6B05203 География және табиғатты пайдалану в М.Қозыбаев атындағы Солтүстік Қазақстан университеті
-
Білім беру бағдарламасының мақсаты Қоғам мен қоршаған ортаның орнықты дамуын, мемлекеттің "жасыл экономика" бағдрламасындамыту, экологиялық сана мен дүниетанымды, экологиялық мәдениетті қалыптастыру жөніндегі саясатын іске асыру үшін табиғи ортаны, табиғи ресурстарды кешенді қорғау, өндірістік және өндірістік емес саланың әртүрлі салаларының кәсіпорындары мен мекемелерінде табиғатты пайдалануды басқару жөніндегі ғылыми-зерттеу және практикалық қызметті жүзеге асыру үшін жаратылыстану саласындағы бакалаврларды даярлау география және онымен байланысты жаратылыстану ғылымдары саласындағы ғылыми жетістіктерге негізделген қоғам қалыптастыру.
-
Академиялық дәреже Бакалавриат
-
Оқыту тілі Русский, Қазақша
-
Оқу мерзімі 4 года
-
Кредиттер көлемі 240
-
Білім беру бағдарламаларының тобы B052 Жер туралы ғылым
-
ҰБТ-дағы пәндер Математика және География
-
Білім беру саласы 6B05 Жаратылыстану ғылымдары, математика және статистика
-
Дайындық бағыты 6B052 Қоршаған орта
Пәндер
-
Кәсіби қызметке кіріспе
Білім алушылардың болашақ кәсіби мамандануы туралы хабардар болуы, өмірлік көзқарастар мен мақсаттарды болашақ кәсіби қызметпен байланыстыру, болашақ кәсіби қызмет саласындағы жеке дамуды жоспарлау, сондай-ақ болашақ кәсіби қызметтің мәні, мазмұны және әлеуметтік мақсаты туралы хабардар болу үшін орта қалыптастыру туралы пән.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Географиялық қабық туралы ілім
География ғылымдарының жүйесі мен кешені, географияның объектісі, міндеттері, оның тарихы, зерттеу әдістері, географиялық қабық және оның негізгі компоненттері (атмосфера, литосфера, гидросфера, педосфера, биосфера), құрылымы, қасиеттері мен ерекшеліктері туралы негізгі түсініктерді зерттейтін пән.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Құқық және сыбайлас жемқорлыққа қарсы мәдениет негіздер
Қоғамдық және жеке құқықтық сананы, құқықтық мәдениетті қалыптастыруды, сыбайлас жемқорлыққа қарсы іс-қимыл жөніндегі азаматтық ұстанымды қоғамға қарсы құбылыс ретінде зерттейтін пән.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Экология және тұрақты даму
Экология тарихын, негізгі міндеттері мен әдістерін, экологиялық заңдылықтарын, тіршілік ету ортасының экологиялық факторларын және олардың жіктелуін, экологиялық жүйелердің жұмыс істеу заңдылықтарын, қоршаған ортаның ластану мәселелерін зерттейтін пән, жалпы және қолданбалы Экологияның негізгі мәселелерін егжей-тегжейлі баяндайды, қоғамның қазіргі заманғы міндеттерін шешудегі экологияның рөлін, сондай-ақ адамның өндірістік қызметі нәтижесінде жаһандық экологиялық проблемалардың пайда болуын, оларды шешу жолдарын, қоғамның экоцентристік дүниетанымын қалыптастыруды ашады.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Ғылыми зерттеу әдістері
Әртүрлі объектілер мен процестерді ғылыми зерттеудің негізгі әдістерін, ғылыми зерттеуді жоспарлаудың негізгі кезеңдерін, қарапайым объектілер мен процестердің аналитикалық және статистикалық модельдерін, эксперименттік деректерді статистикалық өңдеудің ерекшеліктерін зерттейтін пән.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Тіршілік қауіпсіздігі негіздері
Қауіпсіздік және тіршілік әрекеті саласындағы заңнамалық және құқықтық актілерді, Қазақстан Республикасында азаматтық қорғанысты (МО) құру және оның жұмыс істеу міндеттерін, қағидаттарын, адам мен тіршілік ету ортасын табиғи және техногендік шығу тегі зиянды және қауіпті факторлардан қорғауды зерделейтін пән.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Экономика және кәсіпкерлік негіздері
Экономикалық теорияның пәні мен әдісін, қоғам дамуындағы экономикалық теорияның орны мен рөлін, қоғамдық өндіріс негіздерін, қоғамдық шаруашылықтың нысандарын, сұраныс пен ұсыныс теориясының негіздерін, кәсіпкерлікті, өндіріс шығындарын, факторлық нарықтар және факторлық табыстың қалыптасуын, ұлттық экономиканы жүйе ретінде, ақша-несие және фискалдық жүйелерді зерттейтін пән.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Минералогия және петрография негіздері
Минералдарды, тау жыныстарын, олардың заттық құрамын, құрылымын, қасиеттерін, анықтау және зерттеу әдістерін, жіктелуін, қалыптасу, орналастыру заңдылықтарын зерделейтін пән; пәнді зерделеу нәтижелері бойынша білім алушы геологиялық процестерді түсіндіру қабілетін көрсетеді; минералдардың, тау жыныстарының, пайдалы қазбалардың құрамын, қасиеттерін, шығу тегін, оларды орналастыру заңдылықтарын айқындайды.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Геология
Жер қыртысының құрамы мен құрылымын, жердің сыртқы және ішкі динамикасының процестерін зерттейтін пән; минералдар мен тау жыныстары, геологиялық процестер, Жердің даму тарихы, органикалық әлемнің пайда болуы мен эволюциясы туралы жалпы түсініктер береді.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Биосфераның пайда болуы және эволюциясы
Пән биосфера эволюциясының теориясы мен негізгі кезеңдері, биосфера эволюциясының заңдылықтары мен қозғаушы күші, Жердегі тіршіліктің даму кезеңдері және биосфераның өткені туралы синтезделген білімді қазіргі жағдайды бағалауда және адамзат өркениетінің дамуының басымдықтарын анықтауда қолдану үшін қалыптастырады. Пәнді игеру нәтижелері бойынша білім алушы биосфераның өткені туралы білімді оның қазіргі жағдайын бағалау кезінде қолдану үшін, адам қызметінің адамзат өркениетінің даму стратегиясын анықтау үшін биосфераны ұйымдастыруға әсер ету шегі туралы білімді меңгереді; кәсіби міндеттерді шешуде және шешім қабылдауда алған білімдерін іс жүзінде қолдануға қабілетті.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Адам және биосфера
Пән биосфера, социосфера және ноосфера деңгейінде адамзаттың қоршаған әлеммен қарым-қатынасы мәселелерін зерттейді; экологиялық дағдарыстардың себептері; жаһандық экологиялық мәселелерді шешу жолдарын және табиғат пен адамзат қатынастарын үйлестірудегі тұрақты дамудың рөлін анықтайды. Пәнді игеру нәтижелері бойынша білім алушылар әртүрлі деңгейдегі экологиялық проблемалардың себептерін анықтай алады, әлеуметтік салада және адамзаттың қоршаған ортамен қарым-қатынасындаиссалы шешімдер таба алады.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Қазіргі жаратылыстану ғылымдарының тұжырымдамалары
Пән қазіргі жаратылыстану пәнінің пәнін, мазмұнын, міндеттерін, басқа ғылымдармен байланысын, ғылыми таным әдіснамасын, зерттеудің ғылыми әдістерін зерттейді; жаратылыстану ғылымдарының негізгі принциптері мен теориялық негіздерін, олардың дамуы мен әлемді заманауи түсінуге қосқан үлесін қамтиды; пәнді оқуды аяқтағаннан кейін білім алушы жаратылыстанудың әртүрлі салаларында тұжырымдамалық негіздер мен әдіснамалық тәсілдерді меңгергендігін көрсетеді.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Топырақтар географиясы және экологиясы
Пән топырақтың жер геосфераларымен - атмосферамен, гидросферамен, литосферамен, биосферамен тікелей және кері байланысын, топырақтың экологиялық функцияларын, топырақтың қазіргі заманғы жіктелу принциптерін және негізгі таксономиялық бірліктерді оқшаулау ерекшеліктерін, топырақ-географиялық аудандастыруды, географиялық жағдайлардың өзгеруіне байланысты топырақтың әртүрлі түрлерінің таралу заңдылықтарын, олардың сипаттамаларын, ұтымды пайдалану мен қорғаудың ғылыми негіздерін зерттейді топырақ.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Топырақтану топырақ географиясының негіздерімен
Топырақтың құрылымын, құрамы мен қасиеттерін, топырақ түзілу кезеңдері мен факторларын, топырақта болатын биологиялық, геохимиялық және физика-химиялық процестерді, топырақтың негізгі түрлерінің географиялық таралу заңдылықтарын, топырақты ұтымды пайдалану жолдары мен әдістерін зерттейтін пән.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Әлемнің табиғи ресурстары және ресурстану
Пән табиғи ресурстарды, олардың қалыптасу факторлары мен жағдайларын, жіктелуін, қорларын, сапалық және сандық сипаттамаларын, орналастырылуын, әлемнің жекелеген елдері мен өңірлерінде табиғи ресурстарды игеруін, ресурстық зерттеудің, табиғатты ұтымды пайдаланудың принциптерін, тәсілдері мен міндеттерін, табиғи ресурстарды зерделеу әдістерін және олардың болжамын зерделейді; пәнді оқып-үйрену аяқталғаннан кейін білім алушы талдау және табиғи ресурстарды ұтымды пайдалану тәсілдерімен әлемнің елдері мен өңірлерінің ресурстармен қамтамасыз етілуін бағалау.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Жердің морфоструктурасы және морфоскульптурасы
Жер бедері (жер бедері, мұхиттар мен теңіздер түбі), геоморфологияның ғылыми тұжырымдамалары мен теориялары, рельефтің пайда болуының жалпы заңдылықтары мен факторлары, даму тарихы, өзгеру динамикасы, жасы, рельеф түрлері, рельефтің атмосферамен, гидросферамен, биосферамен байланысы туралы жалпы мәліметтерді зерттейтін пән рельефті зерттеудің негізгі әдістерімен таныстырады.
Оқу жылы - 2
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Метеорология және климатология
Атмосфераның физикалық заңдылықтарын, процестері мен құбылыстарын, географиялық факторларды, ауа-райы мен климаттың қалыптасу заңдылықтарын, олардың жер шарында таралуын, өткен және болашақтағы өзгерістерді зерттейтін пән; пәнді оқу нәтижелері бойынша білім алушы метеорология және климатология бойынша білімді және өндірістік міндеттерді жобалау және шешу кезінде қабылданатын шешімдерді негіздеу үшін метеорологиялық өлшеулер мен байқаулар дағдыларын пайдалана алады.
Оқу жылы - 2
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Табиғатты пайдалану картографиясы
Географиялық карталарды, олардың қасиеттерін, жіктелуін, картографиялау әдістерін, зерттеудің картографиялық әдісін, табиғат пайдалануды картографиялау ерекшеліктерін зерделейтін пән; пәнді зерделеу нәтижелері бойынша білім алушы карталардың әртүрлі түрлерін жасауға, олармен жұмыс істеу дағдыларын меңгеруге, далалық визуалды, аспаптық картографиялық жұмыстар мен зерттеулер жүргізуге қабілетті.
Оқу жылы - 2
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Жасанды интеллект негіздері
Пән жасанды интеллекттің (ЖИ) негізгі тұжырымдамалары мен принциптерін, оның әртүрлі қызмет салаларындағы рөлін, заманауи құралдар мен технологияларды, сондай-ақ жасанды интеллекттің қоғамға әсерін зерттейді. Курс барысында табиғи тілді өңдеу, компьютерлік көру, генеративті модельдер және деректерді өндіруді қоса алғанда, ЖИ жұмысының негізгі аспектілерін қарастырылады. ЖИ-ті бағдарламалаусыз практикалық қолдануға, оны қолданудың этикалық аспектілеріне және даму перспективаларына ерекше назар аударылады. Пәнді оқу нәтижесінде білім алушы деректерді талдауға және түсіндіруге, кәсіби міндеттерді шешу үшін заманауи ЖИ-құралдарын пайдалануға, жасанды интеллект саласындағы негізгі үрдістерді түсінуге және ЖИ-нің қоғам мен экономикаға әсерін сыни бағалауға қабілетті.
Оқу жылы - 2
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Қаржылық сауаттылық негіздері
Капитал салымдарын және ақша ағындарын жоспарлауды, ұзақ мерзімді қаржыландыру көздерін, қысқа мерзімді қаржыландыру көздерін, дивидендтік саясатты, IPO-ны,жеке қаржыны басқаруды, салымдардың тиімділігін анықтауды зерттейтін пән
Оқу жылы - 2
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Гидрология және гидрогеология
Пән табиғи суларды (жер үсті және жер асты), олардың пайда болуын, қасиеттерін, жіктелуін, гидрологиялық процестерін, жер шарындағы таралуын, практикалық маңыздылығын зерттейді, табиғи сулардың атмосферамен және литосферамен, биосферамен өзара әрекеттесуін, гидросфера ресурстарын және оларды ұтымды пайдалануды қарастырады.
Оқу жылы - 2
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Биогеография
Қазіргі заманғы биогеографияның негізгі теориялық ережелері мен қолданбалы бағыттарын, кеңістік пен уақыттағы диапазондардың қалыптасуы мен дамуын, биота компоненттерінің географиялық ортамен байланысын, құрлық пен мұхиттың биогеографиялық аудандастыру принциптерін, қазіргі заманғы негізгі флористикалық және фауналық патшалықтардың қалыптасу және даму тарихын, биомалардың географиялық орналасуының негізгі заңдылықтарын, арал биогеографиясының тік түсіндірмелілігі мен ерекшеліктерін зерттейтін пән.
Оқу жылы - 2
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Қазақстанның жер ресурстары
Пән Қазақстан Республикасының жер ресурстарының қазіргі жай-күйін, олардың сандық және сапалық сипаттамаларын, құрылымын, өңірлерде бөлінуін, ұтымды пайдалану мәселелерін, Қазақстан Республикасының жер пайдалану саласындағы заңнамалық және нормативтік базасын зерделейді; пәнді зерделеу аяқталғаннан кейін білім алушы жер ресурстарын ұтымды пайдалану үшін қажетті білім, білік және дағдылар жиынтығын меңгеретін болады.
Оқу жылы - 3
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Кадастрлар және су ресурстарын бағалау
Су ресурстарын кадастрлау қағидаттары мен тәсілдерін, су ресурстарын кадастрлық бағалауды жасауды, Қазақстан Республикасының кадастрлық қызметінің құқықтық негіздерін зерделейтін пән; пән аяқталғаннан кейін білім алушы шаруашылық-экономикалық міндеттерді шешуде және су ресурстарын ұтымды пайдалануда кадастрларды қолдану қабілетін көрсете алады.
Оқу жылы - 3
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Радиациялық экология
Пән биосфераның барлық иерархиялық деңгейлерінде радиацияның экологиялық фактор ретіндегі әсерін зерттейді, иондаушы сәулеленудің күрделілігі мен құрылымдық ұйымының әртүрлі деңгейлеріндегі биологиялық объектілерге әсерін, радиоактивті қалдықтар мәселесін шешу жолдарын, радиоэкологиялық нормалау принциптері мен әдістерін және радиациялық қауіпсіздік нормаларын қарастырады. Пәнді игеру нәтижелері бойынша білім алушы далалық және зертханалық жағдайларда радиоэкологиялық зерттеулердің әдістері мен тәсілдерін, радиациялық бақылау құралдарын меңгереді; қоршаған ортаның радиациялық қауіптілігін бағалау үшін радиациялық бақылау құралдарын қолдануға қабілетті.
Оқу жылы - 3
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Қоршаған орта геохимиясы
Пәннің мазмұны жер мен табиғат объектілерін оның бетінде де, олардың ішкі құрылымы мен химиялық құрамын да зерттейтін жаратылыстану пәндерінің кешенімен байланысты мәселелер шеңберін қамтиды; Жердің химиялық құрамы, құрылымы, жер қыртысы, жердің химиялық элементтерінің қасиеттері мен шығу тарихы туралы негізгі ғылыми білім жүйесімен таныстырады. Пәнді игеру нәтижелері бойынша білім алушы геохимиялық, биогеохимиялық және экологиялық-геохимиялық зерттеулердің негізгі әдістерін, сондай-ақ геохимиялық ақпаратты жинау және өңдеу әдістемесін меңгереді.
Оқу жылы - 3
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Қазақстанның физикалық географиясы және экологиясы
Пән Қазақстан аумағының табиғи жағдайларын, табиғи ерекшеліктерін, геологиялық даму тарихын, тектоникалық құрылымдарды және олармен байланысты пайдалы қазбаларды, климатты, рельефті, табиғи суларды, өсімдіктер мен жануарлар дүниесін, ландшафттарды, Қазақстанның физикалық-географиялық аудандастырылуын, ел өңірлерінің экологиялық ахуалы мен экологиялық проблемаларын, Қазақстан Республикасының экологиялық құқығын және орнықты даму мәселелерін зерделейді.
Оқу жылы - 3
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Геоэкология
Литосфераның, атмосфераның, гидросфераның, педосфераның, биосфераның геоэкологиясын және олардың экологиялық функцияларын, геосфералардың антропогендік өзгерістерін және адамзаттың табиғи ортаға әсерімен, аумақтарды геоэкологиялық аудандастырумен байланысты геоэкологиялық проблемаларды зерделейтін пән; пәнді зерделеу нәтижелері бойынша білім алушы бақылауларды ұйымдастыру және жүргізу, ОЖ жай-күйін, ластану деңгейін талдау негіздері мен принциптері туралы білімді қолдануға қабілетті сәрсенбі (геосфера).
Оқу жылы - 3
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Ландшафттану
Табиғи-аумақтық кешендерді, олардың құрамдас бөліктерін, құрылымын, қалыптасу факторларын, жұмыс істеуін, динамикасы мен эволюциясын, жүйеленуін, жіктелуін және типологиясын, геожүйелердің адам шаруашылық қызметінің әсеріне тұрақтылығы мәселелерін зерделейтін пән; пәнді зерделеу нәтижелері бойынша білім алушы ландшафттану негіздері туралы білімді кәсіби қызметте пайдалана алады.
Оқу жылы - 3
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Географиялық аудандастыру
Пән әлемнің және Қазақстанның өңірлік табиғи-аумақтық кешендерін, физика-географиялық аудандарын зерттейді.
Оқу жылы - 3
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Геоақпараттық жүйелер негіздері
Пән ГАЖ даму аспектілерін, жұмыс істеу және қолдану принциптерін, ГАЖ құралдары мен әдістерін, ГАЖ типологиясын, деректер көздерін, мәліметтер базасын құруды, ГАЖ жобалау кезеңдерін зерттейді; пәнді оқуды аяқтағаннан кейін білім алушы заманауи геоақпараттық технологиялар құралдарымен зерттеу жүргізудің теориялық негіздері мен практикалық дағдыларын меңгеретін болады.
Оқу жылы - 3
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Қазақстанның су ресурстары
Пән су ресурстарын, олардың мақсатын, рөлін, су ресурстарының сандық және сапалық сипаттамаларын, құрылымын, Қазақстан Республикасының өңірлерінде су ресурстарының бөлінуін, оларды ұтымды пайдалануды, Қазақстан Республикасының су пайдалану саласындағы заңнамалық және нормативтік базасын зерделейді; пәнді зерделеу аяқталғаннан кейін білім алушы су ресурстарын ұтымды пайдалану үшін қажетті білім, білік және дағдылар жиынтығын меңгеретін болады ресурстар.
Оқу жылы - 3
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Жаратылыстану ғылымдарындағы геоақпараттық жүйелер
Кеңістіктік деректерді интеграциялау негіздерін, ГАЖ стандартты функцияларын, жаратылыстану ғылымдарында, жаратылыстану-ғылыми зерттеулерде ГАЖ қолданудың әдіснамалық аспектілерін зерттейтін пән, пәнді оқуды аяқтағаннан кейін білім алушы практикалық мәселелерді шешу үшін ГАЖ құру және қолдану принциптері, әдістері туралы білімдерін көрсете алады.
Оқу жылы - 3
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Табиғатты пайдаланудағы ресурстарды үнемдейтін технологиялар
Өндірістің, көліктің, коммуникацияның қазіргі заманғы салаларында ресурс үнемдеу технологияларының негіздерін зерделейтін пән; пәнді зерделеу нәтижелері бойынша білім алушы экологиялық қауіпсіздікті және ресурстарды барынша үнемдеуді ескере отырып, түпкілікті өнім алуға бағытталған іс-шараларды әзірлеу кезінде табиғи ресурстарды ұтымды және кешенді пайдаланудың бағыттары мен тәсілдері, өндіріс салаларындағы ресурс үнемдеу технологиялары туралы алған білімдерін қолданады.
Оқу жылы - 3
Семестр - 2
Несиелер - 7
-
Материктер мен мұхиттардың географиясы
Пән материктер мен мұхиттардың, жекелеген аймақтардың, физика-географиялық аймақтар мен ландшафттардың, жоғары дәрежелі табиғи-аумақтық кешендердің табиғатының әртүрлілігін зерттейді, ішкі бірлігі, біртектілік дәрежесі және табиғаттың өзіндік ерекшеліктері бар географиялық қабықтың ажырамас бөліктері ретінде; пәнді оқу нәтижелері бойынша білім алушы географиялық объектілерді, құбылыстар мен процестерді жаһандық, өңірлік деңгейде анықтай алады және жергілікті деңгейде.
Оқу жылы - 3
Семестр - 2
Несиелер - 8
-
Демография негіздері бар халық географиясы
Географиялық ғылымдар жүйесіндегі халық географиясының орнын, демографиялық ақпарат көздерін, халықтың көбею түрлері мен түрлерін, негізгі демографиялық процестерді (туу, өлім-жітім), халықтың нәсілдік және этникалық құрамын, діндер географиясын, халық санының динамикасын, әлем халқын орналастырудың өңірлік ерекшеліктерін, демографиялық коэффициенттер мен көрсеткіштерді, халықтың аумақтық ұйымдастырылуын, қалалық және ауыл халқы, урбанизация және оның түрлері, халықтың көші-қон процестері.
Оқу жылы - 3
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Қазақстанның экономикалық және әлеуметтік географиясы
Әлемнің қазіргі саяси картасын, әлем елдері қоғамының әлеуметтік сипаттамасын, халықаралық экономикалық қатынастарды, сауда байланыстарын, әлемдік экономиканың аймақтық құрылымын, экономикалық және әлеуметтік процестерді, әлемнің жаһандық мәселелерін, әлемнің әртүрлі аймақтарының даму перспективаларын зерттейтін пән.
Оқу жылы - 3
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Елтану
Елтану принциптерін, заңдарын, категорияларын, даму тарихын, елтану ғылымының негізгі идеялары мен тұжырымдамаларын зерттейтін пән; әлем елдерінде болып жатқан негізгі ұғымдар мен категорияларды, процестерді, заңдылықтар мен байланыстарды, елдердің, түрлі өңірлердің елтану сипаттамаларын құрастыруды қарастырады.
Оқу жылы - 3
Семестр - 2
Несиелер - 8
-
Қала географиясы
Урбанизацияның кеңістіктік аспектісін, әлемдегі қала халқының динамикасы мен шоғырлануын, функцияларын, жіктелуін, қала мәселелерін зерттейтін пән.
Оқу жылы - 3
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Кадастрлар және жер ресурстарын бағалау
Жер ресурстарын кадастрлау принциптері мен тәсілдерін, Жер ресурстарын кадастрлық бағалауды жасауды, Қазақстан Республикасының кадастрлық қызметінің құқықтық негіздерін зерделейтін пән; пән аяқталғаннан кейін білім алушы шаруашылық-экономикалық міндеттерді шешуде және жер ресурстарын ұтымды пайдалануда кадастрларды қолдану қабілетін көрсете алады.
Оқу жылы - 4
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Табиғатты пайдалануды басқару
Табиғатты пайдаланудың әртүрлі аспектілерін, қоғамның және қоршаған ортаның тұрақты дамуы жағдайында табиғи ресурстарды тиімді басқарудың механизмдері мен стратегияларын зерттейтін пән; пәнді оқу нәтижесі бойынша білім алушы табиғатты пайдалануды басқару саласында іргелі және қолданбалы білімді қолдана алады; табиғатты пайдалануды басқару механизмдерін жетілдіру бойынша ұсыныстар әзірлейді.
Оқу жылы - 4
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Әлемнің экономикалық, әлеуметтік және саяси географиясы
Әлем экономикасы салаларының географиясын, әлемнің қазіргі саяси картасын, әлем елдері қоғамының әлеуметтік сипаттамасын, халықаралық экономикалық қатынастарды, әлемдік экономиканың аймақтық құрылымын зерттейтін пән.
Оқу жылы - 4
Семестр - 1
Несиелер - 8
-
Жобалау және аумақтық жоспарлау
Аумақтық жобалау және аудандық жоспарлау теориясы мен әдістерін, функционалдық аймақтарға бөлуді, аумақтардың жоспарлау құрылымын зерттейтін пән.
Оқу жылы - 4
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Солтүстік Қазақстан облысының физикалық және экономикалық географиясы
Геологиялық құрылысты, пайдалы қазбаларды, рельефті, климатты, табиғи суларды, топырақ-өсімдік жамылғысын, жануарлар дүниесін, табиғи ландшафттарды, экономиканы, өндірістің негізгі салаларын, көлік жүйесін, Солтүстік Қазақстан облысының әлеуметтік саласын зерттейтін пән; пән аяқталғаннан кейін білім алушы табиғи-географиялық ерекшеліктерге, әлеуметтік-экономикалық ерекшеліктерге талдау жүргізу қабілетін көрсете алады. өңірдегі жағдайлар, өңірде физика-географиялық және әлеуметтік-экономикалық зерттеулер жүргізудің әдістемелік негізін меңгеру.
Оқу жылы - 4
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Өндірістің экологиялық-географиялық негіздері
Пән, өндірістің негізгі түрлерін, шикізаттың жіктелуін, өндірісті ұйымдастыру жүйелерін, өндірістік процестерді зерттейді.
Оқу жылы - 4
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Рекреациялық география
Рекреациялық ресурстарды, олардың түрлерін, пайдалану мүмкіндіктері мен бағалау әдістерін, әлем елдері мен өңірлерінің рекреациялық әлеуетін, рекреациялық және туристік табиғатты пайдалануды, рекреациялық қызметті, оны ұйымдастырудың ерекшеліктері мен принциптерін, рекреациялық жоспарлау мен жобалау, туристік-рекреациялық аудандастыру негіздерін зерделейтін пән.
Оқу жылы - 4
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Экологиялық-географиялық ғылыми зерттеулердегі тәуекелдерді басқару
Пән ғылыми танымның міндеттерін, негізгі кезеңдерін, объектісі мен пәнін, экологиялық-географиялық зерттеулердің әдістері мен кезеңдерін, экологиялық-географиялық зерттеулердегі ықтимал тәуекелдерді зерттейді; пәнді оқуды аяқтағаннан кейін білім алушы экологиялық-географиялық зерттеулерді өз бетінше ұйымдастыру, жүргізу, алынған нәтижелерді түсіндіру және оларды практикалық міндеттерді шешу үшін қолдану қабілетін көрсете алады.
Оқу жылы - 4
Семестр - 1
Несиелер - 4
-
Табиғатты ұтымды пайдалану
Өнеркәсіптің, ауыл шаруашылығының, көліктің, тұрғын үй-коммуналдық шаруашылықтың қоршаған ортаға әсер ету тетіктерін; атмосфераның, гидросфераның, топырақтың ластану механизмін, оларды қорғау қағидаттарын, тәсілдерін, минералдық ресурстардың сарқылуын, оларды ұтымды пайдалану қағидаттарын, тәсілдерін, табиғат пайдалану саласындағы халықаралық ынтымақтастықты зерделейтін пән.
Оқу жылы - 4
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Қорғалатын табиғи аумақтар жүйесі
Жер үсті және су экожүйелерін қорғау жүйесін, ерекше қорғалатын табиғи аумақтарды (ЕҚТА) ұйымдастыру және басқару заңнамасын, қағидаттарын, олардың түрлерін, биологиялық әртүрлілікті және табиғи экологиялық жүйелерді, бейбітшілік пен Қазақстан Республикасының ЕҚТА сақтау мен қалпына келтірудегі рөлі мен маңызын, оларды халықты экологиялық тәрбиелеу, табиғатқа ұқыпты қарау мақсатында пайдалануды зерделейтін пән.
Оқу жылы - 4
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Солтүстік Қазақстан облысының географиясы және экологиясы
Аумақты қалыптастыруды, әкімшілік-аумақтық бөлінуді, табиғи-географиялық жағдайлар мен ресурстарды, табиғи компоненттерді, әлеуметтік-экономикалық дамуды, Қоршаған орта компоненттерінің ластануының негізгі көздерін, экологиялық жағдайды және Солтүстік Қазақстан облысының проблемаларын зерделейтін пән; пән аяқталғаннан кейін білім алушы әлеуметтік-экономикалық даму проблемаларын, экологиялық проблемаларды айқындау дағдыларын көрсете алады және оларды шешу жолдары.
Оқу жылы - 4
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Әлемдік экономиканың географиясы
Пән әлемдік экономиканы дамытудың негізгі кезеңдерін, орналастыру факторларын, өндіріс көрсеткіштерін, әлемдік экономика салаларының географиясын: әлемдік энергетика географиясын, экономиканың өндіруші секторларының географиясын және оларды орналастыру заңдылықтарын, машина жасауды, химия өнеркәсібін, жеңіл және тамақ өнеркәсібін, ауыл шаруашылығын, әлемдік көлік географиясын зерттейді.
Оқу жылы - 4
Семестр - 1
Несиелер - 8
Профессии
Оқыту нәтижелері
- Ақпараттық сауаттылық дағдыларын меңгере отырып, әртүрлі тілдік және мәдени ортада еркін қарым-қатынас жасау үшін ауызша және жазбаша түрде тілдік құралдарды пайдалана отырып, ғылыми зерттеудің негізгі түрлерін жазу және негіздеме жасау үшін ғылыми әдістер мен тәсілдерді пайдалана алады, жасанды интеллекттің мүмкіндіктері мен шектеулерін талдайды, кәсіби қызметте деректерді өңдеу және түсіндіру үшін заманауи ЖИ-құралдарын қолданады.
- Жеке және әлеуметтік-экономикалық тұрақтылықты қамтамасыз ететін өзгермелі әлеуметтік-мәдени және экономикалық жағдайларда оңтайлы бейімделу үшін тәжірибелік қызметте базалық философиялық, әлеуметтік-саяси, құқықтық және қаржылық білімді қолданады, Қазақстанның тарихи дамуының негізгі кезеңдерін талдау негізінде азаматтық ұстанымын көрсетеді.
- Қызмет барысында салауатты өмір салтына бағдарлана отырып, тіршілік қауіпсіздігі және қоршаған ортаны қорғау саласындағы нормативтік-техникалық актілерді қолданады, төтенше жағдайларда табиғатты ұтымды пайдалану және қорғау білімдері мен дағдыларын пайдаланады.
- Ғылыми теориялар мен тұжырымдамаларды, қазіргі жаратылыстану ғылымдарының жетістіктерін түсінуге және оларды адам-биосфера жүйесінің географиялық зерттеулерінде қолдануға қабілетті
- Кәсіби қызметті талдауға және бағалауға, жаратылыстану ғылымдары жүйесінің саралануы мен интеграциясын ескере отырып, жаһандық, өңірлік және жергілікті деңгейлерде жаратылыстану ғылымдары әдістерін қолдануға қабілетті
- Географиялық факторларды ескере отырып, визуалды, аспаптық бақылаулардың, өлшемдердің ғылыми-өндірістік деректерін талдау мен түсіндіруде географиялық қабықтың даму заңдылықтарын түсінеді және қолданады.
- Табиғи ресурстарды аумақтық орналастыруды ғылыми талдауды жүзеге асырады, табиғи-ресурстық әлеуетті, ресурстармен қамтамасыз етуді, ресурстық циклдарды бағалау әдістемелерін әзірлейді
- Көрнекі және аспаптық картографиялық зерттеулерді жүзеге асырады, табиғатты пайдалану тәуекелдерін басқару бойынша іс-шараларды жоспарлайды және жүргізеді
- Литосфера, атмосфера, гидросфера, педосфера компоненттерінің қалыптасуының негізгі факторларын анықтайды, олардың ішкі, сыртқы байланыстарын, геологиялық-геоморфологиялық, метеорологиялық, гидрологиялық, топырақ зерттеу әдістерін қолдана отырып заңдылықтарын зерттейді
- Аймақтық экологиялық мәселелерді шешуде ресурстарды үнемдейтін технологияларды бағалау және болжау үшін ГАЖ технологияларын қолдануға қабілетті
- Экономикалық, әлеуметтік, саяси процестерде, құбылыстарда, жағдайларда географияның ғылыми негіздерінің заңдылықтарын тануға; әлем мен Қазақстанның қазіргі даму жағдайларында әртүрлі дәрежедегі әлеуметтік-экономикалық, саяси жүйелерді салыстыруға және жүйелеуге қабілетті
- Табиғи және антропогендік ландшафттары бар аумақтарды аудандастыруды, жобалауды, жоспарлауды жүргізеді, тұрақты даму шеңберінде қоршаған ортаны оңтайландыру үшін өңірлік және жергілікті іс-шараларды айқындайды
- Табиғи ресурстар мен табиғат пайдалануға, ерекше қорғалатын табиғи аумақтарға мониторинг жүргізу үшін компоненттер арасындағы жүйелік байланысты тануға қабілетті; табиғат пайдалану, кадастрлық қызмет, табиғи ресурстарды жобалау және бағалау саласындағы қоғамдық қатынастарды реттейді