6B02302 Филология: қазақ филологиясы в Х.Досмұхамедов атындағы Атырау университеті
-
Білім беру бағдарламасының мақсаты Қазақ әдебиеті, тілі мен мәдениеті саласында терең білімі мен дағдылары бар, қазақ халқының бай мұрасын зерттеуге, талдауға және түсінуге, сондай-ақ оны сақтауға, дамытуға және ілгерілетуге үлес қосуға қабілетті мамандарды даярлау.
-
Академиялық дәреже Бакалавриат
-
Оқыту тілі Қазақша
-
Оқу мерзімі 4 года
-
Кредиттер көлемі 243
-
Білім беру бағдарламаларының тобы B037 Филология
-
ҰБТ-дағы пәндер Қазақ/Орыс тілі және Қазақ/Орыс әдебиеті
-
Білім беру саласы 6B02 Өнер және гуманитарлық ғылымдар
-
Дайындық бағыты 6B023 Тілдер және әдебиет
Пәндер
-
Ғылыми зерттеу әдістері
Пәнді оқу студенттердің ғылыми зерттеу әдіснамасы туралы білімі мен түсінігін қалыптастыруға бағытталған; болашақ ғылыми жұмыстың құрылымын құруға үйрету; мақсатты дұрыс тұжырымдауға, міндеттер қоюға үйрету; зерттеу объектісі мен пәнін анықтауға үйрету; ғылыми зерттеу әдістерін сауатты таңдауды игеру.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Кәсіпкерлік негіздері және стартаптардың тәлімгері
Курсты оқытудың мақсаты студенттердің Қазақстанда кәсіпкерлік принциптері, жаңа идеяларды іздеу және стартаптар құру әдістері, студенттер мен басқаларды кәсіпкерлікпен айналысуға тарту туралы білімдерін қалыптастыру болып табылады.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Тіл біліміне кіріспе
Пәннің мақсаты-студенттердің тіл табиғаты мен тіл туралы ғылымның міндеттерін дұрыс, теориялық тұрғыдан дұрыс түсінуіне ықпал ету. Мазмұны: тіл білімінің ғылым жүйесіндегі орны, тілдің әлеуметтік мәні және оның құрылымы, Тіл және ойлау, сөйлеу; тілдің пайда болуы және оның тарихи дамуы, тілдердің тарихи даму заңдылықтары, фонетика, фонеманың функциялары, қоғам мен тілдің дамуындағы жазудың рөлі, лексикология бөлімдері, сөзге тән негізгі белгілер, сөзжасам мен грамматиканы зерттеу объектісі, тілдің даму заңдылықтары, тілдердің өзара әсері, әлем тілдерінің алуан түрлілігі және т. б.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Экология және тұрақты даму
Оқу пәнінің мақсаты табиғат пен қоғамның тұрақты дамуының негізгі заңдылықтары туралы біртұтас идеяны қалыптастыру, техносферада адамды антропогендік, техногендік және табиғи шығу тегінің сыртқы жағымсыз әсерлерінен қорғау болып табылады. Адамның тіршілік ету ортасымен қауіпсіз өзара әрекеттесу жолдары, еңбекті қорғау және төтенше жағдайлардың жағымсыз факторларынан қорғау мәселелері қарастырылады.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Түркі филологиясына кіріспе
Пәннің мақсаты-студенттерді түркі филологиясының негіздерімен, оның ішінде түркі тілдері мен мәдениеттерінің тарихымен, құрылымымен және алуан түрлілігімен таныстыру. Студенттер түркі тілдерін талдауға және салыстыруға, олардың лингвистикалық ерекшеліктері мен тарихи тамырларын зерттеуге үйренеді. "Түркі филологиясына кіріспе" пәнін оқу студенттерге түркі халықтары арасындағы тарихи және мәдени байланыстарды түсінуге, сондай-ақ тілдік жүйелерді салыстырмалы талдау дағдыларын дамытуға көмектеседі. Бұл сонымен қатар болашақ лингвистер, зерттеушілер, аудармашылар және түркі филологиясы мен мәдениетіне қызығушылық танытқандар үшін маңызды компонент болып табылады.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Қазақ халық ауыз әдебиеті
Пән мақсаты: халық ауыз әдебиеті мұраларының туу, таралу, сақталу ерекшелігі мен қазақ фольклорының қалыптасу кезеңдері, зерттелу тарихы, әр түрлі жанрлары, ауыз әдебиетінің жекеленген нұсқалары, олардың поэтикасы туралы, мәлімет беру. Мазмұны: ауыз әдебиеті мұраларының мәтінімен таныстыру, шығармаларының идеялық, эстетикалық табиғатын ұғындыру, көркемдік ерекшелігіне талдау жасау. Қазақ халық ауыз әдебиетінің кейінгі әдебиетке тигізген әсерін саралау.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Қаржылық сауаттылық негіздері
Пәннің мақсаты білім алушыларда жеке қаржыға қатысты шешімдер қабылдау кезінде ұтымды қаржылық мінез-құлықты, сондай-ақ цифрлық технологияларды пайдалану арқылы қаржылық қызметтерді тұтынушылар ретінде олардың құқықтары мен мүдделерін қорғауға байланысты процестерді сыни бағалау және талдау қабілетін қалыптастыру болып табылады.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Академиялық хат
«Академиялық хат» курсының мақсаты студенттердің академиялық жазу жанрының негіздері бойынша теориялық білімдерін және оқу және зерттеу академиялық мәтіндерін жазудың практикалық дағдыларын дамыту болып табылады. Курсты оқу студенттерге ғылыми деректер қорынан ақпаратты іздеуге, мәтіндерді талдауға және қорытындылауға, академиялық жазбаның әртүрлі жанрларымен жұмыс істеуге байланысты кәсіби қызметті жүзеге асыруға мүмкіндік береді.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 3
-
Құқық және сыбайлас жемқорлыққа қарсы мәдениет негіздері
Пән сыбайлас жемқорлыққа қарсы мәдениетті тарихи және қазіргі контексте қалыптастыру мәселелерін қарастырады. Сыбайлас жемқорлықтың әмбебап мәнін, шығу сипатын, орнықтылығының себебін жүйелі түрде ашады, сондай-ақ Қазақстан Республикасында сыбайлас жемқорлыққа қарсы іс-қимылдың әлеуметтік-экономикалық, құқықтық, мәдени, адамгершілік-этикалық аспектілері талданады. Тәртіп сыбайлас жемқорлыққа қарсы іс-қимыл саласындағы заңнамамен жұмыс істеу дағдыларын меңгеруді қалыптастырады және осы құбылысқа азаматтық ұстанымды қалыптастырады. Бұл пән сыбайлас жемқорлыққа қарсы мәдениетті жетілдіруге және сыбайлас жемқорлық құқық бұзушылықтар үшін моральдық-адамгершілік және құқықтық жауапкершілікті қалыптастыруға бағытталған.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Қазақ тілінің фонетикасы
Пән мақсаты: қазақ тілінің дыбыстық жүйесі, дыбыс, әріп, фонема түсініктерін қалыптастырып, дыбыстық жүйе ерекшеліктері мен даму заңдылықтарын синхронды, диахронды тұрғыда меңгерту, сөйлеудің акустикалық заңдылықтары, тілдің фонетикалық даму заңдылықтары туралы теориялық тұрғыдан жүйелі білім беру. Мазмұны: Дауысты дыбыстар, дауыссыз дыбыстар жүйесінің ерекшеліктері, олардың жіктелісін оқыта отырып, практикада пайдалану. Фонетика заңдары туралы ақпаратты кеңінен беру.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Әдебиеттануға кіріспе
Пәнді игерудің мақсаты-студенттерді әдебиеттанумен, оның пәнімен және құрылымымен таныстыру; әдеби шығармаға ұғымдар жүйесімен, терминологиямен, ғылыми тәсілдермен таныстыру; сондай-ақ әдеби құбылыстарды зерттеуге арналған тұжырымдамалық-терминологиялық аппаратты қалыптастыру және алған білімдерін кәсіби қызметтің міндеттерін шешу үшін қолдануға үйрету. Пәнді оқу барысында студенттер гуманитарлық және филологиялық пәндер қатарындағы әдебиеттану орнын анықтауды, әдебиет туралы өнер түрі ретінде идеяларды құруды, әдебиеттану тарихындағы жекелеген ғылыми бағыттарды, мектептерді, тұжырымдамаларды игереді, әдеби шығарманы оның көркемдік тұтастығында талдау дағдыларын алады.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Жалпы тіл білімі
Пәнді оқудың мақсаты студенттерге тіл туралы оның құрылымы, қызметі мен эволюциясын қоса алғанда, құбылыс ретінде іргелі білім беру болып табылады. Студенттер әртүрлі тілдік жүйелерді талдауға және түсінуге, сондай-ақ мәдениет пен қоғам контекстіндегі тілдік құбылыстарды зерттеуге үйренеді. Пәнді игеру барысында студенттер сыни ойлауды, аналитикалық дағдыларды және тілдік құбылыстардың әртүрлілігін түсіну және бағалау қабілетін дамыта алады. Бұл сонымен қатар болашақ лингвистер, аудармашылар, оқытушылар және кәсіби контексте тілмен жұмыс істейтіндердің барлығы үшін маңызды компонент болып табылады.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Қазіргі қазақ тілінің лексикологиясы мен фразеологиясы
Пәннің мақсаты: қазіргі қазақ тілінің лексика-фразеологиялық жүйесіне дәйекті сипаттама беру, лексикалық және фразеологиялық бірліктердің жүйелік және функционалдық қасиеттері туралы түсінік қалыптастыру. Пәннің мазмұны: лексикография, сөз тілдің негізгі номинативті бірлігі ретінде, сөз семантикасының негізгі мәселелері, қазақ тілінің лексика-фразеологиялық жүйесі және оның өзгешелігі, фразеология.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Түркі халықтарының әдебиеті
Пәнді оқытудың мақсаты тарихи тағдырлас, өзара байланысты түркі тектес халықтар әдебиетінің тамыры терең байланысын, дәстүр жалғастығын, бір-біріне әсерін, шығармаларының идеялық, көркемдік ерекшелігін, жалпы даму заңдылығын таныту. Түркі тектес халықтарға ортақ фольклорлық және жазба әдебиеті мұралары, қазақ эпосы және тюркология, шығыс сюжеттеріне жазылған қисса-дастандар туралы мәлімет беру.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Сөйлеу мәдениеті
"Сөйлеу мәдениеті" пәнінің мақсаты студенттерге сауатты және мәдени қарым-қатынас дағдыларын үйрету, олардың өз ойлары мен идеяларын ауызша және жазбаша түрде білдіру қабілетін жетілдіру болып табылады. Бұл пәннің нәтижелеріне мыналар жатады: шешендік және сендіру дағдыларын дамыту, сөйлеудің лексикалық және грамматикалық байлығын жақсарту, қарым-қатынас мәдениетін арттыру, оның ішінде сыпайылық пен аудиторияны құрметтеу дағдылары, ақпаратты ауызша және жазбаша түрде құрылымдау және ұйымдастыру қабілеті, коммуникативті құзыреттілік деңгейін арттыру. Бұл нәтижелер студенттерге өмірдің әртүрлі салаларында, соның ішінде кәсіби мансапта, әлеуметтік өзара әрекеттесуде және білім беруде сәтті қарым-қатынас жасауға көмектеседі.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Шешендік өнер
"Шешендік өнер" пәнінің мақсаты-студенттерге көпшілік алдында сөйлеу және шешендік өнерін үйрету. Бұл студенттерге сенімді сөйлеу, артикуляция, жест-ишара, аудиторияға әсер ету өнері және шешендік шеберлікті дамытуға көмектеседі. Бұл пән студенттерді саясат, бизнес, білім беру және қоғамдық пікірді қоса алғанда, әртүрлі салаларда табысты өнер көрсетуге дайындауға арналған. Пәннің бөлімдері: шешендік дискурс ұғымы, бүгінгі шешендік өнердің дамуы, шешендік және сөйлеу мәдениеті, шешендік сөздер мен стильдердің түрлері, шешендік және сөйлеу стилі, дискурстың құрылымы тұрғысынан шешендік сөздерді талдау және т. б.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Атырау өңірінің әдеби мұрасы
Пәннің мақсаты жергілікті Атырау өңірінің көркем әдебиет саласында қалам тербеген тұлғаларымен таныстыру. Өңірлік ақын, жырау, жазушылар шығармаларындағы өмірлік шындықтың суреттелуі, қоғамдық проблеманың көтерілуі. Жергілікті әдебиет майталмандарының өмірі мен әдеби мұрасын зерттеу, насихаттау. Туған өлкеден шыққан әдебиет жанашырларын олардың әдеби мұрасын білу.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Жасанды интеллект негіздері
Курстың мақсаты: білім алушыларда қазіргі әлемде жасанды интеллекттің (ЖИ) мүмкіндіктері мен қолданылуы және олардың қызметтің әртүрлі салалары үшін маңызы туралы базалық білімді қалыптастыру. Курсты игеру барысында білім алушылар курстың қолдану салаларымен және негізгі ұғымдарымен танысады, ал дидактикалық ойындар мен практикалық және жобалық тапсырмаларды орындау барысында зияткерлік жүйелерді құру үшін машиналық оқытуды қолдану дағдыларын алады. Курстың мазмұнына келесі тақырыптар кіреді: ЖИ және оның тарихы туралы жалпы мәліметтер; ЖИ қолданумен байланысты этикалық мәселелер мен сын-қатерлерді талқылау; деректердің құпиялылығы, алгоритмдердің ашықтығы және қоғамға ықтимал әсер ету мәселелерін қарастыру; роботтардың физикалық құрылымы; нейрондық желілер және т. б.
Оқу жылы - 2
Семестр - 2
Несиелер - 3
-
Ежелгі дәуір әдебиеті
Пәнінің мақсаты – қазақ елінің тарихы қазіргі түркі тілдес халытардың қоғамдық, әлеуметтік және рухани өмірімен нық байланысты болғандығын, ортақ мақсаттағы әдебиет үлгілерімен итерең таныстырып, түркі халықтарының тасқа жазылға ескерткіштері, шежірелері, трактаттары, сынды ежелгі дәуір әдебеиті үлгілерінің аса бағалы рухани мұрасымен білім алушыларды толық меңгертіп, тағылым беру көзделеді.
Оқу жылы - 2
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Қазақ хандығы дәуіріндегі әдебиет
Пәннің мақсаты - хандық дәуірде, яғни ХҮ-ХҮІІІ ғасырдағы төл әдебиеттің қалыптасу, дамуы кезеңіндегі ақын-жыраулардың шығармашылық өмірімен толық таныстырып, қазақ әдебиеті тарихындағы алатын орнын терең меңгерте келіп, жыраулар поэзиясының ұлттық сөз өнеріндегі алатын орнын таразылауға дағдыландырып, толғаудың жанрлық табиғатын ашып, идеялық мазмұны мен көркемдік қуатына талдауды меңгерту.
Оқу жылы - 2
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
XV-XVIII ғасырлардағы қазақ әдебиеті тарихы
Пәннің мақсаты - ХҮ-ХҮІІІ ғасырдағы төл әдебиеттің қалыптасу, дамуы кезеңіндегі ақын-жыраулардың шығармашылық өмірімен толық таныстырып, қазақ әдебиеті тарихындағы алатын орнын терең меңгерте келіп, жыраулар поэзиясының ұлттық сөз өнеріндегі алатын орнын таразылауға дағдыландырып, толғаудың жанрлық табиғатын ашып, идеялық мазмұны мен көркемдік қуатына талдауды меңгерту.
Оқу жылы - 2
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Қазіргі қазақ тілінің сөзжасамы
Пәннің мақсаты: студенттерді сөзжасам теориямен, сөзжасам жүйемен және сөзжасам процестермен таныстыру, қазақ тілі жүйесіндегі сөзжасам бірліктері мен үлгілерді талдаудың практикалық біліктері мен дағдыларын дамыту. Пәннің мазмұны: сөзжасам оқу және ғылыми пән ретінде, жүйелік-құрылымдық сөзжасам, сөзжасамдық мағына, сөзжасам әдістері, сөзжасамдық комплексті бірліктер.
Оқу жылы - 2
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Функциональды сауаттылық және іскерлік қазақ тілі
Мақсаты - тілдік тұлғаның әлеуметтік-қоғамдық ортада сөйлесім әрекеттерінің түрлерін (тыңдалым, айтылым, оқылым, жазылым, тілдесім) өз мақсатына сәйкес еркін қолдана білуге, сөйлеу шеберлігі мен іскерлік, танымдық көзқарасын қалыптастыру.
Оқу жылы - 3
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Қазіргі қазақ тілінің морфологиясы
Пәннің мақсаты-қазіргі қазақ тілінің морфологиялық құрылымын зерттеу. Студенттер сөзжасам талдауы, грамматикалық құрылымдар және қазақ тілінің сөздеріндегі өзгерістер бойынша білім алады. Негізгі мақсат-студенттерге морфология саласында терең білім мен дағдыларды қамтамасыз ету, бұл оларға қазақ тілін жазбаша және ауызша түрде еркін және сауатты пайдалануға, сондай-ақ осы салада лингвистикалық зерттеулер жүргізуге мүмкіндік береді. Пән студенттерге қазақ тілінің грамматикалық құрылымын түсінуге көмектеседі, бұл оны тиімді пайдалану мен лингвистикалық зерттеулер үшін маңызды дағды болып табылады.
Оқу жылы - 3
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Қазақ және орыс тілдерінің салыстырмалы грамматикасы
Пән мақсаты: қазақ және орыс тілдері, олардың жалпы сипаты, өзіндік ерекшеліктерін терең қарастыру; агглютинативті қазақ тілі мен флективті орыс тілінің құрылымындағы айырмашылықтарға байланысты ерекшеліктерін әр сала бойынша салыстыра зерттеу. Мазмұны: салыстырмалы-тарихи әдіс және оның дамуы, типологиялық әдіс пен тілдердің құрылымдық және әлеуметтік типологиясы, лингвистикалық типология және оның түрлері, агглютинативті қазақ тілі мен флективті орыс тілінің құрылымындағы айырмашылықтарға байланысты ерекшеліктерін әр сала бойынша зерттеу.
Оқу жылы - 3
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Когнитивтік лингвистика
Пәнді оқытудың мақсаты - тіл біліміндегі танымдық теорияның ғылыми негіздерін меңгеру, оның басты тұжырымдары мен негізгі қағидалары арқылы студенттердің ой-өрісін кеңейту. Пәнді оқытудың міндеттері - тіл білімі мен когнитивті лингвистиканың бір-бірімен байланысын көрсете білу.
Оқу жылы - 3
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Әдеби шығармашылық
Пәннің мақсаты әдеби шығарма, жазушы, жазушыға тән қасиеттер туралы түсінік беру. Сонымен қатар жазушы лабороториясы, шеберлігі туралы түсіндіру. Әдеби көркем шығарманы талдаудың жолдарын, көркем шығармашылықтың табиғатына қатысты мәселелерді, көркемдік ойлаудың мәні мен мәнісін меңгерту.
Оқу жылы - 3
Семестр - 1
Несиелер - 4
-
Қазақ әдебиеті сынының тарихы
Қазақ сыни пікірінің оянуы және әдебиет сынының тууы; Баспасөз және сын; «Айқап» журналы мен «Қазақ» газетінің әдебиет сынын тудырудағы тарихи мәні; Жазба әдебиет және сын; Қазақ сынының жанрлық қалыптасуы және әдебиеттану; Дарындар - сын додасында; Әдеби мұра және оны игеру мәселелері; Оқулық жасау және әдебиет тарихын дәуірлеу мәселесі; Сынның жанр ретінде қалыптасуы; Ұлы Отан соғысынан кейінгі дәуірдегі әдеби сын; Қазақ әдебиетінің тарихын жасау жолындағы жаңа ізденістер; Қазақ әдебиеттану ғылымының қалыптасуы; 60-90 жылдардағы қазақ әдеби сыны; Қазақ әдеби сынының бүгінгі жай-күйі.
Оқу жылы - 3
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
XIX ғасырдағы қазақ әдебиетінің тарихы және Абайтану
Пәннің мақсаты-19 ғасырдағы қазақ әдебиетінің тарихын зерттеу, оның ішінде әдеби ағымдарды, көрнекті тұлғалардың шығармашылығын және осы уақытта қазақ әдебиетінің дамуына әсер еткен тарихи оқиғаларды қарастыру. Сондай-ақ, мақсат Мұхтар Әуезов пен басқа да қазақ жазушыларының шығармаларын талдау мен түсіндіруді қоса алғанда, Абайтану негіздерін игеру, сондай-ақ олардың қазақ мәдениеті мен әдебиетін дамытуға қосқан үлесін зерделеу болып табылады. Пән студенттердің 19 ғасырдағы қазақ әдебиеті туралы білімдерін байытуға және оларға Абайтану дағдыларын беруге арналған, бұл әдеби шығармалар мен мәдени контекстті тереңірек түсінуге және талдауға ықпал етеді.
Оқу жылы - 3
Семестр - 1
Несиелер - 6
-
Қазіргі қазақ тілінің тарихи грамматикасы
Пәнді оқытудың мақсаты қазақ тілінің тарихи лексикалық қоры мен құрамын, толығу жолдары мен жүйесін, тіл тарихының қалыптасу, кемелдену жолындағы өзгерістердің себебі мен салдарын ғылыми негізде кешенді оқыту болып табылады. Пәннің негізгі тараулары: тарихи лексикология, фонетика және тарихи грамматика.
Оқу жылы - 3
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Әдеби жанрлық талдау негіздері
"Әдеби жанрлық талдау негіздері" пәнінің мақсаты студенттерге әдеби жанрларды талдау әдістері мен әдістерін үйрету, сондай-ақ әртүрлі әдеби формаларға тән қандай сипаттамаларды түсіну болып табылады. Пәнді оқу барысында студенттер әдеби шығармаларды жанрлық ерекшеліктері бойынша анықтай және жіктей алады, роман, поэма, драма және т.б. сияқты негізгі әдеби жанрлардың құрылымы мен сипаттамаларын түсінеді, олардың жанрлық ерекшеліктерін, соның ішінде мотивтерді, құрылымды, стильді және тақырыпты зерттеуді ескере отырып, мәтіндерді талдау дағдыларын алады. Бұл нәтижелер студенттерге әдеби мәтіндерді тереңірек түсінуге және талдауға, сондай-ақ әдеби сын мен интерпретация дағдыларын дамытуға көмектеседі.
Оқу жылы - 3
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Мәнерлеп оқу практикумы
"Мәнерлеп оқу практикумы" пәнінің мақсаты мәтіндерді тиімді және мәнерлеп оқу дағдыларын дамыту болып табылады. Студенттер шешендік және көркем оқу әдістерін, интонациямен, ритақпен, кідірістермен және оқуды мәнерлі және тартымды ететін басқа элементтермен жұмыс істеуді үйренеді. Бұл пән студенттерге қарым-қатынас дағдыларын жақсартуға, сондай-ақ актерлік және шешендік өнер, радио және теледидар, аудиокітаптар және т.б. сияқты мәнерлеп оқу маңызды салаларда жұмысқа дайындалуға көмектеседі.
Оқу жылы - 3
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Тәуелсіздік кезеңіндегі қазақ әдебиеті
Пән мақсаты тәуелсіздік тұсындағы проза, поэзия, драматургия жанрының дамуы, қазақ әдебиетінің ерекшелігі, стилі, сол жылдардағы көркем шығармалардың көтерген тақырыбы, негізгі идеясы болып табылады. Студент тәуелсіздік тұсындағы қазақ әдебиетінің қалыптасу, даму кезеңдері туралы мәлімет ғана алып қоймай, сол кезеңнің көркем әтінімен танысып, олардың идеялық-эстетикалық құндылықтары туралы өзіндік пікір қалыптастырады.
Оқу жылы - 3
Семестр - 2
Несиелер - 6
-
Мәтін семантикасы
"Мәтін семантикасы" пәнінің мақсаты контекстегі сөздердің, сөз тіркестерінің, сөйлемдер мен мәтіндердің мағынасын зерттеу және түсіну болып табылады. Студенттер әр түрлі контексте сөздер мен өрнектердің қандай мағыналары мен коннотацияларын, сондай-ақ олардың мәтіндегі мағынаны құру үшін өзара әрекеттесуін талдауға үйренеді. Пәннің бөлімдері: көркем мәтіннің семантикалық құрылымына, мәтін мазмұнының жеке макроқұрамдас бөліктерінің иерархиясына, олардың мәніне, семантикалық компоненттеріне арнайы талдау жүргізіледі. Бұл пән мәтіндерді түсіндіру және талдау дағдыларын дамытуға, сондай-ақ тілдің ақпаратты жеткізу және идеяларды білдіру үшін қалай қолданылатынын түсінуге көмектеседі.
Оқу жылы - 3
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
ХХ ғасырдың басындағы қазақ әдебиетінің тарихы (1900-1940)
Пәнді зерделеудің мақсаты-ХХ ғасырдың басынан 1940 жылға дейінгі кезеңдегі қазақ әдебиетінің дамуын зерттеу және түсіну. Студенттер осы уақыттағы қазақ жазушыларының, ақындарының және әдеби қозғалыстарының шығармашылығын зерттейді, сондай-ақ олардың Қазақстанның мәдени және әдеби мұрасына қосқан үлестерін талдайды. ХХ ғасырдың басындағы қазақ әдебиетінің тарихын зерттеу студенттерге осы кезеңнің әдеби дамуы мен әлеуметтік-мәдени мәнмәтінін түсінуге көмектеседі. Бұл сондай-ақ сыни ойлауды және әдеби шығармаларды талдау және түсіндіру қабілетін дамытуға ықпал етеді, бұл болашақ әдеби зерттеушілер, оқытушылар және Қазақ әдебиеті мен мәдениетіне қызығушылық танытқандар үшін пайдалы болуы мүмкін.
Оқу жылы - 3
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Кеңес дәуіріндегі қазақ әдебиеті тарихы
Курстың мақсаты-тарихи-әдеби үрдістің заңдылықтарын зерттеу негізінде қазақ әдебиетінің тарихы бойынша білімді тереңдету және кеңейту; шығармалардың көркемдік, адамгершілік-философиялық және қоғамдық маңызын түсіндіру. Кеңес дәуіріндегі қазақ әдебиетінің өкілдерінің шығармаларына талдау жасау, мазмұнының ерекшеліктеріне тоқталу
Оқу жылы - 3
Семестр - 2
Несиелер - 6
-
Қазіргі қазақ тілінің синтаксисі
Пәннің мақсаты: грамматика теориясының негіздерін, синтаксис пәнінің бастау көздерін, синтаксис саласының қалыптасып, жүйеленуін, ғылыми-танымдық сипатын, сөйлем және оның түрлерін, жіктелу классификациясын қарастыру. Мазмұны: сөз тіркесі, сөйлем, сөздердің байланысу тəсілдері мен түрлері, сөздердің қосымшалар, шылаулар, интонация, орын тəртібі арқылы байланысуы, қиысу, матасу, меңгеру, жанасу, қабысу, сөз тіркесін топтастыру принциптері, сөйлем мүшелері туралы білімді меңгерту, сөйлем құрамы, құрмалас сөйлем.
Оқу жылы - 3
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Мәтінге лингвистикалық талдау
Бұл курстың мақсаты-әдеби көркем мәтінді талдау және түсіндіру дағдыларын одан әрі дамыту және қалыптастыру. Мазмұны: мәтінді лингвистикалық талдау оқу-ғылыми пән ретінде, көркем мәтінді зерттеудің негізгі аспектілері, мәтін және мәдениет, көркем мәтіннің сөйлеу құрылымын талдау, көркем мәтінді кешенді лингвистикалық талдау алгоритмі, талдау үлгілері.
Оқу жылы - 3
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Көркем сөз оқудың техникасы
"Көркем сөз оқудың техникасы" пәнінің мақсаты-әдеби шығармаларды мұқият, аналитикалық және терең оқу дағдыларын дамыту. Бұл пән студенттерге мәтіндерді түсіну мен түсіндіруді жақсартуға, жасырын мағыналарды ашуға, шығармалардың құрылымы мен стилін талдауға көмектеседі. Сөйлеу техникасы, сөйлеу аппараты, дыбыстың айтылу мүшелері, сөздің айтылуы туралы ақпарат беріледі, әдеби тілде дұрыс сөйлеу нормасын меңгереді. Сонымен қатар, ол мәтіннің контексті мен тарихи ерекшеліктерін ескере отырып, сыни ойлау мен талдау қабілетін дамытуға ықпал етеді.
Оқу жылы - 3
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Алаш идеялы әдебиет (ХХғ.)
Пәннің мақсаты-ХХ ғасыр басындағы ұлт зиялыларының қазақ сөз өнері, оның ішінде әдебиеттану саласындағы ғылыми-теориялық ойлары туралы түсініктерін қалыптастыру. Мазмұны: ХХ ғасырдың басындағы саяси-әлеуметтік мәселелер мен қоғамдық жағдайлар, діни бағыттағы рухани-ағартушылық әдебиет, ХХ ғасырдың басындағы Алаш идеялы әдебиеті, ХХ ғасырдың басындағы педагогикалық-гуманистік еңбектер, ұлт-азатшыл бағытағы көрнекті шығармашылығы; 1916 жылғы ұлттық азаттық қозғалысына байланысты шығармалар; ХХ ғасыр басындағы әдебиет.
Оқу жылы - 3
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Қазіргі қазақ әдебиеті
Пәннің мақсаты қазіргі қазақ әдебиетін, оның ішінде оның шығармашылығын, шығармаларын және даму мәнмәтінін зерделеу және талдау болып табылады. Студенттер қазіргі қазақ әдебиетінде кездесетін әдеби ағымдарды, стильдер мен тақырыптарды зерттейді. Қазіргі қазақ әдебиетін зерттеу студенттерге Қазақстанның қазіргі мәдени және әдеби мұрасын жақсы түсінуге көмектеседі. Ол сондай-ақ болашақ әдебиеттанушылар, жазушылар, оқытушылар және қазіргі қазақ әдебиетіне қызығушылық танытқандар үшін пайдалы болуы мүмкін аналитикалық дағдыларды, сыни ойлауды және мәтіндерді талдау және түсіндіру қабілетін дамытуға ықпал етеді.
Оқу жылы - 4
Семестр - 1
Несиелер - 6
-
Көркем аударма методикасы
Пәннің мақсаты-білім алушыларда көркем әдебиет мәтіндерін талдау және оларды кейіннен аудару дағдыларын қалыптастыру. Пәннің мазмұны: көркем аударманың теориялық негіздері, көркем аударманың тарихы, көркем аударманың принциптері, аудармаға көркем мәтіндердің типологиясы, көркем аударманың лексикалық ерекшеліктері, көркем аударманың синтаксистік ерекшеліктері.
Оқу жылы - 4
Семестр - 1
Несиелер - 7
-
Стилистика және тіл мәдениеті
Пәнді оқыту мақсаты – тілдік құралдардың көмегімен қарым-қатынас жасау барысында адамға ықпал ете отырып, тілдің коммуникативтік эстетикалық қызметін сөйлеу, жазу барысында мәдениетті түрде жеткізу болып табылады. Пәнiнiң негiзгi мiндеттерi: халықтың тіл қазынасын меңгеру, тілді өткір құрал ретінде пайдалану, тіл мәдениетін дамыту, сол үшін күресу, қазақ тілін мәдениетті тілдер қатарына жеткізу жолдарын көрсету.
Оқу жылы - 4
Семестр - 1
Несиелер - 6
-
Әдеби байланыс
Пәннің мақсаты - қазақ, орыс, түрік, батыс әдебиеттері арасындағы әдеби байланыстар туралы тұтас түсінік қалыптастыру. Мазмұны: тарих, ұлттық әдебиеттің дамуындағы әдеби байланыстардың қалыптасу кезеңдері; Батыс Еуропа ғалымдары мен жазушыларының Қазақстан туралы шығармалары; қазақ әдебиетінің еуропа әдебиетімен байланысы, Абай Құнанбаевтың аудармалары; Шығыстың классикалық поэзиясы; әдеби жанрлардың дамуындағы әдеби байланыстардың орны; шетел жазушыларының қазақ тіліндегі шығармалары; ХХІ ғасырдың алғашқы онжылдықтарындағы әдеби байланыстардың жаңару дәуірі және даму сипаты.
Оқу жылы - 4
Семестр - 1
Несиелер - 6
-
Әдебиет теориясы
Әдебиет теориясы пәнінің мақсаты-Әдебиет теориясы пәнін жеке пән ретінде оқыту арқылы студенттерді әдебиеттану ғылымының өзекті мәселелерін белгілі бір монистикалық қасаңдықпен қарастырмай, барынша тиімді, ашық және жан-жақты қарастыра отырып, ғылыми зерттеу жұмысын жүргізуге баулу болып табылады.
Оқу жылы - 4
Семестр - 1
Несиелер - 6
-
Аударма ісі теориясы және практикумы
Пәннің мақсаты: аударма ғылымының теориясы мен практикасын игеру. Осы пән аясында аударма пәні, міндеттері мен әдістері зерттеледі, "аударма теориясы" ұғымының анықтамасы беріледі, аударма теориясы мен практикасының міндеттері, аударма ғылымының пайда болуының алғышарттары қарастырылады, аударма эквиваленттілігі ұғымы зерттеледі, аударманың негізгі түрлері қарастырылады, аударманың лексикалық проблемаларымен қатар, кейбір грамматикалық мәселелер қамтылған.
Оқу жылы - 4
Семестр - 1
Несиелер - 7
-
Қазақ әдеби тілінің тарихы
Пәннің мақсаты – білім алушыларға әдеби тіл туралы жалпы мәлімет беру, ол жайында түрлі көзқарастар, анықтамалар, әдеби тілдің нормалық белгілері, түрлері, әдеби тіл және көркем әдебиет тілі, функционалдық стильдері, әдеби тіл мен ауызекі сөйлеу тілінің өзара байланысы және сөйлеу тіліне тән ерекшеліктер, сөздердің сөйлеу тіліндегі синтаксиситік, морфологиялық, фонетикалық өзгешеліктері, әдеби тілдегі сөздік қор мен ауызекі сөйлеу тіліне тән сөз байлығының бір еместігі туралы мағұлмат беру.
Оқу жылы - 4
Семестр - 1
Несиелер - 6
-
Лингвостилистика
Пәннің мақсаты – тіл білімінде зерттелетін сөздің қолданылу заңдылықтары мен тілдің стильдік тармақтарын игерту, тіл ресурстарының стилистикасы немесе тіл стилистикасы, функциональдық стилистика немесе қолданыс тілі стилистикасы (стилистика речи) сияқты оның басты екі бағытын және олардың жіктелістерін анықтау, білім алушыларды лингвостилистикалық талдау жүргізуге баулу.
Оқу жылы - 4
Семестр - 1
Несиелер - 6
-
Стилистика және әдеби редакциялау
Лингвистикалық стилистиканың бағыттары және негізгі ұғымдары туралы, әсіресе функционалдық стильдер мен тіл ярустарының стилистикалық мүмкіндіктері туралы білім беру, кез келген мәтіннің қай стильге жататынын ажырата білуге үйрету. Баспасөз бетіндегі мәтіндерге тілдік тұрғыдан талду жасап әр стильге материалдар жазуға дағдыландыру.
Оқу жылы - 4
Семестр - 1
Несиелер - 6
-
Әлем әдебиетінің тарихы
Пәннің мақсаты - әлем әдебиетінің үдерістік заңдылығын түсініп, шығармалардың көркемдік маңызын қоғамдық жағдайлармен, замандардың мәдениеті мен байланыстыра оқытып, талдауға баулу. Әлем әдебиетіндегі шығармалардың көркемдік ерекшеліктерін айқындай отырып, студент жазушының жалпы творчествосын, өзекті мәселелерін тарихи тұрғыдан жан-жақты қарастырып, бай әрі бағалы деректер негізінде нұсқалы, терең талдау жасауға баулу.
Оқу жылы - 4
Семестр - 1
Несиелер - 6
Профессии
Оқыту нәтижелері
- әдебиет тарихы дамуының негізгі кезеңдерін, әдеби ағымдардың, бағыттардың, әдістердің түсініктік мазмұны мен зерттеудің қағидаттарын, сюжеттік-композициялық ерекшеліктері мен көркемдік бейнелеу амалдарын білу және әлеуметтік жағдайларға байланысты әр тұрғыдан талдай білу
- өңірге тән лингвистика мен әдебиеттанудың қазіргі кезеңдегі дамуын бәсекеге қабілетті маман тұрғысынан филологиялық зерттеулерді игеру және ғылыми деңгейде ұйымдастыру, тәуелсіздік, ұлттық рух, тіл мен діл сынды ұлт руханиятының маңызды факторларын әдеби шығармашылық және тілдік талдау үрдісінде дамыту
- көркем аударма процесінде пайда болатын лексикалық, грамматикалық және стилистикалық тәсілдерді Smart білім беру тұжырымдамасы негізінде түрлі ақпараттық ресурстар (аудио, видео, графика) арқылы аудару, аударманың қажетінше оңай әрі жылдам, ыңғайлы түріне қол жеткізу
- Философия, әлеуметтану, саясаттану, мәдениеттану, психология, экологиялық ойлау, құқық және кәсіпкерлік негіздері, ғылыми зерттеу әдістері туралы негізгі білімді ескере отырып, тұлғааралық, әлеуметтік және кәсіби коммуникацияның әртүрлі салаларындағы жағдайларға баға беру
- кәсіби қызметте ақпараттық технологиялар мен жасанды интеллект мүмкіндіктерін пайдалану: интернет-ресурстар, ақпаратты іздеу, сақтау, өңдеу, қорғау және тарату бойынша бұлтты және мобильді қызметтер, үлкен деректер және т. б.
- лингвистиканың теориясы мен тарихын зерттеуге аспектілік әрі кешендік тұрғыдан келе білу және парадигмалық қатынастарын, тілдік үрдістердің қызметі мен даму заңдылықтарын меңгеріп, мемлекеттің тіл саясатының мәселелеріне қатысты өз тұжырымдамаларын айту
- тұлғааралық, мәдениетаралық және өндірістік (кәсіптік) қарым-қатынас міндеттерін шешу үшін қазақ, орыс және шет тілдерінде ауызша және жазбаша нысанда коммуникацияға түсу
- ғылыми зерттеулердің әдістерін білу, лингвистикалық және әдебиеттану ғылымдарының негізгі теориялық ережелерін, талдаудың негізгі әдіс-тәсілдерін меңгеруге және мәтінді талдау барысында алған білімді қолдану
- тілдің және әдебиеттің көкейкесті кезеңін Рухани жаңғыру тұрғысынан бірлесе қарастыруға, зерттеуге аспектілік әрі кешендік тұрғыдан келе білу және тілдік-әдеби даму тұрғысында бірлікте, байланыста, сыни тұрғыда байланысына баға беру
- Қазақстанның тарихи дамуының негізгі кезеңдерін, заңдылықтары мен өзіндік ерекшелігін терең түсіну және ғылыми талдау негізінде азаматтық ұстанымды көрсету
- филологияның өзекті мәселелерін кәсіби деңгейде бағалай отырып, қазақ тілі мен әдебиетінің кәсіби пәндік және пәнаралық білімдерін жетілдіру
Ұқсас БББ
6B02302 Шетел филологиясы және кәсіби коммуникация
Қазақстан-Американдық еркін университеті
6B02302 Орыс филологиясы
Торайгыров университеті
6B02302 Филология: орыс филологиясы
Махамбет Өтемісов атындағы Батыс Қазақстан университеті
6B02302 Филология
Қазақ ұлттық қыздар педагогикалық университеті (QYZPU)
6B02302 Филология
«Тұран-Астана» университеті
6B02302 Филология
Өзбекәлі Жәнібеков атындағы Оңтүстік Қазақстан педагогикалық университеті (ОҚМПУ)
6B02302 Филология
Ілияс Жансүгіров атындағы Жетісу университеті