6B01701 Қазақ тілі мен әдебиет пәндерінің мұғалімі в Х.Досмұхамедов атындағы Атырау университеті
-
Білім беру бағдарламасының мақсаты тіл білімі және әдебиеттану, оқыту әдістемесі саласында кәсіби құзыреттілікті меңгерген қазақ тілі мен әдебиеті мұғалімін даярлау
-
Академиялық дәреже Бакалавриат
-
Оқыту тілі Қазақша
-
Оқу мерзімі 4 года
-
Кредиттер көлемі 240
-
Білім беру бағдарламаларының тобы B016 Қазақ тілі мен әдебиеті мұғалімдерін даярлау
-
ҰБТ-дағы пәндер Қазақ тілі және Қазақ әдебиеті
-
Білім беру саласы 6B01 Педагогикалық ғылымдар
-
Дайындық бағыты 6B017 Тілдер және әдебиет бойынша мұғалімдерді даярлау
Пәндер
-
Қазақ халық ауыз әдебиеті
Пән мақсаты: халық ауыз әдебиеті мұраларының туу, таралу, сақталу ерекшелігі мен қазақ фольклорының қалыптасу кезеңдері, зерттелу тарихы, әр түрлі жанрлары, ауыз әдебиетінің жекеленген нұсқалары, олардың поэтикасы туралы, мәлімет беру. Мазмұны: ауыз әдебиеті мұраларының мәтінімен таныстыру, шығармаларының идеялық, эстетикалық табиғатын ұғындыру, көркемдік ерекшелігіне талдау жасау. Қазақ халық ауыз әдебиетінің кейінгі әдебиетке тигізген әсерін саралау.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Тіл біліміне кіріспе
Пәннің мақсаты-студенттердің тіл табиғаты мен тіл туралы ғылымның міндеттерін дұрыс, теориялық тұрғыдан дұрыс түсінуіне ықпал ету. Мазмұны: тіл білімінің ғылым жүйесіндегі орны, тілдің әлеуметтік мәні және оның құрылымы, Тіл және ойлау, сөйлеу; тілдің пайда болуы және оның тарихи дамуы, тілдердің тарихи даму заңдылықтары, фонетика, фонеманың функциялары, қоғам мен тілдің дамуындағы жазудың рөлі, лексикология бөлімдері, сөзге тән негізгі белгілер, сөзжасам мен грамматиканы зерттеу объектісі, тілдің даму заңдылықтары, тілдердің өзара әсері, әлем тілдерінің алуан түрлілігі және т. б.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Ғылыми зерттеу әдістері және академиялық хат
Бұл пәннің мақсаты - студенттерге ғылыми зерттеу жүргізудің негізгі әдіс-тәсілдерін, құрылымын, кезеңдерін үйретуді және ғылыми жазу мен академиялық хат талаптарына сай жазу машығын қалыптастыруды мақсат етеді. Пән студенттерге ғылыми таным процесін түсіндіруге, деректермен жұмыс істеуге, талдау жасауға және ғылыми мәтін құрастыруға көмектеседі. Аталмыш пәнді игеру барысында студент ғылыми зерттеу жүргізудің негізгі әдіс-тәсілдерін меңгереді, академиялық мәтіндерді жазу дағдыларын қалыптастырады, ғылыми мәліметтерді жинақтау, талдау және тұжырымдау қабілетін дамытады, академиялық нормалар мен талаптарға сай сауатты жазуды игереді, ғылыми жобаларды дайындауға, презентация жасауға және баяндауға дайын болады.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 3
-
Кәсіпкерлік негіздері және стартаптардың тәлімгері
Пәнді оқытудың мақсаты білім алушылардың "кәсіпкерлік" құбылысына қызығушылығын ынталандыру және базалық кәсіпкерлік құзыреттіліктерді қалыптастыру болып табылады. Білім алушылар нарықтағы қажеттіліктер мен сұранысты анықтауға және қанағаттандыруға бағытталған үздіксіз процесс ретінде Заманауи кәсіпкерлік қызмет туралы жүйелі түсінік алады. Пәнді игеру барысында білім алушылар кәсіпкерлік қызметті тиімді басқару құралдарын зерделейді, бизнес-стратегияларды әзірлеуде қолдау мен көмек алады, бәсекелестік ортадағы проблемаларды шешу дағдыларына, сондай-ақ кәсіпкерлік қызмет субъектілерінің жауапкершілігі туралы білімге ие болады.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Балалардың жас ерекшелік және физиологиялық даму ерекшеліктері
Бұл курс педагогтік құзыреттіліктің келесі салаларын дамытуға бағытталған: Педагогика мен дидактика саласындағы құзыреттіліктер. Болашақ мұғалімдер психиканың қалыптасуымен, оның қызметімен және даму заңдылықтарымен танысады. Болашақ мұғалімдер білім алушылардың даумын бақылай алады және соған сай жас ерекшеліктеріне сәйкес оқу үрдістерін жоспарлап, жүзеге асыра алады және білім алушылардың жеке қажеттіліктерін ескере алады. Болашақ мұғалімдер әр түрлі жағдайларда шығармашылық тұрғыда және жағдаятқа сай әрекет ете алады және жалпы білім беру мен білім алушылардың игілігін сақтай алады.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 3
-
Экология, тұрақты даму және тіршілік қауіпсіздігі негіздері
Осы пән бойынша студенттер экологияның негізгі принциптерін, адамның табиғи жүйелермен өзара әрекеттесуін, сондай-ақ тұрақты дамуға қол жеткізу тәсілдерін үйренеді. Пәннің негізгі мақсаттары мен міндеттері экология туралы білімді қалыптастыру, орнықты даму тұжырымдамасын түсіну, тіршілік қауіпсіздігі негіздерін игеру, адам денсаулығы мен қауіпсіздігін қамтамасыз ету жөніндегі экологиялық проблемаларды талдау, БҰҰ-ның Орнықты даму мақсаттары сияқты экология және орнықты даму саласындағы халықаралық келісімдер мен бастамалар шеңберінде салауатты және қауіпсіз өмір салты мәдениеті және іс-әрекеттің жүйелік салдарын (тәуекелдерін), өмір қауіпсіздігін, жергілікті қоғамдастық пен табиғаттың орнықты дамуын болжай және бағалай білу; қоршаған ортаға теріс әсерді азайтуға ықпал ететін және тұрақты дамуға ықпал ететін заманауи технологиялар мен тәжірибелерді зерттеу болып табылады
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Қаржылық сауаттылық негіздері
Пәннің мақсаты білім алушыларда жеке қаржыға қатысты шешімдер қабылдау кезінде ұтымды қаржылық мінез-құлықты, сондай-ақ цифрлық технологияларды пайдалану арқылы қаржылық қызметтерді тұтынушылар ретінде олардың құқықтары мен мүдделерін қорғауға байланысты процестерді сыни бағалау және талдау қабілетін қалыптастыру болып табылады. Білім алушылар қаржылық сауаттылық ұғымымен танысады, қаржы нарығында теңдестірілген шешімдер қабылдау үшін қажетті негізгі практикалық дағдыларды алады, негізгі қаржылық қызметтер мен қаржы құралдарын өз бетінше таңдауға және пайдалануға байланысты тәуекелдер үшін жауапты болуды үйренеді.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Қазақ тілінің фонетикасы
Пән мақсаты: қазақ тілінің дыбыстық жүйесі, дыбыс, әріп, фонема түсініктерін қалыптастырып, дыбыстық жүйе ерекшеліктері мен даму заңдылықтарын синхронды, диахронды тұрғыда меңгерту, сөйлеудің акустикалық заңдылықтары, тілдің фонетикалық даму заңдылықтары туралы теориялық тұрғыдан жүйелі білім беру. Мазмұны: Дауысты дыбыстар, дауыссыз дыбыстар жүйесінің ерекшеліктері, олардың жіктелісін оқыта отырып, практикада пайдалану. Фонетика заңдары туралы ақпаратты кеңінен беру.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Құқық және сыбайлас жемқорлыққа қарсы мәдениет негіздері
Пән сыбайлас жемқорлыққа қарсы мәдениетті тарихи және қазіргі контексте қалыптастыру проблемаларын қарастырады, сыбайлас жемқорлықтың әмбебап мәнін, шығу сипатын, орнықтылығының себебін жүйелі түрде ашады, сондай-ақ Қазақстан Республикасында сыбайлас жемқорлыққа қарсы іс-қимылдың әлеуметтік-экономикалық, құқықтық, мәдени, адамгершілік-этикалық аспектілері талданады. Осы пәнді зерделеу заңгердің әдеп қағидаттарының сақталуын қамтамасыз етуге, оның ішінде сыбайлас жемқорлықтың алдын алу және сыбайлас жемқорлық (өзге) құқық бұзушылықтардың жолын кесу жөнінде шаралар қабылдауға ықпал етеді.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Әдебиеттануға кіріспе
Пән мақсаты: әдеби шығарманы теориялық талдау дағдыларын үйрету. Мазмұны: әдебиеттану ғылымы туралы түсінік, әдебиеттану сөз өнері жайлы ғылым, әдебиеттің халықтығы, тақырып пен идея, мазмұн мен пішін, көркем бейне және оның жасалу жолдары, көркем шығарманың композициясы мен сюжеті, ажарлау тәсілдері, троп, фигура, түрлері, өлең құрылысы, эпос, түрлері, лирика, түрлері, драма, түрлері, әдебиеттанудағы ағымдар.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Білім беру туралы ғылым және оқытудың негізгі теориялары
Болашақ мұғалімдер оқытудың әртүрлі теориялары мен педагогикалық үлгілеріне жетелейтін тұлғаның тұжырымдамалық бейнелері сияқты педагогика ғылымының негіздерін меңгереді. Теориялық тұжырымдамаларды түсіну негізінде болашақ мұғалімдер әртүрлі оқу жағдайларына сәйкес педагогикалық таңдау жасай алады. Құзыреттілікті меңгерген болашақ мұғалімдер: адам тұжырымдамалары мен олардың оқуды түсінудегі және білім беру үдерісін жобалаудағы маңызын ажыратады; оқыту теориялары мен олардың оқуды түсінудегі және білім беру үдерісін жобалаудағы маңызын ажыратады; жан-жақты оқыту үдерісіне қолайлы оқыту теориялары мен педагогикалық үлгілерді қолданады
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 3
-
Қазіргі қазақ тілінің лексикологиясы мен фразеологиясы
Пәннің мақсаты: қазіргі қазақ тілінің лексика-фразеологиялық жүйесіне дәйекті сипаттама беру, лексикалық және фразеологиялық бірліктердің жүйелік және функционалдық қасиеттері туралы түсінік қалыптастыру. Пәннің мазмұны: лексикография, сөз тілдің негізгі номинативті бірлігі ретінде, сөз семантикасының негізгі мәселелері, қазақ тілінің лексика-фразеологиялық жүйесі және оның өзгешелігі, фразеология.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 6
-
Білім берудегі психология және өзара әрекеттесу мен коммуникация тұжырымдамалары
Болашақ педагогтар заманауи психологиялық теориялар мен үлгілер, сондай-ақ тұлғаның қызметі және оның жеке қасиеттері туралы білімге ие. Олар бұл білімді әртүрлі білім беру мәнмәтінінде мұғалімдік қызметінде қолдана алады. Болашақ педагогтар білім беру үрдісінде диалогты, өзара әрекеттесуді және қарым-қатынасты дамыта отырып, білім алушылардың қолайлы дамуына ықпал етеді. Олар білім алушылардың отбасыларымен, сондай-ақ серіктестіктің басқа да түрлері шеңберінде қарым-қатынас жасауға, өзара әрекеттесуге және ынтымақтасуға және өздерінің педагогикалық қызметін дамытуға қолайлы жаңа өзара байланыстар жасауға қабілетті
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 4
-
Ежелгі дәуір әдебиеті
Пәнінің мақсаты – қазақ елінің тарихы қазіргі түркі тілдес халытардың қоғамдық, әлеуметтік және рухани өмірімен нық байланысты болғандығын, ортақ мақсаттағы әдебиет үлгілерімен итерең таныстырып, түркі халықтарының тасқа жазылға ескерткіштері, шежірелері, трактаттары, сынды ежелгі дәуір әдебеиті үлгілерінің аса бағалы рухани мұрасымен білім алушыларды толық меңгертіп, тағылым беру көзделеді.
Оқу жылы - 2
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Педагогикалық зерттеулер
Бұл курс болашақ мұғалімдерге педагогикалық зерттеулердің теориялық негіздерін береді. Болашақ мұғалімдер түрлі сенімді көздерден теориялық білімді іздеу және сыни тұрғыдан іріктеу дағдысын меңгереді, педагогикалық ойлау мен практиканы дамытуда зерттеу нәтижелерін пайдалану дағдыларын қалыптастырады, зерттеулерге негізделген оқыту мен білім алуға, сондай-ақ осы дағдыларды үздіксіз дамытып, өздерін кәсіби тұрғыдан жетілдіруге ықпал етуге дайын болуы тиіс. Құзыреттілікті меңгерген болашақ мұғалімдер: педагогиканың табиғатын және оның негізгі терминологиясын біледі, педагогикадағы негізгі зерттеу салаларын анықтайды және күнделікті өмірдегі ойлау мен ғылыми білім арасындағы айырмашылықты түсінеді, білім беру саласындағы өзгерістерді бақылап отырады және олардың сіздің мұғалім ретіндегі жұмысыңызға қалай әсер ететінін қарастырады
Оқу жылы - 2
Семестр - 2
Несиелер - 4
-
Білім берудегі цифрлық технологиялар
Пәнді оқытудың мақсаты білім берудегі оқу үдерісінің сапасын арттыру үшін заманауи цифрлық құралдар мен технологияларды меңгертуге бағытталған. «Білім берудегі цифрлық технологиялар» пәні электрондық білім беру ресурстарын, оқытуды басқару жүйелерін (LMS), мультимедиялық технологияларды және оқу процесін қолдайтын жекелендірілген білім беру траекторияларын, бейімделу жүйелерін және интеллектуалды көмекшілерді құру үшін қолданылатын жасанды интеллектті (AI) қамтиды.
Оқу жылы - 2
Семестр - 2
Несиелер - 6
-
Қазіргі қазақ тілінің сөзжасамы
Пәннің мақсаты: студенттерді сөзжасам теориямен, сөзжасам жүйемен және сөзжасам процестермен таныстыру, қазақ тілі жүйесіндегі сөзжасам бірліктері мен үлгілерді талдаудың практикалық біліктері мен дағдыларын дамыту. Пәннің мазмұны: сөзжасам оқу және ғылыми пән ретінде, жүйелік-құрылымдық сөзжасам, сөзжасамдық мағына, сөзжасам әдістері, сөзжасамдық комплексті бірліктер.
Оқу жылы - 2
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Балалар әдебиеті
Пәннің мақсаты: Балаларға арналған ірі туындылардың идеялық – эстетикалық қырларын халықтың педагогикалық көзқарастарымен, өмір тәжірбиесімен, қоғам талабымен жазба әдебиетке тигізген әсері, дәстүрлік мәселесі, зерттелу жайы жөнінде мәлімет беру. Пәннің мазмұны: Балалар әдебиеті жөніндегі соңғы зерттеу еңбектерімен таныстыру, балалар әдебиетінің аударулы мәселесі, басқа халықтар әдебиетімен байланысы жөнінде мағлұмат беру, балалар арналған шығармаларды оқыту, талдату.
Оқу жылы - 2
Семестр - 2
Несиелер - 3
-
Инклюзивті білім беру ортасы
Болашақ педагогтардың оқу үрдісінде білімалушылардың жан-жақтылығын ескеріп, олардың жеке қажеттіліктерін анықтауға мүмкіндіктері бар. Болашақ педагогтар сәйкес АКТ, оқыту және көмекші технологияларды қолдана отырып, білімалушылардың оқуын және білім беру үдерісіне қосылуын қолдайды. Болашақ педагогтар білімалушылардың өмір сүру оқу мәнмәтінін ескере отырып, қауымдастықпен (педагогтармен, білімалушылармен, ата-аналармен/қамқоршылармен) бірлесе ынтымақтастықта психологиялық және этикалық тұрғыдан олардың әл-ауқатын қолдайды
Оқу жылы - 3
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Қазіргі қазақ тілінің морфологиясы
Пәннің мақсаты-қазақ тіліндегі сөздер, форманың өзгеруі, онымен күресу тәсілдері мен құралдары туралы түсінік беру, студенттердің процесті терең білуі. Пәнді оқу барысында қазақ тілінің морфологиялық жүйесіне жататын грамматикалық мағынасы, оның типтері, грамматикалық формалары мен грамматикалық категориялары, сөздердің лексикалық-грамматикалық кластары ретіндегі сөйлеу бөліктері, түбір және қосымша морфемалар, сөздердің тұлғалық өзгерістері, сөздердің морфологиялық құрамы мен қалыптасу тәсілдері және т. б. қарастырылады.
Оқу жылы - 3
Семестр - 1
Несиелер - 6
-
Оқыту әдістері мен технологиялары
Бұл курс педагогтік құзыреттіліктің келесі салаларын дамытуға бағытталған: Педагогика мен дидактика саласындағы құзыреттіліктер. Болашақ мұғалімдер оқытудың стратегиялары мен әдістемелерін жан-жақты түсінеді және оларды нақты педагогикалық жағдайларға, мектептің нақты шарттарына және оқушылардың мүмкіндіктеріне сәйкес келетін инновациялық әдістермен жоспарлауда, оқытуда және бағалауда қолдана алады. Болашақ мұғалімдер білім беру үдерісінің әртүрлі кезеңдерінде қолайлы инклюзивті, физикалық және онлайн оқыту ортасын құра алады. Болашақ мұғалімдер оқу материалдарын жоспарлау кезінде авторлық құқық пен деректерді қорғау ережелерін түсінеді және қолдана алады. Болашақ мұғалімдердің дидактика, оқыту технологиялары мен оқушыларды ынталандыру әдістері бойынша қажетті білімдері бар, оқушыларға қажетті педагогикалық көмек көрсете алады.
Оқу жылы - 3
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Бағалау және дамыту
Бұл курс педагогтік құзыреттіліктің келесі салаларын дамытуға бағытталған: Педагогика мен дидактика саласындағы құзыреттіліктер. Болашақ мұғалімдер оқу үдерісінде бағалаудың мәнін терең түсінеді және оқу үдерісінің әртүрлі кезеңдерінде этикалық түрде конструктивті бағалауды қамтамасыз ете алады және білім алушыларды бағалауға тарта алады. Болашақ мұғалімдер бағалаудың әртүрлі технологияларын, принциптерін, кезеңдерін, өз білім саласын бағалау құралдарын (қалыптастырушы және жиынтық бағалауды, өзін-өзі бағалауды, өзара бағалауды және т.б. қоса алғанда) анықтайды, саралайды және пайдаланады. Олар бағалауға қатысты өздерінің түсініктері мен тәжірибелерін сыни тұрғыдан бағалауға, талдауға және оларды әрі қарай дамытуға қабілетті.
Оқу жылы - 3
Семестр - 1
Несиелер - 4
-
Қазақ хандығы дәуіріндегі әдебиет
Пәннің мақсаты: студенттерге ежелгі дәуір мен орта ғасыр әдеби мұраларын жүйелі түрде таныту, олардың көркемдік, тарихи, мәдени құндылықтарын меңгерту, әдебиет пен тарих байланысын ұғындыру, ұлттық әдебиеттің қалыптасуындағы дәуірлік ерекшеліктерді саралау. Пәннің мақмұны: ежелгі түркі жазба мұралары мен ортағасырлық діни-философиялық, көркем шығармалар арқылы қазақ әдебиетінің тарихи бастауларын таныту.
Оқу жылы - 3
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Қазақ тілінің стилистикасы
Пәннің мақсаты-стилистиканың теориялық негіздерін зерттеу, заманауи стилистикадағы жаңа тәсілдерді қарастыру. Мазмұны: стилистиканы зерттеудің өзектілігі, стилистиканы зерттеу тарихының қысқаша очеркі, функционалдық стилистика, оның пәні мен міндеттері, ауызекі тіл, көркем әдебиет тілі, қолданыстағы түс схемасы бар тілді пайдалану мүмкіндігі, стилистикалық даралықты тану, қазақ тілі стилистикасының проблемасы, тіл мәдениетін сақтау және оны дұрыс пайдалана білу.
Оқу жылы - 3
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
ХIХ ғасырдағы қазақ әдебиеті тарихы
Пәннің мақсаты - студенттерге XIX ғасырдың басындағы қазақ әдебиеті туралы тұтас түсінік қалыптастыру. Пәнді зерделеу барысында: XIX ғасырдың басындағы қазақ мәдениеті, діни ағарту жөніндегі әдебиет, ағартушылық-демократиялық әдебиет, XIX ғасырдағы қазақ әдебиетінің сипаты, XIX ғасырдың әдеби үлгілері, басылым орны; осы кезеңдегі қазақ әдебиеті тарихындағы әдебиеттің рөлі мен орны, оның ғылыми жүйеге кіруі қаралады.
Оқу жылы - 3
Семестр - 2
Несиелер - 6
-
Қазіргі қазақ тілінің синтаксисі
Пәннің мақсаты: грамматика теориясының негіздерін, синтаксис пәнінің бастау көздерін, синтаксис саласының қалыптасып, жүйеленуін, ғылыми-танымдық сипатын, сөйлем және оның түрлерін, жіктелу классификациясын қарастыру. Мазмұны: сөз тіркесі, сөйлем, сөздердің байланысу тəсілдері мен түрлері, сөздердің қосымшалар, шылаулар, интонация, орын тəртібі арқылы байланысуы, қиысу, матасу, меңгеру, жанасу, қабысу, сөз тіркесін топтастыру принциптері, сөйлем мүшелері туралы білімді меңгерту, сөйлем құрамы, құрмалас сөйлем.
Оқу жылы - 3
Семестр - 2
Несиелер - 6
-
Оқытуды жоспарлау және оқытуды дербестендіру
Бұл курс педагогтік құзыреттіліктің келесі салаларын дамытуға бағытталған: Педагогика мен дидактика саласындағы құзыреттіліктер. Болашақ мұғалімдер өздерінің оқыту саласындағы білім беру бағдарламаларымен, сондай-ақ кәсіпкерлік пен тұрақты даму сияқты білім берудің белгілі бір деңгейін дамытудың педагогикалық қағидаларымен және қиылысатын тақырыптарымен таныс. Болашақ мұғалімдерде педагогикалық және өз бетінше ізденістерге негізделген оқыту технологияларын қолдану және оқыту үдерісіне оқушылардың жан-жақтылығын және инклюзия қағидаларын ескере отырып, оқытуды дараландыру дағдылары бар.
Оқу жылы - 3
Семестр - 2
Несиелер - 4
-
Мәтін семантикасы
"Мәтін семантикасы" пәнінің мақсаты контекстегі сөздердің, сөз тіркестерінің, сөйлемдер мен мәтіндердің мағынасын зерттеу және түсіну болып табылады. Студенттер әр түрлі контексте сөздер мен өрнектердің қандай мағыналары мен коннотацияларын, сондай-ақ олардың мәтіндегі мағынаны құру үшін өзара әрекеттесуін талдауға үйренеді. Пәннің бөлімдері: көркем мәтіннің семантикалық құрылымына, мәтін мазмұнының жеке макроқұрамдас бөліктерінің иерархиясына, олардың мәніне, семантикалық компоненттеріне арнайы талдау жүргізіледі. Бұл пән мәтіндерді түсіндіру және талдау дағдыларын дамытуға, сондай-ақ тілдің ақпаратты жеткізу және идеяларды білдіру үшін қалай қолданылатынын түсінуге көмектеседі.
Оқу жылы - 3
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Абайтану
Абайтану пәнінің мақсаты ақынның өсиет-өнегеге, ақыл-білімге, пайым-парасатқа тұнған баға жетпес байлығы арқылы болашақ ұрпақты тәрбиелеу, ақын өмірі мен әдеби мұрасын жетік білетін абайтанушыларды, Абай мұрасының білгірлерін қалыптастыру.Пәннің міндеттері:-Абайдың өмірі мен шығармашылығын терең меңгерту; -абайтанушы ғалымдар, Абай мұрасын зерттеушілер еңбегімен таныстыру; -ақын өлең өрнегінің өзгешелігін ұғындыру; -ақын шығармаларындағы терең философияны талдау.
Оқу жылы - 3
Семестр - 2
Несиелер - 3
-
Мәтінге лингвистикалық талдау
Бұл курстың мақсаты-әдеби көркем мәтінді талдау және түсіндіру дағдыларын одан әрі дамыту және қалыптастыру. Мазмұны: мәтінді лингвистикалық талдау оқу-ғылыми пән ретінде, көркем мәтінді зерттеудің негізгі аспектілері, мәтін және мәдениет, көркем мәтіннің сөйлеу құрылымын талдау, көркем мәтінді кешенді лингвистикалық талдау алгоритмі, талдау үлгілері.
Оқу жылы - 3
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Қазақ тілінің тарихи грамматикасы
Пәннің мақсаты – тілдің барлық салаларының да даму заңдылықтары мен өзгеру бағдарларын айқындау, сол арқылы білім алушыларды тіл жүйесіндегі тарихи өзгерістер туралы мағұлмат беру, қазақ халқының құрылу процесіндегі басты кезеңдер және ол процеске тікелей қатысы бар тайпалар, тайпалық одақтар бұрын¬-соңды зерттеулер, пікірлер қорытылып, анықталған материалдар қарастыру,қазақ тілінің фонетикалық жүйесі мен грамматикалық құрылымның даму жолын тарихи тұрғыдан түсіндіру, Түркі халықтарының ежелгі дәуірлерден бізге жеткен мұралар тілі, қазіргі түркі тілдері және бүгінгі қазақ тілі материалдарымен таныстыру.
Оқу жылы - 4
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Қазіргі қазақ әдебиеті
Пәннің мақсаты қазақ халқының өсуі мен гүлденуінде өте күрделі кезең болған тарихи дәуірдегі ұлттық әдебиеттің, көркем және эстетикалық сананың дамуы туралы білімді қалыптастыру. Мазмұны: қазақтың тарихи прозасы; лирикалық прозасы, қазіргі қазақ әдебиетіндегі жаңа бағыт; қазіргі қазақ сатирасы; қазіргі қазақ романдары, повестері, әңгімелері, драматургиясы; қазіргі қазақ лирикасы, поэмалары; қазақ жазушылары шығармашылығындағы жаңа көркемдік ізденістер; қазіргі қазақ әдебиеттану ғылымы.
Оқу жылы - 4
Семестр - 1
Несиелер - 6
-
Әлем әдебиетінің тарихы
Пәннің мақсаты - әлем әдебиетінің үдерістік заңдылығын түсініп, шығармалардың көркемдік маңызын қоғамдық жағдайлармен, замандардың мәдениеті мен байланыстыра оқытып, талдауға баулу. Әлем әдебиетіндегі шығармалардың көркемдік ерекшеліктерін айқындай отырып, студент жазушының жалпы творчествосын, өзекті мәселелерін тарихи тұрғыдан жан-жақты қарастырып, бай әрі бағалы деректер негізінде нұсқалы, терең талдау жасауға баулу.
Оқу жылы - 4
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Зерттеулер, даму және инновациялар
Бұл курс педагогтік құзыреттіліктің келесі салаларын дамытуға бағытталған: Кәсіби даму үшін құзыреттіліктер саласы; Әрекеттестік үшін құзыреттіліктер саласы. Қазіргі заман деңгейінде болу, өзін және жұмысын үнемі дамыту мүмкіндігіне ие болу үшін болашақ мұғалімдер зерттеуге негізделген жаңа білім алады және білім беру мен мұғалім кәсібінің дамуына, әртүрлі желілерде оқытудың инновациялық тәсілдеріне, сонымен қатар білім алушыларды оқыту мен басқаруға қатысты зерттеулер жүргізеді. Болашақ мұғалімдер дамуға бағытталған ойлау тәсілін меңгереді, қоғамда және білім беру ортасында болып жатқан өзгерістер контексінде оқытудың инновациялық тәсілдері мен технологияларын әзірлеуге, жаңартуға және қолдануға қабілетті.
Оқу жылы - 4
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Әдеби байланыс
Пәннің мақсаты - қазақ, орыс, түрік, батыс әдебиеттері арасындағы әдеби байланыстар туралы тұтас түсінік қалыптастыру. Мазмұны: тарих, ұлттық әдебиеттің дамуындағы әдеби байланыстардың қалыптасу кезеңдері; Батыс Еуропа ғалымдары мен жазушыларының Қазақстан туралы шығармалары; қазақ әдебиетінің еуропа әдебиетімен байланысы, Абай Құнанбаевтың аудармалары; Шығыстың классикалық поэзиясы; әдеби жанрлардың дамуындағы әдеби байланыстардың орны; шетел жазушыларының қазақ тіліндегі шығармалары; ХХІ ғасырдың алғашқы онжылдықтарындағы әдеби байланыстардың жаңару дәуірі және даму сипаты.
Оқу жылы - 4
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Алаш идеялы әдебиет (ХХғ.)
Пәннің мақсаты-ХХ ғасыр басындағы ұлт зиялыларының қазақ сөз өнері, оның ішінде әдебиеттану саласындағы ғылыми-теориялық ойлары туралы түсініктерін қалыптастыру. Мазмұны: ХХ ғасырдың басындағы саяси-әлеуметтік мәселелер мен қоғамдық жағдайлар, діни бағыттағы рухани-ағартушылық әдебиет, ХХ ғасырдың басындағы Алаш идеялы әдебиеті, ХХ ғасырдың басындағы педагогикалық-гуманистік еңбектер, ұлт-азатшыл бағытағы көрнекті шығармашылығы; 1916 жылғы ұлттық азаттық қозғалысына байланысты шығармалар; ХХ ғасыр басындағы әдебиет.
Оқу жылы - 4
Семестр - 1
Несиелер - 6
-
Қазақ әдеби тілінің тарихы
Пәннің мақсаты – білім алушыларға әдеби тіл туралы жалпы мәлімет беру, ол жайында түрлі көзқарастар, анықтамалар, әдеби тілдің нормалық белгілері, түрлері, әдеби тіл және көркем әдебиет тілі, функционалдық стильдері, әдеби тіл мен ауызекі сөйлеу тілінің өзара байланысы және сөйлеу тіліне тән ерекшеліктер, сөздердің сөйлеу тіліндегі синтаксиситік, морфологиялық, фонетикалық өзгешеліктері, әдеби тілдегі сөздік қор мен ауызекі сөйлеу тіліне тән сөз байлығының бір еместігі туралы мағұлмат беру.
Оқу жылы - 4
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
ХХ ғасырдың басындағы қазақ әдебиетінің тарихы (1900-1940)
Пәнді зерделеудің мақсаты-ХХ ғасырдың басынан 1940 жылға дейінгі кезеңдегі қазақ әдебиетінің дамуын зерттеу және түсіну. Студенттер осы уақыттағы қазақ жазушыларының, ақындарының және әдеби қозғалыстарының шығармашылығын зерттейді, сондай-ақ олардың Қазақстанның мәдени және әдеби мұрасына қосқан үлестерін талдайды. ХХ ғасырдың басындағы қазақ әдебиетінің тарихын зерттеу студенттерге осы кезеңнің әдеби дамуы мен әлеуметтік-мәдени мәнмәтінін түсінуге көмектеседі. Бұл сондай-ақ сыни ойлауды және әдеби шығармаларды талдау және түсіндіру қабілетін дамытуға ықпал етеді, бұл болашақ әдеби зерттеушілер, оқытушылар және Қазақ әдебиеті мен мәдениетіне қызығушылық танытқандар үшін пайдалы болуы мүмкін.
Оқу жылы - 4
Семестр - 1
Несиелер - 6
-
Әдебиет теориясы
Пәннің мақсаты - студенттерді көркем әдебиетті оқуға үйрету, оқыған шығармаға теориялық талдау жүргізу. Мазмұны: әдебиет теориясын ғылым ретінде зерттеу мәселелері, көркем әдебиеттің өнер ретіндегі ерекшеліктері, әдебиеттің көркемдік, идеологиялық және әлеуметтік мәні, даму заңдылықтары және көркем шығарманы бағалау мен талдаудың принциптері, әдеби сын, эстетика, әдебиет теориясы және оның ғылымдармен байланысы.
Оқу жылы - 4
Семестр - 1
Несиелер - 6
-
Қазақ тілінің практикумы
Пәннің мақсаты — мемлекеттік тіл қызметін жүйелі меңгерген, оның қыр-сыры мен тарихын жетік білетін, қарым-қатынастық біліктілігі дамыған, ұлттық санасы оянған дара тұлға қалыптастыру. Міндеттері: -студенттерді фонетикалық, морфологиялық, лексикалық және синтаксистік машықтары мен дағдыларын дамыту, талдауды меңгерту; -тіл дыбыстары, сөз таптары мен қосымшалар туралы алған теориялық білімдерін жүйелеу; -теориялық білімдерін ауызша, жазбаша сөйлеу тілдерінде орынды қолдануға дағдыландыру; -оқу материалдары арқылы ана тілін жетік меңгерген ұлтжанды тұлға қалыптастыру.
Оқу жылы - 4
Семестр - 1
Несиелер - 4
Профессии
Оқыту нәтижелері
- Қазақстанның тарихи дамуының негізгі кезеңдерін, заңдылықтары мен өзіндік ерекшелігін терең түсіну және ғылыми талдау негізінде азаматтық ұстанымды көрсету
- білім алушылардың жас ерекшелік физиологиялық және психологиялық ерекшеліктерін ескере отырып, педагогика мен инклюзияның теориялық негіздерін қолдану және оқу-тәрбие жұмысын жүргізу
- жаңартылған білім беру мазмұнының құжаттамасымен жұмыс істеу (ұзақ мерзімді, орта мерзімді және қысқа мерзімді жоспарлар, электрондық журнал және мектептегі құжат айналымы, зерттеулерді жоспарлау әдістерін және деректерді өңдеу тәсілдерін қолдану, критериалды бағалау әдістерін қолдану)
- фольклорлық үлгілер мен көркем шығармаларды талдау арқылы білім алушылардың зерттеу жұмысын ұйымдастыру, ғылыми-педагогикалық зерттеу әдістерін меңгеру
- ғылыми зерттеулер мен академиялық жазудың әдістерін білу және оларды тіл білімі мен әдебиеттану саласында қолдану
- қазақ тілі мен әдебиеті саласындағы білімдерін, қазақ тілі мен әдебиетін оқыту әдістемесін, қазақ тілі мен әдебиеті бойынша оқу жұмысын ұйымдастыру және өткізу дағдыларын көрсету
- тұлғаралық, мәдениетаралық, өндірістік (кәсіби) тілдесім мәселелерін шешу үшін қазақ, орыс, ағылшын тілдерінде ауызша және жазбаша тілдік қатысым жүргізу
- қазақ әдебиеті тарихының проблемаларын, фольклорлық құбылыстарды, фольклорлық мұраның генезисін, ежелгі дәуір, хан дәуірі әдебиетінің жанрлық белгілерін, балалар әдебиетінің ерекшеліктерін, қазақ әдебиеті кезеңдерін, әдеби ағымдарды білу, олардың нәтижелерін түсіндіру, оқу процесінде пайдалану
- кәсіби қызметте ақпараттық технологиялар мен жасанды интеллект мүмкіндіктерін пайдалану; онлайн-оқытудың, электрондық оқытудың, желілік коммуникацияның цифрлық құралдарымен жұмыс істеу; желілік бірлескен қызмет үшін оқу-танымдық тапсырмаларды әзірлеу; цифрлық сабақтардың сценарийін, қашықтықтан білім беру оқиғаларын жасау; цифрлық із негізінде оқу қызметі туралы деректерді талдау дағдыларына ие.
- тіл біліміне байланысты негізгі ұғымдарды, принциптерді, теориялар мен фактілерді (сөзжасамдық, морфологиялық, синтаксистік талдаулар мен стилистикалық нормаларды және т. б.) білу мен түсінуді практикада пайдалану
- философия, әлеуметтану, саясаттану, мәдениеттану, психология, экологиялық ойлау, құқық және кәсіпкерлік негіздері, ғылыми зерттеу әдістері туралы негізгі білімді ескере отырып, тұлғааралық, әлеуметтік және кәсіби коммуникацияның әртүрлі салаларындағы жағдайларға баға беру
- өзін-өзі дамыту және мансаптық өсу үшін өмір бойы жеке білім беру траекториясын құру, дене шынықтыру әдістері мен құралдары арқылы толыққанды әлеуметтік және кәсіби қызметті қамтамасыз ету үшін салауатты өмір салтын қалыптастыру