Қолданыстағы білім беру бағдарламасы

6B05202 Экология в әл-Фараби атындағы Қазақ Ұлттық университеті

Пәндер

  • Өсімдіктер биоалуантүрлілігі

    Өсімдіктердің биоәртүрлілігі курсы өсімдіктердің өсімдік организмдері арасындағы өзара әрекеттесу процестерін, олардың қоршаған ортамен қосылыстарын, сонымен қатар осы процестерге әсер ететін факторларды зерттейтін пән. Өсімдік организмдерінің тіршілік әрекетінің ерекшеліктерін ескере отырып, өсімдік экологиясында су, жарық, температура, жел, топырақтың химиялық құрамы, рельеф сияқты сыртқы орта факторларына басты назар аударылады. Өсімдіктердің биоәртүрлілігі өсімдіктердің экологиялық физиологиясы, түрлер экологиясы және өсімдіктер популяциялары мен қауымдастықтарының экологиясы мәселелерін зерттейді.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 6
  • Жемқорлыққа қарсы іс-қимылдың құқықтық негіздері

    Пәннің мақсаты: сыбайлас жемқорлық бойынша құқық бұзушылықтарды алдын-алу мақсатында сыбайлас жемқорлыққа қарсы заңнаманың қағидалары мен нормаларын қолдануды іс-жүзінде көрсете білу, жауапкершілік қабілетін қалыптастыру, азаматтық-құқықтық жауапкершілікке ие болып, сыбайлас жемқорлыққа төзбеушілікті, күнделікті өмірде сыбайлас жемқорлыққа қарсы мәдениетті қалыптастыру. Сыбайлас жемқорлыққа қарсы заңнама, сыбайлас жемқорлыққа қарсы іс-қимыл субъектілерінің жүйесі мен қызметі, сыбайлас жемқорлыққа ықпал ететін себептер мен жағдайлар, сыбайлас жемқорлыққа қарсы саясат, сыбайлас жемқорлыққа қарсы күрестің халықаралық тәжірибесі оқытылатын болады.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 2
    Несиелер - 5
  • Әл-Фараби және қазіргі заман

    Пәннің мақсаты: студенттердің әлемдік және ұлттық мәдениеттің даму контекстіндегі ұлы түркі ойшылы Әбу Насыр әл-Фарабидің ғылыми және философиялық мұрасы туралы түсініктерді қалыптастыру. Әл-Фараби мұрасының ерекшеліктері және оның түркі философиясының қалыптасуына тигізген әсері; шығыс философиясының Еуропалық Ренессансқа әсер ету сипаты; ұлттық және әлемдік философия тарихының дәстүрлі және қазіргі заманғы мәселелері қарастырылады.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 2
    Несиелер - 5
  • Микроорганизмдер экологиясы

    Пән студенттерді микроорганизмдердің биоалуантүрлілігімен, олардың құрылымымен, филогенетикалық байланыстарымен, тіршілік ету ортасымен өзара әрекеттесуімен, олардың маңыздылығымен, биосфераның қалыптасуымен және сақталуымен таныстырады. Міндеттері - Өсімдіктер, жануарлар және микроорганизмдер жүйесінің иерархиялық дәйектілігіндегі таксономиялық әртүрліліктің презентациясы;-әртүрлі типтегі таксондардың морфологиялық - физиологиялық ұйымы; - табиғаттағы жануарлар организмдерінің маңызы.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 2
    Несиелер - 5
  • Жануарлар биоалуантүрлілігі

    Жануарлардың биоәртүрлілігі – жануарлардың қоршаған ортамен өзара әрекеттесу процестерін, сондай-ақ осы процестерге әсер етуші факторларды толығымен зерттейтін ғылыми пән. Жануарлардың биоәртүрлілігі биотикалық, абиотикалық және антропогендік факторлардың жануарлар тіршілігіне әсерін зерттейді. Ол сондай-ақ тәуліктік, маусымдық және басқа да климаттық өзгерістерге ұшыраған жануарлардың мінез-құлқын талқылайды (мысалы, ұзақ уақыт бойы болатындар), мұнда көптеген жануарлардың, әсіресе жүйке жүйесі жоғары дамыған жануарлардың күнделікті және маусымдық белсенділігінің өзгеруімен сипатталады. әртүрлі көші-қон.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 2
    Несиелер - 5
  • Кәсіпкерлік

    Мақсаты: экономикалық ойлау тәсілін; коммерциялық іске асырылатын индустриялық-инновациялық жобаларға бағытталуды қалыптастыру үшін қажетті өз бизнесін құрудың теориясы мен практикасы саласында базалық білімдерді қалыптастыру. Кәсіпкерлік, шағын және орта бизнестің ішкі және сыртқы ортасының негізгі шарттары; мемлекеттік реттеу және мемлекеттің кәсіпкерлік орта үшін рөлі мәселелері қарастырылады.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 2
    Несиелер - 5
  • Ғылыми зерттеудің әдістері

    Мақсаты: әдіснамалық және ғылыми мәдениетті қалыптастыру; ғылыми зерттеулерді ұйымдастыру мен жүргізуде білім, білік және дағдылар жүйесін қалыптастыру. Зерттеудің жалпы ғылыми әдістері, оның ішінде ғылыми білімнің объективті мазмұнын табу үшін ғылыми ақпаратты іздеу, өңдеу, жүйелеу, талдау, синтездеу, жалпылау және дәлелдеу әдістері зерделенеді.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 2
    Несиелер - 5
  • Абай ілімі

    Мақсаты – болашақ мамандардың бойында өзін-өзі тану қабілетін қалыптастыру, Абай ілімін қазіргі Қазақстанның руханилығы мен зиялылығының негізі ретінде пайдалану, ел бірлігін және қоғамның азаматтық ынтымағын нығайту мақсатында өзінің кәсіби білімін, түсінігі мен қабілеттерін гуманизм және білім беру призмасы арқылы қолдана білу. Оқытылатын болады: Абай ілімі туралы түсінік; оқыту қайнары; Абай ілімінің құрамдас бөліктері; Абай ілімінің категориялары; Абай ілімін өлшеу құралдары; Абай ілімінің мәні мен мағынасы.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 2
    Несиелер - 5
  • Экология және адам тіршілігінің қауіпсіздігі

    Мақсаты-адамның табиғатпен өзара әрекеттесу жағдайларын үйлесімді оңтайландыру қағидаттарын іске асыратын табиғатты пайдаланудың заманауи тұжырымдамаларына негізделген бірқатар негізгі құзыреттерді қалыптастыру. Оқытылатын болады: адам өмірінің қауіпсіздігін қамтамасыз ету үшін табиғи ресурстарды тұрақты дамыту, сақтау және молайту қағидаттары, тәуекелдерді бағалау және азайту әдістері, қауіптерден, апаттардың салдарын жою шаралары, табиғи апаттар, қоршаған ортаны қорғау және қоршаған ортаны ұтымды басқару.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 2
    Несиелер - 5
  • Қаржы сауаттылығының негіздері

    Пәннің мақсаты: қаржылық ақпаратты түсіну мен олардың жеке қаржы мәселелеріне қатысты сауатты және негізделген шешімдер қабылдау үшін студенттерде ұтымды қаржылық мінез-құлықты қалыптастыру, сонымен қатар сыни тұрғыдан бағалау қабілетін арттыру, қаржылық құралдарды, оның ішінде цифрлық технологияларды пайдалану арқылы қаржылық қызметтерді тұтынушылар ретінде олардың құқықтары мен мүдделерін қорғауға байланысты процестерді талдау.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 2
    Несиелер - 5
  • Экологиялық химия

    Пәннің мақсаты қоршаған ортадағы ластаушы заттардың химиялық өзгеруін сипаттау, антропогендік белсенділіктің әсерінен болатын химиялық процестерді бағалау қабілеттерін қалыптастыру болып табылады. Пән оқытуға бағытталған атмосферада, гидросферада және топырақ қабатында болатын физикалық-химиялық процестер, химиялық элементтердің негізгі миграция циклы, табиғаттағы тепе-теңдікке антропогендік әсер және биосферадағы ғаламдық процестер химиясы.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 3
    Несиелер - 5
  • Биогеохимия және экотоксикология

    Пәннің мақсаты биосфера компоненттерінің өзара әрекеттесуінің негізгі заңдылықтары және адам қызметінің салдары туралы түсінікті, биогеохимиялық циклдар мен химиялық элементтердің миграциясының механизмін , химиялық қосылыстардың уыттылығы мен олардың нормаларын анықтау, зиянды заттардың ағзаға ену жолдарын, олардың токсикологиялық сипаттамаларын, әсер ету салдарын зерттеу және экологиялық стандарттарды белгілеуді қалыптастырады

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 3
    Несиелер - 5
  • Топырақтану

    Курстың мақсаты – топырақ, оның пайда болуы, қасиеттері, дамуы және эволюциясы, географиялық таралу заңдылықтары және өсімдік жамылғысымен өзара байланыс туралы білімді қалыптастыру. Курс топырақтың шығу тегін, дамуын, құрылысын, құрамын, қасиеттерін, режимін, құнарлылығын, таралуын зерттеуге бағытталған. Курс топырақтың құрамын, қасиеттерін және режимдерін анықтау, топырақты қорғау және тиімді пайдалану бойынша іс-шараларды әзірлеу қабілетін қалыптастырады.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 3
    Несиелер - 5
  • Ландшафттар геохимиясы мен геофизикасы

    Пән: - ландшафт компоненттерінің химиялық құрамының географиялық заңдылықтарын зерттейді; - ландшафттағы химиялық элементтердің көші-қон жолдарын және химиялық элементтердің концентрациясы мен шашырауын анықтайтын факторларды зерттейді; - химиялық элементтерді, сондай-ақ ландшафттарды геохимиялық негізде жіктеу принциптері мен әдістерін зерттейді; - геохимиялық картографиялау және ландшафттарды аудандастыру әдістерін зерттейді; - химиялық элементтерді қолданудың практикалық дағдыларын зерттейді; Ландшафттардың ерекшеліктері: геологияда пайдалы қазбаларды іздеуде, Денсаулық сақтау және ауыл шаруашылығында.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 3
    Несиелер - 5
  • Биогеография

    Пәннің мақсаты - тірі ағзалар мен олардың қауымдастықтарының географиялық таралуы, өсімдік жамылғысының құрылымы мен бүкіл планетаның жануарлар популяциясы құрылымы туралы білімді қалыптастыру заңдылықтарын түсіну қабілетін қалыптастыру. Пән биотаны саралаудағы экологиялық және тарихи факторлардың арақатынасын зерттеуге бағытталған, жер мен мұхиттардың биологиялық әртүрлілігін сақтау мәселелері қарастырылған.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 3
    Несиелер - 5
  • Экологиялық заңнама және нормалау

    Курстың мақсаты-кәсіби қызметте қоршаған ортаны қорғау саласындағы негізгі нормативтік-құқықтық актілерді түсіндіру және қолдану, экологиялық нормативтерді белгілеу принциптерін түсіну және оларға сәйкес қоршаған ортаның сапасын бағалау қабілетін қалыптастыру. Курста ҚР экологиялық нормативтік-құқықтық актілері, экологиялық нормативтердің топтары мен түрлері, оларды есептеу және практикалық қолдану оқытылады.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 4
    Несиелер - 6
  • Геоэкология

    Курстың мақсаты-Жердің географиялық қабығының даму заңдылықтарын, аймақтық және жергілікті аумақтардың ерекшеліктерін түсіну; геоэкологиялық мәселелерді шешу жолдарын анықтау тетіктерін талдау қабілетін қалыптастыруға бағытталған. Курс географиялық ортаның табиғи дамуы мен антропогендік әсерінің нәтижесінде өзгеруін зерттеуге негіз болады. Курс аймақтық және жергілікті геоэкологиялық проблемаларды анықтауға негізделген.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 4
    Несиелер - 6
  • Топырақты мелиорациясы және рекультивациясы

    Пәннің мақсаты: Әр түрлі табиғи зонадағы топырақ жамылғысы бойынша, мелиоративті іс шаралардың принциптері мен әдістері қағидалары негізінде, студенттерде топырақ мелиорациясы жайлы білімді қалыптастыру. Пән Мелиоративті жұмыстардың даму тарихына шолу жасау негізінде және топырақ түзуші факторларды мелиоративті жобалаудың негізі ретінде қарастыра отырып топырақ мелиорациясының негізін талдау. Мелиоративті жұмыстардың даму тарихына шолу жасау негізінде және топырақ түзуші факторларды мелиоративті жобалаудың негізі ретінде қарастыра отырып топырақ мелиорациясының негізін талдауға бағытталған

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 4
    Несиелер - 5
  • Су ресурстарын басқару және экологиясы

    Пәннің мақсаты - су ресурстарын кешенді пайдаланудың болашағы мен міндеттерін түсіну, ҚР су шаруашылығы кешенін аумақтық бөлу ерекшеліктерін, су ресурстарын ықпалдастыра басқарудың заманауи халықаралық қағидаттарын түсіндіру, су ресурстарын қорғау саласындағы проблемалық жағдайларды талдау, ҚР су бассейндері бойынша ғылыми шолулар және трансшекаралық сулар проблемаларын талдау қабілетін қалыптастыру.

    Оқу жылы - 3
    Семестр - 5
    Несиелер - 5
  • Геология және гидрогеология негіздері

    Пәннің мақсаты – геологиялық ортаның қалыптасу негіздерін түсіну, жер асты суларын пайдалану мен қорғауды талдау, тау жыныстары–жер асты сулары-антропогендік құрылыстардың динамикалық жүйесінің жұмыс істеуін бағалау қабілетін қалыптастыру. Пән жер қыртысының геологиялық құрылымының ерекшеліктерін түсіндіруге; қоршаған ортаға антропогендік әсері бар гидрогеохимиялық жағдайдағы өзгерістерді негіздеуге; жерасты суларының сапасын олардың генетикалық классификациясы негізінде бағалауға бағытталған.

    Оқу жылы - 3
    Семестр - 5
    Несиелер - 5
  • Экологиялық картографиялау және ГАЖ -технологиялар

    Пәннің мақсаты – табиғи, агро және урбоэкожүйелердің негізгі компоненттерінің экологиялық жағдайы мен сапасын бағалау, моделдеу және болжау кезінде қазіргі заманғы ГАЖ қолдану қабілетін қалыптастыру. Пән геоэкологиялық карталарды құру кезінде ақпаратты қабылдау, сақтау, өңдеуге арналған бағдарламалық қамтамасыз етуді пайдалануға; ақпараттық, техникалық және бағдарламалық геоэкологиялық картаға қойылатын талаптарды қалыптастыруға; бастапқы картографиялық және басқа материалдарды салыстыру және дайын карталарды бағалауға бағытталған.

    Оқу жылы - 3
    Семестр - 5
    Несиелер - 5
  • Азық-түлік экологиясы

    Курстың мақсты: тамақ өнімдерін қолданудан болған қатер белгісін игеру; тағам компоненттерінің негізгі гигиеналық сипаттамасы және олардың адам ағзасына маңызы; халықтың тиімді азықтануының заманауи тенденциясы; адам ағзасына тағам өнімдерінің және тағам өнімдерінің химиялық ксенобионттары мен биологиялық тұрғыдан ластаушылардың әсер ету жолдары; азық-түлік тағамдарын бөгде заттардан қорғау мүмкін тәсілдері. Курстың міндеттері: тағам туралы ғылымның даму жетістіктері мен заманауи күйі жайлы сараптамасы; тағам компоненттерінің негізгі сипаттамаларымен және олардың адам ағзасының тіршілік әрекетіне әсерімен танысу; азық-түлік тағамдарының токсигендігін оқу; азық-түлік тағамдарын сақтау мен өңдеу кезінде концероген мен мутагеннің пайда болуын білу. Курстың мазмұны: тағам туралы ғылымның даму келешегі мен заманауи жағдайы; әлемдегі негізгі азық-түлік мәселелері мен оларды шешу болжамдары;, тағамдық заттар, энергия және азық-түлік қолданудағы ұсынылған мөлшерді; қазіргі кездегі тағамдану жүйесіндегі сипаттамасы мен сараптамасы; азық-түлік биохимиясы; тағам компоненттерінің негізгі гигиеналық сипаттамасы; генді модифицирлендірілген жолмен алынған тағамдардың өнімдердің санитарлы-эпидемиологиялы бағалануы. Пәнді оқу барысында студент: білуі тиіс: тағам өнімдерінің химиялық құрамы; жасанды қоспалар және олардың адам ағзасына тигізетін әсері; тағамдағы негізгі биохимиялық компоненттердің жетіспеушілігінен немесе аса көп болуынан туындайтын қатерлер; тағам өнімдерінің стандартқа сәйкес қауіпсіздігін бақылау әдістерінің сипаттамасын; игеру: заттардың химиялық қасиеттері мен қызметтерінің арасындағы себеп-салдарының байланысын анықтау; анықтама мәліметтері қолдану арқылы тағам өнімдерінің тамақ құндылығы мен энергетикалық құндылығын есептеу; тағам өнімдеріне қаіпсіздік сараптамаларды жүргізуді ұйымдастыру; тағам өнімдерінің қаіпсіздігі мен орау материалдарының нәтижелеріне сараптама жасау; меңгеру: тауарлардың қауіпсіздігі мен сапасын аспаптық зерттеудегі физика-химиялық әдістерді игеру; тағам өнімдерінің микробиологиялық қауіпсіздік көрсеткіштері мен уландырғыш реттемелеуші қосылыстардың нормативті құжаттарымен жұмыс істеу; тағам өнімдері қауіпсіздігі мен тәжірибе нәтижелерін дұрыс рәсімдеуде бақылау жасауды дағдыландыру

    Оқу жылы - 3
    Семестр - 5
    Несиелер - 5
  • Табиғатты пайдалану экономикасы

    Пәннің мақсаты табиғи ресурстарды бағалау, табиғи ресурстарды пайдаланғаны үшін, қоршаған ортаның ластануы және қоршаған ортаның ластануынан экономикалық залал үшін төлемдерді есептеу қабілетін қалыптастыру. Курс табиғат пайдалануды реттеудің әкімшілік және экономикалық тетіктерін қарауға; табиғи ресурстарды экономикалық бағалауға бағытталған.

    Оқу жылы - 3
    Семестр - 5
    Несиелер - 5
  • Қазақстанның экологиялық геожүйесі

    Пәннің мақсаты – Қазақстанның сыртқы геосфераларының экологиялық қызметтерін, адамның және оның шаруашылық әрекетінің өзара байланысын зерттеу. Негізгі мақсат – студенттердің геосфералық қабықтардың құрылымы, құрамы және экологиялық қызметі туралы түсініктерін қалыптастыру; антропогендік факторлардың табиғи, табиғи-техникалық жүйелер мен геосфералық қабықтарға әсері және олардың салдары туралы ақпаратты қабылдау, жалпылау және талдау қабілеттерін дамыту.

    Оқу жылы - 3
    Семестр - 5
    Несиелер - 5
  • Экологиялық биофизика

    Бұл курстың мақсаты – эколог студенттерде қоршаған ортаның экологиялық факторларына бейімделу кезінде тірі организмдерде болатын маңызды физикалық процестер туралы түсінік қалыптастыру. Экстремалды экологиялық факторларға бейімделу кезінде биожүйелердің қасиеттері мен мінез-құлқын түсіндіру үшін физиканың негізгі заңдарын қолдану мүмкіндігін көрсету. Биофизиканың негізгі принциптерінің мәнін және олардың экологияда қолданылуын ашып көрсету. Реттеу процестерінің биофизикасының, радиоэкологияның және тірі жүйелердің гомеостазының ерекшеліктерін көрсету.

    Оқу жылы - 3
    Семестр - 5
    Несиелер - 5
  • Өндірістік экология

    Курстың мақсаты-өнеркәсіптік өндіріс жағдайында қоршаған ортаның сапасын сақтау үшін негізделген инженерлік - техникалық шараларды әзірлеу қабілетін қалыптастыру. Курста өндірістің әр түрлі салаларының негізгі экологиялық мәселелері, өнеркәсіптік кәсіпорындардағы қоршаған ортаны қорғаудың іс-шаралары мен технологиялары, газдарды, сарқынды суларды тазарту құрылғылары, топырақты тазарту, қалдықтарды кәдеге жарату жөніндегі іс-шаралар қарастырылады.

    Оқу жылы - 3
    Семестр - 5
    Несиелер - 5
  • Агроэкология

    Пәннің мақсаты ауылшаруашылық өнімдерін өндіруде топырақтың, өсімдіктер мен жануарлардың потенциалдық мүмкіндіктерін ұтымды пайдалануды талдау қабілетін қалыптастыру. Пән оқуға бағытталған агроценоздардың тіршілік ету ортасымен қарым-қатынасының заңдылықтары, техногенез жағдайында агроэкожүйелердің жұмыс істеуі және сақталуы, агроэкологиялық мониторинг мәселелері, өндіріс үшін экологиялық қауіпсіз өнімді пайдалану мақсатында техногендік ластанған аумақтарды қалпына келтіру әдістері.

    Оқу жылы - 3
    Семестр - 5
    Несиелер - 5
  • Адам және қалалар экологиясы

    Пәннің мақсаты-қоршаған әлеуметтік және табиғи ортаның адаммен және адам қоғамымен қарым-қатынасы, адамның өмір сүру ортасын оңтайландыру және адамның биологиялық және әлеуметтік өмірі ретінде жүретін тенденциялар туралы жан-жақты түсінік қалыптастыру. Кеңістікті ұйымдастырудағы қалалардың рөлін, олардың құрылымы мен даму динамикасын, қалалық ортадағы экологиялық проблемаларды бағалау.

    Оқу жылы - 3
    Семестр - 6
    Несиелер - 5
  • Экологиядағы бақылау әдістері мен құралдары

    Пәннің мақсаты экологиялық бақылау жүргізу кезінде қолданылатын қоршаған орта сапасын бақылаудың заманауи әдістері мен құралдары, Талдамалық аспаптар мен сынама дайындау тәсілдері саласында білім алушылардың құзыреттерін қалыптастыру болып табылады. Пәннің міндеттері - қоршаған ортаны кешенді бақылау әдістерін игеру – - олардың динамикасының трендтерін одан әрі бөліп көрсету мақсатында қоршаған ортаның фондық және экстремалды параметрлері туралы деректер банкін құру; – табиғи өзгергіштік себебінен де, төтенше және төтенше жағдайларды бөліп көрсете отырып, адам қызметінің нәтижесінде де қоршаған орта жай – күйінің өзгеруін бағалау және бөліп көрсету; - қоршаған орта жай-күйінің өзгеру үрдістерін қысқа мерзімді және ұзақ мерзімді болжау.

    Оқу жылы - 3
    Семестр - 6
    Несиелер - 5
  • Сарқынды суды тазарту

    Пәннің мақсаты: студенттердің ағынды суларды тазарту бойынша білім алуы. Суды тазартудың заманауи технологияларында пайдаланылатын құрылыстарды есептеу, жобалау, салу және пайдалану үшін табиғи және сарқынды суларды тазарту саласында қажетті білімі мен дағдылары бар маман даярлау. Осы пәнді оқу нәтижесінде студент: білуі керек - табиғи және ағынды суларды тазартудың заманауи технологиялары; - өндірістік суларды өңдеу саласындағы заманауи жетістіктер; - суды тазартудың заманауи технологиясында қолданылатын құрылыстарды жобалау және есептеу; - суды тазартудың заманауи технологиясында қолданылатын құрылыстар мен жабдықтарды пайдаланудың технологиялық ережелері.

    Оқу жылы - 3
    Семестр - 6
    Несиелер - 6
  • Экологиялық мониторинг

    Пәннің мақсаты- қоршаған ортаның құрамдас бөліктеріне кері әсерді әртүрлі әдістермен бақылау жүргізу, қоршаған ортаның жағдайын бағалау және болжау дағдыларын қалыптастыру.Курста мониторингтің түрлері, мақсаты, мониторингтік зерттеулердің принциптері мен әдістері, МБМЖ құрылымы мен кіші жүйелері, экологиялық мониторингті ұйымдастыру және жүргізу, табиғи ресурстардың мониторингі, қоршаған ортаның жай-күйін мониторингтеу, арнайы мониторинг зерделенеді.

    Оқу жылы - 3
    Семестр - 6
    Несиелер - 5
  • Экологиялық нано-және биотехнологиялар

    Пәннің мақсаты-нано және биотехнология тұрғысынан экологиялық проблемаларды шешудің теориялық білімі мен практикалық дағдыларының кешенін қалыптастыру. Курс сарқынды суларды тазарту, қауіпті газ шығарындыларын залалсыздандыру, қатты және сұйық өнеркәсіптік қалдықтарды кәдеге жарату үшін жаңа нано және биотехнологияларды қолдануды зерделеуге, сондай-ақ жаңа технологияларды енгізудің әлеуетті және нақты тәуекелдерін анықтауға бағытталған.

    Оқу жылы - 3
    Семестр - 6
    Несиелер - 5
  • Экологиялық қауіптер

    Пәннің мақсаты: табиғи және техногендік сипаттағы тәуекеллер саласындағы болжау және бақылау, экологиялық тәуекеллердың алдын алу мен оларды жою жөніндегі жоспарлар мен шаралардың толық және тимді орындалуын, стандартар мен ережелер талаптарының сақталуын білімді қалыптастыру. Пәнді оқу барысында өмір сұру ортасындағы адам қауіпсіздігінің теоретикалық негіздерін, тіршілік қауіпсіздігінің құқықтық, нормативтік техникалық негіздерін қарастырылады. Курсты оқу барысында студент төмендегідей білімдерді меңгереді: - тіршілік қауіпсіздігінің теориялық негіздерін негіздеу және түсіндіру; - өмірдің қауіпсіздігін қамтамасыз ету үшін нормативтік базаны қолдануға; - Жарақат, жарақат және зақымдайтын факторлардың анатомиялық және физиологиялық салдарларын анықтау; - төтенше жағдайларда шаруашылық объектілерінің жұмыс істеуін жақсарту жолдары мен әдістерін енгізу; - төтенше жағдайлардың салдарын алдын-алу және жою әдістерін белгілеу. Пәнді оқу нәтижесінде студенттер төмендегі мәселелерді қарастырады: адамның экологиялық қауіпсіздігінің теориялық негіздері, тіршілік қауіпсіздігінің заңды және нормативтік-техникалық негіздері, травматикалық, зиянды және зақымдайтын факторлардың анатомиялық және физиологиялық зардаптары, төтенше жағдайларда экономикалық объектілердің тұрақтылығын арттыру әдістері, сондай-ақ экологиялық тәуекелдер.

    Оқу жылы - 3
    Семестр - 6
    Несиелер - 5
  • Жер қойнауын пайдалану экологиясы

    Пәннің мақсаты – литосфераның экологиялық функцияларын, жер қойнауын тиімді және кешенді пайдалану саласындағы талаптарды, жер қойнауын пайдалануды басқарудың құқықтық және экономикалық тетіктерін талдау қабілетін қалыптастыру. Курс ҚР заңнамасына, жер қойнауын пайдалануды мемлекеттік реттеу жүйесіне сәйкес жер қойнауын пайдалану қағидаларын түсінудің әдістемелік негіздерін қалыптастыруға бағытталған. Курс өндіруші кәсіпорындардың табиғатты қорғау іс-шараларын әзірлеу дағдыларын қалыптастырады.

    Оқу жылы - 3
    Семестр - 6
    Несиелер - 5
  • Қоршаған ортаны экологиялық бағалау

    Пәннің мақсаты-жоспарланған немесе жүзеге асырылатын қызметтің қоршаған ортаға әсерін бағалауды ұйымдастыру және жүргізу қабілетін қалыптастыру. Курста экологиялық бағалаудың түрлері, әсер етудің әртүрлі санаттарындағы экономикалық қызметтің экологиялық салдары, нормативтік-құқықтық база, экологиялық сараптаманың тұжырымдамасы, әдістемесі мен тәртібі, оларды қоршаған ортаның сапасын басқаруда қолдану мүмкіндіктері зерттеледі.

    Оқу жылы - 4
    Семестр - 7
    Несиелер - 5
  • Табиғатты қорғау қызметін ұйымдастыру

    Пәннің мақсаты-қоршаған ортаға кері әсердің алдын алу, азайту немесе жою бойынша экологиялық шараларды әзірлеу және негіздеу қабілетін қалыптастыру. Курс табиғатты пайдалану және қоршаған ортаны қорғау саласындағы басқару және бақылау негіздерін қалыптастыруға бағытталған. Курс табиғат қорғау іс-шараларын әзірлеу, экологиялық есептілік нысандарын толтыру және табиғат пайдалануға рұқсаттарды ресімдеу дағдыларын қалыптастырады.

    Оқу жылы - 4
    Семестр - 7
    Несиелер - 6
  • Қалдықтарды басқару

    Пәнді мақсаты - нақты аумақтарда табиғатты қорғау жұмыстарын жүзеге асыру үшін өндіріс және тұтыну қалдықтарын басқарудың заманауи жүйесін бағалау қабілетін қалыптастыру. Курс қалдықтарды кәдеге жарату және қайта өңдеу әдістерімен, қалдықтармен жұмыс істеу жүйесін ұйымдастырумен, қалдықтардың пайда болу нормаларымен танысуға, кәсіпорында қалдықтарды басқару схемасын, қалдықтардың пайда болу нормативтерінің жобаларын және көму лимиттерін әзірлеуге бағытталған.

    Оқу жылы - 4
    Семестр - 7
    Несиелер - 5
  • Кәсіпорынның экологиялық құжаттамасы

    Пәннің мақсаты - экологиялық құжаттаманы әзірлеу және кәсіпорынның экологиялық есептілігін жүргізу қабілетін қалыптастыру. Студент ҚР экологиялық заңнамасының негізгі талаптарын қолдана алады; экологиялық салық, статистикалық есептілік, қауіпті қалдықтар бойынша есептілік, өндірістік экологиялық бақылау (ӨЭБ) құжаттарын жүргізе алады; кәсіпорынның рұқсат беру құжаттамасын әзірлеп, келісе алады; жобалар, қалдықтар паспорттарын және т. б. әзірлей алады.

    Оқу жылы - 4
    Семестр - 7
    Несиелер - 5
  • Экологиялық қауіпсіздік

    Пәннің мақсаты қоршаған ортаға антропогендік және табиғи әсер ету нәтижесінде туындайтын қауіп-қатерлерден табиғи жүйелердің, қоғам мүдделері мен жеке адам құқықтарының қорғалуын қамтамасыз ету жөніндегі шаралар жүйесі ретінде халықаралық және ұлттық деңгейлерде радиациялық, химиялық, биологиялық және азық-түлікті қоса алғанда, экологиялық қауіпсіздік саласындағы заңнамалық негіздер мен қызметті талдау қабілетін қалыптастыру.

    Оқу жылы - 4
    Семестр - 7
    Несиелер - 5
  • Климаттаң өзгеруі және «жасыл» экономика

    Пәннің мақсаты климаттың өзгеруін бағалау қабілетін, ҚР экологиялық, әлеуметтік, экономикалық қауіпсіздігіне әсерін қалыптастыру. Пән климаттың өзгеруі мен жасыл экономиканы құру мәселелерін зерттеуге, шаруашылық қызметте ең озық қолжетімді технологияларды қолдануға, қоршаған ортаны қорғауды құқықтық реттеуде экономикалық әдістерді пайдалануға, Климаттық әсерлерді бейімдеу және жұмсарту жөніндегі шараларды зерделеуге бағытталған.

    Оқу жылы - 4
    Семестр - 7
    Несиелер - 5
  • Атмосфералық ауаны қорғау

    Пәннің мақсаты-атмосфералық ауаны өнеркәсіптік кәсіпорындардың зиянды шығарындыларынан қорғау бойынша іс-шараларды әзірлеу және жүзеге асыру қабілетін қалыптастыру. Курс атмосфералық ауаның құрамы мен қасиеттері, атмосферадағы ластаушы заттардың таралуының негізгі физика-химиялық заңдылықтары, шаң-газ шығарындыларын тазарту техникасы мен технологияларының негіздері, атмосфераны физикалық әсерлерден қорғау әдістері туралы білім алуға бағытталған.

    Оқу жылы - 4
    Семестр - 7
    Несиелер - 6

Оқыту нәтижелері

  • Жердің геосфераларына антропогендік әсерді ескере отырып, пәнаралық экологиялық зерттеулерде жаратылыстану ғылымының негізгі заңдары мен заңдылықтарын қолдану
  • Химиялық уыттылық факторларын, уытты процестің пайда болуы мен нысандарын ескере отырып, Тірі организмдер мен қоршаған орта арасындағы химиялық элементтердің масса алмасу және таралу процестерін талдау;
  • Қоршаған ортаның жай-күйін және геоэкологиялық зерделеуді бағалау үшін математикалық, геоақпараттық және картографиялық технологиялар негізінде бағдарламалық қамтамасыз ету әдістерін қолдану;
  • Озық әлемдік тәжірибе негізінде жасыл экономиканың жұмыс істеуін қамтамасыз ету үшін тіршілік ортасының экологиялық қауіпсіздігін талдау және бағалау;
  • Экожүйелердің биоәртүрлілігін сақтау мақсатында ландшафтардың қазіргі жай-күйін талдау;
  • Физика-химиялық, биологиялық және геоэкологиялық әдістерді пайдалана отырып, зертханалық және далалық зерттеулердің қазіргі заманғы әдістерімен жаһандық, өңірлік және жергілікті деңгейлердегі экологиялық жағдайлардың жай-күйіне мониторинг жүргізу;
  • Урбанизацияланған аумақтардың әлеуметтік-экологиялық жағдайын, биологиялық және әлеуметтік тұлға ретінде адамның өмірін бағалау;
  • Қоршаған орта сапасының стандарттарына қол жеткізу үшін ластаушы заттар эмиссияларының әсер ету деңгейін төмендету үшін қажетті нано - био және басқа да қоршаған ортаны қорғау технологияларын таңдау;
  • Conduct environmental assessment, expertise, audit of planned and implemented economic activities for compliance with regulatory requirements of environmental legislation;
  • Топырақты қорғау жөніндегі іс-шараларды әзірлей отырып, топырақ жамылғысының экологиялық ерекшеліктерін, топырақтың қалыптасу заңдылықтарын және тозу, эрозия және шөлейттену себептерін анықтау;
  • Есептеу негізінде атмосфералық ауаны қорғау, сарқынды суларды тазарту, қалдықтарды өңдеу және кәдеге жарату, өндіру және тұтыну әдістерін таңдау;
  • Қазіргі қоғамның әлеуметтік-гуманитарлық даму заңдарын, адам мен табиғаттың өзара әрекеттесу тенденцияларын басшылыққа алу, әлеуметтік-экологиялық қатынастарды тұрақтандыру жолдарын іздеу және салауатты өмір салтын қалыптастыру, лингвомәдени білім, ақпараттық және коммуникациялық технологияларды кәсіби қызметте пайдалану.
Top