6B03201 Журналистика в Абылай хан атындағы Қазақ халықаралық қатынастар және әлем тілдері университеті
-
Білім беру бағдарламасының мақсаты Қазіргі заманғы коммуникациялық технологияларды жетік меңгерген қазақ, орыс және ағылшын тілдерінде үлкен ақпарат ағындарымен жұмыс істеу дағдысы бар жаңа буынның жоғары білікті журналистерін, серпінді дамып келе жатқан қоғамның талаптарына лайықты жауап бере отырып, нақты контентті құруға және жасақтауға, өз кәсіби қызметінде өз бетінше міндеттер қойып, оларды шешуге қабілетті әмбебап креативті мамандарды дайындау.
-
Академиялық дәреже Бакалавриат
-
Оқыту тілі Русский, Қазақша, Ағылшын тілі
-
Оқу мерзімі 4 года
-
Кредиттер көлемі 241
-
Білім беру бағдарламаларының тобы B042 Журналистика және репортер ісі
-
ҰБТ-дағы пәндер Шығармашылық емтихан және Шығармашылық емтихан
-
Білім беру саласы 6B03 Әлеуметтік ғылымдар, журналистика және ақпарат
-
Дайындық бағыты 6B032 Журналистика және ақпарат
Пәндер
-
Журналистиканың теориясы мен практикасы
Пән журналистиканың рөлін, өзара әрекеттесу категориялары мен қызмет ету заңдылықтарын, әлеуметтік институт мәселелерін, журналистік этиканың жалпы принциптерін және объективті және субъективті ойлау принциптерімен жұмыс істеу механизмдерін зерттеуге бағытталған. Пән аясында студенттер бұқаралық ақпараттарды жинау, таңдау, құрастыру, түсіндіру және таратудың формалары мен әдістерімен танысады, сонымен қатар мәтінді түзету элементтерін, олардың құрылымы мен мазмұнын тексеруді, материалды ресімдеу мен жариялауға және эфирге жіберуді меңгереді.
Семестр - 1
Несиелер - 4
-
Коммуникация теориясының негіздері
Курс әлеуметтік коммуникациялар теориясының негіздерін зерделеуге, коммуникацияның әртүрлі түрлерімен, үлгілерімен және әдістерімен танысуға және қазіргі заманғы коммуникация жүйелерінің әртүрлі құралдарының медиа саласындағы тиімді аспектілерін зерттеуге бағытталған. Курс коммуникация процестерін, қазіргі коммуникация зерттеулерінің ғылыми аппаратын және коммуникацияларды зерттеу әдістерін қарастырады.
Семестр - 1
Несиелер - 4
-
Отандық және шетелдік журналистиканың тарихы
Пән отандық және шетелдік баспасөздің даму тарихының мәселелерін, тарихи жанрлық классификациясын, тарихи басылымдардың сыртқы түрі мен ішкі мазмұнын зерттеуге, сонымен қатар газет, журнал, ақпарат агенттіктерінің шығу тарихын, шет елдердегі телерадионың пайда болу ерекшеліктерін зерттеуге бағытталған. Курс құрылым мен мазмұн тексеруге, түзетілген мазмұнды безендіруге және жеткізуге назар аударады.
Семестр - 2
Несиелер - 4
-
Қазіргі журналистиканың жанрлық формалары мен қызметтері
Пән журналистика жанрларының дәстүрлі жүйесін, журналистиканың жаңа жанрлары мен формаларының даму ерекшеліктерін зерделеуге, сондай-ақ мәтіндерді баспаға шығару алдында түзету және өңдеу жұмыстарында журналистік шеберлік пен өз ойын сауатты жеткізу, олардың құрылымы мен мазмұнын тексеруді жетілдіруге бағытталған. Курс аясында студенттер инклюзивті ақпараттық кеңістік қағидаттарын ескере отырып және қоғамның тұрақты дамуы мәселелерін қамтитын басылымдарды құру және берілген тақырып бойынша контент дайындау, сондай-ақ түзетілген материалды құрастыру және редакцияға ұсыну үлгілерін меңгереді.
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Әлем әдебиетінің тарихы
Пән әлем әдебиетінің негіздерін оқуға бағытталған. Курста отандық және шетел әдебиетінің даму тарихы, тарихи жанрлық классификациясы, көркем шығармалардың сыртқы түрі мен ішкі мазмұны, сонымен қатар орта ғасырлар әдебиеті, қайта өрлеу дәуірі әдебиеті, ағартушылық, романтизм, классицизм, реализм, постмодерн әдебиеті, шет елдердің қазіргі әдебиетінің пайда болуы мен даму ерекшеліктері қарастырылады. Курс сәйкес материалдарды табу және дайындау, мәтіндерді баспа алдында түзету, құрылымы мен мазмұнын тексеру, мазмұнды безендіру және жеткізу мәселелерін шешуді қарастырады.
Семестр - 2
Несиелер - 4
-
Операторлық өнер
Пән бейне тізбегі мен сценарий жоспарын құру процесінде, сондай-ақ бейнесюжеттік композицияны қалыптастыруда әдістер мен тәсілдер, фото және бейне түсіруді пайдалана отырып, теле-бейне операторының жұмысының ерекшеліктерін зерттеуге бағытталған. Студенттер ағымдағы оқиғалардан репортаж дайындауды, эфирде жұмыс істеуді және хабарларды (бағдарламаларды) жүргізуді меңгереді. Сценарийлік материалды әзірлеуге және бейнеконтент жасау үшін сценарийлерді дайындауға ерекше көңіл бөлінеді.
Семестр - 2
Несиелер - 3
-
Бұқаралық коммуникацияның тілі мен стилі
Пән заманауи коммуникациялық ортаның ерекшеліктерін ескере отырып бұқаралық ақпарат құралдарының тілі мен стилін зерделеуге, журналистердің тілі мен сөйлеу мәдениетін қалыптастыру мен дамытуға, ақпаратты тиімді дайындау және жеткізу мәселелерін, оның ішінде мәтіндерді баспаға шығару алдында түзету және өңдеу, олардың құрылымы мен мазмұнын тексеру, түзетілген материалдарды ресімдеу және ұсыну, берілген тақырыптар бойынша басылымдар құру және оларды кейіннен редакцияға баспа, радио және теледидар, интернет-басылымдар, блогтар, аудиовизуалдар, әлеуметтік медиа және мобильді қосымшалар арқылы жіберуге бағытталған.
Семестр - 3
Несиелер - 5
-
Медиа сауаттылық
Пән студенттердің сыни ойлауын дамытуға, талдауға, материалдарды дайындауға және өңдеуге, соның ішінде мәтіндердің құрылымы мен мазмұнын тексеруге, өңдеуге, тексеруге бағытталған. Курс этносаяси сауаттылықты енгізу тетіктерін (саяси және әлеуметтік контексте этностардың өзара әрекеттесуін мағыналы қабылдау және түсіндіру), медиасауаттылықты, ақпараттық манипуляцияларды тану әдістерін, дереккөздердің сенімділігін бағалауды, медиа кеңістікте көрініс тапқан этносаяси процестерді талдауды, бұқаралық ақпарат құралдары мен қоғамдық дискурстарды талдау, этносаралық қатынастар проблемалары, этникалық бірегейлік және этномәдени әртүрлілікті БАҚ-та көрсету. Курс сонымен қатар медиа өнімдерді дамыту, әлеуметтік жауапкершілік, тұрақты даму қағидаттары, этносаяси және этномәдени әртүрлілікті құрметтеу, сонымен қатар оқыту мен коммуникацияға инклюзивті көзқарас, медиа өнімдерді саналы тұтыну және жасау мәселелерін қарастырады.
Семестр - 3
Несиелер - 3
-
Медиа өндірісі
Пән әртүрлі медиа өнімдерді - газеттерді, журналдарды, радиобағдарламаларды және бейне сюжетті дайындау және шығару процестерін практикалық түрде меңгеруге бағытталған. Курс аясында студенттер макет және монтаждау кезеңдерін, радио және теледидарға материалдарды дайындаудың ерекшеліктерін талдайды, соның ішінде ағымдағы оқиғалар болған жерден репортаждар дайындау, эфирде жұмыс істеу, сценарийлік материалды әзірлеу және сценарий дайындауды зерделейді. Қателерді анықтау және түзету, мәтіндердің құрылымы мен мазмұнын тексеру дағдыларына, сондай-ақ әртүрлі медиа форматтарында редакциялық процесті ұйымдастыру үлгілеріне ерекше назар аударылады.
Семестр - 3
Несиелер - 5
-
Жеке тұлға дамуының негіздері
Пән студенттердің жеке тұлғалық және кәсіби өсуіне қажетті негізгі білімдері мен дағдыларын дамытуға бағытталған. Бағдарлама өмір қауіпсіздігі және экология мәселелерін, кәсіби этика негіздерін, моральдық және жанжалды жағдайларды шешу жолдарын, сыбайлас жемқорлыққа қарсы мәдениет пен құқықтық сауаттылықты, оның ішінде азаматтардың негізгі құқықтары мен міндеттерін білуді дамытуды қамтиды. Қаржылық сананы дамытуға ерекше көңіл бөлінеді: студенттер жеке бюджетті құруды және жүргізуді, ақша салуды және үнемдеуді, несие алуды және қайтаруды, қаржылық саладағы құқықтарын қорғауды үйренеді. Сонымен қатар, курс экономика және кәсіпкерлік негіздерін қамтиды, бұл нарық жағдайында практикалық дағдыларды дамытуға және кәсіби қызметке дайындауға ықпал етеді. Курс мемлекеттік органдармен, кәсіби қоғамдастықтармен, бизнес серіктестермен, сарапшылармен, кеңесшілермен және ұйымның басқа да құрылымдық бөлімшелерімен тиімді коммуникация жасау арқылы жеке тұлғаның дамуына жауапкершілікпен қарауды қалыптастыруға, студенттердің құқықтық және экономикалық мәдениетін арттыруға, олардың қазіргі қоғамдағы рөлі туралы түсініктерін дамытуға көмектеседі.
Семестр - 3
Несиелер - 6
-
Телерадиожурналистика
Пән радио және теледидар журналистерін дайындауды практикалық тұрғыдан түсінуге бағытталған. Курс әр түрлі телебағдарламалардың мазмұнын толтыру мәселелерін, сұхбат алу әдістерін және дауыстық мәтінді жасау үшін материалды өңдеу тәсілдерін қарастырады. Курс бекітілген және өзекті тақырып бойынша мазмұнды табуға және дайындауға, бейне сюжеттер мен репортаждарды, теле және радио жаңалықтарын құру мен дайындауды талдауға бағытталған және бейне тізбегін құрудағы мүмкін қателерді сыни тұрғыдан қарастырады.
Семестр - 4
Несиелер - 4
-
Кәсіби бағытталған ағылшын тілі
Пән халықаралық ақпараттық ортада табысты коммуникацияға қажетті арнайы терминологияны меңгеруге, ағылшын тілінде медиа мәтіндерді оқу, талдау және құру дағдыларын дамытуға бағытталған, сонымен қатар өз көзқарасын ауызша және жазбаша түрде сауатты білдіру мәселелерін қарастырады. Журналистер мен PR мамандарының кәсіби қызметіне қатысты тілдік аспектілерге: мәтіндерді жариялау алдында редакциялау және түзету, құрылымдық және мазмұнды тексеру, жаңалықтарды, пресс-релиздерді, сұхбаттарды жасау, көпшілік алдында сөйлеу, іскерлік хат алмасу, дайын материалдарды ресімдеу және тапсыруға ерекше назар аударылады. Сондай-ақ шетелдік серіктестермен және медиа-индустрия өкілдерімен өзара әрекеттесуге дайындық аспектілері қарастырылған.
Семестр - 4
Несиелер - 14
-
Мемлекеттік тілде іс жүргізу және іскерлік қарым-қатынас
Пән іскерлік қарым-қатынас негіздерін, іс қағаздарын жүргізудің нормативтік-құқықтық негіздерін, ауызша және жазбаша нысандағы ресми іс-қағаздардың ерекшеліктері мен сипаттамаларын оқып-үйренуге, Қазақстан Республикасында мемлекеттік тілде іс қағаздарын жүргізу ережелерін белгілеуге бағытталған. Студенттер мемлекеттік органдарға ақпараттық материалдарды, хаттарды, үндеулерді дайындау, сондай-ақ ресми сауалдарға жауаптар әзірлеу мәселелерін зерделейді.
Семестр - 4
Несиелер - 3
-
Журналистиканы зерттеу әдістері
Пән студенттерді журналистика саласындағы ғылыми зерттеулердің негіздерімен таныстыруға бағытталған. Курс барысында студенттер мақсат қою мен міндеттерді тұжырымдаудан деректерді жинауға, талдауға және интерпретациялауға дейінгі бүкіл зерттеу процесін зерттейді. Ақпаратпен жұмыс істеудің қарапайым және қолжетімді әдістеріне, ғылыми және медиа материалдарының сапасын бағалауға, тиісті басылым материалдарын іздеу мен дайындауға, шағын ғылыми жобаларды құруға ерекше назар аударылады. Сыни тұрғыдан ойлауға, нәтижелерді түсіндіре білуге және алынған мәліметтерді академиялық стандарттарға сәйкес ұсынуға ерекше көңіл бөлінеді. Сонымен қатар, курс аясында студенттер медиа саласында сандық және сапалы зерттеулер жүргізуге көмектесетін заманауи цифрлық құралдарды меңгереді.
Семестр - 4
Несиелер - 3
-
Фотожурналистика
Пән фотожурналистиканың теориялық негіздерін, пайда болу, қалыптасу және даму тарихын меңгеруге, оның негізгі технологиялық тәсілдерін жанрлар бойынша жіктеуге бағытталған. Курс фотожурналистиканың дәстүрлі түрлерін де (репортаж, портрет, деректі фотосурет) және заманауи цифрлық форматтарды – мультимедиялық әңгімелер, мобильді фотосурет және әлеуметтік платформаларға арналған визуалды контентті зерттеуді қамтиды. Сонымен қатар, курс ағымдағы оқиғалар болған жерден фоторепортаждарды дайындаудың, сценарийлік материалды әзірлеудің және көрнекі медиа өнімдерінің сценарийін дайындаудың практикалық аспектілерін қамтиды.
Семестр - 5
Несиелер - 4
-
Медиасын
Пән қазіргі журналистиканың маңызды саласы ретінде медиа сынын зерттеуге бағытталған. Курс медиа мәтіндерін талдауды, оның ішінде редакциялауды, түзетуді және мазмұнды бағалауды, сондай-ақ осы мәтіндердің қоғамдық пікірге әсерін зерттейді. Медиа өнімдерді бағалауға және олардың әлеуметтік процестердегі рөліне әсер ететін тұрақты даму мәселелеріне ерекше назар аударылады. Курс БАҚ-тағы процестерді зерттеудің инклюзивті тәсілін және ақпаратты түсінуге сыни көзқарасты пайдалануға бағытталған. Студенттер бұқаралық ақпарат құралдарының қоғамдық сананы қалыптастыруға, әлеуметтік әділеттілік пен экологиялық жауапкершілікті ілгерілетуге ықпалын зерттейді, медиа тәжірибесімен байланысты әлеуметтік, мәдени және экологиялық мәселелерді талдайды.
Семестр - 5
Несиелер - 5
-
Мультимедиялық журналистика
Пән ақпараттық технологиялар мен интернет материалдарын, радиобағдарламалар мен телехабарларды шығаруға арналған құралдарды пайдалана отырып, мультимедиялық контент құрудың ерекшеліктерін зерттеуге бағытталған. Курста қазіргі тарихи кезеңдегі Қазақстандағы және әлемдегі интернет-БАҚ қызметінің нысандары мен әдістерін меңгере отырып, веб-журналистика саласындағы шығармашылық ойлаудың дамуы талданады. Редакциялық стандарттар мен заманауи медиа-платформалардың техникалық талаптарын ескере отырып, сандық форматта жариялауға және эфирге таратуға арналған дайын мәтіндерді өңдеу, өңдеу, материалдардың құрылымы мен мазмұнын тексеру, ресімдеу және жеткізу процестеріне ерекше назар аударылады.
Семестр - 5
Несиелер - 5
-
PR теориясы мен тәжірибесі
Пән әлеуметтік-экономикалық саладағы, коммерциялық сектордағы, мемлекеттік құрылымдардағы, қоғам өмірінің қоғамдық-саяси, мәдени салаларындағы қоғамдық, мемлекеттік, коммерциялық және коммерциялық емес құрылымдармен тиімді өзара іс-қимыл жасау, беделі мен имиджін қалыптастыру үшін PR бөлімшелерінің теориялық ақпаратын, әдістерін, ұйымдастыру принциптерін және жұмыс ерекшеліктерін зерттеуге бағытталған. БАҚ-пен тұрақты және тиімді байланысты, сондай-ақ мемлекеттік, қоғамдық, коммерциялық және коммерциялық емес құрылымдармен өзара іс-қимылды қамтамасыз ету мәселелері қарастырылады.
Семестр - 5
Несиелер - 4
-
Жарнама
Пән жарнама түрлері мен жарнамалық науқан түрлерін, бизнестегі, саясаттағы және әлеуметтік саладағы жарнама процесінің әдістері мен технологияларын зерделеуге және талдауға, сондай-ақ жарнамалық бейнероликтерді жасауға бағытталған. Курс барысында тиімді жарнамалық стратегияны әзірлеу және оның бәсекеге қабілеттілігін арттыру мақсатында тұтынушылардың пікірлерін, нарықтық тенденцияларды және тауар сипаттамаларын зерттеуге ерекше көңіл бөлінеді. Курс жарнамалық қызметтің барлық кезеңдерін - мақсатты аудиторияны талдау және шығармашылық тұжырымдаманы қалыптастырудан бастап әртүрлі медиа орталарында жарнамалық жобаларды жүзеге асыруға дейін қамтиды. Тәжірибелік бөлімге визуалды және мәтіндік мазмұнға заманауи талаптарды ескере отырып, жарнамалық бейнелерді жасау, медиа жоспарларды әзірлеу және жарнамалық науқандарды ұсыну кіреді.
Семестр - 5
Несиелер - 5
-
Баспасөз қызметі және дағдарыстық PR
Пән мемлекеттік және қоғамдық ұйымдарда, коммерциялық және коммерциялық емес құрылымдарда баспасөз қызметтерінің жұмыс істеу ерекшеліктерін, сондай-ақ қоғамдық пікірді, БАҚ және әлеуметтік желілерді бақылау, PR мәтіндерін құрастыру, дамудың ықтимал сценарийлерін болжау, БАҚ-пен байланыс қызметін жүзеге асыру мәселелерін зерттеуге бағытталған. Курс дағдарыстық коммуникацияның стратегиялары мен принциптерін зерттеуге бағытталған. Курс дағдарыстық жағдайларға әрекет ету тәсілдері мен құралдарын анықтау, дағдарыстық коммуникациялар жүйесін жоспарлау (нұсқауларды, мазмұнды, сұрақ-жауаптарды әзірлеу, дағдарыстық коммуникациялар тобын құру, дағдарыс сценарийлерін бағалау және т.б.), сондай-ақ БАҚ-пен тиімді байланысты қамтамасыз ету және әртүрлі әлеуметтік құрылымдармен жұмыс істеу мәселелерін қарастырады.
Семестр - 6
Несиелер - 4
-
Аргументация және риторика
Пән шешендік өнердегі дәлелді дәлелдеу мен шешендік өнердің әдіс-тәсілдері мен принциптерін оқып-үйренуге және өз пікірін білдіруге бағытталған. Курс аясында студенттер дәлелдеу теориялары мен модельдерін, соның ішінде классикалық және заманауи тәсілдермен танысады, алғышарттар, қорытындылар, логикалық байланыстар мен дәлелдердің құрылымы, индукция, дедукция, аналогиялар, авторитеттен алынған дәлелдер және эмоционалды дәлелдер сияқты аргументацияның негізгі элементтерін талдайды. Сондай-ақ эмоцияны қолдану, сөйлеу құрылымы, тіл мен бейнелерді пайдалану, риторикалық фигуралар мен дәлелдеу стратегиялары сияқты әртүрлі риторикалық әдістерді зерттеуді қарастырады. Курс заңнамалық бастамаларға, саяси шешімдерге және қоғамдық коммуникацияға және қоғамдық дискурсқа әсер ететін ағымдағы үрдістерге мониторинг пен талдауды қамтиды.
Семестр - 6
Несиелер - 4
-
Кәсіби ағылшын тілі
Пән қоғамдық-саяси және іскерлік лексиканы үйренуге, ағылшын тіліндегі дереккөздермен жұмыс істеуге, сонымен қатар кәсіби ортада ауызша және жазбаша қарым-қатынас жасауға бағытталған. Курста материалдарды редакциялау, олардың құрылымдық талдауы мен логикалық құрылысы, түпкілікті мәтінді ұсыну, сонымен қатар түпнұсқалық материалдарды талдау, өзекті қоғамдық-саяси тақырыптарды талқылау, аналитикалық мәтіндер дайындау, сонымен қатар іскерлік этикет, іскерлік құжаттардың құрылымы мен стилін меңгеру, электронды пошта арқылы хат алмасу, хат жазу, түйіндеме және нетижелерде баяндама жасау мәселелері қарастырылады. Студенттер ақпаратты сыни тұрғыдан бағалауды, өз пікірлерін дәлелді түрде жеткізуді және кәсіби және мәдениетаралық контексттерде тиімді өзара әрекеттесуді үйренеді.
Семестр - 6
Несиелер - 12
-
Әлеуметтік саладағы медиа коммуникация
Пән журналистің әлеуметтік саладағы қызметінің ерекшеліктерін талдауға және әлеуметтік журналистика дамуының негізгі тенденцияларын зерттеуге бағытталған. Курс аясында студенттер логикалық құрылымы мен мазмұнын тексере отырып, мәтіндерді жан-жақты өңдеу және өңдеу дағдыларын меңгереді, дайын материалдарды редакциялық стандарттарға сәйкес пішімдеу және оларды редакторға тапсыру, кәсіби этика мен сапа талаптарын ескере отырып, берілген тақырып бойынша басылымдарды жасауға ерекше көңіл бөледі. Курс әлеуметтік жобаларды құру мен жүзеге асыруды, сондай-ақ студенттерге әлеуметтік әділеттілік пен экологиялық жауапкершілікті ілгерілетуде медиа рөлін түсінуге көмектесетін ең маңызды әлеуметтік тақырыптарды қамтитын ақпараттық өнімдерді әзірлеуді, соның ішінде инклюзивті және тұрақты дамуды қамтиды.
Семестр - 6
Несиелер - 5
-
Журналистиканың құқықтық негіздері
Пән әлемдегі және Қазақстандағы медиа коммуникациялардың құқықтық принциптері мен нормативтік-құқықтық негіздерін зерттеуге бағытталған. Курс аясында студенттер сөз бостандығы, БАҚ қызметін реттейтін құқықтық нормалар, журналистің құқықтары мен міндеттері және авторлық құқық пен құқықтық мәдениет негіздері сияқты тақырыптарды меңгереді. Заң шығару бастамаларына, саяси шешімдерге және медиа саласына әсер ететін негізгі тенденцияларға мониторинг және талдау мәселелері қарастырылған.
Семестр - 6
Несиелер - 5
-
Медиаэтика
Пән қазіргі медиа кеңістігінде журналистер мен PR мамандарының жұмысын реттейтін этикалық принциптер мен стандарттарды зерттеуге бағытталған. Курс медиа материалдарын жасауда объективтілік, шынайылық, құпиялылық және жауапкершілік мәселелерін қамтиды. Курс ақпаратпен жұмыс істеу, кәсіби стандарттарды сақтау және аудиторияны құрметтеу кезінде этикалық негізделген шешімдер қабылдау қабілетін дамытуға, сондай-ақ қарым-қатынастың этикалық аспектілеріне әсер ететін заңнамалық нормаларды, саяси шешімдер мен тенденцияларды бақылау және талдау мәселелеріне бағытталған.
Семестр - 6
Несиелер - 4
-
Деректі телефильм
Пән деректі телебағдарламалар мен фильмдерді жасау ерекшеліктерін зерттеуге бағытталған. Курс аясында студенттер жанрдың теориялық негіздерімен, оқиғаны баяндау принциптерімен, нақты оқиғалармен және кейіпкерлермен жұмыс істеу әдістерімен, сонымен қатар түсіру, өңдеу және пост-продакшн техникасымен таныстырылады. Курста деректі бағдарламаның тұжырымдамасын жасауға, тақырыптар мен кейіпкерлерді таңдауға, көрерменді қызықтыратын және маңызды ақпаратты тиімді жеткізетін оқиғаны құруға бағытталған практикалық тапсырмалар кіреді. Нақты адамдармен жұмыс істеудің этикалық аспектілеріне, кейіпкерлердің құқықтарын құрметтеуге және материалды ұсыну сенімділігіне ерекше назар аударылады. Студенттер сонымен қатар сценарийлік материалды әзірлеу, сценарийлерді дайындау, мәтіндерді жариялау алдында түзету және өңдеу, олардың құрылымы мен мазмұнын тексеру, дайын материалдарды жобалау және тапсыру процесін зерттейді. Тәжірибелік сабақтар аудиторияның мүдделеріне сәйкес келетін мазмұнды және қызықты оқиға құру дағдыларын меңгеруге көмектеседі.
Семестр - 7
Несиелер - 4
-
Дата-журналистика және визуализация
Пән дата журналистикасының негізгі құралдары мен әдістерін зерделеуге, сондай-ақ әртүрлі деректер көздерімен, соның ішінде ашық деректермен, әлеуметтік желілермен, сауалнамалармен және мәліметтер базасымен жұмыс істеуге, деректерді интерпретациялауды меңгеруге және оны журналистік материалдарды құруға, жағдайды, тенденциялар мен мәселелерді талдауға бағытталған. Курс деректерді жинау, өңдеу және визуализациялау әдістерін, статистикалық талдаудың негіздерін, сондай-ақ ақпараттың сенімділігін сыни бағалау мен тексеруді, оның ішінде мәтіндерді редакциялауды, құрылымдауды және материалдарды жариялауға және таратуға дайындауды зерттейді.
Семестр - 7
Несиелер - 4
-
Медиа саласындағы менеджмент пен маркетинг
Пән шығармашылық топтарды, БАҚ редакцияларын, медиа-компаниялар мен холдингтерді және маркетинг мамандарын басқаруда шешім қабылдау негіздерін үйренуге бағытталған. Курс медиа саласындағы мониторинг мәселелерімен жұмыс істеуді, жауаптарды ұйымдастыруды, мультимедиялық коммуникациялар саласындағы тенденцияларды анықтауды, медианың ұйымдастырушылық құрылымдарын және БАҚ жұмыс істеу механизмдерін тиімді жобалауды, маркетингтік бағдарламаларды, жарнамалық стратегияларды және науқандарды ілгерілету және жүзеге асыруды қамтиды.
Семестр - 7
Несиелер - 5
-
Мамандандырылған ағылшын тілі
Пән кәсіби-бағдарланған шет тілі қарым-қатынасын меңгеруге бағытталған, оқытылатын тіл елінің мәдени ерекшеліктерін, сонымен қатар кәсіби және лингвистикалық білімге негізделген іскерлік және арнайы этикет нормаларын зерттеуді қамтиды. Курс аясында студенттер халықаралық кәсіби ортада қабылданған сөйлеу стратегияларымен танысады және медиаконтентті қабылдау, талдау және құру ерекшеліктерін зерттейді. Мәдениетаралық қарым-қатынасқа, тілдік құралдардың дәлдігіне, сондай-ақ мәтіндердің стильдік және жанрлық ерекшеліктеріне, сондай-ақ мәтіндерді өңдеу және түзету мәселелеріне, олардың құрылымдық дамуы мен журналистика және PR саласындағы түпкілікті ресімделуіне ерекше назар аударылады. Курс кәсіби контексте ағылшын тілін меңгеру деңгейін арттыруға және халықаралық ақпараттық ортада тиімді өзара әрекеттесуге дайындалуға көмектеседі.
Семестр - 7
Несиелер - 6
-
Сценарий шеберлігі және режиссура
Пән телеконтент құрудың негізгі принциптерін, соның ішінде сценарий жазуды және режиссура негіздерін зерттеуге бағытталған. Курс аясында студенттер телебағдарламалардың құрылымын, сюжеттер мен кейіпкерлерді дамыту техникасын зерттейді, сонымен қатар түсіру, монтаждау және техникалық құралдармен жұмыс істеу үрдісімен танысады. Курстың практикалық тапсырмалары әңгіме құру, диалогтар жазу, визуализация және шешімдерді сахналау мәселелерін қамтиды. Курс сценарийлік материалды өңдеу процесін меңгеруді, оны мұқият өңдеуді және құрылымы мен мазмұнын талдауды, сонымен қатар дайын мәтіндерді ресімдеуді және уақытында жеткізуді қарастырады.
Семестр - 7
Несиелер - 5
-
Кәсіби қызметтегі жасанды интеллект құралдары
Пән журналист пен PR маманының кәсіби қызметінде жасанды интеллектті қолданудың технологиялары мен әдістерін меңгеруге бағытталған. Студенттер медиа-контент жасау, деректерді талдау, ақпараттық үрдістерді болжау және коммуникацияларды автоматтандыру үшін қолданылатын ЖИ негізіндегі цифрлық құралдар мен платформаларды зерттейді. Мәтіндерді редакциялауға, түзетуге, логикалық құрылымы мен мазмұнын тексеруге, оларды басып шығаруға және эфирге шығаруға дайындауға, сыни ойлауды дамытуға, этикалық нормаларды сақтауға және ЖИ-тің медиа саласының трансформациясына әсерін түсінуге ерекше көңіл бөлінеді.
Семестр - 7
Несиелер - 3
-
Цифрлық сторителлинг және креативті жазу
Пән басылым алдында түзетуді ескере отырып, тартымды және шығармашылық мәтіндер құру, материалдардың құрылымы мен мазмұнын тексеру, сондай-ақ цифрлық платформалар, соның ішінде әлеуметтік желілер, блогтар, веб-сайттар және мультимедиялық жобалар үшін контентті жобалау және жеткізу принциптерін зерделеуге бағытталған. Курс әңгімелеудің негізгі элементтерін, баяндау әдістерін және әртүрлі аудиториялардың назарын аударатын және ұстанатын мазмұнды құру жолдарын қамтиды. Жарияланымдар үшін өзекті материалдарды табу және дайындау және берілген тақырып бойынша контент құру, материалдарды әртүрлі цифрлық форматтардың ерекшеліктеріне бейімдеу және оқырмандардың эмоцияларымен жұмыс істеу, сондай-ақ ақпараттың шамадан тыс қаныққан кеңістігінде қабылдауға тиімді әсер ету және аудиторияның адалдығын қалыптастыру мәселелеріне ерекше назар аударылады.
Семестр - 7
Несиелер - 4
-
SMM
Пән журналистика және PR контекстінде әлеуметтік медиа стратегиялары мен құралдарын зерттеуге бағытталған. Курс аясында студенттер тиімді контент жасау, брендтерді жылжыту және әлеуметтік платформалар арқылы аудиториямен байланысты ұйымдастыру әдістерін үйренеді. Әртүрлі әлеуметтік желілермен жұмыс істеу, олардың аудиториясын талдау, сонымен қатар контенттің тиімділігін бақылау және бағалау жолдары қарастырылады. Курс компанияның өнімдері туралы тұтынушылардың пікірлерін зерттеуді ұйымдастыруды, олардың сатылымға әсерін талдауды және өнімнің бәсекеге қабілеттілігі мен сапасын арттыру бойынша ұсыныстарды дайындауды қамтиды. Студенттер өнімнің тұтынушылық қасиеттерін талдау және нарық конъюнктурасын ескере отырып сұранысты болжау негізінде жарнамалық саясатты әзірлеуді меңгереді.
Семестр - 8
Несиелер - 6
-
Елдік брендинг және халықаралық PR
Пән ұлттық бренд менеджментінің шетелдік және отандық үлгілерін зерттеуге бағытталған. Курста брендтердің типологиясы, олардың айрықша белгілері мен елдік брендингті ажырату принциптері, оның басқа түрлері, брендингтің тиімділігін бағалау әдістерін қалыптастыру факторларының талдауы, жаһандану дәуіріндегі әртүрлі елдердегі оның стратегиялары қарастырылады. Курс сонымен қатар PR іс-шараларын ұйымдастыру және өткізу, ақпараттық материалдарды, мемлекеттік органдарға хаттар мен үндеулерді дайындауды, сондай-ақ коммуникациялар және ұлттық брендті жылжыту саласындағы практикалық дағдыларды дамытуды қамтиды.
Семестр - 8
Несиелер - 5
-
Іс-шаралық PR
Пән PR іс-шараларын ұйымдастыру және өткізу ерекшеліктерін зерделеуге, компанияның оң имиджін құруға, іс-шаралар жоспарын құруға, ақпараттық материалдарды дайындауға, бюджетті /жобаның жобалық-сметалық құжаттамасын қалыптастыруға, бағдарламаны құру және мерзімдері,қалыптастыруға, бағдарлама мен мерзімдерді құруға, іс-шара жобасының сценарийлік жоспарын әзірлеуге, коммерциялық ұсыныстарды дайындауға және іс-шара жобасын серіктестерге, демеушілерге, қайырымдылық шараларына ұсынуға бағытталған.
Семестр - 8
Несиелер - 4
Профессии
Оқыту нәтижелері
- Қоғамда сыбайлас жемқорлыққа қарсы мәдениеттің негіздерін, өмір қауіпсіздігі қағидаттарын, экологиялық факторлардың денсаулыққа әсерін, кәсіби этика нормаларын және адамгершілік қақтығыстарды шешу жолдарын, қаржылық қауіпсіздік мәселелерін, бюджеттің негізгі көрсеткіштерін, ұтымды қаржылық мінез-құлық негіздерін, жеке және кәсіби қызметтің құқықтық негіздерін, соның ішінде азаматтардың құқықтары мен міндеттерін, еңбек, азаматтық және әкімшілік заңнаманың элементтерін меңгереді, сондай-ақ мемлекеттік органдармен және кәсіби қауымдастықтармен коммуникацияны, сондай-ақ цифрлық ортада іскер серіктестермен, сарапшылармен, кеңесшілермен және ұйымның басқа құрылымдық бөлімшелерімен өзара әрекеттесуді жүзеге асыра отырып экологиялық тұрақтылықты қамтамасыз етудегі, құқықтық және қаржылық сауаттылықты арттырудағы, экономика мен кәсіпкерлікті дамытудағы мемлекеттік және қоғамдық институттардың рөлін түсінеді.
- Ағылшын тіліндегі коммуникативті қызметте шет тілі жүйесінің лексикалық және грамматикалық принциптерін, оның ішінде мәтіндерді басылым алдында оқу және редакциялау, олардың құрылымы мен мазмұнын тексеру, түзетілген материалды пішімдеу және беру, сондай-ақ ақпараттық материалдарды, хаттарды, мемлекеттік органдарға өтініштер мен сауалдарға жауаптарды дайындауда қолданады.
- Басқару құжаттамасында ресми іскерлік стиль стандарттарын қолданудың құқықтық аспектілері, оны ресімдеуге және қызметтік құжаттар мен қызметтік хаттардың жобаларын ресімдеу үшін іс жүргізуде қолдану талаптары, сондай-ақ ақпараттық материалдарды, хаттарды, мемлекеттік органдарға өтініштерді және мемлекеттік тілде сауалдарға жауаптарды дайындау бойынша жұмыс істейді.
- Мәдениетаралық және кәсіби мәселелерді шешудің нормалары мен ережелеріне сәйкес қоғамдық-саяси терминологияны, іскерлік қарым-қатынасты, журналистік және жарнамалық дискурстарды қолдану, оның ішінде ана тілінде сөйлейтін адамдармен еркін қарым-қатынас жасау, өз ойын білдіру, шет тіліндегі мәтіндерді түсіну, сондай-ақ оларды басылым алдында түзету және редакциялау, құрылымдық және мазмұндық тексеру, пішімдеу және жіберу материалдарын түзете отырып кәсіби әлеуметтік-мәдени контексте шет тілінде ауызша және жазбаша коммуникацияны жүзеге асырады,
- Деректерді жинау, талдау және визуализациялау, заманауи журналистік материалдарды жасау үшін жасанды интеллект технологиялары мен мультимедиялық құралдарды пайдаланады, сондай-ақ редакциялық стандарттар мен заманауи медиа-платформалардың техникалық талаптарын ескере отырып, мәтіндерді түзету, редакциялау, логикалық құрылымы мен мазмұнын тексеру, оларды құрылымдау, ресімдеу және цифрлық форматта жариялауға және эфирге шығаруға дайын материалдарды ұсыну процестеріне ерекше назар аударылады.
- Журналистік мәтінді коммуникация теориясының терминологиялық ерекшеліктері, шығармашылық тәсілдер, журналистиканың заманауи функциялары, кәсіби этика және халықаралық қауымдастықтың қағидаттары, соның ішінде өзекті оқиғалар орнынан репортаж дайындау, тікелей эфирде көрсету, тақырыптарды шығармашылық іздестіру және жүйелі және мақсатты ақпаратты тиімді тарату және қоғамдық пікірдің ықпалын ескере отырып, түрлі бұқаралық ақпарат жағдайларында бағдарламалар жасау тұрғысынан талдайды.
- Маңызды материалдарды іздестіру және дайындау, басылым алдында мәтіндердің құрылымын түзету және мазмұнын ресімдеу дағдыларын жетілдіру үшін түрлі ақпарат құралдарының тілдік, мәдени және тақырыптық ерекшеліктерін және ұлттық контекстті түсіну негізінде қазіргі отандық және шетелдік БАҚ-тың проблемалық-тақырыптық талдау дағдыларын, сондай-ақ әлемдік әдебиеттің көрнекті әдебиет қайраткерлерінің шығармашылығын қолдана отырып, отандық және шетелдік баспасөздің пайда болуы мен қалыптасуы мәселелерін түсіндіреді.
- Медиаконтентті талдау және дұрыс интерпретациялау арқылы ақпараттағы сенімсіздік пен бұрмалауды анықтай отырып, құқықтық және этикалық стандарттарға, заманауи цифрлық құралдар мен дәстүрлі медиа ресурстарына сүйене, инклюзивті, жауапты және этномәдени тұрғыдан сезімтал медиаортаны қалыптастыруға, сондай-ақ кәсіби журналистік тәжірибедегі әлеуметтік жауапкершілікті арттыруға үлес қоса отырып, аудиторияның ерекшеліктерін, медиасын әдістері мен медиасауаттылық қағидаттарын ескере отырып, қазіргі журналистиканың жанрлық әртүрлілігін, бұқаралық коммуникация тілі мен стилін тиімді пайдаланып, әртүрлі әлеуметтік топтардың ақпараттық қажеттіліктерін көрсететін, инклюзивтілік, тұрақты даму және этносаяси сауаттылықты ілгерілетуге бағытталған журналистік материалдар мен медиажобаларды әзірлейді.
- Баспа, теледидар және цифрлық платформалардағы медиапродукцияны кешенді талдау жүргізеді, оқиғалар орнынан жедел репортаждар дайындап, тікелей эфирде жұмыс істейді, теле- және бейнеоператорлардың жұмыс қағидаттарына негізделген сценарий материалдарын әзірлейді, түсірілім, монтаж және материалдарды шығару үдерісін ұйымдастырады, сондай-ақ сапалы медиапродукциялар – журнал, газет макеттері, бейнероликтер мен телебағдарламалар жасау үшін баспа ісі, телевизиялық жабдықтар, беттеу және монтаж бағдарламалары саласындағы техникалық мүмкіндіктерді қолданады. Сонымен қатар, телерадиожурналистика мен фотожурналистика салаларындағы заманауи талаптарды ескере отырып, теле- және бейнеоператорлардың негізгі қағидаттарын, соның ішінде композицияны, жарық қоюды және фотоөнердің негіздерін пайдалану арқылы визуалды жағынан тартымды әрі техникалық тұрғыдан дұрыс рәсімделген материалдарды әзірлейді.
- Ғылымның тарихи эволюциясын, ғылыми білімнің құрылымын, зерттеудің теориялық және практикалық маңыздылығын, сондай-ақ ғылыми нәтижелерді мақалалар, баяндамалар және презентациялар түрінде ұсыну ерекшеліктерін анықтай отырып, ғылыми бағдарламаларды әзірлеу принциптерін игереді; ғылыми зерттеулердің әдістемесін қолдана алады, жарияланымдарға арналған тақырыптар мен материалдардың өзектілігі мен маңыздылығын негіздей алады, перспективті бағыттарды айқындайды және өз бетімен жүргізілген зерттеулердің нәтижелерін және оларды ғылыми қоғамдастыққа ұсынуды сыни тұрғыдан бағалай алады.
- Баспасөз қызметінің жұмысын жоспарлау мен ұйымдастыруды, тиімді ішкі және сыртқы коммуникациялық саясатты қалыптастыруды, бұқаралық ақпарат құралдарымен байланысты қамтамасыз етуді, сондай-ақ мемлекеттік, қоғамдық және коммерциялық құрылымдармен өзара әрекет етуді, сонымен қатар, тартымды медиаматериалдарды әзірлейді және дағдарыстық жағдайларда, сондай-ақ цифрлық медиада әлеуметтік желілер арқылы мақсатты аудиториямен өзара әрекеттесу және брендті ілгерілету үшін тиімді SMM стратегиясын жасау арқылы тұтынушылардың пікірлері, нарықтық тенденциялар мен өнім сипаттамаларын талдау негізінде PR-құжаттарды, жарнамалық және дағдарысқа қарсы материалдарды әзірлеуді ескере отырып, тиімді жарнама саясатын жасау және оның бәсекеге қабілеттілігін арттыруды цифрлық сторителлинг пен креативті жазу тәсілдерін қолдана отырып іске асырады.
- БАҚ мәтіндерінің құрылымын талдайды, тілдік құралдардың стильдік ерекшеліктерін бағалайды, публицистиканың әртүрлі жанрларында, соның ішінде дәстүрлі және цифрлық медиада нанымды, дәйекті материалдар жасау үшін дәлелдеу әдістері мен риторикалық құралдарды пайдалана отырып, сөйлеу және логикалық бұзушылықтарды анықтайды; кәсіптің құқықтық, моральдық және этикалық стандарттарын ескере отырып, манипуляция мен жалған жаңалықтарды анықтауға шығармашылық көзқарасты қолдана алады, сондай-ақ журналистік материалдарға тиісті контекстті қосу үшін заңнамалық бастамаларды, саяси шешімдерді және ағымдағы әлеуметтік тенденцияларды бақылап, талдау жасай алады.
- Тақырыптарды, қаһармандар мен сюжеттерді таңдауда этикалық нормалар мен құқықтық аспектілерді ескере отырып, өзара іс-қимылды көрсету және сақтаудың құқықтық аспектілерін ескере отырып, деректі фильмдер, интервью портреттер, авторлық телешоулар мен бейнеблогтар, подкасттар мен аудиосериалдар, БАҚ және әлеуметтік желілердегі әлеуметтік науқандар, аналитикалық шолулар мен зерттеулер) ақпаратты беруде деректі және журналистік медиа жобаларының тұжырымдамаларын әзірлейді және жүзеге асырады; журналистиканың әртүрлі жанрларында мультимедиалық контентті құра алады, мәтіндерді басылым алдында тексеріп, өңдей алады, олардың құрылымы мен мазмұнын тексере алады, заманауи құрал-жабдықтар мен бағдарламалық құралдарды пайдалана отырып, фото, бейне және радиоматериалдарды түсіру, жазу және өңдеу дағдылары бар жалпы журналист ретінде дәстүрлі және цифрлық платформаларға түзетілген материалды құрастырып, ұсына алады.
- Жаһандық ақпараттық кеңістікте ұйымдар мен мемлекеттердің танылуын арттыруға және беделін нығайтуға бағытталған шығармашылық және тиімді коммуникациялық науқандарды дамыта отырып, ел брендингінің және халықаралық PR-дың кешенді стратегияларын жүзеге асырады; мақсатты аудиторияның мәдени, саяси және ұлттық ерекшеліктерін ескере отырып, жергілікті бастамалардан халықаралық форумдарға дейін әртүрлі ауқымдағы PR іс-шараларын жоспарлауға, ұйымдастыруға және өткізуге, ақпараттық материалдарды, хаттарды, мемлекеттік органдарға үндеулерді дайындауға, брендті қабылдауды басқаруға, халықаралық аренада орнықты позицияға жету үшін жұртшылықпен және БАҚ-пен сенімді қарым-қатынас орнатуға қабілетті.
- Цифрлық трендтерді, алгоритмдерді, платформаларды және медиа тұтыну ерекшеліктерін ескере отырып, брендинг пен маркетингтік науқандарды жүзеге асырудың тиімді бизнес үлгілерін қалыптастыру үшін стратегиялық жоспарлауда, маркетингтік бағдарламаларды ілгерілетуде, жарнамалық стратегиялар мен науқандарда, медиа нарығын, аудиторияның мінез-құлқын және бәсекелес ортаны талдауда медиа менеджмент пен маркетингке заманауи тәсілдерді қолданады.
Ұқсас БББ
6B03201 Журналистика: аналитика және зерттеу
M.S. Narikbaev atyndaǵy KAZGUU Universiteti
6B03201 Журналистика
КИМЭП университеті
6B03201 Журналистика
Абылай хан атындағы Қазақ халықаралық қатынастар және әлем тілдері университеті
6B03201 Журналистика
Торайгыров университеті
6B03201 Цифрлық журналистика
Astana IT University
6B03201 Іскерлік журналистика, SMM & PR
Халықаралық ақпараттық технологиялар университеті
6B03201 Журналистика (ТВ және Мультимедиа)
Сулейман Демирель атындағы университеті
6B03201 Журналистика
Халықаралық білім беру корпорациясы
6B03201 Журналистика
Сәрсен Аманжолов атындағы Шығыс Қазақстан университеті
6B03201 Журналистика және ақпарат
Х.Досмұхамедов атындағы Атырау университеті
6B03201 Журналистика
әл-Фараби атындағы Қазақ Ұлттық университеті
6B03201 Журналистика
«Тұран» университеті
6B03201 Журналистика
М.Қозыбаев атындағы Солтүстік Қазақстан университеті
6B03201 Журналистика
Қызылорда "Болашақ" университеті
6B03201 Журналистика
Сәрсен Аманжолов атындағы Шығыс Қазақстан университеті
6B03201 Журналистика
Инновациялық Еуразия университеті
6B03201 Журналистика
Академик Е.А.Бөкетов атындағы Қарағанды университеті (ҚарУ Е.А.Бөкетов)
6B03201 Журналистика
Қазақстан-Американдық еркін университеті
6B03201 Журналистика
Ілияс Жансүгіров атындағы Жетісу университеті
6B03201 Журналистика
Ахмет Байтұрсынов атындағы Қостанай өңірлік университеті
6B03201 Цифрлық журналистика
Astana IT University
6B03201 Іскерлік журналистика, SMM & PR
Халықаралық ақпараттық технологиялар университеті
6B03201 Журналистика және ақпарат
Х.Досмұхамедов атындағы Атырау университеті
6B03201 Журналистика
әл-Фараби атындағы Қазақ Ұлттық университеті
6B03201 Журналистика
«Тұран» университеті