Жаңалықтарды бақылап, талқылауға қатысыңыз!
Инстаграмымызға,
Telegram-арнаға жазылып,
қауымдастық чатына қосылыңыз — грант байқауының нәтижелерін жіберіп алмау үшін!
6B05101 Биология в Қ.Жұбанов атындағы Ақтөбе өңірлік университеті
-
Білім беру бағдарламасының мақсаты Еңбек нарығында түлектің әлеуметтік ұтқырлығы мен тұрақтылығына ықпал ететін жалпы және арнайы құзыреттерді меңгеру үшін жағдай жасау және жаңғырту арқылы бәсекеге қабілетті биологтарды дайындау.
-
Академиялық дәреже Бакалавриат
-
Оқыту тілі Русский, Қазақша
-
Оқу мерзімі 4 года
-
Кредиттер көлемі 240
-
Білім беру бағдарламаларының тобы B050 Биологиялық және сабақтас ғылымдар
-
ҰБТ-дағы пәндер Биология және Химия
-
Білім беру саласы 6B05 Жаратылыстану ғылымдары, математика және статистика
-
Дайындық бағыты 6B051 Биологиялық және сабақтас ғылымдар
Пәндер
-
Пәнаралық білім беру модулі (Қаржылық сауаттылық және кәсіпкерлік негіздері, Құқық және сыбайлас жемқорлыққа қарсы мәдениет негіздері, Экология және өмір қауіпсіздігі)
Модуль пәндері қаржы өнімдерін тұтыну кезінде туындайтын мәселелердің ықтималдығын азайту мақсатында қаржылық сауаттылық бойынша, кәсіпкерлік қызмет негіздері, экономикалық ойлауды қалыптастыру және өз ісін құру, құқық негіздері, құқықтық өзін-өзі тануды және сыбайлас жемқорлыққа қарсы мәдениетті арттыру, экология және экологиялық мәдениет негіздері, тіршілік қауіпсіздігі бойынша білім алушылардың білімі мен дағдыларын игеруіне арналған
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Биологияға кіріспе
"Биологияға кіріспе" пәні биология ғылымының негіздері - тірі организмдердің қалыптасуы мен қасиеттері, даму деңгейлері, өсімдіктер мен жануарлар әлемі, цитология негіздері, Организмдердің көбеюі мен дамуы, генетика, даму эволюциясы, органикалық әлем, экология және биосфера негіздері, Органикалық әлемнің әртүрлілігі, адам және оның денсаулығы, экология және т. б. жаңа мемлекеттік білім беру стандартына сәйкес тұрақты даму.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 4
-
Зоология
Зоология пәні биологияның негізгі тұжырымдамаларын, объектілері мен әдістерін, даму жоспарын; жануарлардың алуан түрлілігі мен олардың пайда болуының негізгі заңдылықтарын; биологиялық прогрестің немесе белгілі бір түрлердің регрессиясының негізін; организмдердің морфологиялық сипаттамасы мен құрылымын, жануарлардың негізгі түрлерінің даму эволюциясын және жүйелі жіктелуін; жануарлардың экожүйелердегі орны мен рөлін, сондай-ақ олардың экономикалық,мәдени және мәдени ерекшеліктерін анықтайды.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 4
-
Цитология және гистология
Пәнінің мазмұны адам және жануарлар организмiндегi жасушалар, ұлпалар, ағзалар, оның жүйелерінiң микро-, субмикроскопиялық құрылысын, клетканы зерттеу әдістерін, клетканың бөліну типтерін, адам мен жануарлардың эмбрионалдық даму ерекшеліктерін, ұлпалардың морфо-функционалдық ұйымдасуын, ұлпалардың түрлерін, қызметтерін, жасушалар мен ұлпалардың биологиясын сипаттайды. Цитологиялық, гистологиялық уақытша препараттарды әзірлеу, жарықтық микроскопта талдай алу машықтарын қалыптастырады.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 4
-
Ботаника
Ботаника курсы өсімдіктердің жалпы құрылысын сипаттайтын морфологияны, өсімдіктер әлемінің анатомиялық құрылымын түсіндіреді. Пән цитологиямен, гистологиямен, өсімдіктер физиологиясымен және экологиямен байланысты. Пән теориялық және қолданбалы мәнге ие, өйткені ол өсімдіктер мен саңырауқұлақтардың әртүрлі жүйелі топтарындағы репродуктивті биологияның негіздерін айқындайды. Өсімдіктер әлемінің эволюциясы, өсімдіктер арасындағы байланыс, тірі организмдердің басқа деңгейлері мен тіршілік ету ортасы туралы көзқарастарды қалыптастырады.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Адам анатомиясы
«Адам анатомиясы» пәнінің мазмұны адам организмінің құрылысы, морфологиясы,топографиясы, шығу тегі және онтогенездік,филогенездік дамуы туралы білімге негізделген. Бағдарламаны игеру барысында адам организмін құрайтын мүшелер мен тіндердің құрылысын, жеке, жыныстық және жастық ерекшеліктеріне сәйкес мүшелердің өзара анатомо-топографиялық қатынастары туралы түсініктер жинақталып, адамның дене құрылысына сыртқы ортаның, еңбектің, әлеуметтік жағдайларының тигізетін әсерлерін де сипаттайды
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Жеке даму биологиясы
Пән организмдердің жеке даму процесінде болатын морфологиялық, физиологиялық, биохимиялық өзгерістерді олардың ерекшеліктеріне, дамудың сыртқы және ішкі факторларының арақатынасына байланысты зерттейді, босанғаннан кейінгі даму заңдылықтарын көрсетеді. Тәжірибеде жеке Даму биологиясының жетістіктері қарастырылады. Курс цитология және гистология, жасуша биологиясы, зоология, анатомия, адам физиологиясы негіздеріне сүйенеді.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Микробиология
Микробиология курсы микроорганизмдердің түрлерін, олардың тірі табиғат иерархиясындағы орнын, микроорганизмдер мен вирустардың негізгі қасиеттерін, ерекшеліктерін, жіктеу принциптерін, табиғат пен адам өміріндегі рөлін, сондай-ақ практикалық қолдануды зерттейді; курс аяқталғаннан кейін студенттер микроорганизмдермен жұмыс істеу ережелерін сақтай отырып, микроорганизмдерді бөлу және культивациялау бойынша практикалық дағдыларды меңгереді.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Ұлттық руханият
Курс рухани құндылықтар жүйесін, қазақтың ұлттық болмысын, руханияттың этномәдени бастауларын, ұлттық сананы, салт-дәстүрлерді, әдет-ғұрыптарды, дүниетанымды, діни шыдамдылықты, салт-дәстүрлерді, өнерді, әдебиетті, ұлттық тәрбиені, дәстүрлі мәдениетті, жоғары сананы тәрбиелейтін рухани мұраны зерттейді. Пән әлемдік және жалпыадамзаттық құндылықтарды, халықтық дәстүрлерді, ата-баба мұрасын құрметтеу рухында тәрбиеленген рухани-адамгершілік тұлғаны қалыптастырады.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 3
-
Өсімдіктер, жануарлар және микроағзалар биоалуантүрлілігі
Пән өсімдіктердің, жануарлардың және микроорганизмдердің алуан түрлілігін, олардың пайда болуын, әртүрлі органдар жүйелерінің құрылымын, тіршілік күйін, жеке даму заңдылықтарын, олардың жүйелілігі мен таралуын, сондай-ақ тіршілік ету ортасымен байланысын және адам үшін маңыздылығын көрсетеді. Типін, класын зерттеу әр топтың ерекшеліктері туралы түсінік береді, олардың шығу тегі мен туыстық қатынастарын, орган жүйелерінің құрылымы мен эволюциясын, олардың функционалдық байланыстарын бақылауға мүмкіндік береді.
Оқу жылы - 2
Семестр - 2
Несиелер - 6
-
Адам және жануарлар физиологиясы
Студент қоршаған ортамен өзара әрекеттесуде адам мен жануарлар ағзасының жұмыс істеу заңдылықтарын біледі және түсінеді, ішкі ортаның гомеостазын қолдайтын реттеуші жүйелер мен механизмдердің байланысы туралы ақпаратты талдай алады. Құзыреттілікті меңгерген болашақ мұғалімдер: • адам мен жануарларда болатын негізгі физиологиялық процестерді түсіндіреді және салыстырады; • адам мен жануарлардағы гомеостазды қамтамасыз етудің реттеуші механизмдері туралы түсініктерге ие болады; • дене жүйелерінің функциялары туралы теориялық білімді талдайды; • тәжірибелік физиологиялық зерттеулердің практикалық дағдылары мен негізгі әдістеріне ие болады; • сыртқы орта факторларының әртүрлі әсерлерінде дене қызметінің негізгі параметрлерінің физиологиялық өзгеру себептерін анықтайды; • ағзаның әртүрлі жүйелерінің функционалдық жағдайын бағалайды; • физиологиялық білімді өмірде, оның ішінде түрлі аурулардың алдын алу ретінде қолданады; • оқушылардың оқу зерттеу қызметін ұйымдастырады
Оқу жылы - 2
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Өсімдіктер физиологиясы
Болашақ мұғалімдер өсімдік жасушасының құрылымын, қызметін, физиологиясы мен биохимиясын, фотосинтез, тыныс алу, су алмасу, минералды тамақтану, өсімдіктердегі органикалық заттардың алмасуы мен тасымалдану процестерінің ерекшеліктерін, өсімдіктердің өсуі мен дамуын зерттейді. Абиотикалық, биотикалық және антропогендік әсерлерден туындаған әртүрлі орта жағдайларындағы физиологиялық процестердің өзгеруін зерттейді. Құзыреттілікті меңгерген болашақ мұғалімдер: • фотосинтез процесінің химиясы мен ұйымдастырылуын, өсімдіктердің минералды қоректенуін, су алмасуын, өсімдіктегі метаболиттерді тасымалдау механизмдерін түсіндіреді; • өсімдіктер физиологиясы тұрғысынан әртүрлі табиғи құбылыстарды түсіндіреді; • өсімдіктердің онтогенезінің негізгі кезеңдерін анықтайды; • өсімдіктер мен жасушалардың абиотикалық және биотикалық стресстерге төзімділігін бағалайды; • бақылаулар мен эксперименттік зерттеулер жүргізеді; • зертханалық және далалық жағдайда физиологиялық процестерді модельдейді, нәтижелерді талдайды және түсіндіреді; • физиологиялық процестердің теориялық білімдерін практикада қолданады.
Оқу жылы - 2
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Органикалық және биологиялық химия
Органикалық және биологиялық химия басқа элементтер түзетін органикалық қосылыстарды, олардың өзара өзгеру заңдылықтарын зерттейді. Бұл курстың органикалық заттардың синтезі мен құрылымын анықтаудағы, олардағы электрондардың тығыздығының таралуын, атомдардың кеңістіктік орналасуын және химиялық реакция механизмін анықтаудағы мүмкіндіктері шексіз. Ол сондай-ақ ғылым мен техниканың жаңа салаларының пайда болуына және дамуына ықпал етеді.
Оқу жылы - 2
Семестр - 2
Несиелер - 4
-
Ғылыми зерттеу әдістері
Пәнді оқытудың мақсаты - категориялар мен ұғымдар туралы идеяларды, сондай-ақ эксперименталды психологияның негізгі тұжырымдамаларын қалыптастыру арқылы білім алушылардың кәсіби құзыреттілігін қалыптастыру болып табылады. Нәтижесінде білім алушылар эксперименталды психологияны зерттеудің негізгі бағыттарын біледі, эксперименттік зерттеулер жүргізуде теориялық талдау дағдыларына ие, жасанды интеллект әдістерін қолдана отырып, деректерді өңдеумен практикалық зерттеулер жүргізеді, бұл оқытуды, проблемаларды шешуді, үлгіні тануды және шешім қабылдауды қолдана отырып, адам интеллектісіне ұқсас жүйелерді құруға мүмкіндік береді.
Оқу жылы - 2
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Орнитология және құстардың тұлыбын дайындау технологиясы
Орнитология құстар фаунасын мен экологиялық ерекшеліктерін, жер шарында таралуын, тыныс алу, қан айналым, ас қорыту жүйесінің ерекшелігіне тоқталады. Таксидермия қазіргі түсінік бойынша оқу процесіне қажет көрнекі биологиялық құралдар (тұлыптар, қаңқалар, муляждар, үлгілер, терілер, макро және микропрепараттар) музей композициясын құрастыруға қатысты іргелі теориялық білім мен практикалық дағдыға үйрететін көлемді бөлім. Осы екі ғылым саласы негізінде пән курсы құрылған.
Оқу жылы - 3
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Орман биологиясы
Орман биологиясы курсы орман дақылдарының негізгі түрлерін, орманның қызметі мен әлеуметтік рөлін зерттейді, сонымен қатар орман дақылдарының морфологиясын, географиясын, экологиясын қарастырады. Орман шаруашылығы мен өнеркәсіптік және ауыл шаруашылығы қызметінің, Қазақстан ормандарының айырмашылығы және орманның қазіргі тозуының негізгі себептері зерттеледі. Алынған білім орман өсімдіктері мен жануарлар әлемінің рөлін түсінуге көмектеседі.
Оқу жылы - 3
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Жылыжай шаруашылығы
Жылыжай шаруашылығы курсы қазіргі заманғы жылыжайлардың рөлін, ерекшеліктері мен түрлерін және жабық топырақтың жағдайын, жылыжай кешеніне арналған конструкциялар мен жабдықтарды зерттейді. Жылыжай кешендерін ұйымдастыруда қолданылатын қажетті материалдардың сипаттамаларын меңгереді. Отырғызу мерзімдерін,ережелерін, мәдени өсімдіктердің белгілі бір түрлеріне күтім жасауды үйренеді. Әр түрлі сорттардың морфологиялық, экономикалық және пайдалы белгілерін және қияр, қызанақ, бұрыш және баклажан түрлерін өсіру әдістері мен әлеуетін анықтай алады.
Оқу жылы - 3
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Сәндік көгалдандыру, ландшафт жұмыстарын ұйымдастыру негіздері
Пән мазмұны құрамына участокты жобалау және бөлу, белгілі бір климаттық жағдайымен топырағына байланысты өсімдік таңдау, оны участокта бір-бірімен үйлестіру арқылы орналастыру, сонымен қатар аумақта көгалдандыру өнерінің теориялық мәліметтері кіреді. Ландшафтық дизайн, бақ саябақ, участокты жобалауды, белгілі бір өсімдік пішіндерімен үйлесімін табу, декоративті төсемдер, жарықтандыру және басқа құралдарды қолдана отырып шектеулі кеңістікте табиғи орта ұйымдастыру машығын қалыптастырады.
Оқу жылы - 3
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Гүл шаруашылығы ландшафттық дизайн негіздерімен
Пәнді оқу барысында гүлді-сәндік өсімдіктер, олардың биоалуантүрлілігі, ландшафтық дизайн, фитодизайн ұғымдарының мәні ашылып, жалпы гүл шаруашылығы, гүлді-сәндік өсімдіктердің шығу және мәденилендірілу тарихы, классификациясы, ашық және қорғаулы топырақта гүлді-сәндік өсімдіктерді өсірудің алғы шарттары, көбею жолдары, көпжылдық, екі жылдық және бір жылдық, сонымен қатар жабық интерьерде өсірілетін гүлді-сәндік өсімдіктердің биологиялық, әрі өсіру ерекшеліктері қарастырылады.
Оқу жылы - 3
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Көшеттік материалдарды өсірудің заманауи технологиясы
Курстың мақсаты-ашық және қорғалған топырақта жеміс-көкөніс дақылдарын өндірудің заманауи технологияларын қолдана отырып, құрылымды, негізгі топтардың өсіру технологиясын зерттеу. Курс барысында жылыжайларға қойылатын агротехникалық талаптармен және ашық және қорғалған топырақ объектілерін жүйелеумен танысады; ашық және жабық топырақтың негізгі технологиялық жүйелері, жеміс-көкөніс шаруашылығын реттеу шаралары қарастырылады; ашық және қорғалған топырақ жағдайында көкөніс және жеміс дақылдарын өсіру технологиялары зерделенеді.
Оқу жылы - 3
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Кәсіби биолог мамандар дайындау әдістемесі және жасанды интеллект
Пән деректердің үлкен көлеміне негізделген күрделі биологиялық жүйелерді талдауды, оларды сақтау технологияларын жетілдіруді және кеңінен цифрландыруды зерттейді. Курс кез келген ауқымдағы биологиялық зерттеулер жүргізуге, жасанды интеллект негізінде виртуалды шындықты модельдеуді пайдалана отырып, оқытуға модернизацияланған тәсілге жету үшін әртүрлі пәндерді қамтитын күрделі болжамдық модельдерді құруға арналған биологиялық компоненттерді қамтиды.
Оқу жылы - 3
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Аймақтық флористика
Аймақтық флористика курсы белгілі бір аймақтың флорасын зерттейді. Пәннің мақсаты-белгілі бір аймаққа тән жергілікті флораның ерекшеліктерін анықтау және олардың кеңістіктік таралуын зерттеу. Аймақтық флористика курсын меңгеру нәтижесінде теориялық білім негізінде білім алушы нақты флора мен оның өсімдіктерін сипаттау, практикалық жұмыстардың алынған деректерін талдау дағдыларын дамытады.
Оқу жылы - 3
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Орман-парктік шаруашылығы
Орман-парктік шаруашылығы курсы урбандалған аумақтың сәулет-жоспарлау жұмыстарын ұйымдастырудың негізгі ережелерін, ағаш және бұта өсімдіктерінің көлемдік-кеңістіктік орналасуын, жол желісін салуды, әртүрлі сәулет нысандарын пайдалануды және демалыс аумағын жалпы абаттандыруды, сондай-ақ ландшафтық таксация түрлерін, ландшафтық көрсеткіштерді анықтауға және орманды қалпына келтіруге арналған нормативтік құжаттарды зерделейді, жоспарлау және оларды ыңғайлы пайдалану бойынша іс-шаралар кешенін жоспарланған жобалау үшін ландшафт құрылымында орман саябақтарының негізгі ережелерін қолдануға үйретеді.
Оқу жылы - 3
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Биотехнология негіздері
Биотехнология негіздері курсы микроорганизмдер, өсімдіктер мен жануарлар жасушаларының қатысуымен Адам өмірі үшін маңызды түрлі қажетті өнімдерді технологиялық жолдармен алуды үйретеді. Ауыл шаруашылығы, азық-түлік, мал, өсімдік салаларын жекелеген бағыттарда қарайды. Курс биотехнология өндірістерінде, зертханада пайдаланылатын құрал-жабдықтарды, жұмыс істеу кезіндегі қауіпсіздік ережелерін зерттейді, теориялық оқыту барысында алған білімдерін тәжірибе жүзінде көрсете білу дағдысын қалыптастырады.
Оқу жылы - 3
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Териология
Курс мазмұны аңдар туралы ерекше биологиялық маңызға ие зоологияның фундаментальды бөлімдерінің бірі болып табылатын териология ғылымының мәселелеріне негізделген. Зоологияның саласы ретінде териология жалпы, систематикалық және қолданбалы болып болып бөлінеді. Жалпы териологияға сүтқоректілердің морфологиясы, физиологиясы, экологиясы, эмбриологиясы мен таксономиясы жатса, систематикалық териология сүтқоректілердің негізігі таксономиялық топтарының класификациясын береді. Қолданбалы териология сүтқоректілерді адаммен тікелей байланысты немесе олармен жанама байланысқан объект ретінде қарастырады.
Оқу жылы - 3
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Салыстырмалы флористика
Салыстырмалы флористика курсы өсімдіктер әлемінің алуан түрлілігімен, әртүрлі жүйелі таксондар мен таксономиялық категориялар мен таксономиялық топтардың өсімдіктерінің құрылымы мен көбею ерекшеліктерімен таныстырады. Сонымен қатар, өсімдіктер әлемі эволюциясының негіздері туралы түсінік беріледі, өсімдіктер номенклатурасы мен жүйелеу принциптері арасындағы байланыс көрсетіледі, бұл жаңартылған мазмұн бағдарламасы бойынша биологияны оқыту кезінде мектептегі биологиялық білімді толықтыруға және одан әрі оқуды жалғастыруға қажетті деңгейдің жоғарылауына ықпал етеді.
Оқу жылы - 3
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Өсімдіктер биотехнологиясы
Курс мәдени жасушалардың биологиясын, каллустың пайда болуын, in vitro жасушаларын өсірудің негізгі әдістерін, қоректік орта түрлері мен құрамын, жасушалық технологияны қолдану кезеңдерін, in vitro өсімдіктерінің морфогенезі мен регенерациясы жолдарын, клон өсімдіктерін микрокөбейту және сауықтыруды, өсімдіктердін жаңа сорттарын алу технологияларын, жасуша селекциясын, өсімдік жасушаларын культивирлеу, гендік және жасушалық инженерия технологиясының кезеңдері мен ерекшеліктерін қарастырады.
Оқу жылы - 3
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Фитопатология
Фитопатология курсы өсімдік ауруларының себептерін, қоздырғыштардың арақатынасын, қоршаған ортаны, өсімдіктердің ауруларға төзімділігін және басқа да бақылау жолдарын зерттейді. Сонымен қатар, пән өсімдік ауруларын және олармен күресу жолдарын анықтауға көмектеседі, өсімдіктер мен қоршаған орта арасындағы байланысты зерттейді және жалпы өсімдік ауруларымен күресу жолдарын қарастырады.
Оқу жылы - 3
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Менеджмент және көшбасшылық
Бұл курс басқару мен көшбасшылық жөнінде білімдер кешені мен көшбасшылық дағдыларды қалыптастырады. Пәнді игеру барысында менеджмент пен көшбасшылық теориясы, басқару әдістері мен функциялары, басшылық пен билік стилдері, көшбасшылық қызметтің заңдылықтары мен оны жүзеге асырудың механизмдері, команда құру және коммуникация, басқарушылық шешімдер, мотивация, жанжалдарды және өзгерістерді басқару, көшбасшы имиджі сұрақтары қарастырылады.
Оқу жылы - 3
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Өсімдіктер жамылғысының қауымдастығы
Өсімдік жамылғысының қауымдастығы курсы Қазақстанның құрғақ даласындағы өсімдіктердің негізгі қауымдастықтарын зерттейді. Түрлері, өсу орындарының ерекшеліктері, жағдайлары анықталады. Климаттық факторлардың биологиялық өнімділікке әсерін анықтау және салыстырмалы мәліметтер алу үшін зерттеу объектісі ретінде ұқсас экологиялық жағдайларда бір қауымдастыққа жататын өсімдіктердің біртекті топтары таңдалады.
Оқу жылы - 3
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Топырақ биологиясы
Курстың негізгі ерекшелігі бұл ғылым саласының күрделілігі. Онда жоғары және төменгі саты организмдері,өсімдіктер, омыртқасыз және омыртқалы жануарлар бар.Тірі әлемнің күрделілігі көпжақты және негізгі элементтер айналасындағы биота рөлі,топырақтың тірі заттарының қарым-қатынастық механизмдері туралы, жердің жоғары бөліміндегі органикалық заттардың ыдырауы және түрленуі, гумустың түзілуі мен ыдырауы,оның биохимиялық жəне биологиялық айналымы туралы білім алады.
Оқу жылы - 3
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Генетика
Генетика курсы-барлық тірі организмдерге тән тұқым қуалаушылық пен өзгергіштікті зерттейтін биология ғылымының саласы. Организмдердің тұқым қуалаушылығы мен өзгергіштігі туралы ғылым генетика деп аталады. Генетика тұқым қуалаушылық пен өзгергіштік заңдылықтарын ашуға және оларды қоғамның дамуы үшін қолдану жолдарын шешуге үлкен үлес қосты. Сондықтан ол биология ғылымының басқа салалары арасында маңызды орын алады.
Оқу жылы - 3
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Топырақтану және геология негіздері
Топырақтану және геология негіздері курсы топырақ, табиғат, топырақ түзілу процестері, Жер шарының эволюциялық дамуы, оның тарихи қалыптасуы, табиғаттағы геологиялық процестер және қоршаған ортаның әртүрлі факторларының топырақ түзілуіне, биосфераның сақталуына әсері туралы негізгі білімді қалыптастырады және топырақтың табиғаттағы және адам іс-әрекетіндегі рөлін түсіндіреді.
Оқу жылы - 3
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Селекцияның генетикалық негіздері
Селекциялық ғылымның жетістіктері адамға тұқым қуалаушылықтың нәтижелерін алуға, үлгілер мен сорттарды, будандарды жіктеуге, генетикалық материалдың өзгергіштігін сипаттауға, генетикалық процестердің молекулалық механизмдерін талдауға мүмкіндік беретіндігімен сипатталады. Тұқымқуалаушылық заңдылықтары, түрлердің алуантүрлілігін анықтау, себептерін бақылау, есептеулер мен зертханалық жұмыстар жүргізуге көмектеседі.
Оқу жылы - 3
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Дала қауымдастық өнімділік динамикасы
Дала қауымдастығының өнімділік динамикасы курсы Қазақстанның кешенді далаларының негізгі қауымдастықтарының биологиялық өнімділігінің маусымдық өнімділігін зерделейді. Әр түрлі экологиялық және климаттық жағдайларда жер үсті және жер асты фитомассаларының жиналуы қарастырылады, далалық өсімдіктер қауымдастықтарындағы өнімді және деструктивті процестер талданады.
Оқу жылы - 3
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Ақтөбе облысының карантиндік фитосанитарлық жағдайы
Ақтөбе облысының карантиндік фитосанитариялық жағдайы өсімдіктерді қорғаудың және карантинді дамытудың перспективалық жоспарын, отандық және халықаралық стандарттарды; облысқа әкелінетін, әкетілетін және тасымалданатын карантиндік өнімге карантиндік бақылауды айқындау үшін өсімдіктерді қорғау және карантин саласындағы нормативтік-әдістемелік материалдарды, сондай-ақ ауыл шаруашылығы дақылдарының зиянкестері мен ауруларын биологиялық-экономикалық ерекшеліктерді және жүйелі орналастыруды зерделейді; өсімдіктерді қорғау және карантин саласында ғылыми зерттеулер жүргізу әдістемесін түсіндіреді.
Оқу жылы - 3
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Ауылшаруашылық дақылдарын өсіру негіздері
Курс топырақтың құрылымы мен құнарлылығын зерделеуге, өсімдіктерді әртүрлі факторлардан қорғаудың қазіргі заманғы жүйесін, шаруашылықтардың негізгі бағыттары бойынша егістік жерлердің құрылымын және әртүрлі жағдайларда ауыспалы егіс схемаларын әзірлеуге және пайдалануға, агроландшафттарға байланысты ауыл шаруашылығы алқаптарына әртүрлі агротехникалық қызмет көрсетуге және отандық және шетелдік ғылымның жетістіктері негізінде ауыл шаруашылығы дақылдарын өсіру үшін болашақтың жоғары технологияларын қолдануға бағытталған.
Оқу жылы - 4
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Ақтөбе облысының орман шаруашылығы
Ақтөбе облысының орман шаруашылығы курсы өңірдің ормандарын зерделейді; есепке алу; ағаштар мен бұталардың тұқымдары мен екпелерінен орман өсіру, орманды қалпына келтіру; орманды күтіп-баптау; кесу түрлері және реттеу; питомниктерде көшеттер өсіру; орманды өрттен, зиянкестерден және әртүрлі аурулардан қорғау; ауруларды анықтау; орман пайдалануды реттеу шараларына оқыту. Теориялық білімді практикада қолдану мақсатында білім алушылар курстық жұмысты дайындайды.
Оқу жылы - 4
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Ихтиология және балық шаруашылығы
Ихтиология және балық шаруашылығы курсы балықтардың функционалдық құрылымдық ерекшеліктерін, таксондардың ерекшеліктерін және олардың экожүйелердегі рөлін зерттейді. Ихтиология және балық шаруашылығы бойынша деректер балық аулау шаруашылығы саласында, табиғи су айдындарында, аквамәдениетте балық өсіру, ғылыми зерттеулерде, сондай-ақ балық әлемін дұрыс пайдалану мен қорғауды іске асыру кезінде кеңінен пайдаланылады.
Оқу жылы - 4
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Жеміс-көкөніс шаруашылығы өнімдерін өндіру технологиясы
Жеміс-көкөніс шаруашылығы өнімдерін өндіру технологиясы курсы жемістер мен көкөністердің жалпы түрлерін, оларды пайдалану заңдылықтарын, морфологиялық және анатомиялық құрылымын, биологиялық ерекшеліктерін, жеміс ағаштары тұқымдарының жеміс беруін және оларды есепке алу әдістерін, көкөністер мен жемістерді қазіргі заманғы технология бойынша өсіру әдістерін, тұқымнан жеміс және көкөніс көшеттерін егу және оларды ашық алаңдарға ауыстыруды, жеміс ағаштары тұқымдарының сапасын жақсарту тәсілдерін зерделейді. Сондай-ақ көкөніс және жеміс ағаштарына күтім жасау бойынша кешенді іс-шараларды оқытады.
Оқу жылы - 4
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Қолданбалы биология топырақтану негіздерімен
Бұл курс биология және топырақтану мәселелерін қамтиды. Топырақ генетикасы, топырақ физикасы мен химиясы, агрохимия және егіншілік сияқты бөлімдер қарастырылып, зерттелуде. Курс студенттердің ерекше назарын топырақта болып жатқан процестер мен құбылыстарға, олардың дамуына, қарашіріктің пайда болуына, топырақ профилінің қалыптасуына, топырақтың қалыптасуы мен дамуындағы микроорганизмдердің рөліне, олардың жіктелуіне, топырақ құнарлылығы мен өсімдіктердің қоректенуіне бағыттайды.
Оқу жылы - 4
Семестр - 1
Несиелер - 6
-
Молекулалық биология
Молекулалық биология-өмірдің белгілері мен олардың негізгі қасиеттерін молекулалық деңгейде зерттейді. Негізгі мақсаты-барлық деңгейдегі биологиялық ірі молекулалардың (ақуыздар, нуклеин қышқылдары) құрылымын зерттеу. Молекулалық биологияны зерттеудің негізгі бағыттары-1) жасушалардың генетикалық аппаратының құрылымдық-функционалдық коагуляциясын және тұқым қуалайтын ақпаратын (молекулалық генетика), вирустардың жасушалармен өзара әрекеттесуінің молекулалық механизмдерін (молекулалық вирусология), ағзаның иммундық реакцияларының заңдылықтарын (молекулалық муннология), организмнің жеке дамуында сапалы жасушалар мен мамандандырылған жасушалардың қалыптасуын (молекулалық молекулалық даму биологиясын зерттейді.
Оқу жылы - 4
Семестр - 1
Несиелер - 6
-
Жасушаның молекулалық биологиясы
Курс жасушаның молекулалық биологиясы тірі жүйеде молекулаларды зерттейді. Қазіргі уақытта жасушаның молекулалық биологиясы негізінен генетикалық материал мен ақуыздарды зерттеуге бағытталған. Жасушаның молекулалық биологиясы өмірдің орталық догмасының заңдылықтарын зерттейді. Бұл ең алдымен генетикалық құрылымға, мРНҚэкспрессиясына және ақуыз синтезіне қатысты. Жасушаның молекулалық биологиясы-бұл жасушаның немесе ағзаның әртүрлі анализдері үшін өте сенімді зерттеу саласы. Пән сонымен қатар организмдердің көптеген метаболикалық және құрылымдық күйлерінің құрылымын зерттейді.
Оқу жылы - 4
Семестр - 1
Несиелер - 6
-
Герпетология
Герпетология курсы-зоологияның бір саласы, ол студенттерге жүйелілік, негізгі топтар, құрылым, бауырымен жорғалаушылар мен қосмекенділердің таралуы туралы түсінік береді. Бұрын тек бауырымен жорғалаушылар зерттелген, енді оның құрамына қосмекенділерді зерттейтін батрахология саласы кірді. Курста морфологиялық, физиологиялық және гельминтологиялық зерттеулер, бауырымен жорғалаушылар мен қосмекенділердің жүйеленуі зерттеледі, оларды ұтымды экономикалық пайдалану мәселелеріне назар аударылады.
Оқу жылы - 4
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Қазақстанның флорасы мен фаунасы
Курс Қазақстанның өсімдіктер мен жануарлар әлемін зерттейді. Бағдарламада Қазақстан табиғатын жаратылыстану-ғылыми бағытқа сәйкес зерттеу, білім алушылардың дүниетанымдық көзқарасын қалыптастыруға бағытталған табиғи зерттеулердің әдістері мен тәсілдерін пайдалану көзделген. Курс Қазақстанның өсімдіктер әлемін сипаттайды, әр өңірге тән жануарлар әлемі туралы түсінік береді, Қызыл кітапқа енгізілген, Қазақстанда мекендейтін өсімдіктер мен жануарлар бойынша түсінік береді
Оқу жылы - 4
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Ауыл шаруашылық негіздері
Ауыл шаруашылығы негіздері курсы ауыл шаруашылығы бойынша теориялық білімді, ауыл шаруашылығы өндірісінің ғылыммен байланысын ашатын, практикалық және оқу-тәрбие жұмысын ұйымдастыру үшін қажетті практикалық дағдыларды қалыптастырады. Курс ауылшаруашылық өндірісінің негізгі салаларымен, ауылшаруашылық жүйесімен таныстырады, мәдени өсімдіктер мен үй жануарларының тұқымдарының әртүрлі сорттары, оларды күту, ашық және жабық жерде өсімдіктер өсіру, жануарларға жем дайындау туралы білім береді. Білім алушыларда агротехника бойынша практикалық іскерліктер мен дағдыларды қалыптастырады.
Оқу жылы - 4
Семестр - 1
Несиелер - 6
-
Ырғыз-Торғай мемлекеттік табиғи резерватының флорасы мен фаунасы
Бұл курстың мақсаты – Ырғыз-Торғай мемлекеттік табиғи резерватының флорасы мен фаунасын терең зерттеу. Мемлекеттік табиғи резерваттың түрлік құрамы, флора мен фаунаның қазіргі жай-күйі, экологиялық және антропологиялық факторлардың құрып кету қаупі төнген және жойылып кетудің алдын алу мәртебесі бар Қазақстанның Қызыл кітабына енгізілген түрлерге әсері қаралады.
Оқу жылы - 4
Семестр - 1
Несиелер - 5
Профессии
Оқыту нәтижелері
- Биологиялық объектілердің – өсімдіктердің, жануарлардың және микроорганизмдердің алуан-түрлілігін түсіндіреді, бақылайды, сәйкестендіріреді, жіктейді, өсіру және түсіну үшін, құзыретті шешімдерді әзірлеу үшін биологиялық ғылымдар саласындағы іргелі білім мен дағдыларды қолданады;
- Цифрлық революциялар әлеміндегі жаратылыстанудың интеграцияланған тәсілі - жасанды интеллект технологиясы туралы түсінігі болады, табиғи, зертханалық және өнеркәсіптік жағдайларда тірі ағзалар жұмысының морфологиялық-физиологиялық, анатомиялық, биохимиялық, цитологиялық-гистологиялық, молекулалық-генетикалық ерекшеліктерін анықтау үшін биологиялық объектілермен жасалатын тәжірибелер негізінде зepттeлeтін oбъeктіні, құбылыcты нeмece пpoцecті, oлapдың ішкі құpылымы мeн бaйлaныcтapын жaн-жaқты зepттeyгe жәнe aдaм өміpінe пaйдaлы нәтижeлepді eнгізyгe бaғыттaлғaн іc-әpeкeттepді анықтау үшін ғылыми-зерттеу жұмыстарын жүргізеді;
- Өсімдіктер жамылғысының орман, дала, шалғай қауымдастықтарының ерекшелігін, өнімділік динамикасын, тірі организмдердің қазіргі заманғы ғылыми зерттеу әдістерінің мүмкіндіктерін тиісті салада қолданады, тірі және жансыз табиғатта кездесетін негізгі процестер мен құбылыстарды сипаттайды;
- Қоғамның биотехнологиялық өнімдерге қажеттілігіне, селекциялық-генетикалық бағдарламалардың құрылуына бағытталған микробиологиялық, биотехнологиялық, молекулалық-генетикалық және іріктеу әдістерін қолдану негізінде тіршіліктің ұйымдастырылуның әртүрлі деңгейлеріне талдау жүргізеді;
- Тірі организмдерде кездесетін нақты химиялық процестерді түсіндіру және пайдалану үшін негізгі химиялық заңдарды, үлгілерді және теорияларды, сондай-ақ қазіргі заманғы технологияларды қолданады; ағзаның жеке дамуының негізгі мәселелерін - жыныс жасушаларының түзілуін, ұрықтану үрдісін, эмбриогенез бен постнатальды даму кезеңін, цитодифференциацияны, морфогенез мен клондау механизмдерінің негізі мен мәнін меңгереді;
- Топырақтың құрылысын, қасиеттерін, геологиясын, ондағы топырақ организмдерінің ерекшеліктерін зерттеудің қолданбалы биологиялық әдістерін меңгеру арқылы ауылшаруашылығы, жеміс-көкөніс дақылдарының өнімін арттыру мәселесін шешуге ықпал етеді; ашық топырақта және жылыжай жағдайында көшеттік материалдарды отырғызудың замануи технологияларын іс жүзінде қолданады.
- Ырғыз-Торғай мемлекеттік табиғи резерватының флорасы мен фаунасының ерекшеліктерін, олардың шекараларын, орналасуын, түрлерін, маңызын зерттейді;
- Биология және экология салаларындағы өмірлік жағдайларда базалық білімді қолданып, табиғи және техногендік апаттардың, экологиялық жағдайлардың ықтимал салдарларында өмірдің қауіпсіздігін қамтамасыз етеді;
- Өсімдіктер мен көкөніс дақылдарының ауруларының ерекшеліктерін, солардың ішінде өңірдің карантиндік фитосанитарлық түрлерін, аурудың жіктелу принциптерін, диагностикалық әдістерін, нақты зақымданулар кезінде қолданылатын замануи бақылау шаралары мен жалпы технологиялық процестерді біледі, аурулардың алдын алуға арналған қажетті әдіс-тәсілдерді таңдау арқылы ауыл шаруашылығы, жеміс-көкөніс өнімдерін өндіру технологиясын меңгереді;
- Жасанды интеллект пен ғылым арасындағы байланыс тұрғысынан кәсіби биолог мамандарды даярлауда жасанды интеллекттің интеграциясының негізін біледі, қаржылық сауаттылыққа ие, мемлекеттік және шет тілінде дайындауда заманауи цифрлық, компьютерлік технологияларды қолданып, практикалық қызметтерінде экономика, кәсіпкерлік және бизнес негіздерін түйсіну арқылы менеджмент пен көшбасшылықтың міндеттерін, «Ұлттық руханият» қағидаларын түсінеді және тарихи оқиғалар, құбылыстар, фактілер бойынша философиялық ой қозғайды; құқық негіздері және сыбайлас жемқорлыққа қарсы мәдениетке үйрене отырып, әлеуметтік дүниетанымдары туралы көзқарастарын қалыптастырады.
- Бауырымен жорғалаушылардың, құстардың, сүтқоректілердің құрылысы мен табиғатын, ерекшеліктерін, табиғаттағы маңызын теориялық тұрғыдан түсініп, практикада құстардың тұлыбын жасаудың технологиясы мен сүтқоректілердің терілерімен жұмыс жасау әдістерін меңгеріп, түрлі экспозициялар жасау дағдыларына үйренеді;
- Гүл, орман-парктік, балық шаруашылықтарының, орман биологиясының ерекшеліктерін түсініп, олардың ландшафттық дизайндағы орнын сараптап, сәндік көгалдандыру мен ландшафт жұмыстарды ұйымдастыруда қолданады; әлемдегі, Республикадағы және өңірдегі жалпы биологиялық ресурстарды біле отыра, Қазақстанның, туған өңірдің флорасы мен фаунасын, биологиялық әртүрлілігінің потенциалын топшылайды, оларды болашақта ұтымды және кешенді пайдаланудың стратегиялық жоспарлау жұмыстарын жүргізеді;
Ұқсас БББ
6B05101 Биология
Шерхан Мұртаза атындағы Халықаралық Тараз инновациялық институты
6B05101 Биология
Өзбекәлі Жәнібеков атындағы Оңтүстік Қазақстан педагогикалық университеті (ОҚМПУ)
6B05101 Биология
Торайгыров университеті
6B05101 Биология
Астана халықаралық университеті
6B05101 Биология
Сәрсен Аманжолов атындағы Шығыс Қазақстан университеті
6B05101 Биология
Х.Досмұхамедов атындағы Атырау университеті
6B05101 Биологиялық инженерия
әл-Фараби атындағы Қазақ Ұлттық университеті
6B05101 Биология
Қазақ ұлттық қыздар педагогикалық университеті (QYZPU)
6B05101 Биология
М.Қозыбаев атындағы Солтүстік Қазақстан университеті
6B05101 Биология
Жұмабек Ахметұлы Тәшенов атындағы университеті
6B05101 Өсімдіктер биотехнологиясы және микробиология
Л.Н.Гумилев атындағы Еуразия ұлттық университеті
6B05101 Биология
Шымкент университеті
6B05101 Биология
Абай атындағы Қазақ ұлттық педагогикалық университеті
6B05101 Биология
Академик Е.А.Бөкетов атындағы Қарағанды университеті (ҚарУ Е.А.Бөкетов)
6B05101 Биология
Ахмет Байтұрсынов атындағы Қостанай өңірлік университеті
6B05101 Биология
Ш.Уәлиханов атындағы Көкшетау университетi