық Қазақстан тарихының өзекті мәселелері
Ежелгі және ортағасырлық Қазақстан тарихының дереккөздері мен тарихнамасын зерттеудің әдіснамалық негіздері. Ежелгі Қазақстан аумағындағы көшпелі өркениеттің қалыптасуы. Дүниежүзілік тарихи үдерістегі түркі өркениетінің орны мен рөлі. Ұлық Ұлыс тарихының теориялық-тұжырымдамалық мәселелері. Қазіргі тарих ғылымындағы қазақ этногенезі мен этникалық антропологиясының мәселелері. Қазақ мемлекеттілігінің генезисі және эволюциясы. Ежелгі және ортағасырлық Қазақстан көшпелілерінің мәдениетін зерттеудегі өркениеттілік парадигмасы. Әлемдік тарих пен мәдениеттегі Алтын Орданың (Жошы ұлысының) рөлі, ортағасырлық көшпелі империялар мен мемлекеттер (Түркі қағанаттары, Алтын Орда және Қазақ хандығы) арасындағы тарихи-идеологиялық және мәдени сабақтастық.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Қазақстан тарихының тарихнамасы
Курстың мақсаты: Қазақстан тарих ғылымының әр кезеңдегі даму тарихын зерттеу; оны дамыту критерийлерін анықтау; әртүрлі мәселелердің тұжырымдамалық шешімдерін көрсету. Тарихшылардың концептуалды шешімдерін тарих ғылымының бүгінгі талаптары тұрғысынан қайта қарастыру және ғалымдардың еңбектеріне принципті және объективті баға беру, еңбектердегі Қазақстан тарихының өзекті мәселелері туралы ой-пікірлердің дамуы туралы білімдерін қалыптастыру ғалымдардың – С.Ж.Асфендияров, Г.Ф.Дахшлейгер, Е.Б.Бекмаханова, Н.Г.Аполлованың еңбектерін талдау. Көшпелі феодализм туралы пікірталас, Б.С.Сүлейменов, В.Я. Н.Е. Масанов және оның «Қазақтардың көшпелі өркениеті» еңбегін қарастыру. Қазақстан тарихын зерттеудегі қазіргі әдістемелік концепцияларды білу.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Қазақстанның жаңа заман тарихының өзекті мәселелері
Курстың мақсаты: Қазақстан жаңа заман тарихының өзекті мәселелерін Дүниежүзілік тарих, Еуразия және Орталық Азия елдері контекстінде қарастыру. Қазақ хандығының Ресей империясының құрамына кіруі мен жағдайының кезеңдік мәселелері. Орталық Азиядағы ұлттық тарих дискурсының аясында ХҮІІІ-ХІХ ғасырлардағы отаршылдық экспансия процесін түсіну. Жалпыұлттық қозғалыс – «Алаш» – ұлттық тарихтың бренді ретінде және қазақтардың саяси қозғалысын, олардың аймақтық және дүниежүзілік тарих контекстіндегі орны мен рөлін зерттеудегі жаңа көзқарастарды, ХХ ғасырдың бірінші ширегндегі Қазақстандағы ұлттық бірегейлікті айқындаушы құрамдас бөлігі ретінде қарастыру.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Этнологияның іргелі мәселелері
Курстың мақсаты: Қазіргі этнологияның іргелі мәселелері бойынша білімді қалыптастыру және тереңдету. Этнологиялық-этнографиялық зерттеулердің гуманитарлық ғылымдар жүйесіндегі орны. Негізгі этнологиялық мектептер мен ғылыми бағыттар:эволюционизм,диффузияшылдық,социологиялық мектеп,функционализм, Американдық тарихи этнология мектебі ,этнопсихологиялық мектеп,структурализм ,мәдени релятивизм, неоэволюционизм. Қазіргі этносаяси процестер мысалында этникалық топтар мен политонимдер. Этнологиялық мәселелер бойынша теорияларды, концепцияларды және тенденцияларды бағдарлау және оларға сыни баға беру, басқа пәндердің ғылыми жетістіктерін қолдану: қазақтардың этникалық және мәдени генезисі теориясын О.Исмағұлов пен В.Зайберт еңбектерінде пайдалану. Антропогенез, этногенез. Жаһандану жағдайындағы этномәдени бірегейлік парадигмасы. Мәдениеттілік, примордиализмді қарастыру. Зерттеу тәжірибесі кезінде әдістерді қолдану: құралдық және басқа қолданбалы әдістер. Қазіргі этнологиядағы далалық зерттеу әдістері. Қазақтардың көрші халықтармен этногенетикалық байланыстары. Этнологиялық зерттеулерде басқа гуманитарлық және жаратылыстану ғылымдарының әдістерін қолдану ерекшеліктері. Ғылыми ақпаратты іздеуді, жинақтауды және өңдеуді, сонымен қатар эксперименттік зерттеу нәтижелерін жүргізуді, өңдеуді және құжаттауды үйрету.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Жаңа тарих ғылымының тарихнамасы
Курстың мақсаты: Батыс және әлемдік тарихнама туралы білімді қалыптастыру және тереңдету. Оқиғаның соңы-Фукусима. А. Тойнбидің "тарихты түсіну". "Шежіре" мектептері және оның тарих ғылымындағы орны. Ф. Бродельдің "жаһандық тарихы". Осьтік уақыт теориясы-Ясперс, балама тарих мәселелері.Синергетика теориясы. Әлеуметтік тарих және тарихи антропология. "Жаңа жергілікті тарих" және микро тарих. Пәнаралық ғылымдар әлемдік тарихтың негізгі мәселелерін жаңаша түсіндіру тұрғысынан.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Қазақстанның қазіргі заман тарихының көкейкесті мәселелері
Курстың мақсаты: Қазақстанның қазіргі заман тарихының тарихнамасынан және деректануынан терең, объективті білім алу. Алаш Орда мүшелерінің мемлекеттік және қоғамдық қызметі мәселелерін заманауи зерттеулер негізінде зерделеу. Ұлттық тарихи дискурстағы отырықшылық, ашаршылық және кеңестендіру мәселелерін білу. Қазақстандықтар – Ұлы Отан соғысына қатысушылар. Тың игерудің этномәдени, демографиялық және экологиялық зардаптары. Тәуелсіз Қазақстанның әлеуметтік-экономикалық және саяси жаңаруы. Қазақстанның сыртқы саяси бастамалары және халықаралық қатынастар қазіргі жағдайда. Қазақстан тарихы тек академиялық ғылым емес, ол қазақстандықтардың идеологиялық ұстанымдарын қалыптастырудың негізі болып табылады. Қазақстанның тәуелсіздік кезеңінің тарихындағы өзектілігі және оны қамтудағы қиындықтар. Пәнді оқу нәтижесінде магистранттың Қазақстан Республикасының егемендігі мен тәуелсіздігі кезеңіндегі тарих ғылымының заңдары мен заңдылықтарын нақты ұстануы маңызды, ол келесі негізгі аспектілерді қамтиды: Тәуелсіздіктің бастапқы нүктесі және даму ықтималы. Посткеңестік кезеңдегі нұсқалар, ұлттық жаңғыру. Тәуелсіздіктің шынайы жүзеге асуы. Қазақстандағы барлық этностардың ортақ тарихы олардың ортақ мұрасы және әлеуметтік жады ретінде бірге басынан өткерді. Курс соңында, Қазақстан жаһандық тарих контекстінде қарастыру.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Абылай хан тұлғасының рөлі және оның ұлттық қауіпсіздік контекстіндегі саясаты
Курстың мақсаты: Қазіргі кезеңдегі қазақ мемлекеттілігінің күрделі саяси жағдайы призмасы арқылы хан Абылайдың саяси қызметін ұлттық қауіпсіздік контекстінде зерттеу. Хан Абылайдың қазақ қоғамындағы саяси портретін және қасиеттерін сипаттау: белгілі өмірлік тәжірибесі мен ел басқару даналығы, соғыс өнеріндегі қолбасшы, әскери қолбасшы ретіндегі қасиеттерін зерттеу. Отандық тарихнамадағы Аблайтанудың өзекті мәселелерін зерттеу: хан Абылайдың тұлғасы мен қызметін зерттеуге арналған ауызша және жазбаша (мұрағаттық, эпистолярлық) дереккөздерді талдау. Революцияға дейінгі, кеңестік және қазіргі орыс тарихнамасындағы Абылай тұлғасын зерттеу, ХҮІІІ ғасырдағы Қазақстан тарихының әлеуметтік-мәдени және геосаяси контекстінде хан Абылайдың саяси қызметін зерттеу.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Қазіргі тарих ғылымындағы пәнаралық әдістер
Курстың мақсаты: Пәнаралық ғылым теориялары бойынша білімді қалыптастыру. Тарихтың өзекті мәселелерін зерттеуде пәнаралық әдістер мен теориялар туралы түсінік қалыптастыру. Тарих ғылымының жаңа және қазіргі замандағы эволюциясы туралы тұтас түсінік қалыптастыру. Зерттеу жұмысының жалпы ғылыми парадигмалары мен пәнаралық әдістерін қолдану. Тарихи білімдегі әмбебап әдістер мен тәсілдер. Тарихи зерттеу объектілеріне сандық және статистикалық, мәдени, антропологиялық әлеуметтанулық көзқарастар.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Діни мәтіндерді түсіну және интерпретациялау мәселесі
Герменевтика және діни мәтіндерді түсіну. Діни мәтіндердің ерекшеліктері, олардың стилі мен мазмұны. Қасиетті мәтіндердегі сөздің мағыналары мен функциялары. Діни кітаптардың мазмұнын түсіну, аудару және түсіндіру мәселелері. Ескі және жаңа өсиеттер, Құран мәтіндерінің құрылымындағы мифологемалардың мазмұны мен функциялары. Қасиетті кітаптардың мәтініндегі адамгершілік-этикалық принциптері. Атеизм тұрғысынан діни мәтіндерді сынаудың әдістері мен нәтижелері.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Жаңа діни қозғалыстар
«Жаңа діни қозғалыстар» түсінігі. Жаңа діни ағымдардың белгілері мен типологиясы. Жаңа діни ағымдардың пайда болу себептері. Жаңа діни қозғалыстар мен культтердің әлеуметтік базасы. Христиандық бағыттағы жаңа діни қозғалыстар. Иса Мәсіхтің соңғы күнгі әулиелер шіркеуі (мормондар). Иегова Куәгерлері. Ұлы ақ бауырластық. Сайентология. Мунның қозғалысы. Кришнаиттер. Шығыстық бағыттағы жаңа діни қозғалыстар. Неоиндуизм. Необуддизм. Басқа діни қозғалыстар. Пұтқа табынудың жаңа түрлері.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Деструктивті және тоталитарлы ағымдардың өзекті мәселелері
Діни формалардың әртүрлілігі. Қазіргі дәстүрлі емес діндер. Дәстүрлі емес діндердің әртүрлілігі, олардың жіктелуі. Деструктивті діни бірлестіктер, олардың түсініктері мен белгілері. Діни экстремизм ұғымы. Әлемдегі және Қазақстан Республикасындағы дәстүрлі және дәстүрлі емес діндер. Қазақстанда азаматтық қоғамның қалыптасуы жағдайында дәстүрлі емес бірлестіктердің қызметін бақылау мәселесі. Жеке тұлғаның, қоғам мен мемлекеттің діни қауіпсіздігі.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Зайырлы мемлекет және дін
Зайырлы мемлекеттің принциптері. Мемлекеттің егер дін мемлекеттік заңдарға қайшы келмесе, оның қызмет саласына араласпауы. Діни ұйымдар және діни қызметшілер. Кеңес мемлекетінің мәнін және оның дінмен қарым-қатынасын түсіну. Зайырлы мемлекет пен көп мәдениетті қоғамдағы діни ағарту мен тәрбие мәселелері. Қазіргі Қазақстан Республикасында дін тарату қызметінің, діни білім мен тәрбиенің нормативтік-құқықтық базасы.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 3
-
Қазіргі әлемдегі ислам және саясат
Исламдық құқықтық доктрина шеңберінде мемлекеттің ислам тұжырымдамасын дамыту. Адам құқықтарының исламдық тұжырымдамасы. Қазіргі мұсылман мемлекеттерінің саяси жүйелеріндегі ислам факторы. Тарихтағы және қазіргі кездегі ислам және саяси идеологиялар. Ислам және демократия. Қазіргі әлемдегі исламдық саяси партиялар. Ислам және қауіпсіздік мәселелері. Ислам қозғалыстарының радикалдану себептері. Қазіргі заманғы қарулы қақтығыстардағы ислам факторы. Мұсылман емес әлемдегі ислам және мұсылмандар.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Әлеуметтік теориялар
Әлеуметтанулық дәстүр және қазіргі әлеуметтанулық теорияның мәселелері. ХХ ғасырдағы әлеуметтік теорияның дүниетанымдық негіздері. Арнайы социологиялық теориялар. Басқару әлеуметтануы және оның пәндік саласы. Қауіпсіздік әлеуметтануы және оның негізгі мәселелері. Жастар әлеуметтануы. Конфликтологияның негізгі мәселелері. Этноциология. Құрылымдық функционализм. Әлеуметтанудағы психоаналитикалық бағыт. Франкфурт мектебі. Гендерлік әлеуметтанудың пайда болуының әлеуметтік-экономикалық алғышарттары. Күнделікті шындық әлеуметтанулық мәселе ретінде.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Қазіргі таңдағы діни процессер
Дінді зерттеудің теологиялық және ғылыми тәсілдері. Дін әлеуметтануы. Дін қоғамдық институт ретінде. Жаңа діни ағымдардың пайда болуы. Дәстүрлі діндер мен жаңа қозғалыстардың өзара қарым-қатынасы. Қазіргі әлемдегі діни жағдай: даму тенденциялары мен проблемалары. Қазіргі әлемдегі ислам факторының мәселелері. Қазіргі діншілдіктің сипаты мен ерекшеліктері. Қазақстандағы қазіргі конфессиялық жағдай. Қазіргі Қазақстандағы діншілдік феномені.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 5
Профессии
Оқыту нәтижелері
- Әлемнің ғылыми бейнесін, ғылым философиясының негізгі тұжырымдамаларын, ғылыми білімнің құрылымы мен деңгейлерін; тарихи, әлеуметтік, қоғамдық, мәдени, этникалық және діни құбылыстарды білу, түсіну және талдау; сыни ойлау дағдыларын көрсету
- Жоғары мектептің сыни ойлау, шешендік шеберлігі бойынша педагогика және әдістеме саласындағы теориялық білімді игеру, тарихи, әлеуметтік-дінтану ғылымдарындағы соңғы жаңалықтарды зерттеуді жүзеге асыру, мұрағат саласында жаңа білім мен шешімдер алуға алып келетін жобаларды зерттеу, әзірлеу, іске асыру, педагогикалық практикада коммуникативтік, кәсіби-педагогикалық құзыреттерді қолдану.
- Білім алушылардың оқу процесіндегі танымдық қызметінің психологиясын білу және түсіну, оқытудың әртүрлі технологияларын сыни тұрғыдан салыстыру, тарихи және әлеуметтік-дінтану ғылымдарының дүниежүзілік және отандық ғылыми тұжырымдамаларын білу, қазақстандық қоғамның даму проблемаларын шешуге бағытталған ғылыми нәтижелер алу
- Ғылыми жұмыс нәтижелерін өзінің кәсіби қызметінде іс жүзінде қолдану, кәсіби қызметте шет тілінде білім берудің халықаралық стандарттары аясында коммуникативтік құзыреттілікті игеру
- Деректану мен тарихнаманың қазіргі заманғы бағыттары мен теориялық-методологиялық мәселелерін, тарихи зерттеудің методологиясын білу. Дүниежүзілік және отандық тарихнамадағы пікірталас туғызатын мәселелерді сыни тұрғыдан талдау
- Пәнаралық байланыста зерттеу позицияларын іске асыру, зерттеу қызметінде жоғары зияткерлік адалдық дағдыларын қалыптастыру, тарихи дереккөздерді ғылыми жариялауға дайындау
- Ғылыми мақалаларды жариялау түрінде ғылыми зерттеулердің нәтижелерін қолдану, ғылыми этикалық қағидаттарды сақтау, қазіргі заманғы әлемдік және отандық тарих ғылымында ғылыми-зерттеу міндеттерін дербес шешу әдістемесін меңгеру, ұлттық және халықаралық дерекқорлармен жұмыс істеу
- Тарихи, әлеуметтанулық, этникалық аспектілерді, қазіргі әлемдегі діни жағдайды, қоғам мен мемлекеттің діни қауіпсіздігін, зайырлы мемлекет пен көп мәдениетті қоғамдағы діни ағарту мен тәрбие мәселелерін талдау және түсіндіру
Ұқсас БББ
7M02201 Тарих (1.5)
Қазақ ұлттық қыздар педагогикалық университеті (QYZPU)
7M02201 Тарих
Шерхан Мұртаза атындағы Халықаралық Тараз инновациялық институты
7M02201 Тарих
Астана халықаралық университеті
7M02201 Тарих
Қ.Жұбанов атындағы Ақтөбе өңірлік университеті
7M02201 Тарих
Махамбет Өтемісов атындағы Батыс Қазақстан университеті
7M02201 Тарих
М.Қозыбаев атындағы Солтүстік Қазақстан университеті
7M02201 Тарих
Академик Е.А.Бөкетов атындағы Қарағанды университеті (ҚарУ Е.А.Бөкетов)
7M02201 Тарихшы зерттеуші
Х.Досмұхамедов атындағы Атырау университеті
7M02201 Тарих
Ахмет Байтұрсынов атындағы Қостанай өңірлік университеті