Қолданыстағы білім беру бағдарламасы

7M07201 Басқарушы кадрларға арналған іскерлік әкімшілдік жүргізу магистрі в Университет КИМЭП

  • Білім беру бағдарламасының мақсаты Іскер әкімшілдік магистрі бағдарламасы одан әрі өсу мүмкіндігі бар орта және аға менеджерлерге арналған. Солтүстік Американдық модельге негізделген бағдарлама бағдарлама қатысушыларының стратегиялық және ғаламдық бизнес келешегін жақсартуға, сонымен қатар көшбасшылық және басқару дағдыларының кең спектрін дамытуға арналған.
  • Академиялық дәреже Магистратура
  • Оқыту тілі Русский, Ағылшын тілі
  • Оқу мерзімі 1,5 года
  • Кредиттер көлемі 60
  • Білім беру бағдарламаларының тобы M072 Менеджмент және басқару
  • Дайындық бағыты 7M041 Бизнес және басқару
  • Ұйымдық мінез-құлық пен даму
    Несиелер: 4

    This module examines management and leadership tasks associated with the effective design of an organization to achieve strategic objectives. Emphasis is placed on creating alignment among people, culture, structure and reward systems of an organization to assure high performance. The module considers international best practices in management and HR techniques and compares with practices prevalent in Kazakhstan today.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 1
    Семестр 1
  • Көшбасшалық пен этика
    Несиелер: 3

    This module prepares senior and middle managers to understand different leadership theories, which demonstrate the most effective leadership styles, to distinguish leadership methods and to apply various leadership styles. Students will have the opportunity to practice and further develop their leadership styles as well as to identify and form strategies for dealing with conflicting leadership styles. Ethics part of the module will emphasize the individual as a decision-maker and focus upon the ethical issues and dilemmas facing managers in most business organizations.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 1
    Семестр 1
  • Стратегиялық басқару мен бизнес политикасы
    Несиелер: 4

    The module is aimed at students developing the appropriate conceptual framework for approaching the main management decisions connected with the strategy. The study of strategic management emphasizes the monitoring and evaluating of external opportunities and threats in light of a corporation’s strengths and weaknesses.

    Оқу жылы - 1
    Семестр 1
  • Қаржы мен есеп;
    Несиелер: 6

    This module surveys the basic concepts and tools of Accounting and Finance. • Finance part: Provides an overview of main concepts and issues of the modern financial systems including financial markets and financial institutions. Theoretical grounds for such concepts as the time value of money, bond and stock valuation, net present value and investments valuation will be discussed along with the emphasis on practical skills of problem-solving by students. This learning module will also lay the background for the future advanced courses/modules in the finance area. • Accounting part: Focuses to establish an understanding of the underlying principles by making it possible to account for business/financial transactions in the numeric sense. Students will become familiar with financial statements, and learn how not only to construct but also to interpret different financial statements. Importance of financial reporting and analyses will be emphasized during both lecture and practical case studies.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 1
    Семестр 2
  • Қолданбалы басқарушылық экономика
    Несиелер: 5

    This module examines market behavior and focuses on the actions of real consumers. The module analyzes how market behavior impacts on production, competition, monopolies, and oligopolies. The principles of macroeconomics and microeconomics are reviewed. The module also provides students with the ability to understand and utilize economic information relevant to managerial decision-making in domestic and multinational companies based in Kazakhstan.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 1
    Семестр 2
  • Қаржы және ақша салу бойынша шешімдер қабылдау
    Несиелер: 5

    This module examines financing and investment decisions, and their interrelations in detail. The overall goal is to obtain a comprehensive and in-depth perspective of the area of Financial Management. Special emphasis is given on integration of the concepts of financial management into a total systems approach to business decision-making.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 1
    Семестр 2
  • Басқарудағы бақылау жүйелері
    Несиелер: 5

    The objective of this module is to provide the participants with a thorough understanding of the management control structure and processes in firms, specifically in the implementation of control instruments in organizations. The accounting and financial control systems are also discussed, as a part of the overall control system, with emphasis on the financial information and feedback of organizational performances, as well as human behavior aspects of management control.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 2
    Семестр 3
  • Іскерлік үшін интеллектуалдық шешімдер
    Несиелер: 3

    The module introduces the essentials of Information Technology and Management Information Systems (IT/MIS) for executive learners, explores the effects of IT/MIS on modern organizations, and how it can help them reach a competitive position in a rapidly changing business environment.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 2
    Семестр 3
  • Стратегиялық маркетинг
    Несиелер: 3

    Strategic marketing, as a process of creating market-driven strategies, contributes to the further refinement of students’ abilities and skills, development of core strategy and competitive positioning. The students will learn to develop and implement effective marketing strategies including the identification of target markets and the creation of competitive advantage. This course addresses fundamental issues in developing international strategies and managing in the international environment.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 2
    Семестр 3
  • Әлемдік логистика және басқару
    Несиелер: 3

    The module focuses on managing resources in service and production operations environments for globalization and outsourcing for competitive advantage from a strategic viewpoint. The program participants will learn how the value chain and lean synchronization improve supply-chain management (SCM) design.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 2
    Семестр 3
  • Ғылыми-зерттеу әдіснамасы
    Несиелер: 4

    This module is designed to familiarize students with the thesis procedures and guidelines, and explain them the research process and research methodologies in more details, including an overview of the philosophy and practical applications of research. Students will learn the methodological processes one should take in order to produce valid and reliable data that can be used in decision making in both professional and personal life.

    Оқу жылы - 2
    Семестр 3
  • Тәуекелдерді басқару
    Несиелер: 2

    The module provides a comprehensive analysis of risk management systems in corporations and financial institutions. It focuses on techniques of risk identification, risk assessment, risk management, risk control and monitoring using the best international practices and standards. Specifically, the course topics include the measurement and management of interest rate risk, credit risk, liquidity risk, foreign exchange risk, operational risks etc.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 2
    Семестр 4
  • Халықаралық іскерлік, инновациялар және тәуекелдерді басқару
    Несиелер: 3

    This module introduces the student to the “real world” of international business and covers the theory and practice of international business since the political transformations in the world in the 1980s/1990s. The areas covered are globalization, country factors, global trade and investment, global monetary system, regional economic integration (Americas, Europe, Asia Pacific and others), strategy and organization, joint ventures and strategic alliances, international business operations such as export and import management, global manufacturing, global marketing, global human resource management, international accounting and financial management and their implications for business.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 2
    Семестр 4
  • Код ON1

    1. Бизнес-зерттеу жобасын жасау және жүргізу, оның себептерін талдайтын және бизнес-проблеманы немесе мәселені шешуді ұсынатын.

  • Код ON2

    2. Ұйымдастырушылық және басқарушылық проблемалар мен мәселелерді шешудің креативті шешімдерін анықтай алу үшін бизнес теорияларын, нарықты талдау және ұйымның даму жағдайындағы есеп беру тәжірибесін талдау және синтездеу.

  • Код ON3

    3. Экономикалық факторлар ұйымның сәттілігіне немесе сәтсіздігіне қалай және не себеп болатындығын анықтау үшін қарапайым айналым моделін және ұлттық шоттарды пайдаланыңыз.

  • Код ON4

    4. қаржылық нарықтар мен институттарға қатысты ұйымдастырушылық-басқарушылық проблемалар мен мәселелердің шешімдерін анықтай алу үшін олардың қаржы институттарын қаржы нарығына талдау жасау үшін қазіргі заманғы қаржы жүйелерінің негізін құрайтын негізгі ұғымдарды қолданыңыз

  • Код ON5

    5. Этикаға әсер ететін ұйымдастырушылық, жеке және мәдени мәселелерді мәдени әр түрлі жұмыс топтарын жетістікке жетелейтін көшбасшы ретінде анықтау.

  • Код ON6

    6. IT IT / MIS-тегі заманауи мәселелерді және олардың IT / MIS проблемаларына әсерін, ұйымдық-басқарушылық мәселелерді және IT / MIS-ке қатысты мәселелерді шешуге мүмкіндік беру үшін бағалаңыз.

  • Код ON7

    7. бухгалтерлік есепте ұйымдастырушылық және басқарушылық мәселелер мен шешімдердің шешімін анықтай алу үшін бухгалтерлік есепте негізгі тұжырымдамаларды, әдістерді және талдау әдістерін қолданыңыз.

  • Код ON8

    8. инвестициялық шешімдер қабылдаудың қазіргі әдіснамаларын қолданыңыз, бұл ұйымдық және басқарушылық проблемалар мен инвестициялық деректермен байланысты мәселелерді шешуге мүмкіндік береді.

  • Код ON9

    9. басқару шешімдерін қабылдауға қолдау көрсету үшін маркетингтік деректерді қолдану үшін операциялар мен нарықтағы бәсекелестік артықшылық арасындағы байланысты талдаңыз.

  • Код ON10

    10. Маркетингпен байланысты ұйымдастырушылық және басқарушылық мәселелер мен шешімдердің шешімін таба алатындай стратегиялық маркетингтің негізгі тұжырымдамаларына талдау жасаңыз және олардың салыстырмалы маңыздылығын бағалаңыз.

  • Код ON11

    11. Жаһандануға байланысты ұйымдастырушылық және басқарушылық мәселелер мен шешімдердің шешімін таба алатындай жаһанданудың қазіргі тенденциясын анықтаңыз.

  • Код ON12

    12. бизнесті дамытудың стратегиялық тәсілдерін, оның ішінде тәуекелдерді басқаруды анықтаңыз және синтездеңіз, бұл ұйымдық және басқарушылық проблемалар мен бизнес-стратегия мен тәуекелдерді басқаруға байланысты мәселелерді шешуге мүмкіндік береді.

  • Код ON13

    13. бизнес-стратегияның стратегиялық тәсілдерін бағалаңыз, содан кейін компанияның стратегиялық аудитін жүргізу үшін негіз ретінде бизнес-стратегияны таңдап, негіздеңіз.

Top