Қолданыстағы білім беру бағдарламасы

7M03201 Халықаралық журналистика в Университет КИМЭП

  • Білім беру бағдарламасының мақсаты Бағдарламаның мақсаты түлектерді: алдыңғы қатарлы біліммен, түсінушілікпен және академиялық және кәсіби тұрғыда медиа мен коммуникацияның негізгі теорияларын қолдана білу; журналистік материалдарды жасау және қоғаммен байланыс пен жарнамалық материалдар мен байланыс жоспарларын жасау үшін дамыған салалық дағдылар; БАҚ пен коммуникациялардың призмасы арқылы әлеуметтік құбылыстарды талдау, синтездеу және бағалау қабілеттерін; проблемаларды шешуге және өздігінен оқуға арналған кеңейтілген құзіреттіліктер ауызша және жазбаша тұлға аралық және тұлға аралық қарым-қатынас, топпен жұмыс, көшбасшылық және уақытты тиімді басқаруға арналған дағдылар
  • Академиялық дәреже Магистратура
  • Оқыту тілі Ағылшын тілі
  • Оқу мерзімі 1,5 года
  • Кредиттер көлемі 90
  • Білім беру бағдарламаларының тобы M067 Журналистика және репортерлық іс
  • Медиа-талқылау
    Несиелер: 5

    This course is designed to introduce students to the theories and research on media messages. The goal of this course is to provide students with a critical framework for evaluating communication messages and channels. This course explains how and why to analyze a wide range of media materials. We will consider almost any kind of mediated message and use theory-based methods to investigate the various meanings with each media text. We will study and discuss the process by which journalists gather and report news. We will also discuss this process and how it determines what events and issues are considered newsworthy and the implications of such newsgathering process.

    Оқу жылы - 1
  • Қазақстандық медианарыққа кіріспе
    Несиелер: 4

    Surveys Kazakhstani media systems; examines how the Kazakhstani media industry is structured and how it differs from the US and European media markets, and compares it with media industries of the other CIS countries; analyzes political, economic, social, technological, and cultural issues affecting media industries in Kazakhstan.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 1
  • Медиа және коммуникация теориясы
    Несиелер: 5

    The course introduces and develops skills in understanding and applying major theories of media and communications. The course covers theories relevant to the study of journalism, public relations, and other areas of media and communications, and prepares the student to identify, select, and apply theory in graduate-level work, particularly the master’s thesis.

    Оқу жылы - 1
  • Кәсіби шетел тілі
    Несиелер: 2

    This course is designed to prepare you for the writing of a masters thesis by addressing the challenges common to graduate research writing. Students will learn how to analyze and present valid arguments. Practice includes developing writing skills that enable students to clearly present claims to support their conclusions and avoid reinforcing biases. Topics addressed include the relationship between critical thinking and clear writing, credibility of sources, rhetorical devices, fallacies, unclear or misleading language, and the characteristics of various types of arguments.

    Оқу жылы - 1
  • Әлеуметтік ғылымдар факультетіне арналған психология
    Несиелер: 2

    This course gives an introduction to psychology and its applications to learning, management and interpersonal relations. It gives an overview of the interconnection between psychology and economics covering such topics as consumer choice, happiness measures, social preferences and behavioral approaches to policy and finance.

    Оқу жылы - 1
  • Жаһандық қатынастар
    Несиелер: 5

    Globalization forces in business and politics drive both research and practice of public relations on a global level. Global Public Relations course integrates advanced knowledge of public relations study and practice with theoretical approaches and understandings of specific national, cultural and professional differences that affect public relations practice on an international level.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 1
  • Сатуда жарнама мен БАҚ қолдану
    Несиелер: 5

    This course is designed to give a broad understanding of promotional mix in the framework of integrated marketing communication (IMC). Major focus is given to advertising as a rational and creative marketing medium – but not the only one.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 1
  • Әлеуметтік ғылымдар факультетіне арналған менеджмент
    Несиелер: 2

    This course deals with the functions of management of organizations. It analyses organizational structure, motivation and incentive conflicts, human resources and compensation schemes, organizational culture and ethics.

    Оқу жылы - 1
  • PR менеджмент және стратгиялар
    Несиелер: 4

    The course introduces the management function of PR, the process of research, planning, communication and evaluation in the field. The course provides students with knowledge and skills to develop strategic communication plans using PR techniques and tools. The theoretical bases of the course are symmetrical communication theory, systems, situational theory, relationship management theory, Social Exchange Theory, Social Learning Theory, , Framing Theory, Agenda Setting Theory etc.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 1
  • Диссертация 1: Бұқаралық байланыстар мен БАҚ-тағы ғылыми-зерттеу әдістері
    Несиелер: 5

    This course introduces students to quantitative and qualitative methodologies they will use to conduct research for their theses/professional projects. The course will examine such quantitative methods as surveys, content analysis and experiments. Qualitative methods introduced in the class include participant observations, in-depth interviews, focus groups and textual analys

    Оқу жылы - 1
  • Әлеуметтік желілердегі маркетинг
    Несиелер: 5

    Social Media Marketing examines the ways in which new media and interactive technologies change the rules and processes for customer engagement. The theories explored in the course are: social media and communication theories, Social network theory, virtual communities, experiential marketing, media democratization, social capital etc.

    Оқу жылы - 1
  • Саяси байланыстар
    Несиелер: 4

    This interactive course will introduce and explain the principles and practices of communication in a variety of political contexts, such as election advertisements, constituent newsletters, and speeches. Since students could use such communication in many contexts, it will focus as much as possible on Kazakhstan but will be based on international concepts and activities. We will cover, but also challenge, basic ideas about the many sub-topics.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 1
  • Орыстілді БАҚ-қа материал әзірлеу
    Несиелер: 5

    This course takes a skills oriented approach to train students in the basics of reporting and news writing in Russian language according to western professional standards. The main objective is to help develop a clear, concise writing style and a passion for thorough, accurate reporting. Students will report on local issues in Russian. The course also includes analysis of local media.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 1
  • Орыс тілінде хабар жүргізу
    Несиелер: 5

    Broadcasting in Russian is ideally taken after Broadcast Journalism (1) to continue building basic video technical skills and broadcast journalism skills initiated in the previous course, and (2) to better prepare students for potential employment especially within the dominant Russian-speaking broadcast/video industry. Students will continue developing on-camera and behind-camera skills, including news/script writing, video editing, and directing skills. They will employ their video/broadcast skills in real and/or realistic settings, producing news and informational programming.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 2
  • БАҚ басқару принциптері
    Несиелер: 5

    This course is designed to provide students with theoretical knowledge of public relations and hands-on, practical experience. It reviews PR-related communication theories. It covers the importance of PR-related research in developing PR plans, including appropriate strategies and tactics. It helps students develop skills in producing PR products and employing those tactics, including skills in the use of online media. And it discusses public relations professional ethics.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 2
  • Халықаралық журналистика
    Несиелер: 5

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 2
  • Жаңалықтарды шығару / редакциялау (ілгері деңгей)
    Несиелер: 5

    This course builds on the basics of editing that students learned in Beginning Editing. It gives them skills dealing with finer detail and more subtle nuances in editing, while also offering them additional practice in the basics. This is a hands-on course, with students working on editing every class period.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 2
  • Код ON1

    БАҚ және коммуникацияның әр түрлі салаларында, соның ішінде журналистика, қоғаммен байланыс және жарнамада жоғары кәсіби халықаралық стандарттарға және этикалық принциптерге сәйкес келетін мәтіндерді, бейнелер мен көрнекі материалдарды жобалау және шығару

  • Код ON2

    Қазіргі қоғамдағы бұқаралық ақпарат құралдары мен коммуникацияның әр түрлі рөлдері мен функцияларын зерттеу және алдыңғы қатарлы академиялық және / немесе кәсіби қызметтегі жаңа көзқарастарды талқылау

  • Код ON3

    Медиа ұйымдары, байланыс агенттіктері, коммерциялық және коммерциялық емес ұйымдар ұсынған коммуникациялық бастамаларды тиімді өлшеу және бағалау

  • Код ON4

    Саяси, экономикалық, әлеуметтік, технологиялық, құқықтық және экологиялық мәселелер сияқты көптеген салаларда проблемаларды дәл және тиімді анықтаңыз және анықтаңыз

  • Код ON5

    Саяси, экономикалық, әлеуметтік, технологиялық, құқықтық және экологиялық мәселелер сияқты көптеген салаларда проблемаларды дәл және тиімді анықтаңыз және анықтаңыз

  • Код ON6

    Ресми және қоғамдық материалдарды өзіндік зерттеу және талдау арқылы азаматтық, іскерлік және саяси мәселелерді зерттеу

  • Код ON7

    Сыни, аналитикалық жазуды, дедуктивті және индуктивті пайымдауды және себептік байланыстарды қоса, жоғары деңгейлі дағдыларды қолдана отырып, академиялық және кәсіби материалдарды жоспарлау және жазу.

  • Код ON8

    Әлеуметтік шындық туралы тиімді объективті есеп беруді, талдауды ұсынуды, басқалардың білімі мен қабылдауына әсер етуге бағытталған ұсынылған әрекеттерді және сенімді хабарламаларды негіздей отырып, ауызша және жазбаша түрдегі тиімді қарым-қатынас.

  • Код ON9

    Зерттеу мен бағалаудың сандық әдістерін қолдану қауымдастықтарға, ұйымдарға және тұтас қоғамға әсер ететін өзгерістерді болжау үшін.

  • Код ON10

    Пәрменді PR стратегияларын, тактикаларын, негізгі индикаторлары мен әр түрлі контексте және бағыттар бойынша үнемді бюджетті жүзеге асыратын арнайы және белсенді жан-жақты жоспарларды әзірлеу және іске асыру.

7M03201 Журналистика
Магистратура

А.Байтұрсынов атындағы Қостанай мемлекеттік университеті

БББТ: M067 Журналистика және репортерлық іс

Қолданыстағы білім беру бағдарламасы | Оқыту тілі: Русский, Қазақша
7M03201 Date-журналистика
Магистратура

Әл-Фараби атындағы Қазақ ұлттық университеті

БББТ: M067 Журналистика және репортерлық іс

Қолданыстағы білім беру бағдарламасы | Оқыту тілі: Русский, Қазақша, Ағылшын тілі
7M03201 Журналистика
Магистратура

Торайгыров университеті

БББТ: M067 Журналистика және репортерлық іс

Қолданыстағы білім беру бағдарламасы | Оқыту тілі: Русский, Қазақша
7M03201 Журналистика
Магистратура

"Тұран" университеті мекемесі

БББТ: M067 Журналистика және репортерлық іс

Қолданыстағы білім беру бағдарламасы | Оқыту тілі: Русский, Қазақша
7M03201 Журналистика
Магистратура

Манаш Қозыбаев атындағы Солтүстік Қазақстан мемлекеттік университеті

БББТ: M067 Журналистика және репортерлық іс

Қолданыстағы білім беру бағдарламасы | Оқыту тілі: Русский, Қазақша
7M032011 Журналистика
Магистратура

Манаш Қозыбаев атындағы Солтүстік Қазақстан мемлекеттік университеті

БББТ: M067 Журналистика және репортерлық іс

Қолданыстағы білім беру бағдарламасы | Оқыту тілі: Русский, Қазақша
7M03201 Журналистика
Магистратура

Абылай хан атындағы Қазақ халықаралық қатынастар және әлем тілдері университеті

БББТ: M067 Журналистика және репортерлық іс

Қолданыстағы білім беру бағдарламасы | Оқыту тілі: Русский, Қазақша, Ағылшын тілі
7M03201 Медиа зерттеулері және журналистика
Магистратура

Сулейман Демирел атындағы университет

БББТ: M067 Журналистика және репортерлық іс

Қолданыстағы білім беру бағдарламасы | Оқыту тілі: Русский, Қазақша
Top