6B05202 Экология в Абай атындағы Қазақ ұлттық педагогикалық университеті
-
Білім беру бағдарламасының мақсаты Экология және табиғатты пайдалану саласындағы жоғары білікті мамандарды дайындау, жалпы, теориялық және қолданбалы экология бойынша студенттердің қарқынды фундаментальды дайындығын ұштастыра отырып, оларды өндірістік ортаға және ғылыми-зерттеу жұмысына кезең-кезеңімен қосу
-
Академиялық дәреже Бакалавриат
-
Оқыту тілі Русский, Қазақша
-
Оқу мерзімі 4 года
-
Кредиттер көлемі 240
-
Білім беру бағдарламаларының тобы B051 Қоршаған орта
-
ҰБТ-дағы пәндер Биология және География
-
Білім беру саласы 6B05 Жаратылыстану ғылымдары, математика және статистика
-
Дайындық бағыты 6B052 Қоршаған орта
Пәндер
-
Қазақстанның физикалық географиясы
Пән Қазақстанның табиғи-географиялық ерекшеліктерін, жер бедерін, климаттық жағдайларын, су ресурстарын, топырақ түрлері мен өсімдік жамылғысын зерттейді. Мақсаты – студенттерде елдің физикалық-географиялық сипаты, табиғи зоналары, экологиялық мәселелері, табиғат ресурстарының орналасуы және оларды тиімді пайдалану туралы білім қалыптастыру. Пән табиғи құбылыстарды талдауға және географиялық зерттеу дағдыларын дамытуға бағытталған.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 6
-
Жалпы биология
Мақсаты:тірі жүйелердің қасиеттері, тіршіліктің тарихи дамуы туралы біртұтас түсінік қалыптастыру, биология ғылымдарының қазіргі бағыттары, мәселелері мен болашағы туралы кәсіби пәндерді оқуға негіздеу. Мазмұны:Биологияның қазіргі дамуы, тіршіліктің пайда болуы туралы заманауи теория. Ғаламшардағы тіршіліктің қалыптасуының негізгі кезеңдері. Тіршіліктің көрініс формалары. Тіршілікті сипаттайтын негізгі заңдылықтар. Жасушалық құрылыстыағзалар. Биосферадағы тіршілік иерархиясы. Ұйымның әр деңгейінің құрылымдық элементтері. Эволюциялық процестің негізгі бағыттары. Құзыреттілік: кәсіби қызметінде теориялық ақпарат пен практикалық дағдыларды қолдану
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 6
-
Биосфера туралы ілім
Биосфера литосфера, гидросфера және атмосфераның түйіскен жерінде орналасқан, 11 км-ден жер тереңдігінен 33 км-ге дейінгі диапазонда орналасқан. Өмір сүру процесінде барлық белгілі химиялық элементтерді қамтитын тірі организмдер энергияның айналуын жүзеге асырады. Барлық тірі жануарлар бес патшалыққа бөлінген: бактериялар, балдырлар, саңырауқұлақтар, өсімдіктер мен жануарлар
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Абайтану және Ұлттық тәрбие
"Ұлттық тәрбие" курсы Қазақстанның көпұлтты мемлекеті жағдайында оқушылардың ұлттық сана-сезімін қалыптастыру саласындағы болашақ Педагогтің кәсіби құзыреттілігін жетілдіруге; орта білім беру жүйесінде педагогикалық қызметті тиімді жүзеге асыру үшін ұлттық тәрбиенің қазіргі заманғы теориясын, әдіснамасы мен технологиясын игеруге бағытталған. "Абайтану" пәнінің маңызы, өзекті мәселелері, оның тарихы туралы жан-жақты мағлұмат беріп білім алушылардың ғылыми-педагогикалық, тәрбие бағытындағы дағдыларын қалыптастыру. Өзге ғылым салалары, басқа пәндермен байланыс жасай отырып, хәкім Абайдың өмірі, шығармашылығы, кемеңгердің «Толық адам» концепциясын ғылыми, теориялық бағытта зерттеу негізінде, ойшылдың даналық тағылымын, ізгілік ілімін меңгеру үшін ақынның шығармашылық мұрасын жаңа көзқарас тұрғысынан пайымдап, оны тәжірибелік тұрғыдан қолданауға бағыт-бағдар беру.
Оқу жылы - 2
Семестр - 3
Несиелер - 3
-
Биологиялық экология
Пәннің мақсаты - студенттерге тірі организмдер мен табиғи ортаның өзара әрекеттесуінің негізгі заңдылықтары, экологиялық жүйелер мен жалпы биосфераның жұмыс істеу принциптері туралы іргелі білім беру. Пәнді зерттеудің міндеттері-тірі организмдерде және олар жататын экожүйелерде болатын тұрақты өзгерістер туралы түсінік қалыптастыру; осы өзгерістердің себептерін түсіну, олардың табиғатын анықтау және болашақта табиғи ортаға антропогендік әсер ету және қоршаған ортаның адам денсаулығына теріс әсері қалай әлсіреуі мүмкін екендігі туралы ұсыныстар енгізу.
Оқу жылы - 2
Семестр - 3
Несиелер - 5
-
Адам экологиясы
Пәнінің мақсаты- студенттердің адам өміріндегі әлеуметтік және биологиялық өзара әрекеттесу заңдылықтары туралы білімдерін қалыптастыру болып табылады. Пәнінің міндеттері -студенттерді ғылым жүйесіндегі адам экологиясының орнымен және адам экологиясының негізгі бағыттарымен таныстыру; табиғи және антропогендік факторлардың адамға әсері мен салдарын көрсету (демографиялық және денсаулық сақтау аспектілері); адамның қоршаған орта жағдайларына бейімделу түрлерін бағалауды үйрету; тұрғын үйдің қала тұрғынының экологиялық орны ретіндегі рөлін белгілеу; адам экологиясының классификациясымен таныстыру. адамның жаман әдеттері және олардың денсаулыққа әсерін бағалау; адамның өмірі мен денсаулығын сақтаудағы табиғи және техногендік апаттардың рөлін көрсету.
Оқу жылы - 2
Семестр - 3
Несиелер - 5
-
Қазақстанның өсімдіктер ресурстары
Масаты: Қазақстан аумағындағы жабайы өсетін пайдалы өсімдіктердің алуан түрлілігін, биоэкологиялық таралу ерекшеліктерінмен танысу. Мазмұны: Қазақстанның пайдалы өсімдіктерінің классификациясы. Жабайы өсетін пайдалы өсімдіктерідің этноботаникалық зерттеулері. Қазақстан территориясын ресурстық потенциялына қарай бөлу жолдары. Құзыреттілігі: Пайдалы өсімдіктердің таралу ерекшеліктерін және өндірістік шикізатқ орларын анықтаудың тәсілдерін, өсімдіктерд ітиімді пайдалану және оларды қорғау жолдарын игеру.
Оқу жылы - 2
Семестр - 3
Несиелер - 5
-
Топырақтану
«Топырақтану» пәнінің мақсаты – топырақ жамылғысын, қалыптасу тарихын, түзілу факторларын, морфологиялық белгелірі және оның қасиеттері мен топырақтың жер бетінде таралу заңдылықтары туралы білімдер қалыптастыру және топырақ қорларын тиімді пайдалану жолдарын оқып білу. «Топырақтану» пәнінің міндеттері – топырақ түзілу процесін, оларға әсер ететін факторларды, топырақтың морфологиялық белгелірі мен минералогиялық құрамын, топырақтың физикалық қасиеттерін, жер бетіндегі топырақтардың зоналық таралу заңдылықтарын, топырақ құнарлығы, топырақтың адам өміріндегі жəне биосферадағы маңызын, топырақ қорларын қорғау жəне тиімді пайдалану жолдары туралы білу керек.
Оқу жылы - 2
Семестр - 3
Несиелер - 5
-
Микроорганизмдер экологиясы
Пәннің мақсаты: студенттерде микроорганизмдер экологиясы, биосфераның ғаламдық циклдеріндегі микробтық қауымдастықтың әсер ету механизмдері және микроорганизмдердің тіршілік әрекетіне қоршаған орта факторларының әсері туралы білім мен дағдыларды қалыптастыру. Пәннің міндеттері: студенттерді микроорганизмдер экологиясының негіздерімен, оның ішінде микроорганизмдермен және оларды анықтау әдістерімен, топырақтың, ауаның және судың микрофлорасы, ксенобиотиктерді детоксикациялаудың микробиологиялық процестерімен, заманауи тазарту жүйелерін және аз қалдықты технологияларды әзірлеуде микроорганизмдер мен биосфера компоненттерінің өзара әрекеттесу заңдылықтарымен таныстыру, экологиялық, энергетикалық және шикізаттық мәселелерді шешу үшін биотехнологиялық процестер туралы түсінік қалыптастыру.
Оқу жылы - 2
Семестр - 3
Несиелер - 5
-
Су жүйелерінің экологиясы
Пәннің мақсаты-экологиялық аймақтарды және сәйкесінше олардың әртүрлі су экожүйелерінің тұрғындарын зерттеу. Пәннің негізгі міндеттері -білім алушыларды негізгі құзыреттермен қатар қалыптастыру болып табылады арнайы құзыреттер сияқты; нақты су жүйелерінің географиялық-биоэкологиялық сипаттамаларын білу және түсіну: Дүниежүзілік мұхит, көлдер, континентальды сулар; әлемдік мұхит гидробионттарының биотикалық қатынастарының заңдылықтары туралы білім мен түсініктерді қолдану, лимнологиялық және ленталық экожүйелердің жай-күйі туралы пайымдауларды қалыптастыру;кеңістіктік-уақыттық масштабтағы гидробионттардың сандық және сапалық көрсеткіштері бойынша су экожүйелерінің жай-күйі туралы пайымдауларды қалыптастыру.
Оқу жылы - 2
Семестр - 3
Несиелер - 5
-
Кәсіби және зерттеу қызметінің құқықтық және сыбайлас жемқорлыққа қарсы негіздері
ҚР Конституциясының, қолданыстағы заңнамасының негізгі ережелері; мемлекеттік басқару органдарының жүйесі, өкілеттіктер шеңбері, экономиканы мемлекеттік реттеудің мақсаттары, әдістері, экономикадағы мемлекеттік сектордың рөлі; қаржылық құқық және қаржы; материалдық және іс жүргізу құқығының өзара іс-қимыл тетігі; сыбайлас жемқорлықтың мәні, оның пайда болу себептері; сыбайлас жемқорлық құқық бұзушылықтар үшін моральдық-адамгершілік, құқықтық жауапкершілік шаралары; сыбайлас жемқорлыққа қарсы іс-қимыл саласындағы қолданыстағы заңнама.
Оқу жылы - 2
Семестр - 4
Несиелер - 5
-
Қоршаған орта және Қазақстанның тұрақты дамуы (ағылшын тілінде)
"Қазақстанның қоршаған ортасы және орнықты дамуы" пәнінің мақсаты студенттердің Қазақстан және оның орнықты дамуы мысалында жаһандық, өңірлік және жергілікті сипаттағы негізгі экологиялық проблемалар туралы тұтас түсініктерін қалыптастыру болып табылады. Пәннің міндеттері-Қазақстанның қысқаша физика-географиялық сипаттамасы, ластанудың Қазақстанның қоршаған ортаға әсері және Қазақстан Республикасындағы қоршаған ортаны қорғау; Қоғамның тұрақты дамуы үшін Қазақстанның халықаралық және өңірлік ынтымақтастығы.
Оқу жылы - 2
Семестр - 4
Несиелер - 5
-
Экономика және кәсіпкерлік негіздері
"Экономика және кәсіпкерлік негіздері" университеттік экономикалық білім беру жүйесіндегі маңызды курстардың бірі болып табылады, ол экономика және бизнес негіздерін игеруді , қазіргі заманғы экономика мен нарық жағдайында бизнес жүргізу әдістерін жан-жақты талдауды, экономикалық жүйелердің барлық түрлерінің жай-күйі мен даму тенденцияларын ашады. Қазіргі уақытта экономикалық және құқықтық қатынастар барған сайын жаһандық және әлеуметтік бағдарланған сипатқа ие. Бұл бағыттың басты еңбегі-әлемдік тәжірибе мен әлемдік стандарттарға жақындауы керек қоғамдық өндірістің барлық алуан түрлілігі мен бірлігінде заңдылықтарды, даму тенденцияларын іздеу. Пәннің мақсаты студенттердің экономика және кәсіпкерлікті зерттеу әдістерін, олардың ғылым мен құндылықтардың жалпы жүйесіндегі орнын, даму тарихын және осы білімді күнделікті өмірде қолдану үшін қазіргі жағдайын зерттеу негізінде экономика және кәсіпкерлік негіздері туралы теориялық және практикалық білімдерін қолдану қабілетін қалыптастыру.
Оқу жылы - 2
Семестр - 4
Несиелер - 5
-
Экология және тұрақты даму
«Экология және тұрақты даму» пәні студенттердің табиғи кешендердегі өзгерістерді, олардың себептері мен шешу жолдары туралы тұтас түсініктерін қалыптастыруға бағытталған. Пәнді менгеруде экологияның негізгі ұғымдарын, экологияның ғылым ретінде қалыптасуы мен дамуын, сондай-ақ биосфераның ғаламдық экожүйе ретіндегі тұжырымдамасы қарастырылады; қоршаған ортаның ластану түрлерінің жіктелуі берілген, қазіргі заманның жаһандық, аймақтық және жергілікті экологиялық проблемалары, олардың пайда болу себептері мен қоршаған ортаның ластану түрлері талданады; жаһандық экологиялық проблемаларды шешудегі халықаралық ынтымақтастық қағидаттары түсіндіріледі.
Оқу жылы - 2
Семестр - 4
Несиелер - 5
-
Экологиялық биогеография
"Экологиялық биогеография" пәнінің мақсаты - студенттердің жер құрлығының фауналық және флоралық аймақтары, Жер мен мұхиттардың табиғи аймақтарының флорасы мен фаунасының биоәртүрлілігі туралы білімдерін қалыптастыру болып табылады. "Экологиялық биогеография" пәнінің міндеттері - студенттерді ғылым ретінде биогеографияның даму тарихымен, өсімдіктер мен жануарлар ареалдарының құрылымы мен динамикасы, Жер шарының флоралық және фауналық аймақтарымен таныстыру; құрлық биомдарының жануарлар мен өсімдіктер әлеміне, теңіз және мұхит флорасы мен фаунасының биоәртүрлілігіне тән ерекшеліктерін анықтау; мұхиттың биогеографиялық аудандастырылуын түсіндіру.
Оқу жылы - 2
Семестр - 4
Несиелер - 5
-
Химиялық экология
Пәннің мақсаты студенттердің қоршаған ортаға химиялық процестер мен қоршаған ортадағы өзара әрекеттесулердің әсерін зерттеу болып табылады. Пәннің міндеттері қоршаған орта компоненттерінен алынған сынамалардағы әртүрлі химиялық заттардың концентрациясын анықтау: атмосфера, гидросфера, литосфера, флора және фауна; қоршаған орта компоненттерін әртүрлі ластаушы заттардан тазартудың тиімді әдістерін таңдай білу; Табиғи ортада әртүрлі ластаушы заттардың болуын болжай білу және олардың таралуын бақылау.
Оқу жылы - 2
Семестр - 4
Несиелер - 5
-
Қаржылық сауаттылық негіздері
"Қаржылық сауаттылық негіздері" пәні студенттердің жеке қаржыны басқару, бюджетті ұтымды жоспарлау, қаржы құралдарын пайдалану, қаржылық тәуекелдерді бағалау және негізделген экономикалық шешімдер қабылдау бойынша негізгі білімдері мен дағдыларын қалыптастыруға бағытталған. Курста жеке және отбасылық бюджет, оны жоспарлау әдістері, қаржы институттары және олардың экономикадағы рөлі, кірістер мен шығыстар түрлері, оларды оңтайландыру тәсілдері қарастырылады. Пәннің мақсаты – жеке қаржы мәселелерін шешудің тиімді әдістерін үйрету.
Оқу жылы - 2
Семестр - 4
Несиелер - 5
-
Урбоэкология
Урбоэкология пәнінің мақсаты-студенттердің қалалардың дамуының жалпы заңдылықтары, қалалардың географиялық және экологиялық проблемалары және олардың көріну ерекшеліктері туралы білімдерін қалыптастыру. Урбоэкология пәнінің міндеттері: урбоэкологияның ғылыми негіздерін қарастыру; қалалар мен қалалық жүйелерді дамыту; қаланың функционалдық-жоспарлау құрылымы мен ландшафттары; антропогендік ластану және қалалық орта компоненттерінің өзгеруі; қалалардың тұрақты дамуы мен экологиялық тепе-теңдігі.
Оқу жылы - 2
Семестр - 4
Несиелер - 5
-
Экологиялық мониторинг
Пәнінің мақсаты - антропогендік факторлардың әсерінен биосфераның жай-күйін бақылау мен болжаудың кешенді жүйесі туралы білімді қалыптастыру. Пәнінің міндеттері студенттерді экологиялық мониторингтің негізгі ұғымдарымен; экологиялық мониторингті ұйымдастыру тәсілдері мен қағидаттарымен, экологиялық мониторинг тұжырымдамасымен және жаһандық мониторинг жүйесінің негізгі бағыттарымен; өңірлік мониторинг принциптері мен мақсаттарымен және қоршаған орта мониторингінің түрлерімен; қоршаған орта сапасын бағалау өлшемшарттарымен; ҚР Табиғи ортаны бақылау және бақылаудың жалпымемлекеттік қызметінің кіші жүйелерімен; ластану мониторингімен таныстыру биосфераның табиғи компоненттері және техногендік геожүйелер; Қазгидрометтің Қоршаған орта мониторингі саласындағы халықаралық және ғылыми-техникалық қызметі.
Оқу жылы - 3
Семестр - 5
Несиелер - 5
-
Экологиядағы ғылыми зерттеу әдістері
"Экологиядағы ғылыми зерттеу әдістері" пәнінің мақсаты экологиядағы ғылыми зерттеулер жүргізудің негізгі әдістемесі мен принциптерін игеру болып табылады. Пәннің міндеттері: - студенттердің ғылыми жұмысты жоспарлау туралы түсініктерін қалыптастыру; - материалдарды жинау, эксперименттер жүргізу және нәтижелерді өңдеу әдістері мен тәсілдерін меңгеру; - деректерді бақылау және эксперименттер барысында алынған талдаудың оңтайлы әдістерін таңдау дағдыларын қалыптастыру; - экология саласында ғылыми зерттеулер жүргізу арқылы ғылыми ақпаратты ұсыну әдістерін игеру.
Оқу жылы - 3
Семестр - 5
Несиелер - 5
-
Геоэкология
Пәннің мақсаты-жердің географиялық қабығының даму заңдылықтарын, аймақтық және жергілікті аумақтардың ерекшеліктерін түсіну қабілетін қалыптастыру; геоэкологиялық мәселелерді шешу жолдарын анықтау тетіктерін талдау. Курс географиялық ортаның табиғи дамуы мен антропогендік әсерінен болатын өзгерістерді зерттеуге негіз жасайды. Курс аймақтық және жергілікті геоэкологиялық проблемалардың көріністерін қалыптастыруға бағытталған Пәннің міндеті табиғи және антропогендік факторлардың әсерінен геосфералық қабықтардың тіршілікті қамтамасыз ететін ресурстарының өзгеруін зерттеу, оларды қорғау, тиімді пайдалану және адамдардың қазіргі және болашақ ұрпақтары үшін өнімді табиғи ортаны сақтау мақсатында бақылау болып табылады
Оқу жылы - 3
Семестр - 5
Несиелер - 5
-
Автокөлік құралдарының экологиялық қауіпсіздігі
Пәннің мақсаты: Автокөліктің қоршаған ортаға әсерін оқыту. Пәннің міндеті: Іштен жану қозғалтқыштарының уыттылығы. Шығарындылардың жылжымалы көздері саласындағы ҚР экологиялық заңнамасы. Пайдаланылған газдардың уыттылығын анықтау нормалары мен әдістері. Бақылау аспаптары. Мониторингті және мемлекеттік экологиялық бақылауды ұйымдастыру. Автокөлік кәсіпорнындағы экологиялық бақылау. Атмосфералық ауаны автокөліктен қорғау бойынша іс-шаралар.
Оқу жылы - 3
Семестр - 5
Несиелер - 5
-
Табиғи және техногендік апаттар экологиясы
Мақсаты: студенттерде негізгі табиғи апаттар мен техногендік апаттар, олардың қоршаған ортаға әсері, олардың туындау себептері және проблемаларды шешу жөніндегі іс-шаралар туралы білімді қалыптастыру «Табиғи және техногендік апаттар экологиясы» пәнінің міндеттері. Студенттерді табиғаттағы негізгі табиғи апатты құбылыстармен, олардың жіктелуімен және ерекшеліктерімен таныстыру. Техногендік апаттар, олардың әртүрлілігі, пайда болу себептері және қоршаған орта мен халық үшін салдары. Табиғи және техногендік апаттардың салдарын шешу жолдары және олардың алдын алу шаралары.
Оқу жылы - 3
Семестр - 5
Несиелер - 5
-
Экологиялық биотехнология
"Экологиялық биотехнология" пәнінің мақсаты - студенттердің Агроөнеркәсіптік кешендегі әлеуметтік-экономикалық мәселелерді шешуде және қоршаған ортаны қорғауда заманауи биотехнологияның негізгі бағыттары туралы білімдерін қалыптастыру. Міндеттері: студенттерді биотехнологияның қысқаша даму тарихымен, ғылыми-техникалық прогрестің пәнаралық саласы ретіндегі қазіргі заманғы биотехнологияның негізгі бағыттарымен, биотехнологиялық өндірістердің технологияларымен таныстыру; қоршаған ортаны қорғау: Ағынды суларды, атмосфераны, топырақты тазарту мәселелерін шешуде биотехнологияның қолданылуын көрсету; Энергетика, өнеркәсіп және ауыл шаруашылығындағы биотехнологиялық баламалармен таныстыру.
Оқу жылы - 3
Семестр - 5
Несиелер - 5
-
Биогеохимия және экотоксикология
Пәннің мақсаты: ағзаның жұмыс істеуінің химиялық негіздерін зерттеу, экотоксиканттардың зиянды әсерін азайту және бейтараптандыру шаралары негізінде адамдар, жануарлар мен өсімдіктер үшін оңтайлы өмір сүру жағдайларын жасау. Міндеттері: функциялармен өзара байланысты биомолекулалар мен биоактивті заттардың құрылымын зерттеу, тірі организмдер мен улы зиянды заттардың өзара әрекеттесу заңдылықтарын зерттеу; улы зиянды заттардың ағзаға уытты әсер ету механизмдерін анықтау; улы заттардың ағзаға түсуінің әртүрлі жолдарындағы уланудың клиникалық белгілерін зерттеу
Оқу жылы - 3
Семестр - 6
Несиелер - 5
-
Экологиядағы және табиғатты пайдаланудағы геоақпараттық жүйелер
Пәннің мақсаты: ГАЖ және Геоинформатика ұғымдарын анықтау және мазмұны. Пәннің міндеттері: экологиялық ақпаратты өңдеу мен ұсынуда ГАЖ қолданудың өзектілігі. Геоэкологияда талдау мен модельдеудің математикалық әдістерін қолдану туралы тарихи мәліметтер. ГАЖ негізгі функцияларының сипаттамасы. ГАЖ-ны аумақтық қамту, мақсаттар, тақырып бойынша жіктеу. Тіркеу. Деректерді ГАЖ-ға енгізу және сақтау.
Оқу жылы - 3
Семестр - 6
Несиелер - 5
-
Жасанды интеллект негіздері
«Жасанды интеллект негіздері» пәні білім беруде жасанды интеллектті пайдаланудың әдістерін меңгеруге бағытталған. Машиналық оқыту, нейрондық желілер, үлкен деректерді талдау, табиғи тілді өңдеу және жасанды интеллекттің оқыту процесін оңтайландырудағы рөлі қарастырылады
Оқу жылы - 3
Семестр - 6
Несиелер - 5
-
Радиациялық экология
«Радиациялық экология» пәнінің мақсаты студенттерде радиациялық фактордың өсімдіктерге, жануарларға, адамдар мен экожүйелерге әсер ету заңдылықтарын, сондай-ақ биосфераның радиациялық ластануының салдарын бағалау және болжау әдістемесін түсінуді қалыптастыру. «Радиациялық экология» пәнінің міндеттері қоршаған ортаның жай-күйі мен адамдардың денсаулығы үшін радиациялық қауіп факторларымен таныстыру; радиациялық экологияның теориялық және әдіснамалық негіздерін беру; радиацияның биологиялық әсерінің заңдылықтарын көрсету; радиациялық авариялардың (апаттардың) сипаттамаларымен және олардың қоршаған орта мен адамдардың денсаулығы үшін салдарымен таныстыру; радиациялық табиғат факторларының нормадан тыс әсерінен қоршаған ортаны және адамдарды қорғау жөніндегі іс-шаралармен таныстыру.
Оқу жылы - 3
Семестр - 6
Несиелер - 6
-
Өндірістік экология
"Өндірістік экология" пәнінің мақсаты - студенттердің табиғи және табиғи-техникалық жүйелердің өзара байланысы, Жер экожүйелеріне антропогендік әсер ету , өнеркәсіптік өндірісті экологияландыру туралы білімдерін қалыптастыру. "Өндірістік экология" пәнінің міндеттері: студенттерді ғылым жүйесіндегі өнеркәсіптік экологияның орнымен және техногенездің негізгі бағыттары мен экологиялық салдарымен таныстыру; қоршаған ортаның ластану түрлерін жіктеу; қоршаған ортаға антропогендік факторлардың әсері мен салдарын бағалау; Су объектілеріндегі, атмосферадағы, топырақтағы өнеркәсіптік төгінділер мен шығарындыларды тазартуда қалдықсыз және аз қалдықты технологиялардың рөлін белгілеу; Қоршаған ортаның ластану түрлерін техногендік апаттардың рөлін бағалау.
Оқу жылы - 3
Семестр - 6
Несиелер - 6
-
Экологиялық туризм
Мақсаты. Қазақстандағы экологиялық туризм және табиғат қорғау қызметінің негіздері туралы түсінік қалыптастыру. Мазмұны: Экологиялық туризмнің құқықтық мазмұны, Қазақстандағы табиғатты қорғау қызметінің негіздері. Табиғи-аумақтық кешен туралы білімді қалыптастыру. Қазақстан мен шет елдердің ЕҚТА экологиялық туризмді ұйымдастыру, экологиялық менеджмент және маркетинг. Қалыптасатын құзыреттіліктер: экотуризм түрлері мен формаларының сипаттамасын меңгеру; Қазақстан бойынша негізгі экотураларды әзірлеу.
Оқу жылы - 3
Семестр - 6
Несиелер - 5
-
Экологиялық сараптама және аудит негіздері
Пәннің мақсаты: бакалаврларды экологиялық сараптамалар мен жобалардың аудитін жүргізуге, өнеркәсіптік кәсіпорындардың экологиялық - аудиторлық тексерулеріне қатысуға дайындау. Пәннің міндеттері: техносфералық қауіпсіздік саласындағы нормативтік-құқықтық және техникалық реттеу туралы түсініктерді қалыптастыру; қадағалау жөніндегі мемлекеттік функцияны орындау бойынша әкімшілік рәсімдерді жоспарлауға және жүзеге асыруға, объектілердің қауіпсіз жай-күйіне тексеру және тексеру жүргізуге, негізгі құжаттарды жасауға және рәсімдеуге үйрету.
Оқу жылы - 3
Семестр - 6
Несиелер - 5
-
Қоршаған ортаға әсерді бағалау (ҚОӘБ)
Пәннің мақсаты – қоршаған ортаға әсерді бағалау бойынша білім негіздерін беру. Бұл пәнді оқытудың келесі міндеттері бар: - Қоршаған ортаға әсерді бағалауға кіріспе (ҚОӘБ); - Қоршаған ортаға әсерді бағалаудың құқықтық негізі; - Нұсқаулықтар қоршаған ортаға әсерді бағалауды жүргізу және олардың рәсімді жүргізу кезеңдері; - Шағын кәсіпорындардың қоршаған ортаға әсері мен қоршаған ортаға әсерін бағалаудың негізгі әдістері; - Экологиялық тәуекелдерді анықтау және бағалау; - Экологиялық қауіпсіздікті сақтау.
Оқу жылы - 4
Семестр - 7
Несиелер - 5
-
Табиғатты пайдалану экологиясы мен экономикасы
Пәннің мақсаты: Табиғатты пайдалану негіздері, атмосфера туралы ілімдер, геоэкология, биогеография, табиғатты пайдалану жүйелері, техногендік жүйелер және экологиялық қауіп, аймақтық табиғатты пайдалануды оқыту. Пәннің міндеттері: Табиғатты пайдалануды және қоршаған ортаны қорғауды басқару. Табиғат пайдалануды басқаруды ұйымдастыру. Табиғатты пайдалануды басқару әдістері. Кәсіпорын деңгейінде табиғатты пайдалану. Кәсіпорында табиғатты пайдалануды ұйымдастыру және басқару. Кәсіпорынның экологиялық стандарты. Экологиялық кәсіпкерліктің негізгі түрлері, экологиялық нарықтың құрылымы. Экологиялық кәсіпкерліктің функциялары мен нысандары.
Оқу жылы - 4
Семестр - 7
Несиелер - 5
-
Агроэкология
«Агроэкология» пәнінің мақсаты - студенттерді агроэкожүйелер мен олардың айналасындағы табиғи экожүйелер дамуының экологиялық ерекшеліктері туралы білімдерді қалыптастыру, агроэкожүйелердің өзіне де, оларды қоршаған экожүйелер-биогеоценоздарға да жерлерді ауыл шаруашылығында пайдаланудың теріс экологиялық әсерін болдырмау жөніндегі шараларды әзірлеу туралы білімдерді меңгерту. «Агроэкология» пәнінің міндеттері – студенттерді агроэкожүйелердің түрлерімен, құрылымымен және функцияларымен таныстыру; техногенез жағдайында агроэкожүйелердің жұмыс істеу ерекшеліктері туралы білім қалыптастыру; аграрлық өндірістің табиғи ландшафттардың биоәртүрлілігі мен жай-күйіне әсері туралы білімді тереңдету; агроэкологиялық мониторингті ұйымдастыру және жүргізу әдістерін меңгеру; білім беру процесінде әртүрлі ресурстарды пайдалану дағдыларын дамыту.
Оқу жылы - 4
Семестр - 7
Несиелер - 5
-
Қазақстан биоресурстары
Білім алушы тірі ағзалардың және олардың қауымдастықтарының Қазақстан аумағында географиялық таралуы мен орналасуы туралы өз түсінігін дамытады. Болашақ мұғалімдер жекелеген аймақтардағы өсімдіктер және жануарлар әлемінің құрылымы мен динамикасының маңызды заңдылықтарын игереді. Білім алушы Қазақстандағы пайдалы өсімдіктер мен жануарлардың жекелеген топтары мен түрлерін зерттеу және шаруашылық игеру тарихының негізгі кезеңдерін салыстырады. Олар ҚР ерекше қорғалатын табиғи аумақтарының орналасуын ажыратады және ландшафттық, биологиялық әртүрлілікті сақтаудағы мемлекет пен қоғамның рөлін бағалайды. Құзыреттілікті меңгерген болашақ мұғалімдер: • биологиялық ресурстардың негізгі түрлерінің жағдайын жүйелейді; • Қазақстан Республикасының аумағындағы биологиялық ресурстарды сипаттайды; • жойылып кету қаупі төнген биоресурстар түрлерінің санаттары мен өлшемдерін түсіндіреді; • Қазақстанның биоресурстарының өнімділігін арттырудағы қоршаған ортаның маңызын бағалайды; • Қазақстанның биологиялық алуантүрлілігін сақтау проблемасына заманауи тұжырымдамалық тәсілдерді ұсынады; • биоресурстардың өнімділігін арттырудың негізгі жолдарын атайды; • ҚР ерекше қорғалатын табиғи аумақтарының биоалуантүрліліктің өнімділігін сақтау мен арттырудағы рөлін бағалауға үйретеді.
Оқу жылы - 4
Семестр - 7
Несиелер - 5
-
Экологиялық тұрақтылық және климаттың өзгеруі
Пәнінің мақсаты – студенттердің қалалардың дамуының жалпы заңдылықтары, қалалардың географиялық және экологиялық проблемалары және олардың көріну ерекшеліктері туралы білімдерін қалыптастыру. Пәнінің міндеттері: студенттерді қалалар мен қалалық Ландшафттардың экологиялық-геохимиялық зерттеулерімен, қалалық ландшафттар компоненттерінің сандық және экологиялық-геохимиялық жағдайымен, сондай-ақ климаттық өзгерістердің қалалық ортаға әсерімен, қалалық орта сапасының халықтың денсаулығына әсерімен, тұрмыстық қалдықтармен және қалалардың физикалық ластануымен таныстыру. Пәннің мақсаты-климаттың өзгеруі, экологиялық жүйелер мен тұрақты даму арасындағы байланысты зерттеу және студенттерді осы аспектілерге қатысты мәселелерді түсінуге және шешуге дайындау.
Оқу жылы - 4
Семестр - 7
Несиелер - 6
-
Антропогендік әсерлерді экологиялық нормалау
"Антропогендік әсерлерді экологиялық нормалау" пәнінің мақсаты - студенттерде экологиялық нормалаудың теориялық және әдістемелік негіздері туралы, экологиялық нормалаудың табиғат пайдалануды тиімді басқару және тұрақты экономиканы қалыптастыру үшін негіз ретіндегі рөлі туралы жүйелі түсініктерді қалыптастыру. "Антропогендік әсерлерді экологиялық нормалау" пәнінің міндеттері-студенттерді экологиялық нормалау ұғымымен, қоршаған ортаға теріс әсер ететін объектілер санаттарымен, экологиялық сапа нормативтерінің жіктелуімен және қоршаған орта сапасының нысаналы көрсеткіштерімен таныстыру; қоршаған ортаға рұқсат етілген антропогендік әсер ету нормативтерін зерделеу; атмосфералық ауа, су және жер сапасының экологиялық нормативтерін бағалау; экологиялық нормативтерді білу қалдықтармен жұмыс істеу саласындағы нормалау.
Оқу жылы - 4
Семестр - 7
Несиелер - 5
-
Қоршаған ортаның биофизикалық мониторингі
Пәннің мақсаты: биофизикалық мониторингті ұйымдастырудың тәсілдері мен принциптерін зерттеу. Пәннің міндеттері: биофизикалық мониторинг тұжырымдамалары және жаһандық мониторинг жүйесінің негізгі бағыттары. Биофизикалық мониторингтің принциптері мен мақсаттары және ОЖ мониторингінің түрлері. Биофизикалық мониторингтің құрылымы және ластану көздерінің мониторингі; атмосфералық ауаның, ішкі сулардың, теңіздер мен мұхиттардың ластануын бақылау; топырақтың ластануын бақылау; фондық мониторинг. Табиғи-техникалық жүйелердің биофизикалық мониторингі
Оқу жылы - 4
Семестр - 7
Несиелер - 6
-
Академиялық жазу негіздері
Академиялық жазу негіздері пәні студенттерге ғылыми жазудың, гараматикалық және стильдік тұрғыда сауатты жазуды үйретеді. Пән тиімді коммуникация, сыни ойлау, зерттеу дағдыларын дамытуға бағытталған, сондай-ақ академиялық стандарттар мен адалдық принциптерін меңгеруге көмектеседі, бұл студенттердің ғылыми зерттеулерін тиімді жүргізуіне мүмкіндік береді. Пәннің мақсаты ғылыми жазудың дағдыларын меңгерту, грамматикалық және стильдік сауаттылықты дамыту.
Оқу жылы - 4
Семестр - 7
Несиелер - 5
-
ҚР экологиялық заңнамалары
Пәннің мақсаты: ҚР экологиялық заңнамасында болып жатқан күрделі процестерді түсіну мақсатында экологиялық даму, экологиялық саясат және экологиялық құқық бойынша білім негіздерін беру. Бұл пәнді оқытудың келесі міндеттері бар: экологиялық даму қажеттілігін және тұрақты экологиялық заңдардың болуын талдау; дұрыс емес экологиялық саясат пен экологиялық құқықты іске асыру кезінде жағымсыз әлеуметтік-экологиялық салдарды болжау
Оқу жылы - 4
Семестр - 7
Несиелер - 6
-
Экологияны оқыту технологиялары
Пәнінің мақсаты - студенттердің тиісті теориялық материалдарды зерделеу негізінде әлемде және ҚР-да экологиялық білім беру стратегиясы туралы жүйелі түсініктерін қалыптастыру, оқытудың ұйымдастырушылық нысандарымен, экологияны оқытудың құралдары мен әдістерімен, сондай-ақ экологияны оқытудың инновациялық технологияларымен таныстыру. Пәнінің міндеттері-келесі оқыту нәтижелерін қалыптастыру:ҚР-дағы экологиялық білім беру бағдарламасы мен тұжырымдамасының негізгі ережелерін білу; әлемде экологиялық білім беру стратегиясын меңгеру; экологиялық білім берудегі негізгі үрдістер мен тәсілдерді бағалау; Қазақстан Республикасының жоғары оқу орындарында экологиялық даярлық бағыттарын жіктеу; экологияны оқытудың принциптерін, құралдары мен әдістерін зерделеу; экологияны оқытудың инновациялық технологияларын және экологияны оқытудың ойын әдістерін меңгеру.
Оқу жылы - 4
Семестр - 8
Несиелер - 6
-
Қалдықтарды басқарудың аймақтық және муниципалды жүйелері
Пәннің мақсаты: құнды қайталама материалдық ресурстар мен энергия алу көзі ретінде қалдықтарды басқарудың теориялық негіздерін қалыптастыру. Пәннің міндеттері: қалдықтармен жұмыс істеудің аумақтық схемаларын жасау принциптері зерделенеді, өңірлік операторлардың міндеттері мен функциялары қаралады, өндірушінің кеңейтілген жауапкершілігінің нормативтік-құқықтық құралы ретінде экологиялық жинақты енгізудің тиімділігі талданады. Оқыту кезінде өндірістік және тұтыну қалдықтарын тиімді басқару саласында практикалық дағдыларды қалыптастыруға мүмкіндік беретін іскерлік ойын және индустриялық жобаны әзірлеу және қорғау форматында оқытудың инновациялық технологиялары пайдаланылады. ҚТҚ басқару саласындағы ағымдағы жағдай. Қатты қалдықтарды қайта өңдеу және кәдеге жарату технологиялары. Қалдықтарды басқарудың нормативтік-құқықтық негіздері. Қауіпті қалдықтарды басқару және өңдеу әдістері. Әртүрлі елдердегі қалдықтарды басқару жүйесінің әлемдік тәжірибесі. Қазақстанда қалдықтарды басқару жүйесін әзірлеу. Қазақстанда қалдықтарды басқару жүйесін құрудың экономикалық ерекшеліктері.
Оқу жылы - 4
Семестр - 8
Несиелер - 6
-
Ақпараттық жүйені пайдалана отырып эмиссиялар нормативтерін есептеу
Пәннің мақсаты: қоршаған ортаға эмиссия нормативтерін анықтау әдістемесін зерделеу. Пәннің міндеттері: есептеу жолымен әртүрлі ортаға эмиссиялардың нормативтері, оның ішінде стационарлық көздерден атмосфераға ластаушы заттардың шекті жол берілетін шығарындыларының, су объектілеріне ластаушы заттардың төгінділерінің, жергілікті жердің рельефіне, сүзу алаңдарына, сарқынды сулардың жинақтағыштарына, өндіріс және тұтыну қалдықтарын орналастыру нормативтері айқындалады. Эмиссиялар нормативтерінің шамалары шаруашылық және өзге де қызметтің қоршаған ортаға және халықтың денсаулығына теріс әсерін азайту мақсатында техникалық іс-шараларды жүргізу қажеттілігі туралы шешімдер қабылдау үшін негіз болып табылады.
Оқу жылы - 4
Семестр - 8
Несиелер - 6
Профессии
Оқыту нәтижелері
- мамандықтың жоғары әлеуметтік маңыздылығын түсінеді, кәсіби этика қағидаттарын сақтайды, кәсіби қызметте экология, бақылау-өлшеу құралдары, қоршаған орта жүйесінің (экология) даму үрдістері мен нормативтік құқықтық актілер, экологиялық нормалар мен сараптама, МЕМСТ және ТШ білімін қолданады;
- экологиялық процестің барлық субъектілерінің қызметін бағалайды, экологиялық процестерді болжауға және практикада іске асыруға, экологиялық процесті түпкі мақсатқа негіздеп модельдеуге қабілетті;
- жаратылыстану институттары жұмысының теориялық және қолданбалы аспектілерін түсінеді және талдайды, сараптамалық-талдау және кәсіби қызметтің кешенді құралдарын меңгерген;
- нормативтік құқықтық базаның, халықаралық тәжірибенің өзгерістерін, ішкі факторлардың әсерін ескере отырып, қоршаған ортаның даму үрдістеріне ғылыми-экологиялық интерпретация береді, ғылыми зерттеулер мен академиялық жазу әдістерін қолдана алады;
- әлеуметтік және табиғи-антропогендік міндеттерді шешуде гуманитарлық, әлеуметтік және экономикалық ғылымдардың жүйеленген теориялық және практикалық білімдерін қолданады, академиялық адалдық мәдениетін түсінеді және сақтай алады;
- заманауи ақпараттық қоғамның дамуындағы экологиялық ақпараттың мәні мен маңызын түсінеді, осы процесте туындайтын қауіп, қатерлерді алдын ала біледі, ақпараттық қауіпсіздіктің, оның ішінде мемлекеттік құпияны қорғаудың негізгі талаптарын сақтайды;
- этномәдени және конфессиялық айырмашылықтарды және қоғамның әлеуметтік-мәдени құрылымының ерекшеліктерін ескере отырып, көпмәдениетті ортада кәсіби қызметті ұйымдастыру тәсілдерін меңгере алады;
- кәсіби міндеттерді шешуде пәнаралық және ведомствоаралық өзара іс-қимылға қатысуға қабілетті, өзгермелі еңбек нарығына бейімделу үшін қажетті құзыреттерді дамыту үшін оқытуға және ұтқырлыққа қабілетті, әрі қарай оқуды өз бетінше жалғастыру дағдыларын меңгерген.