6B05217 География және табиғатты тиімді пайдалану в М.Х.Дулати атындағы Тараз университеті
-
Білім беру бағдарламасының мақсаты Табиғатты тиімді пайдалану үшін инновациялық зерттеу әдістері арқылы заманауи білімді қалыптастыруға қабілетті және географиялық құзыреттілікке ие география саласындағы білікті бакалаврларды даярлау.
-
Академиялық дәреже Бакалавриат
-
Оқыту тілі Русский, Қазақша
-
ЖОО атауы М.Х.Дулати атындағы Тараз университеті
-
Оқу мерзімі 4 года
-
Кредиттер көлемі 240
-
Білім беру бағдарламаларының тобы B052 Жер туралы ғылым
-
ҰБТ-дағы пәндер Математика және География
-
Білім беру саласы 6B05 Жаратылыстану ғылымдары, математика және статистика
-
Дайындық бағыты 6B052 Қоршаған орта
Пәндер
-
Жалпы жертану негіздері
Пәннің мақсаты - жер қыртысының негізгі принциптері мен заңдылықтары, құрылымы мен құрамы туралы білімді қалыптастыру болып табылады. Оқытылатын болады: ғылымның даму тарихы. зерттеудің негізгі әдістері, Күн жүйесі мен ғарыштағы Жер планетасы, Жердің ішкі құрылымы мен құрамы жердің тәуліктік және жылдық айналуы, литосфера - жердің қатты қабығы, атмосфера - жердің ауа қабығы барик өрісі және тропосферадағы ауа айналымы, ылғал айналымы, климат туралы қазіргі түсінік, жердің гидросферасы, Жердің биосферасы, географиялық қабықтың дифференциациясы. Пәнді игеру нәтижесінде студенттер Жердің құрылымы мен оның динамикасы туралы терең білімге ие болады, оның қоршаған әлеммен өзара әрекеттесуінің маңызды аспектілерін түсіне алады.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 3
-
Физика
Пәннің мақсаты: іргелі физикалық заңдар мен принциптер туралы білімді игеру; заттардың әртүрлі физикалық құбылыстары мен қасиеттерін түсіндіру үшін физика бойынша алған білімдерін қолдану; физикалық білімді практикалық қолдану; жаратылыстану-ғылыми ақпараттың дұрыстығын бағалау. Мазмұны: механика негіздері, молекулалық физика және термодинамика негіздері; Электр және магнетизм; тербелістер мен толқындар; оптика; сәулеленудің кванттық табиғаты; атомдардың, молекулалардың және қатты денелердің кванттық физикасының элементтері.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Математика
"Математика" пәнін оқудың мақсаты-бітірушінің кәсіби қызметке дайындығына ықпал ететін кәсіптік бағыттағы пәндерді игеру үшін негіз ретінде математика бойынша студенттерді даярлау. Сызықтық және векторлық алгебра, аналитикалық геометрия, математикалық талдау теориясының негізгі бөлімдерінің тақырыптарын оқыту.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Экономикалық, әлеуметтік және саяси географияға кіріспе
Пәннің мақсаты - әлеуметтік-экономикалық және саяси құбылыстарды географиялық талдауда қолданылатын негізгі принциптермен танысу болып табылады. Оқытылатын болады: әлемдік экономиканың географиялық құрылымын, экономикалық дамудың аймақтық ерекшеліктерін, өндіріс пен ресурстарды кеңістікте бөлуді зерттеу, халықтың таралуы, көші-қон, этникалық және әлеуметтік топтар әлеуметтік құбылыстардың географиялық аспектілерін қарастыру және олардың әлеуметтік құрылымдардың қалыптасуына әсері, геосаяси процестерді талдау, саяси жүйелердің құрылымы мен динамикасы, қақтығыстардың географиялық аспектілерін зерттеу, ынтымақтастық және жаһандық басқару. Пәнді игеру нәтижесінде студенттер географиялық тұрғыдан әлеуметтік-экономикалық және саяси процестерді түсінуге және түсіндіруге мүмкіндік беретін талдау дағдыларына ие болады.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 3
-
Химия
"Пәннің мақсаты - студенттерге химиялық заңдар мен түсініктерді, заттың құрылыс теориясын, ерітінділер теориясының негіздерін, тотығу-тотықсыздану процестерінің теориясын, элементтер мен олардың қосылыстарының химиялық қасиеттерін, комплексті қосылыстардың құрылысын, қасиеттерін және қолданылуын игеруді үйрету. Курсты игеру нәтижесінде студенттер химиялық реакциялардың есептеулерін жүргізіп, эксперимент нәтижелерін құрастыра алады. "
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Тұрақты даму
Пәннің мақсаты - қоғамның, экономиканың және қоршаған ортаның теңгерімді және тұрақты дамуына ықпал ететін тұжырымдамаларды, стратегиялар мен тәжірибелерді зерттеу. Оқытылатын болады: ресурстарды басқару әдістері, инновацияларды ынталандыру, үнемді стратегияларды әзірлеу, игіліктер мен мүмкіндіктерді әділ бөлуге жәрдемдесу, әлеуметтік теңсіздіктерді зерттеу, қоғамның барлық мүшелерін даму процесіне қосуға жәрдемдесу жолдарын іздеу, білімге, денсаулық сақтауға, тұрғын үйге және басқа да негізгі қызметтерге қолжетімділікті қамтамасыз ету, адам қызметінің қоршаған ортаға әсерін талдау, ластануды азайту стратегияларын әзірлеу, энергия тиімділігін арттыру, биоәртүрлілікті сақтау және экологиялық тұрақты технологияларды қолдау. Оқыту нәтижесінде студенттер биоәртүрлілікті сақтау және экологиялық тұрақты технологияларды қолдану негіздерін білетін болады, бұл қоғамның, экономиканың және қоршаған ортаның теңгерімді және тұрақты дамуына ықпал ететін тұжырымдамаларды, стратегияларды және практикалық әрекеттерді терең түсінуге әкеледі.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 3
-
Қазақстан экожүйелерінің географиясы
Пәннің мақсаты-Қазақстанның экожүйелерінің құрылымы мен динамикасын, олардың кеңістіктік саралануын, антропогендік факторлардың әсерін және табиғатты тұрақты пайдалану үшін экологиялық мониторинг әдістерін зерделеу. Оқытылатын болады: Қазақстан экожүйелерінің құрылымы мен динамикасы, олардың кеңістіктік саралануы, антропогендік факторлардың әсері, экологиялық мониторинг әдістері және тұрақты табиғат пайдалану қағидаттары зерделенетін болады. Оқыту нәтижесінде студенттер Қазақстанның экожүйелерінің географиясы, олардың құрылымы, динамикасы және кеңістіктік саралануы туралы білім алады, антропогендік факторлардың әсерін талдауды, экологиялық мониторинг әдістерін қолдануды және табиғатты тұрақты пайдалану стратегияларын әзірлеуді үйренеді.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 3
-
Геология
Пәннің мақсаты – жер қыртысының ерекшеліктері мен оның құрылымы, ішкі және сыртқы табиғи процестер, жер тарихы туралы білімді қалыптастыру. Оқытылатын болады: геологияның маңыздылығы мен мәселелері, оның даму тарихы, жер туралы географиялық мәліметтер, тау жыныстарының құрамы мен жіктелуі, метаморфизм, геодинамикалық және эндогендік процестер, Жер қыртысының қалыптасу заңдылықтары, жер сілкінісінің себептері мен түрлері, геохронология мен стратиграфия, әртүрлі дәуірлердегі палеогеографиялық өзгерістер. Оқыту нәтижелері жер қыртысының құрылымын терең түсінуді және геологияда ғылыми әдістерді қолдану қабілетін қамтиды.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Картография топография негіздерімен
Пәннің мақсаты - студенттерде географиялық және топографиялық карталармен және басқа да картографиялық жұмыстармен ғылыми зерттеулер мен практикалық жұмыстарда қажетті картографиялық білімді қалыптастыру. Оқытылатын болады: Картографиялық туындылардың негізгі қасиеттері мен ерекшеліктері, олардың жіктелуі, жердің сфералық бетін жазықтықта бейнелеу ерекшеліктері, карталардың масштабына, мақсатына, тақырыбына, аумақты қамтуына және т.б. байланысты әртүрлі картографиялық проекцияларды қолдану, картаға түсірілетін аумақтың масштабы, мақсаты, тақырыбы, ерекшеліктері бойынша әртүрлі карталарды жасау кезінде жүргізілетін картографиялық жалпылау ерекшеліктері оқытылады. Оқыту нәтижесінде студенттер тақырыптық картографиялаудың әртүрлі бағыттарымен, олардың даму тенденцияларымен танысады.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 6
-
Өсімдіктер және жануарлар географиясы
Пәннің мақсаты - жер бетіндегі өсімдіктер мен жануарлардың әртүрлітүрлерінің географиялық таралуы туралы білімді қалыптастыру болып табылады. Оқытылатын болады: өсімдіктер мен жануарлардың климатпен, топырақпен, гидрологиялық жүйелермен және қоршаған ортаның басқа компоненттерімен өзара әрекеттесуін зерттеу, климаттың өзгеруін, табиғи ортаның жойылуын және антропогендік әсерді қоса алғанда, биоәртүрлілікке төнетін қауіптерді талдау, түрлер мен экожүйелерді қорғау және қалпына келтіру әдістерін зерттеу, экожүйе процестерінің жұмысындағы өсімдіктер мен жануарлардың рөлін зерттеу, биологиялық өнімділік, қоректік циклдар және экожүйенің тұрақтылығын қамтамасыз ету. Пәнді игеру нәтижесінде студенттер жердегі өсімдіктер мен жануарлардың алуан түрлілігі туралы терең білімге ие болады және олардың географиялық таралу заңдылықтарын оқытады.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 6
-
Физикалық- географиялық аудандастыру
Пәннің мақсаты - кешенді далалық географиялық зерттеулерді өз бетінше жүргізу үшін студенттер үшін базалық негіз болып табылатын физика-географиялық аудандастыру негіздерін зерделеу. Оқытылатын болады: Табиғи-аумақтық кешендер, физика- географиялық аудандастырудың мәні, принциптері, тәсілдері, әдістері мен мазмұны, сондай-ақ физика-географиялық аудандастырудың таксономиялық бірліктерінің жүйесі оқытылады. Оқыту нәтижесінде студенттер табиғи-аумақтық кешендерді зерделеу, олардың компоненттері мен әртүрлілік себептерінің өзара байланысын анықтау кезінде физика-географиялық аудандастыру принциптері мен тәсілдері туралы білімді қолдану дағдыларына ие болады.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 3
-
Биогеография экология негіздерімен
Пәннің мақсаты - тірі организмдер мен олардың қоршаған ортасы арасындағы өзара әрекеттесуді, сондай-ақ Жердегі тіршіліктің географиялық таралу негіздерін зерттеу. Оқытылатын болады: тірі организмдердің бір-бірімен және қоршаған ортамен өзара әрекеттесу негіздері, экожүйелердегі заттар мен энергия ағындарының өзара әрекеттесуінің физикалық мәні, жердегі тірі организмдердің таралуы және осы циклдарды анықтайтын факторлар, биогеографиялық түзілімдерді қалыптастыратын Эволюциялық процестер, экожүйелер мен биоәртүрлілікке антропогендік әрекеттің рөлі, экология мен биогеографиядағы зерттеу әдістері, соның ішінде жинау және деректерді талдау, сондай-ақ экологиялық және биогеографиялық процестерді зерттеу үшін басқа заманауи технологияларды пайдалану. Пәнді оқыту нәтижесінде студенттер табиғатта болып жатқан процестерді зерттеу үшін заманауи технологиялар мен әртүрлі зерттеу әдістерін қолдану үшін қажетті терең білімге ие болады.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 6
-
Дүниежүзінің экономикалық, әлеуметтік және саяси географиясы
Пәннің мақсаты - әлемдік аренадағы қазіргі экономикалық, әлеуметтік және саяси процестер арасындағы қатынастарды зерттеу, қоғамның кеңістіктік ұйымының географиялық құрылымдардың қалыптасуына және әлемдік даму динамикасына әсерін түсіну. Оқытылатын болады: Қазіргі әлемдік экономиканы, өндіріс пен ресурстарды кеңістікте бөлуді, географиялық факторлардың өңірлердің экономикалық дамуына әсерін талдау, қазіргі әлеуметтік құбылыстардың географиялық аспектілерін, геосаяси процестер мен жаһандану процестерін зерттеу, кеңістіктік жоспарлау. Пәнді игеру нәтижесінде студенттер географиялық факторлардың әлеуметтік- экономикалық процестерге әсері туралы терең түсінікке ие болады, бұл оларға қазіргі әлемдегі күрделі қатынастарды сәтті талдауға мүмкіндік береді.
Оқу жылы - 2
Семестр - 2
Несиелер - 6
-
Жасанды интеллект: принциптері мен қолданылуы
ЖИ бойынша теориялық білім мен құралдарды қолданудағы құзыреттіліктерді дамыту, заманауи интеллектуалды жүйелерді тұтас түсінуді қалыптастыру; ЖИ-дағы білімді көрсетудің негізгі ұғымдарын, бағыттарын және модельдерін зерттеу, мамандандырылған құралдар арқылы профильдік жүйелерді жобалауға үйрету. ЖИ негіздерін, білімді көрсету модельдерін меңгеру. ЖИ әдістерін негізгі интеллектуалды жүйелерде қолдану дағдысы. ЖИ-технологияларды енгізудің әлеуметтік салдары қабілетін талдай білу.
Оқу жылы - 2
Семестр - 2
Несиелер - 4
-
Топырақ географиясы топырақтану негіздерімен
Пәннің мақсаты - жердің топырақ жамылғысы туралы білімді қалыптастыру және топырақ пен топырақ негіздерін түзуші факторлардың қалыптасуын, олардың механикалық құрамы мен құрылымын, түрлердің қалыптасуын, қасиеттердің таралуы мен жіктелуін талдау дағдыларын дамыту. Оқытылатын болады: белгілі бір аумақтағы топырақтың географиялық таралуы және жіктелуі, топырақ жамылғысының қалыптасуына климаттық факторлардың әсері, топырақтың дамуындағы геоморфологиялық процестердің рөлі, Топырақ құрамы мен өсімдік жамылғысының түрлерінің өзара байланысы, топырақ ресурстары және оларды ауыл шаруашылығында пайдалану, адам қызметінің топырақ жамылғысының деградациясына әсері, топырақ ресурстарының сапасын бағалау әдістері және басқару, биоәртүрлілік пен экожүйені сақтаудағы жер жамылғысының рөлі, жерді тұрақты пайдалану және жерге орналастыру перспективалары мен қиындықтары, топырақтың тұздануының экологиялық және әлеуметтік- экономикалық салдарын зерттеу. Пәнді игеру нәтижесінде студенттер топырақ жамылғысын құрайтын процестер туралы терең түсінікке ие болады және алған білімдерін ауыл шаруашылығы, экология және геология контекстінде сәтті қолдана алады.
Оқу жылы - 2
Семестр - 2
Несиелер - 4
-
Халықаралық экологиялық құқық
Пәннің мақсаты - қоршаған ортаны қорғау саласындағы қазіргі мемлекетаралық және өзге де халықаралық қатынастардың реттеушісі ретінде халықаралық экологиялық құқықтың негізін зерттеу. Оқытылатын болады: Халықаралық экологиялық құқық, оның түсінігі, пәні, принциптері, қайнар көздері мен кодификациясы, қалыптасу және даму тарихы, атмосфераны, озон қабатын және ғарыш кеңістігін халықаралық-құқықтық қорғау, биологиялық әртүрлілікті сақтау, Арктика мен Антарктиканың қоршаған ортасын қорғау, теңіз ортасын ластанудан қорғау және оны сақтау туралы халықаралық экологиялық құқық нормалары зерделенетін болады тірі ресурстар, жердің тұщы су ресурстарын қорғау, қоршаған ортаны радиоактивті ластанудан халықаралық-құқықтық қорғау, қауіпті қалдықтардың трансшекаралық тасымалын халықаралық бақылау, қарулы қақтығыстар кезінде табиғи ортаны халықаралық-құқықтық қорғау, орнықты даму тұжырымдамасы және қоршаған ортаны халықаралық- құқықтық қорғау оқытылады. Пәнді оқыту нәтижесінде студенттер адам қызметінің қоршаған ортаға әсерін бағалау үшін әртүрлі әдістер мен құралдарды қолдана алады және тұрақты дамудың әртүрлі стратегияларын жасай алады.
Оқу жылы - 2
Семестр - 2
Несиелер - 4
-
Табиғатты пайдалану негіздері
Пәннің мақсаты - табиғатты тиімді пайдаланудың географиялық негіздерін зерттеу және оларды табиғатты пайдалану мен қорғау жүйесінде практикалық қызметте қолдану. Оқытылатын болады: табиғатты пайдалану ғылымының қалыптасу тарихы мен негізгі даму кезеңдері; табиғатты пайдаланудың түрлері; табиғи ресурстардың ұғымы мен классификациясы; табиғатты пайдаланудың нәтижесінде биосфераның трансформациясы; табиғатты пайдаланудың және табиғат қорғаудың экономикалық механизмі; табиғатты пайдалануды басқару әдістері мен экологиялық саясат; табиғатты пайдаланудың түрлерінің сипаттамасы; ғаламдық табиғатты пайдалану саласындағы халықаралық ынтымақтастық. Оқыту нәтижесінде студенттер қоршаған ортаға әсерді бағалау үшін әртүрлі әдістер мен құралдарды қолдану дағдыларын меңгереді.
Оқу жылы - 2
Семестр - 2
Несиелер - 4
-
Геоморфология
Пәннің мақсаты - геоморфологиялық құрылымдарды және олардың қоршаған ортаның басқа компоненттерімен байланысын талдауда жер бетінің қалыптасуы мен эволюциясы процестерін зерттеу. Оқытылатын болады: аумақтық ерекшеліктері, жер бедерінің жіктелуі, геодинамикасы, магматизм процестері, жер бедерінің қалыптасуындағы жер сілкіністерінің рөлі, жер бедерінің әлемдік формалары, мұхиттық түбі және оның қалыптасуы, ауа райының бұзылуы, эрозия және жинақталу процестері, карст ландшафттары, мұздық құбылыстары, тұрақты мұз аймақтарындағы геоморфологиялық процестер, жағалаудағы рельеф, Геоморфологиялық зерттеу әдістері және геоморфологиялық карталарды құру. Пәнді игеру нәтижесінде карталардағы және рельефтегі рельеф формаларын талдау, түсіндіру, әртүрлі геоморфологиялық құрылымдар мен процестерді түсіну мүмкіндігі болады.
Оқу жылы - 3
Семестр - 1
Несиелер - 6
-
Экономика және кәсіпкерлік, Құқық негіздері, Қаржылық сауаттылық
Пәннің мақсаты – студенттерді экономика мен кәсіпкерліктің негізгі принциптері мен заңдылықтарымен таныстыру, нарықтық экономикада тиімді кәсіпкерлік қызметті жүзеге асыру; құқықтық жүйе мен заңнаманың негіздерін үйрету, сондай-ақ коррупцияға қарсы күрес шаралары мен құқықтық мәдениетті қалыптастыру арқылы әділ қоғам құруға бағытталған сана мен дағдыларды дамыту; қаржылық білімін жетілдіру, жеке қаржыны тиімді басқаруға қажетті дағдыларды қалыптастыру, қаржы өнімдері мен инвестицияларды дұрыс таңдауға қабілеттілігін дамытуға қажетті білім мен дағдыларды қалыптастыру.
Оқу жылы - 3
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Палеогеография
Пәннің мақсаты - тарихи геология бойынша ландшафттар мен климаттың эволюциясын түсіну үшін өткен кезеңдегі жер бетіндегі географиялық ерекшеліктер мен өзгерістерді зерттеу және қайта құру. Оқытылатын болады: Жердің тарихын және оның дамуының негізгі кезеңдерін, әртүрлі тарихи кезеңдердегі климат пен қоршаған ортаның өзгеруін, уақыт өте келе рельефтің қалыптасуы мен өзгеруін, ежелгі теңіздер мен континенттердің жойылып кетуі мен пайда болуын зерттеу, палеогеографиялық карталарды құрастыру және оларды құру әдістері, палеогеографиялық процестердің өмір эволюциясына әсері, палеогеографиялық модельдер және олардың жер тарихын түсінудегі рөлі, талдау палеогеографиялық жағдайларды қалпына келтіру үшін геологиялық шөгінділер мен қазбалардың таралуы, континенттердің қозғалысы және тектоникалық процестер, әр түрлі геологиялық дәуірлердегі палеогеографиялық өзгерістер: палеозой,мезозой, кайнозой пәндері және басқалар. Пәнді игеру нәтижесінде палеогеографияны терең түсінуді, жер бетіндегі тарихи өзгерістерді талдай білуді қамтиды.
Оқу жылы - 3
Семестр - 1
Несиелер - 6
-
Материктер мен мұхиттардың физикалық географиясы
Пәннің мақсаты - қазіргі заманғы құралдар мен технологияларды пайдалана отырып, геоақпараттық технологиялар мен табиғатты зерттеу әдістері саласындағы құзыреттерді дамыту. Оқытылатын болады: жер табиғатының әртүрлі аспектілері, геоморфология (жер бедерінің формалары), климатология (климаттық жағдайлар), Гидрология (су жүйелері), Биогеография (тірі организмдердің таралуы), геология (жер қыртысының құрылымы), океанология (теңіздер мен мұхиттардағы физикалық және химиялық процестер), экология (табиғи ортадағы өзара әрекеттесу) және геоақпараттық технологиялар. Пәнді игеру нәтижесінде студенттер табиғи ортадағы күрделі қатынастар туралы түсінікке ие болады және материктер мен мұхиттарда тұрақты пайдалану мен қоршаған ортаны қорғау тәсілдерін дамытуды үйренеді.
Оқу жылы - 3
Семестр - 1
Несиелер - 6
-
Климатология метеорология негіздерімен
Пәннің мақсаты - климаттың жаһандық өзгерістерін және олардың жердегі тіршілікке әсерін түсінуге және талдауға, соның ішінде климаттың өзгеруіне бейімделу және азайту стратегияларын әзірлеуге дайындық. Оқылатын болады: климаттың жіктелуі және олардың сипаттамалары, климатқа әсер ететін факторлар, климаттың өзгеруі және климаттық ауытқулар, Климаттық жағдайлардың табиғатқа, қоғамға және экономикаға әсері, Атмосферада болатын процестер, айналым, конденсация, адвекция, ауа-райын бақылау және болжау әдістері: бақылау құралдары, деректерді талдау құралдары, сандық модельдер, түсіну және ауа райы карталары мен ауа райы құбылыстарының карталарын талдау. Пәнді игеру нәтижесінде студенттер атмосферадағы өзгерістерді түсінеді және болжай алады.
Оқу жылы - 3
Семестр - 1
Несиелер - 6
-
Тау метеорологиясы
Пәннің мақсаты - әлемнің таулы-мұзды аудандарының метеорологиялық және климаттық режимдерін, сондай-ақ таулы аудандарда қауіпті табиғи құбылыстардың пайда болуын анықтайтын атмосфералық процестер туралы түсінік қалыптастыру үшін атмосфералық құбылыстардың режимдерін зерттеу. Оқытылатын болады: атмосфераның мұздықтар мен қар жамылғысының бетімен өзара әрекеттесуі, тау мұздықтарының жылу балансының құрылымы, мезоскалалық атмосфералық айналымдар, тауларда жауын-шашынның пайда болуы, қауіпті табиғи құбылыстардың пайда болуының синоптикалық шарттары және биік таулы аймақтардың климаттық ерекшеліктері. Оқу нәтижелері студенттерге метеорология және оны тау жағдайында қолдану туралы білімдерін тереңдетуге көмектеседі.
Оқу жылы - 3
Семестр - 1
Несиелер - 6
-
ҚР әлеуметтік-экономикалық географиясы
Пәннің мақсаты - Қазақстанның халқын, шаруашылығын және табиғи ресурстарын аумақтық ұйымдастыруды талдау, өңірлердің тұрақты дамуын қамтамасыз ету үшін олардың дамуының әлеуметтік-экономикалық процестері мен географиялық факторларын анықтау. Оқытылатын болады: Табиғи-ресурстық әлеует және оны ұтымды пайдалану, әлеуметтік-экономикалық процестер және олардың өңірлік ерекшеліктері, экономикалық дамуға географиялық факторлардың әсері, экономика салаларының кеңістіктік саралануы, орнықты даму және өңірлік саясат мәселелері оқытылады. Пәнді оқыту нәтижесінде студенттер Қазақстан Республикасының әлеуметтік-экономикалық дамуының негізгі заңдылықтарын түсінетін болады.
Оқу жылы - 3
Семестр - 1
Несиелер - 6
-
Ландшафттану
Пәннің мақсаты – ландшафт компоненттері мен ландшафт түзуші факторларды зерттей отырып, ландшафттардың пайда болуы мен өзгеруі туралы білімді қалыптастыру. Оқытылатын болады: қарапайым табиғи аумақтық кешен (геожүйе) ұғымы – фация, олардың геожүйелер иерархиясында көрінетін кеңістіктік комбинациялары, кеңістіктік физика- географиялық дифференциация факторларының әртүрлілігі қарастырылған, жазық және таулы ландшафттардың морфологиялық құрылымы туралы ілім берілген, ландшафттық картографияға профильдеуге, ландшафттық сипаттамаға, географиялық шекараларға және ландшафттарды жіктеуге көп көңіл бөлінген, функционалдық- динамикалық бағыттың екі негізгі тармағы сипатталған: геофизикалық және геохимиялық, көрсетілген жердің ландшафты қабығындағы процестердің қарқындылығының толқындық сипаты. табиғи- антропогендік Ландшафттардың жіктелуі келтірілген. Пәнді оқу нәтижесінде студенттер ландшафттың қалыптасу ерекшеліктерімен, ландшафт қалыптастырушы факторлармен танысады.
Оқу жылы - 3
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Инклюзивті білім беру ортасында геожүйелерді цифрлық модельдеу
Пәннің мақсаты – географиялық ақпараттық технологияларды пайдалана отырып, географиялық жүйелерді цифрлық модельдеу бойынша базалық білімді дамыту және ерекше білім беру қажеттіліктері (ЕББҚ) бар студенттерге қолжетімді білім беру тапсырмалары мен цифрлық ресурстарды әзірлеу кезінде инклюзивті білім беру принциптерін түсінуді қамтамасыз ету. Оқытылатын болады: геожүйелер, ландшафттар, табиғи кешендер, кеңістіктік ойлау негіздері, цифрлық құралдарға шолу (ГАЖ, рельеф және табиғи процестерді модельдеу), инклюзия және ЕББҚ тұжырымдамасы, оқу тапсырмалары мен көрнекі материалдарды бейімдеу, оқудың жан - жақты дизайнын (UDL) қарастыру, деректердің негіздері, визуализация, картаның қарапайым элементтерімен жұмыс жасау түсініктемелер мен бейімдеу, дайын деректер негізінде модельдеу (климат, жер бедері, топырақ), бейімделген шағын жобаны әзірлеу (мысалы, қозғалыс мүмкіндігі шектеулі адамдар үшін ауданның қолжетімділігі картасы). Пәнді игеру нәтижесінде студенттер геожүйелердің, цифрлық модельдеудің және инклюзивті білім берудің негізгі ұғымдарын түсінеді және Инклюзивті оқыту үшін визуалды және цифрлық материалдарды бейімдеу әдістерін қолданады.
Оқу жылы - 3
Семестр - 2
Несиелер - 6
-
Әлемнің табиғи ресурстары
Пәннің мақсаты - табиғи ресурстар мен қоршаған орта арасындағы байланысты түсіну, олардың сақталуын және тиімді пайдаланылуын қамтамасыз ету үшін ресурстарды басқаруда экологиялық тұрақты тәсілдерді қолдану дағдыларын дамыту. Оқытылатын болады: табиғи ресурстардың жіктелуі, түрлі табиғи ресурстардың әлемдік қоры мен таралуы, табиғи ресурстарды пайдалану, ресурстарды өндіру және өңдеу әдістері, табиғи ресурстарды пайдалану салдарының әлеуметтік аспектілері, табиғи ресурстарды басқару жөніндегі халықаралық заңнама мен келісімдер, ресурстарды басқарудың экономикалық аспектілері мен модельдері, табиғи ресурстарды басқару саясаты мен стратегиялары, табиғи ресурстарға қатысты негізгі жаһандық мәселелер, ресурстарды пайдалану мен қорғау саласындағы даму перспективалары мен инновациялар, табиғи ресурстарды тұрақты басқару бойынша халықаралық ынтымақтастық және бастамалар. Оқу нәтижесінде студенттер табиғи ресурстарды тұрақты пайдалану стратегияларын меңгереді және оларды келешек ұрпақ үшін сақтау маңыздылығын түсінеді.
Оқу жылы - 3
Семестр - 2
Несиелер - 6
-
Тіршілік қауіпсіздігі, Экология және тұрақты даму
Пәннің мақсаты-тіршілік қауіпсіздігі негіздерімен, қазіргі экологиялық проблемалармен және тұрақты дамуға қол жеткізу тұжырымдамаларымен таныстыру. Жалпы экология қағидаттары мен адамзаттың даму қағидаттары бар экожүйелердің даму заңдылықтары, ғылыми-техникалық прогресс, ҚР Экологиялық қауіпсіздігінің негізгі мәселелері зерделенетін болады. Пәнді оқыту нәтижесінде студенттер экологиялық қауіпсіздік пен тіршілік саласындағы негізгі ұғымдар мен ұғымдарды пайдалану бойынша білім мен дағдыларды меңгеретін болады.
Оқу жылы - 3
Семестр - 2
Несиелер - 3
-
Дүниежүзінің шаруашылық географиясы
Пәннің мақсаты - жер шары экономикасының географиясын, салалық және кеңістіктік ішкі жүйелерін талдау дағдыларын қалыптастыру. Оқытылатын болады: өндірістің, сауданың, көлікағындарының, қаржылық және ақпараттық байланыстардың географиялық таралуын қоса алғанда, әлемдік экономиканың құрылымы, ерекшеліктері мен динамикасы. Әлемдік экономикалық дамудың негізгі салалары, негізгі экономикалық аймақтар және олардың өзара байланысы, жаһандық экономикалық проблемалар мен сын-қатерлер. Сонымен қатар, студенттер Халықаралық экономикалық ұйымдарды, әлемдік экономиканы реттейтін шарттар мен келісімдерді зерттеуге кіріседі. Пәнді игеру нәтижесінде студенттер әлемдік экономиканы қалыптастыруда және елдер мен өңірлерді дамытуда географиялық аспектілердің маңыздылығын түсінеді.
Оқу жылы - 3
Семестр - 2
Несиелер - 6
-
Саяси география геосаясат негіздерімен
Пәннің мақсаты - саясат пен география арасындағы байланыс,сондай- ақ географиялық факторлардың саяси процестерге әсер ету ерекшеліктері туралы білімді қалыптастыру. Оқытылатын болады: геосаяси теориялар мен тұжырымдамаларды зерттеу, саяси жүйелер мен мемлекеттерді талдау, халықаралық қатынастар мен қақтығыстарды зерттеу, саяси шешімдер қабылдаудағы және стратегиялық жоспарлаудағы географияның рөлі, қақтығыстардыңгеографиялық аспектілерін талдау және оларды шешу, саяси аумақтар мен шекараларды зерттеу, халықаралық сауданы, ресурстар мен энергетиканы зерттеуге көзқарас, аймақтық және жаһандық стратегияларды талдау әр түрлі актерлердің мүдделері, блоктар мен альянстардың қалыптасуына географиялық факторлардың әсері, әртүрлі салаларда геосаяси білімді қолдану, сыртқы саясат, қауіпсіздік және экономика сияқты. Пәнді игеру нәтижесінде саяси география мен геосаясат негіздері туралы терең түсінік алады, аналитикалық дағдылар мен географиялық білімді саяси процестер мен қақтығыстарды талдау және түсіну үшін қолдану дағдыларын дамытады.
Оқу жылы - 3
Семестр - 2
Несиелер - 6
-
Әлемдік өзгерістер және географиялық болжам
Пәннің мақсаты - қоршаған ортадағы жаһандық өзгерістер процестерін зерттеу және олардың географиялық жүйелерге әсерін болжау. Оқытылатын болады: қоршаған ортаның өзгеруінің себептері мен салдары - климаттың, атмосфераның, теңіздер мен мұхиттардың деңгейлерінің, топырақтың деградациясы, биоәртүрліліктің төмендеуі, климаттың, Гидрологияның, топырақтың, өсімдіктердің, экожүйенің жаһандық өзгерістерін болжау әдістері мен құралдары, олардың экономика мен адам қызметіне әсері, жаһандық өзгерістерге бейімделу стратегияларын әзірлеу жолдары және олардың өмірдің әртүрлі аспектілеріне әсеріне байланысты тәуекелдерді басқару және адамның іс-әрекеті, адамның қоршаған ортамен өзара әрекеттесуінің этикалық аспектілері және қазіргі заманғы технологияларды қолдана отырып, географиялық аспектілердіңтұрақты дамуына қол жеткізу стратегиялары оқытылады. Пәндіоқыту нәтижесінде студенттер заманауи әдістер мен құралдарды қолдана отырып, осы өзгерістерді болжауды, сондай-ақ тәуекелдерді бейімдеу және басқару стратегияларын жасауды үйренеді.
Оқу жылы - 4
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Дүниежүзік экологиялық мәселелер және халықаралық туризм
Пәннің мақсаты – экологиялық мәселелер мен халықаралық туризмнің даму арасындағы өзара байланыстарды зерттеу. Оқытылатын болады: экологиялық туризмнің даму тарихы, принциптері мен классификациясы; шетелдердегі және еліміздегі әлеуметтік-экономикалық аспектілер мен даму перспективалары; әлемдегі экологиялық туризмнің қазіргі жағдайы мен болашақ перспективалары; экологиялық туризм объектілері ретінде ерекше қорғалатын табиғи аумақтар; туризмнің қоршаған ортаға әсері; экотуристік өнімнің қалыптасуы; туризмдегі экологиялық менеджмент; экологиялық туризм саласындағы құқықтық реттеу мен қауіпсіздік. Оқыту нәтижесінде студенттер экологиялық менеджмент негіздерін меңгереді және осы саладағы құқықтық реттеу мен қауіпсіздікті зерттейді.
Оқу жылы - 4
Семестр - 1
Несиелер - 6
-
Су ресурстарын пайдалану және қорғау
Пәннің мақсаты - қоршаған ортаның тұрақты дамуы мен сақталуын ескере отырып, суды басқару, пайдалану және қорғау негіздерін зерттеу. Оқытылатын болады: су ресурстарын интеграцияланған басқарудың негізгі қағидаттары, суды тазарту технологиялары және сумен жабдықтау және суды үнемдеу әдістері, су бұру жүйелері, су экожүйелерін қорғау шаралары мен әдістері, су ресурстарын ұтымды пайдаланудың заңнамасы мен саяси тәсілдері, су мен қоршаған ортаның сапасын талдау құралдары мен әдістері, су ресурстарын бағалауды жүргізу және оларды басқару мен қорғау жөніндегі шараларды әзірлеу жөніндегі практикалық дағдылар. Оқыту нәтижесінде студенттер талдаудың негізін және суды тазарту мен сумен қамтамасыз етудің әртүрлі технологиялары менәдістерін біледі
Оқу жылы - 4
Семестр - 1
Несиелер - 6
-
ҒЗЖ, коммерцияландыру негіздері және академиялық хат
Пәннің мақсаты – ғылыми зерттеудің мақсаты мен міндеттері туралы түсінік қалыптастыру, ғылыми жұмысқа қажетті дағдыларды дайындау және дамыту. Оқытылады: жоғары оқу орындарында ғылыми зерттеулерді ұйымдастыру, зерттеу әдістемесі, деректермен және бастапқы дереккөздермен жұмыс, зерттеу жұмысын коммерцияландырудың мақсаттары мен міндеттері, материалды баяндаудың ғылыми стилін меңгеру. Пәнді меңгеру нәтижесінде студенттер ғылыми-зерттеу жұмыстарын орындауда практикалық дағдыларды меңгереді
Оқу жылы - 4
Семестр - 1
Несиелер - 4
-
Қоршаған ортаға әсерді бағалау
Пәннің мақсаты - Қазақстан ландшафттарының нақты алуан түрлілігін ескере отырып, білім негіздерін қалыптастыру және әртүрлі шаруашылық және өзге де қызмет түрлерінің қоршаған табиғи ортаға әсерін бағалау принциптері мен әдістерін үйрету. Оқытылатын болады: адам қызметінің қоршаған ортаға әсерін бағалау процестері мен әдістері, жобалардың, құрылыстың, өнеркәсіптік кәсіпорындардың және басқа да қызметтердің табиғи ресурстарға, экожүйелерге, адам денсаулығы мен әлеуметтік аспектілерге әсерін талдауды, деректерді жинау және талдау әдістерін, тәуекелдерді бағалауды жүргізуді және қоршаған ортаға теріс әсерді азайту шараларын әзірлеуді қамтиды. Оқыту нәтижесінде студенттер адам қызметінің қоршаған ортаға әсерін бағалай алады және зерттеу дағдыларын игере алады.
Оқу жылы - 4
Семестр - 1
Несиелер - 6
-
Табиғатты пайдалану экономикасы
Пәннің мақсаты - жаһандық, өңірлік және жергілікті деңгейде қоғам мен қоршаған табиғи ортаның өзара іс-қимылының әлеуметтік- экономикалық мәселелерін зерттеу. Оқытылатын болады: Табиғат пайдалану экономик асының теориялық-әдіснамалық негіздері, өңірлердің қазіргі экологиялық- экономикалық проблемалары, экологиялық фактор және экономикалық даму, экологиялық-экономикалық зерттеулердің эволюциясы, табиғат пайдалануды мемлекеттік реттеу, табиғат пайдалануды реттеудің экономикалық тетіктері мен экономикалық тиімділігі, табиғат пайдалану экономикасының халықаралық аспектілері оқытылады. Оқыту нәтижесінде студенттер табиғатты пайдалануды реттеудің экономикалық тетіктері, оның халықаралық және сотішілік аспектілердегі тиімділігі туралы білімді меңгереді.
Оқу жылы - 4
Семестр - 1
Несиелер - 6
-
Халықтар географиясы
Пәннің мақсаты - демографиялық процестер, олардың аймақтар мен елдердің әлеуметтік-экономикалық дамуына әсері туралы білімді қалыптастыру. Оқытылатын болады. Халықтың аймақтар мен елдер бойынша таралуы, халықтың динамикасы, халықтың демографиялық ерекшеліктері мен құрылымы, климаттың өзгеруі, экономикалық жағдайлар, технологиялық инновациялар және әлемдік саяси оқиғалар, демографиялық проблемалар мен сын-қатерлер факторлардың әсерін талдау, Заманауи құралдар мен әдістерді қолдана отырып, халықты басқарудың заманауи стратегияларын әзірлеу. Пәнді игеру нәтижесінде студенттер демографиялық процестерді және олардың әртүрлі аймақтар мен елдердегі әлеуметтік және экономикалық тенденцияларды қалыптастырудағы рөлін терең түсінетін болады.
Оқу жылы - 4
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Әлемдік экономиканың көлік- логистикалық жүйесі
Пәннің мақсаты - әлемдік нарықта мамандарды басқаруға дайындау үшін әлемдік көлік-логистикалық жүйелердің құрылымы мен жұмыс істеуін зерттеу. Оқытылатын болады: географиялық кеңістіктегі көлік- логистикалық жүйелердің құрылымдық айырмашылықтарын зерттеу, олардың даму тарихы, желілердің негізгі терминдері мен құрылымы, әлемдік көлік жүйесі және оның сипаттамалары, теміржол, автомобиль, теңіз, ішкі су, құбыр, әуе, қалалық және мамандандырылған түрлерді қоса алғанда, әртүрлі көлік түрлерінің географиясы, сондай-ақ телекоммуникация, логистика, көлік жүйелерін аудандастыру және көлік жүйелерінің құрылымы ел немесе аймақ деңгейінде оқытылады. Пәнді оқыту нәтижесінде студенттер халықаралық, мемлекеттік, өңірлік және облыстық деңгейлерде көліктік логистиканы, көліктік аудандастыруды және көлік жүйелерінің құрылымын талдау дағдыларына ие болады.
Оқу жылы - 4
Семестр - 2
Несиелер - 4
-
Географиялық зерттеулердің әдісі
Пәннің мақсаты - студенттерді географиялық зерттеулерде Қолданылатын заманауи әдістер мен техникалар мен таныстыру. Оқытылатын болады: географиялық деректерді жинау және өңдеу әдістері, географиялық деректерді талдау құралдары, соның ішінде ГАЖ және статистикалық әдістер, географиялық әдістерді әртүрлі салаларда қолдану, географиялық зерттеулерге заманауи тәсілдерді сыни талдау, жеке зерттеу жобаларын жүргізу. пәнді оқыту нәтижесінде студенттер географиялық деректерді жинау мен талдаудың әртүрлі әдістерімен, соның ішінде ГАЖ және статистикалық әдістерді қолдану дағдыларын игереді. Пәнін игеру нәтижесінде студенттер географиялық деректерді жинау мен талдаудың әртүрлі әдістерімен, соның ішінде ГАЖ және статистикалық әдістерді қолдану дағдыларын игереді.
Оқу жылы - 4
Семестр - 2
Несиелер - 6
-
Картография және геоинформатика
Пәннің мақсаты - географиялық карталарды құру және талдау дағдыларын қалыптастыру.Оқылатын болады: Картография принциптері, оның ішінде проекциялар, символизм, түстерді кодтау және карта құрамы зерттеледі. Олар сондай-ақ деректерді енгізу және өңдеу, карта қабаттарын құру, кеңістіктік талдау және кеңістіктік деректерге негізделген шешім қабылдауды қоса алғанда, ГАЖ принциптері туралы біледі. Пәнді игеру нәтижесінде студенттер география, геология, экология, қала құрылысы, ауыл шаруашылығы және т.б. әртүрлі салаларда кеңінен қолданылатын картография және Геоинформатика бойынша практикалық дағдыларды игеруге мүмкіндік алады.
Оқу жылы - 4
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Географиялық зерттеулердің әдіс-тәсілдері
Пәннің мақсаты - студенттердің географиялық зерттеулерде қолданылатын негізгі әдістерді қолдану дағдыларын қалыптастыру. Зерттеу процесінің әдіснамалық аспектілерін игеруге, сондай-ақ сапалы географиялық зерттеулер жүргізу құралдарын игеруге басты назар аударылады. Оқылатын болады: географиялық деректерді талдау, кеңістіктік заңдылықтарды зерттеу, далалық зерттеулер жүргізу, картаға түсіру, модельдеу үшін қолданылатын әртүрлі тәсілдер, әдістер мен құралдар деректерді жинау әдістерін таңдау, ақпаратты өңдеу, нәтижелерді талдау және қорытындылар Географиялық зерттеулер жүргізудің негізінде жатқан әдіснамалық принциптерді түсінуді қамтиды. Пәнді игеру нәтижесінде студенттер географиялық зерттеулерді жоспарлау, жүргізу және талдау бойынша практикалық дағдыларға ие болады, бұл оларға алған білімдерін кәсіби қызметте сәтті қолдануға мүмкіндік береді.
Оқу жылы - 4
Семестр - 2
Несиелер - 6
-
ГАЖ көмегімен географиялық карталар жасау
Пәннің мақсаты - географиялық ақпараттық жүйелермен жұмыс істеу дағдыларын меңгеру, табиғат және қоғам құбылыстарын географиялық карта мен картографиялық өнімдерге түсіру және оларды жасау әдістерін қолдану. Оқылатын болады: кеңістік деректерді таңдау мен өңдеу принциптері, картографиялық қабаттарды жасау, символдар мен түстік схемаларды баптау, картаны құрастыру және безендіру. Студенттер ГИС құралдарын кеңістіктік деректерді талдау, есептеулер жүргізу және модельдеу сияқты әртүрлі операцияларды орындау үшін пайдалану әдістерін үйренеді. Пәнді меңгеру нәтижесінде студенттер ғылыми және қолданбалы зерттеулерде, география, экология, қала жоспарлау және басқа да салаларда практикалық қызметте пайдалануға болатын ақпараттық және кәсіби көрінетін географиялық карталарды жасау үшін қажетті дағдыларды меңгереді.
Оқу жылы - 4
Семестр - 2
Несиелер - 5
Профессии
Оқыту нәтижелері
- Құқықтық және экономикалық білімді пайдалана отырып бизнесте және күнделікті өмірде сауатты шешімдер қабылдау мақсатында, негізделген қаржылық шешімдер қабылдау, жеке және корпоративтік қаржыны тиімді басқару.
- Деректерді жинау, өңдеу және талдау, сонымен қатар кәсіби қызметтегі қолданбалы мәселелерді шешу мақсатында жасанды интеллект құралдарын пайдалана отырып, іргелі қолданбалы зерттеулерді жүргізеді, ғылыми әзірлемелерді коммерцияландыру идеяларын тұжырымдау және негіздеу кезінде академиялық мәтіндерді сауатты рәсімдеу.
- Математика, химия және физика салаларында алған білімдерін қолдану, пайдалы қазбалардың құрамын және географиядағы физикалық құбылыстарды зерттеу, сәйкес өлшем бірліктерін пайдалана отырып, нақты географиялық есептерді шешу.
- Жердің табиғи даму кезеңдерін, географиялық қабықтың құрылымы мен динамикасын, қоғамның аумақтық таралуының ғылыми принциптерін, тұрақты даму тұжырымдамасы аясында биоәртүрлілікті тиімді пайдалану әдістерін зерттеу.
- Табиғи ресурстардың, су ресурстарының химиялық және физикалық қасиеттерін, ландшафттың экологиялық қасиеттерін, геоморфологиялық, геологиялық ерекшеліктерін талдау.
- Инклюзивті білім беру ортасында геожүйелерді сандық модельдеу әдістерін пайдалана отырып, климатологиялық, топырақтық, картографиялық және топографиялық деректер негізінде физикалық-географиялық процестер мен заңдылықтарды зерттеу.
- Қазақстан Республикасын қоса алғанда, әртүрлі деңгейдегі өңірлердегі халықтардың әлеуметтік-экономикалық, географиялық, саяси және кешенді дамуын талдау.
- Табиғатты пайдалану заңдылықтарын, климаттың жаһандық өзгеруін, географиялық болжамдарды және олардың қоршаған ортаға әсерін ескере отырып, Қазақстанның экожүйелері мен табиғи ерекшеліктерін зерттейді.
- Географиялық зерттеу әдістері мен әдістемелеріне, картография мен геоинформатиканың заманауи технологияларына, тәжірибе барысында алған кәсіби дағдыларына сүйене отырып, географиялық ақпараттық жүйелерді (ГАЖ) пайдаланады.