Жаңа білім беру бағдарламасы

6B05201 Геоэкология в Әл-Фараби атындағы Қазақ ұлттық университеті

  • Білім беру бағдарламасының мақсаты Қоршаған ортаны қорғау саласында жоғары білікті, бәсекеге қабілетті маман даярлау және оның қабілеті келесідей болуы тиіс: - әртүрлі антропогендік әсер ету жағдайында табиғи геожүйелердің қызмет ету жағдайын түсіну; - қоршаған орта көрсеткіштерін талдау және бақылаудың заманауи әдістерін қолдану; - далалық жағдайда аналитикалық материалдарды жинау және далалық зерттеулердің нәтижелерін өңдеу; - қазіргі заманғы құралдық әдістердің көмегімен қоршаған ортаның жағдайын бағалау; - экономиканың түрлі салалары үшін табиғатты қорғау шараларын әзірлеу.
  • Академиялық дәреже Бакалавриат
  • Оқыту тілі Русский, Қазақша
  • Оқу мерзімі 4 года
  • Кредиттер көлемі 240
  • Білім беру бағдарламаларының тобы B051 Қоршаған орта
  • ҰБТ-дағы пәндер Биология және География
  • Дайындық бағыты 6B052 Қоршаған орта
  • Жалпы жертану
    Несиелер: 6

    Пәннің мақсаты – географиялық қабықшаны, оның құрылымы мен кеңістіктік саралануын түсіну және негізгі географиялық заңдылықтарды бағалау қабілетін қалыптастыру. Курс географиялық қабықшаны, оның құрылымы мен кеңістіктік саралануын, негізгі географиялық заңдылықтарды, эволюция заңдылықтарын, тұтастықты, зат пен энергияның айналымын, Ғаламның және Жердің эволюциясының негізгі теорияларын зерттеуге бағытталған. Студент келесі құзыреттерді меңгереді: табиғи кешендердің жұмыс істеуі туралы іргелі білімді қамтамасыз ету; атмосфераның, гидросфераның, биосфераның эволюциясын және географиялық қабығының эволюциясын қалпына келтіру; географиялық қабықтың және оның құрамдас бөліктерінің жұмыс істеуінің іргелі қағидаларын талдап, планетада орын алған үрдістермен құбылыстарды графикалық түрде ұсынуға; географиялық аймақтарды зерттейтін географиялық аймақтардың сипаттамаларын жасау үшін физика-географиялық бейіндегі, диаграммаларын құрастыру және талдау.

    Оқу жылы - 1
    Семестр 1
  • Топография негіздері
    Несиелер: 6

    Пәннің мақсаты – карта теориясын қоршаған ортаны тану құралы ретінде, жәнеоны құру қағидалары мен әдістерін түсіну қабілетін қалыптастыру. Пән аспан денесі ретінде Жер туралы, координаттар жүйесі, топографиялық карталарды құру әдістері және оларды ғылыми және практикалық зерттеулерде пайдалану туралы түсініктерді қалыптастыруға бағытталған. Курс топографиялық карталардың мазмұны туралы базалық білімді қалыптастырады және картографиямен, гидрографиямен пәнаралық байланыста болады. Студент келесі құзыреттерді меңгереді: жер фигурасы мен жер эллипсоиды туралы теорияны түсіндіру мен негіздеу; жер бетіндегі координата жүйелерін анықтау; картаны құрастыру қабілетіне бейімдеу; топографиялық карталарды құрастыру негізіндегі картографиялық мәліметтердің сапасын бағалауды үйрету; картаны құрастыру үшін қолданылатын әдіс, тәсілдерді пайдалану мен таңдау негіздерін жүзеге асыруды білу; топографиялық картаны картографиялық ақпарат алу мақсатында қолдануды қалыптастыру.

    Оқу жылы - 1
    Семестр 2
  • Кәсіпкерлік
    Несиелер: 5

    Пән мақсаты:студенттердің кәсіпкерлік қызметтегі инновациялар туралы ойларын қалыптастыру, инновацияның негізгі түрлері, болашақ кәсіби қызметтің контекстінде инновациялық жобаларды дамытудың проблемалары мен әдістерін білу. Пәнді оқу нәтижесінде студенттер төмендегі мәселелерді қарастырады: бизнестің және инновацияның негізгі түрлері, бизнес пен кәсіпкерлік арасындағы айырмашылық, кәсіпкерліктің негізгі теориясы, бизнес-идеяны дамыту ережелері; бизнес-жоспарды әзірлеу ережелері, инновацияның негізгі кезеңдері; инновациялық және кәсіпкерлік қызметтің негізгі субъектілері.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 1
    Семестр 2
  • Инклюзивті білім беру
    Несиелер: 5

    Курстың мақсаты – инклюзивті білім берудің заманауи стратегиясы мен әдістерін қолдану қабілетін қалыптастыру. Курс инклюзивті білім беру тұжырымдамаларымен, теорияларымен, ерекше қажеттіліктері бар оқушылардың педагогикалық үдерісін жобалау және жүзеге асыру дағдылары мен біліктерін қалыптастыруға және танысуға бағытталған. Маман бұқаралық мектеп жағдайында білім беру интеграциясының оңтайлы жағдайларын жасауға; білім беру интеграциясы субъектілеріне педагогикалық қолдау көрсетуді ұйымдастыруға қабілетті болады; инклюзивті білім беру стратегиялары мен әдістерін қолданады, білім беру интеграциясы субъектілеріне педагогикалық қолдауды ұйымдастырады;жаппай мектепте білім беру интеграциясы үшін оңтайлы жағдайлар жасау; ерекше қажеттіліктері бар балалармен және олардың ата-аналарымен өзара қарым-қатынаста эмоционалдық жағдайының тұрақтылығын бақылау;ерекше қажеттіліктері бар балалар үшін педагогикалық процесті талдау және бағалау.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 1
    Семестр 2
  • Экология және адам тіршілігінің қауіпсіздігі
    Несиелер: 5

    Пәннің мақсаты: Тірі организмдердің тіршілік ету ортасымен өзара әрекеттесу заңдылықтарын, биосфераның жұмыс істеуін, табиғи, техногендік және әлеуметтік сипаттағы зиянды, зақымдаушы факторлардан адамның тіршілік әрекетінің қауіпсіздігін қамтамасыз ету негіздерін, қауіптерден қорғау тәсілдерін, авариялардың, апаттардың, сұрапыл апаттар салдарын жою жөніндегі іс-шаралар, қоршаған ортаны қорғау және табиғатты ұтымды пайдалану туралы білім қалыптастыру. Курсты оқу барысында студент төмендегідей білімдерді меңгереді: - адамның өмір сүру ортасының қауіпті және зиянды факторларын негіздеу; - экологиялық тепе-теңдікті сақтау және қоршаған ортаның экологиялық қауіпсіздігін қамтамасыз ету шарттарын талдау;климаттың өзгеруіне және жердің озон қабатының бұзылуына - алып келетін антропогендік әсерді төмендету, биоәртүрлілікті сақтау және жердің шөлейттенуі мен тозуының алдын алу жолдарын бағалау; - әртүрлі сипаттағы төтенше жағдайларда құтқару жұмыстарын ұйымдастыру; - іс жүзінде қауіпсіздікті қамтамасыз ету және қоршаған ортаны қорғау саласындағы заңнамалық және құқықтық негіздерді пайдалану; - төтенше жағдайларды және олардың салдарын болжау, төтенше жағдайларда жеке және ұжымдық қорғаудың негізгі тәсілдерін, құралдары мен әдістерін таңдау туралы шешім қабылдау. Пәнді оқу нәтижесінде студенттер төмендегі мәселелерді қарастырады: қоршаған ортаны қорғау саласындағы халықаралық ынтымақтастық және оның экологиялық дағдарыстың алдын алу және адамзаттың орнықты дамуын қамтамасыз етудегі қазіргі заманғы жаһандық экологиялық проблемалар, олардың пайда болу кезеңдері, қалыптасуы мен зардаптары, табиғат пен қоғамның тұрақты дамуы.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 1
    Семестр 2
  • Жемқорлыққа қарсы іс-қимылдың құқықтық негіздері
    Несиелер: 5

    Пәннің мақсаты: Сыбайлас жемқорлыққа қарсы тұру аясындағы мемлекеттік билік органдарының, саяси және қоғамдық ұйымдардың қызметін талдау қабілетін қалыптастырады. Заманауи қоғамдағы сыбайлас жемқорлық мәселелері туралы шынайы білім береді. Студенттердің назарын сыбайлас жемқорлыққа қарсы мәдениетті қалыптастыру мәселелеріне бағыттайды. Студенттерге сыбайлас жемқорлыққа қарсы заңнаманың негізгі ережелерін түсіндіреді. Оларды сыбайлас жемқорлыққа қарсы тұрудың ұлттық жоспарының мазмұнымен таныстырады. Оларды сыбайлас жемқорлықты жеңу машықтарына үйретеді. Курсты оқу барысында студент төмендегідей білімдерді меңгереді: - Қазақстан Республикасының сыбайлас жемқорлыққа қарсы саясатын негіздеу және түсіндіру; - адам өмірінің әртүрлі аясындағы сыбайлас жемқорлықтың көріну нысандары мен әдістерін анықтау; - сыбайлас жемқорлыққа қарсы қызметті құқықтық реттеумен байланысты заңи түсініктер және категорияларды қолдана білу; - құқықтық және құлықтылық этикалық нормаларға сәйкес мінез-құлық стандарттарын қалыптастыру үшін сыбайлас жемқорлық жағдаяттарын бағалау; - сыбайлас жемқорлық мінез-құлқына қарсы тұру әдістерін жүзеге асыру; - сыбайлас жемқорлыққа қарсы құқықтық ойлауды, құқықтық сананы қалыптастыру. Пәнді оқу нәтижесінде студенттер төмендегі мәселелерді қарастырады: сыбайлас жемқорлыққа қарсы саясаттың негізгі реттеушісі ретінде сыбайлас жемқорлыққа қарсы тұруға байланысты нормативтік құқықтық базаны зерттеуге бағытталған, сыбайлас жемқорлықтың түсінігі мен мәнін ашады, сыбайлас жемқорлыққа қарсы тұрудың құқықтық негіздерін, сыбайлас жемқорлыққа қарсы мінез-құлық стандарттарын анықтайды. Пән қолданбалы сипатқа ие, пәнаралық, яғни қылмыстық, қылмыстық-процестік, азаматтық, әкімшілік құқықтармен байланысты.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 1
    Семестр 2
  • Әл-Фараби және қазіргі заман
    Несиелер: 5

    Пәннің мақсаты ұлттық және әлемдік мәдениеттердің даму шеңберінде ұлы түркі ойшылы Әбу Насыр әл¬-Фарабидің ғылыми-философиялық мұралары туралы студенттердің бойында түсінік қалыптастыру. Пәнді оқу нәтижесінде студенттер төмендегі мәселелерді қарастырады: Пән Әбу Насыр Әл-Фарабидің негізгі философиялық және ғылыми көзқарастарын сипаттауға бағытталған. Оқыту барысында әл-Фараби философиясының ерекшеліктері, оның қазіргі замандағы маңызы мен «Аl Farabi university smart city» ғылыми-инновациялық жобаның мәні, оның Қазақстанда смарт-қоғамды қалыптастырудағы рөлі қарастырылады. Пәнді оқу барысында келесідей тақырыптар қарастырылады: Әл-Фарабидің өмірі мен шығармашылығы, Әл-Фарабидің дінге қатынасы, Әл-Фарабидің таным туралы ілімі, Әл-Фарабидің логикасы, Әл-Фарабидің болмыс туралы ілімі, Әл-Фарабидің тіл философиясы, Әл-Фарабидің натурфилософиясы және заманауи ғылым, Әл-Фарабидің өнер философиясы, Әл-Фарабидің әлеуметтік-этикалық көзқарастары, қайырымды қала Al-Farabi university Smart-city жобасының моделі ретінде.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 1
    Семестр 2
  • Ландшафтар геохимиясы
    Несиелер: 5

    Курстың мақсаты – қазіргі заманғы ландшафттарда өтетін геохимиялық үрдістерді талдау,табиғи және техногенді жүйелердегі химиялық элементтердің тасымалдануы мен жинақталу заңдылықтарын талдау қабілетін қалыптастыру. Курс Жер ландшафттарында өтетін күрделі биологиялық, физика-химиялық және техногендік үрдістерді, геохимиялық және элементарлық ландшафтардың қалыптасу факторларын және қасиеттерінің, үрдістер мен құбылыстардың өзара байланысын түсінуге бағытталған. Студент келесі құзыреттерді меңгереді: ішкі және сыртқы факторларға байланысты географиялық қабықшадағы химиялық элементтердің қоныс аудару модельдерін негіздеу және түсіндіру; қоршаған ортаның ластануына байланысты проблемаларды шешуде геожүйелердегі заттардың және энергияның негізгі баланстарын есептеу әдістерін анықтау, экологиялық жағдайды болжау; биосфераның геохимиясының объективті параметрлері және оның қоршаған ортаның жай-күйіне әсерін бағалау.

    Оқу жылы - 2
    Семестр 3
  • Жоғары математика
    Несиелер: 5

    Пәннің мақсаты – студенттерде математикалық талдау, аналитикалық геометрия және сызықтық алгебра туралы, дағдыларды қалыптастыру, қалыптасқан мәселелерді шешудегі алгоритмдік дағдыларды қолдану, негізгі және негізгі пәндерді меңгеру үшін қажетті функционалды жүйелерді зерттеудің математикалық әдістерін қолдану туралы білімді қалыптастыру. Курсты оқу барысында жоғары математиканың негізгі іргелі ұғымдарын, атап айтқанда: негізгі анықтамалар, теоремалар, ережелер, сызықтық алгебраның әдістер және формулалары, аналитикалық геометрия және векторлық алгебра, шектер теориясы және есептеу негіздерін түсіндіру; интегралдық теорияны, бірнеше айнымалы функциялардың теориясын, қарапайым дифференциалдық теңдеулер және экологияның типтік есептерін шешуге математикалық аппаратты қолдану қабілеттері қалыптастырылады. Курста қарастырылады: математикалық талдау, аналитикалық геометрия және сызықтық алгебраның негіздері, экологияда қолданылатын функционалдық жүйелерді зерттеудің математикалық әдістерін зерттеу.

    Оқу жылы - 2
    Семестр 3
  • Биогеография
    Несиелер: 5

    Курстың мақсаты – тірі ағзалар мен олардың қауымдастықтарының географиялық таралуын бағалау және олардың ғаламшардағы әрі оның жекелеген аймақтарындағы құрылымын талдау қабілетін қалыптастыру. Курс кеңістіктік және уақыт аспектісінде ағзалардың Жердегі таралу заңдылықтары туралы түсінік қалыптастырады және қоршаған ортаның ағзалапдың кеңістіктік саралануына әсері туралы білімді қалыптастыруға бағытталған. Студент келесі құзыреттерді меңгереді: хорология негіздерін (ауқым туралы ілімдер) және тірі ағзалардың негізгі топтарының қазіргі заманғы географиялық таралу үлгілерін зерттеу;өсімдіктердің динамикасының негізгі себептерін және тірі ағзалардың құрамындағы өзгерістерді қарастыру; жердiң флористiк және фауналық аймақтарын аймақтарға бөлу, фаунистiк және флористiк аймақтарды сипаттау; Қазақстан аумағында ұсынылған фаунистикалық және флористік элементтердің құрамын, құрылымын және сипаттамаларын зерттеу;биосфераға адамның араласуының салдарын болжау.

    Оқу жылы - 2
    Семестр 3
  • Физика
    Несиелер: 5

    Пәннің мақсаты – әлемнің қазіргі физикалық бейнесін түсіну, іргелі заңдарды, классикалық және қазіргі физика теорияларын, физикалық зерттеу әдістерін қолдану, типтік есептерді шешу. Курста физикалық құбылыстар және физиканың заңдары, олардың маңызды практикалық қосымшаларда қолдану шекаралары оқытылады. Курс компьютерді қолдану арқылы физикалық жағдайларды модельдеу дағдыларын қалыптастырады. Студент келесі құзыреттерді меңгереді: өзіннің кәсіби зерттеу физикасын білу; іргелі заңдарды, классикалық теорияларды және қазіргі заманғы физиканы қолдану; мамандықтың типтік тапсырмаларында, физиканың әртүрлі салаларында, кәсіби тапсырмаларды шешу; теоретикалық және эксперименталды әдістері арқылы алынған қорытындылардың дәрежесін бағалау; компъютерлерді қолдану арқылы физикалық жағдайлардың дағдыларын меңгеру.

    Оқу жылы - 2
    Семестр 3
  • Геоэкологиялық картографиялау
    Несиелер: 5

    Курстың мақсаты – қоршаған ортаның жағдайын зерттеудегі картографиялық әдістерді қолдану және геоэкологиялық картографиялау негіздерін, карталарды құру әдістерін және оларды табиғатты пайдалануды басқаруда қолдануды түсіну қабілетін қалыптастыру. Курс қоршаған ортаның қазіргі жай-күйін, табиғи ресурстарды пайдалануды, ластануды тасымалдау үрдісстерін сипаттайтын әртүрлі геоэкологиялық карталардың әзірлеуге бағытталған. Студент келесі құзыреттерді меңгереді: геоэкологиялық карталарды жасау үшін мәліметтерді өңдеудің типтік ережелері мен тәсілдерін түсіну және қолдану;геоэкологиялық картографиялау үшін Кеңістіктік, статистикалық және деректерді жинау және талдаудың заманауи көздері мен әдістерін қолдану; геоэкологиялық карталарды жасау кезінде ақпаратты алу, сақтау, өңдеу үшін бағдарламалық құралдарды пайдалану; геоэкологиялық картографиялауды ақпараттық, техникалық және бағдарламалық қамтамасыз етуге қойылатын талаптарды қалыптастыру.

    Оқу жылы - 2
    Семестр 3
  • Топырақтану
    Несиелер: 6

    Курстың мақсаты – топырақ, оның пайда болуы, қасиеттері, дамуы және эволюциясы, географиялық таралу заңдылықтары және өсімдік жамылғысымен өзара байланыс туралы білімді қалыптастыру. Курс топырақтың шығу тегін, дамуын, құрылысын, құрамын, қасиеттерін, режимін, құнарлылығын, таралуын зерттеуге бағытталған. Курс топырақтың құрамын, қасиеттерін және режимдерін анықтау, топырақты қорғау және тиімді пайдалану бойынша іс-шараларды әзірлеу қабілетін қалыптастырады. Студент келесі құзыреттерді меңгереді: топырақ профилінің морфологиялық құрылымын және топырақ жамылғысының құрылымын диагностикалық белгілері бойынша және қабылданған жіктелуі мен номенклатурасы бойынша анықтау; топырақ түзілу факторларының өзара әрекеттесуіне байланысты топырақты қалыптастыру механизмін пайдалана отырып, Қазақстан аймақтары бойынша топырақ жамылғысының ерекшеліктерін анықтау;топырақ түзілу процестеріне және табиғи-климаттық аймақтар бойынша құнарлылықты қалыптастыруға экологиялық факторлардың өзара ықпалдасуын негіздеу.

    Оқу жылы - 2
    Семестр 4
  • Қоршаған орта туралы ілім
    Несиелер: 6

    Курстың мақсаты – студенттердің атмосфераның, гидросфераның, топырақтың экологиялық жағдайы және табиғи ортаның жағдайы туралы ақпарат алу әдістері туралы, табии ортаның биосфераның қазіргі және болашақтағы жағдайындағы рөлі туралы білімдерін қалыптастыру. Пән Жер қабықшасының құрылысы және Жердің геологиялық ерекшеліктері туралы, биосфера компоненттерінің өзара әрекеттесуінің негізгі заңдылықтары және шаруашылық қызметтің экологиялық салдары туралы білімді қалыптастырады. Студент келесі құзыреттерді меңгереді: биосфераның тұрақты жағдайын сақтау және топырақтың, гидросфера, атмосфераның қазіргі экологиялық жағдайын сипаттау; биосфераның болашақ және қазіргі жағдайында қоршаған ортаның ролін бағалау; алған білімдерін биосфераның тұрақты дамуын сақтау үшін тәжірибе жүзінде қолдану; табиғатты пайдаланудың қарқынды жағдайында адамның шаруашылық іс әрекетінің экологиялық салдарын және биосфераның кешендерінің өзара әрекеттесу заңдылықтары туралы білімдерін талдау; қоршаған ортаның ластануы туралы ақпаратты сыни бағалау.

    Оқу жылы - 2
    Семестр 4
  • Ландшафттар геофизикасы
    Несиелер: 5

    Курстың мақсаты – геожүйедегі органикалық заттардың өндірілуін және ландшафттар қызметінің геофизикалық негіздерін сипаттау және бағалау қабілетін қалыптастыру. Курс табиғи және антропогендік нысандардың физикалық ерекшеліктерін зерттеу үшін негіз қалыптастырады. Курс ландшафттардың негізгі физикалық қасиеттерін, осы қасиеттерді түсіндіретін физикалық заңдар мен заңдылықтарды, қазіргі заманғы ландшафттарда өтетін геофизикалық үрдістерді зерттеуге бағытталған. Студент келесі құзыреттерді меңгереді: жылулық, электрлік, магниттік және жеңіл құбылыстардағы антропогендік фактордың пайда болуын және көрінісін негіздеу және түсіндіру; дала геофизикалық деректерін өңдеу, талдау, синтездеу және корреляцияның формалары мен әдістерін анықтаңыз; геожүйелер мен жеке табиғи-аумақтық кешендердегі физикалық үдерістерді сипаттау үшін физикалық іргелі заңдармен жұмыс істеу және оларға адам қызметінің әсері; қоршаған әлемдегі түрлі физикалық процестер мен құбылыстарды бағалау.

    Оқу жылы - 2
    Семестр 4
  • Геоэкологиядағы ГИС-технологиялар
    Несиелер: 5

    Пәннің мақсаты – табиғи, агро және урбоэкожүйелердің негізгі компоненттерінің экологиялық жағдайы мен сапасын бағалау, моделдеу және болжау кезінде қазіргі заманғы ГАЖ қолдану қабілетін қалыптастыру. Курс ГАЖ технологияларының қазіргі заманғы әдістерін меңгеруге, Геоақпараттық модельдеу және қоршаған ортаның базалық компоненттерінің функционалдық-экологиялық сапасын бағалау саласында тәжірибелік дағдылар мен құзыреттіліктерді меңгеруге бағытталған. Студент келесі құзыреттерді меңгереді: геоэкологиялық карталарды құру кезінде ақпаратты қабылдау, сақтау, өңдеуге арналған бағдарламалық қамтамасыз етуді пайдалану; ақпараттық, техникалық және бағдарламалық геоэкологиялық картаға қойылатын талаптарды қалыптастыру; геоэкологиялық карталарды құру үшін қолданылатын ГАЖ-ны, құралдарды, әдістер мен құрылымдарды, модельдік ережелерді және деректерді өңдеу әдістерін таңдау және пайдалану; бастапқы картографиялық және басқа материалдарды салыстыру және дайын карталарды бағалау.

    Оқу жылы - 2
    Семестр 4
  • Геология және гидрогеология негіздері
    Несиелер: 5

    Курстың мақсаты–геологиялық ортаның қалыптасу негіздерін түсіну, жер асты суларын пайдалану мен қорғауды талдау, тау жыныстары–жер асты сулары – антропогендік құрылыстардың динамикалық жүйесінің жұмыс істеуін бағалау қабілетін қалыптастыру. Курс антропогенезді бағалау үшін инженерлік-геологиялық және гидрогеологиялық зерттеулердің графикалық материалдарын оқу және құру, геологиялық және гидрогеологиялық ақпараттың сапасы мен толықтығын бағалау дағдыларын қалыптастыруға бағытталған. Студент келесі құзыреттерді меңгереді: жер қыртысының геологиялық құрылымының ерекшеліктерін түсіндіру; қоршаған ортаға антропогендік әсері бар гидрогеохимиялық жағдайдағы өзгерістерді негіздеу; жерасты суларының сапасын олардың генетикалық классификациясы негізінде бағалау; жартас қасиеттерін бағалау әдістерін анықтаутау жыныстарына және жер асты суларына техногендік әсер ету аймақтарын картаға түсіру.

    Оқу жылы - 3
    Семестр 5
  • Жалпы гидрология
    Несиелер: 5

    Пәннің мақсаты – гидрофераның құрамы мен қасиеттерін, ғаламшарымыздың су ресурстарын, оның жекелеген бөліктерін, адамның су ресурстарын пайдалануын бағалау қабілетін қалыптастыру. Пән гидросфера нысандарында болып жатқан үрдістер мен заңдылықтарды түсіну болып табылады. Оқу курсы келесі мәселелерді зерттеуге бағытталған: теңіздердің, көлдердің, өзендердің, мұздықтардың, жер асты сулары мен батпақтардың гидрологиясы. Студент келесі құзыреттерді меңгереді: Жер бетінің ағынын, Жердің су балансын, жер және өзен бассейнін, судың физикалық-химиялық қасиеттерін, географиялық (гидрологиялық) номенклатурасын қалыптастырудың заңдылықтарын түсіну; негізгі су объектілерінің тізбесін, олардың ерекшелігін және гидрологиялық ресурстардың маңыздылығын және оларды пайдалануды түсіну; өзен бассейнінің морфометриялық сипаттамаларын, суды тұтынуды, су тасқыны үшін қуат көздерін және су режимінің фазаларын анықтау; жылдық ағынның негізгі гидрологиялық сипаттамаларын, оның жыл сайынғы бөлінуін, ағын судың гидрологиялық режимін есептейді.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 3
    Семестр 5
  • Токсикология және экологиялық нормалау негіздері
    Несиелер: 5

    Курстың мақсаты – химиялық қосылыстардың уыттылығын және олардың нормаларын анықтау қабілетін қалыптастыру. Курс зиянды заттардың ағзаға ену жолдарын, олардың токсикологиялық сипаттамаларын, әсер ету салдарын түсіну және экологиялық нормативтерді белгілеу үшін негіз қалыптастырады. Курс зиянды заттардың әртүрлілігін құрылымын және тірі ағзаларға әсерін зерттеуге, сонымен қатар оларды қоршаған ортада нормалауға бағытталған. Студент келесі құзыреттерді меңгереді: негізгі топтарды анықтауға және олардың миграциясын, трансформациясын, экожүйелерді жинақтауды, өмір сүруді ұйымдастыру және өсімдіктерден шығаруды түсінеді; организмдегі факторлардың әсер ету механизмін анықтау және оның орнықтылығын шектеу, стрессорлық ауытқулар ортасын адаптациялау;орташа өмір сүрудің және өмір сүрудің орташа көрсеткіштері мен тірі организмдердің төтенше жағдайларының анықталуын және олардың өмір сүру мүмкіндіктері, тірі организмдердегі метаболизм процесі.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 3
    Семестр 5
  • Қоршаған ортаны қорғаудың нормативтік-құқықтық негіздері
    Несиелер: 5

    Курстың мақсаты – қоршаған ортаны қорғау саласындағы негізгі заңнамалық-құқықтық және нормативтік құжаттарды түсіндіру қабілетін қалыптастыру. Курс нақты өмірлік жағдайларда қоршаған ортаны қорғау саласындағы заңнамалық базаны пайдаланудың әдістемелік негіздерін қалыптастырады. Курс Қазақстан Республикасының қоршаған ортаны қорғау саласындағы нормативтік-құқықтық актілерін зерттеуге және оларды практикалық қолдануға бағытталған. Студент келесі құзыреттерді меңгереді: Қазақстан Республикасындағы экологиялық-құқықтық қатынастар туралы алған білімдерін көрсетіңіз; Қазақстан Республикасының экологиялық саясатын түсіну; экологиялық бақылау мен қорғаудың құқықтық жүйесінің элементтерін меңгеру; экологиялық заңнаманың заңды талаптарын бағалау, олардың орындалуын бақылау; экологиялық менеджмент және қоршаған ортаны қорғау саласындағы аймақтық мәселелерді шешу үшін экологиялық және құқықтық дағдыларды қолдануға.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 3
    Семестр 5
  • Ауыл шаруашылығы экологиясы
    Несиелер: 5

    Пәннің мақсаты – ауыл шаруашылығы өнімдерін өндіруде топырақтың, өсімдіктердің және жануарлардың мүмкіндіктерін бағалау қабілетін қалыптастыру. Курс ластанған аумақтарды қайта құнарландыру және қалпына келтіру тәсілдері мен жолдарын негіздеу, жерді ауыл шаруашылық пайдалануға қайтару үшін табиғатты қорғау шешімдерін талдау, ауыл шаруашылық жерді пайдалану жобаларына экологиялық сараптама жүргізу дағдыларын қалыптастырады. Студент келесі құзыреттерді меңгереді: табиғи экожүйелер мен агроэкожүйелерде биогеохимиялық циклдердің қалыптасуының мәнін сипаттау; технологиялық ластанған аумақтарды қалпына келтіру және оңалту әдісі мен әдісін негіздеу; экологиялық қауіпсіз өнімдерді өндіру үшін ауыл шаруашылығы мақсатындағы жерлерді қайтару мақсатында қоршаған ортаны қорғау жөніндегі шешімдердің дұрыстығын талдайды; ауыл шаруашылығы мақсатындағы жерді пайдалану жобаларына қоршаған ортаға әсерді бағалауды жүргізу; құнарлылық деңгейін бағалау, ауыл шаруашылығының адаптивті-ландшафтық жүйесінде жерді пайдалану бағытын негіздеу.

    Оқу жылы - 3
    Семестр 5
  • Агрохимия
    Несиелер: 5

    Курстың мақсаты – жоғары өнімді алу үшін топырақтың құнарлылығын және өсімдік шаруашылығы өнімінің сапасын жақсарту қабілетін қалыптастыру. Пән ауылшаруашылыұ дақылдарды өсіру, тыңайтқыштарды тиімді пайдалану кезінде өсімдік, топырақ, тыңайтқыш арасындағы өзара байланыстытүсіну үшін негіз қалыптастырады. Пән заттар айналымы және егін шаруашылығында өсімдік, топырақ, тыңайтқыш арасындағы өзара байланысты және оларға химиялық препараттардың әсерін зерттейді. Студент келесі құзыреттерді меңгереді: маңызды ауылшаруашылық дақылдарының химиялық құрамының ерекшеліктерін және оның өнім сапасына ықпалын игеру; топырақтың агрохимиялық қасиеттерін және құнарлығың жоғарлату тәсілдерін анықтау. Минералдық және органикалық тыңайтқыштарды ұтымды қолдануда олардың құрамын, қасиеттерін, топырақпен әрекеттесу ерекшіліктерін бағалау; өсімдік, топырақ және тыңайтқыштар дың агрохимиялық сараптамаларын арындау, топырақтың агрохимиялық және радиологиялық тексерулер материалдарын тәжірибе қызметінде дұрыс пайдалану.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 3
    Семестр 5
  • Техносфера экологиясы
    Несиелер: 5

    Пәннің мақсаты – техносфера нысандарының адаммен, техногендік және табиғи ортамен өзара әрекеттесуін бағалау қабілетін қалыптастыру. Курс техносфераның қалыптасу ерекшеліктерін, оның қасиеттерін, оның нысандарының өзара, мекендеу ортасымен және адаммен өзара әрекеттесуін түсіну үшін негіз қалыптастырады. Курс табиғи және екіншілік ресурстарды тиімді пайдаланудың әдістері мен тәсілдерін зерттеуге бағытталған. Студент келесі құзыреттерді меңгереді: адамның және оның қызметінің қоршаған ортаға өзара әрекеттесуін талдау және биосфераның тұрақтылығын анықтайтын факторларды сипаттау; тіршілік ету ортасының факторлары мен қауіптерін (түрлері, жіктелуі, әрекет ету салалары, пайда болу көздері, қорғаныс теориясы) анықтау; техносфера қауіпсіздігі саласындағы нормативтік-техникалық базаны қолдануға; табиғи және климаттық жағдайлар ерекшелігін ескере отырып, қоршаған ортаға антропогендік әсерді бағалау; экологиялық жағдайды бағалау және қоршаған ортаның қауіпсіздігін қамтамасыз ету әдістерін қолданады.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 3
    Семестр 5
  • ҚР қоршаған ортаны қорғау саласындағы заңнамасы
    Несиелер: 5

    Курстың мақсаты – Қазақстан Республикасындағы экологиялық қатынастарды реттейтін негізгі құқықтық нормаларды түсіндіру және қоршаған ортаны қорғау және табиғатты тиімді пайдалану мәселелерін заңдық сауатты шешу қабілетін қалыптастыру. Курс қоршаған ортаны қорғау саласындағы мәселелерді заңды түрде шешу дағдыларын қалыптастырады. Курс студенттерді қоршаған ортаны қорғау саласындағы азаматтар мен заңды тұлғалардың құқықтары мен міндеттерімен таныстырады. Студент келесі құзыреттерді меңгереді: экологиялық құқықтық қатынастарда пайдаланылатын негізгі ұғымдар, Қазақстан Республикасының экологиялық заңнамасы жүйесі, оның принциптері мен құрылымы туралы алынған білімдерді көрсету; экологиялық құқық қатынастарында пайдаланылатын ұғымдар мен санаттардың негізгі мазмұнын түсіну; экологиялық менеджмент саласындағы проблемалық жағдайларды құқықтық тұрғыдан талдау; заңнамалық мән-жайларға баға беріп, экологиялық заңнаманың заңды фактілерін жіктеу.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 3
    Семестр 5
  • Табиғатты пайдаланудың экологиялық нормативтері
    Несиелер: 5

    Пәннің мақсаты – экологиялық нормативтерді белгілеу қағидаларын түсіну, экологиялық нормативтерді қолдану, экологиялық нормативтерге сәйкес қоршаған орта компоненттерінің сапасын бағалау қабілетін қалыптастыру. Курс экологиялық нормативтер тобын зерттеуге және оларды қолдануды негіздеуге, сапа нормативтерінің, эмиссиялар нормативтерінің және кешенді нормативтердің ерекшеліктерін белгілеуге, экологиялық нормативтерді әзірлеу тәртібін талдауға бағытталған. Студент келесі құзыреттерді меңгереді: экологиялық стандарттарды белгілеу принциптерін түсіну; экологиялық нормаларды пайдалануды негіздейді; кәсіптік қызметте экологиялық стандарттарды қолдануға; экологиялық стандарттар топтарын: қоршаған орта сапасының нормативтерін, шығарындылар стандарттары мен кешенді стандарттарды ажырата білу; экологиялық стандарттарды әзірлеу тәртібін талдайды.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 3
    Семестр 5
  • Геоэкология
    Несиелер: 5

    Курстың мақсаты – Жердің географиялық қабықшасының даму заңдылықтарын, аумақтардың аймақтық және жергілікті ерекшелігін түсіну қабілетін қалыптастыру; геоэкологиялық мәселелерді шешу жолдарын анықтау үшін тетіктерді талдау. Курс географиялық ортаның табиғи дамуы мен антропогендік әсерінің нәтижесінде өзгеруін зерттеу үшін негіз қалыптастырады. Курс аймақтық және жергілікті геоэкологиялық мәселелердің көріністері туралы түсінік қалыптастыруға бағытталған. Студент келесі құзыреттерді меңгереді: геосфералар мен әлеуметтік саланы интеграциялау үшін геоэкологияның пәнаралық сипатын негіздеу; табиғи және техногендік геосистемалардың геоэкологиялық аспектілерін түсіндіру; геожүйелердің қоршаған орта факторларының тұрақтылығын бағалау; атмосфераға, литосфераға, гидросфераға, педосфераға техногенді әсер етуді енгізу арқылы табиғи және техногендік апаттардың зардаптарын болжау;климаттық факторлардың және әлеуметтік өндірістің даму көрсеткіштерінің өзара байланысын анықтау.

    Оқу жылы - 3
    Семестр 5
  • Бейімделген ландшафттық егіншілік
    Несиелер: 5

    Курстың мақсаты – агроөнеркәсіп кешенінің базалық құрамдас бөлігі ретінде егіншіліктің экологиялық жүйесін негіздеу қабілетін қалыптастыру. Курс егіншіліктің жаңа технологияларын енгізу және территорияны агроэкологиялық талдауда қазіргі заманғы тәсілге ие егіншіліктің бейімделу-ландшафтық жүйесінің негізін т-ануға бағытталған. Курс ландшафты аудандастыруды, агроландшафттардың әртүрлі түрлерін (орман шалғындық мелиорациялық-ирригациялық, дефляцияға қарсы) зерттеу үшін негізді қалыптастырады. Студент келесі құзыреттерді меңгереді: адапттивті-ландшафты егіншіліктің экологиялық жүйесінің негізін түсіндіру; адаптивті-ландшафтық егіншілік жобасын жасау үшін агроландшафтар түрлерін және оларға бейімделген формалары мен әдістерін айқындау; ауыл шаруашылық ландшафттарының кейбір түрлеріне қазіргі заманғы агротехникалық техниканы таңдау үшін пәнаралық пәндер бойынша алынған нәтижелерді басқару; тақырыптық карталар жасау әдістерін ҮГЗ технологияларды пайдалана отырып, алынған нәтижелерді қорыту және территорияның ландшафтық карталарын жасауды игеру.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 3
    Семестр 6
  • Геоурбанистика
    Несиелер: 5

    Пәннің мақсаты – қоныстандыру орындарының қоршаған табиғи ортамен өзара арақатынасының мәселелерін сипаттау және талдау қабілетін қалыптастыру. Курс қала аумағындағы жасанды және табиғи ортаның өзара әрекеттесуін, урбанизация үрдістерін, қалалық жүйелердің даму кезеңдерін түсіну негіздерін қалыптастырады. Курс урбанизация үрдістерінің динамикасы мен заңдылықтары, қалалық жүйелердің кеңістіктік ұйымдастырылуы мен қызмет етуі туралы түсініктерді қалыптастыруға бағытталған. Студент келесі құзыреттерді меңгереді: қалалық жүйелердің эволюциясының негізгі кезеңдері арқылы урбанизацияның кеңістіктік үлгілерін дәлелдеу; ғарышты ұйымдастырудағы қалалардың рөлін, олардың құрылымы мен даму динамикасын бағалаңыз; қалалық ортадағы экологиялық мәселелерді анықтау; қаланың әлеуметтік-экономикалық және экологиялық кешенін зерттеуге әдістемелік тәсілдерді жүргізу; табиғи орта сапасын өзгерту және аудандық жоспарлауды жобалау кезінде аймақтың геоэкологиялық қасиеттерін ескере отырып, сіздің көзқарасыңызды қалыптастыру.

    Оқу жылы - 3
    Семестр 6
  • Экологиялық менеджмент
    Несиелер: 5

    Пәннің мақсаты – кәсіпорынның экологиялық қызметін талдау, ЭМ жүйесін енгізу және олардың тиімділігін бағалау, басқарушылық шешімдерді әзірлеу және қабылдау қабілетін қалыптастыру. Курс өнімнің экологиялық айналымын бағалау, ИСО 14000 халықаралық стандарттары негізінде ЭМ жүйелерін іске асыру және енгізу үшін қабілеттілікті қалыптастырады. Курс ЭМ теориялық негіздері мен заманауи технологияларын зерттеуге бағытталған; экологиялық саясатты және кәсіпорынның экологиялық қызметін жоспарлауды анықтайды. Студент келесі құзыреттерді меңгереді: ISO 14001-нің экологиялық менеджмент жүйелеріне, қоршаған ортаны басқару саласындағы қызметті реттейтін заңнамалық базаға қойылатын талаптарды қолдану; экологиялық дағдарыс жағдайын жасау туралы шешім қабылдау үшін кәсіпорынның экологиялық қызметін талдау; экологиялық менеджмент жүйелерінің аудитін жүргізу критерийлерін және бағдарламаларын әзірлеу.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 3
    Семестр 6
  • Өндірістің экологиялық-экономикалық негіздері
    Несиелер: 5

    Курстың мақсаты – кәсіпорындардың экологиялық қызметін экономикалық бағалау, табиғи ресурстарды пайдаланғаны үшін және қоршаған ортаны ластағаны үшін төлемдерді есептеу қабілетін қалыптастыру. Курс табиғатты тиімді пайдаланудың экономикалық негіздерін, табиғатты пайдалануды реттеудің әкімшілік және экономикалық тетіктерін зерттеуге, ҚР-да табиғи ресурстарды пайдалануды реттейтін негізгі нормативтік-құқықтық актілерді қолдануды негіздеуге, кәсіпорынның экологиялық менеджмент жүйесін ұйымдастыруға бағытталған. Студент келесі құзыреттерді меңгереді: экономикалық қызметтің әр түрлі салаларының дәстүрлі және жаңа технологияларының технологиялық үрдістерін сипаттау және олардың параметрлерін, олардың өндірістің экологиялық және экономикалық көрсеткіштеріне әсері; өндіріс технологиялары мен оның орналасу факторлары, өндірістік параметрлер мен табиғи ортадағы антропогендік өзгерістер арасындағы өзара байланысты анықтау; өндірістің техникалық, экономикалық және экологиялық көрсеткіштеріне сәйкес орналасу факторларын анықтау.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 3
    Семестр 6
  • Жер қойнауының экологиясы
    Несиелер: 5

    Пәннің мақсаты – литосфераның экологиялық функцияларын, жер қойнауын тиімді және кешенді пайдалану саласындағы талаптарды, жер қойнауын пайдалануды басқарудың құқықтық және экономикалық тетіктерін талдау қабілетін қалыптастыру. Курс ҚР заңнамасына, жер қойнауын пайдалануды мемлекеттік реттеу жүйесіне сәйкес жер қойнауын пайдалану қағидаларын түсінудің әдістемелік негіздерін қалыптастыруға бағытталған. Курс өндіруші кәсіпорындардың табиғатты қорғау іс-шараларын әзірлеу дағдыларын қалыптастырады. Студент келесі құзыреттерді меңгереді: Қазақстан Республикасының заңнамасына сәйкес жер қойнауын пайдаланудың негізгі ұғымдары мен принциптерін түсіндіру; Қазақстан Республикасының жер қойнауын пайдалануды мемлекеттік реттеу жүйесін және Қазақстан Республикасының жер қойнауын пайдалану төлемдер жүйесін талдау; орнықты жер қойнауын пайдалану саласындағы нормативтік-құқықтық базаны қолданады; Қазақстан мен әлем экономикасындағы жер қойнауын пайдаланудың жай-күйін бағалау; жер қойнауын тұрақты пайдалану бойынша қоршаған ортаны қорғау жөніндегі шараларды әзірлеу.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 3
    Семестр 6
  • Метеорология және климатология
    Несиелер: 5

    Пәннің мақсаты – атмосфераның құрамы мен қасиеттерін бағалау және атмосферада өтетін негізгі физикалық үрдістердің табиғатын түсіну қабілетін қалыптастыру. Пән атмосферада өтетін негізгі физикалық үрдістерді түсіну болып табылады. Оқу курсы келесі мәселелерді зерттеуге бағытталған: атмосфераның құрамы мен құрылысы; атмосфера статикасының негіздері; күн радиациясының өзгеру үрдістері, ауа райы мен климаттың қалыптасуы. Студент келесі құзыреттерді меңгереді: атмосфераның құрамы мен құрылымын, жылу берудің, ылғалды айналымның және атмосфералық айналымның принциптері мен заңдылықтарын, физикалық үдерістер мен ауа-райы мен климатты анықтайтын факторларды сипаттау; климаттық типтерді климаттық аймақтарға бөлудің, ауа-райының және климаттың аймақтық ерекшеліктерінің сапалы және сандық бағалауын қамтамасыз етудің негізгі тәсілдерін анықтау; белгілі бір аймақтың климаттық ресурстарын талдау және метеорологиялық және агрометеорологиялық болжамдар мен есептеулерді жасау.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 3
    Семестр 6
  • Топырақ мелиорациясы
    Несиелер: 5

    Курстың мақсаты – Қазақстан үшін өзекті топырақ мелиорациясының қазіргі жағдайы мен болашақтағы дамуын түсіну, ауыл шаруашылығын қарқындату және агроценоздардың экологиялық тұрақтылығының тәсілі ретінде суармалы мелиорациялар мен тұздалған топырақты мелиорациялауды түсіну қабілетін қалыптастыру. Курс жоғары өнімді алу үшін мелиорацияны жүргізу үшін теориялық негіздерді қалыптастыруға, ауыл шаруашылығы және орман шаруашылығы өндірісінің үрдістерін оңтайландыруға бағытталған. Студент келесі құзыреттерді меңгереді: топырақтың қасиеттері мен режимдерін талдап, оларға мелиоративтік іс-шаралардың қажеттілігін анықтау; топырақ түзілуінің экологиялық жағыдайларына байланысты мелиоративтік іс-шараларды жобалау; топырақтың түздану және сортаңдануымен күресуге арналған тәсілдер мен шараларды дайындау, экологиялық жағыдайларына байланысты агроценоздардың өнімділігін және құнарлығын көтеруге арналған іс-шараларды әзірлеу; суаруға игерілген және рекультивацияланған (қалпына келтірілген) жерлердің мелиоративтік болжауын жасау.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 3
    Семестр 6
  • Өнеркәсіп өндірісінің экологиясы
    Несиелер: 6

    Курстың мақсаты – өнеркәсіптік өндіріс жағдайында қоршаған ортаның сапасын сақтау бойынша негізделген инженерлік-техникалық іс-шараларды әзірлеу қабілетін қалыптастыру. Курста өндірістің әртүрлі салаларының негізгі экологиялық мәселелері, өндірістік кәсіпорындарда қоршаған ортаны қорғау шаралары мен технологиялары, газдарды, ағынды суларды тазарту құрылғылары, топырақты тазалау, қалдықтарды кәдеге жарату шаралары қарастырылады. Студент келесі құзыреттерді меңгереді: жеке өндірістің ластағыш заттарын және өнеркәсіптік өндірістердің кешенін және олардың қоршаған ортаға әсерін жіктеу; өнеркәсіптік кәсіпорындардың теріс әсерін анықтау, анықтау және болжау; атмосфераға, литосфераға, гидросфераға, педосфераға жасанды әсер етудің табиғи және техногендік апаттардың зардаптарын болжау;жеке салалардың қоршаған орта ресурстарымен өзара әрекеттесуін талдау; қолданыстағы өндірістердің қоршаған ортаға теріс әсерін төмендету жолдарын және әдістерін таңдау және өнеркәсіптік кәсіпорындардың технологиялық үрдістерін жасылдандыру.

    Оқу жылы - 3
    Семестр 6
  • Табиғатты пайдаланудың экономикалық негіздері
    Несиелер: 5

    Пәннің мақсаты – табиғи ресурстарды бағалау және табиғатты пайдалану үшін, қоршаған ортаны ластағаны үшін және оның ластануынан болған экономикалық залал үшін төлемдерді есептеу қабілетін қалыптастыру. Курс табиғатты пайдалануды реттеудің әкімшілік және экономикалық тетітерін түсінудің әдістемелік негіздерін қалыптастыруға, табиғи ресурстарды экономикалық бағалауға, қоршаған ортаны ластаудан экологиялық төлемдер мен экологиялық залалды есептеуге бағытталған. Студент келесі құзыреттерді меңгереді: табиғи ресурстарды пайдалану және қоршаған ортаны ластау үшін төлемдерді қалыптастыру тетіктерін түсіну; табиғи ресурстарды пайдалануды реттейтін заңдар мен өзге де нормативтік құқықтық актілердің әр түрлі нормаларын қолдануға; қоршаған ортаны басқарудың экономикалық механизмдерін негіздеу;қоршаған ортаның ластануынан, табиғи ресурстарды пайдаланудан және қоршаған ортаға шығарындылардан қоршаған ортаға келтірілген залалды есептеу.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 3
    Семестр 6
  • Қалдықтарды басқару
    Несиелер: 5

    Курстың мақсаты – нақты аумақтарда табиғатты қорғау жұмыстарын жүзеге асыру үшін өндіріс және тұтыну қалдықтарын басқарудың қазіргі заманғы жүйесін бағалау қабілетін қалыптастыру. Курс қалдықтарды жою және қайта өңдеу әдістерімен, қалдықтармен жұмыс істеу жүйесін ұйымдастырумен, қалдықтардың пайда болу нормаларымен танысуға, кәсіпорында қалдықтарды басқару сызбасын, қалдықтардың пайда болу нормативтері мен орналастыру лимиттерінің жобаларын әзірлеуге бағытталған. Студент келесі құзыреттерді меңгереді: қалдықтармен жұмыс істеу саласындағы нормативтік-құқықтық құжаттармен жұмыс жасау;қалдықтармен жұмыс iстеу жөнiндегi қызметке қадағалауды тексеру және қалдықтармен жұмыс iстеу саласында құқық бұзушылықтарды анықтау; өндіріс және тұтыну қалдықтарын басқару саласындағы есептілік құжаттарын жасау және қалдықтармен жұмыс істеу саласындағы лицензиялау рәсімін өту; қалдықтарды кәдеге жарату және оларды иелену лимиттерінің нормативтерін, қалдықтарды басқару схемаларын әзірлеу.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 4
    Семестр 7
  • Ландшафттарды қалпына келтіру
    Несиелер: 5

    Пәннің мақсаты – деградацияланып бүлінген және ластанған ландшафттарды бағалау және оларды қалпына келтіру бойынша іс-шараларды әзірлеу қабілетін қалыптастыру. Курс жерді қайта қалпына келтіру сызбаларын әзірлеу, өнеркәсіптік кәсіпорындардың қоршаған ортаға теріс әсерін азайту үшін табиғатты қорғау шараларын ұйымдастыру үшін негіз қалыптастырады. Курс ландшафтарды қалпына келтіру бағыттары мен кезеңдерін зерделеуге, көрсетілген саладағы нормативтік құжаттарды зерттеуге бағытталған. Студент келесі құзыреттерді меңгереді: Қазақстанда тозған ауыл шаруашылық жерлеріне егжей-тегжейлі баға беру; бұзылған табиғи және техногенді пейзаждардың мелиорация кезеңдері мен кезеңдерін сипаттау; бүлінген жерлердің әртүрлі санаттарын оңалту және қорғау жөніндегі шараларды және оларды ұтымды пайдалану жолдарын анықтау; бұзылған жерлерді рекультивациялаудың технологиялық схемаларын әзірлеу және жерді мелиорациялаудың негізгі бағыттарын таңдауды негіздеу;тау-кен өнеркәсібі, мұнай-газ, қайта өңдеу кәсіпорындарының қоршаған ортаға теріс әсерін азайту мақсатында экологиялық шаралар кешенін ұйымдастыру.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 4
    Семестр 7
  • Ландшафттану және аудандастыру
    Несиелер: 5

    Пәннің мақсаты – қолданбалы ландшафттану әдістерімен табиғи кешендердің әртүрлі типтеріндегі антропогендік жүктемені бағалау қабілетін қалыптастыру. Курс табиғи ландшафтардың жіктелуі мен морфологиялық құрылымын, олардың геожүйелерді қалыптастырудағы рөлін, ландшафтты қалыптастырудағы және қызмет етуіндегі әр түрлі факторлардың рөлін, ландшафттарды аумақтық ұйымдастыру мәселелерін, антропогендік өзгерістердің табиғи ландшафттарға әсер ету мәселелерін, ландшафтты зерттеу әдістерін қарастырады. Студент келесі құзыреттерді меңгереді: ландшафтық динамиканың, ландшафтық генезистің маңызды факторлары мен Жердің ландшафтық конверттері эволюциясының кезеңдерін, географиялық аймақтың негізгі теориялық және әдіснамалық ережелерін түсіндіру; Жердің ландшафтының белгілі бір түрлерінің құрылымы мен жұмыс істеу ерекшеліктерін сипаттау, олардың морфологиялық бірліктерін және геохимиялық ерекшеліктерін ажырату;әртүрлі әдіснамалық әдістермен географиялық аймақтарды картаға түсіру; ландшафтарды дамытудың ағымдағы экологиялық жағдайы мен перспективаларын бағалау.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 4
    Семестр 7
  • Кәсіпорынның экологиялық құжаттамасы
    Несиелер: 5

    Пәннің мақсаты – экологиялық құжаттаманы әзірлеу және кәсіпорынның экологиялық есебін жүргізу қабілетін қалыптастыру. Курс экологиялық жобалау негіздерін, өндірістік мониторинг рәсімдерін, ластану көздерін түгендеуді түсіну үшін базаны қалыптастырады. Курс ШРШ, ШРТ, ҚОН, экологиялық паспорт, №2ТП "Ауа", №2ТП "Су", №3 "Уытты қалдықтар", №4ҚО жобаларын әзірлеу әдістемелерін зерттеуге бағытталған. Студент келесі құзыреттерді меңгереді: Қазақстан Республикасының экологиялық заңнамасының негізгі талаптарын қолданады; экологиялық салық, статистикалық есептілік, қауіпті қалдықтар туралы есеп беру, өндірістік экологиялық бақылау бойынша құжаттарды жүргізу және экологиялық нысандарды толтыру; кәсіпорынның рұқсаттарын әзірлеу және үйлестіру; ШРШ, ШРТ, ҚОН, қалдық паспорттары және т.б. жобаларын әзірлеу; экостатистикадағы кәсіпорындардың қызметін талдау және табиғат қорғау шараларын жоспарлау.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 4
    Семестр 7
  • Экологиялық сараптама және аудит
    Несиелер: 5

    Курстың мақсаты – экологиялық сараптама және аудит рәсімдерін жүргізу, оларды шет елдерде және Қазақстанда ұйымдастыру қабілетін қалыптастыру. Курс сараптама және аудит жүргізудің негізгі ұғымдары мен ережелерін түсіну үшін негіз қалыптастырады. Курс нормалар мен ережелер жүйесімен, экологиялық сараптама және аудит, қоршаған ортаны қорғау, табиғатты тиімді пайдалану бойынша нормативтік құжаттармен таныстырады. Студент келесі құзыреттерді меңгереді: қоршаған ортаға әсерді бағалау мен аудитті жүргізудің түрлері, тәртібі, принциптері мен шарттарын түсіну және ажырату; жоспарланған шаруашылық және өзге де қызметтің нақты жобалары үшін әртүрлі деңгейлерде қоршаған ортаға әсерді бағалау және аудитті әзірлеу алгоритмдерін қолдану; қоршаған ортаға әсерді бағалау және аудит саласында ақпарат алу мен талдаудың принциптері мен әдістерін талдау және қолдану; экологиялық сараптама мен аудитті ұйымдастыру.

    Оқу жылы - 4
    Семестр 7
  • ҚОӘБ кезеңдері мен рәсімдері
    Несиелер: 5

    Пәннің мақсаты – қолданыстағы және жоспарланғаннысандардың қоршаған ортаға әсерін бағалау рәсімін жүргізу қабілетін қалыптастыру. Курс ҚОӘБ рәсімін түсіну және ҚОӘБ жобаларын әзірлеу үшін теориялық негізді қалыптастырады. Курс ҚОӘБ жүргізудің қағидалары мен әдістерін зерттеуге, қоршаған ортаға әсерді бағалаудың әртүрлі матрицаларын қолдануға, ҚОӘБ жобаларында қабылданған шешімдерді негіздеуге бағытталған. Студент келесі құзыреттерді меңгереді: жобаны әзірлеу үшін ҚОӘБ әдістерін және тәжірибелік әдістерін таңдайды; әртүрлі кезеңдерде шаруашылық және өзге де қызметтің экологиялық негіздемесін жасау ережелері мен рәсімдерін: халықтың денсаулығы мен әлеуметтік-экономикалық зардаптарына ықтимал әсерін ескере отырып, инвестициялардың техникалық-экономикалық негіздемесі, жобаның техникалық-экономикалық негіздемесі; экономикалық қызметтің түрлі түрлерінің нақты ҚОӘБ жобаларын талдау және салыстыру және олардың артықшылықтары мен кемшіліктерін айқындау.

    Оқу жылы - 4
    Семестр 7
  • Табиғатты қорғау қызметін ұйымдастыру және жоспарлау
    Несиелер: 5

    Пәннің мақсаты – қоршаған ортаға теріс әсерді болдырмау, азайту немесе жою бойынша табиғатты қорғау іс-шараларын әзірлеу және негіздеу қабілетін қалыптастыру. Курс табиғатты пайдалану және қоршаған ортаны қорғау саласындағы басқару және бақылау негіздерін қалыптастыруға бағытталған. Курс табиғат қорғау іс-шараларын әзірлеу, экологиялық есептің формаларын толтыру және табиғатты пайдалануға рұқсатты рәсімдеу дағдыларын қалыптастырады. Студент келесі құзыреттерді меңгереді: қоршаған ортаны қорғау және экологиялық қауіпсіздік саласындағы мемлекеттік басқару жүйесін сипаттау; кәсіпорындардың мемлекеттік және өндірістік экологиялық мониторингісін ұйымдастыру және жүргізу; кәсiпорынға экологиялық қызметтiң жұмысын ұйымдастыру, экологиялық мәселелер бойынша мемлекеттiк статистикалық есептiлiктi жүргiзу, кәсiпорын үшiн рұқсаттарды ресiмдейдi және алу.

    Оқу жылы - 4
    Семестр 7
  • Шөлтану
    Несиелер: 5

    Пәннің мақсаты – шөлейттену факторларын, себептерін талдау, шөлейттену мәселелерін шешу үшін және онымен күресу бойынша шараларды әзірлеу қабілетін қалыптастыру. Курс шөлейттенудің дамуына жол бермеу мақсатында аймақтың климаттық және геоморфологиялық ерекшеліктерін бағалау дағдыларын қалыптастырады. Пән шөлейттену типтерін, критерийлерін, факторларын және қазіргі жағдайын, онымен күресу әдістерін зерттеуге бағытталған. Студент келесі құзыреттерді меңгереді: аймақтың аймақтық ерекшеліктері, шөлдену проблемалары, шөлдену критерийлері; шөлейттенуге және топырақтың тозуының себептеріне, жерді техногендік бұзуға әкелетін факторлар; шөлейттену проблемаларын шешу үшін алынған білімді ойлау және шөлденудің теріс процестеріне қарсы күрес шараларын әзірлеу;шөлейттенудің алдын алу мақсатында аймақтың климаттық және геоморфологиялық ерекшеліктерін тәуелсіз бағалауды жүргізеді;тозған жерлерді қалпына келтіру және топырақ құнарлылығын қалпына келтіру жөніндегі шараларды түсіндіреді.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 4
    Семестр 7
  • Экологиялық стандарттау және сертификаттау
    Несиелер: 5

    Пәннің мақсаты – кәсіпорынның экологиялық мақсатын, бағдарламасын және саясатын әзірлеу, қоршаған ортаны қорғау саласындағы стандарттарды талдау және қолдану, экологиялық менеджмент жүйесін сертификаттауды бағалау қабілетін қалыптастыру. Курс өнім сапасының көрсеткіштері мен бағалауын, стандарттау мен сертификаттаудың мемлекеттік және халықаралық жүйелерінің даму кезеңдері мен болашағын, стандарттау бойынша нормативтік құжаттарды зерделеуге бағытталған. Студент келесі құзыреттерді меңгереді: қоршаған ортаны стандарттау мен сертификаттаудың қазіргі заманғы жүйесінің мазмұнын, құрылымын, құқықтық және экономикалық негіздерін түсіну; эко-таңбалау өнімдерін қолданудың мағынасы мен принциптерін түсіндіру;халықаралық және отандық стандарттарды құру принциптерін салыстыру, стандарттау бойынша стандарттар мен басқа да нормативтік құжаттарды қолдану ережелерін түсіндіру;қоршаған ортаны стандарттау мен сертификаттауды реттейтін қолданыстағы заңнаманы қолдануға және қолдануға еркін болуға.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 4
    Семестр 7
  • Гляциология негіздері
    Несиелер: 5

    Пәннің мақсаты – климаттың өзгеруіне байланысты мұздықтардың қазіргі мәселелерін, мұздар режиміне антропогендік әсерді талдау және болашақта мұздықтардың өзгерістерін болжауқабілетін қалыптастыру. Курс мұздықтарды, олардың заңдылықтарын және физикалық-географиялық жағдайларды ескере отырып таралуын, мұздықтардың қазіргі заманғы режимінің болашағын болжауды, табиғатта мұздықтардың әртүрлі түрлерінің пайда болуын қарастырады. Студент келесі құзыреттерді меңгереді: әлемнің мұзды аймақтарын, мұздақтың ауытқуының факторларын және климаттық циклдерін, себептерін, өмір сүру жағдайларын, көшкіндерді және мұздақ селдерінен шыққан факторларды тізбелеу; жердегі қар жамылғысының қалыптасу және таралу заңдылықтарын, мұздың физика-механикалық қасиеттерін және мұздықтардың қозғалыс түрлерін, жаңа және теңіз мұзының пайда болу механизмін және қасиеттерін сипаттау; гляциологияның заманауи мәселелерін басшылыққа алуға.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 4
    Семестр 7
  • Қоршаған орта және табиғи ресурстар мониторингі
    Несиелер: 6

    Пәннің мақсаты – қоршаған ортаға қолайсыз табиғи және антропогендік әсердің себептері мен салдарын және оларды анықтау тәсілдерін бағалау қабілетін қалыптастыру. Пәнді оқу кезінде мониторингтің мақсаты, геоэкологиялық аудандастыру, мониторингтік зерттеулердің негізгі қағидалары, экологиялық геомониторингті ұйымдастыру және жүргізу, бақылау және бақылау әдістерінің жүйесі қарастырылады. Студент келесі құзыреттерді меңгереді: қоршаған орта мониторингінің мақсаты, жіктемесі мен қағидаттарын түсіну; су, жер ресурстары, орман ресурстары, геологиялық ортаның, биологиялық және басқа да табиғи ресурстардың жай-күйінің мониторингінің ерекшеліктерін ажырата білу; қоршаған ортаның жай-күйін бақылау мен бағалаудың әр түрлі әдістерін қолдануға; экологиялық мониторинг бағдарламаларын әзірлеу; қоршаған орта мен табиғи ресурстар мониторингін жүргізуді жоспарлау, ұйымдастыру және жүргізу.

    Оқу жылы - 4
    Семестр 7
  • Топырақты бонитеттеу
    Несиелер: 5

    Курстың мақсаты – топырақтың сапасын бағалау, бонитет балдары негізінде ауыл шаруашылығы дақылдарының өнімділігін есептеу және оны арттыру бойынша ұсыныстар беру қабілетін қалыптастыру. Курс топырақты диагностикалау, сапалы бағалау, жіктеу және агроөндірістік топтастыру бойынша практикалық дағдыларды меңгеруге бағытталған. Курс аумақты аймақтарға бөлу, тиімді пайдалануды жоспарлау, саралау, ауыл шаруашылығы өндірісін мамандандыру бойынша ұсыныстарды әзірлеу үшін негізді қалыптастырады. Студент келесі құзыреттерді меңгереді: топырақ бонитировкасында дақылдардың көпжылдық орташа өнімділігімен коррелятивтік байланыстағы қасиеттрін бағалау принциптері мен әдістерін игеру; топырақ зоналары мен зонашаларында жетекші дақылдардың орташа көпжылдық өнімділігі және топырақ қасиеттері мен режимдерінің мәліметтері бойынша бонитировкалық зерттеулер материалдарына статистикалық өңдеуді жүзеге асыру; топырақтың құнарлығын бағалау үшін дақылдар өнімділігі мен коррелятивтік байланыстағы оның физикалық, су-физикалық, химиялық және биологиялық қасиеттері мен режимдерін далалық, аспаптық және зертханалық зерттеулермен орындау.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 4
    Семестр 7
  • Код ON2

    2. қоршаған ортаға мониторинг жүргізу үшін ақпаратты жинау және өңдеу, талдаудың қазіргі заманғы әдістерін және ГАЖ-технологияларды қолдана отырып, қоршаған орта жай-күйінің деректер базасын қалыптастыру;

  • Код ON10

    10. әртүрлі салаларда табиғи ресурстарды тиімді пайдалану және қоршаған ортаны қорғау жөніндегі іс-шараларды әзірлеу;

  • Код ON1

    1. қоршаған ортаның жай-күйін бағалау үшін қоршаған орта компоненттеріндегі физикалық және химиялық процестерді, атмосфераның, гидрофераның, литосфераның құрылысын, құрамын, қызметін және экологиялық жағдайын, пайдалы қазбаларын пайдалану перспективасын түсіну және ГАЖ-технологияларын қолданып, тақырыптық карталарды құру;

  • Код ON9

    9. зертханалық талдаулардың нәтижелерін, қоршаған ортаны қорғау саласындағы өзекті нормативтік-құқықтық базаны пайдалана отырып, шаруашылық қызметтің қоршаған ортаға әсеріне бағалау жүргізу;

  • Код ON5

    5. табиғи-техногендік жүйелердің экологиялық қауіпсіздігін қамтамасыз ету және табиғатты ұтымды пайдалану жөнінде ұсынымдар әзірлеу үшін табиғи ресурстарды пайдалану, жер қойнауын және қоршаған ортаны қорғау саласындағы нормативтік құжаттарды талдау және қолдану;

  • Код ON7

    7. топырақ құнарлылығын және басқа да қасиеттерін жақсарту үшін ландшафтық егіншілік, жерді қайта өңдеу әдістері мен тәсілдерін меңгеру;

  • Код ON8

    8. кәсіби қызметте нормативтік-құқықтық актілерді қолдану, экологиялық нормалаудың негіздерін ескере отырып экологиялық құжаттаманы жүргізу, табиғи ресурстарды пайдаланудың және қоршаған ортаны ластаудың экономикалық тетіктеріне бағдарлау жасау;

  • Код ON4

    4. қоршаған орта компоненттерінің сынамаларын алу жолымен биологиялық әртүрлілікті сәйкестендіру және сипаттау бойынша ландшафттардың, топырақтың, жер үсті және жер асты суларының құрамы мен қасиеттерінің құрылысы мен жұмыс істеуіне геохимиялық және геофизикалық зерттеулер жүргізу;

  • Код ON3

    3. жоғары математика, физиканың іргелі бөлімдері, экологиялық ақпаратты өңдеу және талдау үшін жалпы жертану саласындағы базалық білімдерін көрсету;

  • Код ON6

    6. шаруашылық қызмет субъектісінің экологиялық сараптамасы мен экологиялық аудитінің мәнін түсіну және оларды жүргізуді ұйымдастыру;

  • Код ON11

    11. аймақтық және жергілікті деңгеде (кәсіпорында) табиғатты қорғау қызметін, экологиялық менеджмент жүйесін, өнімдерді, үрдістер мен қызметтерді экологиялық стандарттауды және сертификаттауды ұйымдастыру;

  • Код ON12

    12. азаматтық ұстанымды қалыптастыру үшін қоғамның тарихи дамуының негізгі кезеңдерін талдау, дүниетанымдық ұстанымды қалыптастыру үшін философиялық білімнің негіздерін пайдалану, Геоэкология және табиғатты пайдалану саласындағы базалық ақпаратты мемлекеттік, орыс және шет тілдерінде түсіну, баяндау және сыни талдау, ұжымда жұмыс істеу, әлеуметтік, этникалық, конфессиялық және мәдени айырмашылықтарды төзімді қабылдау.

Top