6B02302 Филология: қазақ филологиясы в Х.Досмұхамедов атындағы Атырау университеті
-
Білім беру бағдарламасының мақсаты Қазақ әдебиеті, тілі мен мәдениеті саласында терең білімі мен дағдылары бар, қазақ халқының бай мұрасын зерттеуге, талдауға және түсінуге, сондай-ақ оны сақтауға, дамытуға және ілгерілетуге үлес қосуға қабілетті мамандарды даярлау.
-
Академиялық дәреже Бакалавриат
-
Оқыту тілі Қазақша
-
Оқу мерзімі 4 года
-
Кредиттер көлемі 240
-
Білім беру бағдарламаларының тобы B037 Филология
-
ҰБТ-дағы пәндер Қазақ/Орыс тілі және Қазақ/Орыс әдебиеті
-
Білім беру саласы 6B02 Өнер және гуманитарлық ғылымдар
-
Дайындық бағыты 6B023 Тілдер және әдебиет
Пәндер
-
Қазақ халық ауыз әдебиеті
Пән мақсаты: халық ауыз әдебиеті мұраларының туу, таралу, сақталу ерекшелігі мен қазақ фольклорының қалыптасу кезеңдері, зерттелу тарихы, әр түрлі жанрлары, ауыз әдебиетінің жекеленген нұсқалары, олардың поэтикасы туралы, мәлімет беру. Мазмұны: ауыз әдебиеті мұраларының мәтінімен таныстыру, шығармаларының идеялық, эстетикалық табиғатын ұғындыру, көркемдік ерекшелігіне талдау жасау. Қазақ халық ауыз әдебиетінің кейінгі әдебиетке тигізген әсерін саралау.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Қаржылық сауаттылық негіздері
Пәннің мақсаты білім алушыларда жеке қаржыға қатысты шешімдер қабылдау кезінде ұтымды қаржылық мінез-құлықты, сондай-ақ цифрлық технологияларды пайдалану арқылы қаржылық қызметтерді тұтынушылар ретінде олардың құқықтары мен мүдделерін қорғауға байланысты процестерді сыни бағалау және талдау қабілетін қалыптастыру болып табылады. Білім алушылар қаржылық сауаттылық ұғымымен танысады, қаржы нарығында теңдестірілген шешімдер қабылдау үшін қажетті негізгі практикалық дағдыларды алады, негізгі қаржылық қызметтер мен қаржы құралдарын өз бетінше таңдауға және пайдалануға байланысты тәуекелдер үшін жауапты болуды үйренеді.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Экология, тұрақты даму және тіршілік қауіпсіздігі негіздері
Осы пән бойынша студенттер экологияның негізгі принциптерін, адамның табиғи жүйелермен өзара әрекеттесуін, сондай-ақ тұрақты дамуға қол жеткізу тәсілдерін үйренеді. Пәннің негізгі мақсаттары мен міндеттері экология туралы білімді қалыптастыру, орнықты даму тұжырымдамасын түсіну, тіршілік қауіпсіздігі негіздерін игеру, адам денсаулығы мен қауіпсіздігін қамтамасыз ету жөніндегі экологиялық проблемаларды талдау, БҰҰ-ның Орнықты даму мақсаттары сияқты экология және орнықты даму саласындағы халықаралық келісімдер мен бастамалар шеңберінде салауатты және қауіпсіз өмір салты мәдениеті және іс-әрекеттің жүйелік салдарын (тәуекелдерін), өмір қауіпсіздігін, жергілікті қоғамдастық пен табиғаттың орнықты дамуын болжай және бағалай білу; қоршаған ортаға теріс әсерді азайтуға ықпал ететін және тұрақты дамуға ықпал ететін заманауи технологиялар мен тәжірибелерді зерттеу болып табылады
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Тіл біліміне кіріспе
Пәннің мақсаты-студенттердің тіл табиғаты мен тіл туралы ғылымның міндеттерін дұрыс, теориялық тұрғыдан дұрыс түсінуіне ықпал ету. Мазмұны: тіл білімінің ғылым жүйесіндегі орны, тілдің әлеуметтік мәні және оның құрылымы, Тіл және ойлау, сөйлеу; тілдің пайда болуы және оның тарихи дамуы, тілдердің тарихи даму заңдылықтары, фонетика, фонеманың функциялары, қоғам мен тілдің дамуындағы жазудың рөлі, лексикология бөлімдері, сөзге тән негізгі белгілер, сөзжасам мен грамматиканы зерттеу объектісі, тілдің даму заңдылықтары, тілдердің өзара әсері, әлем тілдерінің алуан түрлілігі және т. б.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Ғылыми зерттеу әдістері және академиялық хат
Бұл пәннің мақсаты - студенттерге ғылыми зерттеу жүргізудің негізгі әдіс-тәсілдерін, құрылымын, кезеңдерін үйретуді және ғылыми жазу мен академиялық хат талаптарына сай жазу машығын қалыптастыруды мақсат етеді. Пән студенттерге ғылыми таным процесін түсіндіруге, деректермен жұмыс істеуге, талдау жасауға және ғылыми мәтін құрастыруға көмектеседі. Аталмыш пәнді игеру барысында студент ғылыми зерттеу жүргізудің негізгі әдіс-тәсілдерін меңгереді, академиялық мәтіндерді жазу дағдыларын қалыптастырады, ғылыми мәліметтерді жинақтау, талдау және тұжырымдау қабілетін дамытады, академиялық нормалар мен талаптарға сай сауатты жазуды игереді, ғылыми жобаларды дайындауға, презентация жасауға және баяндауға дайын болады.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 3
-
Құқық және сыбайлас жемқорлыққа қарсы мәдениет негіздері
Пән сыбайлас жемқорлыққа қарсы мәдениетті тарихи және қазіргі контексте қалыптастыру проблемаларын қарастырады, сыбайлас жемқорлықтың әмбебап мәнін, шығу сипатын, орнықтылығының себебін жүйелі түрде ашады, сондай-ақ Қазақстан Республикасында сыбайлас жемқорлыққа қарсы іс-қимылдың әлеуметтік-экономикалық, құқықтық, мәдени, адамгершілік-этикалық аспектілері талданады. Осы пәнді зерделеу заңгердің әдеп қағидаттарының сақталуын қамтамасыз етуге, оның ішінде сыбайлас жемқорлықтың алдын алу және сыбайлас жемқорлық (өзге) құқық бұзушылықтардың жолын кесу жөнінде шаралар қабылдауға ықпал етеді.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Түркі филологиясына кіріспе
Пәннің мақсаты-студенттерді түркі филологиясының негіздерімен, оның ішінде түркі тілдері мен мәдениеттерінің тарихымен, құрылымымен және алуан түрлілігімен таныстыру. Студенттер түркі тілдерін талдауға және салыстыруға, олардың лингвистикалық ерекшеліктері мен тарихи тамырларын зерттеуге үйренеді. "Түркі филологиясына кіріспе" пәнін оқу студенттерге түркі халықтары арасындағы тарихи және мәдени байланыстарды түсінуге, сондай-ақ тілдік жүйелерді салыстырмалы талдау дағдыларын дамытуға көмектеседі. Бұл сонымен қатар болашақ лингвистер, зерттеушілер, аудармашылар және түркі филологиясы мен мәдениетіне қызығушылық танытқандар үшін маңызды компонент болып табылады.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Қазіргі қоғамның инклюзивті мәдениеті
Бұл пәннің мақсаты қазіргі замандағы инклюзивті қоғам құрудың мәдени, әлеуметтік және құқықтық аспектілерін қарастыру болып табылады. Инклюзивті мәдениет – адамдардың нәсіліне, жынысына, мүмкіндіктеріне, дініне, әлеуметтік жағдайына немесе басқа да айырмашылықтарына қарамастан, барлығын тең құқықты, құрметпен және қолдаумен қабылдауға бағытталған мәдени орта қалыптастыруды көздейді. Аталмыш пән арқылы білім алушылар инклюзивті мәдениеттің негіздерін түсінеді, әлеуметтік теңдік пен инклюзияны қолдайтын әдіс-тәсілдерді меңгереді, әртүрлі ортада инклюзивті қағидаларды қолдануға дайын болады, қоғамдағы кемсітушілікке қарсы тұра алатын азаматтық ұстаным қалыптастырады.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Кәсіпкерлік негіздері және стартаптардың тәлімгері
Пәнді оқытудың мақсаты білім алушылардың "кәсіпкерлік" құбылысына қызығушылығын ынталандыру және базалық кәсіпкерлік құзыреттіліктерді қалыптастыру болып табылады. Білім алушылар нарықтағы қажеттіліктер мен сұранысты анықтауға және қанағаттандыруға бағытталған үздіксіз процесс ретінде Заманауи кәсіпкерлік қызмет туралы жүйелі түсінік алады. Пәнді игеру барысында білім алушылар кәсіпкерлік қызметті тиімді басқару құралдарын зерделейді, бизнес-стратегияларды әзірлеуде қолдау мен көмек алады, бәсекелестік ортадағы проблемаларды шешу дағдыларына, сондай-ақ кәсіпкерлік қызмет субъектілерінің жауапкершілігі туралы білімге ие болады.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Қазақ тілінің фонетикасы
Пән мақсаты: қазақ тілінің дыбыстық жүйесі, дыбыс, әріп, фонема түсініктерін қалыптастырып, дыбыстық жүйе ерекшеліктері мен даму заңдылықтарын синхронды, диахронды тұрғыда меңгерту, сөйлеудің акустикалық заңдылықтары, тілдің фонетикалық даму заңдылықтары туралы теориялық тұрғыдан жүйелі білім беру. Мазмұны: Дауысты дыбыстар, дауыссыз дыбыстар жүйесінің ерекшеліктері, олардың жіктелісін оқыта отырып, практикада пайдалану. Фонетика заңдары туралы ақпаратты кеңінен беру.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Әдебиеттануға кіріспе
Пән мақсаты: әдеби шығарманы теориялық талдау дағдыларын үйрету. Мазмұны: әдебиеттану ғылымы туралы түсінік, әдебиеттану сөз өнері жайлы ғылым, әдебиеттің халықтығы, тақырып пен идея, мазмұн мен пішін, көркем бейне және оның жасалу жолдары, көркем шығарманың композициясы мен сюжеті, ажарлау тәсілдері, троп, фигура, түрлері, өлең құрылысы, эпос, түрлері, лирика, түрлері, драма, түрлері, әдебиеттанудағы ағымдар.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Жасанды интеллект негіздері
Курстың мақсаты: білім алушыларда қазіргі әлемде жасанды интеллекттің (АИ) мүмкіндіктері мен қолданылуы және олардың қызметтің әртүрлі салалары үшін маңызы туралы базалық білімді қалыптастыру. Курсты игеру барысында студенттер курстың қолдану салаларымен және негізгі ұғымдарымен танысады, ал дидактикалық ойындар мен практикалық және жобалық тапсырмаларды орындау барысында зияткерлік жүйелерді құру үшін машиналық оқытуды қолдану дағдыларын алады. Пәнді меңгерген білім алушы мынадай құзыреттерге ие болуы тиіс: жасанды интеллект технологияларының көмегімен практикалық міндеттерді шешудің әдістері мен құралдарын білу; жасанды интеллект технологиялары құралдарымен деректерді өңдеу міндеттерін шеше білу; жасанды интеллектті жобалау негіздерін меңгеру.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 3
-
Қазіргі қазақ тілінің лексикологиясы мен фразеологиясы
Пәннің мақсаты: қазіргі қазақ тілінің лексика-фразеологиялық жүйесіне дәйекті сипаттама беру, лексикалық және фразеологиялық бірліктердің жүйелік және функционалдық қасиеттері туралы түсінік қалыптастыру. Пәннің мазмұны: лексикография, сөз тілдің негізгі номинативті бірлігі ретінде, сөз семантикасының негізгі мәселелері, қазақ тілінің лексика-фразеологиялық жүйесі және оның өзгешелігі, фразеология.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Терминография
Пәннің мақсаты: қазақ терминографиясының құрылымдық, жүйелік мәселелерін қарастырады. Пәннің мазмұны: Лексикография мен терминологияның аралығынан шығып, терминологиялық сөздіктердің құрылым мен жүйесін, терминологиялық сөздік жасау мәселелерін қарастыратын сала ретіндегі қазақ терминографиясын қалыптастырудың негізділігі дәлелденіп,оның зерттеу нысаны болып табылатын негізгі мәселелер талданып, терминологиялық сөздіктерді шығаруға қойылатын талаптар мен қазақ терминографиясының тарихы зерделенеді.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Шешендік өнер
"Шешендік өнер" пәнінің мақсаты-студенттерге көпшілік алдында сөйлеу және шешендік өнерін үйрету. Бұл студенттерге сенімді сөйлеу, артикуляция, жест-ишара, аудиторияға әсер ету өнері және шешендік шеберлікті дамытуға көмектеседі. Бұл пән студенттерді саясат, бизнес, білім беру және қоғамдық пікірді қоса алғанда, әртүрлі салаларда табысты өнер көрсетуге дайындауға арналған. Пәннің бөлімдері: шешендік дискурс ұғымы, бүгінгі шешендік өнердің дамуы, шешендік және сөйлеу мәдениеті, шешендік сөздер мен стильдердің түрлері, шешендік және сөйлеу стилі, дискурстың құрылымы тұрғысынан шешендік сөздерді талдау және т. б.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Қазақ жазуының тарихы
Пәннің мақсаты: студенттерге қазақ жазуының тарихи даму кезеңдерін, әр кезеңдегі жазу үлгілерінің ерекшеліктерін, жазу реформаларының себеп-салдарын, ұлттық жазудың қалыптасуындағы ғылыми-мәдени үдерістерді таныту және жазу тарихының лингвистикалық мәнін меңгерту. Пәннің мазмұны: Қазақ жазуының көне түркі дәуірінен бастап бүгінгі күнге дейінгі эволюциясын зерделету; Әр кезеңдегі жазу жүйелерінің (көне түркі, араб, латын, кирилл, жаңа латын) ерекшеліктерін салыстырып меңгерту; Қазақ тіл біліміндегі орфографиялық, графикалық және орфоэпиялық нормалардың қалыптасуын ұғындыру; қазіргі қазақ әліпбиін (латын графикасына негізделген) ғылыми негізде қабылдап түсінуге бағыт беру.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Сөйлеу мәдениеті
"Сөйлеу мәдениеті" пәнінің мақсаты студенттерге сауатты және мәдени қарым-қатынас дағдыларын үйрету, олардың өз ойлары мен идеяларын ауызша және жазбаша түрде білдіру қабілетін жетілдіру болып табылады. Бұл пәннің нәтижелеріне мыналар жатады: шешендік және сендіру дағдыларын дамыту, сөйлеудің лексикалық және грамматикалық байлығын жақсарту, қарым-қатынас мәдениетін арттыру, оның ішінде сыпайылық пен аудиторияны құрметтеу дағдылары, ақпаратты ауызша және жазбаша түрде құрылымдау және ұйымдастыру қабілеті, коммуникативті құзыреттілік деңгейін арттыру. Бұл нәтижелер студенттерге өмірдің әртүрлі салаларында, соның ішінде кәсіби мансапта, әлеуметтік өзара әрекеттесуде және білім беруде сәтті қарым-қатынас жасауға көмектеседі.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Түркі халықтарының әдебиеті
Пәнді оқытудың мақсаты мен міндеттері тарихи тағдырлас, өзара байланысты түркі тектес халықтар әдебиетінің тамыры терең байланысын, дәстүр жалғастығын, бір-біріне әсерін, шығармаларының идеялық, көркемдік ерекшелігін, жалпы даму заңдылығын таныту. Түркі тектес халықтарға ортақ фольклорлық және жазба әдебиеті мұралары, қазақ эпосы және тюркология, шығыс сюжеттеріне жазылған қисса-дастандар туралы мәлімет беру.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Көне түркі әдебиеті және жыраулық поэзия
Пәнінің мақсаты – қазақ елінің тарихы қазіргі түркі тілдес халытардың қоғамдық, әлеуметтік және рухани өмірімен нық байланысты болғандығын, ортақ мақсаттағы әдебиет үлгілерімен итерең таныстырып, ХҮ-ХҮІІІ ғасырдағы төл әдебиеттің қалыптасу, дамуы кезеңіндегі ақын-жыраулардың шығармашылық өмірін және қазақ әдебиеті тарихындағы алатын орнын айқындау. Пәннің мазмұны: түркі халықтарының тасқа жазылға ескерткіштері, шежірелері, трактаттары, сынды ежелгі дәуір әдебеиті үлгілерінің аса бағалы рухани мұрасымен білім алушыларды толық меңгертіп, тағылым беру көзделеді.
Оқу жылы - 2
Семестр - 2
Несиелер - 6
-
Балалар әдебиеті
Пәннің мақсаты: Балаларға арналған ірі туындылардың идеялық – эстетикалық қырларын халықтың педагогикалық көзқарастарымен, өмір тәжірбиесімен, қоғам талабымен жазба әдебиетке тигізген әсері, дәстүрлік мәселесі, зерттелу жайы жөнінде мәлімет беру. Пәннің мазмұны: Балалар әдебиеті жөніндегі соңғы зерттеу еңбектерімен таныстыру, балалар әдебиетінің аударулы мәселесі, басқа халықтар әдебиетімен байланысы жөнінде мағлұмат беру, балалар арналған шығармаларды оқыту, талдату.
Оқу жылы - 2
Семестр - 2
Несиелер - 4
-
Ежелгі дәуір және орта ғасыр әдебиеті
Пәннің мақсаты: студенттерге ежелгі дәуір мен орта ғасыр әдеби мұраларын жүйелі түрде таныту, олардың көркемдік, тарихи, мәдени құндылықтарын меңгерту, әдебиет пен тарих байланысын ұғындыру, ұлттық әдебиеттің қалыптасуындағы дәуірлік ерекшеліктерді саралау. Пәннің мақмұны: ежелгі түркі жазба мұралары мен ортағасырлық діни-философиялық, көркем шығармалар арқылы қазақ әдебиетінің тарихи бастауларын таныту.
Оқу жылы - 2
Семестр - 2
Несиелер - 6
-
Қазіргі қазақ тілінің сөзжасамы
Пәннің мақсаты: студенттерді сөзжасам теориямен, сөзжасам жүйемен және сөзжасам процестермен таныстыру, қазақ тілі жүйесіндегі сөзжасам бірліктері мен үлгілерді талдаудың практикалық біліктері мен дағдыларын дамыту. Пәннің мазмұны: сөзжасам оқу және ғылыми пән ретінде, жүйелік-құрылымдық сөзжасам, сөзжасамдық мағына, сөзжасам әдістері, сөзжасамдық комплексті бірліктер.
Оқу жылы - 2
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Қазіргі қазақ тілінің морфологиясы
Пәннің мақсаты-қазіргі қазақ тілінің морфологиялық құрылымын зерттеу. Студенттер сөзжасам талдауы, грамматикалық құрылымдар және қазақ тілінің сөздеріндегі өзгерістер бойынша білім алады. Негізгі мақсат-студенттерге морфология саласында терең білім мен дағдыларды қамтамасыз ету, бұл оларға қазақ тілін жазбаша және ауызша түрде еркін және сауатты пайдалануға, сондай-ақ осы салада лингвистикалық зерттеулер жүргізуге мүмкіндік береді. Пән студенттерге қазақ тілінің грамматикалық құрылымын түсінуге көмектеседі, бұл оны тиімді пайдалану мен лингвистикалық зерттеулер үшін маңызды дағды болып табылады.
Оқу жылы - 3
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
ХІХ ғ қазақ әдебиеті және сал-серілер поэзиясы
Пәннің мақсаты: 19 ғасырдағы қазақ әдебиетінің тарихын зерттеу, оның ішінде әдеби ағымдарды, көрнекті тұлғалардың шығармашылығын және осы уақытта қазақ әдебиетінің дамуына әсер еткен тарихи оқиғаларды қарастыру. Пәннің мазмұны: студенттердің 19 ғасырдағы қазақ әдебиеті туралы білімдерін байытуға және оларға Абайтану дағдыларын беруге арналған, бұл әдеби шығармалар мен мәдени контекстті тереңірек түсінуге және талдауға ықпал етеді.
Оқу жылы - 3
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Өңірлік әдебиет мұралары
Пәннің мақсаты жергілікті Атырау өңірінің көркем әдебиет саласында қалам тербеген тұлғаларымен таныстыру. Өңірлік ақын, жырау, жазушылар шығармаларындағы өмірлік шындықтың суреттелуі, қоғамдық проблеманың көтерілуі. Жергілікті әдебиет майталмандарының өмірі мен әдеби мұрасын зерттеу, насихаттау. Туған өлкеден шыққан әдебиет жанашырларын олардың әдеби мұрасын білу.
Оқу жылы - 3
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Әдеби байланыс
Пәннің мақсаты - қазақ, орыс, түрік, батыс әдебиеттері арасындағы әдеби байланыстар туралы тұтас түсінік қалыптастыру. Мазмұны: тарих, ұлттық әдебиеттің дамуындағы әдеби байланыстардың қалыптасу кезеңдері; Батыс Еуропа ғалымдары мен жазушыларының Қазақстан туралы шығармалары; қазақ әдебиетінің еуропа әдебиетімен байланысы, Абай Құнанбаевтың аудармалары; Шығыстың классикалық поэзиясы; әдеби жанрлардың дамуындағы әдеби байланыстардың орны; шетел жазушыларының қазақ тіліндегі шығармалары; ХХІ ғасырдың алғашқы онжылдықтарындағы әдеби байланыстардың жаңару дәуірі және даму сипаты.
Оқу жылы - 3
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Қазақ тілінің тарихи грамматикасы
Пәнді оқытудың мақсаты қазақ тілінің тарихи лексикалық қоры мен құрамын, толығу жолдары мен жүйесін, тіл тарихының қалыптасу, кемелдену жолындағы өзгерістердің себебі мен салдарын ғылыми негізде кешенді оқыту болып табылады.
Оқу жылы - 3
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Қазақ және орыс тілдерінің салыстырмалы грамматикасы
Пән мақсаты: қазақ және орыс тілдері, олардың жалпы сипаты, өзіндік ерекшеліктерін терең қарастыру; агглютинативті қазақ тілі мен флективті орыс тілінің құрылымындағы айырмашылықтарға байланысты ерекшеліктерін әр сала бойынша салыстыра зерттеу. Мазмұны: салыстырмалы-тарихи әдіс және оның дамуы, типологиялық әдіс пен тілдердің құрылымдық және әлеуметтік типологиясы, лингвистикалық типология және оның түрлері, агглютинативті қазақ тілі мен флективті орыс тілінің құрылымындағы айырмашылықтарға байланысты ерекшеліктерін әр сала бойынша зерттеу.
Оқу жылы - 3
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Әлем әдебиеті тарихы
Пәннің мақсаты - әлем әдебиетінің үдерістік заңдылығын түсініп, шығармалардың көркемдік маңызын қоғамдық жағдайлармен, замандардың мәдениеті мен байланыстыра оқытып, талдауға баулу. Әлем әдебиетіндегі шығармалардың көркемдік ерекшеліктерін айқындай отырып, студент жазушының жалпы творчествосын, өзекті мәселелерін тарихи тұрғыдан жан-жақты қарастырып, бай әрі бағалы деректер негізінде нұсқалы, терең талдау жасауға баулу.
Оқу жылы - 3
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Өңірлік топонимика
Пәннің мақсаты: студенттерге Атытау өңірінің жер-су атауларын зерттеу арқылы оларды тарихи, мәдени, лингвокогнитивті тұрғыда талдауға және түсінуге мүмкіндік беретін теориялық негіздер мен әдістемелік дағдыларды қалыптастыру.
Оқу жылы - 3
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Әдеби шығармашылық
Пәннің мақсаты әдеби шығарма, жазушы, жазушыға тән қасиеттер туралы түсінік беру. Сонымен қатар жазушы лабороториясы, шеберлігі туралы түсіндіру. Әдеби көркем шығарманы талдаудың жолдарын, көркем шығармашылықтың табиғатына қатысты мәселелерді, көркемдік ойлаудың мәні мен мәнісін меңгерту.
Оқу жылы - 3
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Стилистика және әдеби редакциялау
Лингвистикалық стилистиканың бағыттары және негізгі ұғымдары туралы, әсіресе функционалдық стильдер мен тіл ярустарының стилистикалық мүмкіндіктері туралы білім беру, кез келген мәтіннің қай стильге жататынын ажырата білуге үйрету. Баспасөз бетіндегі мәтіндерге тілдік тұрғыдан талду жасап әр стильге материалдар жазуға дағдыландыру.
Оқу жылы - 3
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Көркем сөз оқудың техникасы
"Көркем сөз оқудың техникасы" пәнінің мақсаты-әдеби шығармаларды мұқият, аналитикалық және терең оқу дағдыларын дамыту. Бұл пән студенттерге мәтіндерді түсіну мен түсіндіруді жақсартуға, жасырын мағыналарды ашуға, шығармалардың құрылымы мен стилін талдауға көмектеседі. Сөйлеу техникасы, сөйлеу аппараты, дыбыстың айтылу мүшелері, сөздің айтылуы туралы ақпарат беріледі, әдеби тілде дұрыс сөйлеу нормасын меңгереді. Сонымен қатар, ол мәтіннің контексті мен тарихи ерекшеліктерін ескере отырып, сыни ойлау мен талдау қабілетін дамытуға ықпал етеді.
Оқу жылы - 3
Семестр - 2
Несиелер - 4
-
Қазіргі қазақ тілінің синтаксисі
Пәннің мақсаты: грамматика теориясының негіздерін, синтаксис пәнінің бастау көздерін, синтаксис саласының қалыптасып, жүйеленуін, ғылыми-танымдық сипатын, сөйлем және оның түрлерін, жіктелу классификациясын қарастыру. Мазмұны: сөз тіркесі, сөйлем, сөздердің байланысу тəсілдері мен түрлері, сөздердің қосымшалар, шылаулар, интонация, орын тəртібі арқылы байланысуы, қиысу, матасу, меңгеру, жанасу, қабысу, сөз тіркесін топтастыру принциптері, сөйлем мүшелері туралы білімді меңгерту, сөйлем құрамы, құрмалас сөйлем.
Оқу жылы - 3
Семестр - 2
Несиелер - 6
-
Мәтін лингвистикасы
Мәтін семантикасы пәнінің мақсаты контекстегі сөздердің, сөз тіркестерінің, сөйлемдер мен мәтіндердің мағынасын зерттеу және түсіну болып табылады. Студенттер әр түрлі контексте сөздер мен өрнектердің қандай мағыналары мен коннотацияларын, сондай-ақ олардың мәтіндегі мағынаны құру үшін өзара әрекеттесуін талдауға үйренеді. Пәннің бөлімдері: көркем мәтіннің семантикалық құрылымына, мәтін мазмұнының жеке макроқұрамдас бөліктерінің иерархиясына, олардың мәніне, семантикалық компоненттеріне арнайы талдау жүргізіледі. Бұл пән мәтіндерді түсіндіру және талдау дағдыларын дамытуға, сондай-ақ тілдің ақпаратты жеткізу және идеяларды білдіру үшін қалай қолданылатынын түсінуге көмектеседі.
Оқу жылы - 3
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Мәнерлеп оқу практикумы
"Мәнерлеп оқу практикумы" пәнінің мақсаты мәтіндерді тиімді және мәнерлеп оқу дағдыларын дамыту болып табылады. Студенттер шешендік және көркем оқу әдістерін, интонациямен, ритақпен, кідірістермен және оқуды мәнерлі және тартымды ететін басқа элементтермен жұмыс істеуді үйренеді. Бұл пән студенттерге қарым-қатынас дағдыларын жақсартуға, сондай-ақ актерлік және шешендік өнер, радио және теледидар, аудиокітаптар және т.б. сияқты мәнерлеп оқу маңызды салаларда жұмысқа дайындалуға көмектеседі.
Оқу жылы - 3
Семестр - 2
Несиелер - 4
-
ХХ ғасыр басындағы қазақ әдебиеті және тарихи даму
Пәннің мақсаты: ұлт зиялыларының қазақ сөз өнері, оның ішінде әдебиеттану саласындағы ғылыми-теориялық ойлары туралы түсініктерін қалыптастыру. Пәннің мазмұны: ХХ ғасырдың басындағы саяси-әлеуметтік мәселелер мен қоғамдық жағдайлар, діни бағыттағы рухани-ағартушылық әдебиет, ХХ ғасырдың басындағы Алаш идеялы әдебиеті, ХХ ғасырдың басындағы педагогикалық-гуманистік еңбектер, ұлт-азатшыл бағытағы көрнекті шығармашылығы; 1916 жылғы ұлттық азаттық қозғалысына байланысты шығармалар; ХХ ғасыр басындағы әдебиет.
Оқу жылы - 3
Семестр - 2
Несиелер - 6
-
ХХ ғасыр қазақ әдебиеті
Пәннің мақсаты: ХХ ғасыр қазақ әдебиетінің тарихын зерттеу. Осы кезеңнің әдеби дамуы мен әлеуметтік-мәдени мәнмәтінін түсінуге көмектеседі. Пәннің мазмұны: сыни ойлауды және әдеби шығармаларды талдау және түсіндіру қабілетін дамытуға ықпал етеді, бұл болашақ әдеби зерттеушілер, оқытушылар және Қазақ әдебиеті мен мәдениетіне қызығушылық танытқандар үшін пайдалы болуы мүмкін.
Оқу жылы - 3
Семестр - 2
Несиелер - 6
-
Когнитивтік лингвистика
Пәнді оқытудың мақсаты - тіл біліміндегі танымдық теорияның ғылыми негіздерін меңгеру, оның басты тұжырымдары мен негізгі қағидалары арқылы студенттердің ой-өрісін кеңейту. Пәнді оқытудың міндеттері - тіл білімі мен когнитивті лингвистиканың бір-бірімен байланысын көрсете білу.
Оқу жылы - 3
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Лингвостилистика
Пәннің мақсаты – тіл білімінде зерттелетін сөздің қолданылу заңдылықтары мен тілдің стильдік тармақтарын игерту, тіл ресурстарының стилистикасы немесе тіл стилистикасы, функциональдық стилистика немесе қолданыс тілі стилистикасы (стилистика речи) сияқты оның басты екі бағытын және олардың жіктелістерін анықтау, білім алушыларды лингвостилистикалық талдау жүргізуге баулу.
Оқу жылы - 3
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Әдебиет теориясы
Әдебиет теориясы пәнінің мақсаты-Әдебиет теориясы пәнін жеке пән ретінде оқыту арқылы студенттерді әдебиеттану ғылымының өзекті мәселелерін белгілі бір монистикалық қасаңдықпен қарастырмай, барынша тиімді, ашық және жан-жақты қарастыра отырып, ғылыми зерттеу жұмысын жүргізуге баулу болып табылады.
Оқу жылы - 4
Семестр - 1
Несиелер - 6
-
Қазақ әдебиетіндегі көсемсөз тарихы
Пәннің мақсаты: қазақ ауыз әдебиетінен бастау алған көсемсөз жанрларының даму үрдісі және олардың өзіне тән сипаттары қарастырылады. Пәннің мазмұны: публицистика жанрларының пайда болу тарихы, оқырман аудиториясына ыықпалы, ұлттық мазмұн мен сипат ерекшеліктері, публицистика жанрларының фактографиялық, ақпараттық-талдамалық, көрнекі -бейнелегіштік, философиялық негіздемесі сарапталады.
Оқу жылы - 4
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Қазақ әдебиеті сынының тарихы
Пәннің мақсаты: қазақ сыни пікірінің оянуы және әдебиет сынының тууы; Баспасөз және сын; «Айқап» журналы мен «Қазақ» газетінің әдебиет сынын тудырудағы тарихи мәні; Жазба әдебиет және сын; Қазақ сынының жанрлық қалыптасуы және әдебиеттану; Дарындар - сын додасында; Әдеби мұра және оны игеру мәселелері; Оқулық жасау және әдебиет тарихын дәуірлеу мәселесі; Сынның жанр ретінде қалыптасуы; Ұлы Отан соғысынан кейінгі дәуірдегі әдеби сын; Қазақ әдебиетінің тарихын жасау жолындағы жаңа ізденістер; Қазақ әдебиеттану ғылымының қалыптасуы; 60-90 жылдардағы қазақ әдеби сыны; Қазақ әдеби сынының бүгінгі жай-күйі.
Оқу жылы - 4
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Қазіргі қазақ әдебиеті
Пәннің мақсаты қазіргі қазақ әдебиетін, оның ішінде оның шығармашылығын, шығармаларын және даму мәнмәтінін зерделеу және талдау болып табылады. Студенттер қазіргі қазақ әдебиетінде кездесетін әдеби ағымдарды, стильдер мен тақырыптарды зерттейді. Қазіргі қазақ әдебиетін зерттеу студенттерге Қазақстанның қазіргі мәдени және әдеби мұрасын жақсы түсінуге көмектеседі. Ол сондай-ақ болашақ әдебиеттанушылар, жазушылар, оқытушылар және қазіргі қазақ әдебиетіне қызығушылық танытқандар үшін пайдалы болуы мүмкін аналитикалық дағдыларды, сыни ойлауды және мәтіндерді талдау және түсіндіру қабілетін дамытуға ықпал етеді.
Оқу жылы - 4
Семестр - 1
Несиелер - 6
-
Әдеби редакциялау негіздері
Пәннің мақсаты: Түрлі әдебиеттерді редакциялаудың негізінде олардың көркемдік, мәтіндік, стилдік сапасын жетілдіруге баулу. Пәннің мазмұны: газеттік- публицистикалық, ғылыми-техникалық, ғылыми-көпшілік әдебиеттерін редакциялаудың өзіндік ерекшелігі түсіндіріледі.
Оқу жылы - 4
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Аударма теориясы және практикумы
Пәннің мақсаты: аударма ғылымының теориясы мен практикасын игеру. Осы пән аясында аударма пәні, міндеттері мен әдістері зерттеледі, "аударма теориясы" ұғымының анықтамасы беріледі, аударма теориясы мен практикасының міндеттері, аударма ғылымының пайда болуының алғышарттары қарастырылады, аударма эквиваленттілігі ұғымы зерттеледі, аударманың негізгі түрлері қарастырылады, аударманың лексикалық проблемаларымен қатар, кейбір грамматикалық мәселелер қамтылған.
Оқу жылы - 4
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Ресми іскерлік қазақ тілі
Мақсаты - тілдік тұлғаның әлеуметтік-қоғамдық ортада сөйлесім әрекеттерінің түрлерін (тыңдалым, айтылым, оқылым, жазылым, тілдесім) өз мақсатына сәйкес еркін қолдана білуге, сөйлеу шеберлігі мен іскерлік, танымдық көзқарасын қалыптастыру.
Оқу жылы - 4
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Әдеби жанрлық талдау негіздері
"Әдеби жанрлық талдау негіздері" пәнінің мақсаты студенттерге әдеби жанрларды талдау әдістері мен әдістерін үйрету, сондай-ақ әртүрлі әдеби формаларға тән қандай сипаттамаларды түсіну болып табылады. Пәнді оқу барысында студенттер әдеби шығармаларды жанрлық ерекшеліктері бойынша анықтай және жіктей алады, роман, поэма, драма және т.б. сияқты негізгі әдеби жанрлардың құрылымы мен сипаттамаларын түсінеді, олардың жанрлық ерекшеліктерін, соның ішінде мотивтерді, құрылымды, стильді және тақырыпты зерттеуді ескере отырып, мәтіндерді талдау дағдыларын алады. Бұл нәтижелер студенттерге әдеби мәтіндерді тереңірек түсінуге және талдауға, сондай-ақ әдеби сын мен интерпретация дағдыларын дамытуға көмектеседі.
Оқу жылы - 4
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Көркем аударма методикасы
Пәннің мақсаты-білім алушыларда көркем әдебиет мәтіндерін талдау және оларды кейіннен аудару дағдыларын қалыптастыру. Пәннің мазмұны: көркем аударманың теориялық негіздері, көркем аударманың тарихы, көркем аударманың принциптері, аудармаға көркем мәтіндердің типологиясы, көркем аударманың лексикалық ерекшеліктері, көркем аударманың синтаксистік ерекшеліктері.
Оқу жылы - 4
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Филолог-speechwriter және сөз өнері
Пәннің мақсаты: Жұртшылық aлдындa oқылуғa нeмece aйтылуғa тиicтi мәтiндi, бaяндaмaны, cөздi дaйындaу қабілетін қалыптастыру. Пәннің мазмұны: Шаршы топта сөйлеудің түрлері мен мақсатын, стратегиясы мен дайындық кезеңдерін, аргументация техникаларын игереді; шаршы сөз мәтіндерін (әлеуметтік-саяси, әдеби-мәдени, кәсіби-мәдени) қажетті кодтық бірліктермен жазуды, шаршы сөз жанрлары мен стильдік ерекшеліктерін ажыратуды меңгереді.
Оқу жылы - 4
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Сopywriter- корректор
Пәннің мақсаты: студенттерге мәтін жазу, редакциялау және түзету дағдыларын меңгерту арқылы сауатты, ықшам әрі әсерлі контент дайындау қабілетін қалыптастыру. Пәннің мазмұны: жарнамалық, презентациялық мәтін жазу; контент-мейкерлік қабілеттерін дамыту.
Оқу жылы - 4
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
БАҚ тілі және әдеби редакциялау
Пəннің мақсаты: студенттерді оқырманға арнап жарияланатын материалдарды стилистикалық тұрғыда сараптап, талдау мен бағалау жəне өңдеудің теориясы мен əдістемелігімен қаруланды - рып, тəжірибелік жағынан машықтандыру. Пәннің мазмұны: БАҚ материалдарының тілдік, стильдік ерекшеліктерін сараптап, оларды қолдана білуге білімгерлерді баулу, машықтандыру.
Оқу жылы - 4
Семестр - 1
Несиелер - 5
Профессии
Оқыту нәтижелері
- әдебиет тарихы дамуының негізгі кезеңдерін, әдеби ағымдардың, бағыттардың, әдістердің түсініктік мазмұны мен зерттеудің қағидаттарын, сюжеттік-композициялық ерекшеліктері мен көркемдік бейнелеу амалдарын білу және әлеуметтік жағдайларға байланысты әр тұрғыдан талдай білу
- өңірге тән лингвистика мен әдебиеттанудың қазіргі кезеңдегі дамуын бәсекеге қабілетті маман тұрғысынан филологиялық зерттеулерді игеру және ғылыми деңгейде ұйымдастыру, тәуелсіздік, ұлттық рух, тіл мен діл сынды ұлт руханиятының маңызды факторларын әдеби шығармашылық және тілдік талдау үрдісінде дамыту
- көркем аударма процесінде пайда болатын лексикалық, грамматикалық және стилистикалық тәсілдерді Smart білім беру тұжырымдамасы негізінде түрлі ақпараттық ресурстар (аудио, видео, графика) арқылы аудару, аударманың қажетінше оңай әрі жылдам, ыңғайлы түріне қол жеткізу
- Философия, әлеуметтану, саясаттану, мәдениеттану, психология, экологиялық ойлау, құқық және кәсіпкерлік негіздері, ғылыми зерттеу әдістері салаларындағы базалық білімге сүйене отырып, тұлғааралық, Әлеуметтік және кәсіби коммуникацияның әртүрлі салаларындағы жағдайларға баға беру, сондай-ақ қазіргі қоғамның инклюзивті мәдениеті қағидаттарын ескере білу.
- кәсіби қызметте ақпараттық технологиялар мен жасанды интеллект мүмкіндіктерін пайдалану: интернет-ресурстар, ақпаратты іздеу, сақтау, өңдеу, қорғау және тарату бойынша бұлтты және мобильді қызметтер, үлкен деректер және т. б.
- лингвистиканың теориясы мен тарихын зерттеуге аспектілік әрі кешендік тұрғыдан келе білу және парадигмалық қатынастарын, тілдік үрдістердің қызметі мен даму заңдылықтарын меңгеріп, мемлекеттің тіл саясатының мәселелеріне қатысты өз тұжырымдамаларын айту
- тұлғааралық, мәдениетаралық және өндірістік (кәсіптік) қарым-қатынас міндеттерін шешу үшін қазақ, орыс және шет тілдерінде ауызша және жазбаша нысанда коммуникацияға түсу
- ғылыми зерттеулердің әдістерін білу, лингвистикалық және әдебиеттану ғылымдарының негізгі теориялық ережелерін, талдаудың негізгі әдіс-тәсілдерін меңгеруге және мәтінді талдау барысында алған білімді қолдану
- баспасөз тілінің, телерадио коммуникациясы мәдениетін арттыру мәселесіне ерекше көңіл бөлу, ауызша және жазбаша жұмыстарының лексикалық, грамматикалық, синтаксистік жағынан дұрыс болуымен қатар тілі мен стилі жағынан жатық әрі сауатты болуына мән беру; жарнамалық, презентациялық мәтін жазу; контент-мейкерлік қабілеттерін дамыту; PR саласында мамандану мүмкіндігін қамтамасыз ету
- Қазақстанның тарихи дамуының негізгі кезеңдерін, заңдылықтары мен өзіндік ерекшелігін терең түсіну және ғылыми талдау негізінде азаматтық ұстанымды көрсету
- филологияның өзекті мәселелерін кәсіби деңгейде бағалай отырып, қазақ тілі мен әдебиетінің кәсіби пәндік және пәнаралық білімдерін жетілдіру